Muiden ateistien alkoholinkulutus?

AlkoholisteihiKyllästyny

Meillä on oma porukka joka kokoontuu säännöllisesti viettämään iltaa ja jota kutsumme loossiksi. Minua on alkanut oikeasti potuttaa tämän kaveriloossin alkoholinkäyttö ja juomamäärillä kerskailu. Yksi esimerkiksi kerskailee vetävänsä joka ilta pullon valkkaria ja yksi rehvastelee kulauttavansa kurkusta kymmenen sixpakkia olutta perjantasin. Kukaan ei suostu myöntämään että heillä on oikeasti paha alkoholiongelma ja sen käyttö on riistäytynyt käsistä. Sen sijaan saan itse pahennusta siitä etten ryyppää enkä näe mitään syytä eikä tarvetta vetää kännejä. Periaatteesta voisin lähteä porukasta sillä ei minulla ole mitään pakko kuulua siihen, mutta täällä ei ole ketääm muita ateisteja jotka kokoontuu viettämään yhdessä iltaa eikä minulla ole ketään muitakaan ystäviä. Onko muilla mitään samanlaista kokemusta tai kokeeko kukaan muu olevansa ulkopuolinen ateistiporukassa? Onko kellään tieto missäpäin kokoontuu alkoholittomia porukoita?

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • materialistifilosofi

Minä viihdyn vain kohtuuden ystävissä enkä suvaitse rähinää. Juopottelukavereita ovat niin ateistit kuin uskovatkin. Useat uskovat ovat rapajuoppoja ja se johtunee ideologisesta vääristymästä. Vaikka kuinka heille esittää että uskokaa totuuteen henkien sijasta niin ei. Kuulema olisi olemassa joku nurkan takana kyttääjä, joka pitää kirjanpitoa....ei juopottelusta tai mistäkään pahanteosta vaan siitä maksaako jäsenmaksut jeesusopin organisaatiolle.

On kyllä ateistienkin joukossa alkoholisairauteen sortuneita. Vielä älyllä olevat ateisti- ja uskovaiskaverit yritämme heitä jeesata raittiimmalle tielle ilman jeesuksia. Ihmisellä on ongelmia ja niitä täytyy kuunnella ja yrittää vaikuttaa terveellä järjellä. Hyvin harva uskovaiskavereistani uskoo mihinkään jeesushöpötykseen sairauksien tai mielen ongelmien parantamisessa. Oikeastaan lähipiirissäni ei ole yhtäkään sellaista.

• seliselitys

Jumalahakuinen juominen on ateisteille sikäli paha juttu, että sen keinoin he voivat saada ihan konkreettisesti todisteen jumalista, joihin he eivät kuitenkaan haluaisi uskoa. Nimittäin pikku-ukkojen näköisiä jumalia alkaa tunkea syliin sankoin joukoin, kun lopettaa pitkään jatkuneen ryyppyputken. Siksi suosittelen etenkin ateisteille, etteivät ryyppäisi kovin kovasti, jotteivät saisi niin vahvoja todisteita ja ryhtyisi uskovaisiksi. Monet nykyisistä uskovaisista näet tunnustavat olleensa ennen uskoon tuloaan juoppoja. Juopottelu on siis tie, joka lopulta uskovaisuuteen vie. Kannattaa välttää jumalahakuista juomista.

• uskova-urpo

"Juopottelu on siis tie, joka lopulta uskovaisuuteen vie."

Tuo on täysin totta. Siksi nykyään juon vain viiniksi muuttamaani vettä. Mutta toki vain ehtoollistarkoituksessa Jeesuksen verenä litran pari silloin tällöin, kun Herra antaa minulle merkin, että nyt olisi hyvä hetki taas käydä ehtoollisella.

• 12_____13

Valomerkki yleensä tulee liian möyhään on jo jalat kohti taivasta kuin kanalla konsanaan

• Eipä ole tullut mieleenkään (eikä toivottavasti tulekaan) pyrkiä porukkaan, joka koostuisi nimenomaan ateisteista. Kyllä porukkaan aina muutama kiintiöuskovainenkin mahtuu.

Epäilen aloitusta pehmotrollaukseksi, jolla koetetaan liittää viinan liikakäyttö ja uskon puute toisiinsa.

• Kalenteriin.muutoksia

Vapunpäivä pitäisi siirtää toukokuun 1. perjantaiksi (vapaapäivä), joka olisi:

A) kansallinen työn, sosialistien, kommunistien ja viheruskonnon päivä
      B) kansallinen ateistien päivä
      C) kansallinen viinanjuontipäivä

Toukokuun 1. perjantain jälkeinen lauantai olisi kohdan C varapäivä.

Toukokuun 1. perjantain jälkeinen sunnuntai olisi kohtien A, B ja C aiheuttaman moraalisen krapulan katumuspäivä.

• AlkoholisteihiKyllästyny

Luin myös palstan.luterlaisen.kirjoituksen jossa Hän valitti juovansa liikaa viinaa
      lisäksi sanoi makoilevansa päivät sängyllään, Jumala mielessä

• Selvinpäin.selvempää

Kun luovuin uskonnosta ja lopetin kaiken maailman jumaliin uskomisen, niin elämä maistuu taas selvin päin. Joskus viikonloppuisin otan ruuan kanssa lasin tai kaksi (1,5 -2,5 dl) viiniä. Ennen uskovaisena läträsin joka perjantai- ja lauantai-ilta ja sunnuntaina joku tasoittava olut ja viikollakin meni tuoppi poikineen. Selittelin, että "Eikös se Jeesuskin kaanaan häissä..." jne.

Elämä on parasta huumetta, kun elämäänsä ei tuhlaa mielikuvitusolentojen mielistelyyn.

• ripaapee

Ollaan tässä poikien kanssa juotu muljua koko päivä, mutta välillä käytiin pullakirkossa juomassa kahvit ja syömässä ilmaiset pullat. Sen jälkeen naurettiin mahat kippurassa hulluille hihhuleille ja jatkettiin ryyppäämistä. Lopulta piti tulla käymään kämpällä, mutta kohta taas lähetään nuotiolle muljua juomaan.

• Hih-huli-vili

Tulkaa poijjaat toistekkin kirkkoon pullakaffeille, ette silloin huonossa paikassa kahvistele.

• materialistifilosofi

Kaveripiirissä on myös sellaisia uskovia, jotka eivät juo alkoholia lainkaan. Yhteisissä illanvietoissa he syövät raamatun lehtiä ja tulevat siitä oopiumhumalaan. Halpaakin se kuulema on. Yksi isokirjaiminen perheraamattu riittää vuodeksi vaikka joka viikko ottaisi kunnon oopiumhumalan.

• Kalju_Pitkätukkaeirek

Epäilen aloitusta trolliksi koska:

Ateisteilla harvoin on tarvetta kokoontua viettämään aikaa nimenomaan toisten ateostien kanssa.

Käyn säännöllisissä lokoontumisissa 3:n eri aktiviteetin tiimoilta.

1. skeptikot
      2. hirvenmetsästys
      3. eräs tekninen harrastus

Juntti juomakulttuuri häiritsee minua jossainmäärin kahdessa viimeksimainitussa.

Vain ensiksimainittu ryhmä koostuu pääsääntöisesti ateisteista.

• materialistifilosofi

Aloitus on uskovainen trolli ja yrittää typeryydellä mollata ateisteja.
      Ehkä kiihkeä hellari. Niiden keskuudessa kuulema Jeesus parantaa juoppotautuiset. Puolueellinen heidän Jeesuksensa kuitenkin on. Se ei paranna kuin pyydettäessä ja silloinkin otannalla yksi miljoonasta.
      Lähetyssaarnaajilla näyttää olevan yleinen taktiikka asettua ateistiksi ja sen avulla mollata mutta tekevätkin itsensä naurunalaiseksi.

• Tynkky

Samaa mieltä. Ateismilla ja alkoholilla ei ole mitään tekemistä keskenään, harva ateisti koskaan edes juo alkoholia ja jos joskus harvakseltaan juokin niin silloinkin kohtuudella ja järjellä. Alkoholismi ja alkoholin liikakäyttö on enemmän juiri uskovaisten ongelma.

• jooooo
        Tynkky kirjoitti:

Samaa mieltä. Ateismilla ja alkoholilla ei ole mitään tekemistä keskenään, harva ateisti koskaan edes juo alkoholia ja jos joskus harvakseltaan juokin niin silloinkin kohtuudella ja järjellä. Alkoholismi ja alkoholin liikakäyttö on enemmän juiri uskovaisten ongelma.

..kait minäkin olen jonkinlainen Ateisti. Mitä alkoholiin tulee, niin ole sensuhteen absolutisti, eli en ole juonut, edes maistanut koskaan! en myöskään tupakoi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1403
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1027
    4. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      908
    5. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      901
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      880
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      820
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      58
      804
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      748
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      734
    Aihe