Minä olen kaupallisen alan ihminen ja EU-Erossa ei ole järkeä.

Minä en tiedä Persu - kommunistien aatteista tuon taivaallista ja ei se minua edes
kiinnosta. Minun puolesta saa mennä sosialismi ja kommunismi ja isänmaa ja valtio
ja matu ja laku ja ihan mikä vaan kolhoosi... Mutta mistä Te sen rahan saatte ?

Persu - kommunisti ei ole koskaan kertonut mistä se saa sen rahan mitä se jakaa ja
persu - kommunisti ei ole koskaan kertonut kenelle se sen jakaa ja kuka sen jakaa !

Minun eteen on ihan turha tulla naputtamaan kaiken maailman isänmaa ja matu ja
valtio juttuja kaikkea muuta ufo - juttuja. Minua kiinnostaa jo itseni takia, että mistä
sä saat sen rahan ja suljetko ja pakotatko ihmisiä orjaksi vai ryöstätkö vai miten
se raha sinne valtiolle tehdään ja kuka häviää ja kuka voittaa... !

Tässä tulee nyt se oleellinen kysymys Euroopan unionista ja minä syön hatullisen
pask*** jos sinä voit tehdä rahaa ilman ihmisten riistoa eroamalla EU:sta. Minä
ymmärän sen devalvaation ja markan ja sen alhaisen ostovoiman ja sen tuoman
kilpailukyvyn. Mutta se tarkoittaa silloin ihmisten hyväksikäyttämistä ja se tarkoittaa
helvet** monelle velalliselle, sillä velat on Euroja maksat niitä vaikka suomi-ruplilla.

Se tarkoittaa silloin eläkkeiden ostovoiman heikkenemistä ja palkka ostovoiman
alenemista jokaisella sektorilla. Kuka Teitä on valmis siihen ja kuka oikeasti ymmärtää
mitä se tarkoittaa suomen kohdalla tämä EU ero. Se ei ole Brittien kanssa suoraan
verrannollinen, vaan siinä pitää ottaa huomioon elinkeinorakenne.

Ei Persu-kommunisti voi sanoa, että eihän Norjakaan ole EU:ssa ... No ei Mutta niillä
on ihan vitu** rahaa ja öljyä ja kalaa ja luonnonrikkauksia ja sijoituksia ympäri
maailmaa ja eurooppaa. Samaa on Sveitsi ja Panamat ja muut. Teidän pitää verrata
nykyistä elintasoa ja nykyistä teollisuutta ja nykyistä velkataakkaa mitä ihmisillä on.

Kai sen yksinkertainenkin voi tietää, että jos Persu huutaa suu pyöreänä ja naama
ties monella mutkalla ja matulla, että EU:sta irti... Mutta mitä sitten ja mitä se tarkoittaa?
Minä tiedän, että monella on vaikea ymmärtää ja Teitä tarkoituksella huijataan valtiolla.
Valtiolla ei ole mitää ei mitään... Sanokaa mitä valtio omistaa ja mitä se valmistaa ja
mitä se valtio vie maasta ja kenelle se valtio vie ja mitä valtio puhuu ja onko valtiolla
suu ja mitä se puhuu ?

Valtio omistaa ainoastaan maan ja kommunistinen valtio omistaa maan ja ihmiset ja
alistaa ne vielä riiston alle ja loukkaa yksilövapauksia ja yksilö-oikeuksia.
Liiketoimia harjoitaa ainoastaan yritykset ja sijoittajat ja pankit tukevat niitä. Ja ne
maksaa valtiolle jos ne yrittää ja valmistaa suomessa ja jos ne katsovat sen kannattavan.
Moni tehdas ja tuotantolaitos on siirretty tai lopetettu suomessa joko sen
vanhentuneisuuden tai jälkeenjääneisyyden vuoksi eli sitä ei ole kehitetty ja se
globaalisaatio on tehnyt siitä kilpailukyvyttömän... Teillä oli se sana Globaalisaatio ja
nyt tiedätte, että sekin tarkoitti kehitystä ja kehittyviä markkinoita, kuten verkkokauppa.

Älkää uskoko kommunisti - perusuja ilman perusteluita jos MATU on ennen rahaa ja
taloutta... Niin sitten asia on Teidän ja minä olen saanut vastauksen. Olen tyytyväinen
jos MATU on ennen rahaa ja Euroopan unionin taloutta ja hyvinvointia. Kysykää nyt
toimittajat Persuilta mistä ne saa sen rahan EU eron jälkeen ja ei saa antaa niiden
kieroilla ja luikerelola, kuin mato. Pyytäkää se vastaus ja ajakaa ne pussiin kysymys
järjestelyillä ... Teidän täytyy osata ja saamme nauraa, kun persu joutuu sanomaan
jotakin taloudesta.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin olen kaupallisen alan ihminen, ja näen EU-eron erittäin järkevänä asiana. Mitä nopeammin EU romahtaa, sitä nopeammin maat voivat alkaa elvyttämään omaa hyvinvointiaan. Toivottavasti Britit saavat mahd. pian sulkea EU-oven takanaan ja ryhtyä rakentamaan raunioista uutta kukoistusta. Tämä on siksi tärkeä asia, että näemme EU:sta eroamisen todelliset vaikutukset, mitkä toivon mukaan ovat erittäin positiiviset. Sillä voi olla suuri vaikutus EU:n tulevaisuuteen, joka mielellään olisi EU:ton tulevaisuus. EU:n romahtamisen jälkeen, virheistä oppineena, eurooppalaisilla on mahdollisuus perustaa uudenlainen yhteistoiminta, joka ei johda pseudovaltion perustamiseen muiden maiden resursseilla. Odotan sitä päivää, jolloin voin perustellusti polttaa EU-lipun.

      • erotkoon.ja.heti

        >> Mitä nopeammin EU romahtaa <<

        No miksi Unkari ja Orban ei sitten näytä esimerkkiä ja Eroa EU:sta?
        Koska Unkari on pelkkä EU:n parasiitti eli loinen joka ottaa EU:sta vain edut.

        Jos Unkari ja Orban ei olisi tuollaisia parasiitteja, niin ne eroaisi.

        Mutta Orbanin kaltaiset populistit on pelkkiä munattomia EUnikkeja.


      • erotkoon.ja.heti kirjoitti:

        >> Mitä nopeammin EU romahtaa <<

        No miksi Unkari ja Orban ei sitten näytä esimerkkiä ja Eroa EU:sta?
        Koska Unkari on pelkkä EU:n parasiitti eli loinen joka ottaa EU:sta vain edut.

        Jos Unkari ja Orban ei olisi tuollaisia parasiitteja, niin ne eroaisi.

        Mutta Orbanin kaltaiset populistit on pelkkiä munattomia EUnikkeja.

        Maailmasi on kovin mustavalkoinen ja vihakulttuurin sekä valtavirtamielipiteiden vääristämä. Ensimmäinen tehtäväsi on irtautua viha- ja valhekulttuurista ja katsoa tilanteita neutraalista näkökulmasta. Neutraali = et valitse puolta, et ideologiaa, et aatetta, et fanita ketään, et käytä tietolähteenäsi tiettyä maailmankuvaa tukevaa ainesta. Jos tämän onnistut toteuttamaan, sitten voit lähteä tarkastelemaan Orbanin ja EU:n yhteenottoa, ilman että sitä ohjaa vääristyneet (viha)mielikuvat. Tämän enempää en pysty sinua auttamaan.


    • OK. Suomi elää metsästä !
      Metsäteollisuus on suomen suurin ulkomaan vaihdon tekijä ja myös rahoittaja !

      Vastaa miten metsäteollisuuden kilpailukyky ja raakapuun hinta reakoi EU-eroon ?
      Kuvitellaan tilanne, että vain suomi eroaa ja tai koko EU eroaa.



      Ok. Minä vähän autan... Kun et kuitenkaan vastaa, koska et osaa tai valehtelet. '
      Suomen metsänomistajat menettää asemansa raakapuu markkinoilla, niin lautatavaran,
      kuin kuitupuun ja bio- ja energiapuun osalta. Se tarkoittaa, että Venäjän raaka-puuta tulee
      markkinoille huokemammalla hinnalla. Metsäteollisuuden eri työvaiheet taas tulevat
      kilpailun alle ja niitä tehtaita ja tuotantolaitoksia mitä voidaan siirtää halvemman tuotannon
      maihin esim. halvemman verotuksen vuoksi tulee saamaan merkittävän edun ja miten
      kommunisti-suomen verotus sopisi siihen kilpailukykyyn ? Käytännössä tämä tarkoittaa,
      että suomessa valmistetaan vain sellua ja se kuljetetaan aika kaukaa. Eli senkin hinta on
      mitä esim. euroopan markkinoilla.

      Toinen asia: Persut on huutaneet monttu auki EROA euroopan unionista. Mitä se todella
      tarkoittaisi jos koko euroopan unioni hajoaisi ? Miten suomen teollisuus tai sen nykyinen
      valmius olisi vastata tähän tilanteeseen? Onko Persut edes laskeneet tai arvioineet
      teollisuuden kilpailukykä tai markkinoille muodustuvaa kysyntää ja ostovoimaa nykyisten
      EU maiden näkökulmasta? Onko silloin meritie ainoa vaihtoehto esim. sellu kuljetukseen ja
      miten tulevaisuudessa esim. malmi ja metalliteollisuden kilpailukyky esim. Viron ja Latvian
      ja puolan kaltaisten maiden kanssa, heillä on rautatieyhteys esim. saksan markkinoille.
      EU erossa kait saksan talous on vahvin ja ostovoimaisin?

      Sitten, miten eri maiden valtionvelat vaikuttaisivat näiden maiden työvoiman hintaan ja
      niiden maiden kilpailukykyyn suomen teollisuuden suhteen? Paljonko suomella on velkaa
      ja millainen siitä rahan arvosta muodostuisi ja kuinka moni Espanjan suomalainen joutuisi
      muuttamaan takaisin suomen kommunistiseen ruokinta ja sosiaalijärjestelmään, jota persut
      ei ole millään tavalla muuttamassa.

      ONHAN TOKI PERSU - KOMMUNISTIT SE LASKENEET EIKÖ.. VAI UNOHTUKO ?
      Halla - aho sanoi, kyllä pelottavasti, että pitäisi saada ylös ... TÄH Jätkä ei tiennyt miten ?

    • No miten metsäteollisuudelle käy ilman euroopan unionia ?
      Miten raakapuun hinnalle käy ilman euroopan unionia ?
      Miten eläkkeiden ostovoimalle käy ilman euroopan unionia ?
      Miten venäjän pakotteille käy ilman euroopan unionia ?
      Miten ihmisoikeuksille käy ilman euroopan unionia ?

      Miten koko suomen taloudelle ja käy ilman euroopan unionia ja jos
      markka tulee, niin kuinka alas markka on devalvoitava ja miten kuljetukset
      eurooppaan ja onko meritie ainut vaihtoehto siis talous mielessä jos euroopan
      unioni hajoaisi ?

      Miten muut euroopan maat selviävät jos euroopan unioni hajoaa ja miten se
      vaikuttaa suomen vientiin ja kilpailukykyyn ?

      Nämä on kysymyksiä, joita hallitus ja pääministeri joutuu miettimään ja sinne sinne sinne
      persu - kommari on menossa ja ei siellä puhuta matu ja laku ja patu ja haista vain !
      Persu - kommarit on pyrkimässä eduskuntaan ja Halla - aho on pyrkimässä pääministeriksi
      HEI ! Niillä pitää olla vastaukset ja kysykää kysykää piirittäkää ja vaatikaa vastauksia !
      Siis ne on pyrkimässä hallitukseen hallitukseen ja vastaamaan taloudesta ja teollisuudesta.

      • Eurooppa ei tarvitse toimiakseen EU:ta. Vain raskaan sarjan bisnesmiehet tarvitsevat sitä omaksi edukseen.


    • luulisin-näin

      EU ero on ainoa järkevä keino pelastaa Suomi typeryyksistä. Tarvitaan talonpoikaisjärkeä eikä mitään melkonomin tittelitä tai pitkiä lorinoita.Britit kai osaavat itse päättää asioistaan ja ottaa vastuunsa teoistaan.

      • goodbye.british

        Kohtahan se nähdään, toivoakseni, että miten brittien hyppy "vapauteen" onnistuu.
        Ei siihen ole aikaa, enää kuin reilut 10 vuorokautta. Alla kello.

        ps aprillipäivänä se nähdään, että oliko Brexit vuosituhannen paras (vai typerin) aprillipila

        https://howmanydaystill.com/its/brexit-6


    • EU.erossa.ei.ole.järkeä

      >> Persu-kommunisti voi sanoa, että eihän Norjakaan ole EU:ssa … <<

      Niin mutta Norjakin noudattaa EU:n ulkojäsenenä EU:n lakeja jaa maksaa EU:lle siitä, että Norja saa ostaa ja myydä EU:ssa. Lisäksi kuka vain EU:lainen voi mennä töihin Norjaan.
      Ja juuri tuo työperäisen maahanmuuton esto muista EU-maista oli yksi brexitin tavoite. Jota siis Norjakaan ei saanut tai ehkä edes halunnut.

      Mutta britit eroaa, mitä ilmeisimmin ja aprillipäivänä me näemme, että miten homma onnistui.

      ps oletan, että brittejä kohtaa pienimuotoinen katastrofi

    • yksinäkökanta

      Minä olen taasen huolissani Eu:n tuomasta kehityksestä,joka on johtanut yhteisvelvoitteisiin muiden valtioiden taloudesta ja joka vaarantaa itsenäisen valtiommen autonomisen itsehallinnon Eu:n tuomien säädösten ja velvoitteiden kautta ,joiden myötä sotien kautta hankittu itsehallintomme on vaarassa ajautua ulkovaltojen käsiin. Ehdoin tahdoin tietäen tilanteen ja siirtäen maamme hallinnon valtaa ilman järjestettyä kansan äänstystä ja saamatat kansan hyväksyntää on vallan luovuittaminen ulkovaltojen käsiin katsottava maanpetokselliseksi toimeksi siitävästä tahosta ja toimeen osalistuvien henkilöiden asemasta riippumatta .

    • Irwin_Leukanen

      Mielenkiintoinen risteytys tuo persu-kommunisti, vähä niin kuin poliisikoira ...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe