Sisäänpäin kääntynyt yhteisö

Kickintheface

Helluntailaiset ovat sisäänpäin kääntynyttä porukkaa, joilla ei ole maailman menosta käsitystä. He elävät pienissä ympyröissään( lintukodoissaan). Tapaavat ja ovat vain tekemisissä uskonveljien ja sisarien kanssa. Muut ovat helvettiin meneviä viekoittelevia susia.
Helluntailaiset ovat myös tuomitsevia ihmisiä jotka näkevät kyllä muiden viat, muttei omiaan. Siinä missä ihmistä pitäisi auttaa he kulkevat omahyväisinä ohitse.
He ovat täysin vieraantuneet maailman menosta ja kuvittelevat kaikkia ihmisiä pahoiksi, jotka eivät kuulu heidän yhteisöönsä .
Helluntailaiset luulevat ainoastaan pääsevänsä taivaaseen ja luulevat että useat miljardit ihmiset joutuvat helvettiin liekkeihin. Aika omahyväinen näkemys.
Entä jos te olettekin väärässä? Yritätte omilla teoillanne tulla vanhurskaiksi, ettekä turvaa armoon.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herätkää

      Entäpä jos sinä oletkin väärässä? Kenties helluntailaiset uskovatkin pääsevänsä armosta pelastukseen. Kenties he ovatkin ulospäinsuuntautuneita. Kenties he uskovatkin, että on myös paljon muitakin pelasttettui tullessaan, jotka myös ovat saman armon perillisiä. Siellä missä janoova pyytää he ojentavatkin auttavan kätensä. Oletko nyt ihan väärässä?

    • Kickintheface

      Mitäpäs jos kirjoitukseni perustuukin kokemukseni Helluntailaisista?
      Entäpä jos minulla onkin tietoa jopa ryhmän sisältä käsin? Helluntailaisten tilaisuudet ovat kerhotoimintaa helluntailaisille. Suurtapahtumatkin ovat helluntailaisille, ei niillä ketään ulkopuolista tavoita. Eli evankeliumin vieminenkään ei ole enää helluntailaisten prioriteetti 1

    • Kauanhellari

      En taida olla kuvaamasilainen hellari. Surffailen netissä, seuraan yhteiskunnan asioita, luen kaunokirjallisuutta. Musiikkimakukin on laaja. Taidat kuvata ahdasta lestaporukkaa. Heissäkin on varmaan erilaisia uskovia

      • Kauanhellari

        Tutustu Avaimedian ja Irrtv:n toimintaan niin saattaa mielikuva lähetystyöstä muuttua. Ja on myös muuta ulko,-ja sisälähetystoinintaa noide lisäksi. Fidakin on merkittävä tekijä.


    • Samaatietä

      Täällä tehdään amoituksista monenlaisia tulkintoja ja vastataan sen mukaisesti, olen huomannut.

      Samaa tapahtuu muissakin paikoissa ja tilanteissa, ei vain täällä.

      Ihmiset luovat omia mielikuvia oman kokemuksensa perusteella peilaten kokemaansa aijempiin kokemuksiinsa.

      Mielikuvat siis vaihtelevat eri ihmisillä.

    • NiinTeki

      Hyvä se on olla jonkin verran sisäänpäinkin kääntynyt, ettei kuka tahansa tule sanaa julistamaan ja vääriä oppeja levittämään. Uskovat tulevat olemaan aina maailmassa muttei maailmasta ja siksi he erottuvat muista ihmisistä.

    • Kickintheface

      Helluntailaisethan ovat omaksuneet uskon sana-liikkeen harhaopit. Jokainen kuvittelee itsessään olevansa jotain suurta tai ainakin parempi kuin muut. Amerikasta raahaatte tänne massa-kaatajia, jotka todellisuudessa ovat eksyttäjiä. Hill(hell) song-tyyli vakuuttaa jokaisen helluntaisen. Valtakunta nyt-oppi riivaa.

    • Kickintheface

      Helluntailaiset tuhosivat elämäni, joten tiedän mistä puhun.

      • Kickintheface

        Vielä nousen ja kostan koko liikkeelle idioittimaisuutenne ja sen että teitte väärin minulle.


      • herätkää

        Sepä ikävää. Mikset lähtenyt karkuun?


      • simmottiisviisiin
        Kickintheface kirjoitti:

        Vielä nousen ja kostan koko liikkeelle idioittimaisuutenne ja sen että teitte väärin minulle.

        Hyvä, että olet päättänyt toimia näin. Et ole ainoa, jonka elämän on jokin uskonnollinen ryhmä tärvellyt/tuhonnut täysin. Olethan kuitenkin etsinyt vertaistukea, eli heitä, joiden elämä on uskonnollisen ryhmän vuoksi mennyt kuten on mennyt ja kuullut, miten he selvisivät siitä, jos selvisivät? Moni on ottanut itseltään hengen, päätynyt mielisairaalaan, menettänyt perheensä jne. Aloituksesi on täysin totta monen ihmisen kohdalla, mutta vastaajat eivät sitä osaa itse nähdä- itselläni kokemusta kys. lahkosta n.20 vuoden ajalta, eikä paluuta enää koskaan ole kerran eroon päästyäni. Käytän näitä palstoja lähinnä oman psyykeeni eheyttämisen tukena, monesti palsta tarjoaisi myös makeat naurut, jollei totuus useista uskonlahkoista ja niihin kuuluvista ihmisistä olisi niin raadollinen ja surullinen. Äläkä ylläty, jos aloitustasi tai sinua puolustavia kommentteja poistetaan, näin käy hyvin usein, sillä totuus on omassa pienessä kuplassaan eläville aivan liian usein liian vaikeaa nähdä ja käsitellä objektiivisesti. He jotka siihen kykenevät, yleensä poistuvat niistä ympyröistä, jotka eivät enää palvele sitä maailmankuvaa joka lähtijällä on. Tukea ei tosiaan kannata odottaa, eikä yhtään välittävää kysymystä siitä, miksi helluntaista tai muusta yhteisöstä lähtenyt ei enää voinut kokea yhteisöä omakseen. Onnea matkaan, aloittaja!


      • herätkää

        Miten joku, tai jotkut voi olla mukamas niin urveloita ja saamattomia etteivät pysty lähtemään jostain ahdistavasta paikasta, ihan vaan niinku sillai kävelee. Ihan omin pikku jaloin.

        Sehän on hauskaa, että oikein naurut saa täältä. Kivat sulle. Onnea valitsemallasi tiellä.


      • teidättiedetään

        Herätkää on tyypillinen hellari.
        Ivaamassa, vähättelemässä ja pilkkaamassa aina toisia.
        Helluntailahkolla on lukuisia uhreja eikä kenenkään pitäisi liittyä tuohon sairaaseen puljuun.

        Helluntailaiset eivät itsekään ole onnellisia, ( vaikka niin muille uskottelevat) vaan katkeria, pettyneitä ja epäilevät Jumalan olemassa oloa. Ja useimmat katuvat tekmäänsä uskon ratkaisua ja elmäänsä "julkiuskovana"


      • herätkää
        teidättiedetään kirjoitti:

        Herätkää on tyypillinen hellari.
        Ivaamassa, vähättelemässä ja pilkkaamassa aina toisia.
        Helluntailahkolla on lukuisia uhreja eikä kenenkään pitäisi liittyä tuohon sairaaseen puljuun.

        Helluntailaiset eivät itsekään ole onnellisia, ( vaikka niin muille uskottelevat) vaan katkeria, pettyneitä ja epäilevät Jumalan olemassa oloa. Ja useimmat katuvat tekmäänsä uskon ratkaisua ja elmäänsä "julkiuskovana"

        Jos noin on mikseivät kiellä uskonsa ja lähde kävelemään, tietysti uskontojen uhrien kautta, kohti elämänsä seikkailua?


      • TässäTotuutta
        teidättiedetään kirjoitti:

        Herätkää on tyypillinen hellari.
        Ivaamassa, vähättelemässä ja pilkkaamassa aina toisia.
        Helluntailahkolla on lukuisia uhreja eikä kenenkään pitäisi liittyä tuohon sairaaseen puljuun.

        Helluntailaiset eivät itsekään ole onnellisia, ( vaikka niin muille uskottelevat) vaan katkeria, pettyneitä ja epäilevät Jumalan olemassa oloa. Ja useimmat katuvat tekmäänsä uskon ratkaisua ja elmäänsä "julkiuskovana"

        Herätkää ei ole uskovainen.


      • herätkää
        TässäTotuutta kirjoitti:

        Herätkää ei ole uskovainen.

        Kyllä hän on oikea uskon veli, ja toivon serkku


      • Kickintheface
        simmottiisviisiin kirjoitti:

        Hyvä, että olet päättänyt toimia näin. Et ole ainoa, jonka elämän on jokin uskonnollinen ryhmä tärvellyt/tuhonnut täysin. Olethan kuitenkin etsinyt vertaistukea, eli heitä, joiden elämä on uskonnollisen ryhmän vuoksi mennyt kuten on mennyt ja kuullut, miten he selvisivät siitä, jos selvisivät? Moni on ottanut itseltään hengen, päätynyt mielisairaalaan, menettänyt perheensä jne. Aloituksesi on täysin totta monen ihmisen kohdalla, mutta vastaajat eivät sitä osaa itse nähdä- itselläni kokemusta kys. lahkosta n.20 vuoden ajalta, eikä paluuta enää koskaan ole kerran eroon päästyäni. Käytän näitä palstoja lähinnä oman psyykeeni eheyttämisen tukena, monesti palsta tarjoaisi myös makeat naurut, jollei totuus useista uskonlahkoista ja niihin kuuluvista ihmisistä olisi niin raadollinen ja surullinen. Äläkä ylläty, jos aloitustasi tai sinua puolustavia kommentteja poistetaan, näin käy hyvin usein, sillä totuus on omassa pienessä kuplassaan eläville aivan liian usein liian vaikeaa nähdä ja käsitellä objektiivisesti. He jotka siihen kykenevät, yleensä poistuvat niistä ympyröistä, jotka eivät enää palvele sitä maailmankuvaa joka lähtijällä on. Tukea ei tosiaan kannata odottaa, eikä yhtään välittävää kysymystä siitä, miksi helluntaista tai muusta yhteisöstä lähtenyt ei enää voinut kokea yhteisöä omakseen. Onnea matkaan, aloittaja!

        Olen huomannut myös että tukea ei saa. Monet entiset ystävätkin ja jopa läheiset ihmiset kyseenalaistavat kokemukseni ja suorastaan väittävät minun valehtelevan. He uskovat mielellään ennemmin pastoria, kuin minua, jonka tuntevat paremmin.
        Katkeruus on yksi heidän argumenteistaan. Olet katkera sen takia puhut näin, tai et näe selkeästi.
        Kun minulle tuli avioero( osasyynä seurakunta), ei ollut ketään joka olisi tullut edes sanomaan, että ovat pahoillaan puolestani. Siinä todellista kristillisyyttä.
        Olin kerran eräässä keskustelussa seurakunnassa mukana (n.10 klö) missä minua loukattiin suoraan ja tekemisiäni arvosteltiin (ei syntiasia). Kokouksen lopussa kaikki pahoittelivat toisilleen, kun olivat niin suoraan puhuneet. "Eihän jäänyt paha mieli?- tyyliin keskustelusta.
        Kukaan ei ollut pahoillaan siitä mitä he tekivät minulle. Ihmettelin kovasti asiaa, että eihän tämä voi olla mahdollista.
        Julkisesti loukataan, eikä edes olla pahoillaan siitä.
        No nyt on helpompaa, kun olen jättänyt heidät.


      • simmottisviisiin
        Kickintheface kirjoitti:

        Olen huomannut myös että tukea ei saa. Monet entiset ystävätkin ja jopa läheiset ihmiset kyseenalaistavat kokemukseni ja suorastaan väittävät minun valehtelevan. He uskovat mielellään ennemmin pastoria, kuin minua, jonka tuntevat paremmin.
        Katkeruus on yksi heidän argumenteistaan. Olet katkera sen takia puhut näin, tai et näe selkeästi.
        Kun minulle tuli avioero( osasyynä seurakunta), ei ollut ketään joka olisi tullut edes sanomaan, että ovat pahoillaan puolestani. Siinä todellista kristillisyyttä.
        Olin kerran eräässä keskustelussa seurakunnassa mukana (n.10 klö) missä minua loukattiin suoraan ja tekemisiäni arvosteltiin (ei syntiasia). Kokouksen lopussa kaikki pahoittelivat toisilleen, kun olivat niin suoraan puhuneet. "Eihän jäänyt paha mieli?- tyyliin keskustelusta.
        Kukaan ei ollut pahoillaan siitä mitä he tekivät minulle. Ihmettelin kovasti asiaa, että eihän tämä voi olla mahdollista.
        Julkisesti loukataan, eikä edes olla pahoillaan siitä.
        No nyt on helpompaa, kun olen jättänyt heidät.

        Olen kokenut jotain samankaltaista. Olen tullut johtopäätökseen, että viisainta on pysytellä heistä erossa, kunnes olen päässyt täysin/riittävän yli siitä, mitä olet kokenut, jotteivat he enää voi mennä ns. ihon alle epäkunnioittavasti loukaten rajojani tai pääse käsiksi kipeisiin asioihini ja tunteisiini, vaan olen heidän yläpuolellaan-paras kosto on oma onnellisuus,menestys ja hyvinvointi, sanotaan. Sen jälkeen voin mahdollisesti palata kasvotusten minua satuttaneiden ja loukanneiden hlöiden luokse ja vaatia heiltä selkeät vastaukset siihen, miksi he ovat toimineet kuten ovat toimineet. Käytän nauhuria, tosin vain yksityiseen tarkoitukseeni muistini tueksi. Ilman uskonnollista jargonia on kyettävä puhumaan, jos kyse on ihmisten kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista ja elämästä. Heidän todelliset motiivinsa elämäni tärvelleelle käytökselleen jo aikalailla tiedän, mutta mikäli eivät myönnä toimineensa mitenkään väärin, ainakin olen kysynyt asiasta suoraan, onko hlö/hlöt koskaan ajatellut, että hänen loukkaavassa toiminnassaan onkin ollut kyse kenties siitä ja siitä väärästä vaikuttimesta ja Jumalansa edessä synnillisestä asennoitumisesta minuun. Olisi niin tärkeää, että uskonnollisissa yhteyksissä vaurioituneet ihmiset voisivat keskustella tapahtuneista asioista ns. vastuunkantajien kanssa, mutta kuten hyvin tiedämme, todellisia vastuunkantajia ei lopulta ole kuin uhri yksin, muut yleensä tekevät "pilatukset",jottei piiripieni vain hajoaisi ja illuusio särkyisi- niin se maailma makaa ja Jumalalla kyllä on jokaisen ihmisen osoitetiedot hallussaan ilman srkn siunauksiakin :)


    • Harmi_mutta

      Sionismi on sokaissut helluntalaiset täydellisesti.

      Ei tiedä mitään hyvää Suomen kaltaisessa valtiossa. Sionistinen terrorismi nostaa päätään.

      Järvenpäähän ollaan perustamassa helluntailais-sionistista asuinaluetta, Israelin siirtokunta systeemin tapaan.

      • herätkää

        Sehän on oikein hyvä asia. Toivottavasti sinne tulee myös aidat, ja aseistetut vartijat. Onko heillä konetuliaseita? On, rynkkyjä nyt kyllä ainakin.

        Olisi hienoa asua rauhassa Siionissa.


      • Tipale
        herätkää kirjoitti:

        Sehän on oikein hyvä asia. Toivottavasti sinne tulee myös aidat, ja aseistetut vartijat. Onko heillä konetuliaseita? On, rynkkyjä nyt kyllä ainakin.

        Olisi hienoa asua rauhassa Siionissa.

        Jaa, yhtä "loistava" logiikka kuin USA:ssa: mahdollisimman paljon pyssyjä, että kaikilla on turvallista. :D


      • herätkää

        Nyt kun sanoit, ei pöllömpi skenaario. Niin, mikä ettei? Kauhun tasapaino maailmaa kannattelee.


    • kunhanmietin

      Kumma kun ei kukaan Apostoleista lähtenyt kävelemään, ,tosi ihme asia !¨

      Pietarikin pyysi saada tulla ristiinnaulituksi pää alaspäin kunnioituksesta mestariaan kohtaan !

      mitähän se tämä kickickik sanoo asiaan, saa näkyä.

      • Kickintheface

        Ensinnäkin helluntailaisten pitäisi tunnustaa apostolista uskoa. Tänään se ainakin poikkeaa monin tavoin siitä. On vain puheita muttei tekoja. En menisi vertaamaan Pietaria nykypäivän mukavuudenhaluiseen kristittyyn jolla ei ole mielessäkään menettäminen vaan omistaminen.


    • olenko_hangala

      Tästähän voisi varovaisesti todeta että hieman yleistävä ketju.

      Sallikaahan nyt, hyvät ihmiset, hieman yksilöllisyyttä meille vihatuille helluntailaisillekin.

      Emme ole mikään suuri blokki toistemme kopioita.

      Vaan vapaa yksilöllinen kokoelma erilaisia ihmisiä.

      Aivan rakastettavista todella vaikeisiin ihmisiin.

      Aivan kuten ketkä tahansa.

      Mutta ne meistä, ketkä kuuntelevat Herramme ääntä, ovat siunaukseksi.

      Muut ajavat omia asioitaan ja aiheuttavat h a n k a l u u k s i a.

    • ettäsilleesti

      Helluntailaiset eivät tuhonneet elämääni, vaikka lapsuuteni ja nuoruuteni seurakunnassa vietinkin. Minusta ei tullut sisäänpäinkääntynyttä, vaan työkseen maailmanmenoa tutkiva maailmankansalainen. Olen käynyt lapsesta saakka ilman pelkoa eri kirkkokunnissa. Mikään seurakunta ei ole täydellinen, mutta mitä siitä draamaa tekemään. Ja miksi katkeroitua, kun voi mennä elämässä eteenpäin.

      • ettäjustniin

        Kiva kuulla, että uskovaisen kodin kermap..lapsukainen se on ihan maailmankansalaiseksi päässyt etenemään. Melko ylenkatseellisesti ja silti niin rajoittuneesti sanottu, että en usko sinun olevan kovinkaan häävi kosmopoliitti sillä uskonnollisella taustalla ja mieleesi rakennetulla uskonnollisella pakkomielteellä, jonka omaat. "..mutta mitä siitä draamaa tekemään.." Voi herranjumala sentään, kun puhuisit mieluummin vaikka jostakin sellaisesta, mistä jotakin ymmärrät? Asenteesi on suorastaan törkeä pahoin kärsimään joutuneita kohtaan, mutta koska sinä olet syntyjäsi "sisäpiiriä" et sinä näitä aloituksia ymmärrä. Pysy siis omassa sisäänlämpiävässä sosiaalisessa lokerossasi jatkossakin, jossa kaikki on kyllin hyvin ja Herran hallussa.


    • MPudasrakastaaSaaraa

      lopeta toi vitun ryystäminen tajuatko saatanan paskakasa.

    • MPudasonluuseri

      lopeta nyt saatana se ryystäminen perkelel eikö saatana sana kuulu.

    • herätkää

      M Pudas on hieno mies ja taivaassa musta Saarakin jo valkaistiin. Hyvä niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jes! Miljoonat diesel-autot joutumassa ajokieltoon

      Erittäin hyvä ilmastouutinen! https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c "Tuo ajokiel
      Maailman menoa
      379
      4295
    2. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      16
      1186
    3. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      168
      1126
    4. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      190
      1003
    5. Makea kysymys

      Tiedätkö onko kaivattusi perso makealle? 😋
      Ikävä
      90
      947
    6. Odotan että eroat

      Sitten vasta meidän suhde voisi alkaa. En halua mihinkään pettämiskuvioihin mukaan. Sun pitäis siis ottaa riski, että jä
      Ikävä
      41
      939
    7. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      120
      876
    8. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      72
      825
    9. Maailmankaikkeuden synty

      Universumi syntyi reilut 14 miljardia vuotta sitten ns alkuräjähdyksessä. Aluksi laajentuminen tapahtui jopa valoa nopea
      Luterilaisuus
      185
      821
    10. Ei siitä pääse yli eikä

      ympäri, että tunsin sinua kohtaan niin paljon ja aidosti, ettei siitä palaudu tutuin konstein. Jos vaikka aloitan siitä
      Tunteet
      50
      794
    Aihe