Näin Kokoomus velkaannutti suomen mutta lihotti oman kukkaronsa

Haans.seA

Kun lama 2008 iski täydellä voimalla ja sitä ennen, käynnistettiin ELVYTYS valtion ja kuntien velkarahalla. Tämä tarkoitti sitä että kokoomuksen ja kepun keskeiset vaalilahjojat eli suuret rakennusliikkeet, pankinjohtajat ja muut yritysjohtajat jotka katsoivat hyötyvänsä tästä menosta, saivat tietenkin lahjontaa (="lobbaus" ) vastaan mukavia hankkeita täysillä katteilla ja bisnes oli kannattavaa. Rahaa tuli valtion kirstusta (=tyhjä) eli velkana ja takauksina niin, ettei mistään tarvinnut välittää mitään. Toiminta jatkui, kuin lamaa ei olisi ollutkaan. Toki kustannuksia leikattiin, heittämällä kalliit suomalaiset pihalle ja ottamalla halpatyövoima maailmalta (huomaa tämä ovela EU-juoni) tilalle ja hinnoittelemalla myyntihinta suomalaisittain taivaisiin.
Hankkeet olivat siis Erittäin kannattavia, kun niihin otettua julkista velkaa (valtio,kunnat) EI tarvinnut LYHENTÄÄ lainkaan :
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15574987/antaisitko-sina-rahasi-lainaksi-lupauksella-etta-niita-ei----

Sinulle ja veronmaksajalle tämä oli katala temppu: Kun porrrvari täytti kukkaronsa näin sinun huomaamatta, se hyökkäsikin kepuli-Sipilän toimin yllättäen kimppuusi, ja kas, vetosi Itse synnyttämäänsä valtaisaan julkiseen velkaan: Sinua - passskahousu - on kikytettävä (=kusetettava) eli tulojasi on leikattava, koska julkinen talous on kusessa. No onhan se, se vain on saatu aikaan äänestämäsi porrvarin toimesta, viekkaalla rahan kierrätystavalla, jota et tajunnut laisinkaan. Ja äänestit uudelleen porrvaria, joka pisti rahat kylmästi taskuunsa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15450203/miljonaarien-lukumaara-huimassa-yli-60--kasvussa

Haluatko niiden kusetuksen maksumieheksi, uusina "kikyinä" ja leikkauksina (=teidän suomipoikain vaihtokauppaa halpamamuihin) tulevissa vaaleissa, sitä voit nyt aidosti pohtia....
Vaalikeskusteluissaan ja "paneeleissaan" ne oikeisto-YLEnsäkin avulla aikovat nämä vaaliteemat kylmästi sivuuttaa !!

22

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti.täämpä

      Kuvitelkaapa sellainen asia, että Maahanmuuton kulut maksatettaisiin suurituloisilla. Esimerkiksi nostamalla suurituloisten veroprosenttia vaikka viisi yksikköä eli 5 % :lla.

      Sitä miettiessänne kerron, miksi maahanmuutto on porvaripuolueissakin suosittua.
      No siksi, että sinä maksat ne kulut ja ennen muuta siksi, että
      a) kokoomusyrittäjä luonnollisesti hyötyy siitä, että on enemmän sukankuluttajia. Vaikka soppala eli sinä maksat lystin. Tai juuri siksi

      b) Kepuloisellekin sopii mainiosti se, että tehotuotantopöperön popsijoita on entistäkin enemmän.

      C) kokoomusta äänestävät lääkärit suorastaan nauttivat tilanteesta.

      • udyd

        Asiaa.


      • dsgshfhf

        Hallitus on epäpätevä ja köyhiä sortava. Hallitus ei ole luonut yhtään työpaikkaa eikä ole saanut muuta aikaan kuin epävarmuutta ja kurjuutta. Indeksijäädytykset takaavat että eläkeläiset ja työttömät eivät parempia päiviä näe. Vain pääomapiirien etuja ajetaan. Omat asiat on toki hoidettu liiankin hyvin. Ei jatkoon.
        Ihttps://mvlehti.net/2018/12/29/suomalaisen-politiikan-tilanne-kahdella-kuvalla/


    • Velkapommi-demarit

      Jutta Urpilainen valtionvarainministerinä aiheutti Suomelle hiistorian suurimman velkataakan ja velkaantumisnopeuden, lahjoitti miljardeja Euroopan Keskuspankeille ja lisäksi sitkeästi valehteli lahjoitettujen miljardien takuuista. Niille takuuille nauroi jo naurismaan aidatkin mutta paatuneen demarin pokka piti valehdellessa.

      Samalla työministeri Ihalainen ajoi Suomen työelämää alas ja tuplasi työttömyyden.

      Jos vika olisi kokoomuksen, miksi tilanne muuttui heti kun demarit lähtivät hallituksesta?

      Nyt työttömyys on hienoisesti laskussa kuten velkaantuminenkin.

      • togyq

        Kokoomus Kataisen hallitus oli porvarienemmistöinen hallitus koska porvaripuolueet kristilliset ja vihreät olivat kokoomuksen apupuolueina tukemassa kokoomuksen porvarillista talouspolitiikkaa ja kokoomus Katainen ajoi läpi kreikkatuet koska kuolasi rahakasta EU komissaarinvirkaa nuollen oikeistolaisen EU komission puheenjohtaja Junckerin pakoputkea. Kokoomus Kataisen hallituksen aikaa vuonna 2008 maailmantalous vajosi Lechman Brothersin romahduksen takia taantumaan ja työttömyys kasvoi koko EU alueella joten ei Ihalainen siihen voinut vaikuttaa tuolloin. Kepu Sipilän hallitus on hyötynyt parin vuoden aikana kansainvälisen talouden noususta joka tosin alkaa nyt taas hiipua koska taloussuuhdanteet vaihtelevat sykleittäin.


      • Se_että_ihmisiä

        potkitaan pois vakituisista töistä ja otetaan takaisin entiseen työpaikkaan työharjoittelijana muutaman euron päivärahalla jonka maksaa yhteiskunta ei hyödytä ketään muuta kuin firman omistajaa jonka ei tarvitse maksaa palkkaa, kiitos Kokoomukselle tästä.


      • Faktat.on.faktoja
        togyq kirjoitti:

        Kokoomus Kataisen hallitus oli porvarienemmistöinen hallitus koska porvaripuolueet kristilliset ja vihreät olivat kokoomuksen apupuolueina tukemassa kokoomuksen porvarillista talouspolitiikkaa ja kokoomus Katainen ajoi läpi kreikkatuet koska kuolasi rahakasta EU komissaarinvirkaa nuollen oikeistolaisen EU komission puheenjohtaja Junckerin pakoputkea. Kokoomus Kataisen hallituksen aikaa vuonna 2008 maailmantalous vajosi Lechman Brothersin romahduksen takia taantumaan ja työttömyys kasvoi koko EU alueella joten ei Ihalainen siihen voinut vaikuttaa tuolloin. Kepu Sipilän hallitus on hyötynyt parin vuoden aikana kansainvälisen talouden noususta joka tosin alkaa nyt taas hiipua koska taloussuuhdanteet vaihtelevat sykleittäin.

        Annetut asiat olivat faktoja ja tilanne muuttui heti kun demarit jäivät oppositioon.

        Kokoomuksen päämääränä ei ole lisätä työttömyyttä eikä valtionvelkaa, demareille ne ovat polittinen ohjelma jolla luodaan sosialistivaltio.


      • voipuhuatottakin
        togyq kirjoitti:

        Kokoomus Kataisen hallitus oli porvarienemmistöinen hallitus koska porvaripuolueet kristilliset ja vihreät olivat kokoomuksen apupuolueina tukemassa kokoomuksen porvarillista talouspolitiikkaa ja kokoomus Katainen ajoi läpi kreikkatuet koska kuolasi rahakasta EU komissaarinvirkaa nuollen oikeistolaisen EU komission puheenjohtaja Junckerin pakoputkea. Kokoomus Kataisen hallituksen aikaa vuonna 2008 maailmantalous vajosi Lechman Brothersin romahduksen takia taantumaan ja työttömyys kasvoi koko EU alueella joten ei Ihalainen siihen voinut vaikuttaa tuolloin. Kepu Sipilän hallitus on hyötynyt parin vuoden aikana kansainvälisen talouden noususta joka tosin alkaa nyt taas hiipua koska taloussuuhdanteet vaihtelevat sykleittäin.

        Vihreätkö muka oikeistopuolue? Ja hah hah!

        Jos haluaa hakea oikeistopuoluetta vasemmalta laidalta, niin miksi ei voi nimetä demareita? Silloin ei tarvitse valehdella. Ei itselleen eikä muille.


      • dfiur
        Faktat.on.faktoja kirjoitti:

        Annetut asiat olivat faktoja ja tilanne muuttui heti kun demarit jäivät oppositioon.

        Kokoomuksen päämääränä ei ole lisätä työttömyyttä eikä valtionvelkaa, demareille ne ovat polittinen ohjelma jolla luodaan sosialistivaltio.

        Kokoomuspersun tavanomaista valehtelua.


      • itqwr
        voipuhuatottakin kirjoitti:

        Vihreätkö muka oikeistopuolue? Ja hah hah!

        Jos haluaa hakea oikeistopuoluetta vasemmalta laidalta, niin miksi ei voi nimetä demareita? Silloin ei tarvitse valehdella. Ei itselleen eikä muille.

        Vihreät on oikeistopuolue eli sijoittuu poliittisella kartallamme oikeistopuolueisiin. Kun vihreä Satu Hassi oli ympäristöministerinä kepu Vanhasen hallituksessa hän allekirjoitti maanmyyntisopimuksen ulkomaalaisille jolloin kepulaiset ja kokoomuslaiset pääsivät rahastamaan maanmyynnillä ulkomaalaisille.


      • Ruskeat.kielet.lipoo
        itqwr kirjoitti:

        Vihreät on oikeistopuolue eli sijoittuu poliittisella kartallamme oikeistopuolueisiin. Kun vihreä Satu Hassi oli ympäristöministerinä kepu Vanhasen hallituksessa hän allekirjoitti maanmyyntisopimuksen ulkomaalaisille jolloin kepulaiset ja kokoomuslaiset pääsivät rahastamaan maanmyynnillä ulkomaalaisille.

        Vihreät on vasemmistolaissakkia. Jos se tekee yhteistyötä kokoomuksen kanssa, se ei millään lailla siinä suhteessa eroa vassareista tai demareista. Sehän nähtiin edellisessä halituksessa.

        Paitsi että näistä kolmesta ainoastaan demarit jatkoivat Kataisen hallituksessa loppuun asti. Demarit jatkoivat nuoleskeluaan loppuun asti.


      • muqwu
        Ruskeat.kielet.lipoo kirjoitti:

        Vihreät on vasemmistolaissakkia. Jos se tekee yhteistyötä kokoomuksen kanssa, se ei millään lailla siinä suhteessa eroa vassareista tai demareista. Sehän nähtiin edellisessä halituksessa.

        Paitsi että näistä kolmesta ainoastaan demarit jatkoivat Kataisen hallituksessa loppuun asti. Demarit jatkoivat nuoleskeluaan loppuun asti.

        Vihreät on oieksitopulue kuten tuli aikoinaan ilmi vihreän Satu Hassin toiminnasta eli väärässä olet kokoomuspersu.


    • Öklvhdgzuho

      Ettekö ole huomanneet että suoritus on aivan yhtä paska, oli puikoissa oikeisto, vasemmisto tai keskusta..

      • Vasemmisto ei ole vielä koskaan ollut puikoissa, loppuu se höpötys. Enemmistö "puna" hallituksestakin on vuosikymmeniä. Kataisen hallitus oli porvarienemmistöinen ja semmonen oli tuloskin.


      • ifyd
        Ladamiäs kirjoitti:

        Vasemmisto ei ole vielä koskaan ollut puikoissa, loppuu se höpötys. Enemmistö "puna" hallituksestakin on vuosikymmeniä. Kataisen hallitus oli porvarienemmistöinen ja semmonen oli tuloskin.

        Asiaa kirjoitat.


      • Lbigufdkjpl
        Ladamiäs kirjoitti:

        Vasemmisto ei ole vielä koskaan ollut puikoissa, loppuu se höpötys. Enemmistö "puna" hallituksestakin on vuosikymmeniä. Kataisen hallitus oli porvarienemmistöinen ja semmonen oli tuloskin.

        Tarkoitin demareita.


      • Demarit tuomitaan nyt mahdollisesti todennäköisesti ja toivottavasti syntyvällä kokoomuksettomalla hallituksella.


    • Nettomaksaja.stadista

      Missä se Kokoomuksen "kukkaro" sijaitsee.

      • kikkareet

        Veronkiertomaissa.


      • SunJaMunTaskussa

        Veronmaksajan taskussa. Orpon ja Sipilän maahan turvallisesta Dublinmaasta Ruotsista tuottamien noin 33.000 iponenuorukaisen pakolaosbisneksetkin pyörivät veronmaksajien taskuista kokoomuksen eturyhmien taskuihin. Välissä on vokkeja, oikeusapujuristeja, edunvalvojia, yksityisiä hammaslääköreitä, kotouttamiskurssittajia, kielikouluttajia, tulkkifirmoja ym. ym. ym. ym. Sinä maksat he saavat.


    • lopeta-sekoilu

      Onko aloittaja tosiaan noin yksinkertainen vaiko vaan huono provoilija??

      Jos ei elvystä ja keskuspankkien tuke olisi aloitettu, mitä olisi tapahtunut?
      Vielä suurempi rysäys ja ongelmia. Olisiko SINUN mielestä pitänyt olla tekemättä mitään,
      ja antaa mm Suomen romahtaa?

      "Toiminta jatkui "
      -- niin, eli SUN vaihtoehto olisi ettei toiminta olisi jatkunut?
      Porukka pihalla, firmat kiinni, työt loppu, konkursseja….??
      Ja se olisi SINUN mielestä ollut ok?

      Kuinka sekaisin tämä kirjoittajat oikein ovat täällä???

    • figz

      Asia-aloitus. Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe