Eräs suomalainen pariskunta antoi eilen eräässä seurakunnassa todistuksen, miten ihana oli käydä Afrikassa - kun kaikki huutavat siellä, tanssivat ja metelöivät seurakunnan kokouksessa.
Kyse ei ole kuitenkaan kulttuurillisista eroista, vaan kyseessä oli väärä henki ja väärä evankeliumi.
Raamatun mukaan Ei Hän, Jeesus huuda ja melskaa kaduilla ja seurakunnan kokouksissa kuin mielipuoli, eikä siis meidänkään pitäisi niin tehdä - huom. äärikarismaatikot!!
Jes 42: 1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
Tästä te tunnette Jumalan Hengen, Hän ilmestyy hiljaisessa tuulen hyminässä:
1 Kun 19:
11 Hän sanoi: Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen. Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
12 Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
13 Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: Mitä sinä täällä teet, Elia?
Jeesus on hiljainen ja nöyrä sydämeltä Mt 11:29
128
116
Vastaukset
- HaluanTotuutta
Tehkäämme parannusta kaikesta vääryyksistämme, jotta emme jäisi tänne ahdistuksen aikana - sillä Herran tulo on aivan käsillä!!
- jeesuskovis
Raamattu on ristiriitainen tässä asiassa. Jeesus ajoi kaupustelijat temppelistä väkivaltaisesti.
- VoiSokeutta
Mutta eihän tämä ole ollenkaan sama asia???!!!
Se oli vihastumista, EI hihhulointia - Jeesus vihastui, koska kansa piti epäpyhänä Jumalan temppelin, pitäen siellä kirja- ja cd-myyntipisteitä... ei kun... kyyhkysten ja rahanvaihtajien myyntipisteitä.
Raamattu sanoo: vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö. - ettäsilleesti
VoiSokeutta kirjoitti:
Mutta eihän tämä ole ollenkaan sama asia???!!!
Se oli vihastumista, EI hihhulointia - Jeesus vihastui, koska kansa piti epäpyhänä Jumalan temppelin, pitäen siellä kirja- ja cd-myyntipisteitä... ei kun... kyyhkysten ja rahanvaihtajien myyntipisteitä.
Raamattu sanoo: vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö.Daavid taas hihhuloi Herran hengen vaikutuksesta niin, että vaimo paheksui. Hän oli kuitenkin raamatun mukaan Jumalan mielen mukainen mies. Ja Jumala vielä rankaisi hedelmättömyydellä vaimoa, joka häpesi miehensä hihhulointia.
On parempi olla tekemättä uskonoppia omasta temperamentista tai henkilökohtaisista mieltymyksistä. Niillä perusteilla muu maailma tuomitsisi suomalaiset kylmiksi, rakkaudettomiksi ja hengettömiksi. - Totuutta
ettäsilleesti kirjoitti:
Daavid taas hihhuloi Herran hengen vaikutuksesta niin, että vaimo paheksui. Hän oli kuitenkin raamatun mukaan Jumalan mielen mukainen mies. Ja Jumala vielä rankaisi hedelmättömyydellä vaimoa, joka häpesi miehensä hihhulointia.
On parempi olla tekemättä uskonoppia omasta temperamentista tai henkilökohtaisista mieltymyksistä. Niillä perusteilla muu maailma tuomitsisi suomalaiset kylmiksi, rakkaudettomiksi ja hengettömiksi.Niin, mikä olikaan syy, että Daavid ja Israelin kansa hyppi ja karkeloi Herran edessä???
Syy oli tietenkin se, että Herran liitonarkki tuotiin Daavidin kaupunkiin = Jumalan asuinsija tuotiin kansansa keskuuteen.
- Samaatietä
Kiitos!! Ihana, kun laitoit tuon raamatun kohdan. Se on koko ajan pyörinyt päässäni kun olen lukenut tänään näitä viestejä täällä.
- Aloittaja1
Ole hyvä, hyvä kun sain olla avuksi. <3
- herätkää
Kukaan ei ole koskaan, missään, tullut Pyhän Hengen pettämäksi. Jos ihminen on kiinni toisissa ihmisissä, ja etsii samaa kokemusta kuin hekin, pettyy varmasti. Tuloksena voi olla myös Simonsyndrooma. Tästä tapahtumasta kerrotaan apostolojen tekojen kahdeksannessa luvussa. Kun vain pudottelen rahaa tarpeeksi uhrikoppaan, niin kyllä Herra minullekin antaa. Pyhän Hengen kasteen. Ei anna. Sitä ei rahalla ole ostettavissa.
Sitten on seurakuntariippuvaiset. Niin olen peljästynyt, että kaikki minkä siellä koin on poispantavaa. Sylettää! Seurakuntaan olen niin pettynyt. Ei kuitenkaan ole olemassa täydellistä seurakuntaa, vaan kaikki on omanlaisiaan. Yhtä vajavaisia kaikki, niin kuin me ihmisetkin. - Aloittaja1
Mitä ihmettä - Täältähän lähti parikymmentä ihan asiallista kommenttia juuri äsken pois?? Miksi???
- Samaatietä
😂😂😂 Ei mitään hajua 😂😂😂
- herätkää
Erittäin hyvä veto ylläpidolta.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Erittäin hyvä veto ylläpidolta.
Tuskin ylläpito, en usko. Joku pelleilee vain tai olisiko hiljainen kannanotto.
No jokaisella on oikeutensa tehdä ilmoituksia asiattomina pitämistään viesteistä. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Tuskin ylläpito, en usko. Joku pelleilee vain tai olisiko hiljainen kannanotto.
No jokaisella on oikeutensa tehdä ilmoituksia asiattomina pitämistään viesteistä.Ai niinku salaliitto? En usko sellaisiin.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Ai niinku salaliitto? En usko sellaisiin.
😂 No ei ! Eikö antikristuksenkin hallitus ole jonkinmoinen salaliitto? Minä uskon antikristuksen salaliittoteoriaan.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
😂 No ei ! Eikö antikristuksenkin hallitus ole jonkinmoinen salaliitto? Minä uskon antikristuksen salaliittoteoriaan.
Bilderberg, kenties?
- ettäsilleesti
herätkää kirjoitti:
Bilderberg, kenties?
Ehdottomasti illuminaatit.:))
- herätkää
ettäsilleesti kirjoitti:
Ehdottomasti illuminaatit.:))
On ainakin kaikki edellytykset
- Samaatietä
Minä en taas ota enempää kantaa salaliittoihin.
Oon niin salaperäinen. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Minä en taas ota enempää kantaa salaliittoihin.
Oon niin salaperäinen.Salainen on peräsi. Haluaisin nähdä sen. Toivottavasti tämä viesti häipyy salaperäisesti.
- Jebukkaliini
Muistakaa Veljet ja Sisaret Herrassa, ettei kannata liikaa pyöritellä näitä porttokirkkojuttuja tai eksytyksiä. On niin kuivaa kanttua ainakin tuo porttokirkkoleipä. Niissä ei ole sitä Elämää jotka Kristus haluaa meille antaa. Uskon itse siihen, että Jumalan lapset kuulevat Paimenensa äänen, eivätkä seuraa vierasta. Siis elleivät ole velttoja, kuten sananlaskut sanoo ja ajaudu sen tähden tyhmiksi neitsyiksi ilman Viisautta ja Ymmärrystä ja Taidollisuutta. Ja vaikka joku saattaakin jonkin matkaa sitä väärää seurata, niin oikea lammas huomaa pian, että siinä on jotain liikaa, tai jotain puuttuu. Tai kasvanut vinoon. Se ei ole se puhdas Herran ääni jonka on tottunut kuulemaan.
- Jebukkaliini
Ja toki on sitten kirkkokuntien lapset, siis että ovat Kristuksen opin sijaan kasvaneet jossain herätysliikkeen tai kirkon perinnäissäänöissä ja tavoissa. Sellaisenkin on vaikea kuulla Herran ääntä, jos ja kun on tottunut ihmisen ääneen. Tietämättömät voivat luulla Jeesusta jopa viholliseksi. Niin kävi Raamatunkin lehdillä muutamia kertoja.
- ettäsilleesti
Sekoitat persoonallisuuden ja sydämen asenteen. Nehän ovat eri asioita.
Persoonallisuus on perinnöllinen ominaisuus, jota ihminen ei voi itse valita. Se on osa Jumalan luomistyötä.
Toiset ovat siis synnynnäisesti hiljaisia ja sisäänpäin kääntyneempiä. Ja toiset taas reippaita ja ulospäinsuuntautuneita. Samassa ihmisessä voi myös erilaisia persoonallisuuden piirteitä, vaikka 60 prosenttia introvettia ja 40 prosenttia extroverttia.
Ihmisillä on hieman huvittavakin tapa paheksua toisenlaista persoonallisuutta. Sitä pidetään vääränä ja ärsyttävänä. Vain minun kaltaiseni ihmiset ovat oikeanlaisia. Ja kaikki olisi hyvin, jos kaikki muuttuisivat sellaisiksi kuin minä. Tuollaisia vaikuttimia haistan aloituksessakin.
Jumala ei tee kenellekään uskoon tullessa persoonallisuuden siirtoa. Hän rakastaa meitä sellaisenaan. Ja tekee meissä työtä oman persoonallisuutemme haasteiden puitteissa. Jokaisella persoonallisuudella on nimittäin vahvuutensa ja heikkoutensa.
On harhaluuloa, että temperamenttinen ja ulospäin suuntautunut ei voisi olla Jumalan edessä hiljainen ja nöyrä. Tai että hiljainen ihminen ei voisi olla ylpeä. Ihminen näkee vain ulkokuoren, mutta Herra katsoo sydämeen.- OhYeas
Noin yleisesti kuitenkin, hedelmistään puu tunnetaan.
- ettäsilleesti
OhYeas kirjoitti:
Noin yleisesti kuitenkin, hedelmistään puu tunnetaan.
Kyllä. Mutta näissäkin asioissa ulkokuori voi joskus pettää.
Olen kohdannut afrikkalaisten kristittyjen parissa enemmän rakkautta, iloa, rauhaa, pitkämielisyyttä, kärsivällisyyttä, ystävällisyyttä ja hyvyyttä kuin Suomessa koko elämäni aikana. Koska ko. kulttuurissa ihmiset ovat luonnostaan iloisia, lämpimiä ja ystävällisiä.
Suomalaiset taas ovat jäyhää materiaalia. Ja meissä rakkautta, iloa ja rauhaa pitää todella kasvattaa ja lannoittaa, ennen kuin hedelmät puhkeavat. Ihminen näkee jälleen vain ulkokuoren, mutta Herra näkee sydämen. - OhYeas
ettäsilleesti kirjoitti:
Kyllä. Mutta näissäkin asioissa ulkokuori voi joskus pettää.
Olen kohdannut afrikkalaisten kristittyjen parissa enemmän rakkautta, iloa, rauhaa, pitkämielisyyttä, kärsivällisyyttä, ystävällisyyttä ja hyvyyttä kuin Suomessa koko elämäni aikana. Koska ko. kulttuurissa ihmiset ovat luonnostaan iloisia, lämpimiä ja ystävällisiä.
Suomalaiset taas ovat jäyhää materiaalia. Ja meissä rakkautta, iloa ja rauhaa pitää todella kasvattaa ja lannoittaa, ennen kuin hedelmät puhkeavat. Ihminen näkee jälleen vain ulkokuoren, mutta Herra näkee sydämen.Ulkokuori voi pettää missä maassa tahansa, ei ole sidoksissa rotuun eikä kansalaisuuteen. Jeesus kehoitti pitämään käskyt. Jos rakastaa Jeesusta haluaa pitää käskyt tai pyrkii siihen.
- herätkää
OhYeas kirjoitti:
Ulkokuori voi pettää missä maassa tahansa, ei ole sidoksissa rotuun eikä kansalaisuuteen. Jeesus kehoitti pitämään käskyt. Jos rakastaa Jeesusta haluaa pitää käskyt tai pyrkii siihen.
Käskyt eivät ole raskaat. Kaikki on täytetty tässä : Rakasta Herraa Jumalaasi kaikesta mielestäsi, kaikesta tahdostasi ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.
- Elikkänäin
herätkää kirjoitti:
Käskyt eivät ole raskaat. Kaikki on täytetty tässä : Rakasta Herraa Jumalaasi kaikesta mielestäsi, kaikesta tahdostasi ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.
Joka rakastaa Herraa tekee taivaallisen Isän tahdon.
- herätkää
Elikkänäin kirjoitti:
Joka rakastaa Herraa tekee taivaallisen Isän tahdon.
Niinpä. Koko Jeesuksen sanoma lain täyttämisestä on kirjoitettu Matteuksen evankeliumin kahdenteenkymmenenteentoiseen lukuun.
- MitäTahtoaSanoa
herätkää kirjoitti:
Niinpä. Koko Jeesuksen sanoma lain täyttämisestä on kirjoitettu Matteuksen evankeliumin kahdenteenkymmenenteentoiseen lukuun.
Se on hyvä kun osaa raamatunpaikat. Silloin ei ole mitään hätää?
- herätkää
MitäTahtoaSanoa kirjoitti:
Se on hyvä kun osaa raamatunpaikat. Silloin ei ole mitään hätää?
Kyllä se rauhoittaa kummasti. Tosin hätä sieluista pitäisi olla paljon suurempi kuin tällä haavaa on asian laita.
- Niinköelät
herätkää kirjoitti:
Kyllä se rauhoittaa kummasti. Tosin hätä sieluista pitäisi olla paljon suurempi kuin tällä haavaa on asian laita.
Ja kaiken sen raamatuntiedon lomassa voi heitellä inhottavuuksia naisille?
- Samaatietä
Tässäkin huomaa, ettei raamatuntiedolla taistele syntiä vastaan eikä omin voimin, eikä kärsimystään lisäämällä, vaan yksistään luottamalla Jeesukseen jättäen Hänelle kaikki epäilykset ja vajavuudet.
Sillä omalla uskollaan ei pysty mihinkään. Jos teillä olisi uskoa sinapinsienenen verran, te vuoria siirtäisitte.
Omista suorituksista ei oo mihinkään. Ei itse voi pyhittääkkään itseään. Kärsimällä ei saa kirkkaampaa kruunua.
Jeesuksessa uskova on vapaa, ei vangittu ja kahlehdittu omiin synteihinsä. - herätkää
Niinköelät kirjoitti:
Ja kaiken sen raamatuntiedon lomassa voi heitellä inhottavuuksia naisille?
Ei tietenkään. Kerron vain totuuden. Todellisuudessa arvostan naisia sangen suuresti.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Tässäkin huomaa, ettei raamatuntiedolla taistele syntiä vastaan eikä omin voimin, eikä kärsimystään lisäämällä, vaan yksistään luottamalla Jeesukseen jättäen Hänelle kaikki epäilykset ja vajavuudet.
Sillä omalla uskollaan ei pysty mihinkään. Jos teillä olisi uskoa sinapinsienenen verran, te vuoria siirtäisitte.
Omista suorituksista ei oo mihinkään. Ei itse voi pyhittääkkään itseään. Kärsimällä ei saa kirkkaampaa kruunua.
Jeesuksessa uskova on vapaa, ei vangittu ja kahlehdittu omiin synteihinsä.Mitäpä tuohon voisin sanoa? Muuta kuin. Se on niin ja aamen.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Mitäpä tuohon voisin sanoa? Muuta kuin. Se on niin ja aamen.
Tuosta naisien arvostamisesta. Kirjoitit tuolla ylempänä että tahtoisit nähdä peräni. Tarkoititko takamusta tai peräseinää vai mitä?
Kyllähän minäkin arvostan miehiä, muttei tulisi silti mieleenikään kirjoittaa, että haluaisin nähdä peräsi. Eikä kävisi tuo muutoinkaan mielessä. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Tuosta naisien arvostamisesta. Kirjoitit tuolla ylempänä että tahtoisit nähdä peräni. Tarkoititko takamusta tai peräseinää vai mitä?
Kyllähän minäkin arvostan miehiä, muttei tulisi silti mieleenikään kirjoittaa, että haluaisin nähdä peräsi. Eikä kävisi tuo muutoinkaan mielessä.En taas(kaan) pystynyt hillitsemään itseäni. Olisi kyllä pitänyt. Siitä nyt vaan muodostui niin mehevä anagrammi, että . En oikeasti ajatellut takapuoltasi, tai ajatellut miltä se mahtaa näyttää. Tai jos ajattelinkin, niin vain ohimenevästi.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
En taas(kaan) pystynyt hillitsemään itseäni. Olisi kyllä pitänyt. Siitä nyt vaan muodostui niin mehevä anagrammi, että . En oikeasti ajatellut takapuoltasi, tai ajatellut miltä se mahtaa näyttää. Tai jos ajattelinkin, niin vain ohimenevästi.
En ymmärrä sinua. Tarviiko kirjoittaa noita totuuksiasi välittämättä muista.
Ei se että jokin asia on totta tee siittä oikeaa käytöstä.
Minäkin voin vaikka varastaa kaupankassan ja kiinni jäätyäni kerron varastaneeni kaupankassan ja kuvitella että nyt kun kerroin totuuden kaikki on hyvin.
Varastamisestani aiheutui huolta liikkeenomistajalle, henkilökunnalle, asiakkaille yms
Etkö sinä yhtään tunne vastuuta siittä mitä kirjoitat ,
Pakkoko on ääneen sanoa. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
En ymmärrä sinua. Tarviiko kirjoittaa noita totuuksiasi välittämättä muista.
Ei se että jokin asia on totta tee siittä oikeaa käytöstä.
Minäkin voin vaikka varastaa kaupankassan ja kiinni jäätyäni kerron varastaneeni kaupankassan ja kuvitella että nyt kun kerroin totuuden kaikki on hyvin.
Varastamisestani aiheutui huolta liikkeenomistajalle, henkilökunnalle, asiakkaille yms
Etkö sinä yhtään tunne vastuuta siittä mitä kirjoitat ,
Pakkoko on ääneen sanoa.Hyvä on sitten. Totuus on totuus, mutta jos totuus satuttaa, enkä todellakaan halua satuttaa sinua. Niin. Pyydän sinulta anteeksi, ja pyrin tekemään parannusta tästä(kin) asiasta.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Hyvä on sitten. Totuus on totuus, mutta jos totuus satuttaa, enkä todellakaan halua satuttaa sinua. Niin. Pyydän sinulta anteeksi, ja pyrin tekemään parannusta tästä(kin) asiasta.
Jos sinun totuutesi on "haluan nähdä peräsi" niin en halua kuulla tuon kaltaisia totuuksia.
Mitähän Jeesuskin tuosta totuutesi ääneen lausumisesta sanoisi hohhoijaa 😣 - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Jos sinun totuutesi on "haluan nähdä peräsi" niin en halua kuulla tuon kaltaisia totuuksia.
Mitähän Jeesuskin tuosta totuutesi ääneen lausumisesta sanoisi hohhoijaa 😣Ei varmaankaan tykkäisi.
- Afrikanrummut
Minulle joskus joku uskonsisar ilmoitti, että "nyt kannattaa tulla kokoukseen, kun siellä on mukana hyvä ylistysryhmä". En mennyt mukaan...
- Aloittaja1
Oikein teit - jos kokouksessa ei ole muuta hyvää kuin ylistysryhmä, ei kannata mennä.
Koska mitä järkeä mennä kuuntelemaan ylistysmusiikkia, jos Jumala itse ei ole siellä???
Hyvä aloitus olisi ansainnut myös hyvän jatkon tälle ketjulle.
Ja tulihan niitä asiallisia kommentteja koko joukon, vaan sitten - kuten aloittaja itsekin ylempänä ihmettelee - ne hävisivät/ poistettiin syystä tai toisesta.
Ikävää.
Ja vielä ikävämpää on se, että ketjun taso rojahti ykskaks osittain asiattomaksi länkytykseksi, jopa kaksimielisyyksien latelemisiksi.
Ja nämä viheliäiset, iänikuiset, toinen toistensa nokittelut sen kuin saavat olla ja pysyä.
Muuten joka ketjussa.- herätkää
Ne on niin mielenkiintoisia ja kiihoittaviakin. Tarkoitan, että oikein mielenkiintoista seurattavaa. Saippuaoopperaa. Vaikka onhan niissäkin vakava opetus.
- Samaatietä
Anteeksi.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Anteeksi.
Mitä pyytelet anteeksi?
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Mitä pyytelet anteeksi?
Saviseutulaiselta pyysin, kun väittelin ketjussa.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Saviseutulaiselta pyysin, kun väittelin ketjussa.
Ai jaa. Mites nyt sillai? Eikö se kuulu asiaan, se väittely.
- Usko.Toivonen
Aloittaja kirjoittaa:
>> Eräs suomalainen pariskunta antoi eilen eräässä seurakunnassa todistuksen, miten ihana oli käydä Afrikassa - kun kaikki huutavat siellä, tanssivat ja metelöivät seurakunnan kokouksessa.
Kyse ei ole kuitenkaan kulttuurillisista eroista, vaan kyseessä oli väärä henki ja väärä evankeliumi. >>
Todistiko tämä pariskunta juuri noilla sanoilla tästä Afrikassa sijaitsevasta seurakunnasta?
Todistivatko he, että heidän näkemyksensä mukaan kysymyksessä olisi ollut väärä henki?
Vai onko tämä aloittajan oma tulkinta ko. kokouksen osalta.
Onko oikein kirjoittaa jonkin seurakunnan toiminnasta, ilman tarkempaa tietoa seurakunnan hengellisyydestä?
Mitä todistuksia olen kuullut afrikkailaisista seurakunnista, niin siellä ihmiset toimivat aikalailla alkuseurakunnan mukaisesti, kello ei rajoita kokousta, kokoukset kestävät koko päivän ja ovat muutakin kuin "huutoa ja metelöintiä".
Kyllä siellä Jumalan sana on esillä ja hengelliset laulut, virret.
Ja seurakunta myös syö yhteisen aterian monin paikoin kokouksen yhteydessä.
Siis yhteisöllisyys, ykseys Kristuksessa, korostuu paremmin kuin yleensä täällä Suomessa, kenelläkään ei ole kiire kotiin.
Ja mitä tulee kulttuurieroihin, niin afrikkalaiset ovat paljon avoimempia evankeliumin julistamisen osalta, heille voi Jeesuksesta puhua missä vain, eivät torju evankelimin tuojia, niin kuin täällä Suomessa.
Ja afrikkalaiset eivät todellakaan ole niin jäyhiä, kuten me suomalaiset yleisesti, ilo näkyy heissä ja he antavat ilon Herrassa, myös tulla näkyviin.
Ei Raamattu anna ohjetta väärän hengen tunnistamisesta ilon purkausten perusteella, vaan :
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
( 1. Joh. 4. )
Kyllä iloitseminen kuuluu Jumalan seurakunnan toimintaan.
Tuskinpa alkuseurakuntakaan olisi suuresti kasvanut, jos olisi ollut ilman iloisuutta.
Köyhiä he kylläkin ovat suomalaisiin verrattuna, mutta ehkäpä Jumalan lahja korostuukin vielä enemmän siellä köyhyyden keskuudessa.
Mutta heidänkin osaltaan Herra Jeesus Kristus on maksanut yhtä suuren, käsittämättömän suuren, lunastushinnan, kuten myös suomalaisten ja savolaistenkin osalta.
Kiitos Jumalalle suuresta pelastuksesta kaikille kansoille ja kansanheimoille Jeesuksessa Kristuksessa, maailman Vapahtajassa!- NäinSanaOpettaa
Minä en koe Jumalan Pyhän Hengen läsnäoloa missään rauhattomassa, huutavassa ja remuavassa sakissa.
Seurakunta tai kirkko ei ole aiemminkaan ollut paikka, jossa on täydellinen epäjärjestys, huuto, musiikin pauhe, kova nauru laulu, kaatuilu ja tanssiminen. Tämä tuo mieleen enemmänkin maailman kapakat ja yö kerhot:
Jes 5:
12. Kanteleet, harput, vaskirummut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä.
13. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon.
14. Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät. - Usko.Toivonen
Hengen hedelmä on ilo.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
( Gal. 5. )
Ja saako ilo näkyä?
Kirkkokansakin saattaa istua kirkossa hyvin hartaan näköisenä, naama peruslukemilla, mutta kirkon ovesta ulos astuessaan ilme muuttuu.
Miksi näin?
Tuo kuvauksesi rauhattomasta seurakunnasta ja siihen liittämäsi Raamatunjakeet puhuvatkin viinistä juopuneista, johon Raamatun ilmoitus ei kehoita.
11. Voi niitä, jotka aamuvarhaisesta väkijuoman jäljessä juoksevat ja iltamyöhään viipyvät viinistä hehkuvina!
12. Kanteleet, harput, vaskirummut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä.
( Jes. 5. )
Ei vaan:
18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
( Ef. 5. )
Seurakuntakokousten tulee olla säädyllinen ja jarjestyksellinen, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö ilo ja riemu voisi siellä olle esillä.
26. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. ( 1. Kor. 14. )
2. että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
3. jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.
4. Tämän minä sanon, ettei kukaan teitä pettäisi suostuttelevilla puheilla.
5. Sillä jos ruumiillisesti olenkin poissa, olen kuitenkin teidän kanssanne hengessä ja iloitsen nähdessäni järjestyksen, joka teidän keskuudessanne vallitsee, ja teidän lujan uskonne Kristukseen.
6. Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7. juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
( Kol. 2. )
En kirjoituksellani puolusta kaikenlaista menoa kokoontumisissa, mutta pitää olla rehellinen kannanotoissa, jos itse on jäyhä suomalainen, niin ei sillä perusteella voi tuomita väärästä hengestä ilonsa näyttävää veljeä tai sisarta seurakunnan kokoontumisessa Afrikassa.
Vähän taitaa olla niitä seurakunnan kokoontumisia, joissa kaikki menee juuri minun haluamallani tavalla, että saisin kuulla juuri sitä mitä haluan, kaikki laulut olisi juuri sellaisia, kuin minä haluan, kaikki eleet ja ilmeet olisivat juuri niin kuin minä haluan, kaikki niin kuin minä haluaisin.
Ei vaan, seurakunnan kokous olisi Jumalan Hengen johtama, siten että "kenellä on korva se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille puhuu", Jumalan henki puhuu täsmällisesti kunkin kokoontumisen osalta.
Ja ilokin on oleellinen osa Jumalan Hengen vaikutusta seurakunnan kokoontumisessa. - s-seutulainen
Usko.Toivonen kirjoitti:
Hengen hedelmä on ilo.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
( Gal. 5. )
Ja saako ilo näkyä?
Kirkkokansakin saattaa istua kirkossa hyvin hartaan näköisenä, naama peruslukemilla, mutta kirkon ovesta ulos astuessaan ilme muuttuu.
Miksi näin?
Tuo kuvauksesi rauhattomasta seurakunnasta ja siihen liittämäsi Raamatunjakeet puhuvatkin viinistä juopuneista, johon Raamatun ilmoitus ei kehoita.
11. Voi niitä, jotka aamuvarhaisesta väkijuoman jäljessä juoksevat ja iltamyöhään viipyvät viinistä hehkuvina!
( Jes. 5. )
Ei vaan:
18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
( Ef. 5. )
Seurakuntakokousten tulee olla säädyllinen ja jarjestyksellinen, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö ilo ja riemu voisi siellä olle esillä.
26. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. ( 1. Kor. 14. )
2. että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
5. Sillä jos ruumiillisesti olenkin poissa, olen kuitenkin teidän kanssanne hengessä ja iloitsen nähdessäni järjestyksen, joka teidän keskuudessanne vallitsee, ja teidän lujan uskonne Kristukseen.
6. Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7. juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
( Kol. 2. )
En kirjoituksellani puolusta kaikenlaista menoa kokoontumisissa, mutta pitää olla rehellinen kannanotoissa, jos itse on jäyhä suomalainen, niin ei sillä perusteella voi tuomita väärästä hengestä ilonsa näyttävää veljeä tai sisarta seurakunnan kokoontumisessa Afrikassa.
Vähän taitaa olla niitä seurakunnan kokoontumisia, joissa kaikki menee juuri minun haluamallani tavalla, että saisin kuulla juuri sitä mitä haluan, kaikki laulut olisi juuri sellaisia, kuin minä haluan, kaikki eleet ja ilmeet olisivat juuri niin kuin minä haluan, kaikki niin kuin minä haluaisin.
Ei vaan, seurakunnan kokous olisi Jumalan Hengen johtama, siten että "kenellä on korva se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille puhuu", Jumalan henki puhuu täsmällisesti kunkin kokoontumisen osalta.
Ja ilokin on oleellinen osa Jumalan Hengen vaikutusta seurakunnan kokoontumisessa.Lienet kuitenkin tietoinen semmoisesta käsitteestä karismaattisissa seurakunnissa - mukaan lukien helluntaiset - kuin New Wine/Uusi viini-liikehdintä.
WineYard srk ym, ym ... torontolaisuus ( edelleen vaikuttamassa ) jne.
"Älkää juopuko viinistä, JUOPUKAA HENGESTÄ"!!
Nykyhelluntailaisuus ei ole suinkaan vapaa näistä eksytyksistä, päinvastoin.
Sen verran on itsellänikin taannoiselta ajalta henkilökohtaista kokemusta helluntailaisuudesta, että en puhu kuulemaani ja lukemaani yksinomaan käsitystäni perustaen. - Usko.Toivonen
Valitettavaa on, että vieraita opintuulia vyöryy yhä kiihtyvällä tahdilla ja vielä valitettavampaa on, että niitä otetaan jopa avosylin vastaan.
Kyllä, se on masentavaa.
Sanan julistaminen ristiinnaulitusta Vapahtajasta, Herrasta Jeesuksesta, jää yhä enemmän taka-alalle.
Evankeliumi on yhä sama, kuin n. 2000 vuotta sitten, se ei muutu, eikä sen rinnalle voi tuoda mitään tästä ajasta.
Jumalan voima on yhä Evankelimissa, sanassa rististä, ei mikään voi sitä korvata ja seurakunnan tehtävä on yhä tässä ajassa pitää esillä pelastuksen evankeliumia, veren evankeliumia.
Valitettavaa on että Ristin Herra, Jumalan Karitsa, voi monasti jäädä muun toiminnan varjoon. - EXnokiamössöläinen
Usko.Toivonen kirjoitti:
Hengen hedelmä on ilo.
( Gal. 5. )
Ja saako ilo näkyä?
Miksi näin?
( Jes. 5. )
Ei vaan:
( Ef. 5. )
( Kol. 2. )
Ja ilokin on oleellinen osa Jumalan Hengen vaikutusta seurakunnan kokoontumisessa.Älä unohda, että äärikarismaatikot nimenomaan sanovat aina juopuvansa uudesta viinistä, jota mukamas Jumala heille tarjoilee - ja niinpä käyttäytyvät kaikki, kun olisivat ihan räkäkännissä hoilotellen, soperrellen, kaatuillen ja nauraa räkättäen irstaasti.
Sitten mennään ihmisten tekemän tulitunnelin alta ja muututaan puhumattomaksi zombiksi ja käveleminen hidastuu, aivan kuin noituusmenoissa. - Usko.Toivonen
Raamatun ilmoitukseen peilaamalla pystyy näkemään väärät opit, muotiopit.
Ja se hedelmä, mitä opit tuottavat.
Raamatun tuntemus on hyvinkin tärkeää varjeltumaan ajelehtemiselta ja erilaisten opintuulien viskomiksi joutumasta.
Eli se mitä Raamatun ilmoitukseen peilaten ei sieltä löydy, niin ei sellaiseen "uuteen evankeliumina julistettavaan" pidä lähteä mukaan.
Ja tarkkana saa olla koko ajan ja pitää mielessä, että mikä on todellista seurakuntaa rakentavaa ja mikä taas evankeliumin vääristämistä.
Seurakunnalle riittää Jeesuksen seuraaminen, ei kokemusten perässä juokseminen. - NäinSanaOpettaa
Usko.Toivonen kirjoitti:
Hengen hedelmä on ilo.
( Gal. 5. )
Ja saako ilo näkyä?
Miksi näin?
( Jes. 5. )
Ei vaan:
( Ef. 5. )
( Kol. 2. )
Ja ilokin on oleellinen osa Jumalan Hengen vaikutusta seurakunnan kokoontumisessa.No, itse en ole ns. jäykkä suomalainen, onhan suvussani neljännes ulkomaaneläjääkin, olen yleensä iloinen ja aika rento ihminen, kokouksissakin tanssahtelen mielelläni ja kaikenlainen ylistysmusa on mieleeni - ei ole siitä kysymys.
Kyse on Jumalan pyhyydentunnosta ja sen mukainen käytös - se tuntuu olevan aika monella kateissa.
Raamattu sanoo Saarnaaja 5:
Opetuksia jumalanpalveluksesta ja etenkin lupauksista.
1 Varo jalkasi, kun menet Jumalan huoneeseen. Tulo kuulemaan on parempi kuin tyhmäin teurasuhrin-anto, sillä he ovat tietämättömiä, ja niin he tekevät pahaa.
2 Älä ole kerkeä suultasi, älköönkä sydämesi kiirehtikö lausumaan sanaa Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä; sentähden olkoot sanasi harvat.varo jalkasi, kun astut Jumalan huoneeseen! - NäinSanaOpettaa
NäinSanaOpettaa kirjoitti:
No, itse en ole ns. jäykkä suomalainen, onhan suvussani neljännes ulkomaaneläjääkin, olen yleensä iloinen ja aika rento ihminen, kokouksissakin tanssahtelen mielelläni ja kaikenlainen ylistysmusa on mieleeni - ei ole siitä kysymys.
Kyse on Jumalan pyhyydentunnosta ja sen mukainen käytös - se tuntuu olevan aika monella kateissa.
Raamattu sanoo Saarnaaja 5:
Opetuksia jumalanpalveluksesta ja etenkin lupauksista.
1 Varo jalkasi, kun menet Jumalan huoneeseen. Tulo kuulemaan on parempi kuin tyhmäin teurasuhrin-anto, sillä he ovat tietämättömiä, ja niin he tekevät pahaa.
2 Älä ole kerkeä suultasi, älköönkä sydämesi kiirehtikö lausumaan sanaa Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä; sentähden olkoot sanasi harvat.varo jalkasi, kun astut Jumalan huoneeseen!Jatkaisin vielä aiheesta pyhyydentunto. Itselläni on oikein ihania muistoja lapsuudesta, joilloin perheessäni oli tapana laittaa sunnuntaiaamuisin pyhävaatteet päälle ja mennä yhdessä Uspenskin katetraaliin tai Kolminaisuuden kirkkoon jumalanpalvelukseen.
Sitä pyhyyden tuntua, kun menimme hieman arastellen ja ristinmerkkiä tehden kauniiseen juhlavan, hiljaiseen kirkkoon, jossa ikonit loistivat kynttilöiden keltaisen valon loisteessa.
Kaikkialla ilmassa oli suitsutuksen tuoksua, voimakas Jumalan läsnäolo ja ikäänkuin enkelien siipien silkkimäistä kahinaa.
Kotiin tultuamme, söimme hiljaisen tyytyväisinä juhlaruokaa - paahtopaistia perunoiden ja vihannesten kera lampukoiden loistaessa ikonien edessä .
Oli niin kovin hyvä olo ja Jumalan pyhyyden tuntu noina sunnuntaipäivinä 60-luvun Suomessa.
- Samaatietä
Minulla tuli vielä mieleen, että miksi Elia oli luolassa. Muistan, että hän oli saanut vasta voiton Baalin papeista ja oliko se kuningatar Isebel ( vai miten se kirjoitetaan) uhkasi surmauttaa Elian ja Elia pakeni luolaan.
Kansa ei ollut luopunut epöjumalistaan vaikka Elia näytti toteen Jumalan voiman tai siis Jumala Elian kautta.
Jumala kysyi Elialta luolassa :Mitä täällä teet?
Jumala vahvisti Eliaa jatkamaan.
Usein mekin vetäydymme luoliimme ja hiljaisuuteen, pakoon maailmaa joka tuntuu melkein surmaavan meidät ja Jumala tulee siihen hiljaiseen hetkeen ja kysyy : mitä täällä teet?
Ja me saamme purkaa huolemme Hönelle ja tulla vahvistetuiksi. - herätkää
Tähän Elian Hoorebin seikkailuun liittyy kolme muutakin tapahtumaa ja luku 40
- Samaatietä
Hoorebin vuori oli sama vuori, jossa Jumala ilmestyi Moosekselle.
- herätkää
Niin just, ja neljäkymmentä. Mooses oli vuorella kivitauluja hankkimassa neljäkymmentä päivää ja yötä. Elia söi, että jaksoi kävellä vuorelle syömättä neljäkymmentä päivää ja yötä. Jeesus paastosi erämaassa neljäkymmentä päivää ja yötä.
Sanoinko kolme? Tarkoitin kaksi.
Raamatussa on paljon lukumerkityksiä. - herätkää
Niin. Oikeastaan piti sanoa, kirjaviisauden sijaan sinulle, että ajatuksesi on hyvä. Jeesus kysyy meiltä mitä täällä teet piiloutuneena? Ketä oikein pakoilet? Niin me puramme huolemme hänelle.
Kai tämä palstakin on pakopaikka. - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Niin just, ja neljäkymmentä. Mooses oli vuorella kivitauluja hankkimassa neljäkymmentä päivää ja yötä. Elia söi, että jaksoi kävellä vuorelle syömättä neljäkymmentä päivää ja yötä. Jeesus paastosi erämaassa neljäkymmentä päivää ja yötä.
Sanoinko kolme? Tarkoitin kaksi.
Raamatussa on paljon lukumerkityksiä.Muistan lukeneeni jostain että Elian kulkema matka olisi ollut noin 400 km..
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Muistan lukeneeni jostain että Elian kulkema matka olisi ollut noin 400 km..
Jaa. Voi olla. Beersebasta Hoorebille.
- herätkää
Olet oikeassa. 400 kilometriä linnuntietä. . Kookletin. Kuulemma 12 kilometriä per päivä, jos lepäsi sapatin. Erittäin hyvin, kun ei edes syönyt matkalla. Sitkeä ukko.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Niin. Oikeastaan piti sanoa, kirjaviisauden sijaan sinulle, että ajatuksesi on hyvä. Jeesus kysyy meiltä mitä täällä teet piiloutuneena? Ketä oikein pakoilet? Niin me puramme huolemme hänelle.
Kai tämä palstakin on pakopaikka.Niin ja usein ihminen pakenee myös itseään, eikä jaksa luottaa kaikkivaltiaan Jumalan väkevyyteen omalla kohdallaan. Eliakin "romahti" hetkellisesti tai voisiko sanoa, että menetti otteensa.
Palsta on varmaan pakopaikka joillekkin. - herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Niin ja usein ihminen pakenee myös itseään, eikä jaksa luottaa kaikkivaltiaan Jumalan väkevyyteen omalla kohdallaan. Eliakin "romahti" hetkellisesti tai voisiko sanoa, että menetti otteensa.
Palsta on varmaan pakopaikka joillekkin.Kyllä. Usein myös pettymys itseensä. Puhun tietysti omasta puolestani.
On tämä hyvä pakopaikka. Pitkään aikaan en ole tutkinut näin paljon Raamattua kuin tänään. Pysyy pois pahanteosta. - Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Niin ja usein ihminen pakenee myös itseään, eikä jaksa luottaa kaikkivaltiaan Jumalan väkevyyteen omalla kohdallaan. Eliakin "romahti" hetkellisesti tai voisiko sanoa, että menetti otteensa.
Palsta on varmaan pakopaikka joillekkin.En ole hyvä raamatun tuntija. Muistele että kaarneet olisivat ruokkineet jotakuta, mutta mihin se liittyi ? Ei pysy minulla muistissa eikä päässä juuri mitkään raamatunkertomukset.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
En ole hyvä raamatun tuntija. Muistele että kaarneet olisivat ruokkineet jotakuta, mutta mihin se liittyi ? Ei pysy minulla muistissa eikä päässä juuri mitkään raamatunkertomukset.
Kaarneet eli korpit. Viisasten kerho kokoontuu. Nooa ainakin lähetti arkista korpin ulos ensimmäisenä. Toinen kohta jonka löysin tähän hätään olisi Luukas 12 jossa sanotaan : Katselkaa korppeja :eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, ei niillä ole varastoa eikä aittaa, ja silti Jumala ruokki ne.
- Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
En ole hyvä raamatun tuntija. Muistele että kaarneet olisivat ruokkineet jotakuta, mutta mihin se liittyi ? Ei pysy minulla muistissa eikä päässä juuri mitkään raamatunkertomukset.
Tarkistin eli Eliaa kaarneet ruokkivat mutta tuo tapahtui ennenkuin Elia meni sarpatin lesken luo, joka ruokki Eliaa.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Tarkistin eli Eliaa kaarneet ruokkivat mutta tuo tapahtui ennenkuin Elia meni sarpatin lesken luo, joka ruokki Eliaa.
Ahaa. Katsoniin jos löydännii
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Kaarneet eli korpit. Viisasten kerho kokoontuu. Nooa ainakin lähetti arkista korpin ulos ensimmäisenä. Toinen kohta jonka löysin tähän hätään olisi Luukas 12 jossa sanotaan : Katselkaa korppeja :eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, ei niillä ole varastoa eikä aittaa, ja silti Jumala ruokki ne.
Sanotaanko Luukkaassa noin että korpit eikä siis että taivaanlintuja...ohhoh...kylläkait me ihmiset taidamme tosin olle ennemmin korppeja 😂
- herätkää
Joo. Olet taas oikeassa ,ensimmäinen kuninkaiden kirja luku 17
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Sanotaanko Luukkaassa noin että korpit eikä siis että taivaanlintuja...ohhoh...kylläkait me ihmiset taidamme tosin olle ennemmin korppeja 😂
Juu ei. 1938 käännöksessä puhutaan kyllä hienommin kaarneista, näissä uusimmissa korpista.
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Joo. Olet taas oikeassa ,ensimmäinen kuninkaiden kirja luku 17
Mitä pelleilet?? En tunne ulkoa raamatusta juuri mitään. En muista. Päässäni pysyy vain vähän asioita enkä ole älykäs. Taoahtuma sieltä, toinen täältä.
Nyt nukkumaan ennenkuin kirjoitat että haistelet naisen tuoksua tai jotain muuta yhtä pelottavaa.
Eliahan tuluvaunuissa meni taivaaseen. Looun ajoilla tulevat ne 2 säkkipukuista miestä, jotka luvahtavat myös taivaaseen mutta heidät taidettiin surmata...mutta oliko niin että heidät Jumala herättää kuolleista ? En muista mitään.
Öitö - Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Juu ei. 1938 käännöksessä puhutaan kyllä hienommin kaarneista, näissä uusimmissa korpista.
Ok..kaarneet kuitenkin.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Mitä pelleilet?? En tunne ulkoa raamatusta juuri mitään. En muista. Päässäni pysyy vain vähän asioita enkä ole älykäs. Taoahtuma sieltä, toinen täältä.
Nyt nukkumaan ennenkuin kirjoitat että haistelet naisen tuoksua tai jotain muuta yhtä pelottavaa.
Eliahan tuluvaunuissa meni taivaaseen. Looun ajoilla tulevat ne 2 säkkipukuista miestä, jotka luvahtavat myös taivaaseen mutta heidät taidettiin surmata...mutta oliko niin että heidät Jumala herättää kuolleista ? En muista mitään.
ÖitöHyvinhän tuo muisti tuntuu pätkivän. Hyvää yötä. Jatketaan taas joskus.
- Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Ok..kaarneet kuitenkin.
Luvahan nyt peiton alle. Voi järkky näitä kirjoitusvirheitä 😂Niissä oon hyvä 👍
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Luvahan nyt peiton alle. Voi järkky näitä kirjoitusvirheitä 😂Niissä oon hyvä 👍
Säkkilakanoihin
- Samaatietä
herätkää kirjoitti:
Säkkilakanoihin
Säkkipimeään 😴 ja nuttura tiukalla ja napit leukaan asti.
- herätkää
Samaatietä kirjoitti:
Säkkipimeään 😴 ja nuttura tiukalla ja napit leukaan asti.
Ai ai. Nyt en saa unta koko yönä. Jaa-a, täytyy lopettaa ennen kuin aloitankaan..
- HaluanTotuutta
Samaatietä kirjoitti:
ÖitöSamaa tietä - Pistäppä tämä linkki suosikkeihisi, niin Raamattu on käsilläsi kaiken aikaa! :-)
https://www.finbible.fi/head/raam.htm - Samaatietä
Kiitos! En uskalla ottaa täältä mitään.
- HaluanTotuutta
Miksi et?
Siinä on vanhan käännöksen 33/38 Raamattu kokonaisuudessaan. - Samaatietä
HaluanTotuutta kirjoitti:
Miksi et?
Siinä on vanhan käännöksen 33/38 Raamattu kokonaisuudessaan.Siksi koska oon niin pölvästi etten ymmärrä tietotekniikasta mitään. Epäilen tuon linkkisi mukana tulevan viruksia sun muuta ikävää.
- HaluanTotuutta
Samaatietä kirjoitti:
Siksi koska oon niin pölvästi etten ymmärrä tietotekniikasta mitään. Epäilen tuon linkkisi mukana tulevan viruksia sun muuta ikävää.
Ahaa, no voithan ainakin googlettaa sanankohtia, joita et tarkkaan muista - niin minäkin teen ja varmaan kaikki muutkin, koska haluan tarkistaa, etten muista kohtia väärin.
- Aloittaja1
Samaatietä kirjoitti:
Siksi koska oon niin pölvästi etten ymmärrä tietotekniikasta mitään. Epäilen tuon linkkisi mukana tulevan viruksia sun muuta ikävää.
Samaatietä - Väheksyt itseäsi, mutta olen huomannut, että ainakin hengellinen puoli kirjoituksissasi toimii kyllä skarpisti, toisin kun monilla muilla täällä.
- Samaatietä
Ahaa, no voithan ainakin googlettaa sanankohtia, joita et tarkkaan muista - niin minäkin teen ja varmaan kaikki muutkin, koska haluan tarkistaa, etten muista kohtia väärin.
Niinpä tai kysyn muilta täällä jos en muista tai osaa 😊
Mutta kiitos. - herätkää
Kaikkein paras keino on useampi käännös paperiversioina, ja raamatunhakuteos. Silloin ei mene harhaan.
- Samaatietä
Aloittaja1 kirjoitti:
Samaatietä - Väheksyt itseäsi, mutta olen huomannut, että ainakin hengellinen puoli kirjoituksissasi toimii kyllä skarpisti, toisin kun monilla muilla täällä.
Kaikkihan me olemme vain tavallisia tallaajia. Tämä palsta on kyllä niin kummallinen ja outo tai mitä sinä ajattelet?
- Aloittaja1
Samaatietä kirjoitti:
Kaikkihan me olemme vain tavallisia tallaajia. Tämä palsta on kyllä niin kummallinen ja outo tai mitä sinä ajattelet?
Niin, aika outo palstahan tämä on - täällä on aika paljon vinksahtanutta tekstiä, mutta aina välillä löytyy myös niitä kultajyviäkin, harvakselti tosin.
- Samaatietä
Aloittaja1 kirjoitti:
Niin, aika outo palstahan tämä on - täällä on aika paljon vinksahtanutta tekstiä, mutta aina välillä löytyy myös niitä kultajyviäkin, harvakselti tosin.
Kyllä minunkin tekstini on täällä vinksahtanutta. Tämä on karsea paikka suorastaan.
Eihän täällä tosin ole pakko käydä, jokaisen oma valinta.
Ei oikein edes enää huvita kirjoitella tänne tai lukeakkaan. Koko paikka tulee jo korvista ulos. Vaikkakin ihmiset varmasti on kivojakin ja ihania, mutta niin sekava paikka....monenlaista. - Aloittaja1
Samaatietä kirjoitti:
Kyllä minunkin tekstini on täällä vinksahtanutta. Tämä on karsea paikka suorastaan.
Eihän täällä tosin ole pakko käydä, jokaisen oma valinta.
Ei oikein edes enää huvita kirjoitella tänne tai lukeakkaan. Koko paikka tulee jo korvista ulos. Vaikkakin ihmiset varmasti on kivojakin ja ihania, mutta niin sekava paikka....monenlaista.Niin kauan kun täällä langenneessa maailmassa ollaan, saadaan kärsiä meidän ihmisten lihallisuutta ja sen kitkeriä hedelmiä tänä muukalaisuutemme aikana.
Täytyy vaan koittaa kestää, kun ei muuta voi...
- Daughter
On eri asia ylistää Jumalaa, ääneen ja riemulla, iloiten, ja sitten olla suhteessa Jumalaan rukouksessa sekä toisia ihmisiä kohtaan hiljainen ja nöyrä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264657
- 282661
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241360- 151306