Menevä aloittaa 1.4.

Tänään on Menevän sopimuksien määrä ylittänyt Kelan vaatimukset. Jos vielä joku jäärä haluaa mukaan, niin viimeisiä kuulemma viedään.
Ilmoita

Yli 800 autoa on kuulemma jo tehnyt sopimuksen ja lisää on mahdollisesti myöhemmin tulossa jos toi 800 ei riitäkään.
Saattaa Menevälle silti tulla yllätyksenä noi reuna-alueiden hankaluudet varsinkin yö aikaan.
Mutta voihan se olla että aluksi ajattavat niitä omia autojaan kaikki yöt ihan vaan varuiksi ja maksavat kuskeille tuntipalkka saadakseen kaikki kyydit hoidettua.
Joka tapauksessa saavat paremmin homman hanskaan verrattuna nykyiseen toimijaan.
Huonommin ei voi ainakaan mennä.
5 VASTAUSTA:
"Mutta voihan se olla että aluksi ajattavat "
Voihan olla niin tai voihan olla näin. Ei kannata yrittää arvailla, jos ei tiedä asiasta mitään. Ehkä juon ehkä en juo.
En mä mitään arvaakkaan, vaan tiedän Menevän pärjäävän paremmin kuin Hut:tin näissä kelakyytien välittämisessä.
Ja milloinkaan keskustelupalstalla on ollut paheksuttavaa esittää omiin mielipiteisiin perustettua spekulaatiota.
Taidatkin olla katkeroitunut TH-kuski joka ei saa enään Meikusta ronkittua niitä pitkiä niska vetoja?
Vai oletko se sama toisen ketjun uutisessa esiintyvä huoritteleva kuski?
Menestystä MENEVÄN kumppanit,kyllä te pärjäätte!!

toivottaa LOPPI. 10464. yli 42 v mukana vieläkin,monta muutosta nähty!!

viimeisin TaksiHäme—- TAKSI HELSINKI. kimppaan !?
"maksavat kuskeille tuntipalkka saadakseen kaikki kyydit hoidettua."
Jaa että Menevä maksaisi tuntipalkkaa kuljettajille? Sinä et kyllä ole ajanut taksia päivääkään.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Tolppa ajostakin jotkut hullut maksaa pohjatuntipalkkaa. Itse en maksa. Koulukyydeissä on tuntipalkka maksettu iät ja ajat.
Nimimerkki VirtanenJK taitaa olla niitä kaikista kokemattomimpia kuskeja kuin noin on tieto olematonta.
Mä maksaisin ennemmin kymmenelle kuskille 12 euron tuntipalkka, kuin menettäisi 27 miljoonan euron sopimuksen.
Täytyy olla aika idiootti jollei tuota ymmärrä.
+Lisää kommentti
"tiedän Menevän pärjäävän paremmin" , "milloinkaan keskustelupalstalla on ollut paheksuttavaa esittää omiin mielipiteisiin perustettua spekulaatiota."
Juniori tietää ja luulee samaan aikaan. Vaarallista, joskin tyypillistä
1 VASTAUS:
Suomi kaksnelonenko asettaa asiat oikeaan järjestykseen? Mitä täällä esittää, on AINA kirjoittajan mielipide se ainoa ja oikea. Täällä kun ollaan niin tietäväisiä?
+Lisää kommentti
Todella naurettavaa eivät vielä ole välittäneet yhtään kyytiä.. katellaan sitä ku homma pyörii miten se toimii.
Itse en ole 20 vuoden aikana ajanut kuin 20 kela kyytiä enkä aja.
Miksi joku ajaa noin halvalla en ymmärrä.
200 h kk pitää saada 10000 e kassaa muuten ei järkeä ajaa.
Minusta. Ei onnistu noilla Kela kyydillä.
3 VASTAUSTA:
Joo, tänään lähdin 11 aikaan 3 paikalta jonosta (Malmi) ajamaan kelakyydin Nurmijärvelle. Tätä edelsi n. 30 minuuttia liikkumattomassa tolppajonossa, ja jos vanhat merkit pittää paikkansa, lisäodotus olis palkittu Malmin-Torin paikallisella mummokyydillä ,arvo 11 eur (sis alv), eli siksi jotkut ajaa kelakyytejä
Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää ,millä konstilla saa 50eur/ tunti taksin tuotoksi.
asdasc kirjoitti:
Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää ,millä konstilla saa 50eur/ tunti taksin tuotoksi.
Olet tehnyt asiat oikein. Eli sinulla on riittävästi omia asiakkaita. Riittävästi ringissä muita hyviä kuljettajia joilla on myöskin.
Datalta ajan 4-5 keikkaa päivässä. Enkä siis aja TH alla .
+Lisää kommentti
Paljon menevän korvaus nyt näistä kyydeistä on?

Kuulin, että se olisi sama paskahinta kuin nytkin, mutta menevä ottaa vielä oman provikkansa välistä, oisko ollu 5%?

Siis eihän noista paskakyydeistä jäisi käteen mitään jos näin? Antaako menevä hylätä kyydit sanktiotta kuten nyt HUT antaa, vai seuraako jotain jos ei kiinnosta lähteä ajamaan kilsan kelasiirtoa, johon menee aikaa puoli tuntia, kun saa taluttaa mummon ovelta ovelle ja lastailla rollaattoria. Ikävä sille mummmolle toki jos joutuu hyljityksi, mutta jos kyydeistä saisi kunnon hinnan, niin sitten niihin löytyisi kuskejakin.

Kelat pitäisi hinnoitella niin, että lyhyistä kyydeistä saisi suhteellisesti paremman korvauksen kuin pidemmistä. Niin ne nysätkin ajettaisiin.
5 VASTAUSTA:
5,39€/8,22€ lähtö ja 1,47€/km.
Menevä veloittaa välitys provisiota 13% ja maksulliikenne provisiota lisäksi 2%, eli yhteensä 15%.
Näin ollen autoilijalle jää 10km kelavedosta 10x1,47€=14,70€+5,39€=20,09€
Tuosta vähennetään se 15%, joten autoilijalle jää 17,08€.

Vastaavasti Hutilla hinnat on lähtö 4,47€ ja kilometri on 1,22€/km
Hutin provisio on 5% + maksuliikenneprovisio 2% eli yhteensä 7%.
10km kelaveto Hutin hinnalla tekee siis 12,20€+4,47€=16,67€
Tuosta 16,67 vähennetään vielä 7% provisio, joten autoilijalle jää 15,50€.

Samasta matkasta Menevän leivissä oleva autoilija saa siis 1,58€ enemmän kuin Hutin leivissä ajelevat autoilija. Lisäksi odotus hinnoissa on huomattava ero Hutin ja Menevän välillä Menevän eduksi.
Karkean arvion mukaan Menevällä autoilijalle jää 10-15% enemmän liikevaihtoa kuin Hutilla.
Prosentteina toi näyttääkin isolta erolta.
Erohan ei ole käytännössä kuitenkaan suuren suuri.
Menevän hinta on surkea, mutta Hutin hinta on vielä surkeampi.
Junioryrittäjä kirjoitti:
5,39€/8,22€ lähtö ja 1,47€/km.
Menevä veloittaa välitys provisiota 13% ja maksulliikenne provisiota lisäksi 2%, eli yhteensä 15%.
Näin ollen autoilijalle jää 10km kelavedosta 10x1,47€=14,70€+5,39€=20,09€
Tuosta vähennetään se 15%, joten autoilijalle jää 17,08€.

Vastaavasti Hutilla hinnat on lähtö 4,47€ ja kilometri on 1,22€/km
Hutin provisio on 5% + maksuliikenneprovisio 2% eli yhteensä 7%.
10km kelaveto Hutin hinnalla tekee siis 12,20€+4,47€=16,67€
Tuosta 16,67 vähennetään vielä 7% provisio, joten autoilijalle jää 15,50€.

Samasta matkasta Menevän leivissä oleva autoilija saa siis 1,58€ enemmän kuin Hutin leivissä ajelevat autoilija. Lisäksi odotus hinnoissa on huomattava ero Hutin ja Menevän välillä Menevän eduksi.
Karkean arvion mukaan Menevällä autoilijalle jää 10-15% enemmän liikevaihtoa kuin Hutilla.
Prosentteina toi näyttääkin isolta erolta.
Erohan ei ole käytännössä kuitenkaan suuren suuri.
Menevän hinta on surkea, mutta Hutin hinta on vielä surkeampi.
Ja edelleen laskettuna tuo sama 10km.n veto tuottaisi menevän omalla hinnoittelulla noin 23,5eur. Joka vastaa LT. n ja lähelle TH.n arkihinnoittelua hinnoittelua samalle matkalle.

Eli autolle jäävä kelaveto on sen noin 6euroa huonompi tuolle matkalle. Minusta se on paljon, kaiken muun sähellyksen lisäksi.
Toki jos ei ole muuta ajoa voi tuolla jotenkin paikata, mutta suoraohjauksena ja tyhjänä paluukyytejä noilla hinnoilla ajavia niin onnea.
On kieltämättä paljon, mutta aina tyhjää parempi.
Pitää myös muistaa että kesää kohden mennessä ajot vähenee ja ainakin LT:autoja näkyy Kela-ajojen loppuessa tolpilla tulevaisuudessa enemmän kun eivät ajele enään keloja.
Itselläni menee yksi auto suoraohjaukseen menevälle.
Ilmoittelen täällä jälkikäteen mielipiteeni siitä, oliko järkevä ratkaisu vaiko ei.
Junioryrittäjä kirjoitti:
On kieltämättä paljon, mutta aina tyhjää parempi.
Pitää myös muistaa että kesää kohden mennessä ajot vähenee ja ainakin LT:autoja näkyy Kela-ajojen loppuessa tolpilla tulevaisuudessa enemmän kun eivät ajele enään keloja.
Itselläni menee yksi auto suoraohjaukseen menevälle.
Ilmoittelen täällä jälkikäteen mielipiteeni siitä, oliko järkevä ratkaisu vaiko ei.
Tyhjää parempi? Miksi sinulla ei ole tavallisia kyytejä.
Kyllä niitäkin, on mutta ei todellakaan tarpeeksi.
+Lisää kommentti
Hutin olis kannattanu estää kuljettajia näkemästä kohde ennen kuittausta. Se olisi estänyt pidempien kyytien valitsemisen. Jos nouto-osoitteena olisi ollut vain haartmaninkatu 4 ja ei kohdetta näkyvillä niin ei olisi pystynyt valikoimaan.
Ilmoita
1.4. Aprillia, aprillia! Ei aloita.
1 VASTAUS:
Menevä on hyvä, lupaa alvittomana 40€/tunti kelasta.
+Lisää kommentti
Aloittaa 1.4. Kelan ajot ja lopettaa 1.5. suureen katastrofiin hyväksymättömillä taksamittareilla. Aprillipilasta vappuun.
Ilmoita
292 taksia a:ssa ja ylivuodossa 450. Toimii, ei toimi, toimii, ei toimi, toimii, ei toimi?
Ilmoita
Tuskin isompan katAstrofia kuin minkä huti sai aikaan , lähes kaikissa kyydeissä jotain feelua kukaan muu kuin huti ei siihen pysty.
1 VASTAUS:
Odottelemme innoissaan eturivissä apprillipilaa.
+Lisää kommentti
Menevän mainos; Epävarmuuden aika on ohi. Kyllä, vaihdoin alaa. Paras päätös pitkään aikaan.
3 VASTAUSTA:
Pois Menevältä?
Epävarmuuden aika olis ohi muissaki firmoissa jos työntekijälle käy v.2005 palkkataso....
2005 tienasin taksista kuskina 42000 e.viime vuonna yrittäjänä 49000 e.
Eli parempi se tulotaso oli 2005.
+Lisää kommentti
Hah, ajoin kela keikan Kampista Hyvinkäälle, 50km suuntaansa ja alle 80€. Ihan ok keikka hiljaiseen aikaan kuskin näkökulmasta, mutta jäikö isännälle juuri mitään? Auton km tuotto jäikin aika heikoksi tästä vuorosta...
2 VASTAUSTA:
Olisi mielenkiintoista (ihan oikeesti) tietää, miten päädyit miettimään että jäikö isännälle mitään. En siis tarkoita että olisit huolissasi isännän rahatilanteesta, mutta siis laskennallisesti...
kerro kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista (ihan oikeesti) tietää, miten päädyit miettimään että jäikö isännälle mitään. En siis tarkoita että olisit huolissasi isännän rahatilanteesta, mutta siis laskennallisesti...
Onhan se selvä, että isäntä hyötyy eniten, kun auto tienaa mahdollisimman vähillä kuluilla eli aloitusmaksuista ja ajasta, kilometrit eli ajo aiheuttavat enimmät kulut.

Mutta suuri osa taksialalla ei sitten ymmärrä yhtälön monimutkaisuutta. Vaikka alle euron kilometri ei normaalisti ole kannattavaa, niin pitkistä ja nopeista siivuista se taas voikin kannattaa erinomaisesti. Keskivertotaksari ymmärtää esimerkiksi, että juoksun kannattavuusraja on esimerkiksi 1e/km ja tuota sitten pidetään ehdottomana totuutena kaikissa tilanteissa.
+Lisää kommentti
Sata km yhteensä ja n. 80€ alvillista kassaa on ainakin omasta mielestä melko onneton korvaus. Kuski siitä toki pikku palkkion saa, mutta yrittäjän vinkkelistä ei mitään järkeä.
1 VASTAUS:
Jep. Eihän tuosta edestakaisessa vedossa tule kuin vajaat 50 euroa autolle tuntituotoksi, ja pitää ottaa huomioon se paluumatkan diisseli, jota menee ainakin 4 litraa jota siis ei kukaan maksa.
Ja kuluuhan se autokin tuollaisesta.
+Lisää kommentti
Joo, ei kannata ajaa.
Ennemmin tyhjäkäyttää koko päivän malminkartanon tolpalla, ei tule kilometrejä eikä kuluja.
Ilmoita
Menevä on aloittanut loistavasti. Siinäs näette te kaikki, jotka olitte varmoja epäonnistumisesta. Nyt ihmetyttää vain se, että miksi kilpailuttamisessa tapahtunutta virhettä ei ole vieläkään tutkittu. Milloin asia päätetään ja miten käy, jos kilpailutus menee uusiksi?
3 VASTAUSTA:
Mistä tästä loistavasta aloituksesta saa faktaa ja lieneekö hieman liian aikaista vetää johtopäätöksiä?
Suurin osa on renkejä eli ei autoilijoita. Jos autoilija tekee rengin ajamasta kassasta sekä alv että provisiovähennyksen, jää menevän ja hutin kelakilsasta sama surkea euro josta about 35% on sitten se kuskin palkka. Itse ajan menevän suoraohjauskuskina ja olen renki. Meidän palkkaperusteena olevasta kassasta tuo mainittu vähennys tehdään. Toinen autoilija sanoi että ko vähennys on laiton. Oli miten oli, kyydit Menevän suora ohjauksessa tulevat sen verran harvakseltaan että palkka on katastrofaalisen surkea. Että jos tämä johonkin kaatuu niin varmaan siihen että rengit jos vain suinkin muuta työtä saavat lopettelevat hommat. Paljon mahdollista että joku tällä sivulla alkaa Ilkkumaan Että mitäsäet käynyt kouluja. Tosiasia kuitenkin on se että koko yhteiskuntaa ajetaan siihen katiskaan jossa happi alkaa käydä vähiin ellet ole kunnolla varakas.
Rekikuskiorja kirjoitti:
Suurin osa on renkejä eli ei autoilijoita. Jos autoilija tekee rengin ajamasta kassasta sekä alv että provisiovähennyksen, jää menevän ja hutin kelakilsasta sama surkea euro josta about 35% on sitten se kuskin palkka. Itse ajan menevän suoraohjauskuskina ja olen renki. Meidän palkkaperusteena olevasta kassasta tuo mainittu vähennys tehdään. Toinen autoilija sanoi että ko vähennys on laiton. Oli miten oli, kyydit Menevän suora ohjauksessa tulevat sen verran harvakseltaan että palkka on katastrofaalisen surkea. Että jos tämä johonkin kaatuu niin varmaan siihen että rengit jos vain suinkin muuta työtä saavat lopettelevat hommat. Paljon mahdollista että joku tällä sivulla alkaa Ilkkumaan Että mitäsäet käynyt kouluja. Tosiasia kuitenkin on se että koko yhteiskuntaa ajetaan siihen katiskaan jossa happi alkaa käydä vähiin ellet ole kunnolla varakas.
Ei ala ilkkumaan, ehkä jotkut henkisesti köyhät.
saas nähdä kuin noi suoraohjaukset menee.
kerrotko millasia päiväkassoja suorassa ajanut?
+Lisää kommentti
Menevä ajaa tulevaisuudessa koko suomen kelat, repikää siitä taukit.
1 VASTAUS:
No sehän tietää huonoa autoilijoille. :D
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Menevä aloittaa 1.4.

Tänään on Menevän sopimuksien määrä ylittänyt Kelan vaatimukset. Jos vielä joku jäärä haluaa mukaan, niin viimeisiä kuulemma viedään.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta