Täällä pohdittiin joskus Arto Boan ja Leena Metsämäen

juorut.seis

40

3301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänä oli hyvä haastattelu, eikä Boa tarkoita käärmettä ❓

      • Joo. Boahan on iso kuristajakäärme ☺️. Erikoinen sukunimi valinta.


      • RamonaB kirjoitti:

        Joo. Boahan on iso kuristajakäärme ☺️. Erikoinen sukunimi valinta.

        Oletko sinä valinnut itse sukunimesi?


      • Anonyymi
        ElävääVettä kirjoitti:

        Oletko sinä valinnut itse sukunimesi?

        Arto on valinnut ottaa vaimonsa italialaisen Boa-sukunimen.


      • ElävääVettä kirjoitti:

        Oletko sinä valinnut itse sukunimesi?

        Olen! Ihan niin kuin Boakin. Kannan äitini sukunimeä juutalaisuuden tähden.


    • asiaa-a

      Kiitos linkistä.

      • juorut.seis

        Ole hyvä.


    • autss

      Niin näyttää olevan. Nyt vain soittelemaan ja kokouksia pitämään. Tuskin niin kallis puhuja kuin Marko Selkoma. Sunnuntai päivä maksaa 1200e. Huikeaa ja järisyttävää.

      • tasaus.toimii

        Hienoa kuulla, että tasaus toimii !

        Itse elän 490 kuukaudessa !

        Miten noihin hommiin pääisisi ?

        Vain 4 sunnuntaina parin tunnin duunit ja jo olisi 4800 kuukausi tulot !


      • tasaus.toimii

        Vai pitäisikö mennä pyytämään "kymmenyksiä" Selkomaalta ?

        No, palkkapaimen on palkka paimen, kuten Sana selvästi kertoo !

        11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
        13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.


      • Kirjakääröt
        tasaus.toimii kirjoitti:

        Vai pitäisikö mennä pyytämään "kymmenyksiä" Selkomaalta ?

        No, palkkapaimen on palkka paimen, kuten Sana selvästi kertoo !

        11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
        13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

        Luuk.6:30 Biblia (1776) Vaan anna jokaiselle, joka sinulta anoo, ja siltä, joka sinun omas ottaa, älä jälleen ano. Näin se, mustakantinen sano.


      • SelkomaanPalkka

        En tiedä, pitääkö paikkansa tuo 1200 euroa siitä, jos tilaa Marko Selkomaan puhujaksi sunnuntaipäiväksi. (Tarkoittaako yhtä kokousta vai kokouksen lisäksi myös muutaman tunnin seminaaria?)

        Joka tapauksessa: Marko Selkomaa on Hyvä Sanoma ry:n palkkalistoilla. Hyvä Sanoma ry maksaa hänen palkkansa, ja tuo 1200 euroa ei ole mikään Selkomaan palkka yhdestä päivästä. Hyvä Sanoma ry:n toiminnasta koituu monia muitakin kuluja kuin palkkamenot. Tuskinpa Selkomaa mitenkään erityisen hyvin evankelistana tienaa. Voisin kuvitella, että itse akateemisena asiantuntijana tienaan selvästi enemmän, vaikka alle neljäntonnin jää minunkin palkkani.


      • Anonyymi

        Selkomaan opetus menee paljolti tien viertä pitkin.


    • W-Dediaa

      Kuningasboa (Boa constrictor) kuuluu jättiläiskäärmeiden heimoon.

    • inhoankäärmeitä

      ..vai jäi boa muka "työttömäksi".. Tätä arvelinkin kun tieto lähdöstä tuli.. Simmosiahan ne on, nuo tunne-elämältään epävakaat entiset huumehörhelö- karismaatikot :(

      • Kauanuskossa

        Arto puhui uudesta evankelioimistiimistä jossa ovat Metsämäet mukana. Ei hän työttömältä vaikuttanut. Herra tekee siirtoja ja tehtävät vaihtuvat.,


      • inhoankäärmeitä
        Kauanuskossa kirjoitti:

        Arto puhui uudesta evankelioimistiimistä jossa ovat Metsämäet mukana. Ei hän työttömältä vaikuttanut. Herra tekee siirtoja ja tehtävät vaihtuvat.,

        Koit tarpeelliseksi kommentoida? Taisipa kolahtaa. Hän itse ilmoitti jäävänsä työttömäksi lähtönsä jälkeen, mitäköhän hän "työttömyydellä" sitten käsittää? Herra Boa on ihan itse tekemässä haarakkaan vaimonsa kanssa siirtoja- ei Jumala. Olen saanut niin syvän rokotuksen kaikkea karismaattisuutta vastaan 20 vuoden aikana, että minua eivät harhaan vie käärmeet, oli sitten mikä käärme tahansa. Minulle tuntematonta A.B.tä kuuntelin kerran puolivahingossa kokonaiset 2 min kun jo totesin, mikä henki ajatusmaailma/oppi siellä taustalla vaikuttaa ja äkkiä vaihdoin parempaan saarnamieheen/opetukseen. Myöhemmin palasia varmuudenvuoksi asiaan kuunnellen parikin boan höpinää ja totesin, mikä on miehiään-ei siis yllätä äärikarismaattiset/katoliset yhteydet hänen kohdallaan, pahoin on vaimonsa naruttamaksi poloinen joutunut. Olen nähnyt tämän ennenkin- poika tulee toivottavasti vielä nöyrtymään ja laittaa eukkonsa ojennukseen.


      • Vaihda.fokusta
        inhoankäärmeitä kirjoitti:

        Koit tarpeelliseksi kommentoida? Taisipa kolahtaa. Hän itse ilmoitti jäävänsä työttömäksi lähtönsä jälkeen, mitäköhän hän "työttömyydellä" sitten käsittää? Herra Boa on ihan itse tekemässä haarakkaan vaimonsa kanssa siirtoja- ei Jumala. Olen saanut niin syvän rokotuksen kaikkea karismaattisuutta vastaan 20 vuoden aikana, että minua eivät harhaan vie käärmeet, oli sitten mikä käärme tahansa. Minulle tuntematonta A.B.tä kuuntelin kerran puolivahingossa kokonaiset 2 min kun jo totesin, mikä henki ajatusmaailma/oppi siellä taustalla vaikuttaa ja äkkiä vaihdoin parempaan saarnamieheen/opetukseen. Myöhemmin palasia varmuudenvuoksi asiaan kuunnellen parikin boan höpinää ja totesin, mikä on miehiään-ei siis yllätä äärikarismaattiset/katoliset yhteydet hänen kohdallaan, pahoin on vaimonsa naruttamaksi poloinen joutunut. Olen nähnyt tämän ennenkin- poika tulee toivottavasti vielä nöyrtymään ja laittaa eukkonsa ojennukseen.

        Nyt on puurot ja vellit sekaisin tällä kaverilla. Kauanuskossa sanoi miten asia oli. Käärmeiden inhoamisen sijaan voisit keskittyä enemmän Vapahtajaan. Siinä jää turhat syyttelyt taka-alalle ja Kristuksen elämä saa enemmän vaikuttaa kauttasi.


      • puhut_vastoin_tod_tietoa
        inhoankäärmeitä kirjoitti:

        Koit tarpeelliseksi kommentoida? Taisipa kolahtaa. Hän itse ilmoitti jäävänsä työttömäksi lähtönsä jälkeen, mitäköhän hän "työttömyydellä" sitten käsittää? Herra Boa on ihan itse tekemässä haarakkaan vaimonsa kanssa siirtoja- ei Jumala. Olen saanut niin syvän rokotuksen kaikkea karismaattisuutta vastaan 20 vuoden aikana, että minua eivät harhaan vie käärmeet, oli sitten mikä käärme tahansa. Minulle tuntematonta A.B.tä kuuntelin kerran puolivahingossa kokonaiset 2 min kun jo totesin, mikä henki ajatusmaailma/oppi siellä taustalla vaikuttaa ja äkkiä vaihdoin parempaan saarnamieheen/opetukseen. Myöhemmin palasia varmuudenvuoksi asiaan kuunnellen parikin boan höpinää ja totesin, mikä on miehiään-ei siis yllätä äärikarismaattiset/katoliset yhteydet hänen kohdallaan, pahoin on vaimonsa naruttamaksi poloinen joutunut. Olen nähnyt tämän ennenkin- poika tulee toivottavasti vielä nöyrtymään ja laittaa eukkonsa ojennukseen.

        Boalla on vaimonsa sukunimi (pienen suvun takia), ja sillä nimellä oli mielestäni ennemminkin linkki ankkuriin, taisi tarkoittaa poijua, jos oikein muistan. Ei liity käärmeisiin. Lisäksi Boalla ei kyllä ole katolilaisuuteen linkkejä, vaimonsa tullut uskoon ja pois katolilaisuudesta. Italiassa on One Wayllä yhteistyö ja lähetysseurakuntalinkit evankeliseen järjestöön, jonka puitteissa Boatkin siellä toimivat One Wayn kautta.

        Ps. Jumala ei ole karismaattisuutta vastaan, mutta ylpeitä kyllä!.. Jos on kaikkea karismaattisuutta vastaan, ei ole tervettä eikä tasapainoista sekään.

        Siunausta kaikille - Jumalan miehillä sekä naisille Herrassa!!


      • puhut_vastoin_tod_tietoa kirjoitti:

        Boalla on vaimonsa sukunimi (pienen suvun takia), ja sillä nimellä oli mielestäni ennemminkin linkki ankkuriin, taisi tarkoittaa poijua, jos oikein muistan. Ei liity käärmeisiin. Lisäksi Boalla ei kyllä ole katolilaisuuteen linkkejä, vaimonsa tullut uskoon ja pois katolilaisuudesta. Italiassa on One Wayllä yhteistyö ja lähetysseurakuntalinkit evankeliseen järjestöön, jonka puitteissa Boatkin siellä toimivat One Wayn kautta.

        Ps. Jumala ei ole karismaattisuutta vastaan, mutta ylpeitä kyllä!.. Jos on kaikkea karismaattisuutta vastaan, ei ole tervettä eikä tasapainoista sekään.

        Siunausta kaikille - Jumalan miehillä sekä naisille Herrassa!!

        Ei Boa käärme työskentele enää one waylle.


      • Anonyymi
        puhut_vastoin_tod_tietoa kirjoitti:

        Boalla on vaimonsa sukunimi (pienen suvun takia), ja sillä nimellä oli mielestäni ennemminkin linkki ankkuriin, taisi tarkoittaa poijua, jos oikein muistan. Ei liity käärmeisiin. Lisäksi Boalla ei kyllä ole katolilaisuuteen linkkejä, vaimonsa tullut uskoon ja pois katolilaisuudesta. Italiassa on One Wayllä yhteistyö ja lähetysseurakuntalinkit evankeliseen järjestöön, jonka puitteissa Boatkin siellä toimivat One Wayn kautta.

        Ps. Jumala ei ole karismaattisuutta vastaan, mutta ylpeitä kyllä!.. Jos on kaikkea karismaattisuutta vastaan, ei ole tervettä eikä tasapainoista sekään.

        Siunausta kaikille - Jumalan miehillä sekä naisille Herrassa!!

        Sen verran pitää kuitenkin oikoa, että kuulin itse, kun rva Boa sanoi olevansa edelleenkin katolinen, kun sitä häneltä kysyttiin.


      • puhut_vastoin_tod_tietoa kirjoitti:

        Boalla on vaimonsa sukunimi (pienen suvun takia), ja sillä nimellä oli mielestäni ennemminkin linkki ankkuriin, taisi tarkoittaa poijua, jos oikein muistan. Ei liity käärmeisiin. Lisäksi Boalla ei kyllä ole katolilaisuuteen linkkejä, vaimonsa tullut uskoon ja pois katolilaisuudesta. Italiassa on One Wayllä yhteistyö ja lähetysseurakuntalinkit evankeliseen järjestöön, jonka puitteissa Boatkin siellä toimivat One Wayn kautta.

        Ps. Jumala ei ole karismaattisuutta vastaan, mutta ylpeitä kyllä!.. Jos on kaikkea karismaattisuutta vastaan, ei ole tervettä eikä tasapainoista sekään.

        Siunausta kaikille - Jumalan miehillä sekä naisille Herrassa!!

        Höpsis.... Boa on heidän itsensä valitsema sukunimi!


      • Kauanuskossa kirjoitti:

        Arto puhui uudesta evankelioimistiimistä jossa ovat Metsämäet mukana. Ei hän työttömältä vaikuttanut. Herra tekee siirtoja ja tehtävät vaihtuvat.,

        Herroja on kahta lajia. Herra vaihtui seurakunnan mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran pitää kuitenkin oikoa, että kuulin itse, kun rva Boa sanoi olevansa edelleenkin katolinen, kun sitä häneltä kysyttiin.

        Katolinen voi olla pelkän kirkon jäsenyydenkin suhteen, vaikka uskoisikin eri tavoin. Vaikka sitä en kyllä tiedä, miten sitten uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolinen voi olla pelkän kirkon jäsenyydenkin suhteen, vaikka uskoisikin eri tavoin. Vaikka sitä en kyllä tiedä, miten sitten uskoo.

        Aloituksessa mainituilla henkilöillä taisi olla eri näkemys asioiden tärkeysjärjestyksestä, eli siitä, mikä on seurakunnan ensisijainen tehtävä, samoin kuin myös siitä, onko katolisuus ym. sellaiset tahot kristillisiä vai harhaoppeja.


      • Anonyymi
        inhoankäärmeitä kirjoitti:

        Koit tarpeelliseksi kommentoida? Taisipa kolahtaa. Hän itse ilmoitti jäävänsä työttömäksi lähtönsä jälkeen, mitäköhän hän "työttömyydellä" sitten käsittää? Herra Boa on ihan itse tekemässä haarakkaan vaimonsa kanssa siirtoja- ei Jumala. Olen saanut niin syvän rokotuksen kaikkea karismaattisuutta vastaan 20 vuoden aikana, että minua eivät harhaan vie käärmeet, oli sitten mikä käärme tahansa. Minulle tuntematonta A.B.tä kuuntelin kerran puolivahingossa kokonaiset 2 min kun jo totesin, mikä henki ajatusmaailma/oppi siellä taustalla vaikuttaa ja äkkiä vaihdoin parempaan saarnamieheen/opetukseen. Myöhemmin palasia varmuudenvuoksi asiaan kuunnellen parikin boan höpinää ja totesin, mikä on miehiään-ei siis yllätä äärikarismaattiset/katoliset yhteydet hänen kohdallaan, pahoin on vaimonsa naruttamaksi poloinen joutunut. Olen nähnyt tämän ennenkin- poika tulee toivottavasti vielä nöyrtymään ja laittaa eukkonsa ojennukseen.

        Samoin olen kokenut. Vastenmielistä todella tuot miestä kuunnella. Valveutuneet uskovat ymmärtävät paeta, tätä itserakasta pahasti harhaan mennyttä ukkoa☹️


    • Myllärinkirje

      Jotenkin kummastuttaa tuo käärmeeseen viittaava sukunimi. Itsekin kuuntelin tuon Arto Boan ja Metsämäen Leenan haastattelun Radio Patmoksesta.

      Hellunkirkon tulisi irtisanoutua torontoilmiöstä uuskarismaattisuudesta mitä nimitystä tuosta halutaan milloinkin käyttää. Selkomaaki jos nostaa palkkansa Hyvä Sanoma Ry:ltä kuitenkin fokus on huidella siellä täällä uuskarismaattisissa kokoontumisissa puhumassa. Toisaalta odotukset että, helluntaikirkko irtisanoutuisi uuskarismaattisuudesta ainakaan niin kauan kuin Myrjölä on kirkkokunnan johtaja. Kun muitakin ns. avainhenkilöitä on alettu korvaamaan uuskarismaattisuus myönteisillä ihmisillä eri tehtävissä. Jos joku siirtyy pois jostain hommasta toisiin tehtäviin, jää eläkkeelle tms. Niin tilalle otetaan helposti joku uuskarismaattisuuteen myönteisesti suhtautuva ihminen. Tämä on tullut selväksi kun erilaisia nimityksiä katselee. Ei ole kyse yksittäisistä henkilöistä vaan mikä kokonaisuus ja suunta joka huolestuttava.

      • suuntunnustus

        Pitäisi tyhmemmänkin helluntailaisen tajuta, että kyseessä on saatanan kätyrien invaasio sisältäkäsin. Ei maailma voi eksyä, se on tulelle talletettu. Siksi eksymys kohtaa niitä seurakuntalaisia, jotka eivät rakasta totuutta. Fire, fire on heidän oman suunsa tunnustus, jonka perustaalla tulinen järvi on varattuna heille ja heidän herralleen.


      • LaGitana
        suuntunnustus kirjoitti:

        Pitäisi tyhmemmänkin helluntailaisen tajuta, että kyseessä on saatanan kätyrien invaasio sisältäkäsin. Ei maailma voi eksyä, se on tulelle talletettu. Siksi eksymys kohtaa niitä seurakuntalaisia, jotka eivät rakasta totuutta. Fire, fire on heidän oman suunsa tunnustus, jonka perustaalla tulinen järvi on varattuna heille ja heidän herralleen.

        Tosi hyvin sanottu!


      • Anonyymi
        LaGitana kirjoitti:

        Tosi hyvin sanottu!

        Heidän puolestaan kuuluu rukoilla.


    • Kauanuskossa

      Selkomaa on ollut srk:ssani ja ei hän meiltä ainakaan tuollaista puhujapalkkiota saanut.

      • tiedän

        Jos ei kaikilla ole varaa maksaa, niin sitten ei palkkio ole niin suuri? Tämä on kyllä fakta tietoa joten erilaiset hinnoittelut lienee käytäntö. Kaksi kokousta sunnuntaina ja hinta 1200e.


      • Anonyymi

        Mistä tiedät, paljonko on saanut? Kuulutko seurakunnan "rahakukkaron vartijoihin"? En ole koskaan kuullutkaan, että riviseurakuntalaisille ilmoitettaisiin summia, joita vierailijoille maksetaan.


    • Tarviko mennä lähellä niitä? >>> Kirjakääröt
      20.3.2019 10:30
      tasaus.toimii kirjoitti:
      Vai pitäisikö mennä pyytämään "kymmenyksiä" Selkomaalta ?

      No, palkkapaimen on palkka paimen, kuten Sana selvästi kertoo !

      11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
      12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
      13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
      14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
      15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
      Näytä lisää
      Luuk.6:30 Biblia (1776) Vaan anna jokaiselle, joka sinulta anoo, ja siltä, joka sinun omas ottaa, älä jälleen ano. Näin se, mustakantinen sano. <<<

      • ppaimen

        Niin, ja Jeesus sanoi: ilmaiseksi olette saaneet, ilmaiseksi antakaa. Hän sanoi myös: ketuilla on luolansa, mutta Ihmisen Pojalla ei ole paikkaa, mihin päänsä kallistaisi. Hän puhui myös palkkapaimenista, jotka jättäisivät laumansa vaikeuksien kohdatessa.


    • Anonyymi

      Minä jostain syystä aina vieroksun uskovaa, jolla on tatuointeja ja lävistyksiä. Valitettavasti Arto Boan vaimolla niitä löytyy. Korvissakin on sellaiset korvalehden venyttämiseen tarkoitetut läpyskät. Vastenmielistä katsottavaa.

    • Anonyymi

      Room.15:12 Biblia (1776) Ja taas sanoo Jesaias: sen pitää oleman Jessen juuren, joka on nouseva pakanoita hallitsemaan, jonka päälle pakanat toivoman pitää. Ilm.5:5. Ilm.22:16

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1713
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1190
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      947
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      70
      840
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      135
      819
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      40
      785
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      768
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      690
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      309
      649
    Aihe