Mulkerot, uusi kirja

11

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DeadManWalks

      Kiitos kirjavinkistä, taidan laittaa tilaukseen.

    • Aukosta

      "Luterilaisen Suomen" jalustalle nostettu "suurmies" Luther sanoo suoria sanoja...

      • DeadManWalks

        Kuten eräs kirkonmies tokaisikin Lutherista jotain siihen suuntaan, että "onneksi" Lutherilta käsistä on kirja "Juutalaisista ja heidän valheistaan", koska silloin palvoisimme Lutheria, emme Jumalaa.

        Aina kyse on ihmisistä. Kukapa jalustalle nostetuista suurmiehistä on täydellinen? Kukin aikansa lapsia aina, ja ihmisiä.


      • DeadManWalks kirjoitti:

        Kuten eräs kirkonmies tokaisikin Lutherista jotain siihen suuntaan, että "onneksi" Lutherilta käsistä on kirja "Juutalaisista ja heidän valheistaan", koska silloin palvoisimme Lutheria, emme Jumalaa.

        Aina kyse on ihmisistä. Kukapa jalustalle nostetuista suurmiehistä on täydellinen? Kukin aikansa lapsia aina, ja ihmisiä.

        Mutta oliko Luther suurmies?

        Vai kenties keskeinen vaikuttaja erään uskonsuunnan synnyssä, samoin kuin Pelagius (ja moni unohtunut nimi) ennen häntä ja esimerkiksi Russell/Rutherford tai Ellen G. White myöhemmin?


      • DeadManWalks
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mutta oliko Luther suurmies?

        Vai kenties keskeinen vaikuttaja erään uskonsuunnan synnyssä, samoin kuin Pelagius (ja moni unohtunut nimi) ennen häntä ja esimerkiksi Russell/Rutherford tai Ellen G. White myöhemmin?

        Hesarin artikkelissa kirjan henkilöistä käytetään nimitystä suurmies. Viitaten siis artikkeliin.

        Yhtälailla Leninkin on joukossa ateistisena "suurmiehenä".


      • ""Luterilaisen Suomen" jalustalle nostettu "suurmies" Luther sanoo suoria sanoja... "

        Luther oli aikaansa edellä :-)


      • DeadManWalks kirjoitti:

        Hesarin artikkelissa kirjan henkilöistä käytetään nimitystä suurmies. Viitaten siis artikkeliin.

        Yhtälailla Leninkin on joukossa ateistisena "suurmiehenä".

        Ah, OK.

        Tavallaan näissä Lenin ja varsinkin Stalin ovat eri asemassa, kun heidän tekonsa jo tiedetään. Mielenkiintoisempi tuollainen kirja on kertoessaan jotain mikä ei ole yleisesti tunnettua.

        Äiti Teresa olisi tavallaan analoginen tälle, häntähän ylistetään paljolti kritiikittä.


      • hhhhaaaa
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ah, OK.

        Tavallaan näissä Lenin ja varsinkin Stalin ovat eri asemassa, kun heidän tekonsa jo tiedetään. Mielenkiintoisempi tuollainen kirja on kertoessaan jotain mikä ei ole yleisesti tunnettua.

        Äiti Teresa olisi tavallaan analoginen tälle, häntähän ylistetään paljolti kritiikittä.

        "Mielenkiintoisempi tuollainen kirja on kertoessaan jotain mikä ei ole yleisesti tunnettua."

        Eikö kirjailijoilla ole täysi tekijänoikeus vapaus?
        Kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa ja lukijaparka luulee että kirjoitettu asia on totta
        Elävistä tietenkin hankalampi mitään kirjoittaa (saattavat oikeuteen haastaa)


      • hhhhaaaa kirjoitti:

        "Mielenkiintoisempi tuollainen kirja on kertoessaan jotain mikä ei ole yleisesti tunnettua."

        Eikö kirjailijoilla ole täysi tekijänoikeus vapaus?
        Kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa ja lukijaparka luulee että kirjoitettu asia on totta
        Elävistä tietenkin hankalampi mitään kirjoittaa (saattavat oikeuteen haastaa)

        "Eikö kirjailijoilla ole täysi tekijänoikeus vapaus?"


        Kryptinen kysymys.
        Voitko selventää?


    • Kettupiiripyörii

      On katalan paska homma nostaa ihminen kansanedustajajalustalle. Järjettömimmät hinkuu paikkaa itselleen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      94
      542
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      486
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe