Joskus 1990 luvun puolella on tullut otettua tapaturmavakuutus. Tänään tuli taas lasku 163 € vuosimaksusta. Jäin miettimään että mitä hyötyä tästä vakuutuksesta oikeastaan on.
”Tapaturmavakuutus korvaa tapaturman aiheuttamia hoitokuluja. Hoitokuluja
ovat esimerkiksi lääkärinpalkkiot, sairaalamaksut, lääkekulut ja matkakulut.
OP tapaturmavakuutukset korvaavat tapaturman hoitokuluja 11 000 euroon
saakka tapaturmaa kohti.”
Oikeasti, jos vaikkapa jalka menisi poikki, tai ranne murtuisi. Ihan tavallisessa kunnallisessa, yliopistollisessa keskussairaalassa jalkani kipsattaisiin ja korjattaisiin. Sekö etu tapaturmavakuutuksesta on, että kipsaaminen tehtäisiinkin Mehiläisen sairaalassa?
Toisaalta tällainen vakuutus ei korvaa esimerkiksi moottoriurheilussa tai sukeltamisessa tulevia hoitoja. Jos taas joutuisi 100% invalidiksi, niin saisi 43.000 € kertakorvauksen.
Olisi mukavaa kuulla jos jollakulla olisi kertoa jotain perustelua miksi turhan tuntuista tapaturmavakuutusta kannattaisi jatkaa. Juuri tällä hetkellä olen aika valmis päättämään tämän tarpeettoman tuntuisen vakuutuksen.
Mitä hyötyä on tapaturmavakuutuksesta? Hukkarahaa 160 euroa
23
908
Vastaukset
- lumevakuutukset
itsellä on pysyvän vamman vakuutus ollut vuosia ja 3 vuotta sitten jalka katkesi onnettomuudessa josta pysyvä vamma, leikattiin 4 kertaa mutta ei onnistunut. nyt työkyvyttömyys kivut.
vakuutusyhtiö totesi: jalassasi on aiemmin olut nilkan venähdys eli aiempi vamma niin emme maksa korvauksia.
että näin kävi minulle valituksista huolimatta.
nyt ollaan työkyvyttömiä ilman toista jalkaa ja liikkuminen yhden jalan varassa.- Vakuutus-lääkäripedot
Etkä ole ainoa. Noita tapauksia on sadoittain. ellei tuhansittain, joissa vakuutusyhtiön oman yksittäisen lääkärin antama lausunto riittää epäämään korvauksien maksamiset.
Tätä vakuutuslääkäsien mielivaltaa yritettiin kumota Kansalaisaloitteellakin, ja se sai 59.000 allekirjoitusta. Mutta kas kummaa, Eduskunta täysistunnossaan hylkäsi aloitteen 21.02.2019, ja vakuutusyhtiöiden lääkärien mielivalta saa jatkua.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/KasittelytiedotValtiopaivaasia/Sivut/KAA_4 2018.aspx - Vakuutusten-vääryydet
Tuohon vakuutuslääkäriasiaan pitäisi Eduskunnan kyllä palata vuoden kuluttua 2020, ja viedä asiaa eteenpäin lainsäädäntöön. Jää kuitenkin kaikki nähtäväksi. Jos SOTE:kin kaatui noin helpolla, niin kai tällaisetkin vuoden päähän tehdyt lupaukset aika helpolla eduskunnalta unohtuu.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/272099-vakuutuslaakarien-mielivallalle-loppu-nyt-nytkahti-eduskunnassa
Alkuperäisen viestin kysyjälle sanoisin alkajaisiksi, että aika pieneltä kuulostaa tuo OP-vakuutuksessa tarjolla oleva 11.000€ lääkärikulujen korvaussumma. Muilla vakuutusyhtiöillä summa on 17...25.000 € tasolla yleensä.
Sitä tapaturman aiheuttamaa 43000 invaliditeettikorvausta on melko lailla mahdotonta saada koskaan. Juuri nämä vakuutuslääkärit yhdellä lausunnolla sanelevat asiat mustasta valkoiseksi.
Ainoa mitä vakuutuksesta jää jäljelle on tapaturmaisesta kuolemantapauksesta omaisille jäävä kuolinkorvaus. Tapaturmasta johtuvia kuolemantapauksia on kuitenkin aika vähän, vain 3% verran vuosittain kuolleista. Enemmän kuollaan syöpiin ja sydänkohtauksiin ja muuhun.
Saattaa siksi olla melko lailla tarpeeton koko kyseinen vakuutus.
- ydte
Mulla ei ole ollut koskaan mitään tapaturmavakuutusta ja olen kohta 62v. Ainoalleni lapselleni tosin aikoinaan otin vakuutuksen mutta nyt hänkin on jo aikuinen joten sekin on lopetettu.
- ifyf
Kallis vakuutus on ketjun aloittajalla.
- Hinta-läskistyy-matkalla
Mikä mahtaisi olla oikeampi, normaali päivän hinta Tapaturmavakuutukselle?
Tuokin on aikoinaan otettu Pohjolasta, vai oliko peräti Suomi-Yhtiöltä. Aikojen saatossa se on ajautunut OP-Vakuutukselle, ja hintakin on kivunnut tuollaiseksi.
- eieläkevakuutusta
Nytkö sitten heräsit ihmettelemään, että vakuutusyhtiö kusettaa? Matkavakuutuksissa on toinen samanlainen ihmisryhmä, jotka luulevat omistavansa kallistakin lomamatkatavaraa, kuten valokuvia lapsenlapsista tai vanha kamera, puhumattakaan repuista, uikkareista jne. Miksi ihmeessä lomamatkalle on otettava kallis matkatavara vakuutus, kun se kolhiintunut matkalaukku on ainoa "arvokas" asia.
- ydtd
Vakuutusyhtiöt uunottaa ihmisiä lupauksillaan myymissään vakuutuksissa mutta se on vain harhaa jota ei kannata ottaa todesta.
- hyöty
Lopetin joskus liiton kautta otetun vakuutuksen maksamisen, kun vakuutusyhtiö ja liittokaan eivät osanneet vastata vakuutusturvaa koskeviin kysymyksiini. Pallottelivat vastausvuoroa toisilleen ja sain tarpeekseni mitään sanomattomista mainosesitteistä.
Mitä hyötyä kotivakuutuksesta on? Se on jopa lähes pakollinen, jos aikoo asua vuokralla. Sosiaalitoimi ja Kelakin tukevat näin vak-yhtiöitä. - realismi______
Vakuutuslääkäri toteaa sinut terveeksi vaikka pää olisi kainalossa?
- dfuyd
Vakuutusyhtiöt laistavat vastuunsa kaikin keinoin jos joutuvat korvaamapuolelle.
- irtisano.heti
Jos vakuutus on OP-Pohjolasta niin irtisano kyseisen huijariyhtiön vakuutus välittömästi!
- kokemusta.löytyy
Yli 30 vuotiaille ei mitään hyötyä, sillä vamma laitetaan aina rappeuman tai jonkin edellisen tapahtuman piikkiin eli ei korvata kuin muutama kymppi kuluina.
- tihfz
Totta.
- pökött
Samoin olen irtisanonut osakaskon autosta yhden vuoden jälkeen. Tottahan hirvikolarissa tai varkaustapauksessa jotain korvataan, mutta mitähän se käytännössä olisi 15 v. kotterosta??
Olen senkin satasen säästänyt varaosien ostoon,,,, - Pimotimppa
Jos vakuutuksia kannattaisi ottaa, niin ei olisi edes teoriassa mahdollista, että yhtäkään vakuutusyhtiötä olisi olemassa. Siinä miettimistä.
- Vakuutuksista
Olen ollut neljässä eri vakuutusyhtiössä töissä yhteensä toistakymmentä vuotta henkilökorvausten parissa. Olen itse tehnyt sekä myönteisiä että myös kielteisiä korvauspäätöksiä. Olen nähnyt miten julkinen sairaanhoito toimii ja millaisia kuluja senkin käyttämisestä syntyy ja olen myös nähnyt mitä useiden vuosien yksityisten lääkäripalveluiden käyttäminen maksaa.
Tapaturma-käsitettä ei mielestäni käydä myyntitilanteessa tarpeeksi tarkasti ostajan kanssa läpi. Tapaturma on määritelty vakuutusehdoissa ja lakisääteisissä tapaturmavakuutuksissa ao. laissa. Se ei ole yleiskielen tarkoittama pelkkä äkillinen ja toivomatta tapahtuma tapahtuma.
Esimerkiksi jos kannan autosta painavaa ruokakassia kotiin ja käsivarresta kuuluu pamaus ja myöhemmin tutkimuksissa todetaan hauislihaksen revenneen, kyse ei ole tapaturmasta. Vamma on syntynyt ilman ulkoista, äkillistä tapahtumaan.
Jos taas liukastun autolta tullessani ja murran reisiluuni, kyse on tapaturmasta. Jos vamma tarvitsisi leikkausta, tehtäisiin se todennäköisesti julkisella, mutta siirtyisin heti yksityiselle puolelle jatkohoitoon, kun mahdollista. Hoitokulut ambulanssikyydistä, julkisen puolen kuluineen ja yksityisen puolen kontrolleineen ja fysikaalisineen hoitokulut olisivat helposti viisinumeroinen luku.
Jos minulla olisi vanhan aikainen hyvä tapaturmavakuutus, se kattaisi fysikaalista hoitoa useamman kerran kuin moni nykyinen vakuutus ja ultra hyvässä vakuutuksessa maksettaisiin jopa matkakuluja lääkärissä- ja fyssassakäyntien osalta.
Joku kommentoi, että 100 % korvausta pysyvästä haitasta on vaikea saada. Tämä pitää paikkaansa, haitta määritellään sosiaali- ja terveysministeriön haittaluokitusasetuksen mukaan ja luokitus on hyvin tyly. Yläraajan amputaatiosta korvaus on noin puolet täydestä määrästä ja suunnilleen neliraajahalvaus vasta "antaa" täyden 100 prosentin korvauksen. Mutta täyden haitan korvauksiakin olen itsekin työssäni maksanut useita/ vuosi.
Aloittaja on oikeassa, että kannattaa viimeistään nyt tutustua vakuutusehtoihin ja muihin ehdoissa viitattuihin normeihin, kuten haittaluokitukseen ja miettiä mistä haluaa maksaa ja millaisia riskejä on valmis pitämään itsellään.
Itselläni on työnantajan ottama vapaa-ajan laaja tapaturmavakuutus, itse ottamani sairauskuluvakuutus, josta olen 20 vuoden aikana saanut jo pikälti yli 20 000 euroa korvauksia sekä matkavakuutus. Matkatavaravakuutusosa maksaa mansikoita, enkä koskaan olen 25 vuoden aikana sitä joutunut käyttämään. Itse suunnittelen sen irtisanomista, mutta matkustajavakuutuksen eli sen henkilökorvausosan pidän voimassa. Ilman sitä en lähtisi edes Lapin reissulle.- mulkuuskj
Eikös rouva herra vakuutusmestari tiedä, että koti/itaimistovakuutus, jos se on laaja, korvaa myös matkatavarat.
- VieläVakuutuksista
Jatkan vielä:
Vakuutuksia kannattaa kilpailuttaa ajoittain. Henkilövakuutuksissa vain pitää muistaa, että jos on matkanvarrella tullut sairauksia ja kremppoja, voi olla että uutta vakuutusta ei saakaan enää tai siihen tehdään yksilöllisiä rajauksia.
Fiksu pyytää tarjoukset ensin ja vasta, kun tietää terveysselvityksen käsittelyn jälkeen saako vakuutuksen muualta huokeammalla, irtisanoo vanhan. Vakuutussummien ja -ehtojen vertaaminen on haastavaa, mutta siitä selviää, jos ensin miettii mihin tilanteisiin vakuutusturvaa tarvitsee ja mitä voi maksaa itse ilman vakuutusta. - Vakuutusmestariko
mulkuuskj kirjoitti:
Eikös rouva herra vakuutusmestari tiedä, että koti/itaimistovakuutus, jos se on laaja, korvaa myös matkatavarat.
Kiitos kivasta kommentistasi. Ei ole ilmeisesti päivä lähtenyt hyvin käyntiin, toivottavasti paranee kuitenkin viikonloppua kohden meno.
Kotarissani on isohko omavastuu, joten se ei matkoilla mukanani kantamia tavaroita juurikaan korvaisi.
- Vakuutusta-ei-saa
Alkuperäisen kirjoittajan OP-tapahturmavakuutuis irtisanottu maanantaina. Ensin turha puhelinsoitto OP:lle, ja sanoivat ettei voidakaan irtisanoa puhelimessa. Pakko mennä konttorille tai sitten netissä. Netti-irtisanominen onneksi toimi hyvin.
> Mitä hyötyä kotivakuutuksesta on? Se on jopa lähes pakollinen, jos aikoo
> asua vuokralla. Sosiaalitoimi ja Kelakin tukevat näin vak-yhtiöitä.
Noita kotivakuutuksia saa kuka tahansa, ja niitä oikein tyrkytetään. Siippa vuokrasi pari vuotta sitten sivutoimiseksi työtilaksi 28 m2 kokoisen huoneen taloyhtiön pohjakerroksesta. Siihen olisi halunnut ottaa kotivakuutuksen, mahdollisia yläkerran vesivahinkoja tai tulipaloja vastaan.
Mutta sehän ei onnistunutkaan millään. Tuollaista vakuutusta ei myy mikään vakuutusyhtiö.
Pitäisi ostaa kalliimpi vakuutus, johon on ympätty lisäksi varkaus- ja murtovakuutus. Mutta murtovakuutusta ei saa, ellei asennuta omalla kustannuksellaan 10 cm jaotuksella olevia kaltereita kahteen ikkunaan.
Lisäksi puinen ulko-ovi olisi pitänyt vahvistaa metallilevytyksellä, ja varustaa saranapuolelle tulevilla ylimääräisillä tapituksilla.
Alkoi tulla hintaa vesivahinkoa vastaan otetulle satasen perusvakuutukselle. Jäi vakuutus ottamatta, koska sellaista vakuutusta ei Suomessa saa ostettua.- Anonyymi
Hyvä juttuketju! Vaikkakin minulle vuoden vanha. Kysynkin: Vakuutusyhtiö B:n tyyppi soitteli jatkuvasti, joten kävin B:n juttusilla ja sain tarjouksen, joka noudatti nykyisen vakuutuspakettini A erittelyä.
Tarjouksessa on tapaturmavakuutus, ja vakuutusmyyjä kertoi lukuisia tapaturmajuttuja ja tarinoita omasta ja tuttavapiiristään. Nykyisessä vakuutuspaketissamme ei ole tapaturmavakuutusta, mutta on matkavakuutuksessa suunnilleen kaikki, sairastumiseen ja kolhiutumiseen liittyvä, mitä reissussa tarvitaan, on jopa kokemusta. Itse ja vaimoni olemme yli 70-vuotiaita, ja meissä on paljon todettuja vaivoja jotka taatustia vaikuttaisivat tapaturmavakuutuksen korvauskinastelussa. Eli jos jalka taittuu sienimetsässä niin syynö on rappeuma.
Mihin me tarvitsisimme tapaturmavakuutusta?
Teloin pääni kesämökin halkovajassa, menin paikallisen t-keskuksen polille ja sain pääni paikattua, maksoi kolme kymppiä.
Siis: Jos tapahtuu tapaturma, niin miksi en käyttäisi pelkästään yleistä hoitoa, jota maksoin työelämässä 46 vuotta ja maksan edelleen pienestä eläkkeestäni? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä juttuketju! Vaikkakin minulle vuoden vanha. Kysynkin: Vakuutusyhtiö B:n tyyppi soitteli jatkuvasti, joten kävin B:n juttusilla ja sain tarjouksen, joka noudatti nykyisen vakuutuspakettini A erittelyä.
Tarjouksessa on tapaturmavakuutus, ja vakuutusmyyjä kertoi lukuisia tapaturmajuttuja ja tarinoita omasta ja tuttavapiiristään. Nykyisessä vakuutuspaketissamme ei ole tapaturmavakuutusta, mutta on matkavakuutuksessa suunnilleen kaikki, sairastumiseen ja kolhiutumiseen liittyvä, mitä reissussa tarvitaan, on jopa kokemusta. Itse ja vaimoni olemme yli 70-vuotiaita, ja meissä on paljon todettuja vaivoja jotka taatustia vaikuttaisivat tapaturmavakuutuksen korvauskinastelussa. Eli jos jalka taittuu sienimetsässä niin syynö on rappeuma.
Mihin me tarvitsisimme tapaturmavakuutusta?
Teloin pääni kesämökin halkovajassa, menin paikallisen t-keskuksen polille ja sain pääni paikattua, maksoi kolme kymppiä.
Siis: Jos tapahtuu tapaturma, niin miksi en käyttäisi pelkästään yleistä hoitoa, jota maksoin työelämässä 46 vuotta ja maksan edelleen pienestä eläkkeestäni?Itse asiassa, ette välttämättä edes saisi tapaturmavakuutusta, jos teillä on paljonkin jo aiempia vammoja ja sairauksia. Tapaturmavakuutusta otettaessa pyydetään terveysselvitys ja tietyt sairaudet estävät kokonaan vakuutuksen myöntämisen.
Itse en ole julkisella puolella saanut hoitoa, vaan olen joutunut aina turvautumaan yksityisiin hoitolaitoksiin ja maksamaan jalan leikkauksesta 8 000 euroa. Onneksi oli se vakuutus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829