Nyt, sekä Lieksassa ja koko Suomessa, moni meistä pohdiskelee vaikuttamisen mahdollisuuksiaan.
Tunne-”läjänä” (ninäkäs) voi käpertyä äänestämättömyyteen. Todella tunteeton, ajattelee järkisyillä rahaa. Raha ratkaisee. Niin olen joskus kuullut sanottavan ratkaisusta rahan, raha ratkaisee? No ei tietenkään. Paljon sisällystä ja ymmärtävyyttä on löydettävissä. Minua raha ei onneta. Jotai muuta on oltava.
Nämä ovat meille monenikäisille lieksalaisille aivan samoja peruskysymyksiä aina joskus, tai usein, niihin osataan kompastua. Laskuni pystyn maksamaan, mutta tuoko se onnen? Noustaan sitten pystyyn. Haudastaankin joku tuo aina jonkun viestin. Muistakaamme se.
https://www.youtube.com/watch?v=ntsRK3h8UqU
PS. Tunnustan, että otsikossa oleva nimimerkki on itseoikeutettu nimimerkki minulle. Tosin, aiemmin se oli pienellä kirjoitettu.
Sanailukisoja ja sananlaskuja murteineen kaipaan.
Nomikäänsheriffi ja pari Lieksalaista kysymystä
3
64
Vastaukset
Ja ennen kuin oikaisee muut, niin kyllä nyt tämäkin on tiedossa.
https://www.youtube.com/watch?v=DiWomXklfv8- pysytään.totuudessa
Yksi kysymys vielä sopii. Kukahan Lieksassa osaisi kertoa ulkomaankielellä turisteille vaikkapa Lieksankosken voimalaitoksen historian tai Hovilan kartanon kukoistuksen 1900-luvun henkilöineen. Kartanossahan kokoontui suomalaisia merkkihenkilöitä viime vuosisadan puolivälin tienoilla.
Vääriä tietoja ei oppaidenkaan pitäisi kuitenkaan jakaa.
Eräässä Lieksassa ilmestyvässä lehdessä kirjoitettiin lieksalaisen lentomestarin muistomerkistä, että "TÄLLÄ PAIKALLA SIJAITSI KAKSINKERTAINEN MANNERHEIM-RISTIN RITARI X:N SYNNYINKOTI!
Synnyinkoti ei sijainnut muistomerkin osoittamassa paikassa asemaravintolan ja asemarakennuksen vieressä, vaan Rantakylässä, rautatien toisella puolella.
Eikä synnyinkoti ollut kaksinkertainen ja tuskin kaksikerroksinenkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173996
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842449Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731587Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231087- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73851- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800