Onko Totuuden etsijöitä?

Loogisesti_14

Tarkoitan tietenkin Raamatullistista asioista ja historiasta aidosti kiinnostuneita. Näitä ateistisia mylvijöitähän täällä on yllinkyllin, mutta minua kiinnostaa onko lainkaan ymmärtäväisiä.

Maa kutsuu, halloota?

Terveisin
Loogisesti

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bnmbmb

      Olipa epätoivoinen vuodatus. Hirveä parkuminen vain sen takia että kaltaisesi teistit haluaa uskoa valheisiin ja sanoa sitten niitä valheita tieteeksi jota pitää korjata jatkuvasti.

      vaihtaa kun sinun nimimekkiäsi. Missä on ROT eli BG-opettaja? HIljaista on ollut = ei iänkaikkista valetta ainakaan suolla silloin.

    • Hyvä, että kirjoitit Totuuden isolla alkukirjaimella, joten tarkoitat sillä Jeesusta. Säikähdin jo, että yrität etsiä sitä mikä on totta, vastaa todellisuutta, tosiasiaa. Olet nimittäin aika kaukana näistä.

    • Vjkbk

      Eräässä ketjussa yritin keskustella kanssasi totuudesta liittyen raamatun syntymiseen mutta pakenit paikalta heitettyäsi jotain typerää kommenttia.

      Toisella palstalla on ihan samanlaista touhua. Kirjoitetaan mitä mieleen tulee eikä sillä ole mitään tekemistä itse aiheen kanssa eikä ole edes tarkoitus keskustella asiallisesti.

      • Loogisesti_14

        On tyypillistä, että esitetään asia ikäänkuin olisi halukkuutta aitoon keskusteluun, mutta samalla sanotaan että asia on kuten uskon ja esitän. Ei sellaisessa ole kyse aidosta keskustelusta. Usein myös on tyyppillinen mylvijöiden toimenpide sellainenkin että ei keskustella itse aiheesta vaan häiriköidään topikkeja, eikä minulla ole intressiä häiriköimisiä tukea. Välillä saatan osoittaa, että se on heidän pyrkimyksensä. Siinäkään ei ole kyse muustakuin häiriköinnistä. Vääryyden edustajille on erittäin tarpeen sellainen koska todellinen päämäärä ei suinkaan ole reilu keskustelu. Esim agno esittää asiat ikäänkuin haluaisi jotain vastauksia mutta samassa yhteydessä kieltää ottamasta mitään vastaan. Miksi sellaisen kanssa aikaansa tuhlaamaan? Munuaiskivun julistus on teinimölyä. Eiluotu on lumiukkojen ja lintulautojensa kanssa ihan omassa hiekkalatikossaan.

        Olen usein antanut palautetta sellaisillekin jotka mussuttavat tyhjää ja riitelevät kreationisteiksikin tekeytyvinä, taikka kristittyinä jotka olette saanet yllytettyä riitelemään kanssanne. Teidän päämääränne on kuitenkin häiriköiminen, josta on osoituksena sekin ettette koskaan nuhtele toisianne idioottimaisesta mylvimisestä. Ette te aidosti pyri keskusteluun vaan yhtenä päämääränänne on kuluttaa aikaamme lässytyksienne parissa, enkä minä ole täällä kirjoittelemassa teidän häiriköintiänne tukeakseni. Toimintanne kohdistuu siihen ettei Totuus tulisi ilmi.


      • Vjkbk
        Loogisesti_14 kirjoitti:

        On tyypillistä, että esitetään asia ikäänkuin olisi halukkuutta aitoon keskusteluun, mutta samalla sanotaan että asia on kuten uskon ja esitän. Ei sellaisessa ole kyse aidosta keskustelusta. Usein myös on tyyppillinen mylvijöiden toimenpide sellainenkin että ei keskustella itse aiheesta vaan häiriköidään topikkeja, eikä minulla ole intressiä häiriköimisiä tukea. Välillä saatan osoittaa, että se on heidän pyrkimyksensä. Siinäkään ei ole kyse muustakuin häiriköinnistä. Vääryyden edustajille on erittäin tarpeen sellainen koska todellinen päämäärä ei suinkaan ole reilu keskustelu. Esim agno esittää asiat ikäänkuin haluaisi jotain vastauksia mutta samassa yhteydessä kieltää ottamasta mitään vastaan. Miksi sellaisen kanssa aikaansa tuhlaamaan? Munuaiskivun julistus on teinimölyä. Eiluotu on lumiukkojen ja lintulautojensa kanssa ihan omassa hiekkalatikossaan.

        Olen usein antanut palautetta sellaisillekin jotka mussuttavat tyhjää ja riitelevät kreationisteiksikin tekeytyvinä, taikka kristittyinä jotka olette saanet yllytettyä riitelemään kanssanne. Teidän päämääränne on kuitenkin häiriköiminen, josta on osoituksena sekin ettette koskaan nuhtele toisianne idioottimaisesta mylvimisestä. Ette te aidosti pyri keskusteluun vaan yhtenä päämääränänne on kuluttaa aikaamme lässytyksienne parissa, enkä minä ole täällä kirjoittelemassa teidän häiriköintiänne tukeakseni. Toimintanne kohdistuu siihen ettei Totuus tulisi ilmi.

        Projisointi on sitä että käännetään keskustelu toisiin juuri siitä asiasta mitä itse tekee. Tällöin kuvittelee että se mitä itse tekee unohdetaan ja keskitytään siihen toiseen.

        Ei minulle tarvitse selittää mitä joku toinen nimimerkki tekee kun puhuin siitä että sinä (olettaen ainakin oli sama nimimerkki) kirjoitat ihan puutaheinää keskustelussa.


      • Loogisesti_14
        Vjkbk kirjoitti:

        Projisointi on sitä että käännetään keskustelu toisiin juuri siitä asiasta mitä itse tekee. Tällöin kuvittelee että se mitä itse tekee unohdetaan ja keskitytään siihen toiseen.

        Ei minulle tarvitse selittää mitä joku toinen nimimerkki tekee kun puhuin siitä että sinä (olettaen ainakin oli sama nimimerkki) kirjoitat ihan puutaheinää keskustelussa.

        Muistan kommentoineeni jotain kyseiseen aiheeseen. Voit antaa linkin, niin ehkä selviää mistä siinä oli kyse. edellisestä lauseestasi myös tulee ilmi asennoitumisesi että kirjoitan pelkkää puuheinää. Luulet ilmeisesti että olet aidosti keskustelemassa, kun lähtökohtasi on tuollainen. Myös tuo nikkikikkailukin on jossa mylvitään minun nikkiä käyttäen, mutta eihän se teitä ole häirinnyt. Ei kukaan teistä ole nuhdellut sellaisesta koska olette tekopyhiä. Minä olen nuhdellut niitä jotka ovat kristittyinä esiintyneet ja sitten käyttäneet teidän nikkejä. Itsepähän valitsette miten toimitte.

        Osoitan siis ettei teillä olekaan aitoa aikomustakaan keskusteluun ja että olisitte oikeaa teoriaa hakemassa. Siksikin tiedustelen onko palstalla kunnon keskustelijoita.


      • Vjkbk
        Loogisesti_14 kirjoitti:

        Muistan kommentoineeni jotain kyseiseen aiheeseen. Voit antaa linkin, niin ehkä selviää mistä siinä oli kyse. edellisestä lauseestasi myös tulee ilmi asennoitumisesi että kirjoitan pelkkää puuheinää. Luulet ilmeisesti että olet aidosti keskustelemassa, kun lähtökohtasi on tuollainen. Myös tuo nikkikikkailukin on jossa mylvitään minun nikkiä käyttäen, mutta eihän se teitä ole häirinnyt. Ei kukaan teistä ole nuhdellut sellaisesta koska olette tekopyhiä. Minä olen nuhdellut niitä jotka ovat kristittyinä esiintyneet ja sitten käyttäneet teidän nikkejä. Itsepähän valitsette miten toimitte.

        Osoitan siis ettei teillä olekaan aitoa aikomustakaan keskusteluun ja että olisitte oikeaa teoriaa hakemassa. Siksikin tiedustelen onko palstalla kunnon keskustelijoita.

        No sä voit sen sieltä käydä lukemassa kun muistat.


      • Loogisesti_14
        Vjkbk kirjoitti:

        No sä voit sen sieltä käydä lukemassa kun muistat.

        Voit todistaa väitteesi että en olisi keskustellut asiallisesti. Esitin perusteluni edellä mistä oli mahddollisesti kyse, ellen välittänyt jankata kanssasi, tai mikä liekään syy. En tuhlaa aikaa etsimällä ketjua, ja kuten normaalisti te jätätte todisteet esittämättä ja esitätte vain asiat ikäänkuin olisivat tosia.


      • Vjkbk
        Loogisesti_14 kirjoitti:

        Voit todistaa väitteesi että en olisi keskustellut asiallisesti. Esitin perusteluni edellä mistä oli mahddollisesti kyse, ellen välittänyt jankata kanssasi, tai mikä liekään syy. En tuhlaa aikaa etsimällä ketjua, ja kuten normaalisti te jätätte todisteet esittämättä ja esitätte vain asiat ikäänkuin olisivat tosia.

        Meni vähän ohi kun ei jaksanu lukee kunnolla juttujasi kun se oli semmosta täytettä jolla saa huomion johonkin ihan muuhun kuin asiaan josta on kyse


      • Loogisesti_14
        Vjkbk kirjoitti:

        Meni vähän ohi kun ei jaksanu lukee kunnolla juttujasi kun se oli semmosta täytettä jolla saa huomion johonkin ihan muuhun kuin asiaan josta on kyse

        Tai ehkä kyseessä oli esittämäni skenaario, kuten luulen. Tarkoituksesi ei ollut todellisuudessa keskutella itse asiassa vaan evotluuutistyypillisestisti vaan älämölötä..


      • Ldldldld
        Loogisesti_14 kirjoitti:

        Tai ehkä kyseessä oli esittämäni skenaario, kuten luulen. Tarkoituksesi ei ollut todellisuudessa keskutella itse asiassa vaan evotluuutistyypillisestisti vaan älämölötä..

        Kreationisteilta oppii älämölöömisen hyvin kun ne ei pysty keskusteleen avoimesti


    • Eihän sinulle parane mitään asiaa kertoa kun unohdat sen varttitunnissa.

    • Loogisesti_14

      Raamattu ilmoittaa meille luotettavasti maailman historiasta. Luomisen ja vedenpaisumuksen ja näemme nuo todisteet, joihin Jeesuskin viittasi. Ne siis ovat totta ja näemme nuo myös luonnossa. Ihmiset ovat vain harhautuneet pastoreidensa uskotteluihin kunneivat ota asioista selkoa. Sellaiset ovat helposti eksytettäviä. Monet leikkivät uskovaista kristittyä mutta sanovat jo ensimmäisille Raamatun jakeille ettei ne olisikaan totta. Miten he muka voisivat sitten Jeesukseenkaan uskoa. Tietäkää siis että on paljon eksyttäjiä jotka tekeytyvät uskoviksi.

      Eiköhän täällä kuitenkin jokunen aidosti tiedonhaluinenkin, vaikka paljon melua itsestään pitävätkin nuo väärien oppien kannattajat tyhjänpäiväisillä epätieteellisillä mylvinnöillään ja väärentävät Totuutta.

      Onhan sekin ihan hyvä että hirnuvat tällä noiden väärennöksiensä kanssa, että ne voi osoittaa sellaisiksi ja tietäisitte miten he toimivat.

    • Ihmettelyä

      "Tarkoitan tietenkin Raamatullistista asioista ja historiasta aidosti kiinnostuneita."

      Tarkoitatko keskustelua Raamatun historiasta ja mihin siinä kuvatut "totuudet" perustuvat?

      Tässä voidaan palata tutkimaan Tanach:ssa olevia tekstejä, mihin suuri osa Vanhansta Testamentistakin perustuu. Toki monet kristityt varmaan sanovat, että Raamatun teksti on totuudellisempaa, koska sitä on muokattu Pyhän Hengen johdattelemana. Tämä Pyhän Hengen johdatus näkyy myös nykyisissa tuoreimmissa Raamatunkäännöksissä, koska Raamatun tekstit lähenevät totuutta jatkuvasti. Toki on tietenkin vääräuskoisia harhautuneita, kuten ortodoksit, joiden Raamattu eroaa meille tutusta Raamatusta. Vai onko sittenkin niin, että mitä alkuperäisempi lähde, sitä lähempänä totuutta se on? Palaammeko tuhansien vuosien taakse, missä ihmiset kirjoittelivat ylös perimätietona kulkeutuneita tarinoita. Ovatko nuo ne totuudellisemmat?

      • tutkintaa

        Totuus näyttää kiinnostavan tutkijoitakin,kun kaivavat jerusalemissa perustuksia.Sinänsä
        hyvä,Todisteita raamatun paikkansa pitävyydestä,löytyy jatkuvasti lisää.

        Viimeisin mitä tutkin oli että missä tarkalleen sijaitsi salomon tempppeli ?

        Mutta EV kannattajat,ei niille todisteille anna mitään arvoa.


    • Maigad

      On. Totuus on se että minun Jumala loi kaiken.

    • spällymälöö

      Miksi sinun totuutesi on erilainen kuin esimerkiksi uskonveljiesi Mark5:n ja ROTin totuudet?

    • Loogisesti_14

      Kokeillaan vielä tiedustella että onko palstalla Raamatullisesta luomisesta aidosti kiinnostuneita. Sellaisia kristittyjä siis, jota Totuus kiinnostaisi. Kiva olisi käydä aitoa ja rakentavaa keskustelua vaikka palstan ovatkin vallanneet 3-5 mylvivää evoluutiouskovaista joilla ei muuta tekemistä ole kuin häiriköidä ketjua.

      Onko palstalla siis sellaisia jotka mielellään lukevat näistä todisteista jotka osoittavat Raamatulliseen totuuteen luonnonhavaintojenkin kautta?

      • ”...todisteista jotka osoittavat Raamatulliseen totuuteen luonnonhavaintojenkin kautta?”

        Luomismyytti menee metsään aivan ensimmäisessä luomistapahtumassa. Päivänvalo luotiin siihen harhaluuloon perustuen, että aurinko ja päivänvalo ovat erillisiä entiteettejä.

        3 Jumala sanoi: »Tulkoon valo!» Ja valo tuli.

        Tämä oli ensimmäinen luomistapahtuma. Genesiksen kaksi ensimmäistä jaetta ovat johdantoa. Maata ja syvyyksien vesiä ei ole luotu lainkaan vaan ne ovat olemassa kun luominen alkaa.


      • Kyykyttäjänne

        Taas samaan aikaan aktiivisena, taas meidät tervataan!


      • tosi
        Kampelatutkija kirjoitti:

        ”...todisteista jotka osoittavat Raamatulliseen totuuteen luonnonhavaintojenkin kautta?”

        Luomismyytti menee metsään aivan ensimmäisessä luomistapahtumassa. Päivänvalo luotiin siihen harhaluuloon perustuen, että aurinko ja päivänvalo ovat erillisiä entiteettejä.

        3 Jumala sanoi: »Tulkoon valo!» Ja valo tuli.

        Tämä oli ensimmäinen luomistapahtuma. Genesiksen kaksi ensimmäistä jaetta ovat johdantoa. Maata ja syvyyksien vesiä ei ole luotu lainkaan vaan ne ovat olemassa kun luominen alkaa.

        Luomistapahtumien kertomis järjestys,on vähän erikoinen,mutta tärkeintä on se että
        kaikki toimii.Muuten et olisi kirjoittelemassa täälä,että luominen on metsässä.


      • KoulutKeskenJäi
        tosi kirjoitti:

        Luomistapahtumien kertomis järjestys,on vähän erikoinen,mutta tärkeintä on se että
        kaikki toimii.Muuten et olisi kirjoittelemassa täälä,että luominen on metsässä.

        Ensimmäiseen lauseeseen äikänopettaja olisi vetänyt neljä punaista ruksia. Jos osaisit edes kirjoittaa äidinkieltäsi, niin väitteesikin voisivat olla vähän vakavammin otettavia.

        Se, että kirjoitan täällä, ei riipu mitenkään esitieteellisistä uskonnollisista tarinoista.


    • aidostiutelias

      Minä olen aidosti tiedohaluinen. Siis mitä tämä oikeasti tarkoittaa? " Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
      19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
      20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
      22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
      23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
      24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
      25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
      26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
      27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
      28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
      29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
      30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
      31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
      32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1817
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1119
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe