Erosin liitosta

ässdeepee

Sain tietää että ammattiliitto tukee vaaleissa demareita. Tein siinä kohtaa ainoan oikean ratkaisun ja irtisanoin jäsenyyteni välittömästi. Liitossa yskivät ja pyysivät vielä miettimään. Pyysin heitä miettimään demarkn tukemista.
Sitten pyysivät liiton jäsenkorttia takaisin. Ilmoitin että onnistuu kyllä. Käsittelykuluja joudun tosin valitettavasti perimään 1500€. Ei tarvinnutkaan palauttaa läpyskää.
Nyt pitää vaan miettiä mitä tekisi sillä 880€ joka säästyy vuodessa kun ei jäsenmaksut paina.

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En_enää_liitossa

      YTK:n jäsenmaksu on 92 € vuonna 2019. Tuo 880 € jäsenmaksu on 956% korkeampi kuin YKT:n toivottavasti saavat liittoon kuuluvat maksamilleen rahoille katetta.

    • NuoriOnVaanHöynäytettävä

      Toivottavasti osaatte myöskin neuvotella ihan itse itsellenne ne sopivat työehdot, työajat, ja sen palkankin tulevien työnantajienne kanssa.

      • Hehhehheh

        Liittot neuvottelevat ja me muut matkustamme siivellä. Sekös änkyröitä vituttaa.


      • NuoriOnVaanHöynäytettävä
        Hehhehheh kirjoitti:

        Liittot neuvottelevat ja me muut matkustamme siivellä. Sekös änkyröitä vituttaa.

        Kuinka herttaisen väärässä oletkaan. Ymmärrät sitten, kunhan työelämään joskun edes menet. (jos menet)....


      • ÄlkääValittakoNälkäänne
        Hehhehheh kirjoitti:

        Liittot neuvottelevat ja me muut matkustamme siivellä. Sekös änkyröitä vituttaa.

        Juu. Puhumattakaan niistä irtisanomisajan palkoista, pekkasvapaista( eli niistä maksetuista vapaapäivistä, joita kertyy yhteensä12 vuoteen), ja lomarahoista, ja yleensäkin kesälomasta. Neuvotelkaa vaan te Hehe hehe "miehet" itse itsellenne se työehtosopimus.


      • Hehhehheh
        NuoriOnVaanHöynäytettävä kirjoitti:

        Kuinka herttaisen väärässä oletkaan. Ymmärrät sitten, kunhan työelämään joskun edes menet. (jos menet)....

        Työelämässä keskeytyksettä vuodesta 1982. Lamat ym selätetty juurikiin liittoon kuulumattomuudella. Poikkeuksetta aina kun yt olleet niin liitonmiähet ovat ”päässeet” nauttimaan päivärahoista. Me kuulumattomat olemme jatkaneet kuten ennenkin...


      • Anonyymi
        ÄlkääValittakoNälkäänne kirjoitti:

        Juu. Puhumattakaan niistä irtisanomisajan palkoista, pekkasvapaista( eli niistä maksetuista vapaapäivistä, joita kertyy yhteensä12 vuoteen), ja lomarahoista, ja yleensäkin kesälomasta. Neuvotelkaa vaan te Hehe hehe "miehet" itse itsellenne se työehtosopimus.

        12? Pekkasia on minulla (AKT:n TES) tullut 19 vuodessa. Joillakin toisilla aloilla vain 9...


    • Polsutpois

      Ainahan ne on tukenu akt varsinkin. Itse päätin jo aikoja sitten että polsut ei mun rahoista hyödy.

    • SoinikinKyykkäsHallaMyös

      Voihan Persu, nytkö luulet maan asioiden muuttuvan paremmiksi.

    • ihanaaÄlykkyyttä

      Vain älykäs nero aloittaa keskustelun joukkoliikenne palstalla kun kiukuttelee politikasta ja ammattiliitoista.

    • En_enää_liitossa

      Jos joku nyt tyhmyyksissään vaikka 30 vuotta liitossa on ja tuota älytöntä jäsenmaksua maksaa, niin erotus vuoden 2019 maksuissa on 30 vuodessa 23640€. Siis yli 23 TONNIA? ja noudatetaan yleissitovuuden takia samaa työehtosopimusta kaikki? Itsekin aivan liian kauan tuota maksua maksoin, ennen kuin tajusin liitosta erota ja nyt siis 92 euron vuosimaksulla YTK:ssa.

      • Eiooniikuennen

        Ja kaikki idiootit eroaa jolloin liitot lakkaa eikä kukaan neuvottele tes:siä niin sitten ollaan lähtökuopissa..ei lomia,ei minimipalkkoja ei mitään suojaa..kiitos teidän..


    • ässssdeepee

      Ei minua tuo jäsenmaksu purista yhtään. Se on pientä, mutta tuo että tuetaan demaria niin se on ylipääsemätöntä. Miksi demari ei käytä omaa rahaansa? Ai niin mutta sehän on puolueen slogania vastaan "SDP - käsi toisten taskuilla jo vuodesta 1899 alkaen"

    • Entinenkuljettaja

      Kysypä siltä kuljettajalta joka sai liiton avulla 70000€ korvausta laittomasta iritisanomisesta kannattiko kuulua liittoon.

      • Talkoo-Taavetti

        Josta liitto otti 65900,- € "käsittelykuluja"


      • Tyhjätasku-Taavetti
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Josta liitto otti 65900,- € "käsittelykuluja"

        No ompas sulla kallis liitto. Mikähän on nimeltään?


    • ayliikerules

      Nämä änkyrät luulee että työnantaja on joku laupias samarialainen joka maksaa heti 300 euroa lisää kuukaudessa kun tessit saadaan poistettua, onhan nytkin työnantajan mahdollista maksaa enemmän kun tes määrää mutta miksi se maksaa minimi palkkaa aina? Oletteko miettineet miten suuri todennäköisyys on että työnantaja haluaa yleissitovat sopimukset pois vain siksi että voivat maksaa työntekijöille enemmän palkkaa vai onko tavoitteena poistaa sunnuntailisät, lomat , lomarahat, ilta, yö ja ylityökorvaukset ja polkea palkkoja alas samalla? Ei tämän älyämiseen kovin suuri Einstein tarvitse olla.

      • Anonyymi

        SAK pomot sopivat jo siitä ns yhteiskunta sopparilla, siitäkö pitäisi maksaa?


    • Arikähärä

      Niin kyllähän sekin joka oikean Taavetin nimellä taas paskaa kirjoitti, elikkä minä, niin todellisuudessa myönnän, vaikka kokoomuslaisten juoksupoikana olenkin yhä edelleen, että ei se työnantaja maksa yhtään sen enempää mitä itse haluaa tai on pakko, ellei jokin perälauta ole sopimusteitse mikä takaa vähintään minimin.
      Talkoo Taavetti, älä hermostu ja vielä ruuttiasi täytä, sillä minä vain provosoin sillä 65900e käsittelykuluilla.
      Itse jäin kaikesta paitsi kun en Nobinalla liittoon kuulunut ja puhalsin lähtölukemat ja oli yrittäjyystaustaakin vessanpesufirmani kautta, niin ei minu auttanut yksikään ja omaa syytäni kun en liittoon kuulunut.
      Totuus on että kaikki lisät ja lomarahat ja ylityökorvaukset ym lähtisivät saman tien jos ei yleissitovuutta olisi.
      Niin minäkin luulin että kun pullaa pomoille kannan, ei huolen häivää, mutta lemput tuli silti.

      • Talkoo-Taavetti

        Sori, jäi lääkkeet ottamatta. Sen takia pääsee multipersoonat esiin ja teksti on sitten mitä on. Pahoittelen. Mutta kyllä se minä Taavetti täällä kaiken kirjoittaa. Kun ei ole tekemistä oikein kun muijakin jätti minut kun vaan pissaruiskullani leikin päivät pitkät


    • ugug

      En kuulu liittoon. SAK uusin puheenjohtaja.
      Arvatkaa mikä aktivisti, yllättykää. Veljeni erosi sen
      yhdistyksestä jo -80 luvulla.

    • saasnähäjoo

      Mikä märkäkorva. Luuletko ettei ytk avusta kokoomusta? Herää jo. Maailma ei ole puolueeton missään. Eikä täydellistä puoluetta ole. Työnantaja ottaa kaikki edut pois, jos sille antaa vallan. Kuulumalla ytk:hon teette juuri niinkuin työnantaja haluaa, heikennätte lakkoja. Ja olette suuria idiootteja, jos kuvittelette siitä palkinnon saavanne.

    • beethooven

      Ammattiliittoa kyllä tarvittiin kun olin nuori. aina löytyi apua luikurityönantajia- vastaan Helsingin rakennustyömailla vielä etenkin 1980-luvun alkupuolella. Sitten tuli lama ja vaihdoin kokonaan alaa. Nyt teen sitten pääosin ihan vaan itse itselleni kokonaisvaltaisia huoneistoremontteja vaivaamatta sen enempää ammattiliittoja kuin pelkkiä pellefaniyrittäjiäkään sen enempiä tyhjiltä kyselemättä.

    • ugug

      Pontevasti pulsut marssivat vappuna ja eturivihän se paras on, ei tarttee sen juoksupojan poukkoilla seläntakan, joka sätkyä. Sellain tunteella yhdistyksen sääntöjä noudattaen. Eihän puoluelauluja muuten kuin hurmoksessa lauleta. Perseellähän työtään kehuneet tekevän, iltamyöhään. Tosin juristeillahan kestävimmät ahterit.

      Sellai työnantajat pelotellaan ja jos huippaa otetaan lähimmästä aidasta tuke, muutama sisäänveto ja ulos tietenkin ja menoksi taas. Sellaista vappua odotellessa.

    • Lsjshksjjjelsmjs

      Itse ollut AKT:n jäsen 90luvulta.
      Viimeaikoina olen alkanut miettiä uudestaan. Luultavasti lähden muuhun liittoon.
      Miten on mahdollista että paikallisliikenteen kuskeja voi ajattaa pitkää päivää 30min tauolla?
      Kaikkialla muualla EU alueella tää on kiellettyä.
      Tietääkseni suomi sai aikoinaan tähän poikkeusluvan. Koska 90-luvulla vielä päivät olivat erilaisia, oli taukoja joka välissä ja päivät pitkiä johtuen sidonnaisista.
      Nyt kun ajot on valitettavan usein putkeen koko päivä tää pitäis muuttaa edes samaksi kun 3,5t pakettiautoilla.
      Näihin työoloihin ei hyödytä että liksat nousee 10c parin vuoden välein.
      Työnantaja voittaa nykyisestä urakkaduuni systeemistä parin viikon liksat vuodessa.
      Olis kiva kuulla syyt miksi ei mitään tehdä asian eteen, kuitenkin tää koskettaa lähes kaikkia paitsi luottamusmiehiä ja tiettyjä muita.

      • Nähtyon

        Koska kumipyöräliikenne on akt:lle vain välttämätön jäsenmaksuautomaatti. Satamat menevät AINA nyt ja tulevaisuudessa kaiken edelle.


    • kylläsaahalvallaajaa

      Paikallisliikennettä ei ajeta 30 minuutin tauolla. Jokaiseen työvuoroon kuuluu viimeistään 5,5 tunnin ajon jälkeen palkaton tunnin tauko. Asia sovittu työehtosopimuksessa. Jos on vain palkallinen 30 minuutin tauko, on työvuoroajoa korkeintaan tuo 5,5 tuntia. Muuta työtä voi olla mutta ei ajoa.

      • Bebsnbsb

        Ei pidä paikkaansa.
        Raskaassa kalustossa on normaalisti 4,5 viimeistään 45min tauko.
        Paikallisbusseissa tämä on poikkeusluvalla 5,5t ja 30min..
        Akt ei tee mitään.


      • kylläsaahalvallaajaa

        Kuten varmaankin huomasit, kerroin miten paikallisliikenteessä asia on. En missään kohtaa kerro miten asia on digipiirturin mukaan. Paikallisliikenteessä ei käytetä digipiirturia ja he voivat erikseen sopia, kun tietävät mistä linjasta on kyse. Sitä en ymmärrä, miksi asia kuuluisi jotenkin riitapöydälle? Miten tämä rikkoo työehtosopimusta?


      • Hdhehejejdj

        Mitenköhän asian selittäisi.
        Puhun paikallisliikenteestä. Ei ole mitään tunnin sääntöä vaan 30min.
        Missään euroopassa ei ole vastaavaa.
        Tämä ei riko sopimuksia vaan juttu se että miten helvetissä ne ovat suostuneet tähän.
        Periaatteessa voi ajaa 5,5 tuntia, 30min tauko ja toinen 5,5tuntia.
        Kaikki tää 30min tauolla.
        Kun se siis menee raskaassa kalustossa muutoin 4,5 ja 45min ja 4,5tuntia max.
        Selvensikö?


      • 8tuntia

        Hyvä olisi sellainen sopimus, että ajetaan 4 tuntia ja palkaton tauko 3 tuntia ja taas ajoa 4 tuntia. Olisi kahdeksan tuntia ajoa ja palkka tulisi kahdeksasta tunnista kuten muillakin.


      • Luottamusmies

        Olis hyvä.
        Sit olis hyvä muohinkin aloihin että kahvitauot poistettais. Keskellä päivää tunnin palkaton safkis.
        Kahvit kyllä ehtii juomaan vaikka kaupan kassalla kun ei asiakkaita.
        Hoitoalalla on myös hyvin kun ei turhia taukoja.
        Ei suomea muuten saada kilpailukykyiseksi.
        Kahvitaukoja, mitä ne on.


    • Bussikapteeni

      Käytännössä rekassa /kuorkissa 4tuntia töitä, 45min safkis, toinen tauko 8tunnin kohdalla.
      Paikallisbusseissa 5tuntia ja 30min ja 10 tunnin kohdalla seuraava tauko.
      Nää olis täysin laillisia.

    • kylläsaahalvallaajaa

      Digipiirturi ottaa vain ajoajan. Aina, kun pysähtyy vaikka liikennevaloihin pysähtyy ajanjuoksu myös. Vähän kuin jääkiekossa. Muistelen, että jos ottaa työpäivän juoksevasti, niin, että kaikki on palkkaan menevää aikaa, niin silloin on puolen tunnin tauko vain. Mutta jos ottaa tunnin ruokatauon, on se omaa aikaa, joka ei mene palkkaan ja siihen on oikeus mutta se täytyy käydä sanomassa ajovuorojen tekijälle. Jos ei ole käynyt erikseen sanomassa, merkitään työpäivä puolen tunnin tauolle. Tämä siis yli kuuden tunnin työpäiviin. Jokaiseen yli kuuden tunnin vuoroon voi valita tunnin tauon, joka on siis palkaton. Mutta vain 1 tunti on palkatonta. Jos tauko on sitten pitempi muuttuu se tunnin jölkeen taas palkalliseksi.

      • Anonyymi

        Mikä v'''n piirturi, se vaan haittaa työtätekevää itseellistä rekkakuskia, ei saa ajaa niin pitkään kun haluu, vaan pitää pitää taukoja joka s''''''n määritetyn ajan jälkeen, mä haluisin ajaa oman väsymyksen mukaa, vaik 600km ja sit kahvi/torkku yht, 20min, sit taas paanalle., helvatin sääntösoome.


    • A-siantuntija

      Ei puhuta mitään ja otetaan ylitöitä ja venytetään päivääå. Tauko kyllä voidaan pitää. Liikenne-este, se on työhön liittyvää, siis työaikaa.

      • kylläsaahalvallaajaa

        Komeita työkoneita nykyään.


    • Karjuheinolasta

      Ennen KTV, sitten JHL ja nyt AKT, joten turha luullakaan liitosta eroamista.
      Ennen istuttiin pihalle semmoinen joka ajattelikin eroamistaan liitosta.
      Semmoselle sanottiin että avioliitosta voit erota, mutta ammattiliitosta et, tai sitten homo saat ottaa sen fillarisi ja viedä portin ulkopuolelle !
      Onnistuu taatusti nykyäänkin.

    • Anonyymi

      Nykyäänkin onnistuu jos vaan halutaan onnistuvan.
      Ilmoitus ja avunpyyntö ryhmällemme, niin tulevat saamaan sellaisen siankusella kuorrutuksen ja munien tärpätöinnin, jonka loppuikänsä muistavat.
      Liitosta ei erota kuin muilutuksen ja kusiruuttauksen kautta !

      t. Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      " Digipiirturi ottaa vain ajoajan. Aina, kun pysähtyy vaikka liikennevaloihin pysähtyy ajanjuoksu myös. Vähän kuin jääkiekossa. "

      Taas näitä tietämättömiä. Kyllä digipiirturi laskee liikennevaloissa/purku ja lastaus ajat työaikaan, Jos et laita itseäsi tauolle ja silloinkin auton pitää olla paikallaan min15min ennenkuin digipiirturi laskee tauoksi.

    • Anonyymi

      Mut silti ei liitosta erota kuin kovan sakinhivutuksen ja kusiruuttauksen kautta.
      Yleensä siinävaiheessa tulee järkeä tyhmimpäänkin orjaan, että ölyää alkaa pitää puoliaan ja ymmärtää joukkovoiman mahdin ja liittyy liittoon !

      Partajugi

    • Anonyymi

      Minä eilen kuljetin kaikki lesbot ja homot ja heidän lapset ilmaiseksi bussissa

    • Anonyymi

      KOmmariliitot on lakkautettava heti!

    • Anonyymi

      Miksköhän liitto ei puutu paikallisliikenteen epäkohtiin?
      1. 8tunnin työpäivät.
      2. Samat leposäännöt kuin muillakin raskaankaluston kuskeilla
      3. Ei sidonnaisia

      Ois hienoa jos joku akt aktiivi vastais näihin.

      • Anonyymi

        Ok, kyllä onnistuu.

        1.Akt varmaan on mielissään kasvavasta osa-aikatyöstä?
        Suurimmat kuskitarpeet ovat n.klo 7:00-10:00 ja 15:00-17:00.
        2.Tämä tuskin olisi kovin hankala toteuttaa, nyt ollaan vaan luutuneita nykyiseen.
        3.Palkattomat katkot siis pidemmiksi..


    • Anonyymi

      Jos suurimmat kuskitarpeet 7-10 ja 15-17 ni mikä on ongelma?
      Vuorot 7-15 ja 10-17. Tadaa, ongelma ratkaistu.
      Näin se on muissakin EU maissa ni miksi ei suomessa?
      Tottakai firmat häviää siinä mutta sen takia ammattiliitot pitäisi olla että ajavat kuljettajien asiaa.
      Nyt sitä ei ole tehty vuosiin ja firmat käyttää sitä törkeästi hyväkseen, juurikin 5-5,5 tuntia putkeen ajolla.
      Tässä se ensimmäinen korjattava asia.
      Palkattomista katkoista niin mihin ne perustuu? Kaikki pitäisi olla työaikaa, piste.
      Näin se menee muillakin aloilla.
      AKT:lle arvosana heikko, luottamusmiehille muutamaa poikkeusta lukuunottamatta sama.

    • Anonyymi

      Et ole ainut joka on liitosta (AKT) eronnut, sillä AKT menettää vuositasolla jopa satoja jäseniään , eikä syyttä. uusiakin toki saa, mutta vain hetkeksi.

    • Anonyymi

      Mitenhän luulette että työaikanne paranee ja palkattomat tauot, sekä maksettavat sidonnaisetkaan poistuu jos ei ole liittoa takana asioita ajamassa, vaikka hitaasti, mutta kumminkin ?

      Teistä pelkääjistä ei ole vastusta heikommallekaan työnantajalle palkan, tai työehtojenne ollessa kyseessä !
      Tehän jopa jotkut maksaisitte saadessanne palvella isäntäänne !

      Ei se Loimaan kassa, jos siihen, vetoatte, aja teidän etujanne palkkojen eikä työaikojenne suhteen.

      Kokeilkaa ottaa jotain vaikka tavallista kusta ämpärillinen jollei siankusta saatavilla ja työntäkää päänne ämpäriin, jos sinne tulisi vaikka vähän järkeä !

      Yleensä rikkuri on viisastunut kun se on kunnolla uitettu !

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Mä ollut AKT:ssä 90luvulta asti mut alkaa riittää.
      Ihan eri meininki nykyään kun aikoinaan.
      Vaihdan kassaa ja lakko kun tulee ni ekana rikkurina.
      Liitto itse aiheuttanut tämän munattomalla toiminnallaan.
      Ei ne kenenkään etuja aja, työolot on jo EU:n huonoimmat.
      Olen myös ajanut ruotsissa ni hiukka eri meininki.

    • Anonyymi

      Millaista luulisit olevan ilman AKT, n taistelua nykyäänkään jollei olisi ollenkaan ?
      Onko Ruotsissa sitten lyhyet työpäivät ja työnantaja vain työntekijän etuja ajaa ettei itse tarvitsekaan ?
      Ei ole AKT.n vika, vaan nykyjäsenistön jotka eivät tarpeeksi vaadi mitään, vaan tyytyvät orjankohtaloonsa.
      AKT toimisi, vaan ei se voi tehdä mitään jos puolet jäseniin kuuluvistakin haikaile rikkurointia vaikka päivän työnseisauksestakin jopa !!!

      Ole vaan ekana rikkurina, niin saat ekat tuimemat siankuset ruutastamme päällesi portilla. Kannattaa heittää rikkurointihaaveet jo työrauhan aikana !!!

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Täysin samaa mieltä Taavetin kanssa.
      Nyt tämän hallituksen aikana pannaan haisemaan oikein kunnolla ja portit ovat jonakin aamuna kiinni tukevasti, kunhan aika on kypsä.
      Työnantajat ja isännänmiehet pelkäävät ja vapisevat jo.

      Edes turvanrepijöitä ei uskaltaudu Helmigrilliin perjantaisin, mikä sekin jo kuvastaa että pian saamme taistojen kautta parannusta oloihimme.
      -Jäi meinaan 1918 vähän vaiheeseen, niinkuin joku isännänemäntäkokelas jossakin täällä kirjoitteli...

      Parta-Jugi

    • Anonyymi

      nyt alkokoi jäsenkato akt ,teestä useammalla varikolla on pitkäaikaisia jäseniä jopa luottamus tehtävissä olleita henkilöitä heittänyt jäsen kirjan roskiin ,syynä AKT nykyisen johdon kuljettajien kyykyttämis toimet ,viimeksi lähti sopimus osaaika kuljettajien sopimuksesta.kaikki mitä siellä nykyisin päätetään on lähinä linja-autolan sopimuksen "polkua"alas ,kyllä sitä kaipaa Rädyn ja Kuisman aikaa ,ei ollut miehet mitään hampaattomia mummoja,,,

      • Anonyymi

        Hyvin neuvottelivat uudet sopparit!
        Luottamusmiehille lisää vapaata eli pidetään hyödylliset idiootit tyytyväisenä, kuljettajien orjapäivät ei muuttunu mikskään.
        Mä häivyn näissä tunnelmissa akt:sts ja alan katella muita hommia.
        Jos ajohommia ni jotain missä on ajopiirturi ni ei ole ihan naurettavia päiviä


    • Anonyymi

      Saako sunnuntai vuorosta jo 25e tunti mitä saat liitosta jos jotain sattuu onko 70 % palkasta vai miten menee ei kannata erota liitosta vaikka kuulisi demariin ne pitää tai pitäs pitää duunarin oikeuksia.

    • Anonyymi

      Ihan sama mihin liittoon tai erilliseen kassaan kuulut, mutta sittenkun työnantaja "polkee" kintuille, keneen otat yhteyttä, että saat apua ongelmaasi?, jos olet "vapaa agentti" niin puolusta itse itseäsi tai rahalla saat jonkun laki"henkilön" ajamaan asiaasi, rahallahan tässäkohtaa ei ole merkitystä, pääasia on että saat apua, vai mitä?, tiedätkö lakimies . . . anteeksi . . . henkilöitten taksat?, saatat yllättyä.
      Toivottavasti pärjäät ja tulosi kattavat kaikki kulut, jos mahdollinen työtaistelu alkaa ja saathan "vapaana agenttina" myös jostain ns. päivärahan mahdollisilta lakkopäiviltä, noniin sorry, minä tyhmeliini, ethän sinä saakaan mitään avustusta, kun et ole minkään kassan jäsen, nyt ei voi auttaa, hyvät jatkot, säästit n. 1.2% vuosipalkastasi kuulumatta mihinkään.

      • Anonyymi

        Lisäksi liittoon kuulumaton saa Taavetilta sun muilta kusiruuttauksen lakkoporteilla jos pyrkii töihin.


      • Anonyymi

        Ei niitä liitossa kuskien ongelmat kiinnosta.
        Viime vuosina kun kenkää tullut kuljettajille niin ei mitään apuja. Samaa ollut vuosia ja myös rahtipuolella.
        Ainoa joita edustavat on ahtaajat.
        Jos ansiosidonnainen kiinnostaa niin ytk oikea liitto, varmaan 400e vuodessa halvempi kuin AKT joka ei sen enempää aja ainakaan bussikuskien asemaa.
        Jokainen asiasta tajuava tietää tämän.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe