Kannattaako nostaa noin 25000e:n eläkesäästö kerralla pois kun olen ollut nyt vuoden työttömänä. Vai kannattaako ottaa kuukausittain tai mitä niitä "neljä nostoa kahdessa vuodessa" onkaan.
Saan nyt ansiosidonnaista ja OVEA 50%. Ja kun 500 1 työttömyyspäivää täyttyy haen vanhuuseläkkeen.
Mielestäni tuo eläkesäästön nosto ei vaikuttaisi veroprosenttiinkaan kun sen verotus on pääomaveroa ja eläke ja ansiosidonnainen ovat
Mutta mites on...ei kai "ison säästön" kertanosto millään tavalla vaikuta ansiosidonnaisen maksuun? Eli ansiosidonnainen tuskin loppuu eläkesäästöjen noston takia?
Tyhmiä kysymyksiä mutta antakaa viisaita vastauksia:))
säästöjen nosto kun 1v työttömänä
2
221
Vastaukset
- Veropakolainen
Ansiosidonnaisen tai peruspäivärahan maksuun tai määrään ei mitään vaikutusta. Asumistukeen ja muihin harkinnanvaraisiin tukiin on vaikutusta.
Lue se sun soppari. Minulla on vastaavan tyyppinen ja siinä kertamaksusta menee jokin ylimääräinen "sakkomaksu", ei iso prosentti, mutta selvitä sopparista mikä on sinulle edullisin.
Jos sinun oma sopimus, niin ei vaikuta veroprosenttiin. Minulla työnantajan tekemä, eli maksuvaiheessa lasketaan palkkatuloksi -> kasvattaa veroprosenttia.- Tiedonhaluinen
Kiitos vastauksesta. Oma sopimus on kyseessä. Tuota kertanostoa olen nyt viimeaikoina pitänyt ykkösvaihtoehtonani, tuo vain askarrutti että vaikuttaako se ansiosidonnaisen saamiseen.
Pitää vielä kuulostella mikä "sakko" siitä mahdollisesti ois tulossa:(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857