Aihe

säästöjen nosto kun 1v työttömänä

Tiedonhaluinen

Kannattaako nostaa noin 25000e:n eläkesäästö kerralla pois kun olen ollut nyt vuoden työttömänä. Vai kannattaako ottaa kuukausittain tai mitä niitä "neljä nostoa kahdessa vuodessa" onkaan.
Saan nyt ansiosidonnaista ja OVEA 50%. Ja kun 500+1 työttömyyspäivää täyttyy haen vanhuuseläkkeen.
Mielestäni tuo eläkesäästön nosto ei vaikuttaisi veroprosenttiinkaan kun sen verotus on pääomaveroa ja eläke ja ansiosidonnainen ovat
Mutta mites on...ei kai "ison säästön" kertanosto millään tavalla vaikuta ansiosidonnaisen maksuun? Eli ansiosidonnainen tuskin loppuu eläkesäästöjen noston takia?
Tyhmiä kysymyksiä mutta antakaa viisaita vastauksia:))

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veropakolainen

Ansiosidonnaisen tai peruspäivärahan maksuun tai määrään ei mitään vaikutusta. Asumistukeen ja muihin harkinnanvaraisiin tukiin on vaikutusta.

Lue se sun soppari. Minulla on vastaavan tyyppinen ja siinä kertamaksusta menee jokin ylimääräinen "sakkomaksu", ei iso prosentti, mutta selvitä sopparista mikä on sinulle edullisin.

Jos sinun oma sopimus, niin ei vaikuta veroprosenttiin. Minulla työnantajan tekemä, eli maksuvaiheessa lasketaan palkkatuloksi -> kasvattaa veroprosenttia.

• Tiedonhaluinen

Kiitos vastauksesta. Oma sopimus on kyseessä. Tuota kertanostoa olen nyt viimeaikoina pitänyt ykkösvaihtoehtonani, tuo vain askarrutti että vaikuttaako se ansiosidonnaisen saamiseen.
        Pitää vielä kuulostella mikä "sakko" siitä mahdollisesti ois tulossa:(

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      623
      30289
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      302
      22372
    3. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      14120
    4. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      356
      11186
    5. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      94
      8300