Mitä ajattelette sanonnasta Jumala tekee tyhmistä viisaita ja viisaista tyhmiä?
Jos tyhmät teeskentelee viisasta, niin se on mahdollistakin, mutta miten viisas teeskentelisi tyhmää?
Viisas(hengellisesti viisas siis) tietää joka tapauksessa oman kutsumuksensa yms. eri tilanteiden tarkoitukset, ja tekipä hän mitä vain hän on kuitenkin viisas koska hän onnellisena aistii että juuri näin oli tarkoitettukin(viisas saa tehdä siis ihan mitä vaan ja on silti viisas).
Viisaista tyhmiä & toisinpäin
3
<50
Vastaukset
Lapsenomainen luottamus on Jeesuksen seuraamisen ydin. Se on hengellistä viisautta.
Siihen kykenee myös vähälahjainen.
Älykkäälle hengellinen viisaus on vaikeaa, sillä hänen täytyisi päästää irti omaan viisauteen luottamisesta. Kristitty ottaa nimittäin lähes luonnostaan älyllään hengellisen todellisuuden haltuun ja ohjaa itse itseään tämän hengellisestä elämästä luomansa todellisuuskuvan avulla. Silloin hän ei tarvitse enää lapsen kaltaista mieltä eli hengellistä viisautta.Juu..Jumala tutkii sydämmet ja ihminen näkee vain ulkokuoren .Minun keskustelu loppuu yleensä jonkun kristityn kanssa siihen ,kun alkaa kuulua hienoja termejä ,joilla sielullinen kristitty pönkittää omaa sielullista egoaan ja sellainen on ylpeyttä ja sitä omariittoisuutta .Moni ajattelee uskoa viisauden kautta ja metsään menee .
Usko toimii Hengen kautta ja sitä kautta kristitty saa viisauden Jumalalta eli ihminen on vain työmies eikä kannata enempää luulla kun se viisaus ei tule itsestä vaan Totuuden Hengen kautta Kristukselta.- tästäonkysymys
Sitä odotellessa.:) Toistaiseksi tyhmät ovat pysyneet tyhminä ja viisaat viisaina. Sanonta viittaa tietenkin siihen, että monet pitävät itseään liian älykkäinä uskoakseen Jumalaan. Mutta loppupeleissä Jumalan pelastussuunnitelmaa hullutuksena pitävät huomaavat olleensa itse tyhmiä. Ja ne "typerykset", jotka uskoivat jo eläessään Jumalaan paljastuvat viisaiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1955783Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
- 931979
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291355- 751299
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää121250Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165