Kuka on ateisti?

Suurin osa tämän palstan kirjoittajista ei tunnusta sitä, että minä olen ateisti. Miksi? Onko ainoa syy se, että minä pidän mahdollisena luomisen ja luojan tai luojien olemassa olon? Pidän mahdollisena yliluonnollisen ja aineettoman hengen olemassa olon. En usko niihin, mutta pidän niitä mahdollisena. Sekö tekee minusta "teistin", niin että en kelpaa ateistiksi?

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirka

      Minä oon.

    • uskoonpakopaikka

      Minusta on aivan yhdentekevää,vaikka olisit ulkoavaruuden olio, mutta itse tiedän että olen ateisti sen vuoksi ettei jumalaa ole olemassa. Eikä myöskään luojaa.

    • AteistiVaan

      En pidä sinua ateistina, koska olet muistaakseni sanonut, että kaikki todistaa luomisen puolesta ja mikään ei todista sitä vastaan. Olet sanonut pitäväsi mielen avoimena molempiin suuntiin, jolloin olet nähdäkseni agnostinen teisti.

      • Olen sanonut että kaikki todistaa luomisen puolesta sen vuoksi, että uskovaiset ateistit sanovat, että yhtä ainoaa todistetta luomisen puolesta ei ole esitetty. Se on


      • Anonyymi

        Uskot älylliseen luojaan, jumalaan ja haluat, että ateistit kutsuisivat sinua ateistiksi? Vääjäämättä herää kysymys, siitä oletko tutustunut termien merkityksiin vai toimitko vain oman tuntumasi mukaan sanojen merkityksistä välittämättä? Kommunikaatiossa olisi ensisijaista, että kykenisi keskustelemaan samoista asioista ja tuntisi sanojen merkityksiä.


    • Ateismi on jumalhahmoihin uskomisen puuttumista.

      Ei muuta.

      • Väärin. Ateismi on uskovien ateistien mielestä sitä, että ei pidetä mahdollisena aineettoman hengen tai henkien olemassa oloa ja luomista.


      • LuonLunta
        G4G kirjoitti:

        Väärin. Ateismi on uskovien ateistien mielestä sitä, että ei pidetä mahdollisena aineettoman hengen tai henkien olemassa oloa ja luomista.

        Väärin! Ateismi on keijujen ja peikkojen mielestä sitä, ettei uskota partajeesukseen, muita ylempänä olevaan narsistiseen riehujaan, jonka oikeita viimeisiä sanoja kukaan ei tiedä!


      • shutthefuckup
        G4G kirjoitti:

        Väärin. Ateismi on uskovien ateistien mielestä sitä, että ei pidetä mahdollisena aineettoman hengen tai henkien olemassa oloa ja luomista.

        Mitä sanot ihmisistä, jotka syntyy esim. cp-vammaisena, joilla todellisuudentaju on vajaa? Onko heillä tietoa jumala-käsitteestä, niin että voivat luoda "yhteyden" jumalaan, ja kokea uskonnollisuuden? Entä syntymäkuurosokeat? Entä alkuasukkaat, joilla on vain alkukantaisia ihmettelyitä perustanaan? Tai ihan vain lapset, jotka syntyvät perheeseen, jossa jumalat ja muu vastaava ei esiinny millään tavalla? Tai muuten vain alle kouluikäiset lapset?

        Sun motiivis on riidan haastaminen palstalaisten kanssa ja siksi sekä ateismi että teismi on sulle vain jotain, joita määrittelet villisti tapauskohtaisesti oman kaoottisen asennemaailmasi mukaan. Olet kyhännyt somepersoonasi, joka on tapauskohtaisesti uskovainen, agnostikko ja ateisti, riippuen siitä, kenelle haluat vittuilla.


      • shutthefuckup kirjoitti:

        Mitä sanot ihmisistä, jotka syntyy esim. cp-vammaisena, joilla todellisuudentaju on vajaa? Onko heillä tietoa jumala-käsitteestä, niin että voivat luoda "yhteyden" jumalaan, ja kokea uskonnollisuuden? Entä syntymäkuurosokeat? Entä alkuasukkaat, joilla on vain alkukantaisia ihmettelyitä perustanaan? Tai ihan vain lapset, jotka syntyvät perheeseen, jossa jumalat ja muu vastaava ei esiinny millään tavalla? Tai muuten vain alle kouluikäiset lapset?

        Sun motiivis on riidan haastaminen palstalaisten kanssa ja siksi sekä ateismi että teismi on sulle vain jotain, joita määrittelet villisti tapauskohtaisesti oman kaoottisen asennemaailmasi mukaan. Olet kyhännyt somepersoonasi, joka on tapauskohtaisesti uskovainen, agnostikko ja ateisti, riippuen siitä, kenelle haluat vittuilla.

        Olen sitä mieltä, että ns. luoja ei välitä paskaakaan siitä, mitä tapahtuu. Ja jos välittää, niin tosi valikoivalla tavalla.


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että ns. luoja ei välitä paskaakaan siitä, mitä tapahtuu. Ja jos välittää, niin tosi valikoivalla tavalla.

        Miksi ajattelet, ettei Luoja välitä paskaakaan?


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Väärin. Ateismi on uskovien ateistien mielestä sitä, että ei pidetä mahdollisena aineettoman hengen tai henkien olemassa oloa ja luomista.

        Tuollaisia uskovia ateisteja ei taida olla olemassakaan.


    • pöpiuuno

      Höpsistä ei tapauksesi kuullosta vaaralliselta, itsekin päivittäin vaihdan kantaani ateistin ja angnostismin välillä (jumalan epäilijä , kunnes toisin tieteelisesti todistetaan). Pääasia ettet usko sokeasti ja anna viedä roposiasi , sillä ajatuksella pärjäät pitkään.

    • PimpelGubbe

      Ateisti on uskomuksellisuuteen hairahtuneiden hairahtumattomista käyttämä haukkumanimi. Se pitää käyttäjiensä mielestä sisällään arvo-olettaman siitä,että jokin jumala on olemassa, mutta nuo ateistipoloiset sen ilmeisen uhallaan kieltävät.
      Minä en ole olemattoman kieltäjä, koska minulla on parempaakin tekemistä. Kotona minua vielä opetettiin olemaan kiistelemättä henkisesti vähäosoisempien kanssa.
      Aamulla menen ystävän kanssa pilkille ja nautin elämästä.

    • Olet umpiselvästi hihhuli, ja se siitä.

    • Ateisti on parantumattomasti mieleltään sairas ihminen, joka on jatkuvasti psykoosissa eikä häntä voida parantaa lääketieteellisin keinoin. Ainoa parantava hoito olisi aineettoman hengen ilmestyminen ateistin realistiseen maailmaan (voimme unohtaa huume- ja alkoholipöllyt saman tien).

      • Anonyymi

        Ah, jos määrittelet ateismin noin, niin sitten ymmärrän, miksi pidät itseäsi ateistina.


      • Anonyymi

        ateistille ei tule koskaan yliluonnollista kokemusta henkimaailmasta, koska on jumalaton.
        Jumala astuu kuvaan vasta kun ateisti ottaa vapaaehtoisesti uskon vastaan eli alkaa uskomaan heti, eikä jossittele.
        Luominen on niin VALTAVA todiste Jumalan olemassaolosta, että on tosi typerää olla ateisti!!!!!


      • Anonyymi

        "Ateisti on parantumattomasti mieleltään sairas ihminen"

        Vihdoinkin selvisi miksi kutsuit itseäsi jatkuvasti ateistiksi.


    • Anonyymi

      Ateisti on vaillinainen ja syntinen.

      • Synti koskee vain uskovaisia.
        Kuten helvettikin.


      • Anonyymi
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        Synti koskee vain uskovaisia.
        Kuten helvettikin.

        Aivan, molemmat on menossa hautaan, mutta erona on se että ateisti ei koskaan palaa takaisin, kristitylle paluu on varma!
        Eikö?
        On, koska Jeesus todisti, että paluu tuonelasta on mahdollista!

        Ihmetyttää, miksi ateisti vihaa maailmaa ja rakastaa omaa kuolemaansa niin paljon, että ei halua palata takaisin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, molemmat on menossa hautaan, mutta erona on se että ateisti ei koskaan palaa takaisin, kristitylle paluu on varma!
        Eikö?
        On, koska Jeesus todisti, että paluu tuonelasta on mahdollista!

        Ihmetyttää, miksi ateisti vihaa maailmaa ja rakastaa omaa kuolemaansa niin paljon, että ei halua palata takaisin

        "Aivan, molemmat on menossa hautaan, mutta erona on se että ateisti ei koskaan palaa takaisin, kristitylle paluu on varma!
        Eikö?"

        No ei.
        Eikös luterilaisen opin mukaan kastetut pääse taivaaseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, molemmat on menossa hautaan, mutta erona on se että ateisti ei koskaan palaa takaisin, kristitylle paluu on varma!
        Eikö?
        On, koska Jeesus todisti, että paluu tuonelasta on mahdollista!

        Ihmetyttää, miksi ateisti vihaa maailmaa ja rakastaa omaa kuolemaansa niin paljon, että ei halua palata takaisin

        Kavikö Jeesus joskus Tuonelassa?


    • Anonyymi

      Minulle on myös sama kuka olet. Täällä palstalla on haukuttu G4G.tä. Järkevä jättää ilman parempia omakohtaisia tietoja kaiken täällä palstalla niin kuin ne olisivat vain helinää korvissa.
      Ei näistä tiedä kuka kirjoittaa mitä ja kenenä. Minulle on ihan sama.

      • Ajanvietettähän tämä on.


      • Anonyymi

        Vaikka olisit kuinka itserakas, et selviä kuolemasta hengissä. Se on totuus, jonka kanssa ihmisen täytyy oppia elämään, vaikka itseään rakastaville on tarjolla turhaa lohtua uskontojen vaatimia hintalappuja vastaan.


      • Annat aika suuren painoarvon S24:n jorinoille.


    • Anonyymi

      Jumalan kieltäminen tulee keskiajan latinasta eikä tarkoita alunperin kieltämistä vaan filosofisessa ja loogisessa mielessä sitä ettei ole samaa mieltä, "on eri kuin".
      Teologiassa teismi on oppi jota ei tarvitse kumota koska se on lähtökohtaisesti kontekstivirhe. Vastaopin nimi muodostetaan a-etuliitteellä ja se on automaattisesti faktaa johtuen opin alkuperäisestä perustelemattomuudesta. Eli sanotaan ateismi kieltää teismin so. ateismi kumoaa teisminä esitetyn väitteen koska sillä ei ole alunperinkään perusteita. Näin, usko on tärkeää.

      Puhekielessä ateisti voi tarkoittaa mitä tahansa.

      Itse olen ateisti koska Jumalaa tai jumalia ei voi määritelmänsä mukaan olla olemassa.

      • Anonyymi

        Alun perin ateismi ei ollut Jumalan kieltämistä, siis 400 eKr.

        Tämän pv ateismi ajatus pohjautuu 1850-luvun tienoille, siis alkuperäinen ateismi piti pintansa noin 2200 vuotta!!!!!!!
        Silloin ateismi oli oikealla asialla!!!!!
        Tämän pv ateismi on kostoa menneisyyden ateismille


      • Anonyymi

        Selcennnä sanasntoani:



        pv = palli väli == Luterilainen!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alun perin ateismi ei ollut Jumalan kieltämistä, siis 400 eKr.

        Tämän pv ateismi ajatus pohjautuu 1850-luvun tienoille, siis alkuperäinen ateismi piti pintansa noin 2200 vuotta!!!!!!!
        Silloin ateismi oli oikealla asialla!!!!!
        Tämän pv ateismi on kostoa menneisyyden ateismille

        No, tämä on se mitä sinä luulet ateismista tietäväsi. Onneksi olet 100% väärässä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tämä on se mitä sinä luulet ateismista tietäväsi. Onneksi olet 100% väärässä. :)

        ateismi on menneisyyden vanki!


    • Anonyymi

      "Suurin osa tämän palstan kirjoittajista ei tunnusta sitä"

      Ei kenenkään tarvitse tunnustaa toisen ateismia. Joko olet ateisti tai et ole; tietäisit tämän jos olisit ateisti. ;)

    • Anonyymi

      Minä tunnustan olevani ateisti. Se on uskon puute. En usko teidän täysin todistamattomiin uskomuksiinne.

      Suurin osa ihmisistä saadaan uskomaan, aivan mihin vaan. Esim, pyhään lehmään tai pyhään pepsipurkkiin.
      Eli, ei ole mikään ihme että joku uskoo olemattomaan jesseen.

      Maailmassa ei ole yhtään sellaista faktaa tai tosiasiaa, mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi.

      Jos jumala olisi totta, niin kyllä me kaikki siihen silloin uskoisimme.

      • Anonyymi

        "Jos jumala olisi totta, niin kyllä me kaikki siihen silloin uskoisimme. "

        Olen kuullut islamistin sanovan, että kaikki uskovat islamiin mutta eivät myönnä sitä koska haluavat tehdä syntiä.


    • Anonyymi

      Uskovaisten kollegat Intiassa uskoo pyhän lehmän paskan parantaviin voimiin, rypemällä tämän pyhän lehmän paskassa.

      Onko täällä kasvatettujen lehmän paskassa samoja parantavia voimia kuin Intialaisessa lehmän paskassa?

      • Anonyymi

        Ainakin tukka kasvaa. Jos paskasta saisi parantavan lääkkeen kaljuuntumiseen, niin pistäisin sitä päähäni. Intiastahan tulevat kaikki peruukit hyvien hiusten takia.


    • Anonyymi

      Minäkin olen ateisti. En usko Jumalaan enkä jumaliin, mutta pidän niiden olemassa oloa ja luomista mahdollisena.

    • Anonyymi

      Voisin uskoa, jos sanot oikean nimesi.

    • Anonyymi

      No saat nyt minun siunaukseni olla ateisti. Ei haittaa ja saat anteeksi. Ei tarvitse enempää vakuutella, uskon sinua, niin ettei tarvitse vaivautua kirjoittelemaan enemmän.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5953
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3625
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1919
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1408
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe