Turmiolan tikittävä pommi

Muutin vuosia sitten tietyssä tarkoituksessa toiselle paikkakunnalle, missä jouduin viettämään noin puolet vuodesta yksinäni kylmän ja pimeän talven keskellä. Paikkakunnalla ei ollut minkäänlaista sosiaalista elämää, ja vaikka olisi ollutkin, olisin luultavasti ollut ottamatta siihen mitään osaa. Viihdyin yksin, koska paikkakunnalla olemiseeni oli tarkoitus ja siihen liittyvät toimet täyttivät arkeni.

Olin aikoinaan kauan ennen paikkakunnalle muuttamistani tutustunut sosiaalisen elämän kuvioihin baareissa ja minulle tuli jonkinlaisena yllätyksenä, ettei tällä paikkakunnalla saanut baareista edes juttuseuraa. Yritin toki aikani, mutta jatkuvien pettymysten jälkeen huomasin takovani päätäni seinään. Ajattelin sen johtuvan siitä, ettei minulla kotipaikkakunnallani ollut ollut määrätietoisen avopuolison vuoksi mitään asiaa baareihin pitkään aikaan, joten kulttuuri oli ilmeisesti muuttunut aiemmasta.

En ollut koskaan aikaisemmin päihtynyt yksin, mutta jossain vaiheessa päätin jättää baarissa häpeämisen kokonaan väliin ja keskittyä viikoittaista alkoholiannostani nauttiessani ainoastaan internetin tarjoamaan sosiaaliseen elämään. Vei aikansa oppia uuden ympäristön kuviot, sillä internetissä kaikki keskustelijat eivät ole päihtyneitä, kuten he baareissa ovat.

Lopulta hylkäsin kokonaan ajatuksen, että lähtisin päihtyneenä ihmisten ilmoille. Viihdyin kotini seinien sisällä, sillä päihtyneenä koko internet-yhteisö olisi tavoitettavissani, eikä siellä välitetty olinko päihtyneenä vaiko en. Tietysti olin päihtyneenä, mutta kukapa sitä olisi nähnyt taikka siitä tiennyt.

Vähitellen aloin tinkiä muista tekemisistäni ja suoritin vain velvollisuuksikseni kokemani. Muun ajan käytin löytämääni "baarielämään". Alkoholinkäyttökerrat lisääntyivät viikossa kahteen ja pian kolmeenkin. Lopulta odotin vain, että pääsisin lataamaan votkaa itseeni ja täyttämään internetin omalla erinomaisuudellani.

Kun vuosittainen oleskelumääräaika paikkakunnalla päättyi, matkustin oitis takaisin entiseen kurinalaiseen elämääni akkani komennuksessa ja elin siellä kunniallisesti ja kuivana määrätyt kuukaudet, mutta kun tuli aika lähteä takaisin yksinäisyyteen, alkoi suuni napsua. Noudatin tuskin nopeusrajoituksia lähes koko tuhannen kilometrin matkalla, enkä saanut rauhaa ennenkuin olin votkapullon alkosta saanut.

Sitä mukaa kuin votkapullot tyhjenivät, täyttyivät internetin keskustelupalstat juopuneelle ominaisesta keskustelutavasta, missä tärkeintä on vain päästä ääneen, välittämättä muiden sanomisesta vähääkään.

Pahoin pelkään, että tämä sosiaalinen eristäytyminen yhdistettynä alkoholin käyttämiseen ja sen myötä opitut käytöstavat tulevat seuraamaan minua kun pääsen lopulta ja lopullisesti palaamaan täältä kaukaisuudesta takaisin ihmisten ilmoille.

0

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
        Maailman menoa
        31
        8002
      2. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
        Ikävä
        143
        4853
      3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
        Maailman menoa
        77
        4713
      4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
        Maailman menoa
        8
        3642
      5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
        Maailman menoa
        80
        3388
      6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
        Maailman menoa
        45
        3220
      7. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
        Ikävä
        26
        2794
      8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
        Yrittäjyys
        32
        2651
      9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
        Maailman menoa
        31
        2517
      10. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
        Maailman menoa
        88
        2503
      Aihe