Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä

syntionlaittomuus

Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. 5Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. 6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. 10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
1.-Johanneksen kirje 3

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli n. 100 % ihmisistä ei ole Jumalasta syntyneitä?

      • syntionlaittomuus

        21 Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt. -Genesis 8:21

        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa... -Room. 3:21-24

        ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". -Mark.1:15


    • ei.voi.mitään

      Kaikkea se pään sekavuus saa kirjoittamaan.

      • TietoEiOleTaeMoraalista

        Humen lain (Humen giljotiinin) perusteella tosiasioista ei voi moraalisia totuuksia. Uskonnoissa käsitellään nimenomaan moraalia. Ateisteilla ei ole kuin tietonsa, jonka perusteella ei voi johtaa hyvän elämän ohjenuoraa tai yleistä moraalia. Sekulaarit humanistit ovat yrittäneet jotain yleisen moraalin saralla, mutta kaikki ateistit eivät jää heidän näkemyksiään.


      • TietoEiOleTaeMoraalista kirjoitti:

        Humen lain (Humen giljotiinin) perusteella tosiasioista ei voi moraalisia totuuksia. Uskonnoissa käsitellään nimenomaan moraalia. Ateisteilla ei ole kuin tietonsa, jonka perusteella ei voi johtaa hyvän elämän ohjenuoraa tai yleistä moraalia. Sekulaarit humanistit ovat yrittäneet jotain yleisen moraalin saralla, mutta kaikki ateistit eivät jää heidän näkemyksiään.

        Moraali, hyvyys yms. ovat ihmisen luontaisia piirteitä. Ne eivät ole yhdenkään uskonnon keksimiä, eikä yhtäkään maallista uskontoa tarvita hyvään ja moraaliseen elämään. Ateismin demonisointi vihalla, vääristelyillä ja valheilla on syntiä.


      • Onpa mahtipontista runoilua. Eihän tuota voi ottaa tosissaan. Maailmassa on paljon rehellisyyttä, ja on sulaa hulluutta sanoa, että se rehellisyys on vain "jumalasta syntyneen" ominaisuus.


      • DillemmaDillemma

        Ihminen on lajina ollu olemassa tollasen parisataatuhatta vuotta.
        Se sun uskontos on ollu olemassa vaan parituhatta vuotta.
        Miksi?
        Eikä se sun übermahtava kaikkitietävä ja osaava jumalas osannu saada ihmisiä uskomaan sen juttuihin 198 000 vuoden ajan. Vai eikö se vaan välittäny tona aikana ihmisistä juurikaan?


      • jmnjmnt
        eur0kriittinen kirjoitti:

        Onpa mahtipontista runoilua. Eihän tuota voi ottaa tosissaan. Maailmassa on paljon rehellisyyttä, ja on sulaa hulluutta sanoa, että se rehellisyys on vain "jumalasta syntyneen" ominaisuus.

        Eiko hulluuden olemassaolo pitaisi kadottaa maailmasta,

        Sina itse vatoat hulluuteen, etta se on jotakin suurta. Sanomalla "sulaa hulluutta on". Siina tuot esille jumaluutesi.

        Todellinen jumaluus havittaa kaiken surun aiheuttajan.

        Siis myos hulluuden. Jopa sen olemassaolon.

        Hor saa silmansa takaisin, ne jotka han menetti. Siis mielensa,

        Setsh saa kiveksensa takaisin, ne jotka han menetti. Siis mielensa.


        Kerron jotakin. Hor ja Setsh he ovat ihminen. Sina ja mina. He ovat molemmat sinussa, ja he ovat molemmat minussa.

        Synnin tekija, ja synnin kostaja.
        Pahan tekija ja pahantekijan silpoja

        Mutta parannuksen tehneena he ovat sen lopettaneet. Ja silpominen poistuu. Siis nimenomaan myos henkinen.

        Ja ellei kumpikin puhdistu ja anna itseaan viattomuudelle paha jatkuu.

        Mutta opin mukaan se hyva on mahdollista, ja sen pitaa vielapa tapahtua, jos ihminen mielii onnelliseksi. Etta on lopullisen hyvan arvoinen.

        Koska edes toivon sita maailmaan niin olen kuitenkin siina viaton, ja se on minun voimani. Jos jotain enemman vaaditaan, niin sitten kai minun on sita toteutettava.


    • stananjuippi

      Siinä lesapossu purkaa tunteitaan, kun tulikin panttuaa.....

    • OllakkoVaiEi

      Jumala voi olla ihmismielen luomus tai sitten ihan totta.
      Onko Saatana sitten ihmisen luomus tai sitten ihan totta?

      Mikä todistaa Jumalan olemassaolon tai mikä sen sitten kieltää niin ei kukaan ihminen sitä voi lopulta varmasti todistaa eikä kieltää ?

    • syntionlaittomuus

      Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.- Room. 3:23-26

      • jmnjmnt

        Synti on laittomuus. Ja sen lain laitan kristittyjen paalle, aivan oman lakinsa: Heidan mestarinsa sanoo. Joka sanoo veljestaan: Sina Hullu on ansainnut helvetin tulen. Silti he paivittain osoittavat kanssaihmisiaan sormella, sina hullu, ja vievat heilta elaman.

        Mutta en voi tuomita heita ikuiseen tuleen, silla ikuista tulta ei ole. Sellainen vaaryys etta paha jaisi olmassaoloon ei kuulu totuuteeni.

        Ikuisuudestani kaikki paha havitetaan, niin ettei sita ole. Siella ei ole mielisairauden olemassaoloa. Ei muutakaan Kaarmeen (sen hampaattoman) julistusta. Siksi sita ei ole minulla totuutena taalla maan paallakaan.

        Vain totuus jaa jaljelle. Ja ne sydamet, jotka ovat totuutta (valoa, lampoa) taynna.

        Terveisia pakanalta, myos ateisteille.


    • ilottelua

      10 käsky ilmoittaa synnin ja rikkomuksen .
      taivaaseen ei pääse mitään saastaa tämän maailman ihmiset jotka elää synnissä

      eivät ole tehneet parannusta ja uudesti syntyneet Jumalan Armosta.

      oli kauheaa katsella tv2 tuli lähetys hesasta nuorten jumalanpalveluksesta jossa soi rokki musiikki.
      ne seuraa eksyttäjää .
      siellä on seinät leveällä ja kotto kaukana kaikki on sallittua synninteko tietosesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      72
      3640
    2. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      147
      2898
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      116
      2432
    4. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      128
      2190
    5. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      86
      2097
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      390
      1804
    7. 421
      1639
    8. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      101
      1529
    9. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      95
      1426
    10. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      42
      1337
    Aihe