Kyseinen aihe aiheuttaa aina paljon kysymyksiä, joten haluan antaa vinkkiä kaikille jotka ovat ajatelleet mennä Alexandriaan haastatteluun tai töihin:
Alexandrian Trainee-ohjelma, uhka vai mahdollisuus?
Olin Alexandrian sijoitusneuvoja trainee-ohjelmassa. Ensin minut laitettiin tekemään puhelinmyyjän tehtäviä eli soittelemaan sattumanvaraisesti ihmisille ja ehdottamaan tapaamista. Puhelintyö on rankkaa eikä siitä makseta edes siivoojan palkkaa (noin 1200€ kuussa). Alexandria uskottelee, että sijoitusneuvojaksi pääsee, jos saa valtavasti asiakkaita tulemaan paikalle. Totuus on kuitenkin se ettei sijoitusneuvojia tarvita, koska uusia asiakkaita on todella vähän, sen sijaan sinut halutaan soittelemaan ja tekemään pitkiä päiviä huonolla palkalla, jotta ”pankkiiriliike” saa lisää uusasiakkaita. Vaihtuvuus koko talossa on aivan valtava. Uusia esimies- ja sijoitusneuvoja-traineita tulee sisään kokoajan, kun edelliset tajuavat koko homman olevan pelkkää huijaamista.
Suora lainaus Alexandrian sivuilta: ”Tehtävässä on kannustava tulospalkkausmalli, jossa takuupalkka on 10 €/tunti ja parhaat tekijät tienaavat jopa 35 €/tunti. Lisäksi tarjoamme hyvät työsuhde-edut ja toimistomme sijaitsee kaupungin parhaalla paikalla hyvien liikenneyhteyksien varrella.” Kaikkien uusien työntekijöiden palkka on noin10€ tunti, vaikka olisi työssä todella hyvä. Talo maksaa vanhoille tekijöille ikälisää, joka nostaa palkkaa kunhan on ollut talossa monia vuosia, tämän takia jotkut tienaavat jopa 35€ tunnissa. En muista yhtäkään työsuhde etua, jonka olisin Alexandriassa saanut, paitsi lakisääteiset lounassetelit, näistäkin sai taistella esimiehen kanssa.
Sijoitusneuvojan trainee-ohjelmaan ei kuulu muuta kuin maksettu APV1 koe (300€ arvoinen), johon saa lukea täysin yksin omalla ajalla. Alexandria ei tarjoa sinulle tarpeeksi apua kokeen läpäisyyn, et tule pääsemään sijoituspalvelualan kokeesta läpi ilman ylempää talousalan koulutusta, vaikka lukisit päivittäin 4 kuukautta. Sijoitusmyyntiliike uskottelee olevansa lähes korkeakoulun tasolla, vaikka ei tarjoa mitään talouteen viittaavaa koulutusta. Puhelinmyyjille koitetaan kuitenkin tehdä mahdollisimman hyviä myyntipuheita, jotta nämä traineet ja muut soittelijat saadaan innostumaan soittamisesta.
Lopuksi kerron vielä Alexandrian tavasta ”aivopestä” työntekijöitään. Puhelinmyyjät koitetaan saada innostumaan työstä ja heille uskotellaan työn olevan erittäin tärkeää. Huonoja palkkoja selittää aina huono myyntipuhe, jossa Alexandrian esimies koittaa aina innostavasti auttaa. Työntekijän annetaan ymmärtää, ettei ole työssään hyvä. Näin Alexandria saa uskoteltua työntekijänsä kehittämään itseään ja työskentelemään huonolla palkalla, kunnes työntekijä huomaa olevansa täysin vedätetty.
Töihin/ Trainee-ohjelmaan Alexandriaan
7
486
Vastaukset
- Nussi_muuntajaa
Töihin mennessä yleensä aloitetaan pienemmällä palkalla helpommista hommista ja kykyjen mukaan edetään.
Lounasseteli ei ole automaattinen asia vaan työntekijän vapaaehtoisesti tarjoama työsuhde-etu. - onnipoika
Ei pidä jälkikäteen ruikuttaa, jos ei kapasiteetti riitä noin helppoon hommaan.
- Rasseman
Taitaa edellä kommentoineet olla alexandrian pamppuja. Olen ollut itsekin pari vuotta sitten kyseisessä puljussa töissä ja täysin samat kokemukset. Pelkkää huijaamista, pankkiiriliike voittaa aina, eikä maksa palkkaa edes oikein.
- Nelli91
Olen kuullut kavereiltani pelkkää huonoa Alexandriasta, jotka ovat siellä työskennelleet. Monilla on varmasti samanlaisia kokemuksia kuin Esimerkillä. En suosittele kenellekään.
- Anonyymi
Jos et pääse itse lukemalla Apv kokeesta läpi, ihan hyvä ettet sijoitusneuvojaksi ryhtynyt. Hyvä että Alexandrian sijoitusneuvojat sentään nämä kokeet joutuvat suorittamaan...toisin on monissa muissa puljuissa.
- Anonyymi
Olen ollut Alexandriassa töissä noin vuosi sitten. Kyseisen puljun neuvojat ovat täysin apinoita sijoitus- ja pankkialan puolesta. Voisi hyvin verrata imurikauppiaisiin, jotka koittavat vain vakuuttaa tuotteen olevan todella laadukas vaikka se ei asiakkaalle sopisikaan. Ylihintaisia tuotteita, joista pankkiiriliike hyötyy pelkästään. Täysin moraalitonta vanhusten ja ei ammattimaisten sijoittajien huijaamista. Härskiä myös työntekijöiden kyykytys ja alhaiset palkat.
- Anonyymi
Alexandria on järkyttävä esimerkki nuorien hyväksikäytöstä. Tyttäreni oli vuoden alusta Alexandriassa töissä noin kaksi kuukautta. Työehdot olivat surkeat, eikä Alexandria maksanut tyttärelleni edes sopimuksen mukaisesti palkkoja työsuhteen loputtua, vaikka uhkailimme oikeustoimilla. Työ oli pelkkää puhelinmyyntiä, josta palkkaa saa todellisuudessa alle 5 euroa tunnissa. Työsopimukseen kyseinen firma tekee sääntöjä ja muita lakimiesten koukeroita, jotta Alexandria pankkiiriliikkeen ei tarvitse maksaa edes 1000 euroa kuukaudessa kun otat lopputilin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241