Mukavia lukuhetkiä

jdjghfd

Eilisen Lieksan Lehden pääkirjoituksessa Marja Mölsä hehkuttaa uuden bioöljytehtaan tuovan "satoja uusia työpaikkoja." (Virallisesti kerrottu kerrannaisvaikutuksineen tuovan n. sata työpaikkaa) ja naureskeli tutkivalle journalismille. Iltapäivällä kaikista tiedotusvälineistä
tuli uutisia tossutehtaan konkurssista.
Sisäsivulla Arto Sihvonen vastailee asialliseen kannanottoon sellaisella virkamiesjargonilla, että tuota lukiessa järki jäätyy.
Sokerina pohjalla sinällään ihan hyvä juttu lautakuntajupakasta. Eipä parantunut päivän alku tässäkään tapaukasessa.

15

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satuilijat

      Liian haasteellinen tehtävä lieksan lapun toimittelijoille lähteä tutkimaan pyrolyysiöljy tehtaan toimivuutta ja kannattavuutta, sekä ympäristötuhoja onnettomuustapauksissa. Aivan liian ylivoimaista. Ei työ rasita kun kirjoittaa vain sen mikä valmiina annetaan ja mikä miellyttää puuhamiehiä. Siinä meillä puolueeton paikallislehden irvikuva.

    • Mitäpä sitä nettiä kauemmaksi tutkimaan kun täältä löytyy tietoa bioöljystäkin ; )

      • Sinä sen sanoit ;-))


    • 1-Markkinat

      Kompetenssi on villasukissa.
      https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/169347

      https://yle.fi/uutiset/3-10596656

      http://www.uta.fi/cmt/esittely/tiedot
      usoppi/jour_historia.html

      USA:n energiaviraston neutraalia tutkimustietoa objektiivisesti. Yritysten "tieto" on poikkeuksetta subjektiivisesti polarisoitunutta
      https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/04/f14/pyrolysis_workshop_report.pdf

    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat

      Etelän persu :)

    • 1-Markkinat

      Joensuun Fortum on nyt MAAILMAN SUURIN puutuotteista pyrolyysinestettä tuottava valmistaja.
      KiOR oli tuplasti suurempi.

      http://pyrowiki.pyroknown.eu/index.php?title=Commercial_plants

      UPM, Valmet ja Fortum on tutkinut lignocat projektissa katalyyttistä jalostamista.
      Tarkoitus oli tuottaa biodieseliä ja biobensiiniä.

      Homma kaatui vastaaviin ongelmiin, kuten KiOR. Tässä perspektiiviä ongelmista.

      https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/23056/isbn9789526071039.pdf?sequence=1&isAllowed=y

      https://yle.fi/uutiset/3-5555816

    • SuomalaistaSisua

      Tervatehdas on pakko rakentaa koska Suomalainen ei usko ennekuin kokeilee ja noituu jälkeenpäin kun se tervatehtaan tuote ei toiminutkaan!

    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat

      Savon Sanomat. Biojuna kiitää yskien eteenpäin.

      Suomi 24 pohja ei hyväksy skandinaavisia kirjaimia linkityksessä.

      • tervakalakukko

        Kyllä oot tiedon kanssa runsaasti jälkeenjäänyt. Noihan on 2014 vuodelta nuo jutut. Totta vai ei nyt, sitä en kyllä tiedä.

        Minulle tuli tämä linkkitys, voihan se olla että ei toimi.
        https://www.savonsanomat.fi/talous/Biojuna-kiitää-yskien-eteenpäin/495188


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe