Mukavia lukuhetkiä

jdjghfd

Eilisen Lieksan Lehden pääkirjoituksessa Marja Mölsä hehkuttaa uuden bioöljytehtaan tuovan "satoja uusia työpaikkoja." (Virallisesti kerrottu kerrannaisvaikutuksineen tuovan n. sata työpaikkaa) ja naureskeli tutkivalle journalismille. Iltapäivällä kaikista tiedotusvälineistä
tuli uutisia tossutehtaan konkurssista.
Sisäsivulla Arto Sihvonen vastailee asialliseen kannanottoon sellaisella virkamiesjargonilla, että tuota lukiessa järki jäätyy.
Sokerina pohjalla sinällään ihan hyvä juttu lautakuntajupakasta. Eipä parantunut päivän alku tässäkään tapaukasessa.

15

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satuilijat

      Liian haasteellinen tehtävä lieksan lapun toimittelijoille lähteä tutkimaan pyrolyysiöljy tehtaan toimivuutta ja kannattavuutta, sekä ympäristötuhoja onnettomuustapauksissa. Aivan liian ylivoimaista. Ei työ rasita kun kirjoittaa vain sen mikä valmiina annetaan ja mikä miellyttää puuhamiehiä. Siinä meillä puolueeton paikallislehden irvikuva.

    • Mitäpä sitä nettiä kauemmaksi tutkimaan kun täältä löytyy tietoa bioöljystäkin ; )

      • Sinä sen sanoit ;-))


    • 1-Markkinat

      Kompetenssi on villasukissa.
      https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/169347

      https://yle.fi/uutiset/3-10596656

      http://www.uta.fi/cmt/esittely/tiedot
      usoppi/jour_historia.html

      USA:n energiaviraston neutraalia tutkimustietoa objektiivisesti. Yritysten "tieto" on poikkeuksetta subjektiivisesti polarisoitunutta
      https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/04/f14/pyrolysis_workshop_report.pdf

    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat

      Etelän persu :)

    • 1-Markkinat

      Joensuun Fortum on nyt MAAILMAN SUURIN puutuotteista pyrolyysinestettä tuottava valmistaja.
      KiOR oli tuplasti suurempi.

      http://pyrowiki.pyroknown.eu/index.php?title=Commercial_plants

      UPM, Valmet ja Fortum on tutkinut lignocat projektissa katalyyttistä jalostamista.
      Tarkoitus oli tuottaa biodieseliä ja biobensiiniä.

      Homma kaatui vastaaviin ongelmiin, kuten KiOR. Tässä perspektiiviä ongelmista.

      https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/23056/isbn9789526071039.pdf?sequence=1&isAllowed=y

      https://yle.fi/uutiset/3-5555816

    • SuomalaistaSisua

      Tervatehdas on pakko rakentaa koska Suomalainen ei usko ennekuin kokeilee ja noituu jälkeenpäin kun se tervatehtaan tuote ei toiminutkaan!

    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat

      Savon Sanomat. Biojuna kiitää yskien eteenpäin.

      Suomi 24 pohja ei hyväksy skandinaavisia kirjaimia linkityksessä.

      • tervakalakukko

        Kyllä oot tiedon kanssa runsaasti jälkeenjäänyt. Noihan on 2014 vuodelta nuo jutut. Totta vai ei nyt, sitä en kyllä tiedä.

        Minulle tuli tämä linkkitys, voihan se olla että ei toimi.
        https://www.savonsanomat.fi/talous/Biojuna-kiitää-yskien-eteenpäin/495188


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe