Mulla kävi niin tyhmästi, että kun möin rahastoja alle tonnin edestä joista ei ois mennyt veroja, mutta rahapulassa möin muutaman tappiollisen osakkkeen. Tuo tappiollinen osake on nyt pienempi raha kuin itse "mätky" joka sitten tosta rahaston voitosta tuli.
Haluisin tuon tappiollisen osakkeen vähentää hankintameno-olettaman mukaan, mutta en löytänyt suoranaista vinkkiä miten se lasketaan tappiosta.
Kun tuo merkitty hankintahinta on 166,00 ja saatu raha on 66 e ja raha on siis - 124 e luovutustappiota kulut huomioon ottaen. Jos kuitenkin otan tuon 40% hankintameno-olettaman mukaan niin lasktaanko se näin
(166x0,4 166)-66=166e
jolloin luovutustappiota ois -166e.
Olen opiskelija ja tuloloukussa ja mun oli pakko myydä osakkeet ja joudun tänäkin vuonna myymään koska muuten en saa mitään tukea yhteiskunnalta. Lainoja en enää saa mistään. Olisin tosi iloinen jos joku sijoitusguru nyt neuvoisi miten mä korjaan tuon veroilmoitukseen oikeanlaiseksi.
Opiskelija kaipaa vinkkejä mätkyihin
apuajakiitos
1
169
Vastaukset
- Vero_
Hankintameno-olettama on 40 prosenttia luovutushinnasta - EI SIIS HANKINTAHINNASTA - , jos omaisuus on omistettu vähintään 10 vuotta, ja 20 prosenttia, jos omistusaika on alle 10 vuotta. Käytettäessä hankintameno-olettamaa luovutushinnasta ei saa vähentää sitten mitään muuta.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/sijoitukset/osakkeet_ja_osingot/osakkeiden_myynt/
Teet sitten tuloveron oikaisuvaatimuksen.
https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/lomakkeet/kuvaus/tuloveron_oikaisuvaatimus_330/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt414588Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532474Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391014Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161985- 113858
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70824- 136771
- 48770
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh53752Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48716