Kaste Jeesuksen nimeen

MISTÄä

Oikea kaste tapahtuu Jeesuksen nimeen! Miksi kaikkialla kastetaan isä-poika-pyhä henki-tittelinimeen??? Jeesushan käski kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN eikä NIMIIN. Apostolit ymmärsivät, mutta ei näytä samalta tänään...


http://www.laverdaduniversal.org/kaste.html

http://www.kotipetripaavola.com/vesikaste2b2.html

http://www.tulta.net/Pelastus/kasteopetus.htm

https://www.linnunrata.org/miten-pelastua/kaste.php


Olen vähitellen tullut uskoon ja haluan kasteen Jeesuksen nimeen!! Osaako kukaan kertoa, kastetaanko MISSÄÄN enää oikein??? Onko se sama asia jos kastetaan ”Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen” ?? Koska eihän siinä kuitenkaan kasteta Jeesuksen nimeen..😥 Tahdon vain saada raamatullisen kasteen mutta mistä ihmeestä tänäpäivänä voi semmosen saada?😩

42

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavolan_sivuilta

      Paavola kertoo, että Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky on katolisen kirkon tekemä myöhempi lisäys:

      "Historian todistuksen mukaan keisari Diocletian vuonna 303 jKr. määräsi useita kristittyjen kirjoja polttoroviolle. Kirjojen joukossa on ollut myös varhaisia UT:n käsikirjoituksia. Matteuksen evankeliumin 28:19 (kastakaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen) varhaisin olemassa oleva muoto on noin 300-luvun lopulta tai 400-luvulta. Kirkkohistorioitsija Eusebius siteeraa kirjoituksissaan monta kertaa Matteuksen evankeliumin 28 lukua ja jaetta 19 näin: "Menkää ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimeeni."

      Eusebiuksen kirjoitukset ovat 300-luvulta. Yhdessäkään olemassa olevassa Matt 28:19 UT:n käsikirjoituksessa ei ole Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa. Koska ei ole olemassa yhtään Matt 28:19 Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa, niin kaste Herran Jeesukseen nimeen ei tule perustua Eusebiuksen varaan, vaan Raamatun oman ilmoituksen varaan.

      Kaikki apostolien teoissa mainitut kohdat, joissa suoritetaan kaste johonkin nimeen kertovat meille, että alkuseurakunnassa vesikaste suoritettiin Herran Jeesuksen nimeen. Paavalin todistuksen mukaan kaikki mitä uskovat tekevät sanalla ja työllä tulee tehdä Herran Jeesuksen nimeen. Täten Raamatun oma todistus todistaa sen, että vesikaste suoritetaan Herran Jeesuksen nimeen. "

      • Helluntaikirkko

        Paavolaisuus ei ole klassista kristinuskoa ja hänen opetukset eivät nauti paikallisseurakuntamme luottamusta.


      • niinpä-
        Helluntaikirkko kirjoitti:

        Paavolaisuus ei ole klassista kristinuskoa ja hänen opetukset eivät nauti paikallisseurakuntamme luottamusta.

        Olet oikeassa siinä suhteessa, että Petri Paavola on eksynyt. Mutta tässä nimikysymyksessä hän on oikeassa. Muuten häntä ei kannata kuunnella.


    • kopiokone

      On säilynyt varhaiselta ajalta käsikirjoituksia, joissa ei ole Matteuksen lähetyskäskyssä ollenkaan kastekäskyä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Sen takia on heprean-, aramean- ja latinankielisiä Raamattuja, joissa lähetyskäsky on varhaisemmassa muodossa. Katolisen kirkon paavi Ratzinger ja monet arvostetut teologit ovat tunnustaneet, että kirkko on myöhemmin lisännyt jakeeseen sanoja, jotta se vastaisi kirkon silloista kastekäytäntöä. Tämän linkin takana on yksityiskohtaisempi selvitys.

      https://www.jesuswordsonly.com/books/198-baptism-in-whose-name.html

    • areiolaiset.kasteet

      Mitä aloittajalla on Isää ja Pyhää Henkeä vastaan? Jotain teillä kolminaisuuden vihaajilla, areiolaisilla Häntä vastaan on. Sillä Isä, Poika ja Pyhä Henki On Yksi.

      Tätä te ette tunnusta. Tunnustatte vain Jeesuksen, ettekä Häntäkään jumaluuden Yhdeksi Persoonaksi, Jumalan Pojaksi. Teille Hän on ihminen, ei Jumala. Kastelette ihmisiä siis ihmisen nimeen. Kasteenne ei ole kristillinen, sillä ei ole mitään hengellistä arvoa, koska "pelastajanne" on pelkkä ihminen. Teille ei Kristus, Isä, Pyhä Henki: Jumala. Ette ole kristittyjä.

      Eloh-im: Valtia-at, Herra-t, JHWH. Heprean kielessä monikko -im vaatii vähintään kolme persoonaa.

      Ette te juutalaisiakaan ole, tämä on selvä.
      Areiolaisuuden henki on isästä perkeleestä.
      *

      • huommm

        Aloittaja ei vihaa kolminaisuutta, vaan avasi keskustelun siitä, miten Raamattu opettaa kastamaan. Kysymys ei ole jostain areolaisuudesta vaan kastekäskystä. Kysymys on aiheellinen, koska Matteuksen evankeliumin lähetyskäskyssä oleva kastekäsky on ristiriidassa lukuisten muiden Raamatun kastekäskyjen kanssa. Siihen on selitys, josta tässä nyt keskustellaan.


      • kirjoituksista

        Elohim on heprealaisessa monikkomuodossa, joka on kolme tai enemmän. Jumalalla on seitsemän Henkeä, mutta kyse on yhdestä Jumalasta. Tässä on Elohim:

        Ilm 5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja neljän olennon edessä vanhinten keskellä seisoi karitsa. Se oli kuin teurastettu, ja sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää -- ne Jumalan seitsemän henkeä, jotka on lähetetty kaikkialle maailmaan.


      • YksiPyhäKolminaisuus
        kirjoituksista kirjoitti:

        Elohim on heprealaisessa monikkomuodossa, joka on kolme tai enemmän. Jumalalla on seitsemän Henkeä, mutta kyse on yhdestä Jumalasta. Tässä on Elohim:

        Ilm 5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja neljän olennon edessä vanhinten keskellä seisoi karitsa. Se oli kuin teurastettu, ja sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää -- ne Jumalan seitsemän henkeä, jotka on lähetetty kaikkialle maailmaan.

        Halleluja. Elohim On Herra.
        En ota kantaa useampiin Jumalan Henkiin, en tunne asiaa.

        Tunnustan Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan, Herran, joka havaittavasti näyttäytyi Yhdessä esim. Jeesuksen kasteen kohdalla: Poika, Isän ääni, Pyhä Henki kyyhkysen muodossa.

        Hänen Nimeään tunnustan myös oman kasteeni kohdalla.
        *


      • ohjeet.Raamatussa
        YksiPyhäKolminaisuus kirjoitti:

        Halleluja. Elohim On Herra.
        En ota kantaa useampiin Jumalan Henkiin, en tunne asiaa.

        Tunnustan Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan, Herran, joka havaittavasti näyttäytyi Yhdessä esim. Jeesuksen kasteen kohdalla: Poika, Isän ääni, Pyhä Henki kyyhkysen muodossa.

        Hänen Nimeään tunnustan myös oman kasteeni kohdalla.
        *

        Miksi sinä et noudata tätä Raamatun käskyä?

        Apostolien teot:
        2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        10:46-48 -- Silloin Pietari sanoi: "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Kolossalaiskirje:
        3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.


      • ArmostaEiKäskystä
        ohjeet.Raamatussa kirjoitti:

        Miksi sinä et noudata tätä Raamatun käskyä?

        Apostolien teot:
        2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        10:46-48 -- Silloin Pietari sanoi: "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Kolossalaiskirje:
        3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.

        Kuinka niin en "noudata"?
        *


      • ohjeet.Raamatussa
        ArmostaEiKäskystä kirjoitti:

        Kuinka niin en "noudata"?
        *

        Raamattu käskee ottamaan kasteen Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, kuten edellä on siteerattu Raamattua.

        Armon saa vain ne, jotka tottelevat Jeesuksen käskyjä.

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. 14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.


      • KokoJumalanNimessä
        ohjeet.Raamatussa kirjoitti:

        Raamattu käskee ottamaan kasteen Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, kuten edellä on siteerattu Raamattua.

        Armon saa vain ne, jotka tottelevat Jeesuksen käskyjä.

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. 14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

        Olen siis väärin kastettu, kun minut kastettiin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen? Tämä kasteko ei päde Taivaissa?
        *


      • kaste_on_välttämätön
        KokoJumalanNimessä kirjoitti:

        Olen siis väärin kastettu, kun minut kastettiin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen? Tämä kasteko ei päde Taivaissa?
        *

        Jeesuksen tarkoittama kaste annetaan aina Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        Luuk 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap.t 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Ap.t 19:19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Muuta nimeä ei ole, joka pelastaa kuin Jeesus Kristus. Ei ole kahta kasteoppia. On vain yksi kasteoppi.

        Ap. t 4:10 niin tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne. 11 Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi. 12 Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."

        Ef 4:4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. 5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!


      • HellaritEivätKristittyjä
        kaste_on_välttämätön kirjoitti:

        Jeesuksen tarkoittama kaste annetaan aina Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        Luuk 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap.t 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Ap.t 19:19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Muuta nimeä ei ole, joka pelastaa kuin Jeesus Kristus. Ei ole kahta kasteoppia. On vain yksi kasteoppi.

        Ap. t 4:10 niin tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne. 11 Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi. 12 Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."

        Ef 4:4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. 5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

        Vastaus: "Muuta nimeä ei ole kuin Jeesus Kristus". Tämä on helluntailainen "Jeesus yksin"-oppi, joka kieltää Isän ja Pyhän Hengen voivan pelastaa, eli kieltää heidät. Heillä ei ole kolminaista Jumalaa vaan ainoana epäjumalanaan ilm. joku ulkoavaruudesta tullut muu "Jeesus" jota kutsuvat omaksi kristuksekseen.

        Mikäli tunnustavat Isän ja Pyhän Hengen, niin lähinnä Jeesuksen palvelijoina.

        Tämä ei ole kristinuskoa vaan epäjumalan palvontaa. Tässä helluntailaisessa "Jeesus yksin"-opissa Jeesus todellakin on asetettu ohi Isän ja tällaisen kohdalla voi yhtyä juutalaisten käsitykseen siitä, että "kristityt" olisivat epäjumalien palvojia. Nämä, Jeesuksen epäjumalakseen nostajat eivät kuitenkaan ole kristittyjä. Kristityillä Isä on kyllä se korkein. Isän tahdosta Jeesus saarnasi, ei Itse nostanut itseään ohi Isän.

        Kun eräällä uskonnollisella foorumilla tämän tästä toistin, etteivät helluntailaiset ole kristittyjä, sain tästä syystä, pahojen pappien toimesta lukuisia banneja. Lopulta lähdin itse, enkä koskaan palaa.

        Tämäkin edeltävä kirjoitus omin sanoin kertoo totuuden hellareista. Ihan turha sanoa, "Helluntaikirkko ei opeta tätä ja tätä..." Helluntaikirkko yksin ei edusta helluntailaisuutta, osana helluntailaisuutta kuuluvat kaikki nämä erilaiset harhat ja jumalattomuudet. Helluntailaisilla ei ole yhtä, määriteltyä oppia, vaan kukin saarnaa siten kuin jokin "henki" sen heille ilmoittaa. Väitteestä huolimatta tuo henki ei voi, ainakaan jokaisessa tapauksessa olla Pyhä Henki, sillä Pyhä Henki ei puhu yhdelle yhtä ja toiselle toista, vaan pysyy aina yhdessä, pyhässä Isän määräämässä opissa.
        *


      • Toivonion

        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin. "Minulle on annettu kaikkia valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso minä olen tiedän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti. "

        Matteuksen evankeliumi 28:18-20


      • kaste_on_välttämätön
        Toivonion kirjoitti:

        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin. "Minulle on annettu kaikkia valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso minä olen tiedän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti. "

        Matteuksen evankeliumi 28:18-20

        Jakeen Matt :19 loppuosa on monen mielestä katolisen kirkon myöhempi lisäys, mitä ei ole ollut alkuperäisessä Matteuksen evankeliumissa. Tämä selittää sen, miksi jakeessa 19 oleva kastekäsky on ristiriidassa Raamatun muiden kastekäskyjen kanssa:

        Luuk 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap.t 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Ap.t 19:19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.


    • kopiokone

      Raamattu käskee kastamaan Jeesuksen Kristuksen nimeen, joka on AINOA NIMI, JOKA PELASTAA, ja joka on myös korotettu kaikkien nimien yläpuolelle.

      Raamattu opettaa, että on vain yksi kaste. Se kaste on Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Ei ole kahta kastekäytäntöä eikä kahta nimeä, jolla voi kastaa. On vain yksi oppi kasteesta. Tiedän seurakuntia, jotka tekee oikein kuten Raamattu käskee:

      Efesolaiskirje
      4:4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. 5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

      Apostolien teot:
      2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

      8:16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.

      10:46-48 -- Silloin Pietari sanoi: "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

      19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

      Bibliasta 22:16: Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

      KJV: 22:16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

      Galatalaiskirje:
      3:26,27 Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.

      Roomalaiskirje:
      6:3,4 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

      Kolossalaiskirje:
      3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.

    • tutkittua.tietoa

      Harwardin yliopiston professori F. C. Conybeare on ollut sitä mieltä, että Matt. 28:19 jakeeseen on lisätty sanoja myöhemmin. Hänen mielestä alkuperäinen lähetyskäsky löytyy tästä jakeesta:

      Luuk 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

      Eli tästä seuraa, että kaste tulee antaa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen.

    • kauanhellari

      Minut on vauvana kastettu ja otin kasteen Isän, Pohjan ja Pyhän Hengen nimeen uskoontulon jälkeen. Jos en noilla kasteilla perille pääse niin pitäneekö sitten jäädä taipaleelle. Jättäkään tällaiset vouhkaamiset.

      • kaste_on_välttämätön

        Vauvan kastetut eivät pelastu, koska heitä ei ole kastettu Raamatun tarkoittamalla tavalla. Kasteen saadessaan vauva ei ole tunnustanut uskoaan Jumalan Poikaan, mikä on edellytys, että kaste voidaan antaa. Kaste on tarkoitettu syntien pesemiseksi pois Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Ensin tulee kuulla evankeliumi ja uskoa se, sitten voi ottaa upotuskasteen. Upotuskaste on tarkoitettu vain uskoville.

        Mark 16:15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Luterilainen kirkko kastaa pieniä lapsia sen takia, etteivät he ymmärtäisi ottaa Raamatun tarkoittamaa kastetta ja pelastuisi. Luterilainen kirkko ei palvele Jumalaa, vaan on raju eksytys. Älkää eksykö. Ottakaa uskovien upotuskaste, koska ilman sitä, ei ole syntien anteeksiantamusta.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


    • Helluntaikirkko

      Helluntailaiset opettavat tästä:
      7. Jeesuksen asettama kaste liittyy Jumalan pelastustyöhön. Kaste toimitetaan uskovalle Jeesuksen Kristuksen käskystä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen veteen upottamalla. Kastettu liitetään paikalliseen seurakuntaan.

      • kaste_on_välttämätön

        Helluntailaisten pitäisi korjata ohjetta niin, että kaste annetaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Ei ole olemassa kuin yksi nimi, joka pelastaa ja se on Herra Jeesus Kristus, mikä on se Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimi, jolla tulee kaste antaa.

        Apostolien teot 4:10 niin tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne. 11 Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi. 12 Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."

        Efesolaiskirje
        4:4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. 5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

        Apostolien teot:
        2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        8:16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.

        10:46-48 -- Silloin Pietari sanoi: "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Bibliasta 22:16: Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        KJV: 22:16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

        Galatalaiskirje:
        3:26,27 Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.

        Roomalaiskirje:
        6:3,4 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

        Kolossalaiskirje:
        3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.


    • Onko.Raamattu.riittävä

      Riittääkö SINULLE Raamatun sanoilla määritelty jumaluus, vai tarvitsetko sen lisäksi kirkkoisien kirjoituksia, esimerkiksi kolminaisuusoppia?

    • Suoraan.totuuden.ytimeen
    • KASTE
      Jeesuksen asettama kaste liittyy Jumalan pelastustyöhön. Kaste toimitetaan uskovalle Jeesuksen Kristuksen käskystä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen veteen upottamalla. Kastettu liitetään paikalliseen seurakuntaan.

      Uskomme, että Jeesuksen asettama kaste liittyy oleellisesti Uuden testamentin pelastus- ja seura-kuntaoppiin. Kaste on toimitettava uskoa tunnustavalle henkilölle Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Uuden testamentin esimerkkien valossa kristillistä kastetta edeltää evankeliumin julistus, uskon syntyminen ja sitä seuraava mielenmuutos . Tämän vuoksi näemme, että raamatullinen kaste otetaan uskon ehdon toteuduttua eli kaste seuraa ihmiselle lahjoitettua uskoa.

      Usko syntyy ihmisessä Jumalan sanan välityksellä, samoin muutkin uskonelämän alkuun liittyvät pelastuksen lahjat kuten vanhurskauttaminen ja Pyhän Hengen osallisuus. Ne vastaanotetaan ”us-kossa kuulemisen” kautta. Kaste ei välitä pelastuksen lahjoja vaan vahvistaa niiden merkityksen. Näin kaste itsessään ei pelasta vaan toimii syntyneen uskon tunnustuksena. Kasteen hen-kilökohtaisesta tunnustusluonteesta kertovat myös Uuden testamentin ilmaisut "ottaa kaste" ja "antaa kastaa itsensä".

      Uskon kautta syntynyt Kristus-yhteys ja kaste liittyvät olennaisesti toisiinsa. Kaste julistaa uskoa ja osallisuutta Kristuksen kuolemaan vanhan elämän hautaamisena ja askeleena uuteen elämään. Kasteessa ”kuolema” ja ”ylösnousemus” Kristuksen kanssa ilmaisee sitä todellisuutta, jossa us-kova on vapautunut synnin orjuuttavasta hallintavallasta ja on osallinen Kristuksen ylösnousemu-selämään. Kaste tapahtuu vanhan ja uuden elämän rajapinnalla: Olemme kuolleet Kristuksen kanssa, jotta "alkaisimme elää uutta elämää". Tästä seuraa se, että eettisestä näkökulmasta kaste liittyy läheisesti kristityn jokapäiväiseen elämään ja vaellukseen.

      Kaste ilmentää uskovalle ruumiin antamista vanhurskauden aseeksi Jumalalle ja uuteen elämään astumista. Pietari opettaa, että kaste on myös suostumista elämään hyvän omantunnon liitossa Jumalan kanssa. Kaste merkitsee syntisen elämäntavan taakse jättämistä, osallistumista kristilli-seen kilvoitukseen ja palveluun.

      Kaste tapahtuu veteen upottamalla, joka eroaa vedellä valelusta ja vedellä pirskottamisesta. Myös Uuden testamentin sana ”kastaa” (kreik. baptidzõ) merkitsee upottamista. Samoin Uuden testa-mentin kuvaukset tukevat upottamalla kastamista: Jeesus kastettiin Jordanissa, jossa oli ”paljon vettä” ja hän nousi ”ylös vedestä”. Samoin alkuseurakunnan kastettavat ”astuivat veteen” ja tulivat "ylös vedestä”. Upottaminen vastaa parhaiten kasteen olemusta ja kielikuvaa ”haudattu Kristuk-sen kanssa”.

      Yksilön uskonelämään liittyvän merkityksen lisäksi kasteella on myös vahva yhteisöllinen ulottuvuus: siinä vahvistetaan osallisuus Kristuksen ruumiiseen, kuuluminen Jumalan kansaan. Kastetut uskovat liitetään paikalliseen uskovien yhteyteen eli seurakuntaan.



      Matt. 28:16–20. Erotuksena Johanneksen kasteesta Uudessa testamentissa puhutaan myös kastamisesta Herran Jeesuksen nimeen Ap.t. 19:3–5.
      Tästä prosessista käytetään myös nimityksiä parannuksen teko ja kääntymys, kreik. metanoia. Sana tarkoittaa yleensä kääntymistä jotakin kohden; tässä yhteydessä kääntymistä Jumalan puoleen.
      Ap.t. 2:37–41; 8:12–13, 35–38; 9:1–18; 10:44–48; 16:13–15, 30–34; 18:8; 19:1–5.
      Ap.t. 15:7; Room. 10:5–17; Gal. 3:1–5.
      Ap.t. 2:38; 8:12; 19:5.
      Tämä ei merkitse uskovan synnittömyyttä vaan hänen asemassaan tapahtuvaa muutosta.
      Room. 6:11, 1–5; Kol. 2:12–23; Gal. 3:26–29.
      1. Piet. 3:21 (KR 1938).
      Room. 6:1–11.
      1. Kor. 1:16; 16:15.
      Matt. 3:6, 16; Joh. 3:23; Ap.t. 8:38–39 (kreik. katabainõ = laskeutua alas, anabainõ = nousta ylös).
      Room. 6:1–4; Kol. 2:12.
      1. Kor. 10:1-4; Gal. 3:28.
      Ap.t. 2:37–41.

      • kaste_on_välttämätön

        Kaste ei ole vain joku uskon tunnustus, kuten helluntaikirkon ohje kiteyttää. Raamattu kuitenkin määrää, että kastettavan on tunnustettava usko Jumalan Poikaa, jossa hänet voi kastaa. Uskovien upotuskasteessa pestään synnit pois Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitä varten on kaste ja sen ottamisesta on Jeesus antanut määräyksen. Ilman uskovien upotuskastetta, ei ole syntien anteeksiantamusta, koska niin on Herra Jeesus määrännyt,

        Helluntailaisten pitäisi korjata kasteohjetta niin, että kaste annetaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Ei ole olemassa kuin yksi nimi, joka pelastaa ja se on Herra Jeesus Kristus, mikä on se Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimi, jolla tulee kaste antaa.

        Apostolien teot:
        4:10 niin tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne. 11 Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi. 12 Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."

        Efesolaiskirje
        4:4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. 5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

        Apostolien teot:
        2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        8:16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.

        10:46-48 -- Silloin Pietari sanoi: "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Bibliasta 22:16: Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        KJV: 22:16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

        Galatalaiskirje:
        3:26,27 Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.

        Roomalaiskirje:
        6:3,4 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

        Kolossalaiskirje:
        3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.


    • rehellisyys

      Pari asiaa joita ei tule unohtaa...
      Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne laittomuuden jäseniksi.
      -
      Toiseksi, oikea kaste on tässä ja sen on Jeesus antanut terveyden yllä pitämiseksi.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

      • kaste_on_välttämätön

        >>Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään<<

        Puhut täyttä puuta heinää ja suoranaista valhetta. Jeesus käski kastaa. Ilman uskovien upotuskastetta vedessä ei ole syntien anteeksiantamusta, koska niin on Jeesus määrännyt.

        Mark 16:15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


    • petskupaavolansivulta

      Kun meillä ei ole yhtään käsikirjoitusta, jossa olisi kirjoitettu Jeesuksen nimeen, niin en halua yrittää todistella Raamatun opetusta historian todistuksella, enkä siten uskalla kumota tuota Matt 28:19:ssa olevaa kohtaa. Joten minulle riittää Raamatun opettama yksi kaste uskoontulon jälkeen, vaikka se olisi tehty Matt 28:19:n mukaisesti, vaikka itse kastankin Herran Jeesuksen nimeen. Minusta Raamattu apostolien teoissa itse todistaa sen, että kaste suoritetaan Jeesuksen nimeen, Raamatun oman todistuksen pitäisi riittää tässä asiassa. Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Raamatun oma todistus on myös, että kaikki minkä teemme sanalla ja työllä tulisi tehdä Herran Jeesuksen nimeen. Minä itse kastan Herran Jeesuksen nimeen ja tiedän myös monia, jotka kastavat Jeesuksen nimeen. Apostolit noudattivat Jeesuksen lähetyskäskyä ja saarnasivat evankeliumia ja kastoivat uskoon tulleet Jeesuksen nimeen, kyllä tämän tulee riittää jokaiselle todisteeksi, että kaste Herran Jeesuksen nimeen on pätevä ja Raamatullinen.

      Tärkein asia on kuitenkin uskon syntyminen Kristukseen, josta seuraa vesikaste.

    • petskupaavolansivulta

      Olen varmaankin vuosien mittaan joskus jossakin keskusteluissa saattanut vihjata ja epäillä Matt 28:19 olevan lisäys, mutta en ole koskaan uskaltanut sellaista julkisesti puhua ja opettaa tai kirjoittaa siitä täysin varmana asiana. Epäilyksistäni huolimatta en ole koskaan uskaltanut sanoa olevani täysin varma asiasta, niin että sivullani siitä olisin kirjoittanut tai julkisesti puhunut. En ole sitä uskaltanut tehdä, koska kreikankielisissä tekstilaitoksissa on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, enkä ole löytänyt sellaista tekstilaitosta, jossa olisi Jeesuksen nimeen.

      Nyt tällä hetkellä minulla on selkeä näkemys asiasta ja on ollut jo pitkään, eikä minulla ole asiassa ristiriitaa, ongelmaa tai epäilyksiä. Ongelma ristiriita tai sekaannus asiassa johtuu siitä, koska Raamatun sanassa on maininnat liittyen vedellä kastamiseen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen sekä Herran Jeesuksen nimeen. Koska nämä näyttävät olevan ristiriidassa keskenään, niin siksi me uskovina pyrimme ratkaisemaan ja poistamaan ymmärryksessämme olevan ristiriidan jollakin tavalla. Näitä ratkaisuja ovat esimerkiksi sellaiset ajatukset sekä opetukset, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on tarkoitettu pakanauskoville ja Herran Jeesuksen nimeen messiaanisille juutalaisille; Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on katolinen myöhäisempi lisäys jne.

      Kuten aina niin Jumalan sana ei ole koskaan ristiriidassa keskenään, vaan ristiriita on aina meidän sydämessämme kun emme ymmärrä oikealla tavalla Jumalan sanan opetusta. Voidaksemme ymmärtää oikein Jumalan sanan opetusta, niin meidän tulee ymmärtää se oikealla tavalla ja Jumalan sanan totuus muodostuu aina lopulta Raamatun sanan kokonaisopetuksesta. Emme siis kykene läheskään aina saamaan oikeaa ymmärrystä vain yhden jakeen kautta, vaan jakeen teksti- ja asiayhteyden sekä Raamatun kokonaisopetuksen kautta. Kun luemme Raamattua laajemmin niin kykenemme ymmärtämään, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen sekä Herran Jeesuksen nimeen on ihan sama asia, mutta ei kuitenkaan niin, että Raamattu opettaisi, että molempia sanamuotoja voitaisiin käyttää käytännössä kuin kastetaan. Miten tämä on mahdollista, eikö tällainen ole juuri ristiriidassa keskenään? Ei ole ja perustelen asian myöhemmin tässä kirjoituksessa.

      Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      Herran Jeesuksen sanat olivat siis vedellä kastamisesta, kastakaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kaikissa tunnetuissa kreikankielen UT:n tekstilaitoksissa on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, joita on useita. Voimme siis varmasti luottaa siihen, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kuuluu alkuperäiseen UT:n tekstiin.

      Apt 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.

      Apt 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

      Apt 10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

      Apt 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

      Kaikki Herran Jeesuksen opetuslasten vedessä kastamiset tapahtuivat käytännössä aina Herran Jeesuksen nimeen, eivätkä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Miten sitten kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on ihan sama asia kuin kaste Herran Jeesuksen nimeen? Kun tutkimme Raamattua Johanneksen evankeliumista luvusta 17, niin saamme kysymykseen oikean vastauksen.

      Joh 17:
      11 ¶ Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
      12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

      Raamattu sanoo (Jeesus sanoi), että Jeesuksen nimi on Isänsä nimi, sillä Jeesus sanoi Isänsä antaneen Hänelle oman nimensä. Nimi, jonka Isä antoi Pojalleen on Jeesus. Jotkut sanovat ettei Raamatussa ole Jeesus nimeä Isän nimenä. Raamatussa Herra Jeesus sanoi Isän antaneen Hänelle oman nimensä, eli nimen Jeesus. Jos Herran Jeesuksen oma todistus Jeesuksesta Isän nimenä ei riitä todisteeksi, niin silloin ihminen ei ikävä kyllä halua edes uskoa Jumalaan sanaan niin kuin kirjoitettu on, vaan siten niin kuin ihminen itse haluaa sitä tulkita oman korvasyyhynsä mukaisesti. Raamattu sanoo selvästi Jeesus nimen olevan Isän nimi ja tämä tulee esille myös muualla Raamatussa.

      Joh 5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.

      Herra Jeesus sanoi tulleensa Isänsä nimessä, koska Jeesus on Isän nimi.

    • Raamatun.riittävyys

      Raamatussa ei ole mainintaa kolminaisuusopista siksi, koska se kehitettiin vasta 200 luvulla jKr. Kirkkoisä Tertullianus 200 luvulla oli ensimmäinen, joka alkoi käyttää nimitystä "kolminaisuus". Apostolisena aikana sellaista ei tunnettu.
      Jeesus on Herra! Hän on Isässä ja Isä on Hänessä.

      Hyvän kysymyksen joku teki: "Riittääkö meille Raamatun sanoilla määritelty jumaluus, vai tarvitsemmeko sen lisäksi kirkkoisien opetuksia?" Tähän vastaaminen ratkaisee asian.

    • Kannatan.Raamatun.oppia
      • tryr

        Kyseinen linkki menee Turun Kristillisen toimintakeskuksen sivuille. Siinä seurakunnassa käy opettamassa Petri Paavola, jolla on Jehovan todistajien opit Jumalan olemuksesta. Paavola opettaa myös väärin kasteesta. Turun Kristillisen toimintakeskuksen johtaja Weijo Lindroosin on tehtävä parannus paavolalaisuudesta.

        Helluntaikirkko on lausunut paavolalaisuudesta seuraavaa:

        Paavolaisuus ei ole klassista kristinuskoa ja hänen opetukset eivät nauti paikallisseurakuntamme luottamusta.

        Lähde: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15607396/kaste-jeesuksen-nimeen#comment-97101507


    • Kysyn.sieltä.paavolasta
    • Todisteeksi
    • jumala-kanssamme

      Isän ja Pojan ja Pyhän Henen nimeen kastaminen tapahtuu Jeesuksen Kristuksen nimeen
      vaikka Jeesuksen nimeä ei mainittaisi koska Isän, Pojan ja Pyhän Henen nimi on YKSI nimi:
      Herra Jeesus Kristus. Isä ja Poika on YKSI Jumala: Pyhä Henki (Joh 10:30, 14:10-11, 23).

      Jotta kastesanat olisivat täysin raamatulliset ja käytettäisiin sekä Matteuksen
      evankeliumin että apostolien tekojen kastesanoja Jeesuksen nimeen, voitaisiin
      uskovat kastaa

      Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen.

      https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

      • kaste_on_välttämätön

        Tuollaista ohjetta ei ole Raamatussa. Raamattu käskee kastamaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        Apostolien teot:
        2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        10:46-48 -- Silloin Pietari sanoi: "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Kolossalaiskirje:
        3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.


      • jumala-kanssamme
        kaste_on_välttämätön kirjoitti:

        Tuollaista ohjetta ei ole Raamatussa. Raamattu käskee kastamaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        Apostolien teot:
        2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        10:46-48 -- Silloin Pietari sanoi: "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        19:4-6 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen, ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.

        Kolossalaiskirje:
        3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.

        Minä olen käsittänyt, että uskovien hengellinen Isä on Herra Jeesus Kristus. Jeesus tuli Isänsä nimessä. Isän nimi on siis Herra Jeesus Kristus.

        Olen myös ymmärtänyt, että Pyhä Henki on Jeesuksen Henki: Herra Jeesus Kristus.
        Pyhän Hengen nimi on siis Herra Jeesus Kristus.

        Ja tarvitseeko kertoa Pojan nimi, että sekin on Herra Jeesus Kristus.

        Tästä johtuen Matt 28:19 Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on YKSI nimi.
        Se on Herra Jeesus Kristus. Siksi myös apostolit kastoivat tähän yhteen nimeen: Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Isä ja Poika ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (Joh 10:10).

        Sen tähden Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden kieltävä ihminen kieltää Jumalan: Isän ja Pojan. Hänellä ei ole Jumalaa.


      • jumala-kanssamme
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Minä olen käsittänyt, että uskovien hengellinen Isä on Herra Jeesus Kristus. Jeesus tuli Isänsä nimessä. Isän nimi on siis Herra Jeesus Kristus.

        Olen myös ymmärtänyt, että Pyhä Henki on Jeesuksen Henki: Herra Jeesus Kristus.
        Pyhän Hengen nimi on siis Herra Jeesus Kristus.

        Ja tarvitseeko kertoa Pojan nimi, että sekin on Herra Jeesus Kristus.

        Tästä johtuen Matt 28:19 Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on YKSI nimi.
        Se on Herra Jeesus Kristus. Siksi myös apostolit kastoivat tähän yhteen nimeen: Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Isä ja Poika ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (Joh 10:10).

        Sen tähden Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden kieltävä ihminen kieltää Jumalan: Isän ja Pojan. Hänellä ei ole Jumalaa.

        >>>Isä ja Poika ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (Joh 10:10). <<<

        Tuli painovirhe. Oikea jae on tietysi Joh 10:30.


      • kaste_on_välttämätön
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Minä olen käsittänyt, että uskovien hengellinen Isä on Herra Jeesus Kristus. Jeesus tuli Isänsä nimessä. Isän nimi on siis Herra Jeesus Kristus.

        Olen myös ymmärtänyt, että Pyhä Henki on Jeesuksen Henki: Herra Jeesus Kristus.
        Pyhän Hengen nimi on siis Herra Jeesus Kristus.

        Ja tarvitseeko kertoa Pojan nimi, että sekin on Herra Jeesus Kristus.

        Tästä johtuen Matt 28:19 Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on YKSI nimi.
        Se on Herra Jeesus Kristus. Siksi myös apostolit kastoivat tähän yhteen nimeen: Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Isä ja Poika ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa (Joh 10:10).

        Sen tähden Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden kieltävä ihminen kieltää Jumalan: Isän ja Pojan. Hänellä ei ole Jumalaa.

        Mitä ihmettä sinä jaarittelet. Sinä käytät omaa järkeäsi laatimaan sääntöjä sen sijaan, että uskoisit Raamatussa olevaa selvää sääntöä, miten tulee kastaa:

        Apostolien teot:
        2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Kolossalaiskirje:
        3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.


      • jumala-kanssamme
        kaste_on_välttämätön kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä jaarittelet. Sinä käytät omaa järkeäsi laatimaan sääntöjä sen sijaan, että uskoisit Raamatussa olevaa selvää sääntöä, miten tulee kastaa:

        Apostolien teot:
        2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Kolossalaiskirje:
        3:17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.

        Kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on kaste Jeesuksen nimeen
        koska Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Herra Jeesus Kristus.

        Jos joku kastetaan Jeesuksen nimeen, hänet kastetaan Isä, Pojan
        ja Pyhän Hengen nimeen koska kolmiyhteisen Jumalan nimi on
        Herra Jeesus Kristus.

        Jumala oli antanut Pojalle oman nimensä ja siksi Jeesus tuli
        Isänsä nimessä. Isän nimi on Herra Jeesus Kristus.

        Jos sinä löydät Isälle ja Pyhälle Hengelle muun nimen, olen
        kiinnostunut tietämään ne.

        Joh 17:11-12 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."


      • jumala-kanssamme
        jumala-kanssamme kirjoitti:

        Kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on kaste Jeesuksen nimeen
        koska Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Herra Jeesus Kristus.

        Jos joku kastetaan Jeesuksen nimeen, hänet kastetaan Isä, Pojan
        ja Pyhän Hengen nimeen koska kolmiyhteisen Jumalan nimi on
        Herra Jeesus Kristus.

        Jumala oli antanut Pojalle oman nimensä ja siksi Jeesus tuli
        Isänsä nimessä. Isän nimi on Herra Jeesus Kristus.

        Jos sinä löydät Isälle ja Pyhälle Hengelle muun nimen, olen
        kiinnostunut tietämään ne.

        Joh 17:11-12 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."

        Herra = Jumala, Isä
        Jeesus = Poika, Sana: Jumala lihassa.
        Kristus = Henki

        Isä on ja asuu Pojassa: Sanassa.
        Poika Sana on Isässä Jumalassa.
        Isä ja Poika on yksi Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa

        Olenko minä mielestäsi aivan hakoteillä. Kerro missä kohtaa.
        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      307
      2786
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2178
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      187
      1508
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1328
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1225
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe