Ketä äänestätte ? Ja miksi ?

vaaliuurnille

Vielä on vajaa pari viikkoa tai jotain aikaa miettiä omaa ehdokastaan. Joko ootte selvillä omastanne ? Mun mielestä kyse on pelkästään yhteisen veropotin jakamisen periaatteista. Kun muuta tuloahan Suomella ei juuri ole. Ja kaikki puolueet lähtee siitä, miten paljon kaikki ja jokainen saa. Mutta vain hyvin harva puolue lähtee siitä, mihin se raha katoaa, miksi ja kannattaisikohan puuttua lähinnä niihin tuottamattomiin ja turhiin rahareikiin. Joita on ensinkin haittamaahanmuutto, joka ei ole integroitunut kymmenissäkään vuosissa Eurooppaan ! Ja myös EU, jossa kiikumme nettomaksajina mielettömällä kulupiikillä.
Sen takia äänestän perussuomalaisia, että se ajaa nimenomaan Suomen ja suomalaisten asiaa. Ja haluaa puuttua haittamaahanmuuttoon.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VakaaHarkitsija

      Metka juttu tuo haittamaahanmuutto. Torilla ja muissakin tilaisuuksissa asia tunnustetaan, varsinkin Oulun rikosten jälkeen, mutta käyttäytyminen jos tulee valituksi on "puolueen linjan" mukaan. Soperrellaan jotain "arvovalinnasta", mutta mikään arvovalinta ei estä syytämästä rahaa maassa luvattomasti oleviin, mutta estää ikä-ihmisten hoitopaikkoihin saamasta lisää hoitajia. Tämä on usean ehdokkaan selitys normaalipuolueissa. Miltään hyysärijengiltä en ole edes kysellyt. Itselläni on ollut alkujaankin vain kaksi vaihtoehtoa ja parin viikon sisään näyttää homma selvältä. Moni kertoo toimivansa samalla tavoin kun asiat ei näytä 4 vuodessa muuttuneen näissä varsinkin terveysasioissa.

      • näin-tulee-tapahtumaan

        Niinpä. Kun ainoa "arvovalinta" on se, mitä EU käskyttää ja määrää, ei voida puhua edes puolueiden OMASTA aivojen käytöstä ! Tähän on syyllistyneet kaikki valtapuolueet paitsi isänmaallinen perussuomalaiset. Nyt onkin seuraava ongelma, että kun menestyspuolue perussuomalaiset äänestetään hallitukseen, muiden puolueiden "arvovalinta" eli lähinnä toimimattoman EU:n arvovalinta, alkaa astella kuin kukkopoika kansan selän päältä ja esim. kokoomus ja demarit määräilee, kuka saa ja kuka ei saa tulla "meidän hallitukseen" ! Tällaista demokratiaa ei voi olla olemassakaan. Sitä ei saa olla ! Koska seuraava vaihe on asteittainen siirtyminen ammattimaisempaan virkamieshallitukseen, ja ihan satavarma, sokeaa "arvovalintaa" noudattavat vanhat mööbelipuolueet häviää tässä sen jälkeen eniten !


    • KunKysyit

      Minä äänestin sosialidemokraattia. Järjen ääntä ei tarvitse perustella.

      • cvbncv

        Ei taida lampaalla paljon järkeä olla. Demukat on melkeinpä pahin tavallisille suomalaisille vihamielinen puolue. Pahin kusettaja, kepukaan ei enää pärjää kusettamisessa demukoille.


      • KepuPettääAina
        cvbncv kirjoitti:

        Ei taida lampaalla paljon järkeä olla. Demukat on melkeinpä pahin tavallisille suomalaisille vihamielinen puolue. Pahin kusettaja, kepukaan ei enää pärjää kusettamisessa demukoille.

        Kepu pettää aina. Kun maakunnat eivät saaneet tukiaisia, niin tuli kiire Saulin luokse. "Mä en ala enää kun mulle ei anneta tukiaiskarkkeja".


    • Äänestys

      Noista sossuista. Kun katsoo lammaslaumaa joka säntää päättömän näköisesti yhden, sattumalta lauman keulaan joutuneen märehtijän johdolla, voi moni ihmetellä mikä tarkoitus niillä on maailman menossa. Niinpä. Kai asialla on jokin tarkoitus.

    • linja-on-varma

      Totas noin. Äänestän perussuomalaisia. Eilisten uutisten mukaan perussuomalaiset liittyi vielä osana eurooppalaisiin oikeistopopulisteihin. Pelastaakseen Euroopan. Tällainen yhteistyö lisää ääniä sekä eduskuntavaaleissa että vaikuttaa eurovaaleihin.

    • Äänetön

      Onneksi vaalit ovat kohta ohi. En äänestä ketään.

    • Äänestän.Persuja

      Perussuomalaisia äänestän, koska en halua Vihreiden ja demareiden laittavan tätä maata konkurssiin. Seuraavassa joitain epäkohtia, joihin vain Persuilla on ratkaisumalli olemassa:

      - ilmastovouhotus vie meidän työläisten työpaikat Kiinaan ym. halvan työvoiman maihin.
      - Maahanmuuttajat ja Vironpojat ym. polkee työn hintoja ja duunarilta joutuu hampaat naulaan.
      - Maahanmuuttajien tekemät Oulun raiskaustapahtumat ym.
      - Köyhä kansa pakotetaan luopumaan fossiilisista polttoaineista ja hankkimaan pienillä tuloilla Suomen kannalta vailla perusteita olevia sähköautoja.
      - ym. ym.

    • VarmaaVIHREÄÄEKO

      Äänestän lääkäri Väyrystä.

      Äänestäkää kaikki tohtori Väyrystä.
      Syy... Silloin maailma pelastuu.

    • ikukokkari

      Aina olen kokoomusta äänestänyt, eikä sitä asiaa ole tarvinnut harkita, paitsi silloin kun Stubb oli puolueen nokkamies, silloin oli lähellä ääni mennä RKP:lle. Onneksi ei mennyt, koska silloin olisi ketuttanut myöhemmin.

    • PS.äänestä.sinäkin

      Jokainen saa äänestää ketä itse parhaaksi näkee, mutta Perussuomalaisilla on niin paljon hyviä teemoja ja asioita, joita oikeestikin arvostan. Siksi äänestän Persuja.

      • ikukokkari

        No en kyllä ikinä äänestä persuja, niin kuin todettu jokainen äänestää ketä itse tykkää. Minä olen äänestänyt yli 40 vuotta kokoomusta enkä ala vaihtamaan mihinkään duunaripuolueeseen. Persujen talouslinjaukset on vasemmistolaisia, ei kokoomuslainen sellaisia äänestä.


    • vihreitä.kannatan

      Kun Vihreillä on yhtenä tärkeimpänä asiana vaaliohjelmassa fossiilisista polttoaineista luopuminen tulevalla eduskuntakaudella ja demarit sitä myös kannattaa niin hankitaan itse kukin sähköauto. Kallishan se on, mutta ostetaan pitkällä maksuajalla niin eiköhän siitä työläinenkin selviydy ja ilma puhdistuuuuuu. Tuo liha juttu demareilt on aika paha juttu mun mielest koska ulkomailla kasvatettu liha on sitä hormoonilihaa ja saastuttaa ne lihankasvattajat maapalloa siellä ulkomaillakin, eläimet kun ulostaa...

      • RehellisiäÄänestävä

        Vihreät juu. Haavisto myi ministeri Fortumin sähköverkot Australiaan, Hautala käytti pimeää työvoimaa ja esti terroristien joutumisen oikeuteen, V.Niinistö teki kerralla 4 lainvastaista liikennetekoa. Siinä alustavat lainvastaisuudet. Ville-poju moitti Sipilää Terrafamepiposta, mutta itse käytti Talvivaarakypärää. En ikinä ole äänestänyt vihreitä, enkä tule äänestämään. Puhuvat yhtä ja tekevät päinvastoin on oksettavaa toimintaa.


    • kusessaollaapaitsikansak

      Tollot äänestää ja nyt kun nämä puolueet ovat saaneet aikaan vain yli 100 miljardin velan suomen tiestön rapakuntoon kun vain 30 miljardia vaalikaudessa veroin nyhdetään, ja kalliin sähkonsiirtohinnan herää kysymys ja puoluetukeen 30 miljoonaa herää kysymys kuka näitä kalliita elättejä äänestää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe