mistä löytys 444/242 huskiin sitä kytkimen laakeria??? meinaan siinä on stefa siinä laakerissa kytkimen puolella ja ei oota myydään kaupoissa. vai voikohan tuohon tehdä jotain patenttia että sorvaa lohkosta pois että saa stefan erillisen?
oletteko ikinä tehneet moista?
ja sitten mäntä ja pytty kyssäriä...444 mäntä on äkkiseltään samanlainen 242 männänkans,mutta kun laittaa vierekkäin(tapilla kiinni molempiin) huomaa että 242 mäntä on 2mm korkeampi ja helmat hiukan matalammalla vaikka männänkorkeus sama molemmissa. eli ristitappi on hiukan korkeammalla/matalammalla.
voiskohan 242 männänlaesta sipasta 1-2mm pois ja istuttaa se 444 vehkeeseen?
joku puhui myös että vanhemman 346 hussen(42mm) mäntä ois pienellä modauksella passeli 444 huskiin?
myös huhua että rx245 ja rx252 raivurin pytyt kävisivät 444 sahaan kuten pienemmät 240sg vermeet sekä 44 hussen avoporttiset....
tulikohan liikaa epäselvää...siis hussen 444 laakerit ja sopivat pytyt/männät modikaatiot tiedot hakusessa.'
kiits!
242 ja 444 laakerit mistä
45
4429
Vastaukset
- kijuh6y5t
Tuolta
https://www.kentso.fi/fi/product/543301-e23-fag-kuulalaakeri/543301-E23
-No käy tuolla vielä lukemassa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12950604/husqvarna-242-sylinteri - tepson
Tai kysy puuilosta.
- millivulle
Hintavia kentson laakerit. Husqvarnalta noita ei saa enää. Eikä oikein maailmaltakaan. Selittänee kentson hintoja. Varmaan ei ole vilkasta kaupankäynti sielläkään. Se patentti on vähän vaikea kun tulee öljypumppu päälle. Heikosti tilaa sorvailla ja sovitella. Kaikki on mahdollista mutta vaatii vehkeet ja taitoa. Itse en ala kun 242 on sammuva suuruus.
Männästä saa sorvattua millin päältä. Kaksi alkaa olemaan jo ehkä liikaa.- Anonyymi
Ok, hyvä että nyt löytyy korjauskonsti
- husovarna15
mutkan kautta kuulin että ruottista sais stefalaakeria suoraan valmistajalta?!
- täältälöytyy18e
täältä saa 242 kytkimenpuolen laakeria, nyt vanhat huskit kuntoon 18 eurolla, linkki :
https://www.247industries.com/s/en/bearings/525453Z27B-FAG/289330
olkaa hyvä!!!- xyzg
Mitähän sääntöjen vastaista on siinä kun kommentoi että linkin laakeria ei ainakaan väliaikaisesti ole saatavilla.
- keinoaivotodellisuus
Taivas tietää. Kommentti suolen keinoaivomoderoinnin toimivuudesta ei edes mennyt läpi myöhemmin poistettavaksi. Salaista meininkiä.
- Anonyymi
keinoaivotodellisuus kirjoitti:
Taivas tietää. Kommentti suolen keinoaivomoderoinnin toimivuudesta ei edes mennyt läpi myöhemmin poistettavaksi. Salaista meininkiä.
Nyt linkki korjaukseen 242
- patenttipate
mietin tätä laakeriongelmaa...mitä jos sinne kytkimenpuolelle laittaa sen magneetonpuolen laakerin jota löytyy joka kaupasta, se on parimilliä kapeampi kuin se alkuperäinen stefalaakeri. mutta kun siihen muutaman millin vajaaseen rappuun laittaakin vanhan laakerin ulkokoolista 3mm "suikun niin se menee tasan lahkojen kanssa. nyt siihen saisi passaamaan tuon huulitiivisteen esim 17.8x26.2x3.6 tai vähän kapeamman jota löytyy esim kentsolta 5 euron hintaan niin silloinhan paketti olisi sama kuin alkuperäinen?
eli laakeri magneetonpuolelta kytkinpuolelle 3mm laakerin ulkokehä huulitiiviste.
miten olisi?- Gifhjrbr5
Kestävyyden takiahan vetopuolella isompi laakeri on, joten sen kustannuksella varmaan onnistuisi.
- ögkjhgkhghgk
Yhtä kestävä tai heikko laakeri siellä on molemmin puolin. Kytkinpuolella on vain 2mm leveämpi kooli stefaa varten.
- Gifhjrbr5
ögkjhgkhghgk kirjoitti:
Yhtä kestävä tai heikko laakeri siellä on molemmin puolin. Kytkinpuolella on vain 2mm leveämpi kooli stefaa varten.
Jos laakeri on 2mm leveämpi niin kestävämpihän se on ja varmasti sen takia vetopäähän valittu kun siellä suurempi rasitus.
- koolinki
Gifhjrbr5 kirjoitti:
Jos laakeri on 2mm leveämpi niin kestävämpihän se on ja varmasti sen takia vetopäähän valittu kun siellä suurempi rasitus.
luulen että tuo laakeri ei ole sinänsä yhtään kestävämpi vaikka onkin 2mm leveämpi koska: tuo leveys on tehty ulkokoolia ja sisäkoolia leventämällä jotta stefa saadaan siihen ulokkeeseen kiinni, itse laakerin haulit ja systeemit on samat jotka ottavat voimat vastaan, periaatteessa tuo "kuorien "levennys ei tuo kestävyyteen mitään eroa koska silloin haulienkin pitäisi olla sisällä erillaisia.
en tiedä ymmärsittekö mitä yritän selittää? - khgfjhghdgfj
Juuri näin. Siellä on kuulat saman kokoiset molemmin puolin. Periaatteessa leveämpi kooli on jäykempi mutta sillä ei ole laakerin kestävyyden kannalta merkitystä tässä kohtaa. Se lisäleveys on vaan stefaa varten.
- Anonyymi
ögkjhgkhghgk kirjoitti:
Yhtä kestävä tai heikko laakeri siellä on molemmin puolin. Kytkinpuolella on vain 2mm leveämpi kooli stefaa varten.
Nyt onneksi tuon linkin avulla saa kuntoon Thnx!
- hukassa
tai sitten tuolta passeli laakeri jossa on tiiviste samassa, mutta mitä tuon tiivisteen pitävyys on?
https://www.tampereenlaakerikeskus.com/tuotteet.html?id=22/4489
kuka tietää?- hglguygkjhfdtd
Huono. Se on vain pölysuoja. Ei toimi kaksitahti koneessa. Pitää olla oma sitä varten suuniteltu tiiviste.
- paaliin
hglguygkjhfdtd kirjoitti:
Huono. Se on vain pölysuoja. Ei toimi kaksitahti koneessa. Pitää olla oma sitä varten suuniteltu tiiviste.
ok,niin on. se on sitten romukoppakamaa varaosavehkeitä nämä 242 ja 444 sarjaa olevat.harmi kun muuten ois toimivia koneita mutta tuo prkl laakeri.
- paaluun
paaliin kirjoitti:
ok,niin on. se on sitten romukoppakamaa varaosavehkeitä nämä 242 ja 444 sarjaa olevat.harmi kun muuten ois toimivia koneita mutta tuo prkl laakeri.
niin ja sthil av 20 on sama stefa laakeri ilmeisesti, sekin loppunut.
- Anonyymi
paaluun kirjoitti:
niin ja sthil av 20 on sama stefa laakeri ilmeisesti, sekin loppunut.
Nyt on näköjään keksitty korjausvinkki ja osat halvalla
- Anonyymi
paaluun kirjoitti:
niin ja sthil av 20 on sama stefa laakeri ilmeisesti, sekin loppunut.
Nyt on näköjään keksitty korjausvinkki ja osat halvalla.
- stefoja
miten olisi sellainen laakeri jossa on stefa ympätty ns laakerin ympärille, eli tyyliin 136 huskiin ja näihin muovirunkoisiin sahoihin, kokoja on 35x12x12.
jos tuosta laakerista ottaisi ulkokoolista sen kumipinnan pois olisi se 32 mm ja olisi sama kuin 242/444 laakerin koko, tai jos haluaa varmanpäälle niin ottaa puolet siitä kumesta pois ja toisen puolen kairaa lohkosta kumenpaksuuden pois jolloin saataisiin sellainen rappumallin liitos jos ymmärrätte?
onko kukaan miettinyt?- hgfht5igtfu
136:ssa on ihan normaali stefa systeemi eli sitä ei ole ympätty laakeriin. Ideallasi leveys loppuu tai asennussyvyys. Stefalaakeri vaihtamalla tavalliseen saadaan 2mm vapaaksi mutta se ei riitä noille irtostefa systeemeille. Todennäköisesti ölypumppu ei mahdu enää. Niitä on myös laakerin ulkokooliin lovettuja stefoja. Ainakin stihl 026:ssa Jos tuon tyyppisen laakerin löytää mitoilla niin voi olla että toimii. eli 12x32x10. Mutta todennäköisesti öljypumpun mahtuminen tulee ongelmaksi tuossakin. Dolmarilla on stefalaakeri samoilla mitoilla. Se voi olla sovitettavissa mutta siinä on ongelma että stefa on alunperin tarkoittu lohkojen sisäpuolelle jossa lohkot pitää sen paikallaan. Huskissa sille pitäisi keksi joku painin. Jos asennussyvyys piisaa siinäkään.
Kaytännössä ei tossa ole muita vaihtoehtoja kuin sorvata laippa stefalle ja löytää kapea stefa tai sorvata tavalliselle laakerille stefa teflonista.ja keksiä miten se pysyy paikallaan ja pitää painetta ja kestää hankausta.
- voekkonen
tuolla netissä suomenliikkeissä on myytävänä 242 ja näihin hankaliin varaosasahoihin stefoja, esim tämä:
https://www.teraosa.fi/stefa-hva-242.html
miten tuota stefaa myydään jos se on samassa paketissa laakerin kanssa?
vai voiko muka tuon laittaa esim peruslaakerin kanssa( magneetonpuolen laakerin) jos ne asentaisi kytkinpuolelle?- hhglhgjgjhfg
ongelma on laakeri ei stefa. Stefoja saa molemmin puolin mutta kytkin puolelle ei saa laakeria. Magneeton puolella on tavallinen laakeri. Sen voi toki laittaa kytkinpuolelle mutta silloin stefalle pitää keksiä jotakin.
- kokeilumieli
hhglhgjgjhfg kirjoitti:
ongelma on laakeri ei stefa. Stefoja saa molemmin puolin mutta kytkin puolelle ei saa laakeria. Magneeton puolella on tavallinen laakeri. Sen voi toki laittaa kytkinpuolelle mutta silloin stefalle pitää keksiä jotakin.
okei. käydään läpi tämä kokemuksen kautta:=).
- Anonyymi
Tuolla adborside komin puolella husqvarna 242 beaRings replacement sanalla löytyy kytkimen puolelle korjaus konsti, sellaiset 2 osaiset laakerit jossa irto ulkokoolit laitetaan molemmille puolille ja niihin käy normi stefa, siellä on kuvien kanssa tuo homma.
Ei muutakuin korjaamaan.- Anonyymi
siis linkki on tämä eikä aborsitsite,
http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3/viewtopic.php?t=32357
kuvia myös - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis linkki on tämä eikä aborsitsite,
http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3/viewtopic.php?t=32357
kuvia myösHienoa! Tässä onkin pari 242 ja muutama 444 odottanutkin juurikin tuota puuttuvaa stefa ongelmaa, ryöstöhintaiset GRAALINMALJA laakerit saavat jäädä hyllyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis linkki on tämä eikä aborsitsite,
http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3/viewtopic.php?t=32357
kuvia myösJesss, älyttömän hyvä löytö!
Thnx tästä!
- Anonyymi
Kiitos vinkistä!
Nyt saan vihdoin omani kuntoon!
Kiitossss! - Anonyymi
Kiitoksia linkistä!
- Anonyymi
Hyvä hyvä. Toimii!
- Anonyymi
Pelaa, kumma kun kukaan aiemmin ei ole hokannut noita pappatunikan laakereita tuonne laittaa kun ne on kappeempia ja mahdollistaa Stefan asennuksen
- Anonyymi
nyt asennettu nuo irtokehällä olevat laakerit ja stefa tuonne kytkinpuolelle. onneksi oli oli tämmöinen konsti
- Anonyymi
kiitoss! täytyypä rueta tuotakin hommaa duunaamaan!
- Anonyymi
Vieläkö on pappatunturin laakerit toiminnassa taitaa olla huskussa vähän enempi kierroksia että mitenhän kestää
- Anonyymi
Kytkimen puolen laakerin saa kentsolta (229,-e/kpl) ei mikään halpa ja Made in Portugal.
En tiedä täyttääkö kierros vaatimuksia, mutta itse sain Marokosta Opelin laturin laakerin ja kestää 15000-20000r pitäisi kestää, ja valmistettu Made in Japani.(Halvempi). - Anonyymi
aikun taas niin jännittää...
- Anonyymi
Kytkimen puolen laakerin saa kentsolta (229,-e/kpl) ei mikään halpa ja Made in Portugal.
En tiedä täyttääkö kierros vaatimuksia, mutta itse sain Marokosta Opelin laturin laakerin ja kestää 15000-20000r pitäisi kestää, ja valmistettu Made in Japani.(Halvempi). - Anonyymi
Husqvarna 242XGP, saa kytkimenpuolen laakeria ja hyvää laatua Japanista..
"toukoarska"
Monet luulee että ei löydy, mutta kyllä vaan löytyy (Ei alkuperäistä) mutta parempaa...- Anonyymi
temusta
- Anonyymi
Huqvarna 440 laakeri on samoilla mutoilla
- Anonyymi
temusta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882