242 ja 444 laakerit mistä

osiahakusessa

mistä löytys 444/242 huskiin sitä kytkimen laakeria??? meinaan siinä on stefa siinä laakerissa kytkimen puolella ja ei oota myydään kaupoissa. vai voikohan tuohon tehdä jotain patenttia että sorvaa lohkosta pois että saa stefan erillisen?
oletteko ikinä tehneet moista?
ja sitten mäntä ja pytty kyssäriä...444 mäntä on äkkiseltään samanlainen 242 männänkans,mutta kun laittaa vierekkäin(tapilla kiinni molempiin) huomaa että 242 mäntä on 2mm korkeampi ja helmat hiukan matalammalla vaikka männänkorkeus sama molemmissa. eli ristitappi on hiukan korkeammalla/matalammalla.
voiskohan 242 männänlaesta sipasta 1-2mm pois ja istuttaa se 444 vehkeeseen?
joku puhui myös että vanhemman 346 hussen(42mm) mäntä ois pienellä modauksella passeli 444 huskiin?
myös huhua että rx245 ja rx252 raivurin pytyt kävisivät 444 sahaan kuten pienemmät 240sg vermeet sekä 44 hussen avoporttiset....
tulikohan liikaa epäselvää...siis hussen 444 laakerit ja sopivat pytyt/männät modikaatiot tiedot hakusessa.'
kiits!

45

4831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepson

      Tai kysy puuilosta.

    • millivulle

      Hintavia kentson laakerit. Husqvarnalta noita ei saa enää. Eikä oikein maailmaltakaan. Selittänee kentson hintoja. Varmaan ei ole vilkasta kaupankäynti sielläkään. Se patentti on vähän vaikea kun tulee öljypumppu päälle. Heikosti tilaa sorvailla ja sovitella. Kaikki on mahdollista mutta vaatii vehkeet ja taitoa. Itse en ala kun 242 on sammuva suuruus.
      Männästä saa sorvattua millin päältä. Kaksi alkaa olemaan jo ehkä liikaa.

      • Anonyymi

        Ok, hyvä että nyt löytyy korjauskonsti


    • husovarna15

      mutkan kautta kuulin että ruottista sais stefalaakeria suoraan valmistajalta?!

    • täältälöytyy18e
      • xyzg

        Mitähän sääntöjen vastaista on siinä kun kommentoi että linkin laakeria ei ainakaan väliaikaisesti ole saatavilla.


      • keinoaivotodellisuus

        Taivas tietää. Kommentti suolen keinoaivomoderoinnin toimivuudesta ei edes mennyt läpi myöhemmin poistettavaksi. Salaista meininkiä.


      • Anonyymi
        keinoaivotodellisuus kirjoitti:

        Taivas tietää. Kommentti suolen keinoaivomoderoinnin toimivuudesta ei edes mennyt läpi myöhemmin poistettavaksi. Salaista meininkiä.

        Nyt linkki korjaukseen 242


    • patenttipate

      mietin tätä laakeriongelmaa...mitä jos sinne kytkimenpuolelle laittaa sen magneetonpuolen laakerin jota löytyy joka kaupasta, se on parimilliä kapeampi kuin se alkuperäinen stefalaakeri. mutta kun siihen muutaman millin vajaaseen rappuun laittaakin vanhan laakerin ulkokoolista 3mm "suikun niin se menee tasan lahkojen kanssa. nyt siihen saisi passaamaan tuon huulitiivisteen esim 17.8x26.2x3.6 tai vähän kapeamman jota löytyy esim kentsolta 5 euron hintaan niin silloinhan paketti olisi sama kuin alkuperäinen?
      eli laakeri magneetonpuolelta kytkinpuolelle 3mm laakerin ulkokehä huulitiiviste.
      miten olisi?

      • Gifhjrbr5

        Kestävyyden takiahan vetopuolella isompi laakeri on, joten sen kustannuksella varmaan onnistuisi.


      • ögkjhgkhghgk

        Yhtä kestävä tai heikko laakeri siellä on molemmin puolin. Kytkinpuolella on vain 2mm leveämpi kooli stefaa varten.


      • Gifhjrbr5
        ögkjhgkhghgk kirjoitti:

        Yhtä kestävä tai heikko laakeri siellä on molemmin puolin. Kytkinpuolella on vain 2mm leveämpi kooli stefaa varten.

        Jos laakeri on 2mm leveämpi niin kestävämpihän se on ja varmasti sen takia vetopäähän valittu kun siellä suurempi rasitus.


      • koolinki
        Gifhjrbr5 kirjoitti:

        Jos laakeri on 2mm leveämpi niin kestävämpihän se on ja varmasti sen takia vetopäähän valittu kun siellä suurempi rasitus.

        luulen että tuo laakeri ei ole sinänsä yhtään kestävämpi vaikka onkin 2mm leveämpi koska: tuo leveys on tehty ulkokoolia ja sisäkoolia leventämällä jotta stefa saadaan siihen ulokkeeseen kiinni, itse laakerin haulit ja systeemit on samat jotka ottavat voimat vastaan, periaatteessa tuo "kuorien "levennys ei tuo kestävyyteen mitään eroa koska silloin haulienkin pitäisi olla sisällä erillaisia.
        en tiedä ymmärsittekö mitä yritän selittää?


      • khgfjhghdgfj

        Juuri näin. Siellä on kuulat saman kokoiset molemmin puolin. Periaatteessa leveämpi kooli on jäykempi mutta sillä ei ole laakerin kestävyyden kannalta merkitystä tässä kohtaa. Se lisäleveys on vaan stefaa varten.


      • Anonyymi
        ögkjhgkhghgk kirjoitti:

        Yhtä kestävä tai heikko laakeri siellä on molemmin puolin. Kytkinpuolella on vain 2mm leveämpi kooli stefaa varten.

        Nyt onneksi tuon linkin avulla saa kuntoon Thnx!


    • hukassa
      • hglguygkjhfdtd

        Huono. Se on vain pölysuoja. Ei toimi kaksitahti koneessa. Pitää olla oma sitä varten suuniteltu tiiviste.


      • paaliin
        hglguygkjhfdtd kirjoitti:

        Huono. Se on vain pölysuoja. Ei toimi kaksitahti koneessa. Pitää olla oma sitä varten suuniteltu tiiviste.

        ok,niin on. se on sitten romukoppakamaa varaosavehkeitä nämä 242 ja 444 sarjaa olevat.harmi kun muuten ois toimivia koneita mutta tuo prkl laakeri.


      • paaluun
        paaliin kirjoitti:

        ok,niin on. se on sitten romukoppakamaa varaosavehkeitä nämä 242 ja 444 sarjaa olevat.harmi kun muuten ois toimivia koneita mutta tuo prkl laakeri.

        niin ja sthil av 20 on sama stefa laakeri ilmeisesti, sekin loppunut.


      • Anonyymi
        paaluun kirjoitti:

        niin ja sthil av 20 on sama stefa laakeri ilmeisesti, sekin loppunut.

        Nyt on näköjään keksitty korjausvinkki ja osat halvalla


      • Anonyymi
        paaluun kirjoitti:

        niin ja sthil av 20 on sama stefa laakeri ilmeisesti, sekin loppunut.

        Nyt on näköjään keksitty korjausvinkki ja osat halvalla.


    • stefoja

      miten olisi sellainen laakeri jossa on stefa ympätty ns laakerin ympärille, eli tyyliin 136 huskiin ja näihin muovirunkoisiin sahoihin, kokoja on 35x12x12.
      jos tuosta laakerista ottaisi ulkokoolista sen kumipinnan pois olisi se 32 mm ja olisi sama kuin 242/444 laakerin koko, tai jos haluaa varmanpäälle niin ottaa puolet siitä kumesta pois ja toisen puolen kairaa lohkosta kumenpaksuuden pois jolloin saataisiin sellainen rappumallin liitos jos ymmärrätte?
      onko kukaan miettinyt?

      • hgfht5igtfu

        136:ssa on ihan normaali stefa systeemi eli sitä ei ole ympätty laakeriin. Ideallasi leveys loppuu tai asennussyvyys. Stefalaakeri vaihtamalla tavalliseen saadaan 2mm vapaaksi mutta se ei riitä noille irtostefa systeemeille. Todennäköisesti ölypumppu ei mahdu enää. Niitä on myös laakerin ulkokooliin lovettuja stefoja. Ainakin stihl 026:ssa Jos tuon tyyppisen laakerin löytää mitoilla niin voi olla että toimii. eli 12x32x10. Mutta todennäköisesti öljypumpun mahtuminen tulee ongelmaksi tuossakin. Dolmarilla on stefalaakeri samoilla mitoilla. Se voi olla sovitettavissa mutta siinä on ongelma että stefa on alunperin tarkoittu lohkojen sisäpuolelle jossa lohkot pitää sen paikallaan. Huskissa sille pitäisi keksi joku painin. Jos asennussyvyys piisaa siinäkään.
        Kaytännössä ei tossa ole muita vaihtoehtoja kuin sorvata laippa stefalle ja löytää kapea stefa tai sorvata tavalliselle laakerille stefa teflonista.ja keksiä miten se pysyy paikallaan ja pitää painetta ja kestää hankausta.


    • voekkonen

      tuolla netissä suomenliikkeissä on myytävänä 242 ja näihin hankaliin varaosasahoihin stefoja, esim tämä:
      https://www.teraosa.fi/stefa-hva-242.html

      miten tuota stefaa myydään jos se on samassa paketissa laakerin kanssa?
      vai voiko muka tuon laittaa esim peruslaakerin kanssa( magneetonpuolen laakerin) jos ne asentaisi kytkinpuolelle?

      • hhglhgjgjhfg

        ongelma on laakeri ei stefa. Stefoja saa molemmin puolin mutta kytkin puolelle ei saa laakeria. Magneeton puolella on tavallinen laakeri. Sen voi toki laittaa kytkinpuolelle mutta silloin stefalle pitää keksiä jotakin.


      • kokeilumieli
        hhglhgjgjhfg kirjoitti:

        ongelma on laakeri ei stefa. Stefoja saa molemmin puolin mutta kytkin puolelle ei saa laakeria. Magneeton puolella on tavallinen laakeri. Sen voi toki laittaa kytkinpuolelle mutta silloin stefalle pitää keksiä jotakin.

        okei. käydään läpi tämä kokemuksen kautta:=).


    • Anonyymi

      Tuolla adborside komin puolella husqvarna 242 beaRings replacement sanalla löytyy kytkimen puolelle korjaus konsti, sellaiset 2 osaiset laakerit jossa irto ulkokoolit laitetaan molemmille puolille ja niihin käy normi stefa, siellä on kuvien kanssa tuo homma.
      Ei muutakuin korjaamaan.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis linkki on tämä eikä aborsitsite,
        http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3/viewtopic.php?t=32357
        kuvia myös

        Hienoa! Tässä onkin pari 242 ja muutama 444 odottanutkin juurikin tuota puuttuvaa stefa ongelmaa, ryöstöhintaiset GRAALINMALJA laakerit saavat jäädä hyllyyn.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kiitos vinkistä!
      Nyt saan vihdoin omani kuntoon!
      Kiitossss!

    • Anonyymi

      Kiitoksia linkistä!

    • Anonyymi

      Hyvä hyvä. Toimii!

    • Anonyymi

      Pelaa, kumma kun kukaan aiemmin ei ole hokannut noita pappatunikan laakereita tuonne laittaa kun ne on kappeempia ja mahdollistaa Stefan asennuksen

    • Anonyymi

      nyt asennettu nuo irtokehällä olevat laakerit ja stefa tuonne kytkinpuolelle. onneksi oli oli tämmöinen konsti

      • Anonyymi

        kiitoss! täytyypä rueta tuotakin hommaa duunaamaan!


      • Anonyymi

        Vieläkö on pappatunturin laakerit toiminnassa taitaa olla huskussa vähän enempi kierroksia että mitenhän kestää


    • Anonyymi

      Kytkimen puolen laakerin saa kentsolta (229,-e/kpl) ei mikään halpa ja Made in Portugal.
      En tiedä täyttääkö kierros vaatimuksia, mutta itse sain Marokosta Opelin laturin laakerin ja kestää 15000-20000r pitäisi kestää, ja valmistettu Made in Japani.(Halvempi).

    • Anonyymi

      aikun taas niin jännittää...

    • Anonyymi

      Kytkimen puolen laakerin saa kentsolta (229,-e/kpl) ei mikään halpa ja Made in Portugal.
      En tiedä täyttääkö kierros vaatimuksia, mutta itse sain Marokosta Opelin laturin laakerin ja kestää 15000-20000r pitäisi kestää, ja valmistettu Made in Japani.(Halvempi).

    • Anonyymi

      Husqvarna 242XGP, saa kytkimenpuolen laakeria ja hyvää laatua Japanista..
      "toukoarska"
      Monet luulee että ei löydy, mutta kyllä vaan löytyy (Ei alkuperäistä) mutta parempaa...

      • Anonyymi

        temusta


    • Anonyymi

      Huqvarna 440 laakeri on samoilla mutoilla

      • Anonyymi

        temusta


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3154
    2. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2390
    3. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2087
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      480
      2077
    5. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1839
    6. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1725
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1613
    8. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      8
      1514
    9. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1214
    10. Vanhemmalle naiselle

      Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      44
      1212
    Aihe