Voiko peruspuhelimesta jakaa internetin toiseen laitteeseen? Jos voi, miten se tapahtuu? (Siinä ei ole wlania.)
Internetin jakaminen puhelimesta
7
160
Vastaukset
- riippuumallista
Riippuu täysin mallista.
- nettiyhteys
Nokian pieni peruspuhelin, jossa nettiyhteys. En tiedä mallin numeroa enää.
- silloineivoi
nettiyhteys kirjoitti:
Silloin tuskin voi jakaa koska vanhemmissa Nokialaisissa ei ole jakotoimintoa eikä suurimmassa osassa uusistakaan.
nettiyhteys kirjoitti:
Bluetoothilla tai kaapelilla pitäisi onnistua. Pitää laittaa se toimimaan modeemina ja soittaa sitten johonkin *99* tms. numeroon. Tuli tuota käytettyä vajaa kymmenen vuotta sitten. Googlea lisää ohjeita.
- Kansalainen-kane
En kommentoi aloittajan kysymystä, mutta kirjoitan silti tähän ketjuun, koska otsikko vastaa aihettani.
<b>Puhelinkauppiaat yrittävät myydä erillisiä nettiliittymiä ja laitteita ihmisille, jotka eivät niitä välttämättä tarvitsisi. </b>
Meidän taloudessa on 4G-verkon tultua lakkautettu erillinen internet-liittymä tietokoneille ja tabletille. Sen sijaan on käytetty internetiä vain puhelinten jakamana. Tätä on tehnyt nyt siis noin 3-4 vuotta. Minulla on halpa Samsumg J5 2016, ja sitä ennen käytössä oli J5 2014 malli tms. Puolisolla joku halpa Lenovo.
Mulla on puhelin ollut monta vuotta latauksessa joka yö, jotta se aamulla on 100% latauksella valmis päivän toimiin. Käytän nettiä tietokoneille jaettuna päivittäin n. 3-4 tuntia, joista striimauspalveluita 2-3 tuntia. Jos pelaan pöytäkoneelle pidemmän session, pitää akkua ladata myös päivällä. Muutoin pelkkä yölataus riittää. Akkua ei ole tarvinnut vielä vaihtaa, ja akun varaustaso vaikuttaa pysyneen käyttämisen kätevyyden kannalta hyvinkin riittävältä: nukkumaan mennessä saattaa alittaa 15%, jos olen katsonut Netflixiä tms. pidemmän pätkän 3-4 tuntia.
Puhelinkauppias soitti minulle äsken, ja yritti tietenkin myydä minulle erillisen nettiliittymän. Hän "pelotteli" puheilla puhelimen akun vaarallisesta kuumenemisesta ja ennenaikaisesta loppuunkulumisesta, niin että pitäisi sitten vaihtaa uusi akku tai uudemmissa puhelimissa uusi puhelin.
Samaa "pelottelua" käytti kauppias isälle, kun ehdotin, että hänkin voisi lopettaa erillisen netin kokonaan ja käyttää vain puhelimensa nettiä - varsinkin kun hänen nettikäyttönsä on vain sähköpostia ja pankkipalveluita.
Näillä kauppiailla ei taida olla mitään käytännön kokemusta pidempiaikaisesta puhelimen käyttämisestä reitittimenä, vaan he yrittävät tietenkin kaupata meille ihmisille tuotteitaan erilaisina retorisin keinoin. Kuten nyt vaikkapa vetoamalla akun kestämättömyyteen ja uuden puhelimen ostamisen ennenaikaiseen tarpeeseen, jos puhelinta käyttää reitittimenä.
Tämä on ymmärrettävää, koska kauppiaiden tulot riippuvat myydyistä tuotteista. Mutta se ei ole hyväksyttävää, vaan se on vedätystä! Onneksi olen itse elänyt sen ajan (1980- ja vielä '90-luvullakin), että kauppias on oikeasti palvellut asiakasta, ja tarvittaessa kertonut vaikkapa, että: "Kuule, sä et nyt tarvi tota laitetta, kun pärjäät sillä omallas".- Kauppiaathuijaa
Jep näin on käynyt mullekin. Tosiasiassa ei se akku siitä sen enempää huonone jos huolehtii puhelimen ilmankierrosta eli ei pidä sitä esimerkiksi sängyllä.
Eikä nämä kuumene sen enempää.. - ptq
Ei se akku muutamassa päivässä ala pullistelemaan, mutta jos se alkaa lämpiämään niin sitten joskus voi tapahtua jotain. Lähinnä pullistuminen ja korkeinaan puhelimen menetys ja jälki aluseen. Jos puhelin on lämmennyt viikoja, en jättäisi sitä aivan yksin, pullistuessa tulee joskus hurjat savut, tulipalon vaaraa ei taida olla.
ite ole jakanut mökeillä vanhoilla puhelintableteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324181Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene122057Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko241982Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su461433Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731426- 291285
- 661234
- 821221
Ota se joka eniten tulee lähelle ja yrittää
Neuvoksi jos on moni kiinnostunut. Silloin ei tarvitse arvuutella onko kiinnostunut. Näin se vaan menee. Nopeat syövät h111917Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla26823