DNA:lta TODELLA törkeä lasku

jasmine

Olen kayttanyt DNA:n GPRS-yhteytta ulkomailta. Aikaisemmin kaytto on ollut noin 16 €/kk.

Nyt DNA lahetti laskun, 4000 €, ainoastaan tammikuulta!! Hinnanmuutoksista ei olla mitenkaan ilmoitettu henkilokohtaisesti eika edes aikaisemmissa laskuissa. Yhtakkia alkoivat vaan peria liikenteesta 8 €/mb.

Taitaa olla niin, etta koska kilpailu on koventunut teleoperaattoreiden valilla, on DNA:n tehtava tallaisia huijariyrityksia asiakkaille.

Ei muuta kuin liittymat pois DNA:lta.

113

88954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkahattutäti

      Voiko tuollaista tehdä? Todella törkeää! Ehdotukseni on: ota yhteyttä Hannu Karpoon, niin saadaan asia julkisuuteen. Eipähän muut enää narahda samaan lankaan ja hyvällä säkällä pääset itsekin laskustasi!!!

      • ei kiitos!!

        Harmi kun ihmiset ovat vasta nytten huomanneet näitten ns.halpaliittymien taktiikan!!!
        TÄYTTÄ HUIJAUSTA kaikki nämä saunalahdet,DNA,ym."ilmaiset"liittymät.
        Vaikka kk maksut tuntuvatkin kalliilta kuten radiolinja,sonera niin ainuita vaihtoehtoja,mitkä toimivat ja saa yhteyden jos ongelmia!!!

        JÄRKEÄ hyvät ihmiset...aina halvin ei ole edullisin loppupelissä


      • tipsu
        ei kiitos!! kirjoitti:

        Harmi kun ihmiset ovat vasta nytten huomanneet näitten ns.halpaliittymien taktiikan!!!
        TÄYTTÄ HUIJAUSTA kaikki nämä saunalahdet,DNA,ym."ilmaiset"liittymät.
        Vaikka kk maksut tuntuvatkin kalliilta kuten radiolinja,sonera niin ainuita vaihtoehtoja,mitkä toimivat ja saa yhteyden jos ongelmia!!!

        JÄRKEÄ hyvät ihmiset...aina halvin ei ole edullisin loppupelissä

        ei todellakaan saa elisan verkkoon tai asiakas palveluun yhteyttä kun tarvitsee,niiltäkin vaan tulee virheellisiä laskuja,puolitoista tuntia asiakaspalvelussa olin toissa päivänä että sain laskun oikein,,,


      • Tele Finland. Äijä jyrää!

        Tele Finlandilta tuli lasku muttei sim-korttia.
        Kyllä vittuttaa. Asiakaspalvelua ei ole ja jos pääsee läpi niin siellä sanotaan että laita palautetta emailina. Emailiin ei tietenkään vastata. En ymmärrä miksi pitäisi maksaa maksukehotusta kuukausimaksuista liittymästä minkä kyllä tilasin mutta jota ei minulle toimitettu.


      • ei kiitos!
        ei kiitos!! kirjoitti:

        Harmi kun ihmiset ovat vasta nytten huomanneet näitten ns.halpaliittymien taktiikan!!!
        TÄYTTÄ HUIJAUSTA kaikki nämä saunalahdet,DNA,ym."ilmaiset"liittymät.
        Vaikka kk maksut tuntuvatkin kalliilta kuten radiolinja,sonera niin ainuita vaihtoehtoja,mitkä toimivat ja saa yhteyden jos ongelmia!!!

        JÄRKEÄ hyvät ihmiset...aina halvin ei ole edullisin loppupelissä

        Ai pitäis liittymä vaihtaa operaattorille joka ostaa ilmaa??? Kiitos, mutta EI kiitos! Muutenkin soneran asiakaspalvelijat ovat todella nuivia. Heille ei tekisi pahaa käydä asiakaspalvelukurssilla.. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia DNA:n kanssa, soneran kanssa on saanut tapella pienistä asioista.


      • Nimetön
        Tele Finland. Äijä jyrää! kirjoitti:

        Tele Finlandilta tuli lasku muttei sim-korttia.
        Kyllä vittuttaa. Asiakaspalvelua ei ole ja jos pääsee läpi niin siellä sanotaan että laita palautetta emailina. Emailiin ei tietenkään vastata. En ymmärrä miksi pitäisi maksaa maksukehotusta kuukausimaksuista liittymästä minkä kyllä tilasin mutta jota ei minulle toimitettu.

        Mä taas ole erittäin tyytyväinen TeleFinlandin asiakkaana!! Kun liittymä ei auennut silloin kun oli sopimus (oli tarkat kellonajat milloin liittymäni vaihtuu) soitin asiakaspalveluun, odotin sellaiset 3min ja erittäin mukava asiakspalvelija vastasi, laittoi jotain ajoja ja noin 6min kuluttua siitä kun olin soittanut liittymäni pelitti!! Laskut ovat ajoissa, kohtuullisia, selkeitä ja ei liikalaskutusta!!


      • NO TELE enää
        Tele Finland. Äijä jyrää! kirjoitti:

        Tele Finlandilta tuli lasku muttei sim-korttia.
        Kyllä vittuttaa. Asiakaspalvelua ei ole ja jos pääsee läpi niin siellä sanotaan että laita palautetta emailina. Emailiin ei tietenkään vastata. En ymmärrä miksi pitäisi maksaa maksukehotusta kuukausimaksuista liittymästä minkä kyllä tilasin mutta jota ei minulle toimitettu.

        Puhelimeen ei vastata ja samoin ei sähköposteihin..uhkauksia vaan tulee vaikka heidän moka..Eli vielä hetken soi mutta olen jo irtisanonut kirjallisesti ja soitonsiirto jo uuteen liittymään toimii.


      • kaikkea sitä saa
        ei kiitos!! kirjoitti:

        Harmi kun ihmiset ovat vasta nytten huomanneet näitten ns.halpaliittymien taktiikan!!!
        TÄYTTÄ HUIJAUSTA kaikki nämä saunalahdet,DNA,ym."ilmaiset"liittymät.
        Vaikka kk maksut tuntuvatkin kalliilta kuten radiolinja,sonera niin ainuita vaihtoehtoja,mitkä toimivat ja saa yhteyden jos ongelmia!!!

        JÄRKEÄ hyvät ihmiset...aina halvin ei ole edullisin loppupelissä

        2viikon lasku melkein 500e ja tyhjästä. Yhteys ei ole edes toiminut kuin pätkittäin ,ja GPR-puhelimeni ei ole ollut koneessa silti selvitys-listassa olisi yhteys ollut päällä yhtäjaksoisesti jopa 12tuntii,kyllä jossain mättää ja pahasti.


    • Jeppe

      poistihan DNA asiakkailtaan varkausturvankin ilmoittamatta siitä muutama vuosi sitten. Eipä liiemmin ilmoittele asiakkailleen.

      • hmm

        Minä sain erityisen hyvää asiakaspalvelua DNA:lta muutama vuosi sitten. Huomasin kännykkäni kadonneeksi, sitä liittymää sitten sulkemaan oitis. No se känny löytyi kuin löytyikin myöhemmin. Soitto DNA:lle ja asia kunnossa. Vaan eipä ollut. Liittymääni ei avattukkaan. Syykin selvisi, puhelinlasku maksamatta. Sattui vaan niin hauskasti, että tuo eräpäivä oli juuri tämä samainen päivä, joka kaiken lisäksi oli pitkäperjantai, jolloin rahaliikenne pankkien välillä ei toimi. Että DNA:lle hyvää päivää vaan... Kolmannella soitolla sain liittymäni vihdoin avatuksi.


      • Annu

        Kyllä siitä varkausturvan poistosta ilmoitettiin. Kannattaa lukea tiedotteet mitkä tulee laskun mukana ;) Nettisivulta ainakin löytyy tietoa...


      • Päivi K
        hmm kirjoitti:

        Minä sain erityisen hyvää asiakaspalvelua DNA:lta muutama vuosi sitten. Huomasin kännykkäni kadonneeksi, sitä liittymää sitten sulkemaan oitis. No se känny löytyi kuin löytyikin myöhemmin. Soitto DNA:lle ja asia kunnossa. Vaan eipä ollut. Liittymääni ei avattukkaan. Syykin selvisi, puhelinlasku maksamatta. Sattui vaan niin hauskasti, että tuo eräpäivä oli juuri tämä samainen päivä, joka kaiken lisäksi oli pitkäperjantai, jolloin rahaliikenne pankkien välillä ei toimi. Että DNA:lle hyvää päivää vaan... Kolmannella soitolla sain liittymäni vihdoin avatuksi.

        2 vuotta sitten vaihdoin dnalta acn operattorille
        Joka oli vielä hurjempi firma. Littymäni ei koskaan avautunut ja vaihdoin Saunalahteen. Saunalahti teki sopimuksen dna kanssa ja kaiken piti olla ok!! Vaan dna ja acn aloittivat perinnän minulta. Joudun kuulema maksamaan liittymien välisestä sirrosta?? Selvitin asiaa useita päiviä. Aina tuli uusia laskuja sekä dnalta että acnltä. Lopulta tein rikosilmoituksen. Asia sovittiin puhelimessa dana ja acn välillä. LUULIN että asiat on OK. Yllätys lähes 2 vuoden päästä sain perintäfirmalta intrum juritia perintäkirjeen.
        Jossa olenkin velkaa dna yhtiölle taas 155e, minlta olikin heille jäänyt maksamatta kuulema vanhoja puheluita. Tosin mulle 2 vuotta sitten dna ilmoitti kaiken olevan kunnossa ja moneen kertaan. Jätän taas asiani kuluttajasuoja virastoon ja polisille. Sillä dna operattoriin ei tosiaan ole luottamista.


      • saikolahti
        Päivi K kirjoitti:

        2 vuotta sitten vaihdoin dnalta acn operattorille
        Joka oli vielä hurjempi firma. Littymäni ei koskaan avautunut ja vaihdoin Saunalahteen. Saunalahti teki sopimuksen dna kanssa ja kaiken piti olla ok!! Vaan dna ja acn aloittivat perinnän minulta. Joudun kuulema maksamaan liittymien välisestä sirrosta?? Selvitin asiaa useita päiviä. Aina tuli uusia laskuja sekä dnalta että acnltä. Lopulta tein rikosilmoituksen. Asia sovittiin puhelimessa dana ja acn välillä. LUULIN että asiat on OK. Yllätys lähes 2 vuoden päästä sain perintäfirmalta intrum juritia perintäkirjeen.
        Jossa olenkin velkaa dna yhtiölle taas 155e, minlta olikin heille jäänyt maksamatta kuulema vanhoja puheluita. Tosin mulle 2 vuotta sitten dna ilmoitti kaiken olevan kunnossa ja moneen kertaan. Jätän taas asiani kuluttajasuoja virastoon ja polisille. Sillä dna operattoriin ei tosiaan ole luottamista.

        Oikein toimit. Tosin varo, kavereitani ovat Saunalahdessa muistaneet aiheettomilla laskuilla, eikä niistä suostuta kertomaan muuta kuin että maksa tai itke ja maksa. Jos tulee ongelmia niin muista mahdollisimman pian pyytää jokin korkeampi viskaali puhelimeen, niin asiakasvälttelijät ymmärtävät, ettet ole yksi huijattava lammas.


    • Mies

      Ota yhteyttä operaattoriin ja riitauta lasku. Maksa laskusta se osa minkä katsot riidattomaksi, eli maksa samalla taksalla kuin tähänkin asti.

      Riitautettua laskua ei voida laittaa perintään eikä se vaikuta luottotietoihin vaan asia selvitetään ensin ja sitten aloitetaan laskuttaminen alusta.

      Ota yhteyttä myös kuluttajaneuvontaan.

      Tuo ei voi olla kohtuullista eikä laillista että asiakkaalle ei ole ilmoitettu hinnanmuutoksista.

      • Tietokone / GPRS

        Kuukausimaksut oli n 16e /kk
        Oli hirvittävä homma saada systeemi pelaamaan tietokoneella. Tämä oli ns.langaton yhteys.
        Erittäin hidas.Jos linjoilla on ruuhkaa niin pääset vasta yöllä.Ja ei sitten avaa sivujakaan,ruuhkassa meinaan.
        Systeemi ei käynyt vanhaan rakkineeseen, piti hommata uusi.Tämä oli ensin pojalla läppäri käytössä ja oli monta kuukautta käyttämättä. Maksettiin silti kuukausimaksu.
        Vuosi sitten tammikuussta paukahti 350e yllätyslasku ja helmikuusta vähän vähemmän. DNA oli yksipuolisesti muuttanut laskutussysteemiä.Maaliskuun alusta HE SULKIVAT LIITTYMÄN .Valitin koko asiasta kuluttajaasiamiehelle. Olin aikaisemmin asiasta puhelinyhteydessä asiakaspalveluun ja koetin saada selvää mitä oli oikein tapahtunut. Asiakaspalvelussa sanottiin että sitä voi aina soittaa ja tarkistaa koska 16e perussopimus ylittyy. Soita nyt helvetti joka päivä ja kysele.Pelkkä linjoilla odottelu kestää normaalisti n 45 min ja siitä laskutetaan.Systeemin käyttö on suoraan verrattavissa Venäläisen ruletin peluuseen.Etukäteen ei voi tietää minkälainen sivu sieltä aukeaa onko pieni vai iso kuva joka vie enemmän megoja. Kukas kakartoita vahtii,kun he surffaavat netissä.
        Laitoin asiasta useamman kirjeen DNA:lle
        Joskus keväällä tuli kuluttajavalituslautakunnasta päätös jolloin ylimääräiset maksut peruttiin.
        En enää käyttänyt liittymää koska DNA oli sen sulkenut.Sitten alkoi laskuja taas sadella. Alkaen helmikuusta.En tietenkään maksanut koska liittymän käyttö oli lopetettu. DNA siirsi laskutukset perintätoimistolle. Olin asiasta useaan kertaan yhteydessä perintätoimistoon ja DNA laskutukseen.
        DNA laskutuksessa on kyllä joku palveluvammainen töissä.Ei millään usko yhtään mitään.Huutaa vain että sitten mennään raastupaan.Sellaiset määräykset on myös antanut perintätoimistolle.
        Kyllä on aikoihin eletty kun 16e takia pitää raastupaan lähteä, vaikka itse pistivät liittymän kiinni.Voin suoraan sanoa ettei siellä palvelu pelaa.
        Jos muutetaan systeemi toiseksi niin,ensin pitää sanoa vanha systeemi irti ja solmia uusi sopimus.Tästä pidetään kiinni.
        En koskaan tule ottaamaan mitään missä lukee DNA.
        Neuvoksi annan että ota kaikista itsellesi kopiot,niitä tulet tarvitsemaan näiden kanssa asioidessa.


      • pave

        DNA kallis elämä halpa.
        Esim NETIKAN NS: laajakaista on perseestä.
        takkuaa jatkuvasti , voi kun sais soneran , mutta VAASANLÄÄNIN PUHELIN estää kilpailun.


      • soittaa
        pave kirjoitti:

        DNA kallis elämä halpa.
        Esim NETIKAN NS: laajakaista on perseestä.
        takkuaa jatkuvasti , voi kun sais soneran , mutta VAASANLÄÄNIN PUHELIN estää kilpailun.

        Soneralle. Mä olen kuullut, että Vaasassa saa myös sen liittymiä. Tuon saman olen kuullut, että Netikka takkuaa jatkuvasti. Itsellä on Sonera ja kahden vuoden aikan kerran on ollut poikki, tässä pari viikkoa sitten, kun oli melkein koko valtakunnasta. Ainakin vielä hyvin tyytyväinen, täytyy painaa puuta.


      • RjN
        pave kirjoitti:

        DNA kallis elämä halpa.
        Esim NETIKAN NS: laajakaista on perseestä.
        takkuaa jatkuvasti , voi kun sais soneran , mutta VAASANLÄÄNIN PUHELIN estää kilpailun.

        Mulla on ollut Netikka nyt reilun puoli vuotta ja ei ole ollut mitään ongelmaa. Taloyhtiöllä on joku sopimus VLP:n kanssa,maksu vain 17 e/kk ja tyytyväinen olen.


      • vaasan läheltä
        pave kirjoitti:

        DNA kallis elämä halpa.
        Esim NETIKAN NS: laajakaista on perseestä.
        takkuaa jatkuvasti , voi kun sais soneran , mutta VAASANLÄÄNIN PUHELIN estää kilpailun.

        itelläni on ollu netikan laajakaista vuoden verran ei mitää suurempia ongelmia ole ollu muutaku silloin kun nopeuksia nostettiin niin asennusten aikaan takkus mutta ei muulloin joten ookko varma jottei konees takkua


      • sovelias

        Kannattais hieman ottaa selvää hinnoista ennenkun tykittelee gprs:llä menemään ulkomailla.. Eihän tollasesta voi yksin operaattoria syyttää.. herätys!


      • sss
        pave kirjoitti:

        DNA kallis elämä halpa.
        Esim NETIKAN NS: laajakaista on perseestä.
        takkuaa jatkuvasti , voi kun sais soneran , mutta VAASANLÄÄNIN PUHELIN estää kilpailun.

        Mulla on VLP:n osake ja saunalahden ADSL. Nyt vaihdoin Elisaan. En sen vuoksi, että olisi ollut palvalussa vikaa, vaan siksi, kun sai niin paljon krääsää vaihdossa.


        Elikkä vaihtoehtoja on. Oletko testannut noita, josko asuinkunnallesi niitä tarjotaan.


      • topu
        pave kirjoitti:

        DNA kallis elämä halpa.
        Esim NETIKAN NS: laajakaista on perseestä.
        takkuaa jatkuvasti , voi kun sais soneran , mutta VAASANLÄÄNIN PUHELIN estää kilpailun.

        Tietääkseni DNA on kännykkä operaattori ja Netikka VLP:n tuote. Niillä ei ole toistensa kanssa mitään yhteistä paitsi siinä että VLP omistaa muiden puhelinyhtiöiden kanssa osuuksista DNA:sta.

        Mihinä ihmeen kaupungissa asutte kun täällä Topuperällä kehityksen keskuksessa Netikka on toiminut häiriöttä jo vuosia.

        ps. paras känny liittymä on ollut edesmennyt Citikka


      • huh huh
        topu kirjoitti:

        Tietääkseni DNA on kännykkä operaattori ja Netikka VLP:n tuote. Niillä ei ole toistensa kanssa mitään yhteistä paitsi siinä että VLP omistaa muiden puhelinyhtiöiden kanssa osuuksista DNA:sta.

        Mihinä ihmeen kaupungissa asutte kun täällä Topuperällä kehityksen keskuksessa Netikka on toiminut häiriöttä jo vuosia.

        ps. paras känny liittymä on ollut edesmennyt Citikka

        V**** mitä kuule teitte siellä puhelinlaitoksella esim. autonetin kans. Oli perseestä koko teidän homma ja makso perkeleesti, ja sitte rupesitte tekeen uutta autonettii, mutta onneks DNA: kautta saitte pelastettua edes jotain.


      • Hessu
        topu kirjoitti:

        Tietääkseni DNA on kännykkä operaattori ja Netikka VLP:n tuote. Niillä ei ole toistensa kanssa mitään yhteistä paitsi siinä että VLP omistaa muiden puhelinyhtiöiden kanssa osuuksista DNA:sta.

        Mihinä ihmeen kaupungissa asutte kun täällä Topuperällä kehityksen keskuksessa Netikka on toiminut häiriöttä jo vuosia.

        ps. paras känny liittymä on ollut edesmennyt Citikka

        Siis jos nyt oikein käsitin kun lueskelin viestejä niin sinun kuuluu maksaa lasku. Vai eikö sopimusta tehdessäsi (siis 16e/kk ja 100megaa) ole ehdoissa sanottu että datasiirto tapahtuu omassa verkossa. Vai onko tämä ehtö tullut siis jälkeenpäin, kun puhuit sopimusehtojen muuttumisesta.
        Uskoisin että jo tällöin kun olet tehnyt sopimuksen niin kyseinen ehto on ollut sopimuksessa ja tällöin ulkomailla vieraassa verkossa joudut tietenkin maksamaan ulkomaiselle operaattorille kulut, joten DNA vai välittää laskun.


      • Annu
        Tietokone / GPRS kirjoitti:

        Kuukausimaksut oli n 16e /kk
        Oli hirvittävä homma saada systeemi pelaamaan tietokoneella. Tämä oli ns.langaton yhteys.
        Erittäin hidas.Jos linjoilla on ruuhkaa niin pääset vasta yöllä.Ja ei sitten avaa sivujakaan,ruuhkassa meinaan.
        Systeemi ei käynyt vanhaan rakkineeseen, piti hommata uusi.Tämä oli ensin pojalla läppäri käytössä ja oli monta kuukautta käyttämättä. Maksettiin silti kuukausimaksu.
        Vuosi sitten tammikuussta paukahti 350e yllätyslasku ja helmikuusta vähän vähemmän. DNA oli yksipuolisesti muuttanut laskutussysteemiä.Maaliskuun alusta HE SULKIVAT LIITTYMÄN .Valitin koko asiasta kuluttajaasiamiehelle. Olin aikaisemmin asiasta puhelinyhteydessä asiakaspalveluun ja koetin saada selvää mitä oli oikein tapahtunut. Asiakaspalvelussa sanottiin että sitä voi aina soittaa ja tarkistaa koska 16e perussopimus ylittyy. Soita nyt helvetti joka päivä ja kysele.Pelkkä linjoilla odottelu kestää normaalisti n 45 min ja siitä laskutetaan.Systeemin käyttö on suoraan verrattavissa Venäläisen ruletin peluuseen.Etukäteen ei voi tietää minkälainen sivu sieltä aukeaa onko pieni vai iso kuva joka vie enemmän megoja. Kukas kakartoita vahtii,kun he surffaavat netissä.
        Laitoin asiasta useamman kirjeen DNA:lle
        Joskus keväällä tuli kuluttajavalituslautakunnasta päätös jolloin ylimääräiset maksut peruttiin.
        En enää käyttänyt liittymää koska DNA oli sen sulkenut.Sitten alkoi laskuja taas sadella. Alkaen helmikuusta.En tietenkään maksanut koska liittymän käyttö oli lopetettu. DNA siirsi laskutukset perintätoimistolle. Olin asiasta useaan kertaan yhteydessä perintätoimistoon ja DNA laskutukseen.
        DNA laskutuksessa on kyllä joku palveluvammainen töissä.Ei millään usko yhtään mitään.Huutaa vain että sitten mennään raastupaan.Sellaiset määräykset on myös antanut perintätoimistolle.
        Kyllä on aikoihin eletty kun 16e takia pitää raastupaan lähteä, vaikka itse pistivät liittymän kiinni.Voin suoraan sanoa ettei siellä palvelu pelaa.
        Jos muutetaan systeemi toiseksi niin,ensin pitää sanoa vanha systeemi irti ja solmia uusi sopimus.Tästä pidetään kiinni.
        En koskaan tule ottaamaan mitään missä lukee DNA.
        Neuvoksi annan että ota kaikista itsellesi kopiot,niitä tulet tarvitsemaan näiden kanssa asioidessa.

        "DNA laskutuksessa on kyllä joku palveluvammainen töissä.Ei millään usko yhtään mitään.Huutaa vain että sitten mennään raastupaan.Sellaiset määräykset on myös antanut perintätoimistolle."

        Vai palveluvammainen... Tämä lause herätti kysymyksiä. Miksi asiakaspalvelija on hermostunut? Todennäköisesti siksi, kun sinä olet ensin räyhännyt. Onhan hänen huudettava sinulle, jos sinä huudat hänelle ja hän toteaa ettei saa asiaa sinulle muuten perille.

        Malttakaa mielenne vaikka kuinka joku asia saa teidän verenpaineenne nousemaan. Saatte varmasti parempaa palvelua!


      • ei huuda!!!
        Annu kirjoitti:

        "DNA laskutuksessa on kyllä joku palveluvammainen töissä.Ei millään usko yhtään mitään.Huutaa vain että sitten mennään raastupaan.Sellaiset määräykset on myös antanut perintätoimistolle."

        Vai palveluvammainen... Tämä lause herätti kysymyksiä. Miksi asiakaspalvelija on hermostunut? Todennäköisesti siksi, kun sinä olet ensin räyhännyt. Onhan hänen huudettava sinulle, jos sinä huudat hänelle ja hän toteaa ettei saa asiaa sinulle muuten perille.

        Malttakaa mielenne vaikka kuinka joku asia saa teidän verenpaineenne nousemaan. Saatte varmasti parempaa palvelua!

        Kyllä se minusta on näin että vaikka kiukkuinen asiakas räyhäisi langan toisessa päässä niin ihminen joka työskentelee asiakaspalvelussa niin ei huuda eikä korota ääntään oli tilanne mikä hyvänsä. Saati sitten uhkaile raastuvalla. Jos minulla olisi sellainen henkilö töissä niin koulunpenkille oppimaan asiakaspalvelua ja kärsivällisyyttä.


      • sama virsi
        pave kirjoitti:

        DNA kallis elämä halpa.
        Esim NETIKAN NS: laajakaista on perseestä.
        takkuaa jatkuvasti , voi kun sais soneran , mutta VAASANLÄÄNIN PUHELIN estää kilpailun.

        Vammalaan saatiin nyt vasta sonera ja ei toimi kuin keskustassa. ESP:n laajakaista törkeen kallis vaikka tiputtivatkin hintoja reippaasti ennen lasku oli 92€ kaksi kuukautta ja nyt 76€ kaksi kuukautta. Monopoli oli heillä monta vuotta ehkä nyt homma muuttuu kun kilpailua tulee lisää.


      • Annu
        ei huuda!!! kirjoitti:

        Kyllä se minusta on näin että vaikka kiukkuinen asiakas räyhäisi langan toisessa päässä niin ihminen joka työskentelee asiakaspalvelussa niin ei huuda eikä korota ääntään oli tilanne mikä hyvänsä. Saati sitten uhkaile raastuvalla. Jos minulla olisi sellainen henkilö töissä niin koulunpenkille oppimaan asiakaspalvelua ja kärsivällisyyttä.

        Siis sinun mielestä asiakaspalvelija ei saa olla ihminen, vaan hänen täytyy olla tunteeton kone? Miten sinä toimisit vastaavassa tilanteessa? Pystytkö _todella_ kuvittelemaan tilanteen? En usko.


      • Annu
        ei huuda!!! kirjoitti:

        Kyllä se minusta on näin että vaikka kiukkuinen asiakas räyhäisi langan toisessa päässä niin ihminen joka työskentelee asiakaspalvelussa niin ei huuda eikä korota ääntään oli tilanne mikä hyvänsä. Saati sitten uhkaile raastuvalla. Jos minulla olisi sellainen henkilö töissä niin koulunpenkille oppimaan asiakaspalvelua ja kärsivällisyyttä.

        Siis sinun mielestä asiakaspalvelija ei saa olla ihminen, vaan hänen täytyy olla tunteeton kone? Miten sinä toimisit vastaavassa tilanteessa? Pystytkö _todella_ kuvittelemaan tilanteen? En usko.


    • vvv

      Oletko huomioinut, että ulkomailla GPRS-yhteyttä tai matkapuhelinta käyttäessäsi maksat myös ulkomaiselle operaattorille et vai DNA:lle. Kuinka suuri osa laskusta menee ulkomaiselle operaattorille? DNA ei voi vaikuttaa ulkomaisen operaattorin hintoihin.

      • =sateliittiyhteys

        Joka on samanhintainen joka paikkaan.
        Siinä ei ole mitään operaattoreita välistä vetäjinä.
        Jos katsot pimeällä taivaalle, niin näet tähtiä ja sateliittija jotka ovat samannäköisiä.
        Sillä erotuksella että sateliitit liikkuvat.


      • vvv
        =sateliittiyhteys kirjoitti:

        Joka on samanhintainen joka paikkaan.
        Siinä ei ole mitään operaattoreita välistä vetäjinä.
        Jos katsot pimeällä taivaalle, niin näet tähtiä ja sateliittija jotka ovat samannäköisiä.
        Sillä erotuksella että sateliitit liikkuvat.

        Otahan asioista selvää.


      • myyjä
        =sateliittiyhteys kirjoitti:

        Joka on samanhintainen joka paikkaan.
        Siinä ei ole mitään operaattoreita välistä vetäjinä.
        Jos katsot pimeällä taivaalle, niin näet tähtiä ja sateliittija jotka ovat samannäköisiä.
        Sillä erotuksella että sateliitit liikkuvat.

        GPRS ei ole sateliittiyhteys. Sinä sekoitat sen nyt GPS:ään joka on sateliittiyhteys.
        GPRS on GSM-verkossa kulkevaa dataa.


      • Kännykkä
        myyjä kirjoitti:

        GPRS ei ole sateliittiyhteys. Sinä sekoitat sen nyt GPS:ään joka on sateliittiyhteys.
        GPRS on GSM-verkossa kulkevaa dataa.

        Tietokoneyhteys kännykällä ei tarvitse mitään verkkoa.
        Se on täysin langaton systeemi nimittäin tämä GPRS systeemi.
        Siitä ei mene seinään minkäänlaista piuhaa.
        Kännykän lataamiseen tarvitsee kyllä sähköä sitten kun akku on finaalissa.


      • Sun kännykkäs on langaton
        Kännykkä kirjoitti:

        Tietokoneyhteys kännykällä ei tarvitse mitään verkkoa.
        Se on täysin langaton systeemi nimittäin tämä GPRS systeemi.
        Siitä ei mene seinään minkäänlaista piuhaa.
        Kännykän lataamiseen tarvitsee kyllä sähköä sitten kun akku on finaalissa.

        ainoastaan ensimmäiseen tukiasemaan saakka. Siitä alkaakin jo sellainen kuitujen ja linkkien verkko että pois tieltä.
        Että mistäkö tiedän? No kun se verkko on maksanut minulle palkan jo vuosia.


      • Joopesetä
        Kännykkä kirjoitti:

        Tietokoneyhteys kännykällä ei tarvitse mitään verkkoa.
        Se on täysin langaton systeemi nimittäin tämä GPRS systeemi.
        Siitä ei mene seinään minkäänlaista piuhaa.
        Kännykän lataamiseen tarvitsee kyllä sähköä sitten kun akku on finaalissa.

        Kyllä sinulla on heikko itsetuntemus kun et tiedä mitenkä GSM toimii. Pitääkö sinulle todella vääntää betoniraudoituksesta mallikappale ennen kuin menee perille. Gsm mastojen eli tukiasemien välinen liikenne hoidetaan yleensä maakapeloinnilla ja joskus myös merikaapelilla tukiasemasta toiseen. Ainoastaan kännykän ja tukiaseman välillä on "NS"= niin sanottu langaton yhteys. Menikö nyt perille?


      • tiedä nyt tässä mitä sanoa
        Kännykkä kirjoitti:

        Tietokoneyhteys kännykällä ei tarvitse mitään verkkoa.
        Se on täysin langaton systeemi nimittäin tämä GPRS systeemi.
        Siitä ei mene seinään minkäänlaista piuhaa.
        Kännykän lataamiseen tarvitsee kyllä sähköä sitten kun akku on finaalissa.

        kyllä se kännykkä tarvitsee verkon, mutta ei suinkaan verkkokaapelia (siis sitä RJ45 ethernet piuhaa, mitä tavallisesti kutsutaan verkkokaapeliksi)

        tässä tuntuu menevän topologia ja fyysinen kytkentä sekaisin :)


      • oppia ikä kaikki
        Joopesetä kirjoitti:

        Kyllä sinulla on heikko itsetuntemus kun et tiedä mitenkä GSM toimii. Pitääkö sinulle todella vääntää betoniraudoituksesta mallikappale ennen kuin menee perille. Gsm mastojen eli tukiasemien välinen liikenne hoidetaan yleensä maakapeloinnilla ja joskus myös merikaapelilla tukiasemasta toiseen. Ainoastaan kännykän ja tukiaseman välillä on "NS"= niin sanottu langaton yhteys. Menikö nyt perille?

        Kiitos tiedoista,enpä minäkään ole perillä kännykän mastoista ja kaapeleista.On hyvä,että täällä tietokoneessa oppii kaikenlaisia uusia asioista.
        Emmehän me kaikki ole insinöörejä!


    • on käynyt näin..

      Aikaisemmin olet maksanut vain sen normaalihintaisen kk-maksun kotimaan hinnaston mukaan. Etu on ollut sinun. Nyt laskutus on saatu toimimaan niinkuin se kuuluu. Jos olisit aikaisemmin tarkistanut hinnan mitä gprs käyttö maksaa ulkomailla niin varmaankin olisit saanut tietää että ulkomailla käyttö ei sisälly siihen kk-maksuun. Nyt ulkomainen operaattori on viimein tajunnut laskuttaa sinun käyttämäsi palvelun dna:lta joka laskuttaa sen sinulta niin lasku on iso.
      Tämä on ihan mutua, mutta voi pitää paikkansa.

      • jasmine

        Pitaakin varmasti aika pitkalti paikkansa, tallaista tietoa sain joskus kesalla ja syksylla kun kyselin yhteyden toimivuutta ulkomailla.

        Pointti on se, jonka sinakin missasit, etta sopimusta ei voi rikkoa. Hinta on asia, jota ei voida muuttaa ilman kummankaan osapuolen suostumusta (kuluttaja-asiamiehen tieto eiliselta).

        Ja toisaalta, ei voida oikeasti olettaa, etta asiakkaan pitaisi itse kaivaa tietoja DNAn kotisivuilta mikali sattumalta hinnat vaikka joskus ehka muuttuisivatkin.


      • on käynyt näin..
        jasmine kirjoitti:

        Pitaakin varmasti aika pitkalti paikkansa, tallaista tietoa sain joskus kesalla ja syksylla kun kyselin yhteyden toimivuutta ulkomailla.

        Pointti on se, jonka sinakin missasit, etta sopimusta ei voi rikkoa. Hinta on asia, jota ei voida muuttaa ilman kummankaan osapuolen suostumusta (kuluttaja-asiamiehen tieto eiliselta).

        Ja toisaalta, ei voida oikeasti olettaa, etta asiakkaan pitaisi itse kaivaa tietoja DNAn kotisivuilta mikali sattumalta hinnat vaikka joskus ehka muuttuisivatkin.

        Tarkoitin siis sitä että sinä olet se joka on hyötynyt tästä aikaisemmin. Hinta on koko ajan ollut sama, mutta sinulta ei ole laskutettu kuin se kotimaan kk-maksu. Ylimääräistä käyttöä ulkomailla ei ole laskutettu. Näin ollen sinä olet hyötynyt tästä. Kun laskutus on alkanut toimimaan niin kuin sen alunperin piti, sinulta on veloitettu hinnaston mukainen maksu. Tottakai se on kurjaa ja lasku on todellakin iso. Ja eihän ulkomaanhintojen muutoksista muutenkaan (muutkaan) operaattorit lähetä joka kerta asiakkaalle tiedotetta. Vai lähettääkö, korjatkaa toki jos olen väärässä. Ja edelleen haluan todeta, että tämä on vain arvailua. Olisi kiva tietää, että kuinka laskun kanssa tulee käymään. Toivottavasti tulevat vastaan asiassa.


      • dna:lta
        on käynyt näin.. kirjoitti:

        Tarkoitin siis sitä että sinä olet se joka on hyötynyt tästä aikaisemmin. Hinta on koko ajan ollut sama, mutta sinulta ei ole laskutettu kuin se kotimaan kk-maksu. Ylimääräistä käyttöä ulkomailla ei ole laskutettu. Näin ollen sinä olet hyötynyt tästä. Kun laskutus on alkanut toimimaan niin kuin sen alunperin piti, sinulta on veloitettu hinnaston mukainen maksu. Tottakai se on kurjaa ja lasku on todellakin iso. Ja eihän ulkomaanhintojen muutoksista muutenkaan (muutkaan) operaattorit lähetä joka kerta asiakkaalle tiedotetta. Vai lähettääkö, korjatkaa toki jos olen väärässä. Ja edelleen haluan todeta, että tämä on vain arvailua. Olisi kiva tietää, että kuinka laskun kanssa tulee käymään. Toivottavasti tulevat vastaan asiassa.

        Toihan on niiltä ihan normaalia. Sillon kun ne muutti sen rajattoman käytön 100 megaan kuussa, ne mainostivat ensin kovasti ettei tuolla ole mitääm vaikutusta keskiverto asiakkaalle. Toihan oli tietysti puhdasta kakkaa. Tuon lisäksi ne eivät lähettäneet tuon 100 megan ylittävältä osalta laskua ennen kuin usean kuukauden päästä. Näin asiakas tietysti kuvitteli pysytelleensä tuon rajan alapuolella koko ajan ja jatkoi käyttöä. Tuoltahan tuli tossa vaiheessa useammallekin hirmu laskuja tuon takia.


    • mopo.nen

      Dna kotisivuilla on maininta:
      "GPRS-palveluiden käytöstä ulkomailla veloitetaan erillisen hinnaston mukainen datasiirtomaksu. "

      Et kai kuvitellut että ulkomailla se on yhtä halpaa, eihän puhuminenkaan ole.

      Dna gprs paketilla saa imuuttaa vaan 100 Megaa yksityishenkiön liittymällä. Jos tosiaan imuuttaa ulkomailla sen 500 megaa kk, niin pitäisi itse katsoa vähän peiliin.

      Kännykässä on (Nokia) gprs laskuri jolla voi katsoa paljon dataa liikkuu.

      Maksakaa pois laskunne.

      • jasmine

        Mutta eihan sopimusehtoja voi milloinkaan muuttaa ilman toisen osapuolen hyvaksymista.

        Sopimus on aina kahden osapuolen valinen.

        Kuluttaja-asiamies totesi, etta jos kyse olisi yksityisen valisesta asiasta, olisi asia taysin selva kuluttajan hyvaksi (koska sopimusta on rikottu), mutta ei osannut sanoa, koska liittyma on yritykseni nimissa.


      • Jasmine

      • ihanan kallista
        jasmine kirjoitti:

        Mutta eihan sopimusehtoja voi milloinkaan muuttaa ilman toisen osapuolen hyvaksymista.

        Sopimus on aina kahden osapuolen valinen.

        Kuluttaja-asiamies totesi, etta jos kyse olisi yksityisen valisesta asiasta, olisi asia taysin selva kuluttajan hyvaksi (koska sopimusta on rikottu), mutta ei osannut sanoa, koska liittyma on yritykseni nimissa.

        Sopimus on sopimus, ja ehtojen mukaan mm. hinnoittelu on muutettavissa sopimuksesta!
        Miksi et sitten maksa mukisematta, DNA:lla ei ole flatrate hinnoittelu vaan per megatavu. Mikä siinä on ongelma, lisäksi sinulla ei ole asiaa kuluttaja viranomaisen asiakkaaksi yritysasiakkaana.


      • Kaikille
        jasmine kirjoitti:

        Mutta eihan sopimusehtoja voi milloinkaan muuttaa ilman toisen osapuolen hyvaksymista.

        Sopimus on aina kahden osapuolen valinen.

        Kuluttaja-asiamies totesi, etta jos kyse olisi yksityisen valisesta asiasta, olisi asia taysin selva kuluttajan hyvaksi (koska sopimusta on rikottu), mutta ei osannut sanoa, koska liittyma on yritykseni nimissa.

        Oli yrityksen tai yksityisen välinen.
        Sano koko systeemi irti ja vaihda toiseen.
        DNA tekee ihmisille kieroja temppuja.Luultavasti onnistuu hyvin siinä kun porukat ei osaa pitää puoliaan.
        DNA:lla on varmasti järkyttävän kalliit nuo mainoskamppanjat.Niille pitää saada rahoittajia. Mikä onkaan yksinkertaisempaa kuin iskeä kiinni suoraan asiakkaiden kukkaroon.
        Muutellaan ehtoja yksipuolisesti itselle kannattavaksi.
        Erään koneliikkeen edustaja kertoi, että systeemi on tämä: Annetaan asiakkaalle halpa liittymä ja sitten kohta muutetaan systeemi ihan toiseksi.
        DNA:n pitää sanoa irti ensin liittymä ja sitten solmia uusi sopimus. Ei DNA voi yksipuolisesti muuttaa yhtään mitään.
        Ei varmasti ole koko firmalle ollenkaan hyvää mainosta että tulee kieroudet julki.
        Esim rekoissa on samat GPRS systeemit ulkomailla ajaessaan ja ne on kokoajan auki.
        Tämä systeemi perustuu sateliitteihin.


      • vvv
        Kaikille kirjoitti:

        Oli yrityksen tai yksityisen välinen.
        Sano koko systeemi irti ja vaihda toiseen.
        DNA tekee ihmisille kieroja temppuja.Luultavasti onnistuu hyvin siinä kun porukat ei osaa pitää puoliaan.
        DNA:lla on varmasti järkyttävän kalliit nuo mainoskamppanjat.Niille pitää saada rahoittajia. Mikä onkaan yksinkertaisempaa kuin iskeä kiinni suoraan asiakkaiden kukkaroon.
        Muutellaan ehtoja yksipuolisesti itselle kannattavaksi.
        Erään koneliikkeen edustaja kertoi, että systeemi on tämä: Annetaan asiakkaalle halpa liittymä ja sitten kohta muutetaan systeemi ihan toiseksi.
        DNA:n pitää sanoa irti ensin liittymä ja sitten solmia uusi sopimus. Ei DNA voi yksipuolisesti muuttaa yhtään mitään.
        Ei varmasti ole koko firmalle ollenkaan hyvää mainosta että tulee kieroudet julki.
        Esim rekoissa on samat GPRS systeemit ulkomailla ajaessaan ja ne on kokoajan auki.
        Tämä systeemi perustuu sateliitteihin.

        "Esim rekoissa on samat GPRS systeemit ulkomailla ajaessaan ja ne on kokoajan auki.
        Tämä systeemi perustuu sateliitteihin."

        HUOM. GPRS ja GPS ovat kaksi eri asiaa.

        Rekat ym. käyttävät navigointiin GPS-järjestelmää, joka toimii satelliittien avulla. GPS:n avulla paikannetaan ajoneuvon sijainti.

        GPRS toimii normaalissa matkapuhelinverkossa ja välittää puheluita ja dataa.


      • Data ?
        vvv kirjoitti:

        "Esim rekoissa on samat GPRS systeemit ulkomailla ajaessaan ja ne on kokoajan auki.
        Tämä systeemi perustuu sateliitteihin."

        HUOM. GPRS ja GPS ovat kaksi eri asiaa.

        Rekat ym. käyttävät navigointiin GPS-järjestelmää, joka toimii satelliittien avulla. GPS:n avulla paikannetaan ajoneuvon sijainti.

        GPRS toimii normaalissa matkapuhelinverkossa ja välittää puheluita ja dataa.

        Minulla on tietokoneeesssa ollut GPRS liittymä.
        Se on kaikkein hitain ja kaikkein kallein.
        Otin sen sillä systeemillä että netissä sai olla niin kauan kuin huvitti,samaan hintaan.
        Siihin sai myös puhelimen joka oli suljettu siten ettei sillä voinut soittaa.
        GPRS toimii myös sateliittiperusteisesti.Jollei ole sateliittia kohdalla niin ei pelaa.
        Täytyy sivistää itseään heti kun siihen tulee tilaisuus.


      • TIETOSANAKIRJA
        Kaikille kirjoitti:

        Oli yrityksen tai yksityisen välinen.
        Sano koko systeemi irti ja vaihda toiseen.
        DNA tekee ihmisille kieroja temppuja.Luultavasti onnistuu hyvin siinä kun porukat ei osaa pitää puoliaan.
        DNA:lla on varmasti järkyttävän kalliit nuo mainoskamppanjat.Niille pitää saada rahoittajia. Mikä onkaan yksinkertaisempaa kuin iskeä kiinni suoraan asiakkaiden kukkaroon.
        Muutellaan ehtoja yksipuolisesti itselle kannattavaksi.
        Erään koneliikkeen edustaja kertoi, että systeemi on tämä: Annetaan asiakkaalle halpa liittymä ja sitten kohta muutetaan systeemi ihan toiseksi.
        DNA:n pitää sanoa irti ensin liittymä ja sitten solmia uusi sopimus. Ei DNA voi yksipuolisesti muuttaa yhtään mitään.
        Ei varmasti ole koko firmalle ollenkaan hyvää mainosta että tulee kieroudet julki.
        Esim rekoissa on samat GPRS systeemit ulkomailla ajaessaan ja ne on kokoajan auki.
        Tämä systeemi perustuu sateliitteihin.

        Yhden kirjaimen ero, ja silti aivan eri merkitys lyhenteillä:

        GPS: satelliittipaikannus, tarkkaan sijainninmääritykseen koko maapallolla pystyvä paikannus- ja navigointijärjestelmä, joka sopii liikenteen, kartoituksen ja maanmittauksen käyttöön. Tunnetuin satelliittipaikannusjärjestelmä on amer. Navstar Global Positioning System (lyh. GPS), jonka Yhdysvaltain puolustusministeriö kehitti pääosin 1970-luvulla. GPS-järjestelmässä on 24 satelliittia, jotka kiertävät maapalloa 20 200 km:n korkeudessa olevilla radoillaan siten, että aina vähintään neljään satelliittiin voi saada yhteyden

        GPRS, lyh., engl. General Packet Radio Service, GSM-puhelinverkkoihin kehitetty pakettivälitteinen datasiirtotekniikka (2.5G), joka tarjoaa teoriassa jopa 150 kbit/s:n siirtonopeuden; käytännössä nopeus jää kuitenkin 20–60 kbit/s:n tasolle verkon kuormituksesta ja olosuhteista riippuen.


      • Kiitoksia
        TIETOSANAKIRJA kirjoitti:

        Yhden kirjaimen ero, ja silti aivan eri merkitys lyhenteillä:

        GPS: satelliittipaikannus, tarkkaan sijainninmääritykseen koko maapallolla pystyvä paikannus- ja navigointijärjestelmä, joka sopii liikenteen, kartoituksen ja maanmittauksen käyttöön. Tunnetuin satelliittipaikannusjärjestelmä on amer. Navstar Global Positioning System (lyh. GPS), jonka Yhdysvaltain puolustusministeriö kehitti pääosin 1970-luvulla. GPS-järjestelmässä on 24 satelliittia, jotka kiertävät maapalloa 20 200 km:n korkeudessa olevilla radoillaan siten, että aina vähintään neljään satelliittiin voi saada yhteyden

        GPRS, lyh., engl. General Packet Radio Service, GSM-puhelinverkkoihin kehitetty pakettivälitteinen datasiirtotekniikka (2.5G), joka tarjoaa teoriassa jopa 150 kbit/s:n siirtonopeuden; käytännössä nopeus jää kuitenkin 20–60 kbit/s:n tasolle verkon kuormituksesta ja olosuhteista riippuen.

        Selkeästä vastauksesta.
        Tämä GPRS on nyt sitä systeemiä jota kaupataan paikkoihin jossa ei ole mahdollisuutta saada normaaleja tietokoneliittymiä esim saaristoihin.
        Tai esim. sellaisille jotka kuljettavat konetta mukanaan.
        Tämä on sitten näihin kännykkävekkoihin suunniteltu systeemi. Oliko näin ?


      • TIETOSANAKIRJA
        Kiitoksia kirjoitti:

        Selkeästä vastauksesta.
        Tämä GPRS on nyt sitä systeemiä jota kaupataan paikkoihin jossa ei ole mahdollisuutta saada normaaleja tietokoneliittymiä esim saaristoihin.
        Tai esim. sellaisille jotka kuljettavat konetta mukanaan.
        Tämä on sitten näihin kännykkävekkoihin suunniteltu systeemi. Oliko näin ?

        Kyllä, juuri näin!
        Ja tuota toista GPS systeemiä käytetään paikannukseen. Ja sitten niiden sateliittien kautta voi soittaa myös puheluita, mutta se vaatii taas ihan erilaisen sateliittipuhelimen. Ne sateliittipuhelimet ja -puhelut on niiiiiin kalliita että sellaista tuskin kenelläkään tämän palstan lukijalla on.


      • 39863085
        Data ? kirjoitti:

        Minulla on tietokoneeesssa ollut GPRS liittymä.
        Se on kaikkein hitain ja kaikkein kallein.
        Otin sen sillä systeemillä että netissä sai olla niin kauan kuin huvitti,samaan hintaan.
        Siihin sai myös puhelimen joka oli suljettu siten ettei sillä voinut soittaa.
        GPRS toimii myös sateliittiperusteisesti.Jollei ole sateliittia kohdalla niin ei pelaa.
        Täytyy sivistää itseään heti kun siihen tulee tilaisuus.

        GPS = Global Positioning System = maailmanlaajuinen satelliittipaikannusjärjestelmä

        GPRS = General Packet Radio Service = digitaalisissa langattomissa verkoissa (kuten GSM-verkko) käytettävä datasiirtomenetelmä


      • todella viisas
        vvv kirjoitti:

        "Esim rekoissa on samat GPRS systeemit ulkomailla ajaessaan ja ne on kokoajan auki.
        Tämä systeemi perustuu sateliitteihin."

        HUOM. GPRS ja GPS ovat kaksi eri asiaa.

        Rekat ym. käyttävät navigointiin GPS-järjestelmää, joka toimii satelliittien avulla. GPS:n avulla paikannetaan ajoneuvon sijainti.

        GPRS toimii normaalissa matkapuhelinverkossa ja välittää puheluita ja dataa.

        Nykyajan rekoissa on gprs-systeemit, jotta voidaan välittää ajo-ohjeita, kuormakirjoja yms. Tervetuloa nykyaikaan!


      • radiopaketti
        todella viisas kirjoitti:

        Nykyajan rekoissa on gprs-systeemit, jotta voidaan välittää ajo-ohjeita, kuormakirjoja yms. Tervetuloa nykyaikaan!

        Gprs on koko ajan "auki" mun kännyssä!

        Maksan vain siitä datasta joka liikkuu.

        Vaikka olis koko päivän esim. soneran etusivu esillä, ei laskuri pyörähdä.

        Kun vaihdan sivua ja tulee uutta dataa ruutuun myös maksua kertyy.

        Noin puoli tuntia pläräilin uutisia ja muuta jutskaa ja euron verran kai oli laskussa datan osuus.

        Lukekaa sieltä netistä asiaa GS-ämmästä ja gpr:ässästä niin ei tarvitse olla ihan Helmenkalastajana koko elämää.


      • ssk65446y45

        just ni!


      • Alkaen
        mopo.nen kirjoitti:

        http://www.dnafinland.fi/yksityisille/liittymat_ja_palvelut/gsm/hinnat_ulkomaanpuheluhinnat_ulkomailta1.shtml

        Maksa pois ennen kuin menee perintään.

        Maksa pois.
        Mitä horiset.
        Jos DNA on nyt ottanut kaikista valituksista onkeensa ja nyt korjannut tekemisiään, niin ihan hyvä. Tämäkin hinnasto on aivan uusi.
        Tämä ei koske kuitenkaan DNA aijemmin tekemiä töppäyksiä.
        Kuluttaja asiamiehen mukaan ja hyvän kauppiastavan mukaa, kaikki sopimukset tehdään kuluttajan ja palvelutarjoajan välillä. Jos systeemit muutetaan niin niistä pitää ilmoittaa kuluttajille.Jos systeemi muutetaan yksipuolisesti aivan toiseksi niin sellaista ei saa tehdä. Ensin pitää purkaa vanha sopimus ja sitten solmia uusi sopimus.
        Ei kuule riitä että systeemit ilmoitetaan ainoastaan netissä.
        Suurimmalla osalla Suomen kansaa ei ole minkäänlaista nettiä käytössään. Suurin osa ei myöskään osaa koko vehjettä käyttää.
        Asiakasta et voi huijata kuin yhden kerran.
        Sen jälkeen sinulla ei ole asiakkaita.
        Mieti sitä.


    • Jasmine

      Kaupparekisterin (PRH) lakimies oli puhelimessa sanonut kuta kuinkin seuraavasti.

      "DNA:n painostamista kannattaa jatkaa. Tilanteessa, jossa palvelun hinta muuttuu näin radikaalisti (16 €:sta 4000 €:oon) olisi oltava yhteydessä henkilökohtaisesti asiakkaaseen, mielellään kaksikin kertaa."

      • mopo.nen

        Itselläni on myös yritys gprs, jossa on kiinteällä hinnalla rajaton tiedonsiirto (DNA). Ei vaan tulisi mieleeni kokeilla sitä ulkomailla tai muussa kuin omassa tutussa verkossa.


      • Jasmine
        mopo.nen kirjoitti:

        Itselläni on myös yritys gprs, jossa on kiinteällä hinnalla rajaton tiedonsiirto (DNA). Ei vaan tulisi mieleeni kokeilla sitä ulkomailla tai muussa kuin omassa tutussa verkossa.

        Olen kysynyt DNA:lta muistaakseni kaksi kertaa GPRS:n toimivuudesta ulkomailla.

        Ensimmäisellä kerralla asiakaspalvelussa todettiin, että joissakin maissa ja kaupungeissa toimii, joissakin ei. Toisella kerralla todettiin sama asia kirjallisesti, kun yritin saada asiasta tarkempaa tietoa. (Valitettavasti sähköpostiviesti taitaa olla kateissa).


      • Kille
        Jasmine kirjoitti:

        Olen kysynyt DNA:lta muistaakseni kaksi kertaa GPRS:n toimivuudesta ulkomailla.

        Ensimmäisellä kerralla asiakaspalvelussa todettiin, että joissakin maissa ja kaupungeissa toimii, joissakin ei. Toisella kerralla todettiin sama asia kirjallisesti, kun yritin saada asiasta tarkempaa tietoa. (Valitettavasti sähköpostiviesti taitaa olla kateissa).

        DNA lla.Itsellä tuli aikanaan kun muuttivat hinnoittelua 100 Eur lasku oletin että on joku virhe mutta kun tuli toinen samansuuruinen kuukauden lasku niin siihen loppui välittömästi asiakkuus DNA lla.Nyt on n.20 Eur kuukausi lasku.


    • pate

      Sehän on merkki siitä että,dna on rahat vähissä.ei muuta kun liittymät irti koko firmasta,niin loppuu rosvous.

    • Kestää

      Joskus jopa soitetut puhelut saattaa kestää kotimaan laskuun useita kuukausia, joten siinä olis varmaan käyny niin et ulkolainen operaattori on laittanu omat laskunsa kuntoon eikä välttämättä DNA:lla ole mitään tekemistä ko. asian kanssa. Vai kuvitteletko käytät ulkomailla käydessäsi DNA:n verkkoa... Ei Ei kyllä sielä on paikalliset operaattorit jotka ottaa oman osansa ja DNA omansa...

    • Tumppu

      Kyllä sinun pitäisi maksaa laskusi koska olet töpeksinyt melko pahoin. Olisit lukenut Dna:n sivuilta GPRS:käyttö ulkomailla hinnasto. Jopa rakas naapurimmme Ruotsi on ulkomaa kuten varmaan hyvin tiedät, maksaa sieltäkin käyttö 10.90€ /1MT
      ja on sentään kiven- heiton päässä. Puhamattakaan Virosta. Hyvää kevään jatkoa!

    • Jasmine

      Kuvitteletko tai soitatko ulkomailta kotimaahan toiseen DNA:han esim 3.9Centtiä minuutti mikä saattaaisi olla puhelun hinta suomessa??? Et varmaan!!! Kyllä sielä operaattorit ottaa tosiaankin omansa niin puheluist akuin tiedonsiirrosta. Laskutus vaan saattaa olla pikkusen pitemmässä liemessäkuin meillä kotosuomessa. Sanoisin Että Mietippäs nyt pikkusen. Tuo 16€ ei todellakaan kata ulkomailla tekemääsi tiedonsiirtoa. HEI HALOO!!!

      • yks DNA::n uhri

        mulla oli kerran dna:lta liittymä jossa dna-liittymien väliset puhelut "ilmaisia".....no kävi niin että puhelimen laskurien mukaan olin puhunut jotain 3h dna laskutti liki 400 € muiden operaattoreiden liittymiin puhuttuja puheluita....tuosta 3:sta tunnista liki 2 tuntia oli dna:han ja loput normaali kotimaisten operaattoreiden liittymiin.......riitaudin sen ja käräjien kautta maksoi mulle liki 800€.....eli paska mikä paska...


    • lennu2807

      Ei voi olla totta, aika moka DNA:lta, eikun kaikki vaan saunalahden asiakkaiksi.... Halvat hinnat ja hyvä palvelu

    • raato

      Otettiin Gigantista liittymä ja se piti olla kiintee
      hintanen mutta se ei ollutkaa ja tuli hirvee lasku,
      ei muuta kun joukko kanne.

    • Marianne

      NIINPÄ..
      Olen lukenut muidenkin mielipiteitä tästä asiasta!!Ja olen sitä mieltä että sun olis pitäny lukea ensin "dna:n ehdot"tästä asiasta!! veikkaan että tässä asiassa SINÄ JÄÄT HÄVIÖLLE!!VALITETTAVASTI.vaikka itsenikään kohdalla en näin haluaisi käyvän!!
      Mulla on ollu DNA:n liittymä ja ne laskutti melkein vuoden ajan kk maksua 3,2€ vaikka sitä ei olisi pitänyt periä ollenkaan,koska mulla oli"tuplakortti" eli kaksi liittymää samassa siis dna ja dna city..mutta tässä nähdään miten se YHTEISTYÖ SUJUU!!mutta muutamien puheluiden jälkeen sain asian hoidettua..
      "takaisin perittävää"tuli mulle vuoden kk-maksuista 38,4€!!!!!!
      ja ne yllätys..yllätys hyvitettiin "ilmaisena" puheaikana!!(olisin siis jo vaihtanut saunalahteen..mutta piti puhua tämä "ilmainen" puheaika pois)rahana sitä ei ollut mahd.saada!!
      jos en olis laskua tarkemmin katsonut niin tuskinpa olisin tänäkään päivänä tiennyt sitä että multa laskutettiin 38,4€ ylimäärästä..jäi kyllä siitä hiukan paska fiilis!!
      NYT OLEN ONNELLINEN SAUNALAHDEN GSM JA ADSL ASIAKAS..
      SYY LIITTYMÄN VAIHTOON DNA:LTA SAUNALAHTEEN OLI
      H-A-L-P-A HINTA!!
      JA HUONO PALVELU DNA:LTA MYÖS VAIKUTTI SIIHEN.
      MITÄ TÄSTÄ OPIMME..LUKEKAAMME KAIKKI TIEDOT TARKASTI..VARSINKIN PIENELLÄ PRÄNTÄTYT TIEDOT NE ON YLEENSÄ KAIKKEIN TÄRKEIMPIÄ!!

    • Samperi

      Selviiden vuoksi vielä, denarin yritys-gprs kk-maksu on aiemmin sisältänyt ulkomaan liikenteen ja nyt yhtäkkiä ovat muuttaneet sen lisämaksulliseksi - asiasta tietenkään ilmoittamatta?

      Voitko kertoa mistä lähtien tuo muutos on tullut ja oletko varma, ettei hinnanmuutoksesta ole kerrottu esim. laskussa ennen muutosta? Toisaalta, tuollainen muutos on kyllä sellainen, että siitä pitäisi tiedottaa kirjattuna kirjeenä.

    • Rudolf

      Kyllä se on se ulkomaalainen operaattori, joka gprs:n käytöstä perii kohdallasi laskua.

      Ihan samoin täällä varmasti valittaisit, jos käyttäisit ns. pakettihintaista liittymää, jossa esim. 19,90 euron kuukausimaksulla saat puhua puheluita esim. 500 minuuttia (kotimaassa) ja puhuisit ulkomailla tuon 500 minuuttia. Ulkolainen operaattori laskuttaisi DNA:n kautta sinulta omat kulunsa.

      Suorastaan raivostuttaa kuluttajien (tosin tässä tapauksessa kyseessä lienee yritys) ainainen valittaminen, kun ei osata lukea toimitusehtoja tai ylipäänsä käyttää tervettä maalaisjärkeä ollenkaan.

      - Mikä instanssi suojelisikaan yrityksiä tyhmiltä asiakkailta?

      • ymmäretä

        Samaa mieltä.Jos ei ymmäretä mitä tehdää olis parempi jättää tekemättä.
        Mä ostan espanjassa aina vodafonen prepaid kortin
        ja surffaan sillä siellä minkä pystyn ja sen jälkeen vielä sillä saa imuttaa suomessa noin kolme viikkoo ennen kuin se menee pökkiin.


      • Yksipuolinen muutos
        ymmäretä kirjoitti:

        Samaa mieltä.Jos ei ymmäretä mitä tehdää olis parempi jättää tekemättä.
        Mä ostan espanjassa aina vodafonen prepaid kortin
        ja surffaan sillä siellä minkä pystyn ja sen jälkeen vielä sillä saa imuttaa suomessa noin kolme viikkoo ennen kuin se menee pökkiin.

        Juttuhan on niin että jos DNA yksipuolisesti muuttaa hintoja tai systeemiä niin asiakas ei ole siitä milläänlailla vastuussa.
        Jos pelataan rehellistä peliä niin ensin pitää irtisanoa vanha systeemi ja sitten kirjallisesti tehdä uusi. Ja jonka asiakas on allekijoituksellaan hyväksynyt.
        Siellä on kummallinen meininki,onkohan koko systeemi nörttien käsissä?
        Katselin sopimuspapereista sääntöjä. Niitä ei ole kirjoitettu sinne pienellä eikä suurilla fonteilla. Siellä ei ole sääntöjä ja tiedoitteet on tiedotteita, ne eivät ole sopimuksia.
        Tuo on tahallaan tehty systeemi että laskut laahaavat monta kuukautta jäljessä, siinä ei sitten tiedä missä mennään.


      • muutos
        Yksipuolinen muutos kirjoitti:

        Juttuhan on niin että jos DNA yksipuolisesti muuttaa hintoja tai systeemiä niin asiakas ei ole siitä milläänlailla vastuussa.
        Jos pelataan rehellistä peliä niin ensin pitää irtisanoa vanha systeemi ja sitten kirjallisesti tehdä uusi. Ja jonka asiakas on allekijoituksellaan hyväksynyt.
        Siellä on kummallinen meininki,onkohan koko systeemi nörttien käsissä?
        Katselin sopimuspapereista sääntöjä. Niitä ei ole kirjoitettu sinne pienellä eikä suurilla fonteilla. Siellä ei ole sääntöjä ja tiedoitteet on tiedotteita, ne eivät ole sopimuksia.
        Tuo on tahallaan tehty systeemi että laskut laahaavat monta kuukautta jäljessä, siinä ei sitten tiedä missä mennään.

        Sata megaa saa siirtää dna verkossa sopimuksen mukaan.Jos käyttää muiden verkossa niin silloin menee niiden laskutuksen mukaan eikö toi oo selvä.


    • Ei DNA.lle

      Juuh tuo on oikein tuttua DNA.lta!! Mulla on normaalisti sellaiset 40-60e/kk puhelinlasku. Helmikuussa tulikin yllättäen 500e.n puhelinlasku! Onneksi olin puheluerittelyn tilannut ja sieltä huomasin, että olisin muka soitellut kalliisiin 0700 alkuisiin numeroihin. Jota en todellakaan ole tehnyt, koska jo liittymäsopimuksen tehdessäni laitettiin maksullisiin numeroihin esto. Minäpä soittelemaan DNA.lle, että mitäs kerpuletta, miten on mahdollista tällainen lasku??!! Sieltä "ystävällinen" asiakaspalvelija sanoi, että olet varmankin pornolinjoille soitellut. Minä siinä sanoin, että miten moinen muka mahdollista kun tällä puhelimella/liittymällä ei maksullisiin numeroihin soitella. Asiakaspalvelija jatkoi vänkäämistä puheluistani, kunnes multa meni hermot! Annoin asian kuluttaja asiamiehelle hoidettavaksi, koska DNA ei millään suostunut uskomaan etten ole soitellut ko puheluita vaan heidän päässään on sattunut virhe (pyysin asiakaspalvelijaa ystävällisesti moneen otteeseen selvittämään mistä moinen johtuu ja että asia korjattaisiin mahd pian) No asia ratkesi, että heillä oli tullut joku "kirjausvirhe" tai vastaava ja siksi laskuni niin suuri. Asia luvattiin korjata. Vaan kuinkas ollakkaan meni pari viikkoa niin tuli kräväyslasku kotiin. Taas soittelemaan DNA.lle ja sanomaan asiasta. Nyt jo hieman tympääntyneenä ja taisinpa jo vähän kiroillakkin. Taas oli vähemmän mairitteleva "asiakaspalvelija" joka ei suostunut ymmärtämään, että asia olisi pitänyt aikapäivää sitten korjata. Pitkällisen väännön jälkeen asia korjattiin ku korjattiinkin. Vaihdoin kuitenkin operaattoria. Pari päivää ennen kuin operaattorin piti vaihtua DNA.lta soitettiin ja kysyttiin miksi vaihdan liittymää ja tarjoilivat mitä edullisimpia liittymiä. Kerroin miksi vaihdoin ja ilmoitin etten ole heidän palveluistaan kiinnostunut vaikka puhelut muuttuisi täysin maksuttomaksi!! (tai ehkä silloin..) Vaan eipä uskonut täti mitä sanoin vaan alkoi taas änkkäämään. Löin luurin kiinni ja otin DNA.n kortin pois. Olin mielummin pari päivää ilman puhelinta kuin keskustella enää kenenkään DNA. "asiakaspalvelijan" kanssa!!!

      • DNA:n vihollinen

        tutun oloinen tilanne, paitsi että menin saman moisen paskan kans käräjien kautta ja hävisin ja tuli laskulle tupla hinta.....no eivät hevillä luovuttaneet, yrittivät parin kuukauden päästä maksattaa liki 100€......3 kk oli ollu kortti palasina roskissa......ja yrittivät saada 6 kk:n perusmaksut 2 kuukautta liittymän sulkeutumisesta....että sellainen on dna.....rehti ja reipas suomalainen....et siitä vain kaikille vain dna..


    • D-boy

      Itse myyn saunalahden liittymiä työkseni ja kuulostaa kyllä juuri DNA:lta.
      Todella törkeää ja kannattaa riitauttaa se lasku.

    • Lumikki

      Olin dna:n mukaan soittanu olevinaan palvelunumeroihin 79 puhelua yhden yön aikana. Pävää ennen saldon nollaantumista saldo oli normaali mutta yhen yön aikana oli saldo pompsahtanu.. No ei dna saa ainakaan musta enää ikinä asiakasta.. Asiakaspalveluun soitin niin asiakaspalvelija huuti puhelimeen ja väitti ettei heidän tietokoneet valehtele!! Huono asiakaspalvelu sillä firmalla!!

      • myyjät

        D-boy tuntuu jus saunalahden myyjältä
        siltä kun kysyis että saako saunalahde 100 megan
        sopimuksella imuttaa espanjassa niin varmasti
        asiakas sai oikeen kunnon ohjeet kuninka joutus
        samanlaiseen kuseen.


    • loppu DNA:lle

      Ja taas näyttää paikalla olevan rosvofirma DNA:n asiamiehiä, no saavathan he varmaankin reilun korvauksen DNA:n asiakkailta rosvotuilla euroilla.
      Hävetkää saatanat.
      Tosiasia on, että huijaaminen, asiakkaille valehtelu kuuluu selkeimmin nimenomaan DNA:n liikeideaan.
      Tehkää valitus kuluttajavalituslautakuntaan ja irtisanokaa liittymänne mokomasta rosvofirmasta, DNA, hyi helvetti.

      • sakuza

        Minulta Dna irtisanoi liitymän luottohäiriön takia
        23 puhelun ja 2 tunnin jälkeen asia selvisi!
        Minulta on jäänyt maksamatta v. 2003 1€! eli yksi euro! dna:n laskutusvirheen takia lasku oli 233€ olisi pitänyt olla 234€, erotusta ei ole koskaan laskutettu. Liitymä sulkeutui yht. äkkiä ja aukesi kolmen viikon jälkeen kun olin ensin heti maksanut 1€ plus kulut 30senttiä,pankki otti 6€ tilisiir- rosta. Tämän jälkeen ei puhelin auennut, koska minulla oli luottohäiriö dna:lle 1€. Minulle määrättiin takuumaksu 500€, jonka käsittely vei Dna:n luotonvalvonnassa yli viikon, maksettuani takuun puhelin avautui viikon päästä!
        Jouduin tekemään vuoden sopimuksen ja takuumaksu pysyy siellä sen ajan ! Olen ollut Dna:n asiakkaana yli 5 vuotta ja minulla on ollut aina sama numero, jota tarvitsen työni takia. En voinut vaihtaa operattoria koska liittymäni oli irtisanottu ja Dna ei luovuttanut vanhaa numeroa, se luovutetaan vain avoinna olevista liittymistä! Joten joudun nyt olemaan Dna:n asiakkaana vuoden, en päivääkään yli! "Elämä on kallis"


    • äkkipikainen

      Niinpä, DNA on todettu jo aikaa sitten huijausfirmaksi.

      Mulla oli vanha Telia city-liittymä aikoinaan, ja perhana että mä kirosin kun DNA osti sen (siis Telian). Arvasin että vaikeuksia tulee, kun olin jo ehtinyt kuulemaan ko. firmasta yhtä ja toista.

      Otin sitten avokille liittymän omalla nimelläni. Sitten rupes laskua tippumaan viikon tai kahden välein. Aika omituista, ajattelin, lyhyehkö tämä laskutuskausi. Soitto asiakaspalveluun: heillä on ongelmia laskutusohjelman kanssa (ja paskat, mä ajattelin). Samaan aikaan lehdet uutisoi että DNA kusetti ihmisiä datasiirtolaskuissa minkä kerkesi.

      Tilasin puheluerittelyt ihan piruuttani. Sattu vielä niin että olin sairaalassa kun tää tapahtui, ja sieltä sängystä käsin puhelin asiakaspalveluun. Kun mun liittymä oli vanha Telia ja avokin DNA, niin yrittivät käskeä mun soittaa uudestaan DNA:n palvelunumeroon - eivät muka voi samasta numerosta hoitaa sekä vanhoja Telian että DNAn asiakkaita. Arvatkaa suutuinko, kun olin just jonottanu palvelunumeroon jotain vartin.

      Mä karjaisin että jumalauta, minä en soittele enää mihinkään, teidän asia on toimia niinku asiakaspalvelun kuuluu eli hommata mulle erittelyt ja sillä sipuli. Tulihan ne sitten postissa.

      Laskut oli muuten ok, mutta yks mielenkiintoinen seikka: JOKA LASKUTUSKAUDEN VIIMEINEN PÄIVÄ OLI MUKANA MYÖS SEURAAVAN LASKUTUSKAUDEN EKANA PÄIVÄNÄ eli se laskutettiin aina kahteen kertaan!

      Yhdelle asiakkaalle tappio on niin pieni ettei kannata lähteä käräjille, mutta arvatkaa mitä ne tienaa kun ne tekee saman kaikille...

    • Hessu

      Siis jos nyt oikein käsitin kun lueskelin viestejä niin sinun kuuluu maksaa lasku. Vai eikö sopimusta tehdessäsi (siis 16e/kk ja 100megaa) ole ehdoissa sanottu että datasiirto tapahtuu omassa verkossa. Vai onko tämä ehtö tullut siis jälkeenpäin, kun puhuit sopimusehtojen muuttumisesta.
      Uskoisin että jo tällöin kun olet tehnyt sopimuksen niin kyseinen ehto on ollut sopimuksessa ja tällöin ulkomailla vieraassa verkossa joudut tietenkin maksamaan ulkomaiselle operaattorille kulut, joten DNA vai välittää laskun.

    • hjooh

      Niin DNA on kaikista operaattoreista epäluotettavin. Kun lähetin tyttärelleni tekstiviestejä ulkomaille, kaikki meni eräälle miehelle kyseiseen maahan:( Aikani äristen sain hyvitystä, koska itse operaattorikin lähetti viestin tyttärelleni ja se meni ihan väärin. Joten erosin siitä ja nyt olen tosi tyytyväinen Elisaan :) Olkaa siis tarkkana DNA suhteen:)

      • ZiMbAzuu

        Järkytyin ihan kamalasti kun luin noita muitten kirjoittamia juttuja. Itselläni on Prepaid-liittymä, ja olen kantapään kautta kokenut kuinka paska DNA:n asiakaspalvelu on. Jonotin ensin 1h 15 min, ja kun pääsin palveluun, minulle ilmoitettiin että olen väärässä asiakaspalvelussa. Perkele minähän olin prepaid-liittymien asiakaspalvelusssa! Aikani vittuiltuani, minut jopa (!) yhdistettiin óikealle linjalle. Esitin asiani asiallisesti, ja minua pyydettiin odottamaan HETKINEN. Odotin 45 min ja paiskasin luurin korvaan. Äärettömän perseestä. Muilla vastaavia kokemuksia?


      • myphone5140
        ZiMbAzuu kirjoitti:

        Järkytyin ihan kamalasti kun luin noita muitten kirjoittamia juttuja. Itselläni on Prepaid-liittymä, ja olen kantapään kautta kokenut kuinka paska DNA:n asiakaspalvelu on. Jonotin ensin 1h 15 min, ja kun pääsin palveluun, minulle ilmoitettiin että olen väärässä asiakaspalvelussa. Perkele minähän olin prepaid-liittymien asiakaspalvelusssa! Aikani vittuiltuani, minut jopa (!) yhdistettiin óikealle linjalle. Esitin asiani asiallisesti, ja minua pyydettiin odottamaan HETKINEN. Odotin 45 min ja paiskasin luurin korvaan. Äärettömän perseestä. Muilla vastaavia kokemuksia?

        Minulla oli 2 vuotta sitten radiolinjan matkapuhelinliittymä, mutta puhelimeni oli mennyt rikki, no niinpä sovimme radiolinjan kanssa että niinkauan kun en käytä korttia, koska ei ole puhelinta, he eivät perisi tältä liittymältä kuukausimaksuja: koko kesän ja alku syskyn sitten ei laskuja näkynyt, mutta sitten yhtäkkiä koko "kuukausilaskuttoman" ajan kuukausimaksut tulivat korkojen kera postiin... näinkö se aina menee...?


      • entinen asiakas
        ZiMbAzuu kirjoitti:

        Järkytyin ihan kamalasti kun luin noita muitten kirjoittamia juttuja. Itselläni on Prepaid-liittymä, ja olen kantapään kautta kokenut kuinka paska DNA:n asiakaspalvelu on. Jonotin ensin 1h 15 min, ja kun pääsin palveluun, minulle ilmoitettiin että olen väärässä asiakaspalvelussa. Perkele minähän olin prepaid-liittymien asiakaspalvelusssa! Aikani vittuiltuani, minut jopa (!) yhdistettiin óikealle linjalle. Esitin asiani asiallisesti, ja minua pyydettiin odottamaan HETKINEN. Odotin 45 min ja paiskasin luurin korvaan. Äärettömän perseestä. Muilla vastaavia kokemuksia?

        Asiakaspalvelut vastaavat jos vastaavat. Soitin Elisan asiakaspalveluun ilmoittaakseni, että laajakaistan toiminnassa on jotain häiriöitä ollut useamman päivän ajan Uudellamaalla.

        Jonotin 62 minuuttia ja kuuntelin rätisevää Kenttiä ja välillä ilmoituksen.. "Nyt kaikki asiakaspalvelijamme...jne".

        Lopulta kyllästyin odottamaan ja soitin Elisan vaihteeaseen ja yritin tehdä vikailmoitusta. Tympeä "keskusneiti" ilmoitti, että hän ei ota vikailmoituksia vastaan ja sitäpaitsi jonotus on MAKSUTON..

        Jonotus voi olla maksuton, mutta minun työaikani on kallista. Keskusneidille tiedoksi, että työaikani maksaa noin 0,01 euroa/sek. Siis tämän maksuttomuuden piikkiinkö voidaan laittaa tympeä asiakaspalvelu.


    • pixi

      olen samaa mieltä kanssasi. olin dna:n asikkaana lopetin kun tuli outojalaskuja. Minkäs teet kun huijareillle ei ole suojautumis turvaa!

    • Ilmainen

      Ja jopa skypen puhelut ilman toisen skypeä edullisia useassa tapauksessa. Eli kannattaa katsoa mistä soittaa. Varmaan SKYPE puhelutkin muuttuvat maksullisiksi.Nyt käytän SKYPEÄ...harkitkaa muutkin..
      Lataus kestää minuutin..

      • soittelen

        skypellä ja kuuluu hyvin eikä pätki yhtään.eikä maksa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Tahtoo kanssa!!!!!
        soittelen kirjoitti:

        skypellä ja kuuluu hyvin eikä pätki yhtään.eikä maksa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mikä on SKYPE ja mistä niitä saa..?? Tahtoo kanssa ilmaisia puheluita!!!!!


      • minulkin se
        Tahtoo kanssa!!!!! kirjoitti:

        Mikä on SKYPE ja mistä niitä saa..?? Tahtoo kanssa ilmaisia puheluita!!!!!

        www.skype.com


      • Jeah
        minulkin se kirjoitti:

        www.skype.com

        Kun dna tuli, vaihdoimme siihen, ja siitä päivästä alkaen oli ongelmia laskutuksien kanssa. Lasku tuli milloin sattui ja miten paljon sattui. Vuoden jaksoi sitä jankausta ja sitten sanoimme irti molemmat liittymät. laskuja tuli liittymän irtisanomisen jälkeen kolme vaikka viiminen lasku oli jo maksettu.

        Siitä on nyt kaksi vuotta aikaa ja vielä viime keväänä tuli lasku jonka mukaan olisi pitänyt 5.87e maksaa...en maksanut, eikä karhuakaan tullut....puhdasta kusetus taktiikkaa tälläoperaattorilla.


    • pauliina

      Myös minä kuulun siihen suureen joukkoon, joka on ollut hyvin pettynyt dna:n. Vaihdoin aikoinaan dna:lle sekä halpojen hintojen että ystävieni vuoksi. Monella tutullani oli silloin dna.
      Laskut olivat kuitenkin ihan ihmeellisiä, niistä ei oikein saanut selvää, ja maksettavat summat vain kasvoivat. Välillä ei tullut kuukausilaskua ollenkaan, joten kuvittelin pitäväni laskut tarpeeksi pieninä. Sitten tulikin älyttömän iso lasku useammalta kuukaudelta. Otti päähän ihan kauheasti, koska tuolloin en vielä maksanut edes itse laskujani, vaan vanhempani saivat kärsiä. Sen jälkeen kukaan perheestäni ei ole ollut dna:n asiakas.

      Nykyään olen Elisan asiakas, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Laskut on pysyny pieninä, ja homma toimii ok.

      Kannattaa olla tarkkana dna:n ja yleensä kaikkien muidenkin liittymien kanssa. Kannattaa aina vaatia operaattorin selvitystä epäselvästä laskutuksesta ja muusta. Siitä asiakaspalvelussa työskentelevät saa palkkaa, että ne palvelee asiakkaitansa, se on niiden homma. Ja kuten joku sanoikin, pienistäkin virheistä laskuissa kannattaisi ainakin mainita operaattorille, koska kun näitä "virheitä" alkaa olla niin monella ihmisellä, dna kerää aikamoiset rahat.

    • Jasmine

      Olimme yhteydessä muutamia päiviä sitten kirjeitse suoraan DNA:n toimitusjohtajaan. Vastausta ei ole vielä kuulunut.

    • Juppeli

      Tosi halpamaista! 12.3.2005

    • Huijattu

      Olen ollut sekä DNA:n että Radiolinjan, nykyisen Elisan asiakkaana. Aina on ollut hämminkiä laskutuksessa. Viimeks radiolinjan tekstari liittymässä,joka sisältää tuhat tekstaria kiinteään hintaan ja ylimenevät on yli euron kpl. Eka lasku tuli 1400 viestistä joita en millään ole ennättänyt kirjoittaa. Ei muuta kuin maksa pois. Sen jälkeen en ole koskenut ko. operaattoreihin edes pitkällä tikulla enkä tule koskemaan. Neuvon myös muita tekemään niin, jotta ikäviltä yllätyksiltä välttyisi. Sonera ja Saunalahti ovat hyviä ja luotettavia. Ei mitään ongelmia. Kiitos heille.

      • ONni

        Perseestä, mutta persettähän te köyhät nuolette
        Te ootte niin, sanonko mistä.


      • ottakaa selvää
        ONni kirjoitti:

        Perseestä, mutta persettähän te köyhät nuolette
        Te ootte niin, sanonko mistä.

        Dna on lähettänyt kaikille asiakkaille kuukausitiedotteen laskun mukana hyvissä ajoin jossa kerrottiin tästä muutoksesta, jos et ole sitä lukenut omapa on vikasi, Dna:n asia ei ole henkilökohtaisesti soittaa jokaiselle asiakkaalle ja kertoa tästä henkilökohtaisesti siitä tuli tiedote kaikille asiakkaille, maksa köyhä laskusi ja pidä suusi kiinni


    • treeni

      Ei ole minullakaan mitään sitä vastaan kaikki vaan pois DNA:an asiakaslistoilta. Minulta perivät 3 kertaan samat laskut. Törkeätä käytöstä asiakaspalvelussa en missään nimessä suosittele kenellekään.

    • Heippa!

      Heippa!

      Todella törkeä hinta laskussa ja hinta yksistään megabittiin. Eihän esim. Elisallakaan ole noin isot hinnat vaan kiinteät kuukausimaksut. Jopa 19,90 hintaan sisältyy yli 100 megabittiä.
      Suosittelen tosiaankin liittymän vaihtoa. Itse en tosiaankaan saanut edes dna:n kautta internet yhteyttä toimimaan. Vai valehtelevatko ne. Jospa he ovatkin huijareita?

    • Onni

      On halpa! ja hyvä! Minulla dna-liittymä on toiminut moitteettomasti (n.4 vuotta), laskut olleet ok ja tulleet aina ajallaan, ilman yllätyksiä, vaikka gprs-yhteyttäkin on käytetty. Prepaid-liittymällä voi estää laskut tehokkaasti...

    • käy kalliiksi

      HaH Hah Hah HAHA HAHA
      Tyhmä nainen. Et ole yksin, älä pelkää. Teidät pitäs lähettää esim. kuuhun.

    • sinimari

      moi!
      itselläni on myös sama liittymä. oletko huomioinut että tämä 16 euroa on 100 mb asti ja sen ylittävä osuus on kallista. Kysyppäs asiakaspalvelusta onko sinulla ylittynyt tämä raja. niin eiköhän asia selviä...

      • Kestää puhumalla

        Laskekaas neropatit kuinka kauan puhuu 4000e Suomessa tai ulkomailla.
        Ketjun aloittajan lasku oli ainoastaan tammikuulta.
        Venäjällähän on kalleimmat taksat. Se ei nyt kuitenkaan selvillä mikä maa on kyseessä.


      • gpres
        Kestää puhumalla kirjoitti:

        Laskekaas neropatit kuinka kauan puhuu 4000e Suomessa tai ulkomailla.
        Ketjun aloittajan lasku oli ainoastaan tammikuulta.
        Venäjällähän on kalleimmat taksat. Se ei nyt kuitenkaan selvillä mikä maa on kyseessä.

        Se käytti GPRS:ää tollo! Ei siinä tarvii puhua, antaa bittorrentin laulaa.


    • Laura

      Olen ollut Soneran tyytyväinen asiakas jo vuodesta 1996. Laskut ovat aina olleet oikein ja tulleet ajallaan, mitään yllätyksiä ei ole ollut. Asiakaspalveluun olen puhelimitse aina päässyt kohtuullisessa ajassa ja palvelu on ollut ystävällistä ja nopeaa. Ja tarvittaessa maksuaikaakin on myönnetty. Joten vaihtakaa vaan Soneralle. Suosittelen!

    • ARP

      Olet käyttänyt GPRS-yhteyttä ulkomailla, ja ulkomaiset operaattorit on laskuttaneet DNA:ta viiveellä. Viivestä johtuen on DNA lähettänyt vasta tammikuussa 2005 sinulle laskun jossa on veloitus GPRS yhteytesi käytöstä ulkomailla.

      DNA ei voi määrätä mitä GPRS yhteyden käyttö maksaa esim. Espanja- tai Kreikkalaisessa verkossa. Sen määrää paikallinen operaattori ja laskuttaa DNA:ta joka vuorostaan laskuttaa asiakastaan.

      Se 16€/kk on ollut GPRS-perusmaksu.

      • Rudolf

        Kyllä juuri näin on käynyt. Ulkomailla veloitetaan Ulkolaiseten operaattoreiden hinnoittelun mukaisesti ja alla linkkejä vertailun vuoksi esim. GPRS:n käytöstä Virossa eri operaattoreiden välillä:

        Sonera:
        http://www.sonera.fi/artikkeli2/0,3400,l-fi_h-10590_a-261280,00.html

        Elisa:
        http://matkaviestinta.elisa.fi/public/elisa.do?id=hen_roaming,operaattori_listaus_0002.htm&r_cat=person&cnty=EE&operator=

        DNA:
        http://www.dnafinland.fi/yksityisille/liittymat_ja_palvelut/gsm/hinnat_ulkomaanpuheluhinnat_ulkomailta1.shtml

        Eli hinnat ovat seuraavat per käytetty GPRS megatavu:

        -Sonera: 7,58/MB tai 11,24/MB (riippuen Virolaisesta operaattorista)

        -Elisa: 12,81 €/MB

        -DNA: 10,99 €/MB
        __________________________________________

        Kuten olen jo aiemmin maininnut, on järjen köyhyyttä kuvitella että voisi käyttää ulkomailla, ulkomaisen operaattorin verkossa matkapuhelinliittymäänsä samalla hinnalla kuin SUOMESSA oman operaattorin verkossa!

        Ethän voi ostaa vaikkapa Shellin huoltoasemalta bensaa ulkomailla samaan hintaan kuin Suomessa, vaikka käytössäsi olisi ko. firman oma luottokortti tms.

        Turhaa valittamista, maksa laskusi ja ole hiljaa! Tyhmyydestä sakotetaan, kuten vanha sanonta menee.


    • Entinen soneran asiakas

      Viime vuoden Maaliskuussa Sonera teki minulle aivan saman. Käytin GPRS:ää päivittäin emailien lukuun matkustaessani ulkomailla ja aiemmin laskut olivat kohtuullisia, mutta sitten ... 1.3.2004 alkaen Sonera muutti hinnoitteluaan .... muuten sama tulos mutta laskun summa alkoin 3:lla. Ei auttanut kuin maksaa kun Sonera mokoma oli julkaissut uudet hinnat nettisivuillaan ja kun liittymäni oli myös yritykseni nimissä.

    • taatelikakku

      Otin elokuussa dna-mokkulan ,joka toimi vajaa kaksiviikkoa sitten alkoi pätkiin lopulat ei enää tapahtunut mittään.Kävin viisi kertaa dna omissa pisteissä (kivoja nuoria naisia) ja pyysin tekemään jotain asian hyväksi
      lisäksi soitin kolme-neljäkertaa dna:lle,jossa nainen sanoi viimeisellä kerralla hän antaa kuukaudenilmaista nettiaikaa.Kysyinmitä sillä teen kun laiten ei toimi,ei osannut siihen enäävastata.Lähetin irtisanomisen mutta siitä ei ole kuulunut mitään.No eihän tässä ole viel' kulunut kuin vähän yli kaksi kuukautta ja olenhan mitätönasiakas heille.Jouduin ottamaan Saunalahdenliittymän joka toimii.Kuluttaja asiamies ilmoitti että he eivät voi tehdä mitään kun ko.24 kk sopimus.Turha kai tässä on ruikuttaa tyhmästä päästä kärsii

    • Anonyymi

      On kyllä todella törkeää!!!

      Minulla on kotinetti joka ei pelaa kunnolla.
      Huonontunut käyttö kun 3G lopetettiin tältä alueelta.
      Ärsyttää todella paljon että dna:lta myydään nopea netti 5g 400M .
      Niiden olisi pitänyt ilmoittaa silloin samalla että pitää päivittää laite.
      Nyt pitäisi ostaa yli 300e laite että toimii.
      VOI P........!!!
      SAISIN EDES VAIHDETTUA HALVINPAA LIITTYMÄÄN.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe