miks niin vaikeata

miks kirjan sanat sun muut on jotenkin tai ainakin minust vaikeaa luettavaa

75

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauanuskossa

Nyt en ymmärrä, mitä yrität sanoa!

• Kyselenminäkin

Tunnemmekohan toisemme ? Mistä olet kotoisin?

• Kauanuskossa

Tarkoitako että Raamatun lukeminen on vaikeaa? En tunne sinua ja ei siitä ole nyt kysymys.

• Kyselenminäkin
        Kauanuskossa kirjoitti:

Tarkoitako että Raamatun lukeminen on vaikeaa? En tunne sinua ja ei siitä ole nyt kysymys.

En tarkoittanut noin ja aloittajalta kysyin.

• Kyselenminäkin kirjoitti:

En tarkoittanut noin ja aloittajalta kysyin.

niin et on vaikeaa luettavaa ei ymmärrä niin ei ymmärrä

• uuslukutaidottomuus
        juha35plus kirjoitti:

niin et on vaikeaa luettavaa ei ymmärrä niin ei ymmärrä

Kielitaito ja luetun ymmärtäminen kehittyvät lukemalla. Tilanne on tietenkin haastavampi, jos sattuu olemaan lukihäiriö tms. Osalla suomalaista nuorisoa äidinkielen taito on myös jo romahtanut chattailun vuoksi ja heidän on vaikea ymmärtää jopa peruskieltä.

Raamattu on haastavampaa luettavaa, koska se on vanhaa kieltä ja siellä on paljon vertauskuvia. Pyhä Henki ei valitettavasti opeta ketään lukemaan. Se taito on oltava hallussa ennen kuin PH voi avata sanan hengellistä merkitystä. Kannattaa ehkä lukea pieniä pätkiä kerrallaan.

• kjfittf

Ottaa vain niitä helpompia kohtia.

Näillä koneilla helppo tehdä kootut kirjoitukset vain helpoista paikoista.

Lukee sitten vain niitä.

Pienoisevankeliumi on yksi perusta. Olethan sen kanssa sinut jo varmaankin.
      Se ensin ja sitten sitä sivuavaa.

• Kauanuskossa

Ja, rukoile Jumalaa että Pyhä Henki avaa Kirjoitukset.

• klqqa

Onko sinulla luku- ja kirjoitushäiriö?
      Jos Raamatun lukeminen on vaikeaa, siihen saattaa olla syynä erilaiset henkivallat, jotka estävät sinua ymmärtämästä Raamattua. Henkivallat voivat joskus tulla jopa sukuperintönä ihmiselle.

• uudestisynnyttävä

No, johan on lohdutus.

Uudestisyntymä on avain Raamatun ymmärtämiseen. Sen järjellä selittäminen johtaa j.todistajien kaltaisiin harhaoppeihin. On suorastaan rikollista.

Pyhä Henki "avaa" Raamattua vasta uudestisyntymän jälkeen, sillä uudestisyntymättömässä ei PH vaikuta.
        *

• MinäVaiRaamattuVaiMinä

Uudestisyntymätömmälle Raamattu on vaikeasti käsitettävä kirja.

Kun tulin uskoon, eli uudestisynnyin, ensimmäinen muutos oli, että "hei mähän ymmärrän tätä!" "Tässähän kirjoitetaan just niinku minäki ajattelen!"

= Minä aloin ajatella kuin Raamattu.
      *

• MinäVaiRaamattuVaiMinä

Uudestisyntymättömälle.

Sori krijotusvihree.
        *

• antaa olla

• Joh.1.1-5

Aloita Johanneksen evankeliumista. Se on hienoa tekstiä, etenkin KR33/38, mutta KR92 myös menettelee, jos se tuntuu helpommalta.

Uskon ja hengellisen ymmärryksen synnyttyä, ymmärrät sitten loistavasti vaikka vanhaa Bibliaa!

Ja ainahan voit kysyä. Tosin täällä jo yhdestä lauseesta voi syntyä n. 400 viestin riita...

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1554484072777 :

Johannes 1: 1-5
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

"Sanalla" tarkoitetaan tässä Jeesusta, jossa Jumalan sana on täytettynä.

Jeesus On Valkeus, mutta maailman jumalattomauus, pimeys, ei sitä ymmärtänyt.
        *

• Joh.1.6-8
        Joh.1.1-5 kirjoitti:

Aloita Johanneksen evankeliumista. Se on hienoa tekstiä, etenkin KR33/38, mutta KR92 myös menettelee, jos se tuntuu helpommalta.

Uskon ja hengellisen ymmärryksen synnyttyä, ymmärrät sitten loistavasti vaikka vanhaa Bibliaa!

Ja ainahan voit kysyä. Tosin täällä jo yhdestä lauseesta voi syntyä n. 400 viestin riita...

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh. 1:1&rnd=1554484072777 :

Johannes 1: 1-5
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

"Sanalla" tarkoitetaan tässä Jeesusta, jossa Jumalan sana on täytettynä.

Jeesus On Valkeus, mutta maailman jumalattomauus, pimeys, ei sitä ymmärtänyt.
        *

Joh.1: 6-8
        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.

Apostoli / opetuslapsi Johannes tässä evankeliumikirjeessään kertoo toisesta Johanneksesta jota kutsutaan Johannes Kastajaksi. Hän oli profeetta, VT:n ennustama "huutavan ääni erämaassa". Hän toiminnallaan ikäänkuin valmisti tietä Jeesukselle.
        *

• herätkää

Älä nyt Jussi anna periksi. Luetun ymmärtäminen kehittyy kun näkee vaivaa. Vaikka sivu päivässä, ja toiseen kertaan ajatuksella. Pikku hiljaa saat juonesta kiinni. Teksti alkaa avautumaan.

• Samaatietä

Minkä kirjan?

• sophiie

Saat arvata kolmesti.
        *

• herätkää

Minä arvaan että Juha ei tarkoittanut Raamattua.

• Samaatietä
        sophiie kirjoitti:

Saat arvata kolmesti.
        *

1) William Shakespearen englanninkielinen runoteos

2) suomen laki kirja

3) yhteiskuntapolitiikka

• L_S

hitsin vaikeaa oikeasti tuo william shakespearen englannin kielisen runoteoksen lukeminen... ei riitä, etteikö osaa edes lukea englannin kielistä romaania... mutta sitä vanhahtavaa runokieltä, täysin ufoa... minä myin kirjan kirppiksellä sitten joskus pois, en jaksanut...

• Samaatietä
        L_S kirjoitti:

hitsin vaikeaa oikeasti tuo william shakespearen englannin kielisen runoteoksen lukeminen... ei riitä, etteikö osaa edes lukea englannin kielistä romaania... mutta sitä vanhahtavaa runokieltä, täysin ufoa... minä myin kirjan kirppiksellä sitten joskus pois, en jaksanut...

Totta 😂😂

• L_S
        Samaatietä kirjoitti:

Totta 😂😂

Ootko sinäkin sortunut shakespearen lukemiseen :D oikeasti... siis se ei ollut vitsi, en osaa vitsailla, muuta kuin tahattomasti.

• Samaatietä
        L_S kirjoitti:

Ootko sinäkin sortunut shakespearen lukemiseen :D oikeasti... siis se ei ollut vitsi, en osaa vitsailla, muuta kuin tahattomasti.

No olen huonosta englannintaidostani huolimatra.

Myös Suomenkieliset wanhahtavat kirjat wanhalla kirjasintyylillä on myös raskasta luettavaa.

Etenkin jos on käytetty paljon kuvakieltä niin ei aukene millään.

Nyt olen laiskistunut. Yhteen aikaan kesti semmose 10 vuotta tuota hullua kirjojen ahmimiskautta. Välillä meni joskus että vapaapöivinä elin enemmän kirjamaailmassa kuin todellisuudessa.

Tuolloin luin myös yhteiskyntapolitiikkaa ja psykoligiaa ja jopa wanhojen autojen keräilyä koskevia kirjoja. Luin mitä sattuu ja hulluna. Ihan saattoi mennä 2 -3 kirjaa viikossa. Jälkeenpäin ajatellen tuntuu uhan hullulta.

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Myös Suomenkieliset wanhahtavat kirjat wanhalla kirjasintyylillä on myös raskasta luettavaa.

Nyt olen laiskistunut. Yhteen aikaan kesti semmose 10 vuotta tuota hullua kirjojen ahmimiskautta. Välillä meni joskus että vapaapöivinä elin enemmän kirjamaailmassa kuin todellisuudessa.

Tuolloin luin myös yhteiskyntapolitiikkaa ja psykoligiaa ja jopa wanhojen autojen keräilyä koskevia kirjoja. Luin mitä sattuu ja hulluna. Ihan saattoi mennä 2 -3 kirjaa viikossa. Jälkeenpäin ajatellen tuntuu uhan hullulta.

Toisaalta harmittaa tämä tietotekniikka. Kirjoissa on se jokin oma juttunsa.
        Samoin kirjeissä. Ei someviestit ole kirjeiden veroisia.

Aikoinaan haaveilin että pääsisin johonkin missä säilytetään vanhoja teoksia ja pääsisin sinne selailemaan ja lukemaan.
        Välillä kävisin syömässä. Olin älyttömän utelias, mutta onneksi tuo meni ohi siis se lukemisen pakko...

Entä sinä? Mikä tarina sinulla on kerrottavanasi?

• L_S
        Samaatietä kirjoitti:

Olispa toisaalta kiva, taas yllättää itsensä ja lukea joku hyvä kirja... jotain mielenkiintoista ja innostavaa, joku tiedätkös klassikko... joku palstalainen joskus ehdotti jotain klassikkoa luettavaksi... ajattelin toisaalta että palstalainen pottuili minulle kirjoittajana, täällä kun huoritellaan jatkuvasti minua nimmarina palstalla ja sen kirjan päähenkilö oli huora, mitä ehdotti luettavaksi... mutta joku klassikko olisi kiva, voisi mittailla, onko ne klassikon leiman arvoisia... tykkään kyllä filosofiastakin... tai jokin antiikin kreikan runoeepos... tai sitten jokin elämänkerta, sen mun idolin elisabeth rehnin elämänkerran jos lukasisi... niin... siinäpä sitä olisi.

• L_S
        Samaatietä kirjoitti:

Toisaalta harmittaa tämä tietotekniikka. Kirjoissa on se jokin oma juttunsa.
        Samoin kirjeissä. Ei someviestit ole kirjeiden veroisia.

Aikoinaan haaveilin että pääsisin johonkin missä säilytetään vanhoja teoksia ja pääsisin sinne selailemaan ja lukemaan.
        Välillä kävisin syömässä. Olin älyttömän utelias, mutta onneksi tuo meni ohi siis se lukemisen pakko...

Entä sinä? Mikä tarina sinulla on kerrottavanasi?

Oi tuo olisi kiva, olla jossain vanhojen kirjojen aitassa... mitä tarkoitat, mikä tarina minulla on kerrottavanani?

Olen joskus haaveillut kirjoittaa kirjan... runokirjaakin kerran työstin... kaikki jää minulla ja ei minulla olisi aikaakaan enää moiseen projektiin.. ehkä ne oli semmoisia haihatuksia vain. :)

• herätkää

Jos et ole lukenut niin ehdottomasti Fedor Dostojevski : Idiootti

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Oliko tuokin vihjaus... kirjan nimi siis.

• herätkää

Ei. Tai juu. Kirjan nimeksi. Erittäin hyvä. Tunteita viedään laidasta laitaan. 1800 lukulaista saippuaoopperaa. Olen lukenut neljään kertaan. Tulee uniinkin.

• Samaatietä
        L_S kirjoitti:

Olispa toisaalta kiva, taas yllättää itsensä ja lukea joku hyvä kirja... jotain mielenkiintoista ja innostavaa, joku tiedätkös klassikko... joku palstalainen joskus ehdotti jotain klassikkoa luettavaksi... ajattelin toisaalta että palstalainen pottuili minulle kirjoittajana, täällä kun huoritellaan jatkuvasti minua nimmarina palstalla ja sen kirjan päähenkilö oli huora, mitä ehdotti luettavaksi... mutta joku klassikko olisi kiva, voisi mittailla, onko ne klassikon leiman arvoisia... tykkään kyllä filosofiastakin... tai jokin antiikin kreikan runoeepos... tai sitten jokin elämänkerta, sen mun idolin elisabeth rehnin elämänkerran jos lukasisi... niin... siinäpä sitä olisi.

Minulla meni se ohi, en jaksa innostua. Huorasta tulee mieleen Sofi Oksasen puhdistus jostain syystä..se oli kyllä niin huono kirja suorastaan ja karmea pettymys. Tuttu sanoi etten ymmärrä historiallisia yhteyksiä kirjassa..no en ymmärtänyt vissiin..niin lattean tylsä ja suorastaan ärsyttävä.

Elämänkerrat oli tosi ihania, niitä ahmin silloin. Niihin jäi koukkuun suorastaan.

Mihin se katosi se lukuinnostus? Kääntyikö sinullakin totaaliseen lukemattomuuden puolelle niinkuin minullakin?

• Samaatietä
        herätkää kirjoitti:

Tuo on hyvä 😂
        Mites se Mihail Bulgakovin "saatana saapuu Moskovaan"?

Hirveä nimi kirjalla tosin :(

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Ei. Tai juu. Kirjan nimeksi. Erittäin hyvä. Tunteita viedään laidasta laitaan. 1800 lukulaista saippuaoopperaa. Olen lukenut neljään kertaan. Tulee uniinkin.

Niin... melkoista saippuaoopperaa koko kirja.

• L_S
        Samaatietä kirjoitti:

Minulla meni se ohi, en jaksa innostua. Huorasta tulee mieleen Sofi Oksasen puhdistus jostain syystä..se oli kyllä niin huono kirja suorastaan ja karmea pettymys. Tuttu sanoi etten ymmärrä historiallisia yhteyksiä kirjassa..no en ymmärtänyt vissiin..niin lattean tylsä ja suorastaan ärsyttävä.

Elämänkerrat oli tosi ihania, niitä ahmin silloin. Niihin jäi koukkuun suorastaan.

Mihin se katosi se lukuinnostus? Kääntyikö sinullakin totaaliseen lukemattomuuden puolelle niinkuin minullakin?

Juu, täydellisen totaalisen lukemattomuus... katsoin tai yritin katsoa sen puhdistus elokuvan... hirveää mitä, joo... se miten suoraan asioita näytettiin.... en ilennyt katsoa sitä... ja ei se muutenkaan olisi inspiroinut mitenkään, ei ollut kohunsa väärtiä... no, en ole lukenut sitä kirjana, mutta sen mitä kerkesin nähdä elokuvasta, en lue kirjaakaan.

• herätkää

Olet siis lukenut. Hyvä hyvä

• herätkää
        Samaatietä kirjoitti:

Tuo on hyvä 😂
        Mites se Mihail Bulgakovin "saatana saapuu Moskovaan"?

Hirveä nimi kirjalla tosin :(

Bulgakovia en ole lukenut. Tuokin tuntematon. Sen tiedän, että fanttasiamaailmassa liikutaan. Satiiria Neukkulasta. Sekoitettuna sirkukseen ja Raamatun kertomuksiin. Ihan kuin täälläkin tuppaa olemaan..

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Olet siis lukenut. Hyvä hyvä

No en, olen sivistymätön moukka. Neanderdalilainen.

• Samaatietä
        L_S kirjoitti:

Juu, täydellisen totaalisen lukemattomuus... katsoin tai yritin katsoa sen puhdistus elokuvan... hirveää mitä, joo... se miten suoraan asioita näytettiin.... en ilennyt katsoa sitä... ja ei se muutenkaan olisi inspiroinut mitenkään, ei ollut kohunsa väärtiä... no, en ole lukenut sitä kirjana, mutta sen mitä kerkesin nähdä elokuvasta, en lue kirjaakaan.

Minä taas en ole katsonut spuhdistusta elokuvana. Katson hyvin vähän elokuvia.

Mihin se hävisi se lukuinto sinullakin..

Minä haaveilin jossain välissä ihan hassuista asioista kirjojen suhteen. Oli ihan hinku päästä johonkin vanhaan kartanoon ja löytää sieltä iso kirjastohuone, hyllyt katosta lattiaan täynnä vanhoja kellastuneita kirja aarteita.
        Olisin lukkiutunut huoneeseen kuukaudeksi 😁

• herätkää
        L_S kirjoitti:

No en, olen sivistymätön moukka. Neanderdalilainen.

Älä anna kenenkään määritellä identiteettiäsi. Sinä olet, ja hyvä oletkin.

• L_S
        Samaatietä kirjoitti:

Minä haaveilin jossain välissä ihan hassuista asioista kirjojen suhteen. Oli ihan hinku päästä johonkin vanhaan kartanoon ja löytää sieltä iso kirjastohuone, hyllyt katosta lattiaan täynnä vanhoja kellastuneita kirja aarteita.

Minä en pystyisi varmaan tänä päivänä keskittymään kirjan lukemiseen, olen unohtanut miten oikeasti rentoudutaan.

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Älä anna kenenkään määritellä identiteettiäsi. Sinä olet, ja hyvä oletkin.

En ole hyvä, vain yksi on hyvä, sanoisi Jeesus Kristus, ykkös kirjan päähenkilö.

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Tai ajattele jotain käsinkirjoitettuja vanhoja merkintöjä elämästä..ihan vaikka jonkun vanhan tilan tilipäiväkirja tai ihan mikä vain joka kertoo arjesta ja elämästä.
        Olisi ihana päästä hipelöimään ainakin silloin ennen. Mihin se hävisi tuo into?

• herätkää
        L_S kirjoitti:

En ole hyvä, vain yksi on hyvä, sanoisi Jeesus Kristus, ykkös kirjan päähenkilö.

Olenkin miettinyt tuota. Rikas nuorukainen ja Jeesus. Miksi sanot minua hyväksi? Ei ole kuin yksi hyvä. Isä taivaassa.

Kuitenkin hän oli itsekin Jumala.

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Olenkin miettinyt tuota. Rikas nuorukainen ja Jeesus. Miksi sanot minua hyväksi? Ei ole kuin yksi hyvä. Isä taivaassa.

Kuitenkin hän oli itsekin Jumala.

Mihin päädyit mietinnässä?

• Samaatietä
        L_S kirjoitti:

Minä en pystyisi varmaan tänä päivänä keskittymään kirjan lukemiseen, olen unohtanut miten oikeasti rentoudutaan.

No voi että. Tuntuuko sinusta, että olet väärässä paikassa rentoutuessasi tai oletko väsynyt tai miltä se tuntuu?

• herätkää
        L_S kirjoitti:

Mihin päädyit mietinnässä?

En pysty ratkaisemaan arvoitusta

• L_S
        Samaatietä kirjoitti:

No voi että. Tuntuuko sinusta, että olet väärässä paikassa rentoutuessasi tai oletko väsynyt tai miltä se tuntuu?

Koen jonkinasteista tyytymättömyyttä ja sen kautta se vaikuttaa, siihen... etten varmaan enää samalla tavoin elä hetkessä ja nauti elämästä.

• L_S
        herätkää kirjoitti:

En pysty ratkaisemaan arvoitusta

Minulla on ratkaisu, mutta se on salaisuus.

• Samaatietä
        L_S kirjoitti:

Koen jonkinasteista tyytymättömyyttä ja sen kautta se vaikuttaa, siihen... etten varmaan enää samalla tavoin elä hetkessä ja nauti elämästä.

Johtuuko se alakuloisuudesta?

• herätkää
        L_S kirjoitti:

Minulla on ratkaisu, mutta se on salaisuus.

Kakista ulos sitten vaan. Vai onko niin suuri salaisuus, että et tiedä itsekään?

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Kakista ulos sitten vaan. Vai onko niin suuri salaisuus, että et tiedä itsekään?

Se on salaisuus.

• L_S
        Samaatietä kirjoitti:

Johtuuko se alakuloisuudesta?

Ehkä.

• herätkää
        L_S kirjoitti:

Se on salaisuus.

Jos viittaat Rainer Frimanin saman nimiseen kappaleeseen, olet väärässä silloin

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Hölmö.

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Jos luulet että Jeesus on sama kuin Jahve, olet väärässä. Siinä sinulle salaisuus.

• Samaatietä
        L_S kirjoitti:

Ehkä.

Harmittaako sinua tuo lukemattomuus?
        Minua ei harmita sen hiipuminen.

• herätkää
        L_S kirjoitti:

Jos luulet että Jeesus on sama kuin Jahve, olet väärässä. Siinä sinulle salaisuus.

Itse olet. Jeesus on Jahve Jehova JWE. Kaikki käy. Jumaluuden toinen persoona.

• L_S
        Samaatietä kirjoitti:

Harmittaako sinua tuo lukemattomuus?
        Minua ei harmita sen hiipuminen.

No ei varsinaisesti, en tiedä... joskus ajattelen, että olisi mukava lukea jotain kirjaakin tosin... minä pidän jopa opiskelukirjojen lukemisesta.

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Pyh, kolmiotriangelioppilas. Se oli siksi salaisuus, koska ajattelen, Jeesuksen olevan todellakin Jumalan Poika.

• L_S
        herätkää kirjoitti:

No niin, menehän siitä nyt matkoihisi kintereiltä.

• herätkää
        L_S kirjoitti:

No niin, menehän siitä nyt matkoihisi kintereiltä.

Sinua harmittaa kovast kun et ole sen viisaampi kuin minäkään.

• Samaatietä
        L_S kirjoitti:

No ei varsinaisesti, en tiedä... joskus ajattelen, että olisi mukava lukea jotain kirjaakin tosin... minä pidän jopa opiskelukirjojen lukemisesta.

No varmaankin elämässä on vain eri vaiheita ja kiinostuksen kohteet vaihtelevat elämäntilanteiden ja jaksamisen mukaan.

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Sinua harmittaa kovast kun et ole sen viisaampi kuin minäkään.

No, en minä ole koskaan väittänyt olevani viisas, en ole koskaan ollut sellaista. Tunsin tänään, aiemmin, ei liity palstaan... minulla oli huono päivä, tunsin itseni, niin epävarmaksi ja huonoksi... hävettää se ihan, se oman epävarmuuden tunteminen ja se tekee minut heikoksi, en kestä oman epävarmuuteni tunteita.

• herätkää
        L_S kirjoitti:

No, en minä ole koskaan väittänyt olevani viisas, en ole koskaan ollut sellaista. Tunsin tänään, aiemmin, ei liity palstaan... minulla oli huono päivä, tunsin itseni, niin epävarmaksi ja huonoksi... hävettää se ihan, se oman epävarmuuden tunteminen ja se tekee minut heikoksi, en kestä oman epävarmuuteni tunteita.

Opettele. Epävarmuuden ja heikkouden tuntemukset kuuluvat elämään. Niistä on tehtävä voimavara niin kuin Paavali teki.

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Opettele. Epävarmuuden ja heikkouden tuntemukset kuuluvat elämään. Niistä on tehtävä voimavara niin kuin Paavali teki.

En ole koskaan pitänyt Paavalista, raamatun henkilönä, huono esimerkki.

Ehken pidä sinustakaan, olit todella rumakäytöksinen tänään toisella palstalaiselle, sanoit hirveitä sanoja, joita en hyväksy.

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Minä en hyväksy sanojasi mitä tänään aloittamassani ketjussa kirjoitit, en hyväksy enkä tule hyväksymään. Olet tehnyt ruman tempun, todella ruman tempun.

• herätkää
        L_S kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt Paavalista, raamatun henkilönä, huono esimerkki.

Ehken pidä sinustakaan, olit todella rumakäytöksinen tänään toisella palstalaiselle, sanoit hirveitä sanoja, joita en hyväksy.

Meni överiksi. Joskus tekee mieli sanoa öyklärille suorat sanat. Sanon suoraan, no nii, nui ikkään. Paavali kirjoittaa itsestään. Ensimmäinen kirje korinttilaisille. Luku 2 "Te näitte minut hyvin heikkona, hyvin arkana ja pelokkaana.."

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Meni överiksi. Joskus tekee mieli sanoa öyklärille suorat sanat. Sanon suoraan, no nii, nui ikkään. Paavali kirjoittaa itsestään. Ensimmäinen kirje korinttilaisille. Luku 2 "Te näitte minut hyvin heikkona, hyvin arkana ja pelokkaana.."

Paavali, oli itsekäs ja ylpeä, aivan kuten sinäkin, muistutat häntä... mutta sehän on sinulle kiitos.

• herätkää
        L_S kirjoitti:

Paavali, oli itsekäs ja ylpeä, aivan kuten sinäkin, muistutat häntä... mutta sehän on sinulle kiitos.

Tuosta taas huomaa, että et tunne ihmisiä lainkaan. Paavali oli hieno mies. Luja mutta herkkä.

Sinä sen sijaan siedät hyvin, että sinua lyödään kasvoihin, sinua pidetään pilkkanaan, sinulle ollaan inhottavia ja sinut tallotaan jalkoihin.

• L_S
        herätkää kirjoitti:

Tuosta taas huomaa, että et tunne ihmisiä lainkaan. Paavali oli hieno mies. Luja mutta herkkä.

Sinä sen sijaan siedät hyvin, että sinua lyödään kasvoihin, sinua pidetään pilkkanaan, sinulle ollaan inhottavia ja sinut tallotaan jalkoihin.

Minä siedän, koska ymmärrän, etteivät he tiedä mitä he tekevät...

• herätkää
        L_S kirjoitti:

Minä siedän, koska ymmärrän, etteivät he tiedä mitä he tekevät...

Kyllä he tietävät mitä he tekevät. Yrittävät saada sinut raiteiltasi törkeillä hyökkäyksillään. Perkeleen kaikella voimalla.

Ala arvostamaan itseäsi nainen. Kun kerran olet Kristuksen morsian, käyttäydy sen mukaisesti. Öykkäreitä ja pilkkaajia ymmärtämällä teet itsestäsi ainoastaan helpon maalitaulun. Heidän kohteensa.

• L_S

Ymmärrätkö sinä mitä kirjoitat? jos muutun joksikin toiseksi, en ole enää se mikä olen, olisin jokin muu.

• herätkää
        L_S kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä mitä kirjoitat? jos muutun joksikin toiseksi, en ole enää se mikä olen, olisin jokin muu.

Juu en. Sitten jatkat valitsemallasi tiellä. Ole hyvä.

• juu mut olisi kiva keskustella jossain shatis täst asiast jonkun kans

• en tarkoita suomi24 uskonto shatteja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      84
      6555
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3581
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      3138
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2352
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      28
      2211
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      120
      2113
    7. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      2087
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2029
    9. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      1912
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1648
    Aihe