Paimion seurakunta on surkea

tällaisiamietin

Paimion seurakunnan toiminta on todella aneemista. Ensinnäkin hautausmaiden hoito: millään muulla vierailemallani hautausmaalla en ole nähnyt yhtä välinpitämätöntä ja leväperäistä hoitoa. Lehtiä ja oksia on esim. pitkälle syksyyn todella paljon, ja haravointia vähän. Samoin kevättyöt näyttävät jäävän sinne kesään koululaisten kontolle. Kun kuusiaitoja keväällä leikataan, havut ovat maassa viikkotolkulla jne. Hautakukat istutetaan joskus juhannuksena. Roskakatokset ovat myös usein epäsiistit. Ei muualla ole tällaista, olen käynyt monessa paikassa. Kyllä hautausmaan hoidon pitää olla tätä parempaa!

Sitten seurakunnan toiminta. Sanoisin sanalla sanoen laimeaa. Samat varttuneen väen kerhot pyörivät, eikä siinä sinällään mitään, mutta nuoret aikuiset on koko lailla unohdettu ryhmä. Lapsiperheille on kerhot ja lapsikuoro jne, mutta esim. sinkkutoiminta ja voisi sanoa toiminta työikäisille ylipäätään miltei loistaa poissaolollaan. Kirkko ei millään lailla pyri lähestymään ihmistä hänen omassa arjessaan, olemaan lähellä. Ei ihme, että kirkon jäsenmäärä laskee yleisestikin Suomessa. Seurakunnan uusi diakonissa on varmasti hyvä, mutta seurakunnassa todella kaivattaisiin uutta virtaa ja innovatiivisuutta. Uusia toimintamuotoja, sillä muuten nuoret hylkäävät kirkon. Yrittäkää edes! Menkää ihmisten pariin turuille ja toreille, tulkaa ulos sieltä kammioistanne. Muuten kukaan ei halua kohta maksaa kirkollisveroa, kun ei siellä jumalanpalveluksissakaan juuri kukaan enää käy.

2

2930

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin käy, kun seurakuntaa johtavat ammattitaidottomat johtajat, joille pääasia on kerätä rahaa omiin taskuihinsa ainaisten palkankorotusten muodossa. Itselleen siis.

• Anonyymi

Ei nuo kirkon työntekijävalinnatkaan perustu aina pätevimmän valintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      151
      1231
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      119
      1048
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      215
      788
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      732
    6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      26
      729
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      696
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      44
      631
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      622
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      58
      554
    Aihe