Paimion seurakunta on surkea

tällaisiamietin

Paimion seurakunnan toiminta on todella aneemista. Ensinnäkin hautausmaiden hoito: millään muulla vierailemallani hautausmaalla en ole nähnyt yhtä välinpitämätöntä ja leväperäistä hoitoa. Lehtiä ja oksia on esim. pitkälle syksyyn todella paljon, ja haravointia vähän. Samoin kevättyöt näyttävät jäävän sinne kesään koululaisten kontolle. Kun kuusiaitoja keväällä leikataan, havut ovat maassa viikkotolkulla jne. Hautakukat istutetaan joskus juhannuksena. Roskakatokset ovat myös usein epäsiistit. Ei muualla ole tällaista, olen käynyt monessa paikassa. Kyllä hautausmaan hoidon pitää olla tätä parempaa!

Sitten seurakunnan toiminta. Sanoisin sanalla sanoen laimeaa. Samat varttuneen väen kerhot pyörivät, eikä siinä sinällään mitään, mutta nuoret aikuiset on koko lailla unohdettu ryhmä. Lapsiperheille on kerhot ja lapsikuoro jne, mutta esim. sinkkutoiminta ja voisi sanoa toiminta työikäisille ylipäätään miltei loistaa poissaolollaan. Kirkko ei millään lailla pyri lähestymään ihmistä hänen omassa arjessaan, olemaan lähellä. Ei ihme, että kirkon jäsenmäärä laskee yleisestikin Suomessa. Seurakunnan uusi diakonissa on varmasti hyvä, mutta seurakunnassa todella kaivattaisiin uutta virtaa ja innovatiivisuutta. Uusia toimintamuotoja, sillä muuten nuoret hylkäävät kirkon. Yrittäkää edes! Menkää ihmisten pariin turuille ja toreille, tulkaa ulos sieltä kammioistanne. Muuten kukaan ei halua kohta maksaa kirkollisveroa, kun ei siellä jumalanpalveluksissakaan juuri kukaan enää käy.

2

2632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin käy, kun seurakuntaa johtavat ammattitaidottomat johtajat, joille pääasia on kerätä rahaa omiin taskuihinsa ainaisten palkankorotusten muodossa. Itselleen siis.

• Anonyymi

Ei nuo kirkon työntekijävalinnatkaan perustu aina pätevimmän valintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      178
      3442
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      374
      2186
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      55
      2137
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      2018
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      413
      1129
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1029
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      52
      936
    Aihe