Hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet

L_S

185

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L_S
    • L_S
    • Huomauttaisin, että hän teidän taikauskonne mukaan on myös vastuussa kaikista kyynelistä.

      Sadomasokistista touhua on tuo teidän jumalaharhanne. Kiitätte paholaismaista kiduttajaanne ja olette vielä onnellisia kun hän nautiskelee tuskanne seuraamisesta.

      Sairasta sakkia, enkä yhtään ihmettele näiden joukosta sikiäviä lasten kiduttajaraiskaajia.

      • L_S

        Sinussa on he-ma paljon vihaa. Kerro tarinasi? Mitä pahaa koet henkilökohtaisesti kokeneesi uskovaisten taholta?
        Kuuntelen.

        Tiedäthän, että kukaan toinen uskova ei ole vastuussa toisen ihmisen tekemisistä... kuten et sinäkään ateistina, ole vastuussa muiden ateistien toiminnasta.


      • herätkää

        Ai jaaha. Eikö ne olleetkaan sastananpalvojia, ellei peräti natseja.


      • herätkää

        Huomaan että olet saanut he-ma henkilöstä ihailijan itsellesi. Tässähän tulee ihan mustasukkaiseksi.


      • L_S kirjoitti:

        Sinussa on he-ma paljon vihaa. Kerro tarinasi? Mitä pahaa koet henkilökohtaisesti kokeneesi uskovaisten taholta?
        Kuuntelen.

        Tiedäthän, että kukaan toinen uskova ei ole vastuussa toisen ihmisen tekemisistä... kuten et sinäkään ateistina, ole vastuussa muiden ateistien toiminnasta.

        Ei minussa ole vihaa, vaan inhoa valehtelevia paskahousu-uskonharhaisia kohtaan.

        Teissä ja ISIS terroristeissa ei ole mitään muuta eroa kuin se, että te ette usko tarpeeksi lujasti olemattomaan epäjumalaanne.

        Ei ole oikein, että te voitte vailla minkäänlaisia todisteita väittää epäjumalanne olevan olemassa ja tuomitsevan myös meidät harhattomat.

        Samoilla perusteilla sinä istuisit jo elinkautista kansanmurhasta, jos pelkkä usko riittäisi tuomitsemiseen.


      • L_S
        he-ma kirjoitti:

        Ei minussa ole vihaa, vaan inhoa valehtelevia paskahousu-uskonharhaisia kohtaan.

        Teissä ja ISIS terroristeissa ei ole mitään muuta eroa kuin se, että te ette usko tarpeeksi lujasti olemattomaan epäjumalaanne.

        Ei ole oikein, että te voitte vailla minkäänlaisia todisteita väittää epäjumalanne olevan olemassa ja tuomitsevan myös meidät harhattomat.

        Samoilla perusteilla sinä istuisit jo elinkautista kansanmurhasta, jos pelkkä usko riittäisi tuomitsemiseen.

        En ole ketään tappanut, miksi minut pitäisi tuomita kansanmurhasta muiden ihmisten tekojen tähden? Muiden ihmisten tekojen tähden? Miksi vertaat minua isis terroristiin? Onko sinulla oikeutta, jos en minäkään tunne sinua ja minulla ei ole oikeutta sinua tuomita.

        Miksi vihaat sitä että uskon ja kohdistat minuun vihasi, koska uskon... se on epäoikeudenmukaista mielestäni... en allekirjoita väitteitäsi, että olisin vastuussa kenenkään toisen ihmisen teoista...


      • herätkää

        Miten mukavaa onkaan, lopulta, katsella jos sinä hema tiriset helvetissä. Pelkuri, paskahousu, jos et kerran uskalla edes parannusta tehdä.


      • L_S kirjoitti:

        En ole ketään tappanut, miksi minut pitäisi tuomita kansanmurhasta muiden ihmisten tekojen tähden? Muiden ihmisten tekojen tähden? Miksi vertaat minua isis terroristiin? Onko sinulla oikeutta, jos en minäkään tunne sinua ja minulla ei ole oikeutta sinua tuomita.

        Miksi vihaat sitä että uskon ja kohdistat minuun vihasi, koska uskon... se on epäoikeudenmukaista mielestäni... en allekirjoita väitteitäsi, että olisin vastuussa kenenkään toisen ihmisen teoista...

        Ei sillä ole väliä oletko ketään tappanut.

        Vertaan jumalväitettäsi kansanmurhaväitteeseeni.

        Jos inun ei tarvitse osoittaa jumalvalhettasi oikeaksi, joudut ymmärrettävistä syistä istumaan elinkautisen, koska minunkaan ei tarvitse osoittaa väitettäni oikeaksi.

        Pitäisikö mahdollisesti minun kirjoittaa hitaammin, ehkä tavuviivoin tai selkokielellä, että edes yksinkertaisimmat asiat uppoaisivat neanderthalia paksumpaan kalloosi!


      • herätkää

        Mitä naista kiusaat ämmälauri? Vai oletko ämmä itsekin. Hyppää kynnelle. Miehen kynnelle. Apina.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä oletko ketään tappanut.

        Vertaan jumalväitettäsi kansanmurhaväitteeseeni.

        Jos inun ei tarvitse osoittaa jumalvalhettasi oikeaksi, joudut ymmärrettävistä syistä istumaan elinkautisen, koska minunkaan ei tarvitse osoittaa väitettäni oikeaksi.

        Pitäisikö mahdollisesti minun kirjoittaa hitaammin, ehkä tavuviivoin tai selkokielellä, että edes yksinkertaisimmat asiat uppoaisivat neanderthalia paksumpaan kalloosi!

        Kertooko tuo viestisi syvimmistä haavoistasi?
        Sydämmen kyllyydestä suu puhuu, särkynyt.
        Pahasti särkynyt.


      • herätkää kirjoitti:

        Mitä naista kiusaat ämmälauri? Vai oletko ämmä itsekin. Hyppää kynnelle. Miehen kynnelle. Apina.

        Osoita vain epäjumalasi toimijaksi täällä todellisuudessa, äläkä edes yritä loukata viisaampaa viestintuojaa.

        Jospa rukoilet epäjumalaasi lopettamaan hänen ja sinun pilkkaamisesi?

        Polvirukous, päätä kiveen lyöden, säkkikankaaseen pukeutuen ja ruoskalla selkään lyöden? Tuottaako tulosta?


      • L_S
        he-ma kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä oletko ketään tappanut.

        Vertaan jumalväitettäsi kansanmurhaväitteeseeni.

        Jos inun ei tarvitse osoittaa jumalvalhettasi oikeaksi, joudut ymmärrettävistä syistä istumaan elinkautisen, koska minunkaan ei tarvitse osoittaa väitettäni oikeaksi.

        Pitäisikö mahdollisesti minun kirjoittaa hitaammin, ehkä tavuviivoin tai selkokielellä, että edes yksinkertaisimmat asiat uppoaisivat neanderthalia paksumpaan kalloosi!

        Minä en väitä olevani viisas, ehkä se neanderilainenkin on viisaampi kuin minä olen... en sitä epäilisi yhtään... mutta viisaus ei ole ainoa mikä merkitsee elämässä. En minä istu elinkautista, mutta... jos jatkat vihaamista... huomaat olevasi vihan vankilassa... sinulla ei ole mitään syytä osoittaa vihaa minua kohtaan.

        En voi osoittaa oikeaksi sitä asiaa millään parametreillä.

        "Jos sydämesi pato murtuu,
        tiedät, Hän on jossain lähellä.
        Sinulla on aina lupa tulla, Jeesuksen luokse.
        Hän ei sinua koskaan hylkää."


      • herätkää

        Yksi oikea koukku riittää pudottamaan tuollaisen paskaläjän.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Kertooko tuo viestisi syvimmistä haavoistasi?
        Sydämmen kyllyydestä suu puhuu, särkynyt.
        Pahasti särkynyt.

        Nyt puhut kuin pettynyt uskonharhainen, joka on huomannut epäjumalansa olevan pelkkää huijausta.

        Katso peiliin, siellä näet jumalasi luojan.


      • L_S kirjoitti:

        Minä en väitä olevani viisas, ehkä se neanderilainenkin on viisaampi kuin minä olen... en sitä epäilisi yhtään... mutta viisaus ei ole ainoa mikä merkitsee elämässä. En minä istu elinkautista, mutta... jos jatkat vihaamista... huomaat olevasi vihan vankilassa... sinulla ei ole mitään syytä osoittaa vihaa minua kohtaan.

        En voi osoittaa oikeaksi sitä asiaa millään parametreillä.

        "Jos sydämesi pato murtuu,
        tiedät, Hän on jossain lähellä.
        Sinulla on aina lupa tulla, Jeesuksen luokse.
        Hän ei sinua koskaan hylkää."

        Siispä lakkaa valehtelemasta, koska ei rehellinen ihminen väitä olematonta olevaiseksi.


      • herätkää
        he-ma kirjoitti:

        Nyt puhut kuin pettynyt uskonharhainen, joka on huomannut epäjumalansa olevan pelkkää huijausta.

        Katso peiliin, siellä näet jumalasi luojan.

        Katso peiliin hema. Mitä näet? Finninasmaisen idiootin. Kusipään joka on jäänyt ekalle luokalle henkisesti.


      • herätkää kirjoitti:

        Yksi oikea koukku riittää pudottamaan tuollaisen paskaläjän.

        Mieluusti saat kokeilla, pistä yhteystietosi [email protected] rehellisenä ateistina ja nörttinä en missään tapauksessa levitä tietojasi eteenpäin.

        Jäät valitettavasti ottavaksi osapuoleksi, mutta ehkä opit jotain.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Nyt puhut kuin pettynyt uskonharhainen, joka on huomannut epäjumalansa olevan pelkkää huijausta.

        Katso peiliin, siellä näet jumalasi luojan.

        Äläpä höpötä 😂
        Oot ihan hassu.
        Keksi lisää noita hauskoja juttuja. Kkäytä mielikuvitustasi. Pystyt kyllä parempaan.


      • L_S
        he-ma kirjoitti:

        Siispä lakkaa valehtelemasta, koska ei rehellinen ihminen väitä olematonta olevaiseksi.

        Mutta kun se on olemassa oleva asia. :)

        Se on sydämessä oleva asia, sen tiedostaminen, johan olen siitä tainnut sinulle kertoakin joskus.


      • herätkää kirjoitti:

        Katso peiliin hema. Mitä näet? Finninasmaisen idiootin. Kusipään joka on jäänyt ekalle luokalle henkisesti.

        Siinä nerokas kristinuskonharhainen sotilas yrittää innoittaa kristikuntaa levittämään jumalvalhettaan!

        Ei näin, jospa lukisit jotain tutkittua tietoa epäjumalastasi ja palaisit asiaan opittuasi jotain.


      • herätkää

        He he. Tommosen nilviäinen kanssa lähden koska tahansa tasaselle. Et ole edes sen arvoinen, että yhteystietojani kertoisin. Hoitelen vasemmalla kädellä viisi kaltaistasi, saman aikaisesti. Jätkä on niin pelkuri, ettei uskalla soittaa suutaan kuin naisille.


      • herätkää
        he-ma kirjoitti:

        Siinä nerokas kristinuskonharhainen sotilas yrittää innoittaa kristikuntaa levittämään jumalvalhettaan!

        Ei näin, jospa lukisit jotain tutkittua tietoa epäjumalastasi ja palaisit asiaan opittuasi jotain.

        Olen häpeäksi kristityille nyt. Mutta kallosi murskaisin mielelläni. Sopiiko semmoinen? Hra he-ma


      • herätkää kirjoitti:

        Olen häpeäksi kristityille nyt. Mutta kallosi murskaisin mielelläni. Sopiiko semmoinen? Hra he-ma

        Sopii yrittää.

        Nikkini @ suomi24.fi

        Veikkaan ettei jumalvalheen levittäjällä usko riitä, mutta otan haasteen vastaan.


      • L_S
        he-ma kirjoitti:

        Sopii yrittää.

        Nikkini @ suomi24.fi

        Veikkaan ettei jumalvalheen levittäjällä usko riitä, mutta otan haasteen vastaan.

        Onko sinulla oikeasti tuollainen sähköposti suomi24ssa, aika kekseliäs :)


      • herätkää
        he-ma kirjoitti:

        Sopii yrittää.

        Nikkini @ suomi24.fi

        Veikkaan ettei jumalvalheen levittäjällä usko riitä, mutta otan haasteen vastaan.

        Kappas. Osoitekin vaihtui. Pelottaako? Ei sinulle turpiin antamiseen uskoa tarvita.

        En jaksa sinuun enää aikaani tuhlata. Tärkeämpääkin tekemistä.

        Toivottavasti tulet joskus järkiisi.


      • herrasiunatkoonsinua
        herätkää kirjoitti:

        Kappas. Osoitekin vaihtui. Pelottaako? Ei sinulle turpiin antamiseen uskoa tarvita.

        En jaksa sinuun enää aikaani tuhlata. Tärkeämpääkin tekemistä.

        Toivottavasti tulet joskus järkiisi.

        Parahin nimimerkki "herätkää". Kommenttisi pakottavat minut sanomaan jotain..Olen kirjoitustesi perusteella herännyt, siis herännyt huomaamaan, ettet ole parannuksen tehnyt, sisäiseen muutokseen todellisesti tullut uskovainen,vaan olet, kuten itse totesit, häpeäksi paitsi kristityille, myös sivistyneelle keskustelulle, kun väität olevasi Jeesuksen seuraaja- "kallosi murskaisin mielelläni".. Miten surullista luettavaa, kenties itseäsikin jo tuo kaduttaa. Onko mieleesi milloinkaan tullut, että Jeesus ei olisi milloinkaan alentunut tuonkaltaiseen keskusteluun, mitä juuri nimimerkki he-man kanssa olet käynyt? Sinun olisi tullut rukoilla he-man puolesta, hänen sydämensä parantumisen ja paatumuksen hellittämisen puolesta ja kääntyä Jumalan, Kaikkivaltiaan ja Hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen puoleen pyytäen, että myös he-ma voisi löytää armon omakseen. Muutoin olet asettanut itsesi tuomarin asemaan, mikä valta on yksin Jumalalla. Mitä sinä itse käsität sanalla "armo"? Oletko sen omakohtaisesti varmasti kokenut, tuntenut tarvetta tehdä parannusta? Kirjoituksistasi ei oikein sellaista kuvaa välity. Ehkäpä onnistut paremmin ensi kerralla, kasvat hiukan, aikuistut ja sitten voit jopa tavoittaa he-man kaltaisia ihmisiä järkevillä argumentaatioilla ja jos ei niillä, rukouksin. Kypsymistä kanssaihmisten kohtaamiseen sinulle toivoen.


      • herätkää

        Perkeleille puhutaan niin kuin perkeleelle puhutaan. Perkeleet ulos! Näin on jämpti.

        Tarvittaessa survon perkeleet jalkoihini. Niitä tallotaan kuin skorpioneja ja käärmeitä.

        Jeesus sanoi suorat kyykäärmeen sikiöille. Paavali samoin galatalaisten kiihoittajille. Apostolit Ananiaalle ja vaimollensa, sekä Simon noidalle.

        Perkeleitten kanssa ei neuvotella.


      • Muistuttaisin
        herätkää kirjoitti:

        Perkeleille puhutaan niin kuin perkeleelle puhutaan. Perkeleet ulos! Näin on jämpti.

        Tarvittaessa survon perkeleet jalkoihini. Niitä tallotaan kuin skorpioneja ja käärmeitä.

        Jeesus sanoi suorat kyykäärmeen sikiöille. Paavali samoin galatalaisten kiihoittajille. Apostolit Ananiaalle ja vaimollensa, sekä Simon noidalle.

        Perkeleitten kanssa ei neuvotella.

        Raamatussa on kirjoitettu myös : Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.


      • herätkää
        Muistuttaisin kirjoitti:

        Raamatussa on kirjoitettu myös : Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.

        Tuollaiset hemat todistaa itse puolestaan. En kuitenkaan ole hänen tuomarinsa.

        Tuska ja ahdistus jokaisen sielulle, joka pahaa tekee.


      • Muistuttaisin
        herätkää kirjoitti:

        Tuollaiset hemat todistaa itse puolestaan. En kuitenkaan ole hänen tuomarinsa.

        Tuska ja ahdistus jokaisen sielulle, joka pahaa tekee.

        Jeesuksen nimessä riettauden henki ulos!!! Jumalan sana on meidän väkevä miekkamme ja Hänen on voima, ei meidön. Jeesuksessa Kristuksessa.


      • herätkää kirjoitti:

        Tuollaiset hemat todistaa itse puolestaan. En kuitenkaan ole hänen tuomarinsa.

        Tuska ja ahdistus jokaisen sielulle, joka pahaa tekee.

        Ahdistus epäjumalanpalvonnasta näkyy kommenteistasi.

        Jospa kokeilisit vimmaisella polvirukouksella käännyttää minut epäjumalasi seuraajaksi.

        Paperitiikerin uhkailu kun ei minuun tehoa, raps, raps.


      • Muistuttaisin kirjoitti:

        Jeesuksen nimessä riettauden henki ulos!!! Jumalan sana on meidän väkevä miekkamme ja Hänen on voima, ei meidön. Jeesuksessa Kristuksessa.

        Epäjumalasi miekka muistuttaa jääpuikkoa perseessä, niin katoavainen on se.


      • L_S
        he-ma kirjoitti:

        Epäjumalasi miekka muistuttaa jääpuikkoa perseessä, niin katoavainen on se.

        Väkivalta ja väkivaltaiset puheet... miksi ihmiset joutuvat kuin pakotettuina turvautumaan sellaisiin aseisiin?

        En kiellä, etteikö raamattu sisältäisi paljonkin ihmisen harjoittamaa väkivaltaa kuvauksena.

        Aloin miettimään tässä, että vaikka jotkut ihmiset voivat toimia sairauden tähden väkivaltaisesti... voiko jotkut ihmiset kokea olevansa kuin pakotettuja toimimaan? Mietin näitä ihmisliittoumia siis valtioita ja niiden muodostumisia... diktatuurivaltioita... ja usein ihmiset ovat kokeneet, olevansa pakotettuja toimimaan tietyllä tavoin, heidän kantimensa on ollut toimia oman ja lasten tulevaisuuden parantamiseksi. Aloin miettimään länsimaita.... mitä jos herrat sikailevat ja ajavat alas köyhien asemaa, kurjentavat... ja itse nostavat kalliita sopeutumiseläkkeitä ja ajavat yritysten johtajien palkkapusseihin rahaa... mikä maailma on sanotaanko vaikka 50 vuoden päästä... ja mihin päin olemme menossa... ja tyytyvätkö ihmiset siihen vai onko heillä voimia... tyytyminenhän voidaan nähdä rakkauden tekona... meidät on opetettu kilteiksi ja vaatimattomiksi.


      • L_S kirjoitti:

        Väkivalta ja väkivaltaiset puheet... miksi ihmiset joutuvat kuin pakotettuina turvautumaan sellaisiin aseisiin?

        En kiellä, etteikö raamattu sisältäisi paljonkin ihmisen harjoittamaa väkivaltaa kuvauksena.

        Aloin miettimään tässä, että vaikka jotkut ihmiset voivat toimia sairauden tähden väkivaltaisesti... voiko jotkut ihmiset kokea olevansa kuin pakotettuja toimimaan? Mietin näitä ihmisliittoumia siis valtioita ja niiden muodostumisia... diktatuurivaltioita... ja usein ihmiset ovat kokeneet, olevansa pakotettuja toimimaan tietyllä tavoin, heidän kantimensa on ollut toimia oman ja lasten tulevaisuuden parantamiseksi. Aloin miettimään länsimaita.... mitä jos herrat sikailevat ja ajavat alas köyhien asemaa, kurjentavat... ja itse nostavat kalliita sopeutumiseläkkeitä ja ajavat yritysten johtajien palkkapusseihin rahaa... mikä maailma on sanotaanko vaikka 50 vuoden päästä... ja mihin päin olemme menossa... ja tyytyvätkö ihmiset siihen vai onko heillä voimia... tyytyminenhän voidaan nähdä rakkauden tekona... meidät on opetettu kilteiksi ja vaatimattomiksi.

        Kansan alistamiseksihan kristinuskonharha nimenomaan luotiin.

        Kärsikää nyt kurjuutta, niin saatte kirkkaan taivaspaikan kuoltuanne.

        Säälittävät reppanat tuota valhetta vieläkin julistavat.


      • L_S
        he-ma kirjoitti:

        Kansan alistamiseksihan kristinuskonharha nimenomaan luotiin.

        Kärsikää nyt kurjuutta, niin saatte kirkkaan taivaspaikan kuoltuanne.

        Säälittävät reppanat tuota valhetta vieläkin julistavat.

        Koetko, että tämän päivän puoluepolitiikka, maailmantasolla tai edes suomen tasolla, perustuu kristinuskon luomaan alistussuhteeseen? Olet oikeassa, että kristinusko on ollut väline. Alistussuhde ei ole tänäkään päivänä oikeasti muuttunut silti. Intiassa meille rikkaille tuotetaan kulutushyödykkeitä, joita ei minulla ole varaa ostaa kylläkään, mutta jollakin rikkaalla, ja se tehdastyöläinen suostuu sellaiseen palkkaan mihin me emme alkaisi... mutta, jos huomaisimme, mekin usealla sektorilla jo olemme muiden luomien kehyksien orjuuttamia, tämä on kuin hierarkia, jonka ylimmillä tasoilla on rikkaat pankkipomot ja sun muut yritysjohtajat ja heillä on maskotteinaan kansanluottohenkilöt... ja me olemme ne orjat jotka tuottavat hyödykkeet, jolla tämä koko paletti pyörii.... niin onko se kristinuskon harhan tuottama tulos... eiii... ole... toki kaikkia välineitä ihminen käyttää... saadakseen itselleen hyödyn.


      • L_S
        he-ma kirjoitti:

        Kansan alistamiseksihan kristinuskonharha nimenomaan luotiin.

        Kärsikää nyt kurjuutta, niin saatte kirkkaan taivaspaikan kuoltuanne.

        Säälittävät reppanat tuota valhetta vieläkin julistavat.

        Sinä olet yhtä orjuutettu kuin minäkin... mutta uskallatko, onko sinulla pokkaa sitä myöntää... ja se orjuuttaja ei todellakaan ole, kristinusko, ei mikään uskonto... se on toinen ihminen ja tämä järjestelmä, johon meidät on höynäytetty, kuvittelemaan sen olevan jokin älykkyyden huipentuma... meidät on huiputettu ajattelemaan, että olemme päättäviä kansalaisia... joku toinen kerää potin kylläkin... ja me emme täältä häkistä pääse mihinkään.

        Surkeinta on, jos ei huomaa olevansa kaltereiden takan, että on niin aivopesty tähän järjestelmään missä elämme ja olemme.


      • Niinkuinoli
        L_S kirjoitti:

        Väkivalta ja väkivaltaiset puheet... miksi ihmiset joutuvat kuin pakotettuina turvautumaan sellaisiin aseisiin?

        En kiellä, etteikö raamattu sisältäisi paljonkin ihmisen harjoittamaa väkivaltaa kuvauksena.

        Aloin miettimään tässä, että vaikka jotkut ihmiset voivat toimia sairauden tähden väkivaltaisesti... voiko jotkut ihmiset kokea olevansa kuin pakotettuja toimimaan? Mietin näitä ihmisliittoumia siis valtioita ja niiden muodostumisia... diktatuurivaltioita... ja usein ihmiset ovat kokeneet, olevansa pakotettuja toimimaan tietyllä tavoin, heidän kantimensa on ollut toimia oman ja lasten tulevaisuuden parantamiseksi. Aloin miettimään länsimaita.... mitä jos herrat sikailevat ja ajavat alas köyhien asemaa, kurjentavat... ja itse nostavat kalliita sopeutumiseläkkeitä ja ajavat yritysten johtajien palkkapusseihin rahaa... mikä maailma on sanotaanko vaikka 50 vuoden päästä... ja mihin päin olemme menossa... ja tyytyvätkö ihmiset siihen vai onko heillä voimia... tyytyminenhän voidaan nähdä rakkauden tekona... meidät on opetettu kilteiksi ja vaatimattomiksi.

        Ihminen vangitsee itse itsensä, jos antaa vallan negatiiviselle ajatusmallilla. Ulospääsy on ihmisessä itsessään. Kun ei anna sellaisten asioiden vaikuttaa itseensä jotka tuntuvat epämiellyttäviltä on vapaa. Vapaus on valintoja oman pään sisällä.


      • Samaatietä
        Niinkuinoli kirjoitti:

        Ihminen vangitsee itse itsensä, jos antaa vallan negatiiviselle ajatusmallilla. Ulospääsy on ihmisessä itsessään. Kun ei anna sellaisten asioiden vaikuttaa itseensä jotka tuntuvat epämiellyttäviltä on vapaa. Vapaus on valintoja oman pään sisällä.

        Omaan suhtautumiseensa voi vaikuttaa. Orjuus on mielen orjuutta. Sisäisesti ihminen voi olla vapaa monenlaisissakin olosuhteissa. Vaoauteen Herra meidät kehoitti, ei Hän antanut meille orjuudenhenkeä.
        Olkaa vapaat Herrassa Jeesuksessa.


      • L_S
        Niinkuinoli kirjoitti:

        Ihminen vangitsee itse itsensä, jos antaa vallan negatiiviselle ajatusmallilla. Ulospääsy on ihmisessä itsessään. Kun ei anna sellaisten asioiden vaikuttaa itseensä jotka tuntuvat epämiellyttäviltä on vapaa. Vapaus on valintoja oman pään sisällä.

        Vapaus valita? Ei ole vapautta valita. Toki sen voi nähdä laajemmin, että riittävällä älykkyysosamäärällä ja jos on luonne sellainen, että haluaa olla pyrkyri hinnalla millä hyvänä...on hierarkisessa yhteiskunnassa ehkä mahdollista nousta ylöspäin pykäliä, tokkiinsa, voimme sanoa elävämme yhteiskunnassa, jossa kaikilla on periaatteellisesti samat mahdollisuudet... mutta todelliset mahdollisuudet... ei kovin usein yksilötasolla toteudu.... että tavallaan ajaudumme niihin kenttiin, johon geenistömme ja sen suoma älykkyys, meitä ohjaa... sitten on niitä enemmän härskejä tyyppejä ja manipuloijia, jotka eivät välttämättä älyllisesti ole kovinkaan korkealla tasolla, mutta heillä on sellaista pokkaa, mitä ei muilta löydy, muut eivät ehkä voi edes uskoa, että sellaisia keinoja voidaan käyttää... niitä voidaan käyttää myös uskonnossa ja kristinuskossa... kaikkialla..


      • L_S
        Niinkuinoli kirjoitti:

        Ihminen vangitsee itse itsensä, jos antaa vallan negatiiviselle ajatusmallilla. Ulospääsy on ihmisessä itsessään. Kun ei anna sellaisten asioiden vaikuttaa itseensä jotka tuntuvat epämiellyttäviltä on vapaa. Vapaus on valintoja oman pään sisällä.

        Minulle on lapsesta asti sanottu, miten saan ajatella... että en saa sillä tavoin ja tällä tavoin, että milloin ajattelen negatiivisesti ja milloin mitenkin....
        tänä päivänä, ajattelen... toimin.. en halua paeta maailmaa, vaan kohdata sen realistisesti, ymmärtäen sen kaikkinaiset puolet... toinen asia on hyväksyä asioita... olen pitkälti oman elämäni suhteen asioita hyväksynytkin... se ei poista sitä, etteikö täällä "orjuutetun maassa" olisi vielä kohtalainen oikeus ilmaista mielipiteitään... toki joskus ajattelen ja mietin... kuinka pitkään ja mitä saa ilmaista, todellisesti ja jos mielipiteet saisivat suurempaa kannatusta(en tarkoita, ettäkö minun tuomat asiat, mutta yleisesti)... niin ne ei ehkä olisi sallittuja sittenkään.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Minulle on lapsesta asti sanottu, miten saan ajatella... että en saa sillä tavoin ja tällä tavoin, että milloin ajattelen negatiivisesti ja milloin mitenkin....
        tänä päivänä, ajattelen... toimin.. en halua paeta maailmaa, vaan kohdata sen realistisesti, ymmärtäen sen kaikkinaiset puolet... toinen asia on hyväksyä asioita... olen pitkälti oman elämäni suhteen asioita hyväksynytkin... se ei poista sitä, etteikö täällä "orjuutetun maassa" olisi vielä kohtalainen oikeus ilmaista mielipiteitään... toki joskus ajattelen ja mietin... kuinka pitkään ja mitä saa ilmaista, todellisesti ja jos mielipiteet saisivat suurempaa kannatusta(en tarkoita, ettäkö minun tuomat asiat, mutta yleisesti)... niin ne ei ehkä olisi sallittuja sittenkään.

        Mutta mieltään ei kannata antaa kenenkään hallita. En tarkoita syyllistää ketään, monikin on tilanteessaan hankalassa asemassa ja ahdistettuna, eikä ole voimia tulla ulos eikä keinojakaan.
        Monella on myös sairauksia tai taloudellisia rasitteita yms kasaantunut, ei ole aina niin helppoa tuntea oloaan ja mieltään vapaaksi.
        Mutta Jeesuksessa me olemme sitä. Vapaat tämän maailman orjuudesta vai mitä?


      • Samaatietä kirjoitti:

        Mutta mieltään ei kannata antaa kenenkään hallita. En tarkoita syyllistää ketään, monikin on tilanteessaan hankalassa asemassa ja ahdistettuna, eikä ole voimia tulla ulos eikä keinojakaan.
        Monella on myös sairauksia tai taloudellisia rasitteita yms kasaantunut, ei ole aina niin helppoa tuntea oloaan ja mieltään vapaaksi.
        Mutta Jeesuksessa me olemme sitä. Vapaat tämän maailman orjuudesta vai mitä?

        Kuten sanottu, heikkolahjaisin osa meistä uskoo jumalvalheeseen ja tät elämää seuraavaan helpompaan elämään.

        Valitettavasti nämä ihmisen luomat epäjumalat eivät voi mitään kuolemanjälkeistä elämää antaa ja pahimmassa tapauksessa joudutte vielä epäjumalanpalvonnasta tilille mahdollisen oikean jumalan eteen.

        Meriselitystä kannattaa alkaa harjoitella jo nyt.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Kuten sanottu, heikkolahjaisin osa meistä uskoo jumalvalheeseen ja tät elämää seuraavaan helpompaan elämään.

        Valitettavasti nämä ihmisen luomat epäjumalat eivät voi mitään kuolemanjälkeistä elämää antaa ja pahimmassa tapauksessa joudutte vielä epäjumalanpalvonnasta tilille mahdollisen oikean jumalan eteen.

        Meriselitystä kannattaa alkaa harjoitella jo nyt.

        Huolettaako se sinua? Oletko huolissasi siittä miten uskovien käy?


      • L_S
        Samaatietä kirjoitti:

        Mutta mieltään ei kannata antaa kenenkään hallita. En tarkoita syyllistää ketään, monikin on tilanteessaan hankalassa asemassa ja ahdistettuna, eikä ole voimia tulla ulos eikä keinojakaan.
        Monella on myös sairauksia tai taloudellisia rasitteita yms kasaantunut, ei ole aina niin helppoa tuntea oloaan ja mieltään vapaaksi.
        Mutta Jeesuksessa me olemme sitä. Vapaat tämän maailman orjuudesta vai mitä?

        Kyllä, uskon Jeesuksen olevan vapauttaja mielentasolla.

        Realistinen kuitenkin pitää olla. Minulla vanhuksella ei enää ole mahdollisuutta tässä maailmassa toteuttaa mitään sellaisia ihmisten unelmia, niin sanottuja maallisia asioita, mutta on mietittävä, millä tavoin valjastaa voimansa, lasten tulevaisuuteen, että heillä olisi mahdollisuus... onnellinen voi olla missä olosuhteissa hyvänsä... mutta jotta olisin suonut lapsille täydet mahdollisuudet toteuttaa itseään tässä maailmassa. En ole silti mikään pyrkyri, enkä tarkoita... lapsille liiallisia vaatimuksia ja niiden laittamista. Uskosta huolimatta, minulla on jäljelle jäävän sukupolven vuoksi vastuu myös maallisella kentällä.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Huolettaako se sinua? Oletko huolissasi siittä miten uskovien käy?

        Ei lainkaan huolestuta, mielelläni olisin katsomassa ja nauramassa kristinuskonharhaisten häpäisemistä.

        Minua huolestuttaa teidän epäjumalanpalvojien vaikutus tähän meidän ainoaan elämään.


      • L_S
        he-ma kirjoitti:

        Ei lainkaan huolestuta, mielelläni olisin katsomassa ja nauramassa kristinuskonharhaisten häpäisemistä.

        Minua huolestuttaa teidän epäjumalanpalvojien vaikutus tähän meidän ainoaan elämään.

        Mielestäni sinun puheesitaso ei ole ihan realistinen. Uskovaisuus ei ole yhteiskunnassa kovinkaan määräävä tekijä, sen toimiin ja tekemisiin. Eli voit ihan rauhassa jatkaa elämääsi, ilman ajatustakaan meistä uskovista, saat vapauden sille... mutta jokin ei näytä antavan sinulle vapautta, vaan olet palstalla meidän seuranamme :)

        Polttoroviot oli joskus aika suosittuja, ihminen ei näköjään muutu miksikään. Sinä osoitat vain ihmisyyden raadollisuuden kirjoituksillasi.


      • L_S

        Jos elettäisiin jotain aikakautta, jolloin ihmisiä mestattiin ja poltettiin... olisit niiden kirkonmiesten kanssa varmaan minutkin polttamassa noitana tai ties minä, kun menin arvostelemaan tätä järjestelmää, millä tämä kaikki toimii maailmassa.... koska sinusta olisi kiva nähdä uskovainen ihminen siellä hirtettynä tai poltettuna, vihassasi.


      • Samaatietäå
        L_S kirjoitti:

        Kyllä, uskon Jeesuksen olevan vapauttaja mielentasolla.

        Realistinen kuitenkin pitää olla. Minulla vanhuksella ei enää ole mahdollisuutta tässä maailmassa toteuttaa mitään sellaisia ihmisten unelmia, niin sanottuja maallisia asioita, mutta on mietittävä, millä tavoin valjastaa voimansa, lasten tulevaisuuteen, että heillä olisi mahdollisuus... onnellinen voi olla missä olosuhteissa hyvänsä... mutta jotta olisin suonut lapsille täydet mahdollisuudet toteuttaa itseään tässä maailmassa. En ole silti mikään pyrkyri, enkä tarkoita... lapsille liiallisia vaatimuksia ja niiden laittamista. Uskosta huolimatta, minulla on jäljelle jäävän sukupolven vuoksi vastuu myös maallisella kentällä.

        Vanhempana sitä miettii ja huolehtii lastensa hyvinvoinnista. Miten saisi lapsiin siirrettyä sen vapauden Jessuksessa, kylvettyä sen heihin. Se olisi suuri turva ja apu heillekkin vaikeuksienkin keskellä silloin kun on näitä maallisia huolia sitten kun ovat aikuisia kun koskaan ei tiedä mitä elämä tuo eteen.

        Niinpä, aina on niitä asioita lasten taholta joita kantaa mielessäön ja paljon myös sitä että tekemistä on heidän hyväkseen ihan kiitettävästi kuten ruuanlaitto ja pyykinpesu, siivoaminen, kyytsäämiset ja keskustelut ja tappeluiden selvittämiset, nukkumaan pakottamiset..koulunkäyntiin liittuvät asiat jne jne..sairastelut...


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Ei lainkaan huolestuta, mielelläni olisin katsomassa ja nauramassa kristinuskonharhaisten häpäisemistä.

        Minua huolestuttaa teidän epäjumalanpalvojien vaikutus tähän meidän ainoaan elämään.

        Miten se mielestäsi vaikuttaa yksilön elämään tässä aikakaudessa siis usko Jumalaan?


      • Samaatietä kirjoitti:

        Miten se mielestäsi vaikuttaa yksilön elämään tässä aikakaudessa siis usko Jumalaan?

        Paskanjauhaminen esimerkiksi.

        Uskonnolisiin tarkoituksiin tarkoitettujen kiinteistöihin ja henkilöstöön hukatulla rahalla saataisiin helposti korjattua vanhustenhuollon tarpeet. Nyt kaikki tuo raha menee tyhjän palvomiseen, eikä yksikään kirkonmenoihin osallistuva tee tuottavaa työtä.


      • L_S
        he-ma kirjoitti:

        Paskanjauhaminen esimerkiksi.

        Uskonnolisiin tarkoituksiin tarkoitettujen kiinteistöihin ja henkilöstöön hukatulla rahalla saataisiin helposti korjattua vanhustenhuollon tarpeet. Nyt kaikki tuo raha menee tyhjän palvomiseen, eikä yksikään kirkonmenoihin osallistuva tee tuottavaa työtä.

        No eikö muuaalla mene raha johonkin mikä voitaisiin käyttää todelliseen tarpeeseen? Maailmassa on jonkin verran esimerkiksi ihmisiä, joiden pääoma on, niin suuria, ettei he todellisesti edes käytä niin paljon rahaa elämänsä aikana, eikä heidän lapsensakaan sitä perintöä saa tuhlattua kovin helposti. Suomessakin on hyvätuloisia, jotka silti keplottelvat pienistäkin taksimatkaetuuksista... jotkin kirkon tilat, eivät kovin kauaksi aikaa määrärahoja toisi vanhustenhuoltoon.


      • L_S

        Tiedätkös, että ne arkadianmäen herrat, koko ajan paasaavat siitä, kuinka pitää työllistyä ja tuottaa ja tehdä oma osansa hyvinvoinnin eteen... se on kovin nurkkakuntaista toimintaa, kun samalla ajetaan oman perheen etuja, sen toimenkuvan avulla, sopimuksia, joilla sammotaan miljoonatuloja ja sitten niitä kytköksiä koitetaan häivyttää. Jokainenhan toivoo toki jälkikasvunsa menestystä, niin itsekin... mutta se, että puhutaan jostain kirkon rakennuksista... ne on tänä päivänä, kirkkokin, aika pienellä "osalla" yhteiskunnan määrärahojen taakoittamisessa... ja tukensa voi lopettaa valtionkirkolle, eroamalla kirkosta... pienet seurakunnathan eivät välttämättä saa mitään tukejakaan toimitiloilleen, vaan yksityiset ihmiset ovat tehneet rahoillaan mitä ovat halunneet tehdä.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Paskanjauhaminen esimerkiksi.

        Uskonnolisiin tarkoituksiin tarkoitettujen kiinteistöihin ja henkilöstöön hukatulla rahalla saataisiin helposti korjattua vanhustenhuollon tarpeet. Nyt kaikki tuo raha menee tyhjän palvomiseen, eikä yksikään kirkonmenoihin osallistuva tee tuottavaa työtä.

        Minusta taas kirkko on ollut useinkin heikkojen asialla ja vähäosaisten sekä vanhusten esim eläkeläisille järjestetäön retkiä ja ruokailua. Myös ystäväpalvelua on kirkonpiirissä joka käy vanhusten luona.
        En tosin ole perehtynyt kirkollisveroihin niin paljoa, että osaisin sanoa kuinka paljon se tuottaa suhteessa vanhusten palveluihin että kattaisiko kirkollisvero vanhusten huoltoa.

        Vanhustenhuoltohan on tuottamatonta toimintaa. Paljon on puhuttu vapaaehtoistoiminnasta ja sukulaisten osuudesta.
        Monikin vanhus on yksin vaikka on sukua, ei kaikki mutta yllättävän moni. Se jos mikä on häpeä.


      • L_S
        Samaatietä kirjoitti:

        Minusta taas kirkko on ollut useinkin heikkojen asialla ja vähäosaisten sekä vanhusten esim eläkeläisille järjestetäön retkiä ja ruokailua. Myös ystäväpalvelua on kirkonpiirissä joka käy vanhusten luona.
        En tosin ole perehtynyt kirkollisveroihin niin paljoa, että osaisin sanoa kuinka paljon se tuottaa suhteessa vanhusten palveluihin että kattaisiko kirkollisvero vanhusten huoltoa.

        Vanhustenhuoltohan on tuottamatonta toimintaa. Paljon on puhuttu vapaaehtoistoiminnasta ja sukulaisten osuudesta.
        Monikin vanhus on yksin vaikka on sukua, ei kaikki mutta yllättävän moni. Se jos mikä on häpeä.

        Tämä yhteiskunta ajaa siihen toisaalta, että jos on oma työ, lapset vielä huollettavina... ei se vanhuksen huoltaminen kotioloissa, riippuu minkä kuntoisesta vanhuksesta on kyse... moni vanhus ei edes lähtisi lapsiensa mukaan ja välimatkat voivat olla pitkiä hoitaa vanhuksen asioita päivittäin toisaalla... ajat ovat täysin totaalisesti muuttuneet menneistä.

        Kirkolla on varmasti tarjota myös hyvää diakonia palvelua, jota ei kritiikissä aina huomioida.


      • L_S

        Sinullahan on kokemus itselläsi muistaakseni hyvästä omaishoidosta ja se vaikuttaa varmasti näkemykseesi...

        Mutta, jos ajattelisin omaa tilannettani... ei minulla olisi resursseja hoitaa vielä omia vanhempianikin kaupan päällisenä, kun on hyvä, että on resursseja hoitaa edes omia asioitaan.

        Tietenkin paljon puhutaan juuri arkadian mäen tasolla siitä, jos vanhuksia pystyisi hoitamaan vieläpä ne omaiset ja vanhukset pärjäisivät kotonaan pidempään... mutta kuten aiemmassa viestissä laitoin, meille tavallisille pienituloisille on työvelvoitteen lisäksi laittamassa lisävelvoitteita... ministerin ja eduskuntapolitiikon on hyvä sanoa, kun voi palkata vanhemmilleen vaikka yksityishoitajan.


      • L_S

        Ajatuksen tasolla, monikin asia on kaunis, mutta toteuttaminen vaatisi täydellistä yhteiskunnallista muutosta... toki, esimerkiksi otetaan välimeren maat usein kiikariin, että sielläkin sukupolvien ketju asuvat samassa taloudessa usein... mutta siellä esimerkiksi naiset, ovat usein kotiäitejä ja kulttuuri on alunpitäen jo toinen... myös ne vanhukset voivat olla halukkaita hoitamaan siinä sivussa jälkikasvua... ei tämän päivän kaikki mummot ja papat halua hoitaa lapsenlapsiaan edes, miksi heidän lapsensa pitäisi heidät hoivata...velvoitteesta? usein puhutaan vanhusten oikeudesta olla huolehtimatta lapsiensa lapsista, koska ovat jo tehneet työnsä jälkikasvunsa eteen... lapsilla kait on myös itsemäärämisoikeutensa, vaikka se nähdäänkin itsekkyytenä... monitahoinen asia.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Tämä yhteiskunta ajaa siihen toisaalta, että jos on oma työ, lapset vielä huollettavina... ei se vanhuksen huoltaminen kotioloissa, riippuu minkä kuntoisesta vanhuksesta on kyse... moni vanhus ei edes lähtisi lapsiensa mukaan ja välimatkat voivat olla pitkiä hoitaa vanhuksen asioita päivittäin toisaalla... ajat ovat täysin totaalisesti muuttuneet menneistä.

        Kirkolla on varmasti tarjota myös hyvää diakonia palvelua, jota ei kritiikissä aina huomioida.

        Niin tai tarkoitin yhteydenpidosta, käydään katsomassa siellä hoivakodissa vaikkapa, en tarkoittanut kokonaisvaltaista hoitamista. Jokainen mahdollisuuksiensa mukaan tietenkin, mutta on yllättävän paljon niitä laitoksiin unohdettuja vanhuksia koska vierailu heidän luonaan menee oman mukavuusalueen yli.
        Tiedän useita laitoksiin ja kotiinsa unohdettuja tuo on arkea ja sitä realiteettiä vanhusten näkökulmasta.


      • L_S
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin tai tarkoitin yhteydenpidosta, käydään katsomassa siellä hoivakodissa vaikkapa, en tarkoittanut kokonaisvaltaista hoitamista. Jokainen mahdollisuuksiensa mukaan tietenkin, mutta on yllättävän paljon niitä laitoksiin unohdettuja vanhuksia koska vierailu heidän luonaan menee oman mukavuusalueen yli.
        Tiedän useita laitoksiin ja kotiinsa unohdettuja tuo on arkea ja sitä realiteettiä vanhusten näkökulmasta.

        No toki voi miettiä joissain tapauksissa sitäkin, että kelle se katsominen loppuviimein tuo sen rauhan... se voi olla omaisillekin vaikea asia, kun oma vanhempi ei enää ehkä tunnista kävijää. :) toki, hoivakodeissa voi olla monen kuntoista vanhusta, mutta näihin asioihin ei ole yksiselitteisiä vastauksia. Usein moraalisesti paheksutaan tiettyjä käyttäytymismalleja, mutta asiat ovat usein laajempia ja kenenkään lapsuudestakaan ei voi tietää, voi olla ihmisillä liikaa taakkaa siinäkin asiassa ja mikä on velvoite kellekin.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin tai tarkoitin yhteydenpidosta, käydään katsomassa siellä hoivakodissa vaikkapa, en tarkoittanut kokonaisvaltaista hoitamista. Jokainen mahdollisuuksiensa mukaan tietenkin, mutta on yllättävän paljon niitä laitoksiin unohdettuja vanhuksia koska vierailu heidän luonaan menee oman mukavuusalueen yli.
        Tiedän useita laitoksiin ja kotiinsa unohdettuja tuo on arkea ja sitä realiteettiä vanhusten näkökulmasta.

        " hyvä kokemus omaishoidosta" en ihan noin sanoisikaan. Kokemus on raskas ja huolta täynnä, mutta arvokas ja jos vanhus ei halua palvelukeskukseen niin häntä ajatellen on ihana jos jollain on mahdollisuus hoitaa häntä kotona mutta siihen tarvitaan jos mahdollista tukiverkosto. Sukulaisten tukiverkosto ettei hoitaja uuvu.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        No toki voi miettiä joissain tapauksissa sitäkin, että kelle se katsominen loppuviimein tuo sen rauhan... se voi olla omaisillekin vaikea asia, kun oma vanhempi ei enää ehkä tunnista kävijää. :) toki, hoivakodeissa voi olla monen kuntoista vanhusta, mutta näihin asioihin ei ole yksiselitteisiä vastauksia. Usein moraalisesti paheksutaan tiettyjä käyttäytymismalleja, mutta asiat ovat usein laajempia ja kenenkään lapsuudestakaan ei voi tietää, voi olla ihmisillä liikaa taakkaa siinäkin asiassa ja mikä on velvoite kellekin.

        Tottakait mainitsemasi asiat huomioon ottaen. Ymmärtää voi vaikka yrittää murhamiestä mutta realiteetit pysyvät realiteetteinä ja moni vanhus jätetään yksin kotiinsakkin.


      • L_S

        Tiedätkös... kuulostankohan kylmältä... mutta realistisesti... pitkään elämisellä on kääntöpuolensa ja se näkyy vanhustenhuollon resurssien taakoittumisena. Juuri tänään mietin sitä, että on ollut aikakausia että hyvä jos ihminen on elänyt hieman yli kolmikymppiseksi ja sen jälkeen luonto on tehnyt tehtävänsä tai ihmisen raakuus... ja ei silloin puhuttu vanhustenhoidon resursseista, ei sellaisista tiedettykään. Ei ne vanhemmat jotka saivat lapsia, nähneet lastensa kasvavan tämän päivän ikäluokan aikuisiksi... ehkä "aikuisiksi" tultiin siksi niin varhain silloin, koska elämisen resurssit pakotti siihen, sieltä kait on jäänteenä tällekin päivälle jotkin uskontojen tai kulttuurien vanhakantaiset näkemykset esimerkiksi milloin on täysi-ikäinen, mennä miehelle vaimoksi.


      • L_S
        Samaatietä kirjoitti:

        Tottakait mainitsemasi asiat huomioon ottaen. Ymmärtää voi vaikka yrittää murhamiestä mutta realiteetit pysyvät realiteetteinä ja moni vanhus jätetään yksin kotiinsakkin.

        Ei minun tarvitse ymmärtää murhamiestä, mutta voin ehkä käsittää, syitä mitkä tekevät ihmisestä raakalaismaisen ja ei se raakuus ole mihinkään kadonnut tänäkään päivänä, se vaan verhotaan näennäiseen hyvyyteen ja pinnallisiin arvoihin, joita toitotetaan... kuitenkin kun avaat iltalehden, ihmisen raakuus ja julmuus, näkyvät etusivuilla. Ja kun olosuhteet ovat heikot... nyt hyvinvointivaltioissahan ihmiset kauhistelevat... mutta kumma kyllä, sodat ja nälänhädät... siellä se ihmisen moraalinen rappio tai moraalinen hyvyys punnitaan... ja ei sitä sellaista halua, mehän elämme toisaalta mitä mainioimmin... mutta.. mutta...


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Ei minun tarvitse ymmärtää murhamiestä, mutta voin ehkä käsittää, syitä mitkä tekevät ihmisestä raakalaismaisen ja ei se raakuus ole mihinkään kadonnut tänäkään päivänä, se vaan verhotaan näennäiseen hyvyyteen ja pinnallisiin arvoihin, joita toitotetaan... kuitenkin kun avaat iltalehden, ihmisen raakuus ja julmuus, näkyvät etusivuilla. Ja kun olosuhteet ovat heikot... nyt hyvinvointivaltioissahan ihmiset kauhistelevat... mutta kumma kyllä, sodat ja nälänhädät... siellä se ihmisen moraalinen rappio tai moraalinen hyvyys punnitaan... ja ei sitä sellaista halua, mehän elämme toisaalta mitä mainioimmin... mutta.. mutta...

        Tarkoitin että vaikka syyt ovat mitkä ovat niin moni vanhus on yksin myös ihan mukavuus syistä ettei koeta hänen luonaan käymistä miellyttävänä.
        Nyt tullaan tosiaan sen kysymyksen äärelle mikä on moraalisesti oikein ja mikä väärin. Jokainen punnitkoon itse sisimmässään. Kait jotkut pystyvät elämään senkin tosiasian kanssa että sulkevat ongelmat ulkopuolelleen.

        Minusta helpoin tapa vaikuttaa on lähipiiri ja oikea. Ensin huolehtia lähipiiristään.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Tiedätkös... kuulostankohan kylmältä... mutta realistisesti... pitkään elämisellä on kääntöpuolensa ja se näkyy vanhustenhuollon resurssien taakoittumisena. Juuri tänään mietin sitä, että on ollut aikakausia että hyvä jos ihminen on elänyt hieman yli kolmikymppiseksi ja sen jälkeen luonto on tehnyt tehtävänsä tai ihmisen raakuus... ja ei silloin puhuttu vanhustenhoidon resursseista, ei sellaisista tiedettykään. Ei ne vanhemmat jotka saivat lapsia, nähneet lastensa kasvavan tämän päivän ikäluokan aikuisiksi... ehkä "aikuisiksi" tultiin siksi niin varhain silloin, koska elämisen resurssit pakotti siihen, sieltä kait on jäänteenä tällekin päivälle jotkin uskontojen tai kulttuurien vanhakantaiset näkemykset esimerkiksi milloin on täysi-ikäinen, mennä miehelle vaimoksi.

        Et kuulosta. Minusta ihmisiä teholääkitään liikaakin.
        Joku sata vuotta sitten vanhukset hoidettiin pirttiin tai perähuoneen sänkyyn.
        Siinä pyörivät niinkauan kuin jaksoivat ja lopulta sönkyyn hiipuivat tai tuli jokin sairaus joka vei. Kuolema oli luonnollinen osa elämää.

        Vasta luin, mistähän luinkaan siittä 500 vuotiaasta haista jonka tutkijat oluvat pyydystäneet. Mainostivat että vanhin löytynyt hai. Tutkijat haluavat tutkiskella pitkän iän salaisuutta tuon hain kustannuksella.
        Olisivat kunnoittaneet tuotakin korkean iän saavuttanutta otusta ja antaneet rauhassa polskutella elinpäiviensä loppuun asti 😣


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Ei minun tarvitse ymmärtää murhamiestä, mutta voin ehkä käsittää, syitä mitkä tekevät ihmisestä raakalaismaisen ja ei se raakuus ole mihinkään kadonnut tänäkään päivänä, se vaan verhotaan näennäiseen hyvyyteen ja pinnallisiin arvoihin, joita toitotetaan... kuitenkin kun avaat iltalehden, ihmisen raakuus ja julmuus, näkyvät etusivuilla. Ja kun olosuhteet ovat heikot... nyt hyvinvointivaltioissahan ihmiset kauhistelevat... mutta kumma kyllä, sodat ja nälänhädät... siellä se ihmisen moraalinen rappio tai moraalinen hyvyys punnitaan... ja ei sitä sellaista halua, mehän elämme toisaalta mitä mainioimmin... mutta.. mutta...

        Mutta mutta...mutta mitä?

        Tuli mieleen kysymys..onko toisen onni muilta pois?

        Onko sinun onnesi muilta pois?

        Onko ihmisellä lupa olla onnellinen?


      • L_S

        Ei se, että kärsisin, sillä ei voisi ostaa toiselle onnea, eli ei onneni olisi muilta pois. Eli se vetoamus, että jossain afrikassa on vielä huonommin on yleensä vain väärinkäytetty kortti, jolla syyllistetään ihmisiä.

        On lupa olla onnellinen. Kyllä, haluan olla onnellinen, kaikin puolin.

        Minulla on myös lupa, toimia lasteni parhaaksi, vaikka toisaalta voin kritisoida yhteiskunnallisesti asioita. Asiat eivät ole yksioikoisia.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Ei se, että kärsisin, sillä ei voisi ostaa toiselle onnea, eli ei onneni olisi muilta pois. Eli se vetoamus, että jossain afrikassa on vielä huonommin on yleensä vain väärinkäytetty kortti, jolla syyllistetään ihmisiä.

        On lupa olla onnellinen. Kyllä, haluan olla onnellinen, kaikin puolin.

        Minulla on myös lupa, toimia lasteni parhaaksi, vaikka toisaalta voin kritisoida yhteiskunnallisesti asioita. Asiat eivät ole yksioikoisia.

        Niin, minustakin ihmisellä on lupa olla onnellinen.

        Onko se vanhempien velvollisuuskin toimia lastensa parhaaksi?

        Kasvatetaanko mielestäsi lapsia nykyään liikaa käyttämään kyynärpäätaktiikkaa? polkemaan muita?


      • L_S
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin, minustakin ihmisellä on lupa olla onnellinen.

        Onko se vanhempien velvollisuuskin toimia lastensa parhaaksi?

        Kasvatetaanko mielestäsi lapsia nykyään liikaa käyttämään kyynärpäätaktiikkaa? polkemaan muita?

        ei lapsien pidä käyttää kyynärpäätaktiikkaa... mutta kasvatetaan, itsekkäitä, muita aikuisiakin ihmisiä kunnioittamattomia... he saattavat sanoa esimerkiksi aikuisille ihmisille heidän ulkonäöstään asioita... jonkun pitää heille tuoda sellainen maailma eteen, jossa tärkeää on irrelevantit seikat. Tyttärelläni oli aikoinaan eräs, ei niin ystävä mutta sellainen joka kävi ja kun hän huomasi, että kas tyttärelläni on joku uusi ystävä... se ystävä piti saada viedä... aikuisena huomasin kuvion, lapsi ei sitä ehkä ymmärtänyt... eli se oli kyynärpäätaktiikkaa toisen kustannuksella ja sen asian taustaa miksi niin toimi, on vaikea tietää. Olen kuitenkin tietoinen että ala-asteikäiset miettivät asioita esimerkiksi oman ulkonäkönsä suhteen, mitä ei tarvitsisi miettiä, ja se kaikki tulee tästä maailmasta ja ehkä jopa kotoakin ja joillekin menestyminen on tärkeää... joidenkin vanhempien puheessa kuultaa vain se mitä se oma pikkukullanmuru on taas suorittanut ja missä menestynyt... me ihmiset jaksamme sitä kuunnella, koska se on sosiaalinen käyttäytymismalli mikä meille on annettu.


      • L_S

        Tarkoitan vanhempien velvollisuudella toimia lapsen parhaaksi sillä, että olisi antaa mahdollisuudet asioihin, jotta aikuisena elämä ei kaatuisi siihen, että... esimerkkinä ihan pienet arjen jutut, minun äitinä tulee huolehtia lapsen hampaista... koska se vaikuttaa kaikkeen ehkä aikuisenakin... minun äitinä tulee turvata riittävä ravintorikas ruokavalio... koska se vaikuttaa kaikkeen aikuisenakin... minun äitinä tulee patistaa lasta läksyjen tekoon... koska se vaikuttaa lapsen tulevaisuuteen... minun äitinä tulee kuivata itkuja, koska se vaikuttaa aikuisenakin tunne-elämään... äitinä minun tulee pyytää anteeksi jos toimin vanhempana väärin... koska se vaikuttaa aikuisena hänen tunne ja kokemusmaailmaansa.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        ei lapsien pidä käyttää kyynärpäätaktiikkaa... mutta kasvatetaan, itsekkäitä, muita aikuisiakin ihmisiä kunnioittamattomia... he saattavat sanoa esimerkiksi aikuisille ihmisille heidän ulkonäöstään asioita... jonkun pitää heille tuoda sellainen maailma eteen, jossa tärkeää on irrelevantit seikat. Tyttärelläni oli aikoinaan eräs, ei niin ystävä mutta sellainen joka kävi ja kun hän huomasi, että kas tyttärelläni on joku uusi ystävä... se ystävä piti saada viedä... aikuisena huomasin kuvion, lapsi ei sitä ehkä ymmärtänyt... eli se oli kyynärpäätaktiikkaa toisen kustannuksella ja sen asian taustaa miksi niin toimi, on vaikea tietää. Olen kuitenkin tietoinen että ala-asteikäiset miettivät asioita esimerkiksi oman ulkonäkönsä suhteen, mitä ei tarvitsisi miettiä, ja se kaikki tulee tästä maailmasta ja ehkä jopa kotoakin ja joillekin menestyminen on tärkeää... joidenkin vanhempien puheessa kuultaa vain se mitä se oma pikkukullanmuru on taas suorittanut ja missä menestynyt... me ihmiset jaksamme sitä kuunnella, koska se on sosiaalinen käyttäytymismalli mikä meille on annettu.

        Pitäisikö mielestäsi lapsia kasvattaa huomioimaan enemmän muita tietenkin ilman että poletaan heidän omaa itsetuntoaan?
        Tukeeko mielestäsi nyky-yhteiskunta vääränlaista kasvatusmallia?


      • L_S

        Itsetunto ei koostu pääasiassa suorituksista, mutta vääränlainen kasvatusmalli, voi siihen ohjata. En tiedä voiko yhteiskunnan suorituskeskeistä arvomaailmaa muuttaa ja vanhempien tapaa ohjata lapsiaan pinnallisiin arvoihin... vaikka puhutaan paljon hankkeista ja niiden eteen tehdään töitä koulumaailmassakin ja päiväkodissa jo lapsille puhutaan arvopohjista ja muiden kunnioittamisesta... se toiminta ei ehkä ohjaa sydäntä kuitenkaan... että lapset saattavat oppia esittämään roolia yhteiskunnassa tai he kasvavat roolin esittämiseen ihan aikuisuuteen asti... siihenhän ihmisiä pitkälti ohjataan, että vaikka se aitous on yleensä kunnioitettavaa ihmisten taholta, jokin taho kasvattaa meitä kieroon ja ehkä se on koko yhteiskunta rikkonaisine näkemyksineen ja se on tämän yhteiskunnan tuotos... se on luonut pohjan aikuisille ja se luo pohjan lapsillemme... itse asiassa tämä yhteiskuntahan antaa olettaa ihmisilleen että "kaikista on ja kaikki on äärettömän hyviä ja pystyviä ja... me kaikki olemme se maailman napa"....


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Itsetunto ei koostu pääasiassa suorituksista, mutta vääränlainen kasvatusmalli, voi siihen ohjata. En tiedä voiko yhteiskunnan suorituskeskeistä arvomaailmaa muuttaa ja vanhempien tapaa ohjata lapsiaan pinnallisiin arvoihin... vaikka puhutaan paljon hankkeista ja niiden eteen tehdään töitä koulumaailmassakin ja päiväkodissa jo lapsille puhutaan arvopohjista ja muiden kunnioittamisesta... se toiminta ei ehkä ohjaa sydäntä kuitenkaan... että lapset saattavat oppia esittämään roolia yhteiskunnassa tai he kasvavat roolin esittämiseen ihan aikuisuuteen asti... siihenhän ihmisiä pitkälti ohjataan, että vaikka se aitous on yleensä kunnioitettavaa ihmisten taholta, jokin taho kasvattaa meitä kieroon ja ehkä se on koko yhteiskunta rikkonaisine näkemyksineen ja se on tämän yhteiskunnan tuotos... se on luonut pohjan aikuisille ja se luo pohjan lapsillemme... itse asiassa tämä yhteiskuntahan antaa olettaa ihmisilleen että "kaikista on ja kaikki on äärettömän hyviä ja pystyviä ja... me kaikki olemme se maailman napa"....

        Joutuvatko vanhemmat, jotka ajavat ei-pinnallisia arvoja tavallaan taistelemaan tässä yhteiskunnassa arvojensa puolesta? Joutuvatko he uimaan tavallaan vastavirtaan ?

        Toteutuuko sinusta uskovissa perheissä paremmin syvällisien arvojen kasvatus kuin uskosta osattomissa perheissä?


      • L_S

        Ei toteudu välttämättä arvokasvatus paremmin uskovissa perheissä kuin uskosta osattomissa perheissä. Pahin kiusaajani oli itse asiassa uskovan perheen lapsi ja oli lapsuutensa viettänyt... en silti ajattele, että vanhemmat olisivat siinä tapauksessa arvopohjansa kautta väärin kasvattaneet... koska tiedän jollain tasolla vanhemmat ja uskon heidän olevan ihan hyviä ihmisinä... mutta ei se estä... minusta yleensäottaen uskovat vanhemmat kasvattavat aikatavalla yhteiskunnallisten arvopohjien mukaan, ei niinkään Jeesukseen uskoon... heillä voi olla kieltolistoja mutta ajattelen, että esimerkiksi menestyksen hakuisuuden kasvatuksessa, usko ei paljoa vaikuta, että se usein uskovissakin perheissä on statuksena aika tärkeässä osassa, menestys... ainakin mitä tiedän uskovia, niin en huomaa heidän arvopohjassaan... kovinkaan eroavaisuutta eiuskoviin nähden, syvällisellä tasolla.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Ei toteudu välttämättä arvokasvatus paremmin uskovissa perheissä kuin uskosta osattomissa perheissä. Pahin kiusaajani oli itse asiassa uskovan perheen lapsi ja oli lapsuutensa viettänyt... en silti ajattele, että vanhemmat olisivat siinä tapauksessa arvopohjansa kautta väärin kasvattaneet... koska tiedän jollain tasolla vanhemmat ja uskon heidän olevan ihan hyviä ihmisinä... mutta ei se estä... minusta yleensäottaen uskovat vanhemmat kasvattavat aikatavalla yhteiskunnallisten arvopohjien mukaan, ei niinkään Jeesukseen uskoon... heillä voi olla kieltolistoja mutta ajattelen, että esimerkiksi menestyksen hakuisuuden kasvatuksessa, usko ei paljoa vaikuta, että se usein uskovissakin perheissä on statuksena aika tärkeässä osassa, menestys... ainakin mitä tiedän uskovia, niin en huomaa heidän arvopohjassaan... kovinkaan eroavaisuutta eiuskoviin nähden, syvällisellä tasolla.

        Ehkä se on niin että sekä uskovissa perheissä että ei-uskovissa on arvomaailmaltaan monenlaisia eikä uskominen välttämättä suojaa joutumasta tuohon yhteiskunnan järjestämään arvomaailmaan mukaan.

        Kasvatin lapseni puolustamaan heikkoja ja he tulivat osaksi itsekkin kiusatuiksi tuosta johtuen. Jos on kiusatun kaveri tulee itsekkin osalliseksi kiusaamisesta.

        Kerran tuskailin opettajalle, että kun poikani laitettiin aina tämän yhden pojan pariksi jota siis kiusattiin joten poikani tuli siittä kiusatuksi ja hän itki asiaa minulle.
        Opettaja sanoi kun kysyin asiasta että kukaan muu ei suostu kyseisen pojan kaveriksi niin hän tietää meidän pojan aina suostuvan niin laittaa ne siksi yhteen.

        Lapseni löysivät aina ne luokan kiusatut tai koulun. He joutuivat taistelemaan ja minusta se tuntui pahalta. Minun perheessäni oli samaa ja äitini perheessä. Ehkä tuo on jokin sukuvika tai jokin käytytymismalli, joka kulkee suvusta toiseen.
        Onko se taakka kysyn itseltäni? Ei ole, en osaisi elää vastoin arvomaailmaani.

        Eikö vastoin omaa arvomaailmaa eläminen olisi pahinta? Kuin ei eläisi ollenkaan vaan kuin eläisi rinnakkaistodellisuutta ja olisi vain puoliksi olemassa?


      • L_S

        Niin, ihmisen on elettävä arvomaailmansa mukaan. Silti joudumme tekemään kompromisseja elämässä.


      • ettäsilleesti
        Samaatietä kirjoitti:

        Tarkoitin että vaikka syyt ovat mitkä ovat niin moni vanhus on yksin myös ihan mukavuus syistä ettei koeta hänen luonaan käymistä miellyttävänä.
        Nyt tullaan tosiaan sen kysymyksen äärelle mikä on moraalisesti oikein ja mikä väärin. Jokainen punnitkoon itse sisimmässään. Kait jotkut pystyvät elämään senkin tosiasian kanssa että sulkevat ongelmat ulkopuolelleen.

        Minusta helpoin tapa vaikuttaa on lähipiiri ja oikea. Ensin huolehtia lähipiiristään.

        "Minusta helpoin tapa vaikuttaa on lähipiiri ja oikea. Ensin huolehtia lähipiiristään."

        Ei meitä muuhun ole olekaan kutsuttukaan. On hyödytöntä käyttää voimavarojaan ja menettää mielenrauhansa asioiden vuoksi, joihin ei voi itse vaikuttaa.

        Toki maailmassa on paljon asioita, jotka järkyttävät mielenrauhaa. Mutta palaan silloin tähän tyyneysrukoukseen:

        "Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan."


      • Samaatietä
        ettäsilleesti kirjoitti:

        "Minusta helpoin tapa vaikuttaa on lähipiiri ja oikea. Ensin huolehtia lähipiiristään."

        Ei meitä muuhun ole olekaan kutsuttukaan. On hyödytöntä käyttää voimavarojaan ja menettää mielenrauhansa asioiden vuoksi, joihin ei voi itse vaikuttaa.

        Toki maailmassa on paljon asioita, jotka järkyttävät mielenrauhaa. Mutta palaan silloin tähän tyyneysrukoukseen:

        "Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan."

        Niinpä. Miten se raamatussa menikään, että jos joku ei pidä huolta omaisistaan tai perhekunnastaan on kieltänyt uskon.......ja mitenhän tuo jatkuikaan?
        On siis vakavasta asiasta kyse jokatapauksessa.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Niinpä. Miten se raamatussa menikään, että jos joku ei pidä huolta omaisistaan tai perhekunnastaan on kieltänyt uskon.......ja mitenhän tuo jatkuikaan?
        On siis vakavasta asiasta kyse jokatapauksessa.

        Niin tuo raamatun kohta jatkuu, että on uskotontakin pahempi...

        Pistää miettimään.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Niin, ihmisen on elettävä arvomaailmansa mukaan. Silti joudumme tekemään kompromisseja elämässä.

        Niin, totta.


      • rauhasydämeen
        Samaatietä kirjoitti:

        Minusta taas kirkko on ollut useinkin heikkojen asialla ja vähäosaisten sekä vanhusten esim eläkeläisille järjestetäön retkiä ja ruokailua. Myös ystäväpalvelua on kirkonpiirissä joka käy vanhusten luona.
        En tosin ole perehtynyt kirkollisveroihin niin paljoa, että osaisin sanoa kuinka paljon se tuottaa suhteessa vanhusten palveluihin että kattaisiko kirkollisvero vanhusten huoltoa.

        Vanhustenhuoltohan on tuottamatonta toimintaa. Paljon on puhuttu vapaaehtoistoiminnasta ja sukulaisten osuudesta.
        Monikin vanhus on yksin vaikka on sukua, ei kaikki mutta yllättävän moni. Se jos mikä on häpeä.

        Kyllä näin on. Kirkoissa työntekijöitä, jakavat raha-avustuksia tarvitseville, ruokailuja ,ruoanjakoa, retkiä ja leirejä niin vanhuksille ,lapsille kuin esim.miehille. Myös yhteislauluiltoja, lukupiirejä,ym.
        Vertaisryhmät myös todella tarpeellisia, esim.läheisen kuoleman jälkeen ym.
        On monenlaista toimintaa.
        Moni käsittää uskon asiat kankeiksi ja synkäksi. Usko antaa turvallisuuden tunteen ,ettet koskaan ole yksin. Ei se vie sinulta mitään pois.


      • Tokkiisa
        rauhasydämeen kirjoitti:

        Kyllä näin on. Kirkoissa työntekijöitä, jakavat raha-avustuksia tarvitseville, ruokailuja ,ruoanjakoa, retkiä ja leirejä niin vanhuksille ,lapsille kuin esim.miehille. Myös yhteislauluiltoja, lukupiirejä,ym.
        Vertaisryhmät myös todella tarpeellisia, esim.läheisen kuoleman jälkeen ym.
        On monenlaista toimintaa.
        Moni käsittää uskon asiat kankeiksi ja synkäksi. Usko antaa turvallisuuden tunteen ,ettet koskaan ole yksin. Ei se vie sinulta mitään pois.

        Ja lapsille kerhoja monen ikäisille. Moni vie mielellään seurakunnan pöiväkerhoon lapsia vaikkei muutoin ole aktiivi seurakunnassa. Alle kouluikäisiä. Kerhot ovat tupaten täynnä.


      • rauhasydämeen kirjoitti:

        Kyllä näin on. Kirkoissa työntekijöitä, jakavat raha-avustuksia tarvitseville, ruokailuja ,ruoanjakoa, retkiä ja leirejä niin vanhuksille ,lapsille kuin esim.miehille. Myös yhteislauluiltoja, lukupiirejä,ym.
        Vertaisryhmät myös todella tarpeellisia, esim.läheisen kuoleman jälkeen ym.
        On monenlaista toimintaa.
        Moni käsittää uskon asiat kankeiksi ja synkäksi. Usko antaa turvallisuuden tunteen ,ettet koskaan ole yksin. Ei se vie sinulta mitään pois.

        Tarkista kuinka paljon euromääräisinä ovat nuo 'hyväntekeväisyystoiminnot' verrattuna kirkon keräämään rahasummaan.

        Saatat yllättyä ja suunnistaa kohti

        Eroakirkosta.fi

        Kyllä ne ovat teemut ja kaltaisensa, jotka paskaa puhumalla olemattomasta jumalastaa tekevät tilin likaamatta käsiään.


    • herätkää

      Kristityissä ja muslimeissa on se ero, että kristittyjen Jumala on Kaikkivaltias, ja pystyy pitämään puoliaan ihan itse.

      • Ja sinä reppana olet haastelemassa mielikuvitusjumalasi puolesta, koska kaikkivaltias valitsi idiootin hänen olemattomuuttaan puolustamaan?

        Salli minun nauraa räkäinen nauru ja paskantaa ripulipaska jumalasi kasvoille!


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Ja sinä reppana olet haastelemassa mielikuvitusjumalasi puolesta, koska kaikkivaltias valitsi idiootin hänen olemattomuuttaan puolustamaan?

        Salli minun nauraa räkäinen nauru ja paskantaa ripulipaska jumalasi kasvoille!

        Olet vastannut yhdessä viestissäsi minulle samoilla sanoilla että tuollainen surkimus on valittu puolustamaan Jumalaa.

        Käytät samoja fraaseja


    • Samaatietä

      "Pyhän kosketus" on minusta hyvä kappale...

      Tykkään Simojoen lauluista. Kiitos L.S ihanista linkityksistä.

      • L_S

        Siinä oli koskettavat sanat.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Siinä oli koskettavat sanat.

        Minusta Simojoella on puhutteleva sanoitus noissa lauluissa, jotka laitoit tai en kyllä tiedä kuka ne on sanoittanut.

        Eikö simojoki ollut Africassa lapsuuden ?


      • L_S

        En tiedä Simojoen menneisyydestä. Oikeasti tiedän todella vähän uskovaisista laulajista ja puhujista sun muista...


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        En tiedä Simojoen menneisyydestä. Oikeasti tiedän todella vähän uskovaisista laulajista ja puhujista sun muista...

        Niin minäkin. Simojoesta olen kuullut jotain. Ehkä olen niin itsekäs, etten jaksa miettiä muiden liikkuja kovinkaan, olen ajatellut sen noin.

        Laulut kyllä puhuttelevat monella tavalla.


      • sivustonräyhähenget
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin minäkin. Simojoesta olen kuullut jotain. Ehkä olen niin itsekäs, etten jaksa miettiä muiden liikkuja kovinkaan, olen ajatellut sen noin.

        Laulut kyllä puhuttelevat monella tavalla.

        Niinhän nuo tuntuvat puhuttelevan...::) Monella tavalla todellakin kuten ketjunne osoittaa. Taas sivuston räyhähenget vauhdissa. Miten onnistuttekin aina lietsomaan epäsopua herätkää ja samaatietä !! Käytös kuin kolmivuotiailla !!


      • Samaatietä
        sivustonräyhähenget kirjoitti:

        Niinhän nuo tuntuvat puhuttelevan...::) Monella tavalla todellakin kuten ketjunne osoittaa. Taas sivuston räyhähenget vauhdissa. Miten onnistuttekin aina lietsomaan epäsopua herätkää ja samaatietä !! Käytös kuin kolmivuotiailla !!

        😂 räyhähenkikö 😂 voi että, moneksi minua on kutsuttu, mutta tuo oli oikeasti paras 👍 Hyvä.


      • tietämättömälle
        Samaatietä kirjoitti:

        😂 räyhähenkikö 😂 voi että, moneksi minua on kutsuttu, mutta tuo oli oikeasti paras 👍 Hyvä.

        Räyhähenget ovat todellisuutta.
        Mistään "rayhänehkilöstä "ei le kyse. Henki on eri asia kuin henkilö.
        Vaikuttaa siltä että sinua ohjaavat räyhähenget, kuten herätkäätäkin.


    • Samaatietä

      Simojoella on se yksi kappale, jaksaisiko joku linkittää sen puolestani? 💕
      Exit yhtyeen kappaleen " Kertokaa"

    • s-seutulainen

      Että semmoinen ketju tällä kertaa.

      • LälälälääLieru

        Vänkyn vänky isä pappa. Harhapää.


      • taas.näkemiin

        Eilen toisessa ketjussa eräs etsi apua ongelmaansa, siitä tuli jo kohta kolmen henkilön keskinäinen kirjallisuusketju.

        Kysyjä ilmoittikin: "antaa olla."

        Tämä on ainoa viestini tässä "laulu"-ketjussa.


      • Samaatietä
        taas.näkemiin kirjoitti:

        Eilen toisessa ketjussa eräs etsi apua ongelmaansa, siitä tuli jo kohta kolmen henkilön keskinäinen kirjallisuusketju.

        Kysyjä ilmoittikin: "antaa olla."

        Tämä on ainoa viestini tässä "laulu"-ketjussa.

        Niin tarkoitatko samaatietä, L.S ja Herätkää nimmareita?
        Joku kirjoittikin, että joka aloituksen sotkevat.

        Onneksi tämä onkin L.S.n ihan oma aloitus.


      • yleinenfoorumikaikille
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin tarkoitatko samaatietä, L.S ja Herätkää nimmareita?
        Joku kirjoittikin, että joka aloituksen sotkevat.

        Onneksi tämä onkin L.S.n ihan oma aloitus.

        Oma aloitus, kyllä, mutta helluntailaisuutta käsittelevällä foorumilla. Aloituksen ja keskustelun tulisi edes etäisesti koskea foorumin aihetta. Täällä jokainen ketju kuuluu kaikille, kellään ei ole / saa olla täällä "omia", henkilökohtaisia kaveriketjuja.


      • Samaatietä
        yleinenfoorumikaikille kirjoitti:

        Oma aloitus, kyllä, mutta helluntailaisuutta käsittelevällä foorumilla. Aloituksen ja keskustelun tulisi edes etäisesti koskea foorumin aihetta. Täällä jokainen ketju kuuluu kaikille, kellään ei ole / saa olla täällä "omia", henkilökohtaisia kaveriketjuja.

        Onko tämä mielestäsi kaveriketju? Olen lukenut Suomi24 palstojen säännöt.
        Kuinkahan moni aloitus / viesti rikkoo noita sääntöjä. Jos noita sääntöjä rikotaan, on mahdollisuus tehdä ylläpidolle ilmianto.
        Aloitukset ja viestit voidaan poistaa sääntöjä rikkovina.


      • s-seutulainen
        yleinenfoorumikaikille kirjoitti:

        Oma aloitus, kyllä, mutta helluntailaisuutta käsittelevällä foorumilla. Aloituksen ja keskustelun tulisi edes etäisesti koskea foorumin aihetta. Täällä jokainen ketju kuuluu kaikille, kellään ei ole / saa olla täällä "omia", henkilökohtaisia kaveriketjuja.

        Ikävää, että näin tuppaa käymään lähes joka ketjulle, missä kolmikko, jonka nm. "samaatietä" tunnistikin, kirjoittavat. Vaikka asia tulikin jokin aika sitten perinpohjin ruodittua, sanottakoon se vieläkin, että edelleen nimimerkki "herätkää" vetää keskustelua haluamaansa suuntaan. Toisin sanoen vedättää ja manipuloi em. kirjoituskumppaneitaan - tai sitten ei. Nimittäin alkaa tuntua ( on tainnut olla näin alusta lähtien! ), etteivät mainitut nimimerkit ole ollenkaan pahoillaan tilanteesta. Varsin auliisti he alkavat käydä loputtomaksi venyviä, varsin mauttomiakin, jaarittelujaan "herättelijän" kanssa.
        Alkaa olla aika vähissä halut osallistua ketjuihin - hyvästä aloituksestakin huolimatta - jotka herätkää & co. saavat pilatuksi joutavalla lörpöttelyllään.


      • Samaatietä
        s-seutulainen kirjoitti:

        Ikävää, että näin tuppaa käymään lähes joka ketjulle, missä kolmikko, jonka nm. "samaatietä" tunnistikin, kirjoittavat. Vaikka asia tulikin jokin aika sitten perinpohjin ruodittua, sanottakoon se vieläkin, että edelleen nimimerkki "herätkää" vetää keskustelua haluamaansa suuntaan. Toisin sanoen vedättää ja manipuloi em. kirjoituskumppaneitaan - tai sitten ei. Nimittäin alkaa tuntua ( on tainnut olla näin alusta lähtien! ), etteivät mainitut nimimerkit ole ollenkaan pahoillaan tilanteesta. Varsin auliisti he alkavat käydä loputtomaksi venyviä, varsin mauttomiakin, jaarittelujaan "herättelijän" kanssa.
        Alkaa olla aika vähissä halut osallistua ketjuihin - hyvästä aloituksestakin huolimatta - jotka herätkää & co. saavat pilatuksi joutavalla lörpöttelyllään.

        Sopiiko teille , että kirjoittelen auliisti L.S.n kanssa nyt tuosta ylläolevasta aiheesta eli lastenkasvatuksesta?


      • L_S

        Tiedätkös, ei minun kirjoittamistani toisten mielipiteet siitä mitä saan kirjoittaa tänne ja mitä en, häiritse... jos minä en muidenkaan kirjoituksiin sillä tavalla puutu sanoen, mitä niitä tänne kirjoittelette, ei tarvitse muidenkaan puuttua, jos käy tylsäksi minun aiheeni ja kirjoitukseni... on aivan täysi vapaus pysyä poissa tästä ketjusta...

        arvostelun tarkoitushan on loppuviimein osoittaa se oma paremmuus ja katsella sieltä korokkeelta nokka pystyssä.


      • L_S

        Enkä todellakaan aio kysyä saviseutulaisten ja muiden nenänvarttapitkin katsovien mielipiteitä ja rukoilla tai pyytää kädet ristissä, että olkaa minulle armolliset... en rukoile teidän hyväksyntää kirjoituksilleni.


      • asianmukaisesti
        s-seutulainen kirjoitti:

        Ikävää, että näin tuppaa käymään lähes joka ketjulle, missä kolmikko, jonka nm. "samaatietä" tunnistikin, kirjoittavat. Vaikka asia tulikin jokin aika sitten perinpohjin ruodittua, sanottakoon se vieläkin, että edelleen nimimerkki "herätkää" vetää keskustelua haluamaansa suuntaan. Toisin sanoen vedättää ja manipuloi em. kirjoituskumppaneitaan - tai sitten ei. Nimittäin alkaa tuntua ( on tainnut olla näin alusta lähtien! ), etteivät mainitut nimimerkit ole ollenkaan pahoillaan tilanteesta. Varsin auliisti he alkavat käydä loputtomaksi venyviä, varsin mauttomiakin, jaarittelujaan "herättelijän" kanssa.
        Alkaa olla aika vähissä halut osallistua ketjuihin - hyvästä aloituksestakin huolimatta - jotka herätkää & co. saavat pilatuksi joutavalla lörpöttelyllään.

        Ketjussa, jossa aloittaja kysyi neuvoa luetun ymmärtämisessä, oletan kyseessä olleen Raamatun ymmärtämisen, se oli Samaatietä joka lähti vetämään ketjua pois Raamatusta, yleiseksi klassisen kirjallisuuden arvosteluksi.

        Mahdollisesti aloittajalla oli luki-häiriö, mutta tähänkään hän ei ehtinyt saada kuin pari neuvoa ja kirjoittikin pian: "antaa olla". Aloittaja, etsijä, siis poistui, ehtimättä saada paljonkaan apua. Tämä oli julmaa.

        Venäläinen kirjallisuus on hienoa ja itse pidän Tsehovista ja Gogolista, mutta en ottanut osaa tähän loistavaan kirjallisuuskeskusteluun. Se ei ole tämänkään ketjun aihe!

        herätkää on kyllä eräänlainen manipuloija, mutta ei yksin syyllinen. Hänetkin houkutellaan näihin off-topiceihin.
        *


      • L_S

        Kuulehan soffiina, sinä olet joka paikkaan sen arvostelun laittamassa, ihan piruuttasi, koska et selkeästikään pidä minusta kirjoittajana... jos pidän kirjoittaa kirjoista, silloin kirjoitan kirjoista, ei se ole kiellettyä, sinä et määrää tänne sääntöjä kuka saa kirjoittaa mitäkin ja aihe itseasiassa pysyi siinä miten pitikin, kirjallisuudessa, pääasiassa, en jokaista viestiä muista... mutta minua sinä leidi et kuule kahlitse.


      • anteeksi.hyvänenaika
        Samaatietä kirjoitti:

        Sopiiko teille , että kirjoittelen auliisti L.S.n kanssa nyt tuosta ylläolevasta aiheesta eli lastenkasvatuksesta?

        Onko ketjun aihe lastenkasvatus??? Se ei ilmene topicissa:

        "Hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet
        L_S
        5.4.2019 17:03

        Laulu tälle päivää.'

        https://www.youtube.com/watch?v=Ts8NvIQG0D0 "

        Ihan totta, luulin, että hengellinen laulu oli tämän ketjun topic, jota tämä ketju ei kuitenkaan näytä lainkaan käsittelevän.
        *


      • mistä.tuollainen.pahuus
        L_S kirjoitti:

        Kuulehan soffiina, sinä olet joka paikkaan sen arvostelun laittamassa, ihan piruuttasi, koska et selkeästikään pidä minusta kirjoittajana... jos pidän kirjoittaa kirjoista, silloin kirjoitan kirjoista, ei se ole kiellettyä, sinä et määrää tänne sääntöjä kuka saa kirjoittaa mitäkin ja aihe itseasiassa pysyi siinä miten pitikin, kirjallisuudessa, pääasiassa, en jokaista viestiä muista... mutta minua sinä leidi et kuule kahlitse.

        Ketjun topic ei ollut kirjallisuus vaan aloittajan avunpyyntö.

        Minä en määrää mitä kirjoitetaan. Foorumin aihe, säännöt, sekä topic määräävät.

        Tuon ketjun aloittaja on poistunut. Hän haki apua, jonka te eväsitte häneltä.
        *


      • L_S

        Sinä voit laittaa avunpyyntöön oman hyvän ohjeesi jos se on niin hyvä ja sinä osaat auttaa aloittajaa. Et voi tietää, onko kirjoittaja täysin ja kokonaan poistunut, sen kirjoittaminenkaan ei sitä välttämättä ole.

        Ja minä nyt kanssakeskustelijan kanssa käsittelen lasten kasvatusta, vaikka se ei ole sanomassa se ydinkysymys, vaan aihe käsittlee yleensäkin ihmisten toimintaa ja uskovien toimintaa yhteiskunassa... Voit lähteä pois ketjusta jos ketuttaa noin kovin.


      • tässä.fakta
        mistä.tuollainen.pahuus kirjoitti:

        Ketjun topic ei ollut kirjallisuus vaan aloittajan avunpyyntö.

        Minä en määrää mitä kirjoitetaan. Foorumin aihe, säännöt, sekä topic määräävät.

        Tuon ketjun aloittaja on poistunut. Hän haki apua, jonka te eväsitte häneltä.
        *

        Tässä mainittu ketju:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15612321/miks-niin-vaikeata
        *


      • L_S

        Niin, voit samalla syyttää minua ihmiskunnan tuhosta ja maailman kaikista vitsauksista. :)

        Voi hyvää päivää sentään, käytät tuota aloitustasi vipuvartena kun haluat saattaa toiset kirjoittajat huonoon valoon... luuletko että olen sokea sen suhteen... minua et kuule vedätä.


      • sophiie
        L_S kirjoitti:

        Niin, voit samalla syyttää minua ihmiskunnan tuhosta ja maailman kaikista vitsauksista. :)

        Voi hyvää päivää sentään, käytät tuota aloitustasi vipuvartena kun haluat saattaa toiset kirjoittajat huonoon valoon... luuletko että olen sokea sen suhteen... minua et kuule vedätä.

        Mitä "aloitustani"?
        *


      • Samaatietä
        anteeksi.hyvänenaika kirjoitti:

        Onko ketjun aihe lastenkasvatus??? Se ei ilmene topicissa:

        "Hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet
        L_S
        5.4.2019 17:03

        Laulu tälle päivää.'

        https://www.youtube.com/watch?v=Ts8NvIQG0D0 "

        Ihan totta, luulin, että hengellinen laulu oli tämän ketjun topic, jota tämä ketju ei kuitenkaan näytä lainkaan käsittelevän.
        *

        Saako aloittaja mielestäsi poiketa aloituksensa aiheesta?


      • nettisääntö.sanoo.ei
        Samaatietä kirjoitti:

        Saako aloittaja mielestäsi poiketa aloituksensa aiheesta?

        Yleinen nettisääntö on, että ei.

        Vastausten on jollain tavoin liityttävä topiciin. Lyhyet poikkeamat sallitaan, mutta ei koko keskustelun johtaminen pois topicista eli aiheen otsikoinnista.

        Asiallisilla, tietyille aiheille asetetuilla foorumeilla, joille kirjaudutaan, off-topicista tulee ensin huomautus ja seuraavaksi lyhyt banni. Jos henkilö jatkuvasti sotkee ketjuja off-topiceilla, hänelle voidaan antaa esim. 0,5 - 1 vuoden banni. Jos henkilö todetaan sellaiseksi joka ei milloinkaan käsittele itse topicia, vaan häiriköi ketjuja off-topiceillaan, hänet voidaan bannata lopullisesti.

        Tämä foorumi on S24 Helluntailaisuus. Täällä tulisi käsitellä yksin helluntailaisuutta, ei esim. adventismia, ellei jokin adventismiin / johonkin muuhun liittyvä liity jollain tavoin myös helluntailaisuuteen.

        Off-topiceihin täällä syyllistyy moni, koska S24:ää ei parhaalla tahdollakaan voi pitää hyvin moderoituna, asiallisena keskustelufoorumina.


      • herätkää

        Ei tänne tosin ole kirjatumispakkoakaan. Olisi todella hyvä jos keskustelut sivuaisivat vain helluntaihenkisiä, ja helluntailaisittain hellununtaiseurakuntien liepeillä viihtyvien helluntaityyppien ajateltuja aiheita.

        Niin kauan kun lakiosasto ja kristittyjä pilkkaavat häiriintyneet häiriköt häiriköivät aivan vapaasti, ei muitakaan rajoitteita voida asettaa.

        Jatkamme, asioitten näit ollen, samaan malliin.


      • Samaatietä
        asianmukaisesti kirjoitti:

        Ketjussa, jossa aloittaja kysyi neuvoa luetun ymmärtämisessä, oletan kyseessä olleen Raamatun ymmärtämisen, se oli Samaatietä joka lähti vetämään ketjua pois Raamatusta, yleiseksi klassisen kirjallisuuden arvosteluksi.

        Mahdollisesti aloittajalla oli luki-häiriö, mutta tähänkään hän ei ehtinyt saada kuin pari neuvoa ja kirjoittikin pian: "antaa olla". Aloittaja, etsijä, siis poistui, ehtimättä saada paljonkaan apua. Tämä oli julmaa.

        Venäläinen kirjallisuus on hienoa ja itse pidän Tsehovista ja Gogolista, mutta en ottanut osaa tähän loistavaan kirjallisuuskeskusteluun. Se ei ole tämänkään ketjun aihe!

        herätkää on kyllä eräänlainen manipuloija, mutta ei yksin syyllinen. Hänetkin houkutellaan näihin off-topiceihin.
        *

        Kysyin kylläkin että mikä kirja? Aloittaja olisi voinut vastata minulle onko kyse jostain erityisestä kirjasta tai yleisesti ettei teksti aukea esim lukihäiriöstä..
        Jos omaa kiusaajan luonteen niin omaa. Jokaisen on tultava toimeen ensisijaisesti itsensä kanssa ollakseen tasapainoinen ja tyytyväinen elämäänsä, jos tuohon ei kykene heijastuu se monin pahoin tavoin ympäristöönsä.

        Monen on helpompi olla armollinen muita kuin itseään kohtaan, mutta jos ei kykene anteeksiantoon ja armollisuuteen itseään kohtaan, on hankala tuntea sitä myös muita kohtaan tai jos ei tunne armoa muita kohtaan voiko sitä tuntea itseäänkään kohtaan?


      • L_S

        Luin äsken, olisiko ne ollut eiliseltä, sophie ja herätkää olivat niin rakastavaisissa pussailutunnelmissa herättelevän ketjussa, ja tulee tänne äyskimään että ollaan offtopicin... mitähän se oli?

        Oletko sinä mustasukkainen tuosta herätkää tyypistä, ota poies vain ja menkää pussauskoppiin... en minä siitä tykkää. :)

        Jos joku ihmettelee, lukekoon maailmalle valkeudeksi tyypin ketjun, mikä tuossa on jossain tällekin päivää vilahdellut otsikkona.


      • L_S

        Eli siis pata kattilaa soimaa, offtopiceista... eli mädännäisyys se on uskovien toimesta kyllä toteennäytetty... herätkää eilen jostain kirjoitti, että ateistit koettavat saada pois raiteiltaan ja pois uskosta Jeesukseen... mutta kyllä ne on ihan aidot ja ehdat uskovat, jotka sitä tekevät.


      • herätkää

        Tiedäthän sinä L_S, että olet ikuinen ykkönen minulle. Jos jonkun kanssa koppiin menisin, kiss, niin sinun kanssasi..


      • L_S

        Älä viitsi enempää pelleillä, saat jatkaa tuota sonnan jauhantaa sophien kanssa... olette muuten harvinaisen samanlaisia muutenkin ällöttävyydeltänne. Mieluummin olen tuhannen ateistin ystävä kuin tuollaisten kaksinaamaisten pelleilijöiden.


      • herätkää

        Ja kuitenkin, tiedän että olet aivan lääpälläsi minuun. Taidat kumminkin pitää minusta, ällöttävästä, enemmän kuin ateistityypeistä.


      • L_S

        Sophielle annan vinkin... tämä herätkää tyyppi, pitää siitä, että nainen on mahdollisimman tavoiteltava... se saa niinkuin yllykkeen siitä vain jatkaa... eli kun muutaman yläviitosen sanot kirjallisesti heittäväsi, niin se seuraa siitä lähtien sinua kuin hai laivaa... se ei ole normaalia, yleensä ihmiset rakastuvat aidosti siihen mitä toinen on, ei siihen, että toinen on tavoiteltava keinolla millä hyvänsä, se on palkinnon perässäjuoksijan ominaisuus, ei mitään aitoa.


      • herätkää

        Joka tapauksessa varoitan sinua ateistista. Ateismi on vaarallisempaa kuin asbesti, radon ja kreosootti yhdessä. Sellaisen läsnäolossa lakkaa raitis sisäänhengitys nopeasti. Ateismi aiheuttaa syöpää. Yhteiskunnan läpikäyvää saastaista syöpää.


      • herätkää

        Kuinka monta naarasten välistä riitaa olenkaan estänyt väliintulollani. Lukemattomia. Lopulta siskot kauulailevat ja itkevät yhdessä. Niin kuin oikein onkin.

        Kyllä tämmöisestä pitäisi jo noobelin rauhanpalkinto myöntää.


      • L_S

        Ei myö kaulahilla olla,
        saap vanha eukko viedä kaulahansa siulle suukoteltavaksi.

        Myrskyhyn jälkehen ei ole poutasää.

        Ossaanhan mie olla ilikee, mutta kun en vaan jaksaha tuota noita-akkoo miun ketjussani.


      • L_S
        herätkää kirjoitti:

        Kuinka monta naarasten välistä riitaa olenkaan estänyt väliintulollani. Lukemattomia. Lopulta siskot kauulailevat ja itkevät yhdessä. Niin kuin oikein onkin.

        Kyllä tämmöisestä pitäisi jo noobelin rauhanpalkinto myöntää.

        Enkä muuten jaksa sinnuukaan katella, joten alahan jänkhämies kalappia siitä matkoihisi, jo kun olis jo.


      • se.noita.akka
        L_S kirjoitti:

        Ei myö kaulahilla olla,
        saap vanha eukko viedä kaulahansa siulle suukoteltavaksi.

        Myrskyhyn jälkehen ei ole poutasää.

        Ossaanhan mie olla ilikee, mutta kun en vaan jaksaha tuota noita-akkoo miun ketjussani.

        Ei tämä ole "sinun ketjusi", etkä sinä häädä täältä ketään pois. Tämä on julkinen ketju S24 Helluntailaisuus-foorumilla, kuten kaikki muutkin ketjut ja tulisi edes auttavasti käsitellä helluntailaisuutta.

        Sinä se itsevaltainen olet, perustelet "omia kejujasi" milloin mitäkin virttä lainaten, joka jo kohta osoittautuu vain tekosyyksi ihan muille tarkoitusperillesi.

        Eri asia on, viitsivätkö uskovat näihin ketjuihin edes vastata.
        *


      • L_S
        se.noita.akka kirjoitti:

        Ei tämä ole "sinun ketjusi", etkä sinä häädä täältä ketään pois. Tämä on julkinen ketju S24 Helluntailaisuus-foorumilla, kuten kaikki muutkin ketjut ja tulisi edes auttavasti käsitellä helluntailaisuutta.

        Sinä se itsevaltainen olet, perustelet "omia kejujasi" milloin mitäkin virttä lainaten, joka jo kohta osoittautuu vain tekosyyksi ihan muille tarkoitusperillesi.

        Eri asia on, viitsivätkö uskovat näihin ketjuihin edes vastata.
        *

        Voi, tuliko pipi tassuun. :)
        Mene herätkää nimmarin sylkkyyn, niin se kaulailee ja pusi pusi pusi... heh.

        Vanha ja niin ylväs nainen, sorruitko vähän jossain toisessa ketjussa ;)


      • herätkää

        Siinä kiitos kaiken tämän jälkeen. Petollinen on nainen. Tämän toteaminen ei tosin ole mikään varsinainen uutinen.


      • L_S

        "olen niin paljon parempi kuin tuo L_S... ja minähän en sorru mihinkään tuollaiseen kuin L_S... ja kas kummaa.. ja kauheuksien kanahäkkelöt.. siellähän se jo pussailikin... olit kyllä aika antelias nainen.

        Katsot kun en muista koskaan sentään pusuille käyneeni... senkin tekohurskas eukko.


      • L_S
        herätkää kirjoitti:

        Siinä kiitos kaiken tämän jälkeen. Petollinen on nainen. Tämän toteaminen ei tosin ole mikään varsinainen uutinen.

        Saat sinä kiitoksen... oikeasti... siis kiitos kun paljastit ketkä olivat kiusaamisen takana tällä palstalla... kyllä minä tiedän, että teit sen hyväkseni... oikeasti... kaikki paljastui. Ei ateistit minua ole palstalla kiusanneet vaan ihka aidot uskovat.


      • Nojopasoli
        se.noita.akka kirjoitti:

        Ei tämä ole "sinun ketjusi", etkä sinä häädä täältä ketään pois. Tämä on julkinen ketju S24 Helluntailaisuus-foorumilla, kuten kaikki muutkin ketjut ja tulisi edes auttavasti käsitellä helluntailaisuutta.

        Sinä se itsevaltainen olet, perustelet "omia kejujasi" milloin mitäkin virttä lainaten, joka jo kohta osoittautuu vain tekosyyksi ihan muille tarkoitusperillesi.

        Eri asia on, viitsivätkö uskovat näihin ketjuihin edes vastata.
        *

        Et siis ole uskovainen koska vastasit?


      • herätkää

        Soffiinassa on naista miljoona kertaa enemmän kuin sinussa.

        Huumoriakin löytyy.. Sanon tämän jälleen. Kaikella rakkaudella sinua kohtaan oi L_S


      • L_S

        Ne uskovat, saivat oikeasti kiusaamisellaan, minut hakattua henkisesti... vaikka tämä on vain palsta ja vaikka ne hurskastelevat kuinka pilasin jonkin ketjun kuulemma, kun vain höpöttelen heidän mielestä offtopic... niin... kaiken takana on olleet uskovat ihmiset koko ajan, siis sellaisen valtavan henkisen ryöpytyksen ja suorastaan sairaan henkisen alistamisen... ja heillä ei ole ollut mitään välittämistä siitä, mitä se minulle aiheutti ja millaiset jäljet jätti... että he eivät vain välittäneet oikeasti tarpeeksi...


      • Samaatietä
        Nojopasoli kirjoitti:

        Et siis ole uskovainen koska vastasit?

        Muistathan L.S että minä olin Herätkää nimimerkin mielestä se paha kiusaaja, varmaan pahin.
        Tämä palsta on niin kummallinen. Täällä voi kuka vain kirjoittaa mitä vain ja kenenä vain.
        Tekeytyä uskovaksi tai ateistiksi. En luota näihin.


      • L_S
        herätkää kirjoitti:

        Soffiinassa on naista miljoona kertaa enemmän kuin sinussa.

        Huumoriakin löytyy.. Sanon tämän jälleen. Kaikella rakkaudella sinua kohtaan oi L_S

        no, senkus... ei se minua haittaa sinun mielipiteesi asiaan... minä en arvosta tuota soffiinaa pätkän vertaa, on sen verran saanut aikaan henkisesti tuhoa palstalla, ja en yhtään epäilisi jos sinä olet ollut silloin myös palstalla mukana kiusaamassa. Se on ollut rajua henkistä riistoa. Te voitte minun puolestani pitää yhtä ja liittoutua minua vastaan... mutta tiedän mikä on oikein ja mikä ei, kuitenkin vielä sentään.


      • Samaatietä
        herätkää kirjoitti:

        Soffiinassa on naista miljoona kertaa enemmän kuin sinussa.

        Huumoriakin löytyy.. Sanon tämän jälleen. Kaikella rakkaudella sinua kohtaan oi L_S

        Käärme !


      • voi.tavaton
        L_S kirjoitti:

        Luin äsken, olisiko ne ollut eiliseltä, sophie ja herätkää olivat niin rakastavaisissa pussailutunnelmissa herättelevän ketjussa, ja tulee tänne äyskimään että ollaan offtopicin... mitähän se oli?

        Oletko sinä mustasukkainen tuosta herätkää tyypistä, ota poies vain ja menkää pussauskoppiin... en minä siitä tykkää. :)

        Jos joku ihmettelee, lukekoon maailmalle valkeudeksi tyypin ketjun, mikä tuossa on jossain tällekin päivää vilahdellut otsikkona.

        Jaaha. Tästä siis kysymys.
        "herätkää jo sophie pussailutunnelmissa".
        Just. 😶

        Pusi! Pusi, herätkää! Ich liebe dich! Ani ochevet otcha! Jaa ljubljuu... ljubljuu... tebjaa! 💕💕💕💕💕

        https://www.youtube.com/watch?v=-xwOYAn4ENA

        Hei, herätkää... älä sinä ota tätä todesta! En todellakaan leiki sinun tunteillasi. Mutta pakko laittaa kun tuo toinen eukko aivan tikahtuu kateuteensa.

        Muutoin kaunis laulu.
        *


      • L_S
        Samaatietä kirjoitti:

        Muistathan L.S että minä olin Herätkää nimimerkin mielestä se paha kiusaaja, varmaan pahin.
        Tämä palsta on niin kummallinen. Täällä voi kuka vain kirjoittaa mitä vain ja kenenä vain.
        Tekeytyä uskovaksi tai ateistiksi. En luota näihin.

        En minäkään luota näihin ihmisiin pätkän vertaa... kiitos samaatietä, kun olet siinä.


      • L_S
        Samaatietä kirjoitti:

        Muistathan L.S että minä olin Herätkää nimimerkin mielestä se paha kiusaaja, varmaan pahin.
        Tämä palsta on niin kummallinen. Täällä voi kuka vain kirjoittaa mitä vain ja kenenä vain.
        Tekeytyä uskovaksi tai ateistiksi. En luota näihin.

        Ota minua kädestä kiinni, "silleen Hengessä", joohan... minä tietoisesti halusin raapaista tuota pintaa.... se avasi silmiäni, jotenkin.

        En todellisessa elämässä ihmisiä eukottele, vanhoiksi... mutta, halusin paljastaa jotain ja... jotain sieltä paljastui... yritän katsoa mitä.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        no, senkus... ei se minua haittaa sinun mielipiteesi asiaan... minä en arvosta tuota soffiinaa pätkän vertaa, on sen verran saanut aikaan henkisesti tuhoa palstalla, ja en yhtään epäilisi jos sinä olet ollut silloin myös palstalla mukana kiusaamassa. Se on ollut rajua henkistä riistoa. Te voitte minun puolestani pitää yhtä ja liittoutua minua vastaan... mutta tiedän mikä on oikein ja mikä ei, kuitenkin vielä sentään.

        Jeesus seisoo rinnallasi, nosta pääsi. Älä kiinnitä katsettasi pahaan. Jos on olemassa paha, on hyväkin.
        Anna pahan mennä ja kiinnitä katseesi Kristukseen.
        Älä paina katsettasi alas pahuuden edessä vaan katso sitä suoraan pelotta. Sillä ei ole valtaa sinuun kun pysyt Jeesuksessa. Ole rohkea, et ole yksin. Sinulla on sotajoukko ympärilläsi, kun pysyt Jeesuksessa. Ei ole mitään hätää. Muulla ei ole merkitystä.


      • herätkää

        En minä sinua soffiina ole koskaan tosissani ottanutkaan. Tiedän myös että L_S on aivan ihastuttava nainen, jota todella rakastan. Sammaatietä myös.

        Puolustin sinua soffiina kun tuntui niin pahalta tommonen yliampuva solvaaaminen..


      • L_S
        Samaatietä kirjoitti:

        Jeesus seisoo rinnallasi, nosta pääsi. Älä kiinnitä katsettasi pahaan. Jos on olemassa paha, on hyväkin.
        Anna pahan mennä ja kiinnitä katseesi Kristukseen.
        Älä paina katsettasi alas pahuuden edessä vaan katso sitä suoraan pelotta. Sillä ei ole valtaa sinuun kun pysyt Jeesuksessa. Ole rohkea, et ole yksin. Sinulla on sotajoukko ympärilläsi, kun pysyt Jeesuksessa. Ei ole mitään hätää. Muulla ei ole merkitystä.

        Kiitos Samaatietä.


      • sophiie
        herätkää kirjoitti:

        Soffiinassa on naista miljoona kertaa enemmän kuin sinussa.

        Huumoriakin löytyy.. Sanon tämän jälleen. Kaikella rakkaudella sinua kohtaan oi L_S

        Arvostan mielipidettäsi.
        *


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Jeesus seisoo rinnallasi, nosta pääsi. Älä kiinnitä katsettasi pahaan. Jos on olemassa paha, on hyväkin.
        Anna pahan mennä ja kiinnitä katseesi Kristukseen.
        Älä paina katsettasi alas pahuuden edessä vaan katso sitä suoraan pelotta. Sillä ei ole valtaa sinuun kun pysyt Jeesuksessa. Ole rohkea, et ole yksin. Sinulla on sotajoukko ympärilläsi, kun pysyt Jeesuksessa. Ei ole mitään hätää. Muulla ei ole merkitystä.

        Kohtaa pahuus Jeesuksen kanssa, silloin ei ole mitään pelättävää. Et voi menettää mitään eikä pahuus voi koskettaa sinua.


      • L_S
        herätkää kirjoitti:

        En minä sinua soffiina ole koskaan tosissani ottanutkaan. Tiedän myös että L_S on aivan ihastuttava nainen, jota todella rakastan. Sammaatietä myös.

        Puolustin sinua soffiina kun tuntui niin pahalta tommonen yliampuva solvaaaminen..

        Älä yritä... tiedätkös, tunnistan tahallisen kiusaamisen ja vastasin tarkoituksellisesti vastaan... en vihassa, en kiivaudessa, en mustasukkaisuudessa... halusin nähdä reaktionne, teidän kahden... ja se paljasti todella paljon, paljon enemmän kuin voit tietääkään... ja tiedän tästä lähin, en luota sinuun, enkä soffiinaan.

        Te voitte pysyä poissa, eikä teidän tarvitse ikinä vastata minulle mitään. Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä, teillä ei ole mitään valtaa minuun nähden ja teidän kiusantekonne saa loppua tähän päivään.


      • herätkää

        Mistäs se pahuus nyt tuulee? Pahuksen pahus


      • Samaatietä
        herätkää kirjoitti:

        En minä sinua soffiina ole koskaan tosissani ottanutkaan. Tiedän myös että L_S on aivan ihastuttava nainen, jota todella rakastan. Sammaatietä myös.

        Puolustin sinua soffiina kun tuntui niin pahalta tommonen yliampuva solvaaaminen..

        Puhut kuin käärme.


      • herätkää

        Asiani on aina ollut vilpitön, mitä sinuun tulee L_S


      • herätkää

        Puhun totuuden mukaan. Totuuden ja toimen sanoja. Asioitten ytimessä.


      • L_S

        Olet valinnut puolesi, mene soittamaan balalaikkaa.

        Jeesus on Herrani ja puolustajani, amen.


      • sophiie
        herätkää kirjoitti:

        En minä sinua soffiina ole koskaan tosissani ottanutkaan. Tiedän myös että L_S on aivan ihastuttava nainen, jota todella rakastan. Sammaatietä myös.

        Puolustin sinua soffiina kun tuntui niin pahalta tommonen yliampuva solvaaaminen..

        Aivan. Kiitos tästä ritarillisuudestasi ja oikeudenmukaisuudestasi näitä minuun kohdistettuja, jopa valheellisia vihaviestejä vastaan.

        Ja kyllä minut voi tosissaan ottaa, kunhan ymmärtää mitä kirjoituksillani tarkoitan. Itse olen hyvin rehellinen kirjoituksissani.

        Mitään sellaista vihaa, jota L_S minuun kohdistaa, en tunne häntä kohtaan. Hän on minulle täysin yhdentekevä ihminen, jonka kanssa itselläni ei ole mitään yhteistä keskusteltavaa. Hänhän ei koskaan edes keskustele mistään. Paitsi tietysti itsestään. Luultavasti suomenruotsalainen joka vihaa perSuja, haistan sen hengen joka lauseessaan.

        Ainoastaan ketjujen häirintä, niiden aiheesta poisvieminen on se joka monia muitakin foorumilaisia harmittaa.

        Rakkausasioissa en todellakaan ole tullut sinun ja nettivaimojesi väliin. Toivotan siunausta.

        Mutta järkevästi keskustellen otan minäkin sinut todesta. Juteltiin politiikkaakin ihan asiallisesti kunnes aloit pussailla... ja minä vastasin sen mukaisesti.
        *


      • Samaatietä
        herätkää kirjoitti:

        Mistäs se pahuus nyt tuulee? Pahuksen pahus

        Niinpä...tule ja syö..onko Jumala muka sanonut, ettei tätä hedelmää saa syödä? Ei suinkaan ole, Jumala vain haluaa ettette tule tietämään totuutta. Tulkaa ja syökää.

        Enttententten sinulle annan ja sinulle en tai tällä kertaa annankin sinulle.

        Olet kuin käärme !!!


      • herätkää
        L_S kirjoitti:

        Olet valinnut puolesi, mene soittamaan balalaikkaa.

        Jeesus on Herrani ja puolustajani, amen.

        Miten voit sanoa noin, rakkaani, sydänkäpyseni. Olen aina sinun puolellasi. Aina ja joka tilassa..


      • herätkää
        Samaatietä kirjoitti:

        Niinpä...tule ja syö..onko Jumala muka sanonut, ettei tätä hedelmää saa syödä? Ei suinkaan ole, Jumala vain haluaa ettette tule tietämään totuutta. Tulkaa ja syökää.

        Enttententten sinulle annan ja sinulle en tai tällä kertaa annankin sinulle.

        Olet kuin käärme !!!

        Mitä sinä nyt sammaatietä. Rakas ystäväni, siskoni, hengessä ja totuudessa..


      • Samaatietä
        herätkää kirjoitti:

        Mitä sinä nyt sammaatietä. Rakas ystäväni, siskoni, hengessä ja totuudessa..

        Kirjoitat usein kuin käärme.


      • herätkää

        Olen rauhanlähettiläs, väkevä ase Herran töissä. Oikeudenmukaisuuden vaaka aina salaituimpaan saakka.

        En suinkaan käärme. En tietenkään. Nytkin itken L_S n kanssa ja tähden..


      • Samaatietä
        herätkää kirjoitti:

        Olen rauhanlähettiläs, väkevä ase Herran töissä. Oikeudenmukaisuuden vaaka aina salaituimpaan saakka.

        En suinkaan käärme. En tietenkään. Nytkin itken L_S n kanssa ja tähden..

        Et ole. Mutta Herrassa Kristuksessa olet rakas niinkuin kuka tahansa ihminen minulle. Mutta tuo henki joka sinussa on, ei ole rauhanlähettiläs.

        Rauhanlähettiläs ei puhu kuin sinä eikä käyttäydy. Mikä valta sinulla on tähän ihmiseen?


      • L_S

        Tahdon sanoa, etten itke lainkaan.

        Samaatietä... luulen, täällä palstalla voi olla ateisteja, jotka nauttivat siitä leikistä, minkä tämä saa aikaan, motiivia ei tarvita, muuta kuin saada meidät uskovat naurunalaisiksi heidän silmissään.

        Herätkää on oikeasti ateisti. Soffiina ei luultavasti, mutta hän oli vain tämän leikin väline, koska tämä on vain jollekin leikki ja jokin peli.... ja me ollaan myös oltu tämän pelin nappuloita ja se loppuu tähän päivään.


      • herätkää
        Samaatietä kirjoitti:

        Et ole. Mutta Herrassa Kristuksessa olet rakas niinkuin kuka tahansa ihminen minulle. Mutta tuo henki joka sinussa on, ei ole rauhanlähettiläs.

        Rauhanlähettiläs ei puhu kuin sinä eikä käyttäydy. Mikä valta sinulla on tähän ihmiseen?

        Mihin ihmiseen? Jos tarkoitat itseäsi. Ei mitään valtaa. Jos tarkoitat L_S ää. Ei mitään valtaa.

        Vain Jeesuksella Kristuksella on valta, on voima.


      • Samaatietä
        herätkää kirjoitti:

        Mihin ihmiseen? Jos tarkoitat itseäsi. Ei mitään valtaa. Jos tarkoitat L_S ää. Ei mitään valtaa.

        Vain Jeesuksella Kristuksella on valta, on voima.

        Sinuun itseesi. Kuka asuu sydämmessäsi. Onko se kuin lakaistu huone ilman vartijaa josta on ajettu paha pois. Jos Pyhä Henki ei asu sydämmessäsi tulee 7 muuta vielä pahempaa.

        Sinun sydämestäsi lähtevät puheet eivät ole kuin uudestisyntyneen. Olen pahoillani Herätkää, että joudun sanomaan tämän.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        Tahdon sanoa, etten itke lainkaan.

        Samaatietä... luulen, täällä palstalla voi olla ateisteja, jotka nauttivat siitä leikistä, minkä tämä saa aikaan, motiivia ei tarvita, muuta kuin saada meidät uskovat naurunalaisiksi heidän silmissään.

        Herätkää on oikeasti ateisti. Soffiina ei luultavasti, mutta hän oli vain tämän leikin väline, koska tämä on vain jollekin leikki ja jokin peli.... ja me ollaan myös oltu tämän pelin nappuloita ja se loppuu tähän päivään.

        En osaa sanoa enkä arvuutella yhtään mitään kuka mitäkin on enkä tiedä. Sen tiedän, ettei Soffiinan ja Herätkään kirjoitukset että ne nyt tulevat pahasta sydämmestä.
        En sano enkä heidän uskoaankaan voi tietää, mutta nyt ei ole kaikki kohdallaan.


      • herätkää
        Samaatietä kirjoitti:

        Sinuun itseesi. Kuka asuu sydämmessäsi. Onko se kuin lakaistu huone ilman vartijaa josta on ajettu paha pois. Jos Pyhä Henki ei asu sydämmessäsi tulee 7 muuta vielä pahempaa.

        Sinun sydämestäsi lähtevät puheet eivät ole kuin uudestisyntyneen. Olen pahoillani Herätkää, että joudun sanomaan tämän.

        Se on sinun mielipiteesi. Tutkimaton on ihmisen sydän. Aivotkin kuin valtameri, vaikka en vesipää olekaan.


      • Samaatietä
        herätkää kirjoitti:

        Se on sinun mielipiteesi. Tutkimaton on ihmisen sydän. Aivotkin kuin valtameri, vaikka en vesipää olekaan.

        Tit 3: 3-7


      • herätkää

        Matteus 12:25-28


      • Samaatietä
        herätkää kirjoitti:

        Matteus 12:25-28

        Joh 8 : 31-36


      • herätkää

        Roomalaiskirjeen 2:1-6

        Tulee mieleen vanha brittiläinen sketsi jossa mormonit ja anglikaanit hyökkäilivät nurkan takaa vuorotellen tielle raamatut auki, laukoen raamatunlauseita toistensa niskaan. Nopea syöksy, yhtä nopea perääntyminen.


      • Kuuleystäväni
        herätkää kirjoitti:

        Roomalaiskirjeen 2:1-6

        Tulee mieleen vanha brittiläinen sketsi jossa mormonit ja anglikaanit hyökkäilivät nurkan takaa vuorotellen tielle raamatut auki, laukoen raamatunlauseita toistensa niskaan. Nopea syöksy, yhtä nopea perääntyminen.

        Mutta tiedätkö, ettet pääse tuosta enää huumorilla?
        Huumori auttaa monissa vaikeissa tilanteissa, mutta kun on kyse sielujen pelastumisesta niin silloin ei enää huumorilla selviä.


      • herätkää

        Ei se huumoriasiaa olekaan. Varsinkaan sielujen pelastus. Mitä minun nyt sitten pitäisi tehdä L_S?


      • Edellinenkukkuja
        herätkää kirjoitti:

        Ei se huumoriasiaa olekaan. Varsinkaan sielujen pelastus. Mitä minun nyt sitten pitäisi tehdä L_S?

        En ole L.S. Se on parannuksen paikka.


      • onpallohukassa
        Edellinenkukkuja kirjoitti:

        En ole L.S. Se on parannuksen paikka.

        Kyllä on oksetuksia nämä nimim.L.S ,samaatietä ja herätys,herätys tosi on L.S tai sitten joku muu näistä seksinpuutteessa oleva kiimaperse.Ovat niin s.....tanan muka täydellisiä uskovia,ymmärrän täysin nimim.he-maa,ei näitä teeskentelijöitä terveellä älyllä varustettu kestä!!


      • L_S

        No saahan sinulla mielipiteesi olla. Ihmisten niputtaminen on kyllä aika kapeakatsantoista.

        He-ma varmasti voi olla ihan mukava ihminen normaalielämässä, mutta aika karua tekstiä irtoaa hänenkin näppäimistöltään, joten en nyt nostaisi häntä jalustalle, suhteessa meihin muihin kirjoittajiin nähden näissä kirjoittamisen "sanallisissakarkeloissa".


      • Samaatietä
        onpallohukassa kirjoitti:

        Kyllä on oksetuksia nämä nimim.L.S ,samaatietä ja herätys,herätys tosi on L.S tai sitten joku muu näistä seksinpuutteessa oleva kiimaperse.Ovat niin s.....tanan muka täydellisiä uskovia,ymmärrän täysin nimim.he-maa,ei näitä teeskentelijöitä terveellä älyllä varustettu kestä!!

        Terveellä älyllä 😂😂😂 tuolle viestille ei voi edes suuttua, oli niin utopistinen, että meinasi makaroonilaatikko purskahtaa ulos kun nauroin niin kovasti.
        Saisikohan tuosta viestistä nyt sitä bannia?


      • Säälittävää
        Samaatietä kirjoitti:

        Terveellä älyllä 😂😂😂 tuolle viestille ei voi edes suuttua, oli niin utopistinen, että meinasi makaroonilaatikko purskahtaa ulos kun nauroin niin kovasti.
        Saisikohan tuosta viestistä nyt sitä bannia?

        Kyllä on niin oikein huipputeeskentelijä,.Ei sitten ole sinulla raukalla muuta tekemistä kuin täällä esittää pyhimystä.Käsittääkseni sinulla on paaaljon ystäviä ja olet niin rakastettu uskovien seurassa.Mitä täällä sekoilet,mene rakastavien ystävien luo.Tuleekohan L-S ,heräätys puolustamaan?


      • herätkää

        Minä puolustan aina nettivaimojani. Että oleppa sinä hiljaa ja lakkaa ahdistelemasta rakkaitani sammaatietä ja älässää.


      • herääitse
        herätkää kirjoitti:

        Minä puolustan aina nettivaimojani. Että oleppa sinä hiljaa ja lakkaa ahdistelemasta rakkaitani sammaatietä ja älässää.

        LS taas yrittää.Jos et ja ole L.S ja olet todellakin mies,harjoitat haureutta.Ryhmäseksiä sanoisin.Uskon ,että olet L.S:n sivupersoona.


      • herätkää

        Uskot mitä uskot. Mistäpä sen tietää?


    • EttäSilleesti

      Mikä ihme pitää tietyt nimimerkit kommenteissa kaiken aikaa?! Jos ei pätkääkään hengelliset asiat kiinnosta, niin miksi roikutte täällä, jos ette usko?! Ei teidän kirjoittelut vaikuta uskoviin millään tavalla. Turhaa ajan hukkaa. Vai onko sittenkin niin, että siellä sydämen sopukoissa onkin jokin kipinä, että pitää tänne aina tulla vähän niinkuin salaa vilkuilemaan ja vikisemään?

    • Perseen suap yhä pyyhkiä ite(?)

    • Thewaiter

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      216
      3246
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      118
      1904
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      91
      1426
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      195
      1312
    5. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      32
      1106
    6. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1053
    7. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      97
      1027
    8. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      16
      1011
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      45
      995
    10. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      990
    Aihe