Malmin lentokenttä

Pilottihanke112

Vanhaa historiallista kulttuurikohdetta on suojeltava.
Malmin kenttä voidaan hyödyntää tulevaisuudessa paljon muuhunkin käyttöön kuin harrastuslentämisen käyttöön.
Ja mikä tärkeintä lentäminen on ylitse muiden.
Helikopteri liikkuminen lisääntyy.
Kaikenlainen ilmailu lisääntyy.
Jo nyt Malmin kenttä on ollut mm.liitovarjo ja laskuhyppyharrastajien tukikohtana.
Kentän rakennukset ovat hyväkuntoisia ja pidetään yllä.
Kenttä voi tarjota virkistys ja vapaa-ajan harratamiseen oivallisia mahdollisuuksia.
Ei ole mitään järkeä ruveta rakentamaan aluetta jos sen maapohja edellyttää massiivista paaluttamista.
Helsingin asuntorakentamiseen löytyy alueita..
Ja ennen kaikkea Malmin kenttä sellaisena kuin se aikoinaan rakennettiin on kulttuurihistoriallinen monumentti..
Vanha on kaunista.ja koskettavaa..
Sen arvoa täytyy kunnioittaa.
Tuleville polville täytyy säilyttaa historiaa elävänä toimivana ja käsinkosketeltavana.
Ei riitä että museoissa katselemme valokuvia ja tavaroita vitriineissä.
Jos kansalta kysytään kentän kohtalosta..vastaukset ovat valtaosaltaan puolesta eikä tuhottavaksi.
En ole lentäjä enkä harrasta ilmailua mutta tälläiset hankkeet nostavat tunteet pintaan.
Helsingissä ja koko suomessa on 60 luvulta saakka tuhottu ja hävitetty hienoa vanhaa arkkitehtuuria aivan sumeilematta joidenkin valtaapitävien hölmöläisten päätöksillä.
Kyllä ymmärrän saneerauksen ja senkin että joskus on pakko purkaa ja tehdä uutta.
Mutta Malmin lentokenttä on säilytettävä.
Sen arvo on jotakin aivan muuta kuin 70 luvulla betonielementeistä tehdyt tiensä päähän tulleet vuokratalot
Rukoilen että Malmi tullaan rauhoittamaan suojelukohteena ja pääsee kukoistamaan nuorenpolvet iloksi monimuotoisena vapaa-ajan kohteena.
Se jos mikä tulee kannattamaan.
Eikä tarvitse paaluttaa..
Vajoaminen ei ole mikään syy tai ongelma.
Järki käteen päättäjät..

152

1666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vajoaakoeikövaisittenkin

      Kukahan kaheli niitä löllöalueelle suunniteltavia asuntoja sieltä Malmin kentältä ostaisi, ainakin pitää olla rahaa kuin roskaa, jos perustukset tehtäisiin kunnolla, ja silti saisi pelätä vajoamista. Jos aikoo ostaa sieltä asuntoja (mikäli niitä nyt sinne ylipäätään tulee) niin kannattaa käydä haastattelemassa niitä, joiden asunnot ovat vajonneet esim. Tikkurilassa tai Järvenpäässä. - Heh-heh, yrittäkää nukkua yönne rauhallisesti, jos on suunnitelmissa ostaa asunto mahdolliselta Malmin lentokentän tulevalta asuntoalueelta heh-heh-....

      • Anonyymi

        Pyhtää Redstone – ainutlaatuinen lentokenttä Etelä-Suomessa



        Pyhtää profiloituu lentoliikenteen pioneeripaikkakuntana. Uusi lentokenttä Pyhtää Redstone palvelee alueen kasvavaa matkailutoimintaa.

        Alkuosa asvalttipäällysteistä kiitotietä on jo valmiina Pyhtään lentokentällä, ja jatkoa on rakenteilla. Kokonaisuudessaan kiitotie tulee olemaan 1600 metrin mittainen. Pyhtään lentokenttä on saanut valtiontukea 900 000 euroa, mikä käytetään kiitotien ja lentokentän perusinvestointeihin. Ensimmäinen lentokonehalli on valmis, ja kenttä on käyttökunnossa.

        Pyhtään lentokentän avajaisia vietetään kesällä 2019, ja sen asema alueella on merkittävä. Helsingin Malmin lentokentän toiminnan hiljennyttyä Pyhtäältä löytyy nyt Etelä-Suomen ainoa ammatilliseen yleisilmailuun sopiva kenttä.

        Aikatauluttoman lentoliikenteen tukikohta

        Pyhtää Redstonella on ainutlaatuinen asema aikatauluttoman lentoliikenteen tukikohtana. Kun kenttä saa toimivan satelliittinavigointijärjestelmän, laskeutuminen on mahdollista sääolosuhteista riippumatta.

        - Toiminnan pääkohderyhmä ovat ammatilliset ilmailuyritykset ja tulevaisuuden ilmailu, kuten droonitoiminta. Myös ilmailun harrastajat ovat tervetulleita, kertoo lentokapteeni ja lentokentän rakennusprojektin vetäjä Esa Korjula Redstonen Aerosta.
        Pyhtään lentokenttä lisää kunnan merkitystä matkailupalveluiden tarjoajana muodostaen alueesta liikenteen solmukohdan.
        Suurin käyttäjäkunta on Malmilta siirtyvät lentäjät ,kun Malmi suljetaan 2019 lopussa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Helikopteri liikkuminen lisääntyy.
      Kaikenlainen ilmailu lisääntyy.
      Jo nyt Malmin kenttä on ollut mm.liitovarjo ja laskuhyppyharrastajien tukikohtana.
      Kentän rakennukset ovat hyväkuntoisia ja pidetään yllä.
      Kenttä voi tarjota virkistys ja vapaa-ajan harratamiseen oivallisia mahdollisuuksia."
      Tosiasiassa pienilmailu hiipuu vuosi vuodelta kuten helikopteri liikkuminenkin kun dronet korvaavat. Malmin korpikentällähän dronet on kielletty kun jo nyt pienkoneet aiheuttavat vakavia vaaratilanteita Hki/Vantaalle harhautuessaan.
      Laskuvarjohyppääjät lähtivät Uttiin jossa vapaa ilmatila. Kenttä on aidalla suljettua aluetta jonne ei ole asiaa .
      Älytöntä pitää aluetta pienen piirin harrastealueena lentokoulutushan ei ole mahdollista mittarilentolaitteiden ja lennonjohdon puuttuessa.
      Kaikki vapaat alueet Helsissä on paalutettava savipohjasta johtuen. Malmi jopa helpompaa rakentaa kuin esim. oli Arabianranta . Puheet vajoamisesta virkistyspörrääjien propakandaa!

      • Anonyymi

        Näin Suomen nykyaikaisemmalla lentopaikalla Pyhtäällä jossa vapaa ilmatila toisin kuinMalmin korpikentällä ,jossa koulutuskin nyt mahdotonta lennonjohdon ym. puuttuessa.

        Koska drone-liiketoiminta ja miehittämättömien ilma-alusten ja maakulkuneuvojen testaus tarvitsevatkiitotiealuetta, on tälle toiminnalle varattuoma alue, koska julkisen lentopaikan kiitotiealuetta ei voi toistuvasti pitää suljettuna muulta ilmaliikenteeltä. Tämän pohjalta Pyhtään kunnan yleiskaavasuunnitelmassa on laajennettu LL/tp –aluetta länteen, niin että toimitila-ja testaustarpeet voidaan tulevaisuudessa osoittaa lentokenttäalueen länsipuolelle omalle alueelleen.Alueelle voi sijoittua myös ilmailumuseo-tai näyttelytilatoimintaa sekä monipuolista teknologista liiketoimintaa, kuten drone-palvelukonseptit, mittaukset, kuvaukset, kuljetukset ja niiden tarvitsema tietoliikenne ja laiteteknologiajne.Nämä toiminnot eivät edellytä ympäristö-tai muuta toimilupaa, mutta alueen tulee olla luokiteltu lentopaikaksi jo sähköisen ilmaliikenteen tulevia tarpeita ajatellen


      • Anonyymi

        Malmin korpikentältä laskuvarjohyppääjät siirtyivät Uttiin jo 2v. sitten.Näillä valheilla yritetätään korpikenttää säilyttää..Turhaan!! Myös Rajan kopterit ja kentän suurin operoija Patria (kouluttaa Liikennelentäjiä Finnairille &Norralle) 2v.sitten siirtyivät muualle nykyaikaisiin tiloihin. Malmin korpikentältähän ei koskaan ole liikennelentäjiä valmistunut.


      • Anonyymi

        Täällä valmistuu Liikennelentäjiä ,ei Malmin korpikentällä jossa koulutus mahdotonta pienkoneillakin lennonjohdon ja mittarilähestymislaitteiden puuttumisen vuoksi.
        https://yle.fi/uutiset/3-9751774


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malmin korpikentältä laskuvarjohyppääjät siirtyivät Uttiin jo 2v. sitten.Näillä valheilla yritetätään korpikenttää säilyttää..Turhaan!! Myös Rajan kopterit ja kentän suurin operoija Patria (kouluttaa Liikennelentäjiä Finnairille &Norralle) 2v.sitten siirtyivät muualle nykyaikaisiin tiloihin. Malmin korpikentältähän ei koskaan ole liikennelentäjiä valmistunut.

        Eihän Malmilla voi kouluttaa kun ei lennonjohtoa -mittarilentolähestymislaitteitakaan.


      • Anonyymi

        Pyhtään lentokentän avajaisia vietetään kesällä 2019, ja sen asema alueella on merkittävä. Helsingin Malmin lentokentän toiminnan hiljennyttyä Pyhtäältä löytyy nyt Etelä-Suomen ainoa ammatilliseen yleisilmailuun sopiva kenttä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Suomen nykyaikaisemmalla lentopaikalla Pyhtäällä jossa vapaa ilmatila toisin kuinMalmin korpikentällä ,jossa koulutuskin nyt mahdotonta lennonjohdon ym. puuttuessa.

        Koska drone-liiketoiminta ja miehittämättömien ilma-alusten ja maakulkuneuvojen testaus tarvitsevatkiitotiealuetta, on tälle toiminnalle varattuoma alue, koska julkisen lentopaikan kiitotiealuetta ei voi toistuvasti pitää suljettuna muulta ilmaliikenteeltä. Tämän pohjalta Pyhtään kunnan yleiskaavasuunnitelmassa on laajennettu LL/tp –aluetta länteen, niin että toimitila-ja testaustarpeet voidaan tulevaisuudessa osoittaa lentokenttäalueen länsipuolelle omalle alueelleen.Alueelle voi sijoittua myös ilmailumuseo-tai näyttelytilatoimintaa sekä monipuolista teknologista liiketoimintaa, kuten drone-palvelukonseptit, mittaukset, kuvaukset, kuljetukset ja niiden tarvitsema tietoliikenne ja laiteteknologiajne.Nämä toiminnot eivät edellytä ympäristö-tai muuta toimilupaa, mutta alueen tulee olla luokiteltu lentopaikaksi jo sähköisen ilmaliikenteen tulevia tarpeita ajatellen

        Nyt on tekemisen meininki.
        https://forumvirium.fi/airmour-hanke-valjastaa-dronet-osaksi-ensihoitoa/


      • Anonyymi

        Tampere-Pirkkala on yhä lentomääriltään Suomen toiseksi vilkkain lentoasema – koronan keskeyttämät reittilennot halutaan nopeasti takaisin

        Lentokoulut ja sotilasilmailu pitävät kentän käynnissä, vaikka kaupallinen matkustajaliikenne on pysähdyksissä.


    • Anonyymi

      Malmin Korpikenttä hiljenee 2019
      Patria siirtää uusiin tiloihin nykyisin Helsinki-Malmin lentokentällä toimivan Patria Pilot Training -lentokoulun. Kiinteistön toiseksi käyttäjäksi tulee Tredu. Yhteensä ilmailuoppilaitoksen opiskelijamäärä on vuositasolla runsaat 300.

      - Siirrämme kaiken toimintamme Malmilta Pirkkalaan.

      • Anonyymi

        Malmin suurin operoija & ainoa Liikennelentäjiä kouluttava lentokoulu lähti Tampereelle:
        Patria Pilot Training on osa Patria Oyj -konsernia, joka on kansainvälisesti toimiva suomalainen puolustusväline- ja ilmailuteollisuuskonserni. Patria tarjoaa kaiken tyyppistä lentokoulutusta yksityislentolupakirjasta liikennelentäjään sekä täydennyskoulutusta jo valmiille lentäjille. Patria eroaa muista koulutusorganisaatioista Suomen uusimmalla lentokalustolla. Oppilaat pääsevät käsiksi uusimpaan teknologiaan sekä moderneihin koneisiin, mikä edesauttaa heitä tulevaisuuden opinnoissa. Patrialla on jatkuva haku päällä ja kursseja järjestetään n. 2-4 kertaa vuodessa. Koulu sijaitsee toistaiseksi Helsinki Malmin lentoasemalla, mutta muuttavan Tampere-Pirkkalan lentoasemalle arvioidusti v. 2017.


      • Anonyymi

        Kävin tuossa muutama kuukausi sitten ihastelemassa Patrian koneita. Olo oli kuin olisi hypännyt uuden urheiluauton kyytiin. :')
        Koneet ovat kyllä erinomaisia ja mukavia lentää :)
        Tuo 100000€ tuntuu kylläkin liian kovalta riskiltä. Kallis on koulutus, mutta mitä jos et saakkaan paikkaa mistään lentoyhtiöstä? Mitä pankki siihen sanoo? :/
        Se on valitettavasti alan riski eli jos töitä ei heti ohjaamosta löydykään niin joutuu tekemään muita töitä. Pankkia ei varmaan kiinnosta missä olet töissä kunhan tulee lyhennykset maksettua ajallaan.
        Ei ole halpaa mutta palkat sitten huippuluokkaa Finnairilla.


    • Anonyymi

      Ilmailun tulevaisuus ,mutta ei Malmin korpikentällä.
      Volocopter lentää Helsingissä ensi kesänä – Kaupunkien pitää alkaa suunnitella parkkipaikkoja taksi- ja tavara-droneille

      Tavaroita aletaan lennättää suuren maailman tyyliin dronella ympäri pääkaupunkiseutua jo ensi keväänä. Kohta multikopterissa istuvat ihmisetkin.
      Onnekkaimmat saattavat päästä ensi kesänä Volocopterin kyytiin Helsinki-Vantaan lentokentällä.

      ( 5km. lähempänä Malmin korpikenttää ei noilla saa operoida!)
      Helikopterin näköisen, mutta drone-tekniikkaan perustuvan saksalaisen Volocopterin, toivotaan silloin lentävän testilentoja lentokentän ja Helsingin keskustan välillä.
      Tarvitaan vain parkkipaikka noille kohtisuoraan nouseville koneille.
      Kiitotiet postuu käytöstä.
      (Kuten Malmin valvomaton lentopaikkakin.)

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näitähän ei saa tuoda5km. lähemmäksi Malmin kenttää..Harmi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tampere-Pirkkala on yhä lentomääriltään Suomen toiseksi vilkkain lentoasema – koronan keskeyttämät reittilennot halutaan nopeasti takaisin

        Lentokoulut ja sotilasilmailu pitävät kentän käynnissä, vaikka kaupallinen matkustajaliikenne on pysähdyksissä.


    • Anonyymi

      No nyt!
      Suomen uusimmalla lentokentällä suuret suunnitelmat – havittelee itselleen Helsingin lentokenttien koneita ja ilmailumuseota Vantaalta
      https://yle.fi/uutiset/3-10788456

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      samaa epäkuranttia sontaa oli herttoniemen "eastend" siellä kuparista putkistot samoista syistä.......suomaassa rakennetaan aina sisupastilli suussa , kuokalla ja ilman paitaa vaikeimman kautta..........mutta firmojen pääkonttorit ja vuokrakasarmit saavat kalliopohjan ,, eihän ainoata rakennusalustaa saata tavalliselle työläiselle antaa , johan se opeteltiin sodissa soilla tarpomaan ja siitä omaan rintamamies talon suopihaa kuokkimaan.......eihän tätä suomaa savipaskaa ota kukaan edes vastaan mihinkään , suo lemmin.

    • Anonyymi

      rikkisuo ei muuksi muutu vaikka nimikoidaan tyyliin höttöunelma . paalutuksella hoidetaan vain talot sekä putkistojen runkolinjat...eli tiet ja valotolpat ym piharakenteet painuvat vinoon , kiertely malmilla ym pelloilla kertoo aiheesta , ja tämä vellipelto on aivan omaa luokkaansa , soveltuu parhaiten telttamajoituksen pohjaksi ( hätämajoituskeskus) siltähän se näyttää valmiinakin , tuleva merirastila 2 , käykää ihailemassa.
      suomaata johtavat muutema iso rakennusliike jotka haluavat pyöriä mudassa ja pieni alue täyteen bulkkikuutioita , kiviaines pitää saada kaupungilta siten että viereen kaivetaan kallioon jotain keksittyjä toimintoja , todennäköisesti sipoon korpikallioihin tehdään jotain " tulevaisuuden varalle" ja siitä rahastetaan tappi hinta.
      alueelle saisi mitä tahansa järkevää mutta siitä ei saa tulevia veronmaksajia, puurtajia , tietullien maksajia , siis uusien
      rakennuskompleksien maksajia.

      kohta on suotontit sitten loppu , joten pitää purkaa ettei tarvii kalliomaahan kajota...nehän on paljolti juoksuhaudoilla varattu.

      • Anonyymi

        Virkistyspörrääjän katkeraa vuodatusta ,vailla totuuden häivää. Kyllä Pyhtää opettaa..


      • Anonyymi

        Et ole Malminkorpikentällä koskaan käynytkään ja uskot pörrääjien satuilua.
        Vellipellolla ei isoilla traktoreilla heinää niitetä,kuten malmilla. Kentän laidalla on Malminkaari jossa bussit ja rekat kulkevat. Ei paalutettu eikä vajoa minnekään. Kuten ei muuallakaan Malmilla joka samaa savikkoa koko alue.


    • Anonyymi

      se joka haluaa rakentaa toiselle keskelle mutaan , rakentaa itselleen suoraan kallionpäälle , eikös se paalutus olekaan ikiratkaisu
      sipoo on liki kokonaan kalliopohjaa ja tyhjä bulkkikuutioista.......

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Sipoon korpeen ei stadilaiset muuta! Junantuomat virkistyspörrääjät eri asia.


    • Anonyymi

      ...... venäjä ja viro on täynnä hiilinieluja , merikin on nielly kaikkien paskat samalla ja niin on nättiä kasarmia betonista.........betoniteollisuus on visuaalista paskaa . vastaa ladaa rakennuslaatuna.

    • Anonyymi

      Kannattaisko käyttää Malmiöyhöttäjät aikaa johonkin muuhun! Vaikka uuden lentopaikan miettimiseen..

      • Anonyymi

        Tässä muutama.
        Kouvolalainen lentokapteeni ehdottaa ilmailualan koulutuskeskittymää Uttiin
        Ilmailualalla tapahtuu paljon muutoksia. Pyhtäälle rakennetaan yksityistä lentokenttää. Malmin lentokentän toiminta saattaa päättyä.
        Utin lentokentällä operoi pääasiassa puolustusvoimat ja laskuvarjohyppääjät.
        — Kouvolan logistiikkastrategiaan sopisi erinomaisesti Utin lentokentän kehittäminen ilmailualan koulutuskeskittymäksi, ehdottaa liikennelentäjä, lentokapteeni Petteri Hirvonen.

        Hän on seurannut ilmailualan kehitystä ja toteaa, että muutoksen tuulia on ilmassa. Helsingin Malmin lentokentällä saattaa lentotoiminta loppua lähivuosina. Siellä toimivat lentokoulut etsivät parhaillaan uusia toimipaikkoja. Osia toiminnoista on jo siirtynyt muualle, lähinnä Tampere-Pirkkalaan, Turkuun ja Kuopioon.
        — Miksei suunta voisi olla Utti, joka kuitenkin on lähinnä Helsinkiä oleva toimiva kenttä, Hirvonen kysyy.
        Yksityinen toimija on rakentamassa Pyhtäälle uutta lentokenttää. Vaikuttaako se mahdollisuuksiin kehittää toimintaa Utissa?

        Kouvola innovationin toimitusjohtaja Martti Husu sanoo, että joitain yhteydenottoja Malmilla toimivista yrityksistä on Kouvolaan tullut, mutta vielä ei ole mitään konkreettista kerrottavaa.
        — Mahdollisuuksia on tutkittu ja kaupunki on varautunut niin, että tulijoille on osoittaa rakennustontteja kentän vierestä.

        Husun mukaan infrastruktuuri on Utissa kunnossa.

        Aiemmin on puhuttu lentorahtiliikenteen saamisesta Uttiin, mutta se ei Husun mielestä ole tällä hetkellä realistisista.

        — Isoilla kuriiriyrityksillä on vakiintuneet reitit ja kentät, eikä niillä ole tarvetta muutokseen. Sitä varten tarvittaisiin myös isoja investointeja.

        Fasiliteetit ovat Utissa kunnossa: lennonjohto toimii arkipäivisin ja asvaltoitu kiitorata on kahden kilometrin mittainen. Lisäksi Utissa on mittarilentomahdollisuus.

        Malmilla toimivan Salpauslento Oy:n koulutuspäällikkö kertoo, että harjoituslennot on siirretty Kuopioon, Tampereelle ja osittain Ruotsiin. Malmin kentällä ei enää ole lennonjohtoa.

        Malmilla jatkuvat edelleen simulaattoriharjoitukset ja teoriaopetus.
        Lentoharjoituksia tehdään eri puolilla maata leirimuotoisina. Viljanen tuntee Utin olosuhteet ja sanoo, että se on hyvä harjoituskenttä ja lähempänä kuin muut kentät.
        — Utti on mukana harkinnassa, kun suunnittelemme jatkoa. Uttiin on tehtykin harjoituslentoja mittarilentomahdollisuuden takia.

        Aeropole Oy:n toimitusjohtaja Mikko Riepula kertoo, että yrityksellä on toimipisteet Malmin lisäksi Kuopiossa, Jyväskylässä ja Pirkkalassa. Uttia yritys käyttää jo nyt sivukoulutuskenttänä sen vuoksi, että Utissa on mittarilähestymislaitteet.

        Kun lentotoiminta loppuu Malmilla, Aeropolen toiminta hajautuu luultavasti usealle paikkakunnalle.
        — Uttikaan ei ole poissuljettu, joskin tällä hetkellä kallistumme enemmän Pirkkalan suuntaan, Riepula arvioi.


      • Anonyymi

        Nyt ovat jo miettineet ja päättäneet. YLE Uutiset: Aeropole flight training -lentokoulun toimitusjohtaja Mikko Riepula sanoo, että koulu aikoo hajauttaa toimintaansa entisestään.

        Tulemme toimimaan vahvasti Tampere-Pirkkalassa ja Lahti-Vesivehmaalla, jossa meillä on jo isot investointiprojektit käynnissä, Riepula sanoo.
        Uusi kenttä Pyhtäällä, Nummelan kehitystä jarruttaa ympäristölupa

        Patrian lentäjäkoulutus siirtyi jo pari vuotta sitten Pirkkalaan. Pyhtäälle rakennettu uusi kenttä kiinnostaa toimijoita. Myös Mäntsälässä on aloitettu kenttäprojekti, mutta toteutuessaan sieltä voisi yva-arvion mukaan lentää aikaisintaan vuonna 2023.

        Malmin pitkäikäisin koulu rakentaa koulukoneilleen uutta kotia Nummelan kentälle Vihtiin.
        Nummelasta soitettiin pari vuotta sitten, että voisimmeko tulla sinne. Sanoin että tottakai, kertoo BF-Lennon koulutuspäällikkö Mark Baker.
        Tontti on Bakerin mukaan vuokrattu ja uuden lentokonhallin rakentaminen alkaa jo tällä viikolla.
        50 vuotta täytettiin keväällä. Olisi ollut harmi laittaa koulu kiinni – meillä on kuitenkin paljon oppilaita, jotka suorittavat ammattilentäjän lupakirjaa.

        Enemmän koululentoja Helsinki-Vantaalta
        Aeropolen tarkoituksena on toimia useammin myös Helsinki-Vantaalta. Intoa hillitsee se, että kansainvälisen kentän laskeutumismaksu on kolminkertainen verrattuna Finavian ylläpitämiin maakuntakenttiin. Helsinki-Vantaa veloittaa laskeutumisesta noin 150 euroa. Maakunnissa selviää viidelläkympillä.
        – Kaksimoottorisella koneella tuntihinta on sen verran korkeampi, että korkeamman laskeutumismaksun osuus lennosta on pienempi.
        Tähän mennssä Helsinki-Vantaan palvelu on Riepulan mukaan pelannut hyvin, vaikka ymmärrettävä on, että kentän päätarkoitus on palvella pääasiassa kaupallista reittiliikennettä.Kentän apulaisjohtajan Heini Noronen-Juholan mukaan eniten varauksia on iltapäivällä neljän-kuuden maissa. Koulukoneetkin ovat tervetulleita ruuhka-aikojen ulkopuolella.


    • Anonyymi

      Täälläkin kehitetään. Museokone siirtyy tänne .
      Nummelan lentokentän kehitysehdotus toisi lisää työpaikkoja

      Tiedote 11.5.2018

      Vihdin kunta ja ilmailualan toimijat selvittävät eräiden Malmin lentokentän toimintojen sijoittumista Nummelaan

      Osa Malmin koulutustoiminnasta, teknisistä palveluista ja lentokoneista voisi saada vireillä olevan suunnitelman pohjalta tyyssijan Nummelasta. Vihti pääsisi tällöin yhdeksi toimijaksi liikenneministeriön tavoitteessa toimivien lentokenttien ketjuun pääkaupunkiseudun lähialueilla. Ammattiin tähtäävää moottorilentokoulutusta järjestävä BF-lento ja ilmailualan teknisiä palveluja tarjoava Future Sky Oy ovat kiinnostuneita siirtämään toimintojaan Nummelaan lentokenttäalueelle. Myös lentävää DC-3-museokonetta operoiva DC-yhdistys on kiinnostunut tulemaan Nummelaan. Tulevaisuudessa voi olla mahdollista opiskella myös yleisilmailun elektroniikka-asennuksen ja teknisten palvelujen tuottamista. FutureSky Oy on jo osoittanut kiinnostusta opiskelun järjestämiseen. Kehityssuunnitelma mahdollistaa 25 uutta työpaikkaa ja turvaa noin 20 työpaikkaa ilmailussa ja sitä lähellä olevilla aloilla. Vihdin Yrittäjät Ry:n puheenjohtajan Leevi Pursiaisen mielestä ilmailualan työpaikkojen lisääntyminen on tervetullut uusi ”aluevaltaus” Vihdissä.

      Hankkeen takana on Nummelan Lentokenttäyhdistys, joka toimii myös jatkossa kentän pitäjänä. Yhdistyksen jäseninä on ilmailualan yhdistyksiä ja yrityksiä. Kaavailtu kaupallinen toiminta edellyttää uusien toimitilojen rakentamista. Ne sijoittuisivat suunnitelmassa lyhyemmän kiitotien reuna-alueelle nykyisten hallien tienoille. Arkkitehti Pertti Pääsky on laatinut alustavat asemapiirrokset ja niistä on konsultoitu Trafin edustajia. Lentotoiminnan lähestymis- ja tuloreitit on suunniteltu vielä paremmin keskitettäväksi valtatie 25 suuntaisiksi ja Helsinki-Turku -moottoritien päälle.

      Toimintaa voidaan kehittää nykyisen ympäristöluvan puitteissa ja myöhemmin selvitetään, millainen tarve on ympäristöluvan päivittämiselle. Ensimmäinen askel Nummelan kentän kehittämisessä on kiito- ja rullausteiden päällystäminen, jonka toteuttamista Vihdin kunta selvittää. Liikenne- ja viestintäministeriöltä on haettu tähän avustusta.

      Kentän alueen virkistyskäyttöä kehitetään

      Kentän ympäristö on nummelalaisten suosima virkistysalue ja elinvoimainen lentokenttä mahdollistaa virkistyskäytön jatkossakin: kesäisin mainiot lenkkipolut kenttäalueen ulkopuolella, frisbeegolf-radan, maastopyöräilymahdollisuuden ja talvisin retkiluisteluradan ja hiihtoladut, joiden sijaintiin Vihdin viestin Hiihtojaosto on ollut mukana vaikuttamassa.
      Luistelurata siirtyisi alustavissa suunnitelmissa lyhyelle kiitotielle ja se tuotaisiin täten lähemmäs asutusta ja hiihtäjien majaa. Uusi kentän laitaan rakennettu grillikatos on vihtiläisten yritysten ja yhteisöjen käytettävissä ulkoilu- ja liikuntatapahtumiin

    • Anonyymi

      Sähköinen ilmaliikenne on Pyhtäällä jo tätä päivää

      5.8.2019 08:50:38 EEST | Redstone AERO Oy
      Jaa

      Pyhtää-Redstonen lentokentällä päästiin tutustumaan uuteen sähköiseen lentokoneeseen. Täyssähköistä lentokonetta esitteli loviisalainen Hannu Nurmiranta.
      Hannu Nurmiranta tutkii lentoa edeltävässä tarkastuksessa taittuvalapaisen potkurin toimintaa. Pieni sähkömoottori on sijoitettu koneen nokkaan.
      Hannu Nurmiranta tutkii lentoa edeltävässä tarkastuksessa taittuvalapaisen potkurin toimintaa. Pieni sähkömoottori on sijoitettu koneen nokkaan.

      Liettuassa valmistetun LAK -purjekoneen nokkaan on kiinnitetty sähkömoottori ja taittuvalapainen potkuri, jonka avulla kone pääsee ilmaan ja voi lentää pelkän sähkön avulla yli 100 kilometrin matkoja. Kun Nurmiranta ottaa avukseen myös aurinkoenergian eli siirtyy purjelentoon, hän on tehnyt koneellaan jopa 700 kilometrin matkoja.

      Koneen kahden auton akkua muistuttavan akun kapasiteetti on 4,2 kWh, joka mahdollistaa jopa 2,5 metriä sekunnissa nousunopeuden. Lataaminen onnistuu varaustilasta riippuen parissa tai muutamassa tunnissa.

      Pyhtään lentokentälle on syntymässä merkittävä tulevaisuuden ilmailun tutkimus- ja kehityskeskus. Kentällä on jo ollut useita sähköisen ilmaliikenteen testitapahtumia. Esimerkiksi ilmatilan käyttöä tutkiva EU-rahoitteinen U-space -hanke käynnistyi Pyhtäältä kesäkuussa. Elokuun lopulla Redstonessa järjestetään ”Drone Hackaton”, jossa mm. pyritään droneilla mahdollisimman korkealle. Nurmirannan LAK -kone oli ensimmäinen kentällä käynyt miehitetty täyssähkökone.

      - Starttaaminen ei paljoa maksa, kun energiaa kuluu vähemmän kuin 1 kWh eli noin 10c arvosta sähköä, kertoo Hannu Nurmiranta lähtiessään taivaalle.
      Sähköisen lentoliikenteen kehitys alkaa pienemmistä lentokoneista ja lyhyemmistä matkoista. Seuraavaksi Pyhtäälle odotetaan Sähkölentoyhdistyksen Pipistrel Alpha Electro -koulukonetta. Kaksipaikkaisella koneella voidaan esitellä ja kouluttaa toimintaa sähkön voimin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Volocopter Helsinki-Vantaalla ensimmäiset operaatiot kansainvälisellä lentoasemalla .
        Helsinki-Vantaalle sen toi Suomen ja Viron yhteinen EU-rahoitteinen GOF U-Space -hanke.
        Näin siis Pyhtäällä:
        SE­SAR JU GOF U-spa­ce pro­jek­tin en­sim­mäi­set tes­ti­len­not suo­ri­tet­tu on­nis­tu­nees­ti

        Yleisilmailijoiden kanssa testattiin droneilla ja muilla etäohjatuilla ilma-aluksilla yhteistä ilmatilaa Pyhtäällä 11.6. Seuraavalla viikolla Tallinnassa (14.6.), testattiin yli 500 metrin pituisia operaatioita droneilla valvotussa ilmatilassa ja kaupunkioloissa.
        Useamman viikon intensiivinen valmistelutyö on osoittautunut hyödylliseksi, sillä kaksi SESAR-yhteistyössä toteutetusta GOF (Gulf of Finland) U-Space testilentotilaisuudesta on nyt saatu menestyksekkäästi toteutettua.

        Testit jatkuvat elokuussa ja yhteensä testitilaisuuksia järjestetään kahdeksan.
        Malmillahan nämä ovat kiellettyjä 5km.lähempänä kenttää.


      • Anonyymi

        Mitä ne lentotaxit siellä Malmilla tekisi kun asiakkaat on Hki/Vantaalla. Tulee bisneskoneilla kentälle jossa huippupalvelut.
        Sen lentotaxin hinta on muuten 500.000euroa. Kallis taxi jota ei Suomen olosuhteisiin kannata edes ajatella tosin.
        Onha Malmilla se "sähkötaxi" eikä sillä voi talvella,pilvisellä, sateisella ,tuulisella kelillä keikkaa heittää. Meneekin Pyhtäälle kun Malmi suljetaan.


      • Lupaus lentää Suomessa herätti vääriä toiveita

        Volocopterin torstainen lupaus innosti monet suomalaiset jo pohtimaan, missä päin pääkaupunkiseutua yhtiön lentotaksit alkavat liikennöidä. Sosiaalisessa mediassa moni ehdotti Malmin kenttää lentotaksien kotipaikaksi.

        Valitettavasti Volocopteria Helsinki ei taida alkuvuosina suuremmin kiinnostaa.
        Se tiedetään, että Volocopterin delegaatio kävi lyhyesti tapaamassa Suomessa lentokenttiä hallinnoivan Finavian väkeä, mutta tapaaminen oli enemmän käyntikorttien vaihtoa tarjonnut kohteliaisuus kuin neuvottelutunnustelu.
        Voloportissa akkukäyttöisiä koptereita ei ladata, vaan laskeuduttuaan laite jatkaa
        matkaansa liukuhihnaa pitkin Voloportin uumeniin, jossa siihen vaihdetaan luukun kautta tuore akku parissa minuutissa.

        Malmin kentästä Helsingissä ei voisi tulla Volocopterille tukikohtaa, sillä yhtiön strategian mukaan Voloportin on sijaittava suoraan kansainvälisen lentokentän kyljessä, jotta lentotaksiliikenteen tärkein kriteeri eli lennoilta saapuvien matkustajien aikasäästö voisi toteutua.


      • Anonyymi

        Malmin kentästä Helsingissä ei voisi tulla Volocopterille tukikohtaa, sillä yhtiön strategian mukaan Voloportin on sijaittava suoraan kansainvälisen lentokentän kyljessä, jotta lentotaksiliikenteen tärkein kriteeri eli lennoilta saapuvien matkustajien aikasäästö voisi toteutua.
        Korpikettä sulkeutuu vuoden lopussa.


      • Anonyymi

        Ei mitään halpaa lystiä

        Mitään halpaa lystiä lentotaksi ei tule olemaan. Konseptista ja matkustajamäärästä riippuen lentotaksi maksaa noin 500 000 euroa. Siksi lentävät robottisähköautot tarjoavat etuja etenkin jakamisratkaisuihin.
        Volocopterin torstainen lupaus innosti monet suomalaiset jo pohtimaan, missä päin pääkaupunkiseutua yhtiön lentotaksit alkavat liikennöidä. Sosiaalisessa mediassa moni ehdotti Malmin kenttää lentotaksien kotipaikaksi.

        Malmin kentästä Helsingissä ei voisi tulla Volocopterille tukikohtaa, sillä yhtiön strategian mukaan Voloportin on sijaittava suoraan kansainvälisen lentokentän kyljessä, jotta lentotaksiliikenteen tärkein kriteeri eli lennoilta saapuvien matkustajien aikasäästö voisi toteutua.


    • Anonyymi

      Siellähän on jo "lentotaksi" keikkoja vähän niukasti.Hintakin alle 160,000e.
      Jos hinta on 5000,000e niin ei edes hki/vantaalla ole kannattavaa sillä operoida ,Malmin Korpikentästä puhumattakaan! Siellä on Dronet kaikenlisäksi kielletty.

      • Anonyymi

        Sehän on jo romuna. Tömähti kenttään jo keväällä toisella lennollaan. Siihen loppui sähköinen lentäminen malmin korpikentällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on jo romuna. Tömähti kenttään jo keväällä toisella lennollaan. Siihen loppui sähköinen lentäminen malmin korpikentällä.

        Ilmankos ei ole näkynyt. Hyvin on onnistuttu salassa pitämään. Oli kallis lelu.


    • Anonyymi

      Lupaus lentää Suomessa herätti vääriä toiveita

      Volocopterin torstainen lupaus innosti monet suomalaiset jo pohtimaan, missä päin pääkaupunkiseutua yhtiön lentotaksit alkavat liikennöidä. Sosiaalisessa mediassa moni ehdotti Malmin kenttää lentotaksien kotipaikaksi.

      Valitettavasti Volocopteria Helsinki ei taida alkuvuosina suuremmin kiinnostaa.
      Se tiedetään, että Volocopterin delegaatio kävi lyhyesti tapaamassa Suomessa lentokenttiä hallinnoivan Finavian väkeä, mutta tapaaminen oli enemmän käyntikorttien vaihtoa tarjonnut kohteliaisuus kuin neuvottelutunnustelu.
      Voloportissa akkukäyttöisiä koptereita ei ladata, vaan laskeuduttuaan laite jatkaa
      matkaansa liukuhihnaa pitkin Voloportin uumeniin, jossa siihen vaihdetaan luukun kautta tuore akku parissa minuutissa.

      Malmin kentästä Helsingissä ei voisi tulla Volocopterille tukikohtaa, sillä yhtiön strategian mukaan Voloportin on sijaittava suoraan kansainvälisen lentokentän kyljessä, jotta lentotaksiliikenteen tärkein kriteeri eli lennoilta saapuvien matkustajien aikasäästö voisi toteutua.

    • Anonyymi

      Maalta tulleita päättäjiä paskat kiinnostaa mikään Helsingin kulttuurihistoria.
      He aloittivat jo Kauppatorin laidalta rakentamalla valkoisen hirvityksen todella hienon talon tilalle.
      Koko ajan pitää vain jotain typerää suunnitella.
      Sota ei tuhonnut Helsinkiä! Sodan jälkeiset tuholaiset ovat iskeneet kyntensä taloihin ja maisemiin.
      Antaisi eduskunta nyt noitten kaistapäitten nimet meille!!

      • Anonyymi

        Nyt on suojeltu! Tosin aiemmin paljon jo tuhottu.
        Helsinki suojelee Malmin lentokentän rakennukset
        Malmin lentokentän alue
        14. marraskuuta 2019
        Malmin lentokentän lentoasemarakennukselle, lentokonehallille sekä autotallille on laadittu asemakaavan muutos, jossa rakennukset suojellaan kaupunkikuvallisesti, rakennustaiteellisesti ja historiallisesti arvokkaina rakennuksina. Kaavamuutoksesta tehty valitus hylättiin hallinto-oikeudessa ja suojelukaava on nyt lainvoimainen.

        Asemakaavan muutos varmistaa kulttuurihistoriallisesti ja rakennustaiteellisesti tärkeiden rakennusten säilymisen ja mahdollistaa niille uuden käyttötarkoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on suojeltu! Tosin aiemmin paljon jo tuhottu.
        Helsinki suojelee Malmin lentokentän rakennukset
        Malmin lentokentän alue
        14. marraskuuta 2019
        Malmin lentokentän lentoasemarakennukselle, lentokonehallille sekä autotallille on laadittu asemakaavan muutos, jossa rakennukset suojellaan kaupunkikuvallisesti, rakennustaiteellisesti ja historiallisesti arvokkaina rakennuksina. Kaavamuutoksesta tehty valitus hylättiin hallinto-oikeudessa ja suojelukaava on nyt lainvoimainen.

        Asemakaavan muutos varmistaa kulttuurihistoriallisesti ja rakennustaiteellisesti tärkeiden rakennusten säilymisen ja mahdollistaa niille uuden käyttötarkoituksen.

        Valittajille tuli takkiin taas , oikeus voitti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on suojeltu! Tosin aiemmin paljon jo tuhottu.
        Helsinki suojelee Malmin lentokentän rakennukset
        Malmin lentokentän alue
        14. marraskuuta 2019
        Malmin lentokentän lentoasemarakennukselle, lentokonehallille sekä autotallille on laadittu asemakaavan muutos, jossa rakennukset suojellaan kaupunkikuvallisesti, rakennustaiteellisesti ja historiallisesti arvokkaina rakennuksina. Kaavamuutoksesta tehty valitus hylättiin hallinto-oikeudessa ja suojelukaava on nyt lainvoimainen.

        Asemakaavan muutos varmistaa kulttuurihistoriallisesti ja rakennustaiteellisesti tärkeiden rakennusten säilymisen ja mahdollistaa niille uuden käyttötarkoituksen.

        Hieno päätös ,kun lentotoiminntakin loppuu pian.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No nyt on suojeltu viimein. Tosin vuosien mittaan tuhottu suurelta osin! Kaupunki restauroi mutta kun on osin purettu ja lisää rakennettu ei alkuperäiseksi enää saa.
      Helsinki suojelee Malmin lentokentän rakennukset
      Malmin lentokentän alue 14 marraskuuta 2019
      Malmin lentokentän lentoasemarakennukselle, lentokonehallille sekä autotallille on laadittu asemakaavan muutos, jossa rakennukset suojellaan kaupunkikuvallisesti, rakennustaiteellisesti ja historiallisesti arvokkaina rakennuksina. Kaavamuutoksesta tehty valitus hylättiin hallinto-oikeudessa ja suojelukaava on nyt lainvoimainen.

      Asemakaavan muutos varmistaa kulttuurihistoriallisesti ja rakennustaiteellisesti tärkeiden rakennusten säilymisen ja mahdollistaa niille uuden käyttötarkoituksen

      • Anonyymi

        Kohta aitaa kaatuu korpikentän ympäriltä, kun saadaan alue kaikkien Stadilaisten virkistyskäyttöön. Virkistyspörrääjät lähtee muille eteläsuomen korpikentille.


      • Anonyymi

        Kiintoisaa kun Museovirasto on ihan päinvastaista mieltä kanssasi. Kumpaakohan tässä nyt uskoisi? Museovirasto 1.11.2018: "Malmin lentoasema on varhaisimpia esimerkkejä siitä, miten terminaali, lentokonehalli, kompassiruusun tavoin risteävät kiitotiet ja avoimet kenttäalueet on suunniteltu kansainvälisesti korkeatasoista ilmailuarkkitehtuuria edustavana kokonaissommitelmana. Asemakaavoituksen tavoitteet täyttää kenttä asuinkortteleilla tuhoaa historiallisesti ja rakennustaiteellisesti ainutlaatuisen monumentin huolimatta siitä, että pari rakennusta säilyisi ja kiitotietä hyödynnetään katulinjana."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiintoisaa kun Museovirasto on ihan päinvastaista mieltä kanssasi. Kumpaakohan tässä nyt uskoisi? Museovirasto 1.11.2018: "Malmin lentoasema on varhaisimpia esimerkkejä siitä, miten terminaali, lentokonehalli, kompassiruusun tavoin risteävät kiitotiet ja avoimet kenttäalueet on suunniteltu kansainvälisesti korkeatasoista ilmailuarkkitehtuuria edustavana kokonaissommitelmana. Asemakaavoituksen tavoitteet täyttää kenttä asuinkortteleilla tuhoaa historiallisesti ja rakennustaiteellisesti ainutlaatuisen monumentin huolimatta siitä, että pari rakennusta säilyisi ja kiitotietä hyödynnetään katulinjana."

        Se oli Siinä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiintoisaa kun Museovirasto on ihan päinvastaista mieltä kanssasi. Kumpaakohan tässä nyt uskoisi? Museovirasto 1.11.2018: "Malmin lentoasema on varhaisimpia esimerkkejä siitä, miten terminaali, lentokonehalli, kompassiruusun tavoin risteävät kiitotiet ja avoimet kenttäalueet on suunniteltu kansainvälisesti korkeatasoista ilmailuarkkitehtuuria edustavana kokonaissommitelmana. Asemakaavoituksen tavoitteet täyttää kenttä asuinkortteleilla tuhoaa historiallisesti ja rakennustaiteellisesti ainutlaatuisen monumentin huolimatta siitä, että pari rakennusta säilyisi ja kiitotietä hyödynnetään katulinjana."

        Terminaali oli saanut osin uuden ulkoasun
        jo 1950-luvun loppupuolella, kun ylimpien kerrosten ulkoseinistä
        poistetun terrastirappauksen tilalle oli laitettu pellit.Ensimmäisen kerroksen ulkoseinät muurattiin kahi-tiilistä
        Kummassakin rakennuksessa korjattiin vesikatot ja tehtiin taloteknisiä uudistuksia.
        Terminaalin peruskorjaus vuosina 1966-67 muutti
        lisää ulkoasua ja sisätiloja. Näköalatasanteille johtavat ulkoportaat poistettiin ja ravintolastaterassille johtavat ovet korvattiin
        ikkunoilla. Alkuperäinen lennonjohtotorni purettiin ja uusi rakennettiin aikaisempaa kerrosta korkeampana.
        Ravintolan symmetrisistä portaista toinen
        peitettiin päältä lattialla ja aulan yhteydessä olevan baarin Artek-sisustus hävitettiin!
        Ulkoarkkitehtuurin suurimpia muutoksia ovat lennonjohtotornin korotus, pyöreän
        osan julkisivupellitys sekä maantasokerroksen seinien
        kahi-tiilivuoraus. Kattotasanteiden putkikaiteet sinne johtavat yleisöportaat on purettu.

        Suojelu- ja kehittämisperiaatteiden tulee lähteä
        siitä,että alkuperäisen arkkitehtuurin arvokkuus palautetaan ja mahdollinen lisärakentaminen toteutetaan
        sen ehdoilla.
        On nyt Suojeltu .


      • Anonyymi

        Hienoa. Vihdoinkin suojeltiin. Lähes täysin tuhottu ja uudelleen rakennettu torni!
        Nyt käyttö sallittu myös muille kuin pörrääjille. Alue vuoden alusta kaikkien Stadilaisten virkistyskäyttöön viimein. Itsekäs porukka koneineen muille korpikentille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta aitaa kaatuu korpikentän ympäriltä, kun saadaan alue kaikkien Stadilaisten virkistyskäyttöön. Virkistyspörrääjät lähtee muille eteläsuomen korpikentille.

        Helsinki kuuluu niihin harvoihin maailman pääkaupungeista, joissa todellinen luonto on lähellä ihmistä. Puolen tunnin matkan päästä keskustasta löydät jo luonnontilaista metsää, reheviä lehtoja ja harmaita kelopuita.

        Luonnossa oleskelu vaikuttaa myönteisesti fyysiseen ja psyykkiseen terveyteen: verenpaine laskee, stressioireet lievittyvät ja mieli rauhoittuu. Helsingissä voit kokea metsän keskellä kaupunkia. Puolen tunnin matkan päästä keskustasta löydät jo luonnontilaista metsää, reheviä lehtoja ja harmaita kelopuita.

        Pyörällä liikut helposti ympäri kaupunkia, mutta myös metrolla pääset kätevästi suoraan keskustasta luonnon lähelle:

        Kulosaaren metroasemalta Kivinokkaan ja Mustikkamaalle,
        Vuosaaren metroasemalta on noin kilometrin kävelymatka Uutelan ulkoilualueelle,
        Herttoniemen metroasemalta Viikki-Vanhankaupungin luonnonsuojelualueelle,
        Rastilan metroasemalta Kallahdenniemelle.

        Nature is always close by in Helsinki.
        Nature is always close by in Helsinki. / © Jussi Hellsten, Helsinki Marketing
        Keskuspuisto: luonnon rauhaa aivan kaupungin ytimessä

        Kaupungin ihmisvilinän keskellä ei mieleesi välttämättä juolahda, että toisenlainen maailma aukenee aivan Helsingin sydämessä. Helsinkiä halkoo yli satavuotias Keskuspuisto, joka alkaa etelässä Töölönlahdelta ja päättyy Haltialaan ja Vantaanjoelle, Helsingin pohjoisrajalle. Tuhannen hehtaarin laajuinen eli noin 1360 jalkapallokentän kokoinen Keskuspuisto on kymmenen kilometriä pitkä, ja edustaa hyvin Suomen etelärannikon rikasta ja vaihtelevaa luontoa.

        Tiheä metsä luo monia piilopaikkoja eläimille. Orava ja rusakko ovat tavallisimmat asukit, mutta Keskuspuistoa asuttavat lisäksi esimerkiksi hirvet mahtavine sarvineen. Hiljaisessa metsässä myös tikan koputus kantautuu kauas.

        Keskuspuiston pohjoisosassa sijaitsee peräti neljä luonnonsuojelualuetta, joista jokainen muodostaa erityisen kokonaisuutensa:

        Pitkäkosken rinnelehdossa voit ihailla luonnontilassa olevaa koskea ja rehevää kuusivaltaista lehtoa.
        Haltialan aarnialueella näet puiden koko elinkaaren, sillä luonnontilassa olevassa metsässä ovat sopusoinnussa nuoret taimet ja harmaantuneet kelopuut.
        Ruutinkosken rantalehdossa kasvaa jalopuuvaltainen joenrantametsä. Alueen erityinen silmäterä on luonnonmuistomerkiksi luokiteltu noin 200-vuotias kynäjalava.
        Niskalan puulajipuistossa pääset tutustumaan niin suomalaismetsien perinteisiin lajikkeisiin kuin eksoottisimpiin puihin muualta maailmasta. Puulajipuisto on erityisesti erilaisten lintujen suosiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terminaali oli saanut osin uuden ulkoasun
        jo 1950-luvun loppupuolella, kun ylimpien kerrosten ulkoseinistä
        poistetun terrastirappauksen tilalle oli laitettu pellit.Ensimmäisen kerroksen ulkoseinät muurattiin kahi-tiilistä
        Kummassakin rakennuksessa korjattiin vesikatot ja tehtiin taloteknisiä uudistuksia.
        Terminaalin peruskorjaus vuosina 1966-67 muutti
        lisää ulkoasua ja sisätiloja. Näköalatasanteille johtavat ulkoportaat poistettiin ja ravintolastaterassille johtavat ovet korvattiin
        ikkunoilla. Alkuperäinen lennonjohtotorni purettiin ja uusi rakennettiin aikaisempaa kerrosta korkeampana.
        Ravintolan symmetrisistä portaista toinen
        peitettiin päältä lattialla ja aulan yhteydessä olevan baarin Artek-sisustus hävitettiin!
        Ulkoarkkitehtuurin suurimpia muutoksia ovat lennonjohtotornin korotus, pyöreän
        osan julkisivupellitys sekä maantasokerroksen seinien
        kahi-tiilivuoraus. Kattotasanteiden putkikaiteet sinne johtavat yleisöportaat on purettu.

        Suojelu- ja kehittämisperiaatteiden tulee lähteä
        siitä,että alkuperäisen arkkitehtuurin arvokkuus palautetaan ja mahdollinen lisärakentaminen toteutetaan
        sen ehdoilla.
        On nyt Suojeltu .

        Onhan sitä korpikentää vängätty useasti Unescon Maailmanperintökohteeksi. Ei täytä vaatimuksia ,ei hyväksytä. Valvontakomissio tuhosi paikat. Alkuperäiset Kiitotiet tuhoutuneet myös. Alkuperäimen Lennonjohtorni purettu ja rakennetu korkeampi uusi. Ulkopuoli pellitetty jälkeenpäin. Helsingissä on yksi Maailmanperintökohde, se ei sijaitse Malmilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terminaali oli saanut osin uuden ulkoasun
        jo 1950-luvun loppupuolella, kun ylimpien kerrosten ulkoseinistä
        poistetun terrastirappauksen tilalle oli laitettu pellit.Ensimmäisen kerroksen ulkoseinät muurattiin kahi-tiilistä
        Kummassakin rakennuksessa korjattiin vesikatot ja tehtiin taloteknisiä uudistuksia.
        Terminaalin peruskorjaus vuosina 1966-67 muutti
        lisää ulkoasua ja sisätiloja. Näköalatasanteille johtavat ulkoportaat poistettiin ja ravintolastaterassille johtavat ovet korvattiin
        ikkunoilla. Alkuperäinen lennonjohtotorni purettiin ja uusi rakennettiin aikaisempaa kerrosta korkeampana.
        Ravintolan symmetrisistä portaista toinen
        peitettiin päältä lattialla ja aulan yhteydessä olevan baarin Artek-sisustus hävitettiin!
        Ulkoarkkitehtuurin suurimpia muutoksia ovat lennonjohtotornin korotus, pyöreän
        osan julkisivupellitys sekä maantasokerroksen seinien
        kahi-tiilivuoraus. Kattotasanteiden putkikaiteet sinne johtavat yleisöportaat on purettu.

        Suojelu- ja kehittämisperiaatteiden tulee lähteä
        siitä,että alkuperäisen arkkitehtuurin arvokkuus palautetaan ja mahdollinen lisärakentaminen toteutetaan
        sen ehdoilla.
        On nyt Suojeltu .

        Siksipä ei hyväksytty Unescon Maailman perintökohteeksikaan, vaikka sinne useasti tyrkytetty.


    • Anonyymi

      Jokainen 15v täyttänyt helsinkiläinen, olipa kumpaa mieltä tahansa, voi vaatia ääntään kuuluviin Malmin kentän tulevaisuudesta kannattamalla kunnallista kansanäänestystä asiasta. Löytyy helposti nettihaulla "kuntalaisaloite 6466".

      Jokainen täysi-ikäinen Suomen kansalainen voi vaatia lainlaatijaa ryhtymään toimiin Malmin luontoarvoiltaan merkittävän niityn pelastamiseksi kannattamalla kansalaisaloitetta luonnonsuojelualueen perustamisesta.  Löytyy helposti nettihaulla "kansalaisaloite 4903".

      Kumpikin aloite on viranomaisen ylläpitämässä turvallisessa palvelussa. Kannatus käy kätevästi tunnistautumalla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

      • Anonyymi

        Tämäkin vedätys meni "kiville" Oli ihan hauska yritys. Lentokenttä suojelualueena. Voi hyvää päivää! Etten sanoisi -Yötä.


      • Anonyymi

        Puihin meni jo aikaa sitten. Älytön vedätys: Käytössä oleva lentokenttä Luonnosujelualueeksi. Ei hyvää päivää;)

        Tavoitteena huonot olosuhteet - eläimille

        Ennaltaehkäisevä eläintorjunta tarkoittaa muun muassa sitä, että lentokentän valtavat nurmikkoalueet leikataan juuri sen korkuisiksi, että linnuilla on ikävä niille laskeutuakin.

        - Sopiva heinän korkeus on sellaiset 10-15 senttiä, eli ei liian lyhyt, mutta ei liian pitkäkään, jotteivät linnut ala suunnitella pesänrakennusta tai ketut ja jänikset pääse piiloutumaan heinikkoon ja tunne siten oloaan turvalliseksi.
        Eläinten ampumiseen ei enää turvauduta.


    • Anonyymi

      "Alkuperäinen lennonjohtotorni purettiin ja uusi rakennettiin aikaisempaa kerrosta korkeampana." Oho onkos museovirasto tästä tietoinen..

    • Anonyymi

      Alueelle suunnitellaan isoa betonilähiötä, jopa 25 000 asukkaan aluetta. Ottamatta kantaa alueen historia- ja luontoarvoon, on selvääkin selvempi että rakentaminen tuolle alueelle on hemmetin kallista. Ja epäekologista!

      Sementti on yksi suurimmista ilmastopahiksista: se aiheuttaa jopa viisi prosenttia kaikista maailman hiilidioksidipäästöistä. Vertailun vuoksi: paljon parjatun lentoliikenteen osuus on tätä pienempi, noin kaksi–kolme prosenttia.

      Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-9901767

      t. Rakennusinssi

      • Anonyymi

        Vaan eipä ole enää: Betoni on hiilinielu
        4.6.2019
        CO2ncrete Solution tutkimushanke

        Betoniteollisuus ry:n toteuttama osahanke CO2ncrete Solution keskittyy hiilidioksidin sitoutumiseen betonirakenteisiin. CO2ncrete Solution on osa EU:n Life-ohjelmaan kuuluvaa Kohti hiilineutraaleja kuntia ja maakuntia (CANEMURE) -hanketta, jolla pyritään edistämään ilmastonmuutoksen hillinnän käytännön toimia Suomessa.

        Hankkeessa toteutetaan vuosina 2019 – 2023 lähes kaksikymmentä konkreettista ilmastonmuutoksen hillintään ja sopeutumiseen kytkeytyvää osahanketta. Hankkeessa on mukana yhteensä 22 toimijaa: kuntia ja kunnallisia organisaatioita, tutkimuslaitoksia ja yrityksiä. Hanketta koordinoi Suomen ympäristökeskus Syke.

        Useimmat betonirakenteet sitovat ilmasta hiilidioksidia koko käyttöikänsä ajan karbonatisoitumiseksi kutsutun ilmiön avulla. Ilmiössä hapan hiilidioksidikaasu reagoi sementtikiven emäksisten ainesosien kanssa niin, että hiili sitoutuu pysyvästi betoniin.

        Toista on vielä malmilla pörräävät ikäloput saastekoneet. Tosin tänäänkään ei ainoatakaan koska valvomattomalla korpikentällä voi operoda vain hyvällä säällä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vaan eipä Nallenteeseen tarvitse juurikaan paaluja lyödä. Kokemusta paaluttmisesta tosiaan on kun Stadiin rakennettavat talot lähes kaikki paalutetaan. 8-16 välillä ja uudet paalutuskoneet on jo melko hijaisia. Painetaan maahan ja pari napautusta ja se on siinä. Sahataan ylimääräiset pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan eipä Nallenteeseen tarvitse juurikaan paaluja lyödä. Kokemusta paaluttmisesta tosiaan on kun Stadiin rakennettavat talot lähes kaikki paalutetaan. 8-16 välillä ja uudet paalutuskoneet on jo melko hijaisia. Painetaan maahan ja pari napautusta ja se on siinä. Sahataan ylimääräiset pois.

        Osa on näitä. https://yle.fi/uutiset/3-9902416


      • Anonyymi

        Kunhan halavatunmoinen pörinä pian päättyy , loppuu myös asuntojen myynti.


      • Anonyymi

        Tosiasiassa olikin näin.
        Nallenrinteen alue on nykyisin suurimmalta osalta rakentamatonta puistoaluetta, jonka kasvillisuus on raivattu ja kaadettu matalaksi lentokentän kiitoradan jatkeelta. Alueen läpi kulkee myös lentokenttää kiertävä ulkoilureitti.
        Eli liito-oravan pesäpuut nurin lentoturvallisuuden vuoksi. No niitähän on jo liikaakin Stadissa.


      • Anonyymi

        Olis tosiaan yksi asunto myynnissä Sepänmäessä eli Nallenrinteen vieressä. Nallenrinteessä ei ainuttakaan.
        Tosin kun rakentaminen piakkoin alkaa on sielläkin asuntoja tarjolla.
        Se paalutus tapahtuu Arkisin 8-16 välillä ja aika moni on silloin duunissa.
        Kokemusta on kun olin vuoro duunissa ja lähistöllä paalutettiin (niinkuin Stadissa nyk. aina) vaan yllätyin miten hiljaisia on nyyat paalutuskoneet .Painoi paalun saveen ja muutama napautus.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pieni tauko nyt. Kiinni tänäänkin Kolme päivää nolla operaatiota pienkoneilla. Sulkeutuu lopullisesti 22:n päivän kuluttua.


    • Anonyymi

      Rukous jatkuu. . . .

      Gideon

    • Anonyymi

      Koko suokentälle tulee vuokra asuntoja , renkien ja piikojen karsina , saa helsingin firmat kauan kärsittyyn työvoimapulaan helpotusta , veronmaksajia tosiaan , kelan uusia tukiautomaatteja ,
      Kaupunki ei myy noita tontteja , kun kukaan tervejärkinen rak liike ei noista vellipelloista maksa euroakaan , eikä oteta riskiä että vellipellon myynnistä "tontiksi" tulisi syytteet .

      Pitää kait maa alan täyttää edes perusstandardit jotta , maa alaa voi nimittää asuintontiksi.

      En vastusta rakentamista enkä harrasta pörräämistä , vastustan iditionismia , rakennetaan kovan kallion sijaan vetelään paskaan.
      Tehdään asuntoja joiden ylläpidon maksaa entinen työläinen.

      V8 kuminpoltto joka perjantai loppuu malmin suolla , mutta saa jatkua helsingin ytimessä , presidentinlinnan edessä , elintarvike myyntiä harrastettavalla torilla. Eipä ole kukaan viherpeukalo eikä valpasvuori puuttunut tuohon 100% täydelliseen hukkaajeluun , janille kelpaa fossiilisten poltosta saatava veroraha.

      Torilla ei saa myydä eu vastaisia käyriä kurkkuja

    • Anonyymi

      Kohta louhitaan kaikessa hiljaisuudessa tunnelia malmin nurkilta porvooseen jotta saadaan veronmaksajien piikkiin kiviainesta noihin kolhoosi betoni monumentteihin , varmaan " metrovaraus " tulevaisuuteen porvooseen tai valmius vesterbackan tallinan tunneliin helsinki -porvoo - "" tallinna ""............pitäisikö malmille rakentaa suomen suurin puutalo reservaatti , rakentajina uudet , ei aina samat viilailijat ...........ja pellot kalkittaa ............ja sementin toimittaa......

    • Anonyymi

      nyt on alkanut tapahtumaan , kaupunki ja yksityinen yhdessä perustavat tuonne nurkille firman joka murustaa entisiä ongelmia ( asbesti betoni ) , tätä tuotetta saa levittää "kentille" eikös juurikin tällä nimellä tuota asuinmaata kutsuta.

      alkaa savi kovettumaan , tulee betosavi.

      • Anonyymi

        Säälittävää tämä loputon Malmin lentokenttään ja sen käyttäjiin kohdistuva viha. Ei Malmia voi korvata ja sen kaikki ilmailualan ammattilaiset tietävät. Täällä eivät sellaiset juuri kommentoi.
        Eräät poliitikot ja Helsingin kaupungin virkamiehet ovat pohjustaneet tätä valheille perustuvaa Malmin alasajoa.
        Sääli.
        Helsinki tunnettiin aikanaan Itämeren helmenä. 60-luvulla sen arvorakennukset purettiin ja kaupunkikuva raiskattiin. Mikään ei ole muuttunut.
        Tältä kansalta puuttuu yhteishenki ja historiansa kunnioitus.


    • Anonyymi

      Mieheni on siellä ensin pienkonekurssin käynyt ja sittemmin armeijaan ilmavoimiin päässyt. Nyttemmin on siviilikoneiden puikoissa viime vuodet ollut.

      Suomalainen lentokoulutus on, kiitos Malmin, maailman huippua. Myös lentokoneiden teknisiä osaajia koulutettu Malmilla kautta historian.

      Törkeää miten jotkut pitävät Malmin historiallista ainutlaatuista 30- luvun lentokenttää pienen harrastajajoukon yksityisalueena. Heidän tietämyksensä on onneton. Surullista jos Helsingin päättäjät eivät ymmärrä tuon taivaallista ja säilytä kenttää ja rakenna sinne ympärille niin että toiminto ja kenttä säilyvät, sitä on monet asiantuntijat ehdottaneet. Adressi 6466 kannattaa allekirjoittaa jos on stadilainen yli 15v ja haluaa ettei seuraavat 30 vuotta alue ole pelkkää paalujen pauketta ja rekkarallia kun rakennusprojektin arvioidaan kestävän niinkin kauan. Itse en verorahoja haluaisi upottaa tuohon kohteeseen kun on muitakin alueita jonne rakentaa.

    • Anonyymi

      Joku kitisi Malmin lentokentän melusta. Jos alue rakennetaan, meluhaitta moninkertaistuu. 25-30 vuoden projekti 25 000 asukkaalle tietää melkoista rekkarallia ja paalutuskoneiden kalkatuksesta.

      Eipä moni tiedä sitäkään että pohjoisesta Helsingistä tulee myös lentomelualue koska Helsinki- Vantaa saa ilmatilan käyttöönsä jos ilmatila vapautuu pienkoneilta. Nythän reitti- ja rahtikoneet joutuvat kiertämään alueen, mikä on meille asukkaille onni. Malmi ja Puistola on Helsingin hiljaisimpia kaupunginosia.

      Kepa

      • Anonyymi

        Ne jotka kitisee tekevät sitä silkasta kiusaamisen tarpeesta. Keneltäkään ei ole pois jos ilmailuala toimijat operoivat alueella eikä pienkoneista lähde kovaa ääntäkään. Yrittäjävihamieliset ihmiset ovat omien mielikuviensa vankeja. Koulutuskalusto on kallista vaikka lentokoulutus on yritystoimintaa ei sillä leveä leipä irtoa! Mieheni kävi ensin purjelentokonekoulutuksen sittemmin moottorikoneen, ja nyt lentää isoja rahtikoneita. Pitkä on ollut tie mutta nyt on unelma-ammatissaan. Itse en huonon näön vuoksi saanut lentolupakirjaa.

        Ilmailuala työllistää Euroopassa noin 3 miljoonaa henkeä ja kasvua on koko ajan. Ala on tulevaisuuden iso työllistäjä ja EU on kehoittanut jäsenmaitaan panostamaan sen kehittämiseen ja myöntää myös valtavia tukirahoja tutkimukseen. Suomi jää auttamatta jälkeen jos ei pysy "kartalla" ja kehitä edelleen osaamistaan tälläkin sektorilla. Malmin merkitys on tässä valtava. Se pitäisi valtiovallan ymmärtää kun Helsingin kaupungin umpimielinen johto on niin asenteellista ja tietämätöntä eikä edes suostu keskustelemaan aiheesta. Malmin merkitys on valtakunnallinen niin historian, kulttuurin, luonnon ja myös ilmailualan kehityksen kannalta. Suomi on Euroopan perämaita, etäisyydet pitkiä. Täällä jos missä täytyisi ymmärtää ilmailun merkitys liikkumisessa. Tulevaisuuden ilmailu on äänetöntä ja ilmastoystävällistä!
        T. Lentoemo Titti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka kitisee tekevät sitä silkasta kiusaamisen tarpeesta. Keneltäkään ei ole pois jos ilmailuala toimijat operoivat alueella eikä pienkoneista lähde kovaa ääntäkään. Yrittäjävihamieliset ihmiset ovat omien mielikuviensa vankeja. Koulutuskalusto on kallista vaikka lentokoulutus on yritystoimintaa ei sillä leveä leipä irtoa! Mieheni kävi ensin purjelentokonekoulutuksen sittemmin moottorikoneen, ja nyt lentää isoja rahtikoneita. Pitkä on ollut tie mutta nyt on unelma-ammatissaan. Itse en huonon näön vuoksi saanut lentolupakirjaa.

        Ilmailuala työllistää Euroopassa noin 3 miljoonaa henkeä ja kasvua on koko ajan. Ala on tulevaisuuden iso työllistäjä ja EU on kehoittanut jäsenmaitaan panostamaan sen kehittämiseen ja myöntää myös valtavia tukirahoja tutkimukseen. Suomi jää auttamatta jälkeen jos ei pysy "kartalla" ja kehitä edelleen osaamistaan tälläkin sektorilla. Malmin merkitys on tässä valtava. Se pitäisi valtiovallan ymmärtää kun Helsingin kaupungin umpimielinen johto on niin asenteellista ja tietämätöntä eikä edes suostu keskustelemaan aiheesta. Malmin merkitys on valtakunnallinen niin historian, kulttuurin, luonnon ja myös ilmailualan kehityksen kannalta. Suomi on Euroopan perämaita, etäisyydet pitkiä. Täällä jos missä täytyisi ymmärtää ilmailun merkitys liikkumisessa. Tulevaisuuden ilmailu on äänetöntä ja ilmastoystävällistä!
        T. Lentoemo Titti

        "Ilmailuala työllistää Euroopassa noin 3 miljoonaa henkeä ja kasvua on koko ajan. Ala on tulevaisuuden iso työllistäjä Älä jaksa! tuhansia ellei jo Kymmeniätuhansi on työttömänä.
        Menee vuosia ennekuin alatoipuu edes jotenkin. Entiselleen tuskin koskaan. Malmilla ei niitä Liikennelentäjiä ei edes koulutettaisi. 2 siellä ollutta lentokoulua lähti jo rakennuttamilleen halleihinsa muualle. Alta 20 harrastajaa/kerhoa vielä eivät ole hallipaikkaa muulta varanneet/halunnutkaan.Pitävät ulkona on säästöä. Hyvää matkaa-kiitos käynnistä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka kitisee tekevät sitä silkasta kiusaamisen tarpeesta. Keneltäkään ei ole pois jos ilmailuala toimijat operoivat alueella eikä pienkoneista lähde kovaa ääntäkään. Yrittäjävihamieliset ihmiset ovat omien mielikuviensa vankeja. Koulutuskalusto on kallista vaikka lentokoulutus on yritystoimintaa ei sillä leveä leipä irtoa! Mieheni kävi ensin purjelentokonekoulutuksen sittemmin moottorikoneen, ja nyt lentää isoja rahtikoneita. Pitkä on ollut tie mutta nyt on unelma-ammatissaan. Itse en huonon näön vuoksi saanut lentolupakirjaa.

        Ilmailuala työllistää Euroopassa noin 3 miljoonaa henkeä ja kasvua on koko ajan. Ala on tulevaisuuden iso työllistäjä ja EU on kehoittanut jäsenmaitaan panostamaan sen kehittämiseen ja myöntää myös valtavia tukirahoja tutkimukseen. Suomi jää auttamatta jälkeen jos ei pysy "kartalla" ja kehitä edelleen osaamistaan tälläkin sektorilla. Malmin merkitys on tässä valtava. Se pitäisi valtiovallan ymmärtää kun Helsingin kaupungin umpimielinen johto on niin asenteellista ja tietämätöntä eikä edes suostu keskustelemaan aiheesta. Malmin merkitys on valtakunnallinen niin historian, kulttuurin, luonnon ja myös ilmailualan kehityksen kannalta. Suomi on Euroopan perämaita, etäisyydet pitkiä. Täällä jos missä täytyisi ymmärtää ilmailun merkitys liikkumisessa. Tulevaisuuden ilmailu on äänetöntä ja ilmastoystävällistä!
        T. Lentoemo Titti

        Ja hoidetaan Hki/Vantaalta joka 24h. avoinna vuoden jokaisena päivänä kaikkine Palveluineen. Jonne sijoitetaan joskus vuosien päästä uusi 9 paikkainen sähkölentokone latausinfroineen. Vanha epäonnen ulrtasähkökonen myyntiin. Finnavia suurin omistaja tälle uudelle satojentuhansien eurojen kulkineelle. Operoi vain kesäisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka kitisee tekevät sitä silkasta kiusaamisen tarpeesta. Keneltäkään ei ole pois jos ilmailuala toimijat operoivat alueella eikä pienkoneista lähde kovaa ääntäkään. Yrittäjävihamieliset ihmiset ovat omien mielikuviensa vankeja. Koulutuskalusto on kallista vaikka lentokoulutus on yritystoimintaa ei sillä leveä leipä irtoa! Mieheni kävi ensin purjelentokonekoulutuksen sittemmin moottorikoneen, ja nyt lentää isoja rahtikoneita. Pitkä on ollut tie mutta nyt on unelma-ammatissaan. Itse en huonon näön vuoksi saanut lentolupakirjaa.

        Ilmailuala työllistää Euroopassa noin 3 miljoonaa henkeä ja kasvua on koko ajan. Ala on tulevaisuuden iso työllistäjä ja EU on kehoittanut jäsenmaitaan panostamaan sen kehittämiseen ja myöntää myös valtavia tukirahoja tutkimukseen. Suomi jää auttamatta jälkeen jos ei pysy "kartalla" ja kehitä edelleen osaamistaan tälläkin sektorilla. Malmin merkitys on tässä valtava. Se pitäisi valtiovallan ymmärtää kun Helsingin kaupungin umpimielinen johto on niin asenteellista ja tietämätöntä eikä edes suostu keskustelemaan aiheesta. Malmin merkitys on valtakunnallinen niin historian, kulttuurin, luonnon ja myös ilmailualan kehityksen kannalta. Suomi on Euroopan perämaita, etäisyydet pitkiä. Täällä jos missä täytyisi ymmärtää ilmailun merkitys liikkumisessa. Tulevaisuuden ilmailu on äänetöntä ja ilmastoystävällistä!
        T. Lentoemo Titti

        Kitisijöiden kannattaa muuttaa metsään. Stadissa on aina kuulunut liikenteen ääniä. Malmi on mittausten mukaan ylsi Stadin hiljaisempia alueita.

        Muutan pois Puistolassa jos alue rakennetaan. Nyt jo isot kerrostalot tulossa radanvarteen Tapanilaan, ihan ok paikka. Mutta kentälle ei kiitos! (Laidoille sopii ja siitä on tehty laajat tutkielmat)


    • Anonyymi

      LKH- liike on vaarallinen! Heidän "ansiostaan" Helsinkiä tiivistetään ja luontoa hävitetään. On karmeeta katseltavaa. Vihreä unelma toteutuu... mutta luonto häviää Stadista pikkuhiljaa. Itselleni luonto on henkireikä sosiaalityön vastapainona ja pää hajoaa jos ei pääse ulos ja lenkille metsään. Tulevaisuus on kyllä ankee Stadin pilaajien päästyä valtaan. Miten ihmeessä tällainen sakki on saanut niin paljon valtaa Stadissa????

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Lisää_kaupunkia_Helsinkiin?fbclid=IwAR2qMa5o4nZQI8btKoL7tN7P49UGOBxn0xCaN-uuX7D6nHoXUcxvKajx6UM#:~:text=Ryhmän perusti Mikko Särelä 22.11,ryhmän kautta toisensa tavanneet ihmiset

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Helsingissä on 61 luonnonsuojelualuetta.
        Helsingin luonnonsuojelualueet rauhoitusperusteen mukaan:

        Suojeluperuste Luonnonsuojelualueita
        Kpl Pinta-ala (ha)
        Linnusto 29 480,5
        Metsä 16 327,5
        Niitty 7 27,6
        Suo 4 13,6
        Geologia 4 239,6
        Uhanalainen laji 1 0,1
        Yhteensä 61 1089

        Helsingin kaupungin omistamilla mailla muiden kuntien alueella (Hangossa, Inkoossa, Espoossa ja Sipoossa) on lisäksi yhteensä seitsemän luonnonsuojelualuetta. Niiden yhteenlaskettu pinta-ala on 305,4 hehtaaria.

        Luonnonsuojeluohjelmassa 2015-2024 on esitetty rauhoitettavaksi 47 uutta kohdetta


      • Anonyymi

        Helsinki kuuluu niihin harvoihin maailman pääkaupungeista, joissa todellinen luonto on lähellä ihmistä. Puolen tunnin matkan päästä keskustasta löydät jo luonnontilaista metsää, reheviä lehtoja ja harmaita kelopuita.

        Luonnossa oleskelu vaikuttaa myönteisesti fyysiseen ja psyykkiseen terveyteen: verenpaine laskee, stressioireet lievittyvät ja mieli rauhoittuu. Helsingissä voit kokea metsän keskellä kaupunkia. Puolen tunnin matkan päästä keskustasta löydät jo luonnontilaista metsää, reheviä lehtoja ja harmaita kelopuita.

        Pyörällä liikut helposti ympäri kaupunkia, mutta myös metrolla pääset kätevästi suoraan keskustasta luonnon lähelle:

        Kulosaaren metroasemalta Kivinokkaan ja Mustikkamaalle,
        Vuosaaren metroasemalta on noin kilometrin kävelymatka Uutelan ulkoilualueelle,
        Herttoniemen metroasemalta Viikki-Vanhankaupungin luonnonsuojelualueelle,
        Rastilan metroasemalta Kallahdenniemelle.

        Nature is always close by in Helsinki.
        Nature is always close by in Helsinki. / © Jussi Hellsten, Helsinki Marketing
        Keskuspuisto: luonnon rauhaa aivan kaupungin ytimessä

        Kaupungin ihmisvilinän keskellä ei mieleesi välttämättä juolahda, että toisenlainen maailma aukenee aivan Helsingin sydämessä. Helsinkiä halkoo yli satavuotias Keskuspuisto, joka alkaa etelässä Töölönlahdelta ja päättyy Haltialaan ja Vantaanjoelle, Helsingin pohjoisrajalle. Tuhannen hehtaarin laajuinen eli noin 1360 jalkapallokentän kokoinen Keskuspuisto on kymmenen kilometriä pitkä, ja edustaa hyvin Suomen etelärannikon rikasta ja vaihtelevaa luontoa.

        Tiheä metsä luo monia piilopaikkoja eläimille. Orava ja rusakko ovat tavallisimmat asukit, mutta Keskuspuistoa asuttavat lisäksi esimerkiksi hirvet mahtavine sarvineen. Hiljaisessa metsässä myös tikan koputus kantautuu kauas.

        Keskuspuiston pohjoisosassa sijaitsee peräti neljä luonnonsuojelualuetta, joista jokainen muodostaa erityisen kokonaisuutensa:

        Pitkäkosken rinnelehdossa voit ihailla luonnontilassa olevaa koskea ja rehevää kuusivaltaista lehtoa.
        Haltialan aarnialueella näet puiden koko elinkaaren, sillä luonnontilassa olevassa metsässä ovat sopusoinnussa nuoret taimet ja harmaantuneet kelopuut.
        Ruutinkosken rantalehdossa kasvaa jalopuuvaltainen joenrantametsä. Alueen erityinen silmäterä on luonnonmuistomerkiksi luokiteltu noin 200-vuotias kynäjalava.
        Niskalan puulajipuistossa pääset tutustumaan niin suomalaismetsien perinteisiin lajikkeisiin kuin eksoottisimpiin puihin muualta maailmasta. Puulajipuisto on erityisesti erilaisten lintujen suosiossa.


      • Anonyymi

        Ensimmäisenä käynnistyvät työt liittyvät esirakentamiseen, maakaasun runkoputken siirtoon ja pilaantuneiden maiden kunnostukseen. Hienoa! Saastutus loppuu viimein. Alueen väliaikaiskäyttöä laajennetaan lentotoiminnan päätyttyä: entinen lentokenttäalue avataan kaupunkilaisten virkistyskäyttöön vuoden 2021 aikana.


    • Anonyymi

      Suomessa ei ole koskaan osattu arvostaa mitään suomalaista eikä perinteistä.

      • Anonyymi

        Ei ikinä koskaan lainkaan milloinkaan. Voi valtava.


    • Anonyymi

      Kaikenlainen ilmailu lisääntyy. kolmteist ja lõpeb

      • Anonyymi

        Malmin kenttä voidaan hyödyntää tulevaisuudessa paljon muuhunkin käyttöön kuin harrastuslentämisen käyttöön. Hyödyntämiseen vain 12 vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malmin kenttä voidaan hyödyntää tulevaisuudessa paljon muuhunkin käyttöön kuin harrastuslentämisen käyttöön. Hyödyntämiseen vain 12 vrk.

        Huominen👌😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malmin kenttä voidaan hyödyntää tulevaisuudessa paljon muuhunkin käyttöön kuin harrastuslentämisen käyttöön. Hyödyntämiseen vain 12 vrk.

        Huominen👌😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huominen👌😊

        No vain yksitoista.🛫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vain yksitoista.🛫

        Nyt jo ihan kybällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malmin kenttä voidaan hyödyntää tulevaisuudessa paljon muuhunkin käyttöön kuin harrastuslentämisen käyttöön. Hyödyntämiseen vain 12 vrk.

        Only ten.


    • Anonyymi

      This is. "Crossing Horizons"

      • Anonyymi

        Voi Val ta va. eli 9


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Yksi monista ääntenkalastelijoista malmin kustannuksella. Vanha kikka ei enää toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi monista ääntenkalastelijoista malmin kustannuksella. Vanha kikka ei enää toimi.

        "Bromman kentän avaaminen uudelleen ja nopea suotuisa kehitys on erinomainen esimerkki siitä, mikä on se kehitys, mihin maailma on tällä hetkellä menossa." Valheellista propakandaa. Tosiasiassa näin:

        Ruotsin lentoasemia hallinnoiva Swedavia arvioi, että Tukholman lähellä sijaitsevaa Bromman lentokenttää ei enää kannata ylläpitää.
        Swedavian mukaan koronakriisi tekee toiminnan pitkäksi aikaa kannattamattomaksi.
        Tukholman seudun liikenne voidaan Swedavian mukaan keskittää Arlandaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Bromman kentän avaaminen uudelleen ja nopea suotuisa kehitys on erinomainen esimerkki siitä, mikä on se kehitys, mihin maailma on tällä hetkellä menossa." Valheellista propakandaa. Tosiasiassa näin:

        Ruotsin lentoasemia hallinnoiva Swedavia arvioi, että Tukholman lähellä sijaitsevaa Bromman lentokenttää ei enää kannata ylläpitää.
        Swedavian mukaan koronakriisi tekee toiminnan pitkäksi aikaa kannattamattomaksi.
        Tukholman seudun liikenne voidaan Swedavian mukaan keskittää Arlandaan.

        Mihinkäs "lentoisäntä" kessnapiperinsä vie. Kun ei paikkoja ole. Malmin lentoasemalla toimineet ilmailijat ovat pulassa, koska uutta paikkaa kentällä yhä oleville noin neljällekymmenelle pienkoneelle ja kymmenelle helikopterille ei ole tiedossa.
        No ei ole kyllä enää Malmin lentoasemaakaan. Valvomaton lentopaikka vielä viikon.


      • Anonyymi

        Ettäs kehtaat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkäs "lentoisäntä" kessnapiperinsä vie. Kun ei paikkoja ole. Malmin lentoasemalla toimineet ilmailijat ovat pulassa, koska uutta paikkaa kentällä yhä oleville noin neljällekymmenelle pienkoneelle ja kymmenelle helikopterille ei ole tiedossa.
        No ei ole kyllä enää Malmin lentoasemaakaan. Valvomaton lentopaikka vielä viikon.

        Hallia pukkaa. https://www.luoteis-uusimaa.fi/paikalliset/1500564


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettäs kehtaat!

        Ja kyllä ne kehtaavatkin.


    • Anonyymi

      No kohta saa koneita halvalla
      Loppu lähellä: iskee viikon päästä Malmin kentälle . Vihdoinkin !!
      Ulosottomies on ilmoittanut ottavansa maanantaina haltuun Malmin kentälle jääneet lentokoneet ja kopterit.

      • Anonyymi

        Kuka niitä vanhoja saastekoneita ostaa. Tattikselle romuksi.
        Malmin kentän lentokoneilla ja helikoptereilla on enää tämä viikko aikaa poistua kentän alueelta. Ensi maanantaina iskee ulosottomies.

        – Mitään viime hetken pyyntöjä lykkäämisestä ei ole tullut. Mielenkiintoista on nähdä tilanne, kun ensi maanantai koittaa, sanoo häädön toimeenpanosta vastaava kihlakunnanvouti Jussi Räikkönen Iltalehdelle.

        Mahdollista lykkäämistä Räikkönen ei pidä edes todennäköisenä. Kentän pitää hänen mukaansa olla tyhjä 15. maaliskuuta.

        – Mikäli kentälle jää jotain omaisuutta, mikä käytännössä tarkoittaa lentokoneita, siinä tapauksessa ulosottoviranomainen ottaa omaisuuden haltuunsa, kuten on tarkoituksenmukaista, Räikkönen sanoo.

        – Viime kädessä omaisuus sitten myydään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka niitä vanhoja saastekoneita ostaa. Tattikselle romuksi.
        Malmin kentän lentokoneilla ja helikoptereilla on enää tämä viikko aikaa poistua kentän alueelta. Ensi maanantaina iskee ulosottomies.

        – Mitään viime hetken pyyntöjä lykkäämisestä ei ole tullut. Mielenkiintoista on nähdä tilanne, kun ensi maanantai koittaa, sanoo häädön toimeenpanosta vastaava kihlakunnanvouti Jussi Räikkönen Iltalehdelle.

        Mahdollista lykkäämistä Räikkönen ei pidä edes todennäköisenä. Kentän pitää hänen mukaansa olla tyhjä 15. maaliskuuta.

        – Mikäli kentälle jää jotain omaisuutta, mikä käytännössä tarkoittaa lentokoneita, siinä tapauksessa ulosottoviranomainen ottaa omaisuuden haltuunsa, kuten on tarkoituksenmukaista, Räikkönen sanoo.

        – Viime kädessä omaisuus sitten myydään.

        Voi Valtava. Malmin kenttä on kuin Taunuksen takakontti, kiinni on ja pysyy!


    • Anonyymi

      alueella on aidat valmiina, tehdään alueesta sellainen missä maskittomat saavat kävellä ilman maskillisten vihapuheita, haukata palan happea , keskellä aluetta olet 0% päästöisellä vyöhykkeellä ( paikallispäästö ) , vuosien päästä alueesta voisi tulla energiakylä finland,
      alue jossa aurinkokenno laakso sekä tuulimyllykylä tuottavat suureen akkuhalliin sähköä joissa akkuautoilijat lataavat 1-9 tuntia autojaan ja samalla haistelevat alueen kasveja, sekä lepuuttavat korviaan keskustan äänistä, tehtäkööt nämä talot tattarisuon tehdas alueelle, peltivajoihin vain uretaanilevyt sisälle ja asumus on elämää vailla.

      • Anonyymi

        👍 Jes


    • Anonyymi

      Tulivat jo järkiinsä. Suojelivat pilatut rakennukset jotka ei edes Unescolle kevanneet maailmanperintö listalle. Tapiolan uimahallikin kelpasi koska alkuperäisessä kunnossa.
      Saastekoneetkin häädettiin jo meluamasta joten hiipumaan päin on lentäminen. Hyödynnytetään pian kaikkien Helsinkiläisten virkistyskäyttöön.Hienoa!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nyt tulee Voudille töitä. Ei yksikään kone tänäänkään lähtenyt entiseltä lentokentältä muualla.
        2pv. jäljellä enää.


    • Anonyymi

      Lähteneet jo. Ei tarvita Voutia. YLE: Lentokentän päällikön Gun Gustavssonin mukaan kaikki lentokelpoiset koneet ovat lähteneet kentältä ja lopullisesti lentokenttäyhdistyksen vuokraama alue tyhjenee viikonlopun aikana.

      Gustavssonin mukaan koneita on siirretty muun muassa Nummelan, Hyvinkään ja Pyhtään kentille. Koneita on myös myyty ulkomaille.
      Näkemiin (Hyvästi) ja KIITOS!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hyvä homma nyt päästään rakentamaan.

      • Anonyymi

        Olet jo jonossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jo jonossa.

        En kuulu siihen rupusakkiin joka halusi lentoaseman pois Malmilta. Asuntoja on sekä myytäviä, että vuokrattavia netti pullollaan. Ei Helsinkiin tarvitse rakentaa mitään lisää asuntoja. Pohjimpana syynä teillä on ainoastaan perisuomalainen kateus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuulu siihen rupusakkiin joka halusi lentoaseman pois Malmilta. Asuntoja on sekä myytäviä, että vuokrattavia netti pullollaan. Ei Helsinkiin tarvitse rakentaa mitään lisää asuntoja. Pohjimpana syynä teillä on ainoastaan perisuomalainen kateus.

        Kateus mistä. Ikälopusta cessnasta. No ei TOD.😜 Vai on se rupusakkia .😂
        Moni on asuntoa vailla ,itselläsi varmaan on.Sehän riittääkin Minä itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus mistä. Ikälopusta cessnasta. No ei TOD.😜 Vai on se rupusakkia .😂
        Moni on asuntoa vailla ,itselläsi varmaan on.Sehän riittääkin Minä itse!

        Vilkaise Oikotie Myytävät/vuokrattavat asunnot Helsinki. Sieltä löytyy.


    • Anonyymi

      Kiitos mutta on jo asunto Stadissa. Varmaan junantuomilla virkistyslentäjilläkin. Laittaneet "mehtää" myyntiin ja slumpannet oman luukun.

      • Anonyymi

        Menin halpaan ja ostin asunnon viikistä talvella ja silloinhan ei Malmita voinut operoida huonon sään vuoksi. Keväällä "totuus" selvisi ja halavatunmoinen meteli heti aamusta. Piperit ulisivat ja heräsin ,luulin sodan syttyneen. No "tyhmyydestä sakotetaan" ja onneksi se "meluterrori" loppui viimein. Jotkut kehtaa flöitata ettei niistä ääntä lähde,olen toista mieltä. Tosin nyt parina kesänä ovat lentäneet snadimmalla kaasulla kun kattoja hipoen lentävät. Nyt ostin kämpän jossa jossa oma piha, mukavaa kesällä istuskella kun on oma rauha ja hiljaisuus. Ja ei todellakaan He-Van koneet lennä tästä yli jatkossakaan. Vain sakeassa sumussa parina aamuna vuodessa.


      • Anonyymi

        En ole junantuoma enkä lentäjäkään, mutta mielestäni ennemmin lentokenttä Malmilla kuin asunnot junantuomille. Asunto minulla toki on junaradan varrella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole junantuoma enkä lentäjäkään, mutta mielestäni ennemmin lentokenttä Malmilla kuin asunnot junantuomille. Asunto minulla toki on junaradan varrella.

        👌 ok.


    • Anonyymi

      Mikä ihana Hiljaisuus!! Kuuluu vain linnunlaulua.

      • Anonyymi

        No niinhän sitä sanotaan että , kun "lopun näkee niin rauhan saa." Ja kyllä onkin ihanan rauhallista ulkoilla luontopoluilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinhän sitä sanotaan että , kun "lopun näkee niin rauhan saa." Ja kyllä onkin ihanan rauhallista ulkoilla luontopoluilla.

        Vastailet itsellesi öyhö. Tunnen sut.


    • Anonyymi

      Mikä ihana Hiljaisuus on lasketunut koillis Stadiin. Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe