Uskovaisvihan kylväminen

Näinseasiaon

Tiedotusvälineet kylvävät jatkuvasti lööppivalinnoillaan ja uutisoinnillaan uskovaisvihaa. Jos jossakin tapahtuu jokin vääryys ja sen tekijä liittyy edes jollain, vaikka edes löyhälläkin tavalla johonkin herätysliikkeeseen tai on seurakunnan toiminnan kanssa kytköksissä, niin toimittajat repivät aiheesta "kaiken ilon" irti suitsuttaessaan miten kaikki johtuukin itse asiassa juuri uskovaisuudesta.

Jokainen yksittäinen media tai toimittaja tietenkin puolustelee itseään puhumalla vapaasta journalismista ja pesee siten kätensä syytöksiltä jotka koskevat kiihottamista kansanryhmää vastaan. Kun tarkkastelee suuren määrän valtamedioiden julkaisemia artikkeleita jotka sivuavat uskonasioita, herätysliikkeitä tai kirkkoa, huomaa helposti uutisoinnin olevan lähes säännönmukaisesti negatiivista ja uskovaisuutta stigmatisoivaa. Yhteiseksi nimittäjäksi uutisissa kaikelle pahalle, suvaitsemattomuudelle ja yksinkertaisuudelle nousee uskovaisuus tai kristillinen perinne.

Viihdeteollisuus, suuri luomisvoimaton taiteilijoiden joukko ja käsikirjoittajat ovat jo kauan aikaa sitten huomanneet hengellisten asioiden pilkkaamisen hyväksi leipäpuuksi sillä perisyntisen ja epäuskoisen yleisön suussa tuskin mikään maistuu yhtä makealle kuin makustella uskovaisten vikoja ja puutteita. Mainiona yksittäisenä esimerkkinä tällaisesta mielenlaadusta voisi esittää vaikkapa taannoin HS:n uutisoima kummallinen juttu jossa Pirkko Saisio itse tunnustaa yrittäneensä tehdä "vihaamalleen" Päivi Räsäselle katalan tempun häväistäkseen hänet linnanjuhlissa, astumalla tahallaan (!) Päivin laahuksen päälle. https://www.is.fi/viihde/art-2000006023462.html Pirkko Saisio ei ole mikään tärkeä ihminen sinänsä eikä koko alhainen episodi ole mitenkään tärkeä mutta se kuvastaa hyvin sitä mielenlaatua jota epäuskoinen maailma osoittaa uskovaisia vastaan heidän uskonsa tähden.

Jos nykyaikana harjoitettaisiin esim. elokuvateollisuudessa ja valtamedioissa samanlaista tyhmyyden, rikollisuuden yms. niputtamista yhteiseksi nimittäjäksi esim. homoseksualisuuden tai ihonvärin kanssa niin kyllä alkaisi yhteiskunnassa myrskytä. Kyllä "intelligenssit" nousisivat jo barrikaadeille kun jo siitäkin anarkistit nousevat sateenkaarilippujensa kanssa muurien päälle hillumaan jos joku uskaltaa olla eri mieltä siitä onko esim. homoseksuaalisuus "normaalia". Sellainen ihminen ristiinnaulitaan suurella julkisella älämölöllä.

42

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästä olen kanssasi samaa mieltä 🤓

• äläjeesustele

Anteeksianna rikollinen kärsi hänen lapsistaan.

• äläjeesustele kirjoitti:

Anteeksianna rikollinen kärsi hänen lapsistaan.

❓❓❓❓❓

• eugeniikanlait
        usko.vainen kirjoitti:

❓❓❓❓❓

Et sinä jeesustelija kysymysmerkeillä rikollisten lapsista pyhimyksiä tee.

• Näinseasiaon
        usko.vainen kirjoitti:

❓❓❓❓❓

Ei tarvitse ihmetellä hänen sekavuuttaan. Ilmeisesti uskovaisviha on niin syvää ettei se enää löydä johdonmukaisia sanoja.

• eugeniikanlait kirjoitti:

Et sinä jeesustelija kysymysmerkeillä rikollisten lapsista pyhimyksiä tee.

En kenestäkään 😃 teetkö sinä ❓

• Näinseasiaon kirjoitti:

Ei tarvitse ihmetellä hänen sekavuuttaan. Ilmeisesti uskovaisviha on niin syvää ettei se enää löydä johdonmukaisia sanoja.

🤔 joo......

• näinsemeneee

He toteuttavat Jumalan ennustuksia ...

Joh. 15:19
      Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

Joh. 15:23
      Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.

Joh. 17:14
      Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

Ilm. 12:12
      Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

• luottehelvetin

Se perkele syntyy ihan anteeksiannettujenne seuraavasta sukupolvesta.

• taastätäsamaa

Et taida huomata omaa homoseksuaalisuusvihaasi. Se on sinun mielestäsi sallittua, koska se on Raamatussa, kirjoitat. Se on ällöttävää, sairasta....mutta sinun mielesi ei pälkähdä, että vihaat ihmisiä. Sinusta uskovaisviha ( niin kuin sanot) on väärin ja samalla levität samaa vihaa homoseksuaalisia ihmisiä vastaan itsekin.

Mielestäni sinä kiihotat kansaryhmää vastaan täälläkin, julkisuudessa, mutta se sopii sinulle.

"Jos nykyaikana harjoitettaisiin esim. elokuvateollisuudessa ja valtamedioissa samanlaista tyhmyyden, rikollisuuden yms. niputtamista yhteiseksi nimittäjäksi esim. homoseksualisuuden tai ihonvärin kanssa niin kyllä alkaisi yhteiskunnassa myrskytä." Olet oikeassa. Ei saa, mutta sinun kaltaisesi kristityt nuputtavat kaiken pahan homouteen.

Meidän ihmisten on elettävä yhdessä halusimmepa tai emme. Luemme lehdistä päivitellen rasistien teoista ja kiitämme onneamme, ettemme ole "väärän värisiä." Samaan aikaan saamme inhoten väistää niitä ihmisiä, jotka vihaavat ja kuvaannollisesti sylkevät niiden päälle, jotka tuntevat toisin. Ei tarvitse olla "yksi joukosta" kun loukkaantuu teidän käytöksestänne. Tavallinen sivistynyt ihminen loukkaantuu rasismistakin, vaikka itse ei ole "väärän värinen".

Kun teitä katsoo, tulee miettineeksi, oletteko syntyneet tuollaisiksi koska se antaa laillisen oikeuden katsoa alaspäin muita ihmisiä.

• Näinseasiaon

Minua todella ihmetyttää nuo väitteesi koska en ole eläissäni vihannut yhtäkään homoseksuaalia. En ole koskaan vihannut heitä yleisesti enkä edes tunne yhtään homoseksuaalia jota voisin "vihata" erityisesti.

• taastätäsamaa

EHKÄ, en tiedä mutta oletan että olet ihiminen joka ei tiedosta tunteitaan tai valehtelee itselleen..tai nyt minulle.

• Näinseasiaon
        taastätäsamaa kirjoitti:

EHKÄ, en tiedä mutta oletan että olet ihiminen joka ei tiedosta tunteitaan tai valehtelee itselleen..tai nyt minulle.

Tai ehkäpä sinä (tahtoisit) että asia olisi niin, jotta maailmankuvasi selittyisi paremmin, jonka mukaan minä "vihaan" homoseksuaaleja?

Kuten jo sanoin, en ole koskaan vihannut homoseksuaaleja. Se on kokonaan eri asia että kristittynä uskon kirkon sanoman jonka mukaan homoseksuaalisuus on syntiä. Tosin en itsekään ole synnitön sillä minulla on muita syntejä. Se mikä minua ja monia homoseksuaaleja tässä erottaa, on se että minä tunnustan omat syntini, mutta yleensä te homoseksuaalit ette tunnusta sitä synniksi vaikka kirkkomme ja Raamattu niin selkeästi opettaa.

• taastätäsamaa

Kirjoitat, ettet vihaa. No, ainakin loukkaat kuvailullasi heistä. Ehkä kuvailusi ei lähde vihasta vaan..öö..mm..Jeesuksen esimerkistä? Sanoistasi ja kielikuvistasi päätellen sinun syntisi on esimerkiksi loukkaava puhe. Puheen sanotte tulevan sydämestä joten sydämesi on täynnä rumaa kieltä.

Olen ihmisoikeusaktivisti ja sitä syystä tartun tähän homoteemaan. En siis ole homo enkä puhu omassa asiassani.

• taastätäsamaa kirjoitti:

Kirjoitat, ettet vihaa. No, ainakin loukkaat kuvailullasi heistä. Ehkä kuvailusi ei lähde vihasta vaan..öö..mm..Jeesuksen esimerkistä? Sanoistasi ja kielikuvistasi päätellen sinun syntisi on esimerkiksi loukkaava puhe. Puheen sanotte tulevan sydämestä joten sydämesi on täynnä rumaa kieltä.

Olen ihmisoikeusaktivisti ja sitä syystä tartun tähän homoteemaan. En siis ole homo enkä puhu omassa asiassani.

Kerrotko mitkä olivat ne sanat mitkä loukkaavat homoja 🤔❓

• Näinseasiaon
        taastätäsamaa kirjoitti:

Minusta taas vaikuttaa siltä että kaikkien aiemminkin kirjoittamiesi kirjoitusten valossa sinä olet jonkinlainen "ammattiloukkaantuja" joka "loukkaantuu" aina kun joku ei edusta samaa näkemystä kuin itse edustat. Eihän siinä mitään, toki sinulle siihen on vapaus mutta se on jo aika paksua että alat selittämään "loukkaamiseksi" näkemyksiä jotka eivät edusta sukupuolivähemmistö-anarkiaasi.

No, uhriutuminen on nähty teikäläisten "ihmisoikeusaktivisten" yleiseksi tavaksi vetäytyä kuoreensa kuin kilpikonna ettei tarvitse vastata väitteistään. Tietoinen uhriutuminen toimii tietyissä yhteyksissä mutta jos yrität keskustella toisen kanssa tasavertaisesti, hänen leimaaminen "loukkaajaksi tai Vihaajaksi" johtaa yleensää siihen että kysytään perusteita joita et sitten pystykään esittämään. Esim. nytkin jouduit itse peruuttamaa väitteesi siitä että minä muka vihaan homoseksualeja. Ohitit asian aika kevyesti. Se olisi hyvä jok ojotenkin osoittaa tai jos muuttaa mielensä niin olisiko sopivaa edes myöntää virheensä?

• taastätäsamaa

KATSOTAANPAS.

Sinä kirjoitit uhrutuvasti kun väitit, ilman todisteita, että jos kristityt ovat osallisina joissakin rikoksissa, lehdistö ottaa sen aivan erityisesti esiin, mutta et kyennyt esittämään todisteita. Jos esimerkiksi pedofiili on toiminut kristilisissä seurakunnassa, se tuodan esiin aivan samoin kuin kyseinen henkilö olisi toiminut missä muualla nuorten parissa.

"Minusta taas vaikuttaa siltä että kaikkien aiemminkin kirjoittamiesi kirjoitusten valossa sinä olet jonkinlainen "ammattiloukkaantuja" joka "loukkaantuu" aina kun joku ei edusta samaa näkemystä kuin itse edustat. Eihän siinä mitään, toki sinulle siihen on vapaus mutta se on jo aika paksua että alat selittämään "loukkaamiseksi" näkemyksiä jotka eivät edusta sukupuolivähemmistö-anarkiaasi."

"eivät edusta sukupuolivähemmistö-anarkiaasi."
        Anarkia on yhteiskunnan ja sen lakien vastaista toimintaa. Minä siis loukkaannun kun loukkaat näkemyksistäsi jotka eivät edusta sukupuolivähemmistö-yhteiskunnan ja sen lakien vastaisuuttani.

Voisitko kertoa, mitä täsmällisesti tarkoitat? Kun keskustellaan, on syytä ensin määritellä käsitteet jotta ei tarvitsisi selittää jotakin joka johtuu väärin ymmärryksestä.

• taastätäsamaa

Korjaan:

Minä siis loukkaannun kun loukkaat näkemyksistäsi jotka eivät edusta sukupuolivähemmistö-yhteiskunnan ja sen lakien vastaisuuttani.

pitää olla:

Minä siis loukkaannun kun loukkaat näkemyksiäni jotka eivät edusta sukupuolivähemmistö-yhteiskunnan ja sen lakien vastaisuuttani

• rikollistenanteeksianto

Te itse olette tämän kaiken jeesustelullanne kylväneet.
      Nyt tämä kaiken anteeksianto kantaa hedelmää, nauttikaa anteeksiannon hedelmistä.

• Ihmettelyä

”Tiedotusvälineet kylvävät jatkuvasti lööppivalinnoillaan ja uutisoinnillaan uskovaisvihaa.”

Löytyisikö pari esimerkkiä?

• Näinseasiaon

Löytyy mutta en viitsi kaivaa vain siksi että joku anonyymi typerys kieltää niiden olemassaolon koska tahtoo kieltää tosiasiat.

• Kauheinta tietysti on, että naisetkin puhuvat. Käyttävät sanaa, alamaiset ja alhaissyntyiset, syntiset, heidän pitäisi olla hiljaa ja kysyä kotona mieheltään jos haluavat jotain tietää.

• >> Tiedotusvälineet kylvävät jatkuvasti lööppivalinnoillaan ja uutisoinnillaan uskovaisvihaa. <<

Minusta se menee niin, että muiden mokat kiinnostaa ihmisiä enemmän kuin onnistumiset.
      Niinpä nuo mokat päätyy lööppeihin ja media saa kaipaamiaan klikkauksia ja mainostuloja.

Onnistumisetkin kiinnostaa, jos lukijalla on mahdollisuus kokea jakavansa tuo onnistuminen. Eli joku NHL-kiekkoilijan hattutemppukin kelpaa uutiseksi, kunhan sankari on suomalainen.

• Näin yhteiskunta vähitellen ajautuu kohti massailluusiota.
      Asiantuntija esitys kiitos.

Mikä olisi se näkemys - illuusio- jota kohti olisi syytä tavoitella jokaisella on kuitenkin ajatuksensa, näkemyksensä, illuusionsa. Ei tämä ole uskontojen yksinoikeus.

Britit tekevät parhaansa osoittamalla brexit illuusion mahdottomuuden, voidaan toki erota kunhan tehdään sopimus kaikista erottavista asioista? Siis mistä silloin erottiin
      Mikä olisi vastakohta

• Vihan kylväjä palvelee, tuo esille erillisyden hirmuisuuden. Kuka pärjää yksin, yksilö tai yhteisö,

• kiiikks

Eiköhän uskovaisten asenne meihin ei uskovaisiin ole syynä uskonnonvastaisuuteen koska juttunne ovat täyttä soopaa!Turha uhriuta jos julistaa että MINUN USKONLAHKO pääsee taivaaseen jne.Täyttä soopaa kun kutsukirjettä tuskin löytyy.

• 🤔 sinä siis vihaat uskovia koska me olenme menossa taivaaseen. Se kutsukirje on sinullekin Raamatussa evankeliumeissa..

• Näinseasiaon

Jos tarkastellaan kristillisen kirkon historiaa ja nimenomaan marttyyrihistoriaa niin siinä näyttää toistuvan aina sama kuvio kautta kirkon 2000 -vuotisen historian ja tänäkin päivänä: epäluulon, vihan ja vainonkin kylväminen kristittyjä kohtaan toteuttajana on aina antikristillinen valtio ja sekulaari/antikristillinen lainsäädäntö.

Toinen määräävä tekijä on virkavallan käsistä tavalla tai toisella päässeet hallitsemattomat kansanjoukot joiden keskuudessa alkaa esiintymään erilaisia remuavia, verenjanoisia ja kostonhaluisia porukoita joille ei "riitä" valtiovallan harjoittamat toimenpiteet kristittyjä vastaan.

Nämä kaksi tekijää ovat kaikkina aikoina olleet ne välineet joiden kautta Perkele on villinnyt maailmassa kristittyjen vainoja! Siksi on niin tärkeää ymmärtää että yhteiskunnan muuttuminen lainsäädännön ja yleisen ilmapiirin kautta vihamielisemmaksi tai välinpitämättömäksi kristillistä uskontoa ja yhtenäiskulttuuria kohtaan on portti antikristillisempien voimien ja vaikutusvaltojen astua sisään ja ottaa isännän paikka.

Kenenkään edes vapaissa suunnissa ei sen takia tulisi iloita luterilaisen kirkon yhteiskunnalisen vaikutusvallan vähenemisestä ja väestöpaosta sillä samassa suhteessa vähenee myös yhteiskunna suoja kristillisiä arvoja vastaan ja mennään takaisin kohti sulaa pakanuutta.

On turhaa unennääköä tuudittautua epäuskoisen maailman tyhjiin lupauksiin "suvaitsevaisuudesta ja uskonvapaudesta". Kenenkään ei pidä langeta siihen erehdykseen että kuvittelee Perkelettä tyhmäksi. Ei! hän on meitä yhtäkään paljon väkevämpi ja oma voimamme on turhaa vääryyden valtaa vastaan, vain Herrassa ja Herran kanssa me voitamme maailman, Perkeleen ja synniin vallan. Kristus on polkenut käärmeen pään murskaksi jo Golgatalla ja riisunut häneltä vallan.

Mutta muistakaa Pyhän raamatun varoitus: aivan viimeisinä aikoina Saatana päästetään vielä lyhyeksi ajaksi kahleistaan ja sitten alkaa se suuri(n) ahdistus josta Jeesus opetti ettei kukaan pelastuisi ellei niitä päiviä olisi lyhennetty mutta valittujen tähden ne päivät on lyhennetty. Olemme hyvin nopeassa tahdissa etenemässä kohti sitä aikaa. Kristillisyys näyttää inhimillisesti katsottuna joutuvan häviöön. Mutta se joka vahvana loppuun asti pysyy,eikä luovu uskosta; pelastuu!

• Muslimit tykkää uskovista.

Mutta entäs se ympärileikkaus.

• Näinseasiaon
        fari.g kirjoitti:

Muslimit tykkää uskovista.

Mutta entäs se ympärileikkaus.

Fantasioit peitellysti kristittyihin kohdistuvalla väkivallalla koska et uskalla pelkurina ilmaista suoraan todellisia ajatuksiasi. Onko sinun noin paha olla?

• kui2

Kyllä te paraikaakin vaalien alla piireissänne rukoilette että suomeen tulis se oikeanlainen eduskunta ja hallitus ja että koko suomessa " kristilliset arvot olisivat läpitunkevia kaikkialla yhteiskunnasa"<- Patmos radiosta kuultua puhetta,Ahvio tai Pasi - en muista nyt kumpi - tuo tarkoitanee että kaikki kansa taipuisi tietyntynlaisen kristillisen näkemyksen noudattajaksi, ja kaikki muu ajattumalli saisi väistyä, eikö vain tarkoitakin?

No - "esivalta on Jumalalta", eli käy miten käy se on J:lan tahto ja napinat pois? Eli saa nähdä kuuleko Jumala rukoukset ja antaako mieleisenne esivallan mutta jos ei annakaan niin se on sittenkin Jumalan tahdon mukainen koska se on aina Jumalan antama kokoonpano? Ja kaiken esivallan puolesta on rukoiltava vaikka siellä on "väärää" suuntautumistakin, vaiko vain osan?

Siis katsotaan nyt mitä Jumala tekee ja minkälaisen esivallan suomelle antaa..

• Onneksi uskovaisilla ja kirkolla ei ole enää asevoimia, eivätkä he voi päästää vankeja vapaiksi, vaikka saisivatkin heistä raakoja sotureita.

• Näinseasiaon

Mielenkiintoinen tuo sinun mielikuvitusmaailmasi!

• qwmet87

Kaikessa tässä on yksi erittäin hyvä asia.
      Nimittäin se, että Jeesus tulee ja meidän
      uskovien vapautuksen päivä on lähellä.

Odotellessamme Jeesusta, me koetamme
      saada mahdollisimman monta ihmistä
      uskomaan Jeesukseen ja mukaan taivaaseen.

Mutta maailma on vihannut ensin Jeesusta
      ja sitten uskovia. Maailma vihaa Jeesusta
      koska Jeesus puhui ja puhuu totuuden.
      Maailma vihaa uskovia samasta syystä kuin
      se vihaa Jeesusta. Käsittämätöntä mutta
      totta, että maailma vihaa Totuutta eikä
      tahdo tietää Totuudesta.

Maailma ei tunne meitä koska se ei tunne Jeesusta.

• >Käsittämätöntä mutta
        totta, että maailma vihaa Totuutta eikä
        tahdo tietää Totuudesta.

Tietysti tahdomme. Unohdatte vain aina todistaa sen Totuutenne. Inttäminen ja "julistaminen" ovat täysin turhaa vaivaa, sillä vain todistaminen on se joka merkkaa. Mikähän ihme tässä on niin mahottoman vaikeaa ymmärtää?

• Näinseasiaon.

Millä tavalla SINUN elämäsi on vaikeutunut viime vuosina?

Mitä sellaista haluaisit tehdä, mitä nyt et pysty?

• kui2

Tietyt kristilliset tahot eivät halua ja toivo muuta kuin että "kristilliset arvot olisivat läpitunkevia kaikkialla yhteiskunnassa"<- Patmos radiosta kuultua puhetta.

Mitäs tuo merkitsee kaikkien muiden äänelle yhteiskunnassa, niiden hiljentämistä ja alasajoa varmaan, no mitä tuommoinen ajattelu sisältää, vihaako - ei ainakaan muiden arvojen hyväsymistä jos ei vihaakaan..

Ts.kaikki vaan noudattamaan tietyn ryhmän kristillisiä arvoja!? - Selkeämmin ei asiaa voi ilmaista kuin tuossa yhdessä lauseessa on ilmaistu.

• kui2

Ps. muistan lauseen tarkkaan, koska kirjasin sen ylös. Nämä tahot eivät hyväksy muutta ajattelua kuin omansa...aika totalitääriseltä kuullostaa..

• taastätäsamaa

Eikös Päivi Räsänen ole sanonut, että Raamatun pitää olla lain yläpuolella?

• Mutta, mutta eikös Jumalanne ole myöskin koston jumala ja kirjoitusten mukaan vielä pitkävihainen.

"Sillä minä, Herra sinun Jumalas, olen kiivas Jumala, joka etsiskelen isäin pahat teot lasten päälle, kolmanteen ja neljänteen polveen, jotka minua vihaavat;

Ja teen laupiuden monelle tuhannelle, jotka minua rakastavat, ja pitävät minun käskyni."

Luultavasti somevihaajien kosto ei yllä noin pitkälle kuin yllä oleva lainaus kertoo.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2426
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2066
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      115
      1681
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1533
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1477
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1016
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      957
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe