Perushoito ja terveydenhoito kuuluvat tietysti vanhusten normaaliin palveluun julkisella puolella. Nykyiset vanhukset ovat aika hyvätuloisia: töitä on ollut koko työiän kaikille tarjolla eikä koulutuksia ole kyselty. Lapset ovat sittemmin vieneet ehkä heiltä jo osan omaisuudesta. Tätä heistä huolehtimisen kokonaisuutta täytyisi hajottaa. Näin pelkästään hoitajamitoitus jää vaaliteemaksi. Nykyisten vanhusten perintöverotusta voitaisiin tietysti korottaa ja saada tästä tuloja hoitajamitoitukseen.
Tarvitaan myös uusia yrittäjiä, jotka tarjoavat maksullisia hoivapalveluja eri tasoisina, vaikka ystäväkäyntejä kerran viikossa tai kahdessa vanhainkodeissa, jonka voisivat vanhusten lapset tilata ja kustantaa ellei vanhus itse kykene hoitamaan asioitaan. No, tiedän kyllä, että tästäkin perilliset kinastelevat, kuka heistä maksaa tämän vaikkei kukaan heistä pääsisi itse käymään. Tarvitaan myös uusia yksityisiä erilaisia palvelu- sekä asuntokomplekseja, jotta erilaisia palveluja haluaville maksukykyisille huonokuntoisille löytyisi sopiva koti.
Uusia yritysideoita ja vaativuudeltaan vaihtelevia hoiva-alan töitä voisi olla tarjolla monenlaisia, joten töitä löytyisi isolle joukolle ihmisiä. Moniin töihin riittäisi pelkkä kiinnostus tai lähihoitajan koulutus. Työllisyyden nosto on itse asiassa se tärkein tavoite ja siitä seuraa muu.
Vanhustenhoitoa käsitelty julkisuudessa liian isolla painotuksella?
eivielävanhus
0
54
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024457Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816