Aina vaan kirvelee!

reissaaja

Kävin viime vuoden puolella Brasseissa ja siellä tuli sekstailtua erään paikallisen naisen kanssa. No yhtenä kertana kävi sitten niin, että kumi puhkes vauhdissa. Kumpikaan ei asiaa huomannut siinä tohinassa.

Noin kahden viikon päästä tuosta tapahtumasta alkoi virtsaputkessa tuntua lievää kirvelyä. Ei pelkästään virtsaputken päässä, vaan syvemmälläkin putkessa. Kun kuusi viikkoa oli kulunut, kävin Suomessa paikallisessa terveyskeskuksessa testeissä. Testattiin klamydia ja tippuri. Vanupuikko työnnettiin virtsaputkeen ja sen jälkeen pissattiin purkkiin. Kummatkin negatiivisia. Koska kirvely vaan jatkui, menin seuraavaksi sukupuolitautilääkärin otille. Hän ei kirjoittanut lähetettä mihinkään lisätesteihin, vaan määräsi suoraan 10 päivän antibiottikuurin (tetrasykliini) 'epämääräisiin tuntemuksiin'.

Nyt on kulunut neljä päivää tuon kuurin loppumisesta, eikä mitään vaikutusta ole ollut. Kirvely jatkuu edelleen. Tuntuisi jopa, että se olisi hieman voimistunut. Pissaaminen ei mitenkään tunnu pahalta, eli se ei lisää kirvelyä. Jos kyseessä olisi klamydia tai jokin
virtsatietulehdus, niin luulisi, että tuo antibiottikuuri olisi kyllä parantanut sen ?

Seuraavaksi ajattelin mennä Hyks:in sukupuolitautien polille. Täytyy vissiin odottaa ainaskin kaksi viikkoa, että tuon kuurin vaikutus
elimistöstä häviää ? Mitähän testejä kannattais niiltä vaatia siellä Hyksissä ?
Jos Hyksiin menee, niin mennääks siellä ensin lääkärin puheille ja vasta sitten testiin ?

16

3332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ymmärrä

Mulla ihan samat oireet ja klamydia ja tippuri negatiivisia. Sain Moskovassa. En ymmärrä mistä hiiskatista on kyse. Viititkö kertoa, jos saat tiedon siellä sp tautien polilla. Pliis. Ois tosi tärkeää. Sain tänään nuo tippuri- ja klamydiakokeen tulokset ja oon ihan poikki enkä jaksais heti mennä uudestaan testiin.

• En ymmärrä

Mailiosote [email protected]

Ois kiva saada jotain "vertaistukea". Mä lupaan kans, että jos kun vaiva selviää, niin kirjoittelen siitä, jahka tiedän osoitteesi.

Vaivat mistä kerroit on täysin identtiset mun vastaavien kanssa ja mun riskikokemus sattui 2.1. tänä vuonna.

• jästi

Nyt hyvät herrat molemmat mitä pikimmin testaamaan kaikki mahdollinen HIV:istä klamydiaan!!! Ette te voi olla noin sinisilmäisiä, että käytte ottamassa vaan ne testit, joihin tauteihin oireenne viittaavat, kun kontaktinne ovat tapahtuneet maissa, joissa sukupuolitautien kirjo on aivan eri luokkaa kuin kotimaassa???!!! Teillä voi olla ihan mitä tahansa, jopa jotain sellaista, mitä ei meilläpäin tunneta, ts. täällä hyvin harvinainen sukupuolitauti!

• reissaaja

Se tässä on tarkoituksenakin. Siis että kaikki testattaisiin. Selitin molemmille lääkäreille, että olen ollut Brasseissa. Se asia ei vaan näyttänyt kumpaakaan hetkauttavan mihinkään
        suuntaan. Terveyskeskuslääkäri ei edes vaivautunut vilkaisemaan heppiäni, että näkyiskö siinä mitään ulkopuolisia merkkejä mistään taudista. Määräsi vaan klamydia- ja tippuritestiin.

Sama asenne oli myös tuolla sukupuolitautien erikoislääkärillä. Sanoin sille että jos otettais vielä myko- ja ureaplasmatestit. Mutta se ei tohtorille sopinut. Tokaisi vaan jotta ei niillä
        ole mitään vaikutusta, vaikka sulla sellaiset olisikin. Antoi vaan suoraan sen antibiottikuurin ja sanoi että kyllä se siitä. Ei syytä huoleen. Ihmeellinen asenne alan ammattilaisella.

HIV-testin tuloksen saan tietää perjantaina. Sitä mäkin tässä pelkään, että mulla on jokin todella eksoottinen tuliainen, jota on vaikea löytää testeissä. Odottelen nyt ensin pari viikkoa, että tuo antibiotti on varmaan poistunut elimistöstä ja meen sitten polille.

• ???
        reissaaja kirjoitti:

Se tässä on tarkoituksenakin. Siis että kaikki testattaisiin. Selitin molemmille lääkäreille, että olen ollut Brasseissa. Se asia ei vaan näyttänyt kumpaakaan hetkauttavan mihinkään
        suuntaan. Terveyskeskuslääkäri ei edes vaivautunut vilkaisemaan heppiäni, että näkyiskö siinä mitään ulkopuolisia merkkejä mistään taudista. Määräsi vaan klamydia- ja tippuritestiin.

Sama asenne oli myös tuolla sukupuolitautien erikoislääkärillä. Sanoin sille että jos otettais vielä myko- ja ureaplasmatestit. Mutta se ei tohtorille sopinut. Tokaisi vaan jotta ei niillä
        ole mitään vaikutusta, vaikka sulla sellaiset olisikin. Antoi vaan suoraan sen antibiottikuurin ja sanoi että kyllä se siitä. Ei syytä huoleen. Ihmeellinen asenne alan ammattilaisella.

HIV-testin tuloksen saan tietää perjantaina. Sitä mäkin tässä pelkään, että mulla on jokin todella eksoottinen tuliainen, jota on vaikea löytää testeissä. Odottelen nyt ensin pari viikkoa, että tuo antibiotti on varmaan poistunut elimistöstä ja meen sitten polille.

Kertokaas kuinka vittumainen tuo tippuritesti on? En olisi ikinä uskonut itsestäni, vaikka kuinka päissäni olisin, että ajelisin paljaalla.. Nyt kuitenkin näin kävi. Luulenpa vielä että tuo seuralaiseni viettää aika vapaata elämää, joten kertokaas hieman mitä kaikkea kuuluu perusteelliseen testiin? Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille!

• kokenut mies
        ??? kirjoitti:

Kertokaas kuinka vittumainen tuo tippuritesti on? En olisi ikinä uskonut itsestäni, vaikka kuinka päissäni olisin, että ajelisin paljaalla.. Nyt kuitenkin näin kävi. Luulenpa vielä että tuo seuralaiseni viettää aika vapaata elämää, joten kertokaas hieman mitä kaikkea kuuluu perusteelliseen testiin? Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille!

Minulla on ollut aikoinaan suhteita naisiin (suomessa) ja tietysti ilman kumia :(
        Ja sama homma kun ylempää luin...eli muutaman päivän päästä tuntuu kirvely...eli kysyin kumppanilta (siis uusi kumppani) onko tautia....väitti ettei ollut ... molemmat testeihin...Eikä ollut mitään tauteja.Minun kirvelyyn ei löydetty syytä,mutta itse opiskellen tiedän et kysessä on eturauhas tulehdus(bakteeri pohjainen)ei tartu....kiusaa vaan miestä...Hoito on sitten toinen asia...ensin kuuri eturauhas tulehdukseen jollei auta...toinen perään....ei välttämättä sittenkään....kuumia kylpyjä...lämpimää päälle !!!! Älä istu kylmällä...aina joku alusta. Toivon pikaista paranemista.

• sankkeri
        ??? kirjoitti:

Ja pah. Jos kestät verikokeen oton käsivarresta, niin kestät tippuritestinkin. Se on sellainen hyyyyvin ohut metallitikku, jonka päässä on pieni pumpulitukko. Se ei ole korvankaivamiskepakko! Operaatio kestää osaavalla lääkärillä noin sekunnin. Sen jälkeen aristaa kustessa jonkin aikaa. Tosin kävin oireettomana, joten tämä jälkikirvely saattaa olla oireellisella vähän voimakkaampaa. Tätä touhua ja sen kivuliaisuutta liioitellaan aivan älyttömästi.

• mitä tilaa
        reissaaja kirjoitti:

Samantapaisia kokemuksia siitä lääkäristä jonka vastaanotolla olin tuon saman jutun takia. Tulin harrastaneeksi kännipäissäni suojaamatonta häntimistä Saariselällä pari vuotta sitten.

Oireet kesti 6 viikkoa. Kipee koko ajan, kuseminen ei tehnyt kipeää.

Ensiksi Doximysin 10 päivän kuuri, ei vaikutusta.
        Sen jälkeen Zithromax, muistaakseni vain 6 tablettia. Ei vaikutusta.
        Sitten lopulta Duracef-kuuri 20 kpl hevostabletin kokoisia pillereitä. Sillä lähti.

Oli siis joku pasilisko - mikä se oli, jäi arvoitukseksi, kaikki tavanomaiset klamydia/tipi/HIV-kokeet otettiin, negatiivisia

• pete
        mitä tilaa kirjoitti:

Samantapaisia kokemuksia siitä lääkäristä jonka vastaanotolla olin tuon saman jutun takia. Tulin harrastaneeksi kännipäissäni suojaamatonta häntimistä Saariselällä pari vuotta sitten.

Oireet kesti 6 viikkoa. Kipee koko ajan, kuseminen ei tehnyt kipeää.

Ensiksi Doximysin 10 päivän kuuri, ei vaikutusta.
        Sen jälkeen Zithromax, muistaakseni vain 6 tablettia. Ei vaikutusta.
        Sitten lopulta Duracef-kuuri 20 kpl hevostabletin kokoisia pillereitä. Sillä lähti.

Oli siis joku pasilisko - mikä se oli, jäi arvoitukseksi, kaikki tavanomaiset klamydia/tipi/HIV-kokeet otettiin, negatiivisia

Niin, no, hiv:hän tuossa muutaman viikon aikana ei olisi edes tullut testeissä näkyviin. Mutta sen oireet eivät ole kirvelyä...

• HIV ?
        pete kirjoitti:

Niin, no, hiv:hän tuossa muutaman viikon aikana ei olisi edes tullut testeissä näkyviin. Mutta sen oireet eivät ole kirvelyä...

vasta 3 kk sen häntimishomman jälkeen - olis näkynyt siinöä jos jotain olisi ollut

• En ymmärrä
        reissaaja kirjoitti:

Ei munkaan heppiä lääkäri edes vilkaissut. Klamydia ja tippuri vaan testaukseen ja niistä negatiiviset. Kuppatestiin sain lähetteen parin kuukauden päähän. Ajattelin, että katotaan nyt se kuppa ja HIV ensin ennenkuin aletaan tekemään muita lisätutkimuksia. Kuukausi pitäis vielä odottaa HIV-testiä myös.

Kerrohan reissaaja negatiivinen tuloksesi perjantaina, niin mäkin saan helpotusta omaan huoleeni. Johonkin yleismaailmalliseen juttuun nämä oireet viittaa, mutta en silti usko HIV:iin.

• En ymmärrä
        kokenut mies kirjoitti:

Minulla on ollut aikoinaan suhteita naisiin (suomessa) ja tietysti ilman kumia :(
        Ja sama homma kun ylempää luin...eli muutaman päivän päästä tuntuu kirvely...eli kysyin kumppanilta (siis uusi kumppani) onko tautia....väitti ettei ollut ... molemmat testeihin...Eikä ollut mitään tauteja.Minun kirvelyyn ei löydetty syytä,mutta itse opiskellen tiedän et kysessä on eturauhas tulehdus(bakteeri pohjainen)ei tartu....kiusaa vaan miestä...Hoito on sitten toinen asia...ensin kuuri eturauhas tulehdukseen jollei auta...toinen perään....ei välttämättä sittenkään....kuumia kylpyjä...lämpimää päälle !!!! Älä istu kylmällä...aina joku alusta. Toivon pikaista paranemista.

Tsekkasin eturauhastulehduksen oireet ja erittäin hyvin vastas mun oireita. En tiedä oonko siihen päälle vielä suggestoinut itselleni pahoinvointia ja viluntunnetta.

Katon joka tapauksessa HIV:in ja kupan, mutta kiitti sulle kuule vinkistä. Voi olla, että oon kärsiny eturauhasen tulehduksesta jo aiemmin.

• reissaaja
        sankkeri kirjoitti:

Ja pah. Jos kestät verikokeen oton käsivarresta, niin kestät tippuritestinkin. Se on sellainen hyyyyvin ohut metallitikku, jonka päässä on pieni pumpulitukko. Se ei ole korvankaivamiskepakko! Operaatio kestää osaavalla lääkärillä noin sekunnin. Sen jälkeen aristaa kustessa jonkin aikaa. Tosin kävin oireettomana, joten tämä jälkikirvely saattaa olla oireellisella vähän voimakkaampaa. Tätä touhua ja sen kivuliaisuutta liioitellaan aivan älyttömästi.

Ei se vanupuikon pyörittely virtsaputkessa niin kauhealta tuntunut. Paljon pahempaa oli pissiä purkkiin heti tuon toimituksen jälkeen. Kirveli niin hemmetisti. En tiedä johtuiko se sitten pelkästään virtsaputken ärsyyntymisestä (olin 4 tuntia virtsaamatta ennen tuota) vai siitä, että mulla tosissaan on jotain pöpöjä siellä. Pahin kirvely laimeni kuitenkin parin tunnin sisällä.

• reissaaja
        En ymmärrä kirjoitti:

Ei munkaan heppiä lääkäri edes vilkaissut. Klamydia ja tippuri vaan testaukseen ja niistä negatiiviset. Kuppatestiin sain lähetteen parin kuukauden päähän. Ajattelin, että katotaan nyt se kuppa ja HIV ensin ennenkuin aletaan tekemään muita lisätutkimuksia. Kuukausi pitäis vielä odottaa HIV-testiä myös.

Kerrohan reissaaja negatiivinen tuloksesi perjantaina, niin mäkin saan helpotusta omaan huoleeni. Johonkin yleismaailmalliseen juttuun nämä oireet viittaa, mutta en silti usko HIV:iin.

Lekuri soitti aamulla. Tulos: negatiivinen. Täytyy sanoa, että kyllä helpotti tuon jälkeen. Mutta kyllä mä silti aion mennä sinne polille tän kirvelyn vuoksi.

• Niina

Kokemuksen äänellä puhun vaikka nainen olenkin. Odottele rauhassa se HIV-testi, jos siinä ei mitään, niin lopeta hermoilu. Katsot rauhassa rauhoittuuko tilanne, älä räplää heppiäs tai pese sitä yltiöpäisesti, käytä apteekista ostettuja pesuaineita, joissa sama ph kuin iholla, älä saippuoita. Ota noita kuumia kylpyjä.
      Jalkojasi voit lämmitellä kuumassa merisuolavedessä. Lopeta hermoilu! Seuraa tilannetta ja katso paheneeko se, mutta älä HERMOILE! Voip olla, että heppi-parka on ärsyyntynyt leikistä ja tarkkailun kohteena olemisesta. Antibiootti kannattaa syödä loppuun ja vielä siitä viikko odotella ihan rauhassa, enne kuin lähtee epäilee lääkkeen voimaa.

Jätä sekstailu joksikin aikaan.

Tsemppiä sinne ja reipasta ulkoilmaelämää :))

• Niinuska

Kirvely ei ole aina klamydiaa ja en uskoisi, että HIV alkaa siten...ei tosin jälkimmäisestä ei tietoa. Oletteko ajatelleet, että herpes ei aina aiheuta kauheita rakkuloita vaan myös haavaumia ja sitä ei voi havaita testeissä...tai lääkärit eivät edes epäile ellei ole akuutti tilanne päällä.Kirvely on siihen kuuluvaa molemmilla sukupuolilla. Toisilla oireeton ja toisilla uusii turhankin usein. Yleensä eka kerta on sitä tuskaa! Ei hoitoa vaan ainoastaan lievitystä/puudutusta ja estolääkettä löytyy mikäli tilanne äityy pahaksi/toistuvaksi.
      Sen kans pitää oppia elämään ja kärsimään mutta ei siihen maailma kaadu :)Tosin "reissaaja"ensikerralla koita pitää vauhti hallinnassa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe