Paljonko syrjäytynyt näkee ihmisiä?

Kilpikonnankarva

Näen ehkä keskimäärin joka toinen viikonloppu ystäviäni, joita minulla on joku 3-4 kpl. En harrasta mitään, enkä oikeastaan ole kiinnostunut maailman menosta taikka nykyajasta. Olenko syrjäytynyt?

28

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haharhaluulo

      En tiedä oletko syrjäytynyt, mutta ystäviä sinulla ei ainakaan ole.

      • Anonyymi

        no onhan sil ystäviä .. nolla on ei yhtään ja hänellä on 3 - 4


    • hyhyhy

      Kerran 2-5kk välein näen jotain tuttua.
      Muuten näen kadulla olevia ihmisiä.
      Baarissa olen koittanut käydä tutustumassa, mutta eipä sieltäkään löydä ketään.
      Naisia ei voi lähestyä, miehet, varsinkin homot/hintit, on ärsyttäviä.

      Eipä tässä jaksa enää yrittää yhtään mitään.
      Tullut selväksi etten kuulu tähän yhteiskuntaan.
      Kunhan saisin hieman rahaa säästettyä niin lähden pois Suomesta.

      • szds

        Kaukana sivistyneistä, eli sinun luonasi. Kiinteistöstäkään ei tarvitse huolehtia, psykopaattiloisen pesä on jo pilalle saastunut.


      • Anonyymi

        Homohurjastelijat käy kimppuun kuin sika limppuun jos ei osaa varoa niitä


      • Anonyymi

        Suomi on kieltämättä sellainen maa, että jos putoaa sosiaalisten piirien ulkopuolelle niin sisälle ei ole takaisin asiaa. Itse suunnittelen ihan samaa kunhan saan rahaa taskuun ni poistun Suomesta ainakin hetkeksi, ihmiset on liian ilkeitä toisilleen täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on kieltämättä sellainen maa, että jos putoaa sosiaalisten piirien ulkopuolelle niin sisälle ei ole takaisin asiaa. Itse suunnittelen ihan samaa kunhan saan rahaa taskuun ni poistun Suomesta ainakin hetkeksi, ihmiset on liian ilkeitä toisilleen täällä.

        -Ulkomailla tulee entistä yksinäisemmäksi, sillä pelkästään kielimuuri estää kunnolla tutustumasta kantaväestöön, ja kulttuurilliset erot voivat olla todella yllättäviä.
        -Yleensä ihminen turvautuu pulloon, kun odotukset on liian korkealla. ja pettymys valtaa mielen.
        -Turha syyttää peiliä, jos naama on vino ;-)).
        P.S. Mitä väliä on moisella asialla, jos sen hyväksyy, ja ei tee siitä ongelmaa?


      • Anonyymi

        Millä tavalla elämä muuttuu kun muuttaa pois Suomesta? vai muututko sinä itse tuntiessasi etäisyyttä asioihin jotka vaivasivat sinua täällä? Entä jos ne tulevatkin huntuna perässäsi tai ovat jopa jo mukanasi kun lähdet pakomatkalle omasta elämästäsi? Ne lymyävät jossakin missä unelmasi nukkuvat ja haastavat kaiken uuden mitä kohtaat. Voisitko, lähtemättä minnekään, sanoa joka aamu itsellesi: tänään teen jotakin toisin? Vuoden 365 päivän aikana teet 365 asiaa toisin kuin ennen ja kun kirjaat ne huolellisella käsialalla ruutuvihkoon näet muutoksen määrän ja voiman. Tiedän että ajattelet: hassua. Mutta niin kuuluu ollakin, sillä järkevä elämä on kivipaasi, turha taakka.


    • Anonyymi

      Näen kavereita suunileen kerean vuodes...
      Mut on historiassa tehdyt virheet ja nykyiset sairaudet ... mm ylipaino ja muut jotka vei mut sairaseläkkeelle.
      Yksin olen hyvin paljon... ja koen syrjäytyneeni vaikka seuraan nettstä maailminanmenoa niin sosiaalisesti oon syrjäytyny.. ja hullua on et oon nainenki vielä.
      Miehille oma tilanne on tyypilisempää.

    • Anonyymi

      Syrjäytyneellä ei ole oikeita ystäviä. Vain kavereita, joita ei kiinnosta ja heitä tulee nähtyä kerran vuodessa tai kahdessa. Muuten ainoa ihmiskontakti on kaupankanssa yms muut pakolliset ihmisten ilmoilla tapahtuva asiointi.

    • Anonyymi

      ei se ystävien määrä ole mikään " mitta " maailma menee omaa tahtiaan. mistä asioista pidät? hae kirjastosta kirjoja,lue .tai ei tarvi olla lukemista vaikka lehtiä.muuta tekemistä ajatella itelleen kuin puhelimen " pyörittämistä " ei kaikille tarvi vastailla watsapp viestiin ja olla heti että"tavoitetaan" johonkin kommenttiin.luulempa että puhelimella keskustelet ? aloita siitä mistä asioista pidät ?saiko kysyjä tästä mitään vinkkiä:)?

    • Anonyymi

      Syrjäytynyt varmaan näkee ihmisiä yhtä paljon kuin syrjäytymätönkin... mutta onko sillä loppupeleissä mitään merkitystä, näkeekö paljon vai vähän, koska yksin synnyt ja lopuksi yksin kuoletkin...joten mikä on pointti asiassa?

    • Anonyymi

      On olemassa muitakin ketkä osaavat kyseenalaistaa nykymaailmaa. Toivottavasti löydät oikeat tyypit. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Et ole syrjäytynyt, elleivät ystäväsikin ole

    • Anonyymi

      Et ole syrjässä missään. Samoin minullakin. Ei kaikki hömpötys vaan nappaa.

    • Anonyymi

      Et ole syrjäytynyt. Viihdyt vaan paremmin itsekseen

    • Anonyymi

      Kuka sanoo, mitenkä toisten pitää elää. Jokainen elää omaa elämäänsä. Tutkijat keksivät uusia nimikkeitä kaikille asioille. Syrjäytyminen on yksi niistä. Monet voi olla tyytyväinen elämäänsä yksin, eikä todellakaan ole syrjäytynyt. Me kaikki muodostamme oman elämän ja ollaan tyytyväisiä, ilman lokerointia.

    • Anonyymi

      Puhun puhelimessa ehkä kerran kuukaudessa. Netissä viikottain pieniä tarinoita.
      En edes halua tavata. Sairastumisen ja ohitusleikkauksen jälkeen 1.5v sitten eristäydyin.
      Koska rahaa ei ole käytössä kuten kuuluu, valehtelen että en pysty tulemaan, enkä ota vastaan.
      Häpeä on liian suuri.

      • Anonyymi

        Mitä järkeä torjua ihmiset sen takia, että mielestäsi sinulla ei ole tarpeeksi rahaa? Toinen ongelmahan on sitten se, että he tulevat juurikin siksi että sinulla on rahaa. Sitten taas valittaisit siitä.
        Haloo.


      • Anonyymi

        Et taida ymmärtää aloittajaa.
        Jos ei pysty elämään samaa elämää ystävien kanssa, ei ne ystävät kovin pitkään viitsi ottaa yhteyttä.
        Jos ei ole varaa lähteä ravintolaan missä menu on 250€ alkaen, ja joku Rosso ei kiinnosta, niin minkä teet.
        Kaikki eivät ole haaskalla, ja jos on koko ystäväpiiri tietystä yhteiskuntaluokasta, niin siinä se sitten oli.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole ketään kavereita en käy juuri muuta kuin kaupassa,baareissa en ole käynyt kun 90-luvulla jotenkin ei enää yksin sinne uskalla lähteäkään on kait muuttunut nekin mestat niin ettei sielä osaisi ollakaan.Rahasta ei olisi kiinni jos haluisi matkustella ym mutta se kynnys olsi liian iso nykyään.Luulen et kaveripiirin katoaminen johtuukin siitä kun myin yritykseni josta sain suhteellisen suuret rahat,olen ostellu parit kesämökit,asuntoja,autoja aika lailla mitä huvittaa niin nämä asiat mielestäni johti yksinäisyyteen.Vuosia olen kyllä suunitellut hankkia naisystävän mutta ikääkin jo 5kymp niin taitaa olla jo se juna mennyt kohdaltani.

    • Anonyymi

      Niin, pitäisi ensin määritellä mitä syrjäytyneellä tarkoitetaan, jokainen kun saattaa sen käsittää eri tavalla.
      Joku tuossa yllä väitti että aloittajalla " ei ole ystäviä". Mun mielestä yksikin hyvä ystävä riittää. Jos on useampien kanssa kuitenkin tekemisissä niin mielestäni on jo aika sosiaalinen.
      Toiset tarvitsevat enemmän omaa aikaa, omaa tilaa ja yksinoloa.
      Itselläni ei ole tällä paikkakunnalla yhtäkään tuttua, kaveria, saati sitten ystävää. Muutin tänne viime vuoden lopussa. Käyn lähinnä töissä ja palaan kaupan kautta kotiin. Viikonloput olen miesystävällä ja puhelimitse juttelen viikottain joko lasten tai siskoni kanssa. Siinä mun sosiaalinen elämä enkä oikeastaan kaipaa juuri muuta.
      En harrasta yhtään mitään eikä sellaiseen ole rahaakaan. En voisi kuvitella hyppiväni jossain ryhmäliikunnassa pieruja pidätellen hikisenä ja jalat tutisten :/ hyi.
      Työhaastattelussa toki kannattaa valehdella harrastavansa vaikkapa uintia, onhan se nyt peräti outoa jos et muka MITÄÄN harrasta.
      Pojallani on valitettavasti lähes sama tilanne, tyttöystävää tapaa mutta muuten ei tunne täältä ketään. Toivon että tilanne paranisi kun hakeutuu syksyllä kuntouttavaan. Itse en oikein välitä muista ihmisistä mutta toivoisin että pojallani olisi muutama kaveri joiden kanssa tehdä jotain.

    • Anonyymi

      Taitaa koko puhe syrjäytymisestä olla melko turhaa. En tiedä mistä oikein on tullut velvollisuus tavata usein "ystäviä" ja yleensäkin ihmisiä.
      Perheellisellä on työnsä ja perhe-elämä, joten ei oilisi paljoa aikaa juosta tapahtumissa ja ystävien ja tuttujen kanssa. Kun vanhenee, niin ei jaksa enää pitää kovin moneen tuttuun tai ystävään yhteyttä. Työelämä on hyvin vaativaa, varsinkin yksityisellä sektorilla.

      Omasta muijastakin olen huomannut, että nyt vanhempana (pian 60v ikää, minä 63v) hän on karkottanut kaikki ystävänsä, jos niitä oikeita koskaan on ollutkaan. Selitys on, että ei jaksa. Kyllä kai hänellä joku tuttu vielä on, jonka kanssa joskus puhuu puhelimessa. Työelämässä kuulemma tapaa aivan tarpeeksi työkavereita ja ns. asiiakkaita, eli esikouluikäisiä lapsia.

      Hänkin tykkää tästä hiljaisesta kesämökkielämästä, jota harrastetaan ainakin 8 kk vuodesta mökillä, jossa ei ole edes kunnon sähköjä ja juoksevaa vettä. Aggregaatista ja akuista saa paljon apua sähköongelmiin. Nyt olen itse mökillä tätä kirjoittamassa. Työt loppuivat jo yli kolme vuotta sitten ja eläke alkaa syksyllä, jos itse sille mennä. Muussa tapauksessa työttömyyteni jatkuu.

      On aika turhauttavaa hakea töitä, kun ikinä ei enää iän vuoksi kutsuta edes työhaastatteluihin asti. Olen IT-alan ammattilainen, jonka tekniikkaosaaminen on hyvin vanhaa, ja kysyntää ei Suomessa ole, syynä myös se, että töitä on viety hyvin matalan palkkatason kehitysmaihin pois Suomesta.

      • Anonyymi

        puhe syrjäytymisestä turha ? okei no sä olet ainakin jäävi keskustelemaan siitä.
        Et tiedä mitä se on !


    • Anonyymi

      Pitääkö hakea huolissaanolotukea kansainväliseltäeläkelaitokselta?

    • Anonyymi

      Haluaisin perustaa kantasuomalaisten syrjäytyneitten yhdistyksen.

      • Anonyymi

        Persut Ry ?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe