Huiiii iiiiiik nyt jännitetään

hurjaa.ajoa

Ei jaksa aina ymmärtää mutta, tuo auto ajaa about 90km/h turunväylän alamäkeen, nopeusrajoitus 100km/h. Painaa jarrua moottoritiellä??? Sen jälkeen mitä havaitsin taustapeilistä niin tämä autoilija hiljensi vauhtia niin paljon että siellä raskaampi liikennekkin alkoi ohittamaan tässä nissan kuskia.

Toinen asia mitä saa ihmetellä (saan toki sisältöä tästä elämääni, kiitos siitä) mulla ei ole koskaan vielä ollut ajoneuvoa enkä sellaista ajanut jossa vauhti ei hiljene ihan vaan nostamalla jalkaa kaasupolkimelta. Että jos vähän haluaa hiljentää vauhtia niin jarrun painaminen on aivan yli liioiteltu, nosta vähän jalkaa kaasupolkimelta ja kas vauhti hiljenee. Aiheutat jonoon ihan liian suuren nopeuden hidastuminen painamalla jarrua jos sellaiseen ei ole ihan oikeasti tarvetta.


https://streamable.com/8tai0

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko tie märkä vai jäässä? Jos jäässä ja alla kesärenkaat (tai huonot talvirenkaat), voi olla ihan paikallaan ajella hitaasti. Jarrun käyttökin on ihan hyvä idea, sillä saa helposti aika hyvän kuvan siitä, millainen pito todellisuudessa on.

      Itse olen ajanut autoja, jotka eivät tuossa alkavassa alamäessä hidastaisi jalkaa kaasulta nostamalla. Päin vastoin, vauhti sen kun kiihtyisi.

      Kun ei voi tietää, voi vain arvailla. Mitään kummempaa vaaraa tuosta tuskin aiheutui, ja kun liikennettäkään ei näyttäisi juurikaan olevan, niin tuskinpa tuo pahaa tutkostakaan aiheutti.

      • Video oli aika selkeä. Lätäköt eivät olleet jäässä, siis ei tiekään. Tien pinta oli lievästi märkä, mutta ihan normiolosuhteet. Vasemmalla kaistalla tuskin ajettiin ylinopeutta. Mitään ihmeellistä ei tapahtunut. Ei jarruttelua ole kielletty, liikenteen häirintä on, mutta siitä ei liene ollut kysymys.


      • RealStopSpeed

        Olen melko varma että jarruttelija etsi oikeaa pyhtymisnopeutta.


      • RotanOhjeillaTaivaaseen
        RealStopSpeed kirjoitti:

        Olen melko varma että jarruttelija etsi oikeaa pyhtymisnopeutta.

        Ehkä se oli Rotta joka yritti etsiä ja hahmottaa edes itselleen keksimäänsä oikeaa pysähtymisnopeutta.


    • RattiRaivo

      Rattiraivo valtaa autoiljan hyvin herkästi nykyään. Ei tarvitse ajaa mitenkään väärin tai sääntöjen vastaisesti, riittää kun vain on samlla tieosuudella ja ajaa hiukan eri tavalla kuin itse ajaisi.

      • täydellisyydentavoittelu

        Jos kaikki menee kuin Strömsössä (täydellisesti), niin moottoritiellä harvemmin on tarve koskea jarrupolkimeen. Ainoastaan siinä vaiheessa kun on siirrytty pois moottoritieltä ja ollaan liittymärampilla, niin aloitetaan se jarrutus.


    • Vvhh

      Saattaapi olla, että kuljettaja otti vakionopeussäätimen pois päältä jarrua polkasemalla. Eihän se tietysti paras tapa ole...

      Muuten...antakaa toisten ajaa kuten osaavat/haluavat, keskittykää oman ajosuorituksenne parantamiseen sen sijaan.
      Aivan varmasti jokaisen omasta ajamisestakin löytyy huomautettavaa, jos sitä katsoo kanssaliikennöijän näkövinkkelistä.

      • SarvetPäässäAinaKeulilla

        Suomalaiselle miehelle kasvaa sarvet päähän kun hän istuu autonsa ratin taakse. Sen jälkeen sarvipäälle muut liikenteessä ovat haastajia, kilpailijoita, reviirille tunkeutujia ja laumanjohtajaksi haluavia pyrkyreitä. Näille kaikille sarvipään on näytettävä niiden paikka, joka on sarvipään lauman hierargiassa tämän alapuolella. Näyttäminen tapahtuu useimmiten hampaat irvessä kiihdyttelynä, kiilaamisena, turhana jarrutteluna ja valoshown avulla. Kaikkien on ajettava kuten tämä raivoava sarvipää haluaa.
        Ja tämä Suoli24:n liikenne-palsta on täynnä näitä sarvipäitä. Kukaan ei sitä tietenkään myönnä, edes itselleen, vaan pyrkivät omaa ylivertaisuuttaan ja kuviteltua osaamistaan tuomaan esille erilasilla ohjeilla ja opetuksilla.


    • cr-v

      Totta tosiaan. Joku jarrutti. Sellaista sattuu joskus.

      • että.näin

        Juuh, ajaahan jotkut ylinopetta ja antavat tilaa vaikka se on mahdotonta, niin ja vaihtavat kaistaa takaa nopeammin lähestyvistä piittaamatta. Esim. muuan cr-v kirjoittaa näin tekevänsä, tuntenet tyypin.


      • ÄläRuokiTrollia
        että.näin kirjoitti:

        Juuh, ajaahan jotkut ylinopetta ja antavat tilaa vaikka se on mahdotonta, niin ja vaihtavat kaistaa takaa nopeammin lähestyvistä piittaamatta. Esim. muuan cr-v kirjoittaa näin tekevänsä, tuntenet tyypin.

        Näille trolleille on yhteistä se, kuten tässäkin huomataan, etteivät voi lopettaa kommentointiaan ja samojen, yhtä "hauskojen" kirjoitusten lähettelyä. Tosihauskoja kirjoituksiaan kritisoiville ei voi jättää viimeistä sanaa, silloin trolli ikäänkuin myöntäisi epäonnistuneensa ja olevansa väärässä. Tähänkin kirjoitukseen että.näin-nimimerkki varmasti kirjoittaa lisää samaa "hauskaa" paskaansa kuin yllä mutta harmikseen minä en enää ruoki häntä tämän enempää. Lisäerektiota ja tyydytystä saamastaan huomiosta ei tässä ketjussa enää ole saatavilla, ainakaan minun toimesta.


      • että.näin
        ÄläRuokiTrollia kirjoitti:

        Näille trolleille on yhteistä se, kuten tässäkin huomataan, etteivät voi lopettaa kommentointiaan ja samojen, yhtä "hauskojen" kirjoitusten lähettelyä. Tosihauskoja kirjoituksiaan kritisoiville ei voi jättää viimeistä sanaa, silloin trolli ikäänkuin myöntäisi epäonnistuneensa ja olevansa väärässä. Tähänkin kirjoitukseen että.näin-nimimerkki varmasti kirjoittaa lisää samaa "hauskaa" paskaansa kuin yllä mutta harmikseen minä en enää ruoki häntä tämän enempää. Lisäerektiota ja tyydytystä saamastaan huomiosta ei tässä ketjussa enää ole saatavilla, ainakaan minun toimesta.

        Ei siinä mistään hauskuudesta ole kysymys, kun huonoista ajotavoistaan raportoinutta asiasta sopivasti muistutetaan.
        Vaikka haukkumisesi ja nimittelysi nyt kiville karahti niin saithan kuitenkin pahan mielesi purettua, toivottavasti helpotti!!!!


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Ei siinä mistään hauskuudesta ole kysymys, kun huonoista ajotavoistaan raportoinutta asiasta sopivasti muistutetaan.
        Vaikka haukkumisesi ja nimittelysi nyt kiville karahti niin saithan kuitenkin pahan mielesi purettua, toivottavasti helpotti!!!!

        Hyvät hyssykät sentään, miten sinä nimimerkki varas jaksat jatkaa mökellystäsi.
        Jakutuksesi jostain muusta aihesta on virheellinen, johtuneeko sitten henkisen terveytesi.....
        Tuohon jankuttamaasi asiaan en ota kantaa koska se ei liity aiheeseen.
        Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että pystykö vai en kannanottoon.
        Ei ajatus mihinkään haihdu, sinun vain pitää ymmärtää oman henkisen terveytesi....
        Äläpäs tee omia johtopäätöksiä asioista joihin henkisen terveytesi .....


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Hyvät hyssykät sentään, miten sinä nimimerkki varas jaksat jatkaa mökellystäsi.
        Jakutuksesi jostain muusta aihesta on virheellinen, johtuneeko sitten henkisen terveytesi.....
        Tuohon jankuttamaasi asiaan en ota kantaa koska se ei liity aiheeseen.
        Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että pystykö vai en kannanottoon.
        Ei ajatus mihinkään haihdu, sinun vain pitää ymmärtää oman henkisen terveytesi....
        Äläpäs tee omia johtopäätöksiä asioista joihin henkisen terveytesi .....

        Taas teet noin. Miksi? Minä vain sanon miten asia on, ja sitten vielä olet täällä vain riitelemässä ja jos se ei ole enää siellä missä pitääkin olla, niin hyvä. Mutta jos ei halua kommentoida asiaa ja jos on pakko saada nykyään ei ollut rajaa, niin anna minun muistuttaa mitä tuo on sanonut. Se on tärkeää.


      • että.näin

        Voi jumalauta! Eikö tässä saa edes haukkua rauhassa!!! Se on tärkeää!


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Voi jumalauta! Eikö tässä saa edes haukkua rauhassa!!! Se on tärkeää!

        Kyllä nyt nimimerkki varas trollia ahistaa.


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Kyllä nyt nimimerkki varas trollia ahistaa.

        Mutta kyllä minä pärjään. Siirryn muille palstoille kirjoittelemaan muiden nimimerkeillä....


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Mutta kyllä minä pärjään. Siirryn muille palstoille kirjoittelemaan muiden nimimerkeillä....

        Nyt perhana lopetat nimimerkkini käytön!!!


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Nyt perhana lopetat nimimerkkini käytön!!!

        En pysty. Se on minusta niin hauskaa ja olenhan todellinen huumorimies jonka varmasti kaikki ovat huomanneet. Lisäksi en omista selkärankaa joten en uskalla kirjoittaa mitään omalla nimimerkillä.


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        En pysty. Se on minusta niin hauskaa ja olenhan todellinen huumorimies jonka varmasti kaikki ovat huomanneet. Lisäksi en omista selkärankaa joten en uskalla kirjoittaa mitään omalla nimimerkillä.

        Tuosta typerästä tyylistäsi näkee, että sinä et ole minä!!


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Tuosta typerästä tyylistäsi näkee, että sinä et ole minä!!

        Niin, tyylini on varmaan typerä mutta minä kuitenkin olen sinä.


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Niin, tyylini on varmaan typerä mutta minä kuitenkin olen sinä.

        Ääkiö!


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Ääkiö!

        Tyhkä!


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Ääkiö!

        Sori, tuli kirjoitus virhe. Piti sana että tyhmö!


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Sori, tuli kirjoitus virhe. Piti sana että tyhmö!

        Sorry, kirjoittaminenkaan ei ole parhaita puoliani. Kirjaimia en osaa laittaa oikeisiin paikkoihin sanoissa ja myös yhdyssanat ovat minulle vaikeita.


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Sorry, kirjoittaminenkaan ei ole parhaita puoliani. Kirjaimia en osaa laittaa oikeisiin paikkoihin sanoissa ja myös yhdyssanat ovat minulle vaikeita.

        Tulee kyllä paha mieli kun käytät nimimerkkiäni koko ajan!


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Tulee kyllä paha mieli kun käytät nimimerkkiäni koko ajan!

        Sinähän se minun nimimerkkiäni aloit ensin käyttämään joten minullehan se pahan mielen pitäisi tulla. Mutta sinähän olet minä vaikka muuta väität.


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Sinähän se minun nimimerkkiäni aloit ensin käyttämään joten minullehan se pahan mielen pitäisi tulla. Mutta sinähän olet minä vaikka muuta väität.

        Tosin nyt en ole enää varma, aloitko sinä käyttää minun nimimerkkiäni vai aloinko minä käyttää sinun nimimerkkiäsi. Mutta minähän olen oikeassa, vaikka olisi tapahtunut mitä, joten julistan sinut häviäjäksi.


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Tosin nyt en ole enää varma, aloitko sinä käyttää minun nimimerkkiäni vai aloinko minä käyttää sinun nimimerkkiäsi. Mutta minähän olen oikeassa, vaikka olisi tapahtunut mitä, joten julistan sinut häviäjäksi.

        Niin, sinä olet kyllä oikeassa, mutta koska sinä olet myös minä, julistat myös itsesi häviäjäksi. Kun seuraavan kerran käytät minun nimimerkkiä, yritä silloin selviytyä voittajaksi.


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Niin, sinä olet kyllä oikeassa, mutta koska sinä olet myös minä, julistat myös itsesi häviäjäksi. Kun seuraavan kerran käytät minun nimimerkkiä, yritä silloin selviytyä voittajaksi.

        Eihän tämä nyt mene yhtään niin kuin piti.


      • että.näin
        että.näin kirjoitti:

        Eihän tämä nyt mene yhtään niin kuin piti.

        Se johtuu siitä, että olet sinä ja minä ja hän ja he. On varmasti hankalaa voittaa ja hävitä samaan aikaan. Joko voisit ottaa oman nimimerkin käyttöön?


    • kakskkkaaa

      Veikkaan että siellä on joku mummeli ajoloomassa, haetaan vähän kukkamultaa kevättä varten ja viimeksi oltiin liikenteessä 3 viikkoa sitten, vai oliko 3 vuotta sitten. Tästäkö kiennyttään vasemmalle, ei ku oikhealle, kun ei oikeen näje enää kuin auton keulan ja vauhtiakin on niin kamalasti jos vähän hiastaisi vauhtia, jou kiennytään vasemmalle.. eiku oikealle..

      Alkaa keväällä nämä ikääntyneemmät taas ajeloomaan..
      Eräässä parkkihallissa hallit puomit vaan lenteli kun paappa ajeli, koitti ottaa lippua, sitten avasi auton että ylettyisi paremmin ottamaan lippua ja auto lähtikin käsistä. Onneksi ei loukannu itseään kun oli jalka auton ulkopuolella vissiin, eikä ketään jäänyt alle. Tämä ei päässyt videolle harmillisesti..

      Eilen Tukholmankadulla ikkäämpi kuske ajelooo, ryhmä päiväkotilaisia tulossa ratikkakiskojen yli suojatietä pitkin aikuisten ohjaamana. Onneksi ohjaaja pysähtyi lapsineen, paappa painoi menee..
      Tästä on videokin, saattaa olla päivälehdessä jos julkaisevat..

      • paljon.mahdollista

        Aivan mahdollista, että mamma kukkamultaa hakemassa. Tai voi se toki olla tämä palstojen virtuoosi, jo reilusti ajokyvyltään taantunut "viisas", jonka vaihdin hieman lisääntyessä oli pakko jarruttaa että kaistalla pysyisi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      312
      10389
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2321
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2149
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1924
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1806
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1388
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      57
      1316
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1312
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1286
    Aihe