Muistakaa persut se.
Persujen käyttämä Matu -sana on vihapuhetta
tutkintapyyntö
23<50
1Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Oon haaveillut vaan susta...Sinkku oon ollut kokoajan...
Vastaukset 23
Vanhimmat
Persu nimitys on vihapuhetta.
Tarkoitatko että on vihapuhetta sanoa "perussuomalainen" , kieltämättä se kyllä kuulostaa meitä aitoja suomalaisia kohtaan vihapuheelta.
Muistan lapsena kun samalla kadulla olevien perheiden lapsia kiellettiin leikkimästä meidän kanssa. Aikuisena vasta ymmärsin, että he olivat niitä aitoja suomalaisia, joita tarkoitat. Viiden pisteen vihje: Jokaisen pihalla seisoi joko Lada tai Elite. Meidän pihalla mersu, ja sen kyljessä yrityksen logo.
"Persujen käyttämä Matu -sana on vihapuhetta "
Eipäs ole.
Se on lyhenne maahantulijasta tms.
Onko kantasana vihapuhetta?
Ja onko persu vihapuhetta?
Entäs femakko?
Tai kukkahattutäti?
Ei ole! Se tarkoittaa laittomasti maassa olevaa tai paperitonta maahantunkeutujaa.
Matu sana ei voi olla vihapuhetta, eikä solvaa mitään kansanryhmää. Se tarkoittaa maahantulijaa, ja niitä on niin monestä maasta ja kulttuurista, ettei se voi tarkoittaa millään jotain tiettyä ryhmää.
MAahan TUnkeutuja - lapin ruotsin rajalta tulisi kaikki sellaiset tunkeutujat käännyttää, JOSS asianmukaista matkustusasiakirjaa ei mukana ole.
Yksinkertaiselta se kuulostaa.
Dublinin sopimuksen perusteella varmaankin toteutettavissa.
Mikä nykyään ei olisi vihapuhetta? Sana maahanmuutto pitäisi kieltää. Sen ääneen sanomisesta tulisi rankaista. Suomi hiljaiseksi!
Valtion virkaelätti Päivi Nergi on vihapuhesana kantasuomalaiselle veronmaksajalle.
V. 2015 Suomeen tulleet olivat kaikki olevinaan pakolaisia. Kun myöhemmin todettiin, etteivät he ole pakolaisia, niin ryhdyttiin puhumaan, että he ovatkin maahanmuuttajia. Koska sana -pakolainen sai negatiivisen sisällöin, niin sana pitäisi vihapuheena tehdä perussuomalaisille rangaistavaksi. Muut, kuten vasemmistolaiset voisivat sitä käyttää edelleen.
Höpöhöpö! Ei ole, vaan realismia ja laissa ei ole sellaista pykälää edes olemassa jossa MATU olisi kielletty. Minä ainakin käytän matua tästä edeskin päin ihan sitten reilusti, niin kuin maahantulijoista kuuluukin sanoa lyhenne, eli matu.
Hakkarainen on kansanedustaja, hänen sanavalintansa on enemmän tarkkailun alla ja täytyy olla käytäntöjen mukaista. Mutta ei se häneltäkään ole laissa kielletty. Mutta me muut kumminkin sanotaan ihan reilusti mitä sanotaan. Etkä sä eikä lukaan muukaan voi meille yhtään mitää kuin purra hammastas ja kihistä kiukusta. Maaseudun tulevaisuus on muuten oikeasti hyvä lehti, kunhan sipilän ja mätä keskustajohdon linjat karsitaan pois.
Onko lyhenteet ma=maanantai,
pe=perjantai su=sunnuntai, Hyks=Helsingin yliopistollinen keskussairaala yms yms
Naurettavaa nillitystä selkeästä, kaiken kertovasta matu -sanasta (maahantulija).
No ei se poliisin mielestä ole. Tein Hakkaraisen vaalimainoksesta rikosilmoituksen, eikä ilmoitus johtanut esitutkintaan. Poliisi siis hyväksyi Hakkaraisen vaalimainoksen (joka oli Hakkaraisen autossa) eikä se poliisin mukaan ole kansanryhmää vastaan kiihottamista.
Kukin pitäköön tulkinnastaan kiinni. Minulle matu on maahan (laittomasti) tunkeutuja, joka pitäisi välittömästi leirittää niin pitkäksi aikaa, että pyytää päästä kotiinsa.
Koska olen ystävällinen ihminen, voin hyväksyä sen kotimatkan kustannukset halvimmalla liikennevälineellä valtion varoista maksettavaksi.
Olkoon tämä vihapuhetta jos joku niin tahtoo.
>> Tein Hakkaraisen vaalimainoksesta rikosilmoituksen, eikä ilmoitus johtanut esitutkintaan.>>
*vahingoniloinen*
Miten olisi Rajojen rikkoja tai Rajanrikkojat. Maaliviivan väärinkäyttö. Ulkolaisvahvistus. Tarpeeton turismi.
Ma-to Ma-tot - Maattomat.
Matut on vaan poistettava tästä maasta kaikki. Aina on maahantunkeutiujilta talikoilla mahat puhkottu ja suolistettu. Kaikki MaahanTunkeutujat saa ihan saman kohtalon.
Matu, mistä tulet, sinne menet. Maaseudun tulevaisuus.
Eihän nämä Ali-matut taikauskoineen nyt montaa miljardia veronmaksajille
maksa vuodessa, joten olkaamme kiitollisia Suomen miljardin dollarin
miehelle, Jihad Sipilälle.
Matu on oikein söpö sana, voisin antaa sen jopa kissalleni jos kissan omistaisin.
Kaikissa sanoissa tullaan käyttämään eri muunnelmia, jos niitä aletaan kutsumaan vihapuheeksi ja kielletyksi. Ihmisen on siitä viisas, että osaa mukautua eri tilanteissa. Nerkeei sana on löytänyt jo paljon muunnoksia, jos niitä halutaan käyttää.
Halal-aho tunnetaan peitellyn natsisista puheistaan