Persujen käyttämä Matu -sana on vihapuhetta

tutkintapyyntö

Muistakaa persut se.

23

<50

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aah-käh-käh

      Persu nimitys on vihapuhetta.

      • ertr

        Tarkoitatko että on vihapuhetta sanoa "perussuomalainen" , kieltämättä se kyllä kuulostaa meitä aitoja suomalaisia kohtaan vihapuheelta.


      • tosi_aito_suomalainen
        ertr kirjoitti:

        Tarkoitatko että on vihapuhetta sanoa "perussuomalainen" , kieltämättä se kyllä kuulostaa meitä aitoja suomalaisia kohtaan vihapuheelta.

        Muistan lapsena kun samalla kadulla olevien perheiden lapsia kiellettiin leikkimästä meidän kanssa. Aikuisena vasta ymmärsin, että he olivat niitä aitoja suomalaisia, joita tarkoitat. Viiden pisteen vihje: Jokaisen pihalla seisoi joko Lada tai Elite. Meidän pihalla mersu, ja sen kyljessä yrityksen logo.


      • "Persujen käyttämä Matu -sana on vihapuhetta "

        Eipäs ole.
        Se on lyhenne maahantulijasta tms.

        Onko kantasana vihapuhetta?

        Ja onko persu vihapuhetta?

        Entäs femakko?

        Tai kukkahattutäti?


    • Matut_ulos

      Ei ole! Se tarkoittaa laittomasti maassa olevaa tai paperitonta maahantunkeutujaa.

    • uskokaa-tämä-

      Matu sana ei voi olla vihapuhetta, eikä solvaa mitään kansanryhmää. Se tarkoittaa maahantulijaa, ja niitä on niin monestä maasta ja kulttuurista, ettei se voi tarkoittaa millään jotain tiettyä ryhmää.

      • varma_kuumaveristentunku

        MAahan TUnkeutuja - lapin ruotsin rajalta tulisi kaikki sellaiset tunkeutujat käännyttää, JOSS asianmukaista matkustusasiakirjaa ei mukana ole.

        Yksinkertaiselta se kuulostaa.
        Dublinin sopimuksen perusteella varmaankin toteutettavissa.


    • Suomi.hiljaiseksi

      Mikä nykyään ei olisi vihapuhetta? Sana maahanmuutto pitäisi kieltää. Sen ääneen sanomisesta tulisi rankaista. Suomi hiljaiseksi!

      • pakkocusetettu

        Valtion virkaelätti Päivi Nergi on vihapuhesana kantasuomalaiselle veronmaksajalle.


      • xxxgxxgg

        V. 2015 Suomeen tulleet olivat kaikki olevinaan pakolaisia. Kun myöhemmin todettiin, etteivät he ole pakolaisia, niin ryhdyttiin puhumaan, että he ovatkin maahanmuuttajia. Koska sana -pakolainen sai negatiivisen sisällöin, niin sana pitäisi vihapuheena tehdä perussuomalaisille rangaistavaksi. Muut, kuten vasemmistolaiset voisivat sitä käyttää edelleen.


    • NekruSosiaalitoimistosta

      Höpöhöpö! Ei ole, vaan realismia ja laissa ei ole sellaista pykälää edes olemassa jossa MATU olisi kielletty. Minä ainakin käytän matua tästä edeskin päin ihan sitten reilusti, niin kuin maahantulijoista kuuluukin sanoa lyhenne, eli matu.

      Hakkarainen on kansanedustaja, hänen sanavalintansa on enemmän tarkkailun alla ja täytyy olla käytäntöjen mukaista. Mutta ei se häneltäkään ole laissa kielletty. Mutta me muut kumminkin sanotaan ihan reilusti mitä sanotaan. Etkä sä eikä lukaan muukaan voi meille yhtään mitää kuin purra hammastas ja kihistä kiukusta. Maaseudun tulevaisuus on muuten oikeasti hyvä lehti, kunhan sipilän ja mätä keskustajohdon linjat karsitaan pois.

    • hohhoijakkaaa

      Onko lyhenteet ma=maanantai,
      pe=perjantai su=sunnuntai, Hyks=Helsingin yliopistollinen keskussairaala yms yms
      Naurettavaa nillitystä selkeästä, kaiken kertovasta matu -sanasta (maahantulija).

    • No ei se poliisin mielestä ole. Tein Hakkaraisen vaalimainoksesta rikosilmoituksen, eikä ilmoitus johtanut esitutkintaan. Poliisi siis hyväksyi Hakkaraisen vaalimainoksen (joka oli Hakkaraisen autossa) eikä se poliisin mukaan ole kansanryhmää vastaan kiihottamista.

    • Jeremia5

      Kukin pitäköön tulkinnastaan kiinni. Minulle matu on maahan (laittomasti) tunkeutuja, joka pitäisi välittömästi leirittää niin pitkäksi aikaa, että pyytää päästä kotiinsa.
      Koska olen ystävällinen ihminen, voin hyväksyä sen kotimatkan kustannukset halvimmalla liikennevälineellä valtion varoista maksettavaksi.

      Olkoon tämä vihapuhetta jos joku niin tahtoo.

    • >> Tein Hakkaraisen vaalimainoksesta rikosilmoituksen, eikä ilmoitus johtanut esitutkintaan.>>

      *vahingoniloinen*

    • Partalasten-nimi-oy

      Miten olisi Rajojen rikkoja tai Rajanrikkojat. Maaliviivan väärinkäyttö. Ulkolaisvahvistus. Tarpeeton turismi.

    • Mailla-halmeilla

      Ma-to Ma-tot - Maattomat.

    • Matut-pois-maasta

      Matut on vaan poistettava tästä maasta kaikki. Aina on maahantunkeutiujilta talikoilla mahat puhkottu ja suolistettu. Kaikki MaahanTunkeutujat saa ihan saman kohtalon.

    • hakkarainen

      Matu, mistä tulet, sinne menet. Maaseudun tulevaisuus.

    • annan_enkä_anna

      Eihän nämä Ali-matut taikauskoineen nyt montaa miljardia veronmaksajille
      maksa vuodessa, joten olkaamme kiitollisia Suomen miljardin dollarin
      miehelle, Jihad Sipilälle.

    • kePSap

      Matu on oikein söpö sana, voisin antaa sen jopa kissalleni jos kissan omistaisin.

    • sanat-solmuun-

      Kaikissa sanoissa tullaan käyttämään eri muunnelmia, jos niitä aletaan kutsumaan vihapuheeksi ja kielletyksi. Ihmisen on siitä viisas, että osaa mukautua eri tilanteissa. Nerkeei sana on löytänyt jo paljon muunnoksia, jos niitä halutaan käyttää.

    • agasdfgds

      Halal-aho tunnetaan peitellyn natsisista puheistaan

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      603
      4214
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3458
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3061
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2941
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2274
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2201
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2167
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1975
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1960
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      1923
    Aihe