Köyhän pääsiäinen

pitkäpääsiäinen

Mitä avustuksia köyhä saa pääsiäiseksi ettei mene pääsiäinen pilalle? Ei ole varaa ostaa lampaanviulua, pashaa,männiä eikä suklaamunia. Tuleeko ne köyhät kakarat oville kerjäämään sunnuntaina kun kaupan mainoksessa kehoitettiin varautumaan virpojiin. On mennyt niin kaupalliseksi pääsiäinenkin jo että kahta viikkoa ennen aletaan mainostamaan.

Miten muut köyhät pärjäävät pitkät pääsiäisen pyhät. Eikö ole mitään pääsiäispata keräyksiä köyhille lapsiperheille ettei tarvitsisi karkkia kerjään mennä ovelta ovelle.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ertyujmm

      Ei ole erikseen pääsiäisavustuksia ja juhannusavustuksia. Osta sitruuna, rahakaa kermaa ja vaniljasokeria tavallista sokeria ja pakastemarjoja tai hedelmiä, siitä tulee pasha.

    • Köyhyysonkoilo

      Mä oon ”köyhä” ja mulla on lapsia! Mä osaan laskea plus ja miinus laskuja, tiedän milloin on mikäkin juhla ja myös lomat, osaan myös käyttää vähiä rahojamme oikein ja harkitusti, joten meiltä harvoin puuttuu yhtään mitään! Mä oon myös aikuinen, joten mä koen, että osaan luopua enemmän kuin hyvin itseeni kohdistuvista asioista

    • roletaari

      Menen pääsiäispyhinä, yhtenä iltana tölläämään "karkkia kaikille" kulkuetta mutta en osaa tekeytyä niin pieneksi, että saisin karkkeja vaan ne menevät penskoille.
      Valkopäinen 10 vuotias olisi valttia.

    • mitäsitäpääs

      Mitä sitä pääsiäisenä nyt niin erikoisesti täytyy syödä häh, kauppiaat toki tuputtaa ostakaa ostakaa.
      Niin nooh jos jotain ostaa niin possunlapaa ja saa muhia uunissa.

      • hulluatouhua

        Tästä oon ihan samaa mieltä. Ei tarvi syödä sitä lampaan viulua tai mämmiä tai hienoja ylellisiä ruokia. Pääsiäinen on kuin mikä tahansa päivä. Se on kauppiaiden luomaa nuo hienot ja kalliit ruuat ja tarjoilt.

        Samoin kuin joulu ja juhannus.

        Ei tarvi olla sitä tiettyä ruokaa, ihan tavallista pottumuussia ja nakkikastiketta, sillä pärjää.

        Tarjotaanhan sitä mitä vaan , ei ole tyhmä se joka trjoo ja kauppaa vaan se joka ostaa.
        Pääsiäinen ja joulu tulee vaikka lenkkimakkaralla.


    • mämmi.ei.kallis

      Mämmiä kyllä voi ostaa se on terveellistäkin. Rukiista tehty, eikä kaipaa kuin rasvatonta maitoa kaveriksi. Ei tarvi kermoja eikä sokereita.

    • mämmilammas

      Pakastealtaan uusi-seelantilainen lammas ei maksa kuin alle 20€/kg. Uunissa hauduttamalla saa villasukan maun pois, jos haluaa. Tuoretta minttua mausteeksi tai maustamattoman jugurtin kanssa sekoitettuna. Pääasiäisolutta pari pulloa ja suklaata, sekä imelletettyä mämmiä saa myös melko edullisesti.

      Nämä on vara ostaa jopa toimeentulotuella, joten köyhäkin voi näistä pääsiäisruoista nauttia.

      • bääää

        Siis se lammas kuitenkin maistuu villasukalle. No sitten antaa olla. En halua syödä villasukkia.


      • roletaari

        Teurastuksessa oikein käsitellystä karitsasta ei tarkkamakuisinkaan löydä villasukan makua. Ihmeellinen myytti.
        Ainoa asia on varoa lääppinästä käsillä nylkemisen yhteydessä lihapintoja. Ei ole vaikeaa!
        En ole vakuuttunut siirtyisikö sittenkään sitä "villasukkaa" muualle kuin mahdollisesti kosketeltuihin paikkoihin.

        Vanha lammas on toinen juttu. Epäilen siinäkin tuota "villasukkaa" mutta vanhan lihasrakenne on karkeampi ja rasva keltaista karitsan valkoisen ja hauraan asemesta.

        Olen syksyisin teurastanut useita kymmeniä keväisin syntyneitä karitsoja ja myös syönyt niitä. Karitsojen teurastetut painot ( ilman takkia, päätä ja sisäelimiä ) oli noin 20kg. Hyvää, herkullista, mureaa, hienosyistä lihaa.
        Olen kerran ostanut pakastetun uusisselantilaisen koiven ja se on ollut, ja tulee olemaan myös viimeinen.


      • anonyymi_KöyHpääSiäin
        bääää kirjoitti:

        Siis se lammas kuitenkin maistuu villasukalle. No sitten antaa olla. En halua syödä villasukkia.

        Maistuuhan se villasukalle, jos ei osaa lammasta laittaa ruuaksi. Olen niin monta kertaa myös käsitellyt teurastetun lampaanruhon pakastimeeni, sekä niitä uusseelantilaisia lampaanlihan palasia. Ei ne villalle maistu, kun käsittelee lihan oikein ja ottaa ne rasvatalit sieltä lihaksien välistä pois. Jos vain sellaisenaan laittaa uuniin paistumaan, alkaa varmasti villa maistumaan!


      • Anonyymi

        Kyllä ruoka kuin ruoka maistuu villasukalle tai yrjölle jos ei osaa valmistaa. ...mutta sen taidon voi opetella


    • köyhänPuuhat

      pääsiäistä, juhannusrta, joulua, yms markkinointipyhää voi viettää ostamatta mitään !!

      Tunnelma on hyvä kun ei osta turhaa roinaa.
      Ja syödäkseen kun köyhä saa, niin se on hyvä.
      Nyt keväällä voi pyydystää sorsan, pulun tms ja paistaa. Irto koirista saa tehtyä kiinalaista pataa. jne.
      Kannatta käyttää aikaa metsästykseen.

    • anonyymi_KöyHpääSiäin

      Ostin syksyllä eräältä lampurilta pari teurastettua lampaanruhoa, makso 2€/kg, niistä käsittelin pakastimeen lihat. On pääsiäiseksi lampaanviulut ja muuta sisäfileet vielä, vaikka on talven aikana syöty pakastimesta niitä vähempiarvoisia ruhonosia jauhelihaksi jauhettuna. Mämmirove ei kummoisia maksa kaupassa, jos niitä pari ostetaan. Tarjouksesta tarpeita pashaan, ei siihenkään rahaa kovin paljoa mene. Kananmunia keitetään, niiden värjäykseen saadaan kaupasta ilmaiseksi sipunkuoria ja pakastimesta vähän mustikoita lisäksi, niillä värjääntyy.

    • Eisemitäänhqittaa

      Makaronia on jemmassase pääsiäiseen asti. Lammasta en edes söisi. Säälittää ne. Makaronivelliä teen. Ja hopeateetä. Sokeria on . Ei pääse verensokeri alas. Ei köyhät saa avustusta,jouluna ehkä jotain säälijuttuja.

      • miksiethaeilmaista

        Kyllä sitä monenlaista avustusta löytyy köyhälle, jos rikkaallekin. Miksi et hae ilmaisia ruokia tai lahjakortteja, niitähän jaetaan. Meillä on nytkin lahjakortteja, että saadaan pääsiäiseksi pöytään niillä ruokaa. Niillä saa lihaa ja lihatuotteita.


      • villa

        Köyhän lampaanviulu:
        Täytä villasukka makaronilla. Solmi kiinni.
        Laita uuniin muhimaan vesihauteeseen.
        Kun makaronit ovat kypsiä, syö ja nauti.


      • savolaisakka
        miksiethaeilmaista kirjoitti:

        Kyllä sitä monenlaista avustusta löytyy köyhälle, jos rikkaallekin. Miksi et hae ilmaisia ruokia tai lahjakortteja, niitähän jaetaan. Meillä on nytkin lahjakortteja, että saadaan pääsiäiseksi pöytään niillä ruokaa. Niillä saa lihaa ja lihatuotteita.

        Kerrotko vielä mistä ilmaista ruokaa ja lahjakortteja saa niin lähden heti hakemaan.


      • Elly_tar

        Kun tilaat aikakauslehtiä kylkiäisenä lähettävät lahjakortin. Kun monta lehteä tilaat tulee joulukinkku.


      • miksiethaeilmaista
        Elly_tar kirjoitti:

        Kun tilaat aikakauslehtiä kylkiäisenä lähettävät lahjakortin. Kun monta lehteä tilaat tulee joulukinkku.

        Ei ne ole silloin ilmaisia, jos pitää tilata vielä lehtiä. Ilmainen on sellainen, että saat ilmaiseksi lehdet ja ne lahjakortit. Ettekö te osaa yhtään googlettaa tai lue yhtään mitään blogia, missä neuvotaan hyvin tarkkaan ilmaiset tarjoukset!
        Ja joskus jopa telkkarissakin on näytetty, miten ostetaan kaupasta 800€ ostokset 20€:lla laillisesti. Eihän se ruoka ym ilmaista ihan ole, mutta eipä paljoa maksa.
        Meilläkin sellainen ongelma, että jotakin ruokaa tulee liikaakin ilmaiseksi. Me on lämmitetty leivälla taloakin, kun sille ei ole käyttöä. Tuossa kuvaakin, kun poltamme leipää keskuslämmityskattilassa https://aijaa.com/ehMFtV ja toinen https://aijaa.com/ajve4a
        Joskus on ihan pakko kieltäytyä ilmaisista tarjouksista, kun ei ole niin paljolle tarvetta.


      • Etta_juu

        Kokeilin puhelin myyntiä. Huonosti kävi kauppa mutta antovat lahjuksedksi keittokirjan kasvisruuat.


      • Aaasiakas
        Elly_tar kirjoitti:

        Kun tilaat aikakauslehtiä kylkiäisenä lähettävät lahjakortin. Kun monta lehteä tilaat tulee joulukinkku.

        Niitten lehtien hinnoilla ostat kinkut ja kaikki ruoat viikoiksi eteenpäin.


      • Hyvin_pyyhkii

        Käytetyistä kuormalavoista voi kyhätä itselleen lampaan. Pääsiäisenkin, jos on oikein innokas. Ylijääneen roskan voi sitten polttaa keskuslämmityskattilassa ja pyyhkiä hanurinsa Seiskaan.


      • Anonyymi
        Hyvin_pyyhkii kirjoitti:

        Käytetyistä kuormalavoista voi kyhätä itselleen lampaan. Pääsiäisenkin, jos on oikein innokas. Ylijääneen roskan voi sitten polttaa keskuslämmityskattilassa ja pyyhkiä hanurinsa Seiskaan.

        Et ilmeisesti itse osaa tehdä mitään hyödyllistä edes kuormalavoista. Toiset tekee tiliä ilmaisilla kuormalavoillakin. Seiskaan en pyyhkisi edes hanuriani, koska ihan kunnollista wc-paperia saa ostaa rullausvikaisena tooosi sopivasti.


      • Anonyymi
        Hyvin_pyyhkii kirjoitti:

        Käytetyistä kuormalavoista voi kyhätä itselleen lampaan. Pääsiäisenkin, jos on oikein innokas. Ylijääneen roskan voi sitten polttaa keskuslämmityskattilassa ja pyyhkiä hanurinsa Seiskaan.

        Minä rakensin niistä kuormalavoista mopetin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti itse osaa tehdä mitään hyödyllistä edes kuormalavoista. Toiset tekee tiliä ilmaisilla kuormalavoillakin. Seiskaan en pyyhkisi edes hanuriani, koska ihan kunnollista wc-paperia saa ostaa rullausvikaisena tooosi sopivasti.

        Taas meni höynälle tunteisiin.


    • röyhkeä

      Minulle,köyhälle kaikki päivät ovat samanlaisia.En juhli joulua,pääsiäistä,vappua...En tarvitse mämmiä,joululahjoja tms. en ole materialisti.Puhdas koti hyvät ystävät ,ovat tärkeitä.Äitini 5:lapsen yksinhuoltajana opetti:Kerää kesä talteen,juo kaivosta vettä ,opettele leipomaan.Ompele ja korjaa,neulo,virkkaa tule vähällä toimeen. Näin olen tehnyt,eikä minulla ole puutetta mistään:)

    • Anonyymi

      50€ on. Rahaa tulee 26.4. Pakastin täynnä ja kuivakaapit. Eikähän tuolla pärjää. Yksi lapsi kotona asuu. Hyvää piäsiäistä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe