Olen Woltin lähetti - ilman mitään työntekijän oikeuksia

Porinlähetti

Olen Woltilla töissä Porissa. Wolt kiertää kaikki mahdolliset työnantajan velvollisuutensa palkkaamalla meidät lähetit freelancer-sopimuksilla töihin.

Sairastuin tässä ja en saa Woltilta sairausloman ajan palkkaa. Nyt on talous aika sekaisin, kun jouduin olemaan melkein viikon sairaana kotona. Lisäksi en saa Kelalta mitään, koska työvoimatoimisto katsoo mut yrittäjäksi. Nyt mun on pakko lopettaa tämä työ, koska muuten jään puille paljaille.

LYHYT VIESTI KULUTTAJILLE: LOPETTAKAA WOLTISTA TILAAMINEN JA MUUTEN SAMA KOSKEE FOODORAA! ÄLKÄÄ TILATKO NÄISTÄ, KOSKA NÄMÄ FIRMAT HARRASTAVAT TÄYTTÄ TYÖNTEKIJÖIDENSÄ RIISTÄMISTÄ!

PS. TOIVON, ETTÄ JAATTE KIRJOITUSTANI SOMESSA JA MUUALLA! HALUAN ETTÄ ASIA MENEE MAHDOLLISIMMAN LAAJAN JOUKON TIETOON!

56

15076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiitosriistoa

      On törkeää touhua! Olen kerran tilannut ruokaa molemmista firmoista. En enää tilaa, jos siellä noin kohdellaan työntekijöitä. Boikottiin meni siis molemmat firmat nyt!

      • Anonyymi

        Boikotti onnistuu kun lopetatte ruuan tilaamisen. Kotiruoka on hyvää jos olette joskus syöneet. Niko saarinen on tyypillinen paska kasa elää hamppareilla eli paskaruualla.


      • Anonyymi

        Lopettakaa woltin lähetit työt niin riistofirma kaatuu. Miten ihmiset voi olla niin laiskoja että kotiin pitää tilata. Kohta varmann pitää syöttääkin asiakkaat. Minä en mitään niin paljon inhoa kuin laiskoja ihmisiä.


    • Eikiitosei

      Onpa törkeää touhua. Pystyisiköhän tuota viemään eteenpäin jonkun ammattiyhdistyksen kautta?

      Enpä enää käytä näiden firmojen palveluita, kun kerran kohtelevat työntekijöitään näin.

      • Anonyymi

        PAM-ammattiyhdistys on ottanut kantaa ja yrittänyt ajaa k.o firmojen yrittäjätyöntekijöiden etuja, vaikka eivät ole kuuluneet edes liittoon! Toivotaan, että saa ajettua ruokakuskien eläke-, palkka-, sairaus- sekä työtapaturmakorvaus-, vakuutus-, työttömyysturvan


      • Anonyymi

        On hyvä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PAM-ammattiyhdistys on ottanut kantaa ja yrittänyt ajaa k.o firmojen yrittäjätyöntekijöiden etuja, vaikka eivät ole kuuluneet edes liittoon! Toivotaan, että saa ajettua ruokakuskien eläke-, palkka-, sairaus- sekä työtapaturmakorvaus-, vakuutus-, työttömyysturvan

        Näillä näkymin PAM saa ajettu puolet läheteistä työttömiksi.


    • Anonyymi

      Boikotoiko täällä moni näitä firmoja? Onko tällä palstalla Woltin ja Foodoran käyttäjiä?

      Ja vastaus nimimerkille: Eikiitosei;

      En ole vielä ottanut asiasta selvää. Onhan meillä läheteillä käynnissä Justice4couriers-kampanja. Olen kohta Pamiin yhteydessä.

      Tv. Aloittaja

      • Anonyymi

        Löytyy paljon käyttäjiä, itseni mukaan lukien ja mielellään käytän tulevaisuudessakin. Jos ette tahdo tehdä töitä lähetteinä, hommatkaa jokin muu työpaikka.

        Mikäli lähetintyöhön kiinnostuneita on vähemmän vaikka tarve pysyy samana, tulee sitten hintakilpailu jossa palkat nousee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyy paljon käyttäjiä, itseni mukaan lukien ja mielellään käytän tulevaisuudessakin. Jos ette tahdo tehdä töitä lähetteinä, hommatkaa jokin muu työpaikka.

        Mikäli lähetintyöhön kiinnostuneita on vähemmän vaikka tarve pysyy samana, tulee sitten hintakilpailu jossa palkat nousee.

        Siis jos et ole rikas ja riippumaton muista, ryhdy sellaiseksi!!!??
        En ikinä tilaisi Woltilta tai Foodoralta. En siksi, että ne hyödyntävät ihmisten tilannetta, mutta myöskään en halua kehnoa, kylmää ruokaa oksennuspussissa.
        Arvosta hyvää lämmintä ruokaa ja vastustan ihmisten hyväksikäyttämistä.
        Jotkut tosin nauttivat. Kummastakin.


    • Anonyymi

      Moniko täällä palstalla olevista tilaa Woltista ruokaa?

      #Wolt #Boikotti #Riistotyö #Epäettiinen #Työnantaja

    • Anonyymi

      Kannattaa seurata Justice4çouriers kampanjaa eli oikeutta läheteille kampanja . Surkeat olot on näillä läheteillä. :(

    • Anonyymi

      Wolt ei voi riistää työntekijöitä eikä se voi olla epäeettinen työnantaja. Lähetit kun eivät ole työntekijöitä eikä Wolt siis työnantaja ensinkään.

      Jos ihmiset haluavat auttaa lähettejä, fiksuin tapa on tilata paljon ja antaa aina muutaman euron juomaraha.

      • Anonyymi

        Juuri tuosta on kyse, kun Woltin että Foodoran lähetit tekevät työsuhteen kaltaisilla ehdoilla töitä, joissa kyseiset firmat ovat pakottaneet lähettinsä yrittäjiksi kiertääkseen työnantajavelvoitteensa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuosta on kyse, kun Woltin että Foodoran lähetit tekevät työsuhteen kaltaisilla ehdoilla töitä, joissa kyseiset firmat ovat pakottaneet lähettinsä yrittäjiksi kiertääkseen työnantajavelvoitteensa!

        Lähetit ovat itse lähteneet nimenomaan yrittäjiksi. Eivät ne ole koskaan työntekijöitä olleetkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetit ovat itse lähteneet nimenomaan yrittäjiksi. Eivät ne ole koskaan työntekijöitä olleetkaan.

        Ihan mahtavaa! Näin päästää työnantajamaksuista. Annan ihmiselle siivoushomman ja lyön 50 euroa pimeästi käteen ja kerron että hän on yrittäjä, en minä mitään työtä anna...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuosta on kyse, kun Woltin että Foodoran lähetit tekevät työsuhteen kaltaisilla ehdoilla töitä, joissa kyseiset firmat ovat pakottaneet lähettinsä yrittäjiksi kiertääkseen työnantajavelvoitteensa!

        Tuossapa se asian ydin onkin. Wolt lähetit ovat kumppaneita, eivät työntekijöitä. Työntekijällä on työvelvoite, mikä on ihan työsuhteen keskeinen vaatimus. Wolt läheteillä ei sitä ole, vaan saavat tehdä töitä silloin kun huvittaa. Missä työpaikassa voi tulla ja lähteä töistä silloin kun huvittaa?


    • Anonyymi

      Ongelma poistuu vain perustulolla ja karenssien poistolla. Kun kaikki ovat perustulolla, saa perustulolla elää, mutta reilusti tienaavalta perustulo peritään pois esim. verotuksessa.

      Näin ei tarvitse erikseen hakea sairauspäivärahoja eikä toimeentulotukea. Ei tarvitse pelätä yrittäjyyttä eikä rahattomuutta. Ruokaan ja asuntoon löytyy aina rahat. Plus peruslääkkeet.

      • Anonyymi

        Kaikille perustulo 1000000€/kk.


      • Anonyymi

        Kaikki tuet pois niin alkaa työ maistumaan. Muutenkin yhteiskunnan loisten elättäminen ärsyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuet pois niin alkaa työ maistumaan. Muutenkin yhteiskunnan loisten elättäminen ärsyttää

        Röf röf 🐽🐽


    • Anonyymi

      Vertaa TJ palkkaa lähetin palkkaan.

      Vastuutonta porsastelua.

      Harmi että korona ja uusavuttomat rahoittaa tätä rappiota.

      • Anonyymi

        Lähetin työ vaatinee korkeaa osaamistasoa ja pitkän koulutuksen. Oikea modernin tietoyhteiskunnan selkäranka.


      • Anonyymi

        TJ saa noin 2€/kk per lähetti, ei oo paljon. Onko se liikaa? Työ on täysin vapaaehtoista ja työaikoja ei ole. Tulot tulee tehdyn työn mukaan, minkä maksaa asiakas. Jos halutaan AY mallia, niin palvelun hinta nousee niin kalliiksi, että harva sitä enää tilaa. Onko parempi olla tekemättä mitään? Kaikki tekee ruuan ihan itse. Ja ihmetellän mistä rahat kaikille työttömille. 2021 maailma ei ole sama kuin 1900 luvulla. Moni haluaa palveluita. Palveluala on 60% Suomen BKT:sta (oli ennen koronaa). Eli antakaa lähettien tehdä työtä. Ravintolat saa töitä, kuskit saa töitä.... ja asiakaat saa ruokaa. Mitä vikaa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin työ vaatinee korkeaa osaamistasoa ja pitkän koulutuksen. Oikea modernin tietoyhteiskunnan selkäranka.

        Ei kai sillä pitäisi olla väliä onko tukiranka tai ei. Kohtuullinen toimeentulo kuitenkin jollain tapaa olisi suotavaa. Erikoinen asenne että huonoissa duuneissa oleville ei tarvitsisi maksaa mitään, jos vaan itsellä menee hyvin. Palkkamalli ei tosin toimi Woltin tapaisessa hommassa. Parempi olisi jos kuljetusmaksun hinta nousisi jonkun verran, jotta hyvin toimeentulevat maksaisivat hiukan enemmän. Ketään se ei haittaisi, eikä kenenkään keskiluokkaisen talous menisi kuralle 2 euron hinnan nostosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TJ saa noin 2€/kk per lähetti, ei oo paljon. Onko se liikaa? Työ on täysin vapaaehtoista ja työaikoja ei ole. Tulot tulee tehdyn työn mukaan, minkä maksaa asiakas. Jos halutaan AY mallia, niin palvelun hinta nousee niin kalliiksi, että harva sitä enää tilaa. Onko parempi olla tekemättä mitään? Kaikki tekee ruuan ihan itse. Ja ihmetellän mistä rahat kaikille työttömille. 2021 maailma ei ole sama kuin 1900 luvulla. Moni haluaa palveluita. Palveluala on 60% Suomen BKT:sta (oli ennen koronaa). Eli antakaa lähettien tehdä työtä. Ravintolat saa töitä, kuskit saa töitä.... ja asiakaat saa ruokaa. Mitä vikaa???

        Mites hinnan käy yrittäjämallissa, kirjanpito- ja laskutuskulu, eläkemaksut, alv-maksut, verot ym.? Vai tarkoititko, että nämä lähetit saavat tehdä hommansa ns. "mustana" jotta sinä vältyt ruuan valmistukselta?


    • Anonyymi

      Nythän nuo kai muuttuu työsopimuksiksi, eli tehokkaimmille tarjotaan sopimusta ja muilta loppuu työt. Työtä on sitten tehtävä työnantajan määrääminä aikoina, kuten muillakin työpaikoilla.

    • Anonyymi

      Kyllä minun omistamassa firmassa mennään ihan lakipykälien mukaan, maksan tyellit, sairaspäivärahat, työntekijän vakuutukset, verot, itse alvit ja on lakisääteinen työterveyshuoltosopimus:(laaja) yksityispuolella. Työntekijät pääsevät heti työterveyslääkärille varamaan aikaa jos haluavat, työhöntulo tarkastus uusille työntekijöille, rokotukset (näistä kaikista saan Kelalta 60% takaisin eli tämäkään ei ole kallista suhteessa hyötyihin), koulutukset, kaikki maksaa työnantajalle. Mitä siitäkin tulisi, jos alkaisin soveltaa omia lakeja ja ulkoistaisin kaiken tämän työntekijöilleni ja pisteyttäisin jokaisen työntekijän julkisesti. Se on niin keinotekoista palvelemista, härskiä riistämistä. Kyllä se on niin, että tässä maassa ei voi keksiä ominpäin lakeja, omaksi edukseen. Lakipykälät ovat tehty niin että ketään ei päästä riistämään. Nyt käytetään ymmärtämättömiä ja huonossa asemassa olevia henkilöitä todella väärin ja luotetaan siihen että kukaan ei "huomaa" miten väärin tehdään.

      • Anonyymi

        Wolt ja vastaavat haluavat tarjota ihmisille mahdollisuuden myös tehdä pienimuotoista keikkaa silloin kun itse haluaa, jos sattuu olemaan kuljetettavaa tarjolla.

        Työntekijöillä on ennalta sovitut työajat. Silloin Wolt ja muut vastaavat eivät voi tarjota mahdollisuutta liesätienestiin niille, jotka sitä haluaisivat.


      • Anonyymi

        Oletpä tyhmä yrittäjä. Maksat itse alvit? Mun firmassa asiakas maksaa ja minä vain tilitän alvin verottajalle.


    • Anonyymi

      Yhden ainoan kerrna tilasin Woltista, ja senkin vain siksi, kun työpaikka antoi lahjakortin/saldoa tuonne. En ole sen jälkeen tilannut. Mikäli haluan noutoruokaa, pystyn käydä hakemassa tai ottaa sellaiselta paikalta mikä itse toimittaa.

    • Anonyymi

      Wolt ja Foodora tarjoavat mahdollisuuden satunnaisten jakelukeikkojen tekemiseen palkkiota vastaan.

      Jos työpaikan haluaa, niin kuka hullu silloin edes menee Woltille tai Foodoralle. Onko uikuttajien pakko pilata satunnaisten lisäansioiden hankkimismahollisuus muilta???

    • Anonyymi

      Wolt, Foodora jne alustayritykset säästää työnantajakuluissa kun lähetit pakotetaan yrittäjyyteen. Suurin osa läheteistä on maahanmuuttajataustasia ja tuskin ymmärtää vielä ihan työntekijän oikeuksien päälle ja miten Suomen eläke/sosiaali/työttömyysturva eroaa työntekijä- vs yrittäjästatuksien välillä. Velkarahalla toimivat startupit siis käyttää hyväksi tietämättömien maahanmuuttajien tilannetta. Firmat leikkivät hyväntekijöitä kun tarjoavat ansaintamahdollisuuksia vaikka käytännössä riistävät näitä ihmisiä ja yhteiskuntaamme. Näitä firmoja kannattaa välttää niin kauan kun nämä firmat eivät kanna yhteiskuntavastuutaan ja kohtele lähettejä työntekijöinä. Lähetti on työntekijä.

    • Anonyymi

      "Wolt kiertää kaikki mahdolliset työnantajan velvollisuutensa palkkaamalla meidät lähetit freelancer-sopimuksilla töihin."

      Väärin heti alusta lähtien koko kommentti.
      Freelancerit eivät saa palkkaa, vaan työkorvausta.

      • Anonyymi

        Kyllä freelancer voisaada palkkaa.


    • Anonyymi

      Useasti olen tilannut, hyvin toimii sovellus. Aika pitkälle kehitettykin, kun pystyy seuraamaan tilauksen etenemistä aina kotiovelle asti. Hyvä lisätienesti mahdollisuus monelle, kuten myös maahanmuutajille positiivista tekemistä yhteiskunnan edunmukaisesti.

    • Muistakaa tipata kuskia..

      Wolt ihan jees. Ainoa nega että Lontoolla mennään kun yrittävät löytää perille. Ilman sitä ois jääny burgerit syömättä.

    • Anonyymi

      Täällä Foodora-kuski. 1.5 vuotta yhtäjaksoista kokemusta. Keskiansio 2.2 k/kk. Tämä kylä on 6x6 km ja enkka on 37 toimitusta 10 tunnissa. Roadrunner vaihtelee aluetta muutaman työn jälkeen tai muutaman kerran päivän aikana. Se vain antaa tilauksia eri puolelta toistuvasti ja sieltä, missä olet juuri ollut. Millaista tuo olisi PK-seudulla? Miten stadin keskustasta ehtii Myyrmäkeen? Onko enemmän kuin yksi aloitusalue?

      • Anonyymi

        Kukahan se maksaa sinun eläkemaksut, sillä eläkettähän sinä kuitenkin haluat, kun tulet vanhaksi? Entäpä muut maksut yhteiskunnalle, joka tarjoaa sinulle ja jälkeläisillesi esim. koulutuksen, osin jopa ilmaisin kouluaterioin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan se maksaa sinun eläkemaksut, sillä eläkettähän sinä kuitenkin haluat, kun tulet vanhaksi? Entäpä muut maksut yhteiskunnalle, joka tarjoaa sinulle ja jälkeläisillesi esim. koulutuksen, osin jopa ilmaisin kouluaterioin?

        Hah. Saa olla aika kallu, jos ei ymmärrä että tämän hetkinen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus. Me maksamme tällä hetkellä meidän vanhempien ja isovanhempien eläkkeet.


    • Anonyymi

      Kaikki perustuu Woltin huijaukseen. Huijaa sekä verottajaa että työntekijöitä.

      Koska heidän mielestään kyse on suunnitelmallisesta julkisesta huijauksesta, jossa he hyötyvät ja osa työntekijöistäkin kuvittelee hyötyvänsä, niin kaikki on sallittua ja lakeja pitäisi muuttaa heidän ehdoillaan.

      Hyödyntävät epäpätevien oikeuslaitosten kyvyttömyyttä toimia oikein. Ei näin yksinkertaisen ja selvän laittoman tapauksen hoitoon pitäisi mennä yli kuukautta. Homma heti poikki ja isot sakot ja johtajille vankeustuomio ja toimintakielto. Rehelliset yrittäjät tilalle.

    • Anonyymi

      Köyhät kyykkyyn! Itse käytän Wolttia jatkossakin! Antaa lusmujen ja kelapummien kitistä!

      • Anonyymi

        Tää. Huutista köyhille kusiläheteille.


      • Anonyymi

        Et osaa itse hakea ruokaa kaupasta. Syöt varmaan jotain valmispaskaa.


    • Anonyymi

      Orjatyövoimalla pyörii miljardi business, eipä ihme kun ameriikaan nilkit iski apajille?🐷🐷🐷

    • Anonyymi

      Minä yritin hakea foodoraan töihin, mutta minulle sanottiin, että on välttämätöntä osata englantia ja minä en osaa kuin muutaman sanan.
      Se on minusta outoa, että siellä pitää osata englanninkieltä.

    • Anonyymi

      Vklp teen woltti 6 tunttia saan about 100€ ,  menee veroon %4 laskutus palvelu  bensa vielä pitää maksaa YEL eläkee jos tienna yli 8000€ vuodessa.
      (:

    • Anonyymi

      Turussa on aloittanut ruoan kotiinkuljetusta tarjoava yritys (www.reilukuljetus.fi), joka ilmeisesti haluaa tehdä muutosta tähän työsuhde vyyhtiin. Toivotaan, että homma onnistuu ja pääsevät laajentamaan muuallekin!

    • Anonyymi

      Kuka voi olla niin hölmö että tämänlaisiin kusetus ”yrityksiin” menee töihin.

      • Anonyymi

        Kuka on niin avuton ettei osaa itse kaupassa käydä. Syödään jotain valmisruokaa, ei itse osata edes ruokaa tehdä. Hävetkää nykyajan uusavuttomat Paskaläjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on niin avuton ettei osaa itse kaupassa käydä. Syödään jotain valmisruokaa, ei itse osata edes ruokaa tehdä. Hävetkää nykyajan uusavuttomat Paskaläjät.

        Osataan tehdä ja varsin herkullista, mutta halua ei ole laittaa ruokaa, vihaan ruuan laittoa. Yksitoikkoista monotonista ja aivan turhaa hommaa. Hyvät ruuat saa rahalla kotiin.


    • Anonyymi

      Itse asiassa kuultuna käytiin hyvin läpi Woltin toimintaa, ihan törkeä firma! Käyttää hyväksi lähettejä,,,

    • Anonyymi

      Miks ihmeessä menette töihin kun koko aika valitatte. Vai hakeeko mamu sympatiaa kun joutuu töitä suomessa tekemään. Voi voi. Palvelette uusavuttomia suomalaisia. Eikö sossu palvele kunnolla kun töitä joutuu tekemään.

    • Anonyymi

      Tuo on uusi toimintamalli. Tulevaisuudessa kaikki ovat yrittäjiä kirjastonhoitajista lähtien ja ovat oman onnensa varassa.

    • Anonyymi

      Woltin lähetit ovat itsenäisiä yrittäjiä. Nyt virallisesti oikeuden nuijalla.

    • Anonyymi

      Olit krapulassa, etkä saanut ensimmäiseltä lintsipäivältäsi palkkaa? Voi kauheaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe