Ketä tai mitä varten?

Eilisessä vaalikeskustelussa Sampo Terho esitti loistavan kannanoton, että valtio on ihmistä varten, eikä ihminen valtiota varten.

Tämän syvällisen oivalluksen jälkeen aloin miettiä muita vastaavanlaisia seikkoja. Tässä muutama perjantai-illan ratoksi.

Onko ihminen taivasta varten vai taivas ihmistä varten?
Onko ihminen toista varten vai toinen ihmistä varten?
Onko ihmisellä aate vai aatteella ihminen?

12

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko ihminen taivasta varten vai taivas ihmistä varten?
      • taivas olisi ja on ollutkin ilman ihmistäkin

      Onko ihminen toista varten vai toinen ihmistä varten?
      • sekä että, ei olisi kauaa vain yhtä ihmistä

      Onko ihmisellä aate vai aatteella ihminen?
      • aate pitäisi olla ihmisellä mutta valitettavasti jotkut aatteet ahmivat ihmisiä

      • "Onko ihminen taivasta varten vai taivas ihmistä varten?
        • taivas olisi ja on ollutkin ilman ihmistäkin"

        Onko ihminen kuitenkin taivasta varten?

        "Onko ihminen toista varten vai toinen ihmistä varten?
        • sekä että, ei olisi kauaa vain yhtä ihmistä"

        Jotkut kuitenkin ajattelevat, että toiset ihmiset ovat heitä varten.

        "Onko ihmisellä aate vai aatteella ihminen?
        • aate pitäisi olla ihmisellä mutta valitettavasti jotkut aatteet ahmivat ihmisiä"

        Kautta historian aatteet ovat kahmineet itselleen miljoonia ihmisiä. Kuitenkin näistä kahdesta vain ihminen pystyy ajattelemaan.


      • inti kirjoitti:

        "Onko ihminen taivasta varten vai taivas ihmistä varten?
        • taivas olisi ja on ollutkin ilman ihmistäkin"

        Onko ihminen kuitenkin taivasta varten?

        "Onko ihminen toista varten vai toinen ihmistä varten?
        • sekä että, ei olisi kauaa vain yhtä ihmistä"

        Jotkut kuitenkin ajattelevat, että toiset ihmiset ovat heitä varten.

        "Onko ihmisellä aate vai aatteella ihminen?
        • aate pitäisi olla ihmisellä mutta valitettavasti jotkut aatteet ahmivat ihmisiä"

        Kautta historian aatteet ovat kahmineet itselleen miljoonia ihmisiä. Kuitenkin näistä kahdesta vain ihminen pystyy ajattelemaan.

        ”Onko ihminen kuitenkin taivasta varten?”
        •Ei ole, taivas ei millään tavalla tarvitse ihmistä, ihminen luotiin maan päälle.

        ”Jotkut kuitenkin ajattelevat, että toiset ihmiset ovat heitä varten.”
        • Niin ajattelevat.

        ”Kautta historian aatteet ovat kahmineet itselleen miljoonia ihmisiä. Kuitenkin näistä kahdesta vain ihminen pystyy ajattelemaan.”
        • Aivan


      • usko.vainen kirjoitti:

        ”Onko ihminen kuitenkin taivasta varten?”
        •Ei ole, taivas ei millään tavalla tarvitse ihmistä, ihminen luotiin maan päälle.

        ”Jotkut kuitenkin ajattelevat, että toiset ihmiset ovat heitä varten.”
        • Niin ajattelevat.

        ”Kautta historian aatteet ovat kahmineet itselleen miljoonia ihmisiä. Kuitenkin näistä kahdesta vain ihminen pystyy ajattelemaan.”
        • Aivan

        Onko sitten taivas ihmistä varten siinä mielessä, että ihminen tarvitsee taivasta?


      • inti kirjoitti:

        Onko sitten taivas ihmistä varten siinä mielessä, että ihminen tarvitsee taivasta?

        🤔 mihin ihminen taivasta tarvitsee ❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        🤔 mihin ihminen taivasta tarvitsee ❓

        Eikö se mene siten, että pää taivaassa ja jalat maassa?


    • ValtioMaksakootKAIKEN

      Totta!

      Siksipä kaikki verot tulisi siirtää valtion maksettaviksi!

    • rahasampo

      Perussuomalaiset eivät ole valehtelijoita varten, siksi sampo lähti.

      • Muistaakseni Sampo esitti myös, että perhe on valtion yläpuolella, eikä valtio perheen yläpuolella.


    • kummatapaus

      Ihmiset on valtio, valtio on ihmiset, ihmiset toisiaan varten, hallintomuodot ja -tavat, käsittet, termit, lait yms. ihmisiä palvelevia. Ihmiset on kaiken yläpuolella. Mutta EU on suuri alistaja, poliittinen "saatana", joka on rakentanut itselleen valtakunnan, valtaistuimen ja tähtikruunun.

      • Myös EU voi olla ihmistä varten, jos sen arvopohja on kunnossa.


    • Erikoista, että näin hieno kannanotto ei auttanut Sampoa pääsemään eduskuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe