New York Times ja Suomen ilmastohysteria

NYTSuomesta

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PieniSuomiSuuretTeot

      Lainaan kommenttia: "Suomi on ilmastomuutoksen torjunnassa selvästi kokoaan suurempi toimija."

      Realistista ilmastopolitiikkaa /suhteellisuudentajua ilmastohysteriaan pieni Suomi!

      Suomi on maailmassa pieni maa. Suomen väestö on vain 0,07 prosenttia maailman väestöstä ja pinta-ala saman verran maailman pinta-alasta. Tilastokeskus http://www.stat.fi

    • EiNehuvikseeTieteile

      Jopa itse mr. Putin sanoi että 4 kertaa nopeampaa tulee arktisen alueen sulaminen. Afrikan aavikoituminen. Palaa karrelle maat. Ja kansainvaellus pohjoista kohti. Miljardeja mustaihoisia tulee. Kivaa nähä kun puuterinaaman naama venähtää.

      • NYTSuomesta

        Älä huoli, jokainen tietää, että ilmasto lämpenee. Pointti on se, että Suomen on vallannut järjetön ilmastohysteria. Se ei kannata. Sitä maailmalla kummastellaan. Mutta jotenkin Suomi vain on tällainen: aina yksi asia valtaa ihmisten mielen ja sitten mennään äärimmäisyyksiin, kun järki palaa ja arvelen, että nyt se on palaamassa.

        Itse olen ns. liikkuva äänestäjä. Olen äänestänyt aika monta puoluetta. Nyt äänestän perussuomalaisia. Syynä on juuri tämä Suomen vallannut ilmastohysteria. Hysteriasta ei yleensä seuraa mitään hyvää. Sen sijaan siitä seuraa ylilyöntejä, kuten nyt Suomessakin nähdään käyneen. Listaa ylilyönneistä: aivan suurimpia on tietysti tuulivoimarakentaminen, joka on mennyt aivan järjettömäksi, sitten muita ovat lentämisen haitallisuuden korostaminen, autoilun ottaminen silmätikuksi Suomen kaltaisessa pitkien etäisyyksien maassa, metsien hakkuiden kyseenalaistaminen, vaikka Suomessa hakkuut ovat kestävällä tasolla jne.

        Itse olen kierrättänyt kaiken mahdollisen jo kymmeniä vuosia. Ja Suomessa kierrätys on aika hyvällä tolalla, vaikka parantamisen varaa on. Jos näinkin tavallaan pieni juttu saataisiin toimimaan koko maapallon tasossa, niin se olisi jo valtava ilmastoteko. Mutta siitähän ei näytä olevan toivoakaan.

        Yksi mahdollisuus on myös etätyön lisääntyminen, joka on ottanut viime vuosina harppauksia ainakin paikoin. Paitsi että se vähentää työmatkaliikennettä, liike- yms. tilojen tarvetta jne., se mahdollistaa jossain määrin maaseudun pitämisen asuttuna.

        Varmaan tulevaisuudessa syödään aika tavalla erilailla kuin nykyisin. Esim. keinoliha tulee korvaamaan oikean lihan. Ja ehkäpä metsiin saadaan palautettua suurempi riistakanta ja teeripaisti pääsiäisenä on ykkösjuttu. No, eipä taida toteutua, mutta olisi hienoa. Vapaana kasvanut riista on mielestäni se lihaherkku, josta voi riemumielin nauttia.

        Jne.

        Mutta varmaan tärkeintä ilmaston kannalta olisi teknologian kehittyminen niin, että hiilidioksidin määrä ilmakehässä saataisiin siten hallintaan.


      • NYTSuomesta

        Pujahti lukemisen ymmärtämistä haittaava virhe eka kappaleeseen: eli pitää olla "kunnes järki palaa..."


    • Lastemmepuolesta

      Harmageddon on pian. Pikemmin kuin aatellaan. Tulevaisuutta pitää suunnitella heti. Esim muut Pohjoismaat suomen edellä. V. 2040 ollaan jo syöksyssä.

    • ohjeistamispäällikkö-P

      Vanhaa asiaa!!
      Johan Suomen metsien ja hakkuiden erityisasiantuntija, saksalainen aikakauslehti 'Der Spiegel' julisti jo marraskuussa 1993, että "Suomen metsäteollisuus harjoittaa ryöstöviljelyä samaan tapaan kuin Siperiassa ja Kanadassa huolehtimatta uuden puusukupolven alkuunlähdöstä."
      :--0 :--0 :--0
      Moni arvasi/arvaa suuren ja mahtavan saksalaislehden tietolähteen ja jutun perimmäisen tarkoituksen.
      Jutun ajankohtakin oli upea! Lokakuun 1993 lopussa Suomen työttömyysprosentti 20,3 % ylitti ensimmäisen kerran 20 % rajan.
      No, kumpikaan ei ole neljännesvuosisadassa hävinnyt, joskin edellinen hallitus pikkuisen ryösti - ainakin työttömiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe