Jeesus oli hullu tai sitten todellakin inkarnoitunut Jumalan Poika siis myös Jumala, muita vaihtoehtoja tämä ei jätä.
Joh 17 lukua ei voi muuten lukea.
esim. 5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.
24»Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.
25Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut.
Kaksi vaihtoehtoa
9
<50
Vastaukset
Kolmas vaihtoehto on se, että Jeesuksesta on levitetty totuudenvastaisia kertomuksia hänen kuolemansa jälkeen.
Neljäs vaihtoehto on se, että Jeesus ei ole historiallinen henkilö.
Viides vaihtoehto on... jne.- pakottaja
Raamattu on joko totta tai sitten ei ole. Kaksi vaihtoehtoa.
pakottaja kirjoitti:
Raamattu on joko totta tai sitten ei ole. Kaksi vaihtoehtoa.
Raamatussa on tosia kohtia ja sitten myös epätosia. Enemmän kuin kaksi vaihtoehtoa (1. on kokonaan totta tai 2. ei lainkaan totta ja 3. on osittain totta ja osaksi ei ole totta).
- pakottaja
G4G kirjoitti:
Raamatussa on tosia kohtia ja sitten myös epätosia. Enemmän kuin kaksi vaihtoehtoa (1. on kokonaan totta tai 2. ei lainkaan totta ja 3. on osittain totta ja osaksi ei ole totta).
Jos raamattu "3 on osittain totta ja osaksi ei ole totta" niin silloin se on epäluotettavaa sotkua eikä siihen voi eikä kannata uskoa. Sama koskee Jeesuksen Jumaluutta ja alkuperää.
Raamattu on siis joko totta tai sitten ei ole. pakottaja kirjoitti:
Jos raamattu "3 on osittain totta ja osaksi ei ole totta" niin silloin se on epäluotettavaa sotkua eikä siihen voi eikä kannata uskoa. Sama koskee Jeesuksen Jumaluutta ja alkuperää.
Raamattu on siis joko totta tai sitten ei ole.Raamatun tutkijat ovat eri mieltä siitä, onko Jeesus kaiken luonut kaikkivaltias Jumala vai ei ja onko hän ollut olemassa ennen maailman luomista vai ei ja onko hän pelkästään ihminen vai ei.
Raamatun henkilöt olivat eri mieltä siitä, kuka Jeesus on.
Raamatun kirjoittajat olivat eri mieltä siitä, kuka ja millainen Jeesus on, sikäli kuin näemme kristologian kehityksen synoptisista evankeliumeista Johanneksen evankeliumiin. Synoptiset kirjoitettiin kymmeniä vuosia ennen Johanneksen evankeliumia. Niissä kuvataan Jeesus ihmisenä, mutta Johannes kuvaa hänet ikivanhana henkiolentona, lähes Jumalana.- pakottaja
Johannes kuitenkin siteeraa Jeesuksen omia sanoja. Tämä juuri tekee Jeesuksesta hullun tai sitten juuri sen mitä hän sanoikin olevansa. Valehteleeko Johannes ?
- pakottaja
Myös synoptiset evankeliumit mainitsevat Jeesuksen kutsuneen itseään "Ihmisen Pojaksi" joka juutalaisessa kulttuurissa on koettu jo vanhan testamentin aikana tarkoittavan juuri iankaikkista henkipersoonaa, tästä myös Danielin kirja kertoo.
Yllättävän järkevänoloinen kommentti trollilta.
Mutta mitään todistusaineistoa jeesuksen olemassaolostahan ei ole, joten koko jeesussatu voidaan hylätä ihmisen luomana fiktiona.
Ei ole kuin yksi vaihtoehto ja se on se, että Jeesus on ihmisten keksimä taruolento.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään21918229Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903885Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu552322Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv241992Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2871582Temutatko ?
Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?1691553Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?711543Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1661466Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1301446Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141344