Voi hävityksen kauhistus, mikä pliisu silta. Esitetyn kaltaisia siltoja on koko maa täynnä. Eikös syntynyt mitään omaperäisempää. Hallituksen puheenjohtaja vetoaa rahaan. Ei kai Lieksan kassan pohja niin tyhjä ole, ettei kaupunki voisi pikkuisen pistää rahaa sillan korkeuteen ja kaariin. Hallituksen puheenjohtajan kommentit todella noloja. Luulen, että suuri osa lieksalaisista on todella pettyneitä.
Päättäjät pettivät kuntalaiset silta-asiassa
74
72
Vastaukset
- siltojenkiertäjä
En ole yhtään pettynyt: kaupungin mahdolliset ylimääräiset rahat voi käyttää hyödyllisemminkin kuin sillan "kaariin". Sillassa tärkein asia on, että sen kautta mennään vesistön yli, hyvin täyttävät nämä silta ehdokkaat sen kriteerin. Miksi hel*ssä kuihtuva kaupunkipahanen polttaisi yhtään ylimääsäistä moiseen asiaan... Riittää jo viivyttely ja pattarointi, silta yli synkän virran kohta rakenteille ja käyttöön!
- aamuinsinööri
Täysin samaa mieltä. Patsaat ovat kulttuuria varten. Sillat sujuvoittamaan liikennettä.
- Asian.ytimet
Mihin hyödylliseen ? Kevätniemen katettuun vaakaan 100 000 eur. Mittavaan kaavoitukseen kylässä missä rakentaminen on lähellä nollaa ? Olisiko Kolilla taas alkamassa entisten lusäksi muutaman miljoonan huuhaa hanke ?
Muistakaa, että silta on sen 100 v paikoillaan ja on näkyvä sijoitus. - siltojenkiertäjä
Asian.ytimet kirjoitti:
Mihin hyödylliseen ? Kevätniemen katettuun vaakaan 100 000 eur. Mittavaan kaavoitukseen kylässä missä rakentaminen on lähellä nollaa ? Olisiko Kolilla taas alkamassa entisten lusäksi muutaman miljoonan huuhaa hanke ?
Muistakaa, että silta on sen 100 v paikoillaan ja on näkyvä sijoitus.jos vaaka tuo kaivattuja työpaikkoja, niin vaikka sitten vaakaan. Johonkin, josta mahdollisesti seuraa työpaikkoja, uusia asukkaita yms. elämää vireyttävää. Silta on vain ja jököttää, mitään uutta se ei rakentamisen jälkeen tuo. Vaikka liikenneympyröiden kammottavien kuoppien paikkaamiseen.... huonon kuvan nekin kaupungista antavat ohikulkijalle.
- Anonyymi
Halvin silta parempi toisessa vaihtoehdossa olisi ollut lepopaikat istujille olisko uudet pulipenkit alkoholiongelmaisille. pulipenkit ovat ruveneet täyttymää sää lämmenyt on ihanaa kaljotella roskata roskia ole saatu pois roskikset tyhjentämättä. on roskaista Missä on ulkoiluryhmä Merilän työllisyyspalvelusta riskit miehet yhdeksän euron palkalla kyllä tekemätöntä työtä löytyy. kolmas silta vaihtoehto kun tulee yksi kaari on muotopuoli kaaria ei tarvita ovat painona eikä lepopaikkaa kaljoittelijoille
- Anonyymi
Päihdeongelmaisten temmelyspaikka olisi häiriköivä silta käytössä vaarana on päihdeongelmainen voi pudota jokee tai jäädä auton alle ei missää nimessä istumapaikkoja silta 2 vaihtoehdolle. Autolautan romu sopisi päihdeongelmaisille voi paistatella päivää aurinkokannella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päihdeongelmaisten temmelyspaikka olisi häiriköivä silta käytössä vaarana on päihdeongelmainen voi pudota jokee tai jäädä auton alle ei missää nimessä istumapaikkoja silta 2 vaihtoehdolle. Autolautan romu sopisi päihdeongelmaisille voi paistatella päivää aurinkokannella
Kaupungin pitäisi järjestää kuljetus pultsareille satamaan cittarilta. Tummemmille pultsareille tarvitaan lisää penkkejä kaarisillan luo. Heitä alkaa olla lieksassa jo tosi paljon.
- Kulkuväylä
Välttää lieksalaisille. Ei Lieksa ole mikään paraatien ja punaisten mattojen näyttämö joka tarvitsee edustavan näköisen sillan, vaan kuihtuva takahikiä joka elää valtion tuen varassa. Käytännöllisyys on tärkein vaade sillalle.
- etelän.kotkotuksia
Helsinkiin kuuluu sillat joissa on niinsanottua krumeluuria kaarineen ja vinkkeleineen, kun siellä asuu hienompia ihmisiä ja niillä on aikaa iitrailla ja katsella taidetta sillassa! Meille välttää silta jossa liikenne sujuu ja silta kestää sen 100 vuotta!
- ins.Jaatinen
Taajamissa paikallinen rakennettu ympäristö on ensisijainen sillan ulkonäön suunnittelun lähtökohta. Mitä Lieksassa sijaitsee sillan ympäristössä ja välittömässä läheisyydessä? Ei mitään arvokasta tai säilytettävää kohdetta. Miksi sillan pitäisi poiketa ympäristöstään? Sillan suunnittelussa on otettava huomioon tavoitteet ja lähtökohdat. On muistettava aina sillan perimmäinen tarkoitus. Lieksan uusi silta ei ole merkittävä kohde eikä sillan ympäristö vaadi rakennettavaksi mitään erikoista rakennelmaa tai monumenttia.
Nykyisistä ehdotuksista juuri kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa yksinkertaisuudessaan täyttävät kyseisen kohteen vaatimukset. Suunnittelija on ymmärtänyt ympäristön merkityksen. Tuskin tulevan sillan ympäristöön tullaan Lieksassa rakentamaan mitään kulttuurihistoriallisen arvokasta rakennusta, joka vaatisi sen mukaisen sillan. Sillan pitää soveltua ympäristöönsä.- ympäristöön.sopiva
Nykyisen sillan ympäristössä ovat homehtuneet kaupungintalot, vanha meijerinrottelo, pystyyn lahonnut autio Hovilan kartano ja suomalaisten suosimaa kenkälaatikkomallista betonielementtityylisuuntaa eli betonibrutalismia edustava hotelli Puustelli. Kiramonrannan puolella on hoitamatonta tureikkoa varattuna laitapuolen kulkijoille.
Uuden sillan pitää olla tällaiseen ympäristöön soveltuva, niinkuin ehdotukset ovat. - pelargoonia
Onko Hovila autiona? Kiinnostaisi ostaa ja kunnostaa se, ja muuttaa Lieksaan asumaan. Lämpimät lapsuuden muistot Hovilasta ja Inkeri-tädistä❤️
- viimeiset.hetket
pelargoonia kirjoitti:
Onko Hovila autiona? Kiinnostaisi ostaa ja kunnostaa se, ja muuttaa Lieksaan asumaan. Lämpimät lapsuuden muistot Hovilasta ja Inkeri-tädistä❤️
Kesäisin Hovilassa käy muutamana päivänä joku jälkeläinen. Lahonneet seinälaudat ovat putoamassa. Kannattaa ostaa ja kunnostaa, sillä kartano on kulttuurihistoriallisesti arvokas rakennus. Se on Lieksan vanhin asuintalo. Rakennettu samoihin aikoihin kuin Lieksan palanut kirkko.
pelargoonia kirjoitti:
Onko Hovila autiona? Kiinnostaisi ostaa ja kunnostaa se, ja muuttaa Lieksaan asumaan. Lämpimät lapsuuden muistot Hovilasta ja Inkeri-tädistä❤️
Eikös joitakin vuosia sitten ollut myynnissä ???
- selvää.tekstiä
ruskisoldat kirjoitti:
Eikös joitakin vuosia sitten ollut myynnissä ???
Onhan se ollut, mutta eihän kukaan tunnearvoista miljoonia maksa! Käytännössä lahonneella rakennuksella ei ole mitään arvoa, mutta entisöiminen maksaa ainakin miljoona euroa.
- Kannattaa.tiedostaa
Muistakaa seuraavat asiat.
1)Luottamushenkilöt käyttävät korkeinta päätösvaltaa.
2)Kaupunginhallituksen pj. on johtoryhmän sihteeri- pitäisi.olla.selvää
Mainitut henkilöt eivät ymmärrä silloista tai juuri mistään muustakaan yhtään mitään. Päätösten teossa tarvitaan hyvin syvällistä asiantuntemusta, mutta ei politiikkaa eikä mututuntumaa. Asiantuntijoiden käyttö ei ole kiellettyä.
- en.tiedosta
"Kannattaa.tiedostaa
14.4.2019 9:23
UUSI
Muistakaa seuraavat asiat.
1)Luottamushenkilöt käyttävät korkeinta päätösvaltaa.
2)Kaupunginhallituksen pj. on johtoryhmän sihteeri"
En tuollaista tiedostustasi verekseltään niele. Ei voi olla että amatööritasoisille luottamushenkilöille annettaisiin korkein päätäntävalta.
Kokouskäytännöt sisältävät pääsääntöisesti puheenjohtajan ja sihteerin tehtävät erikseen. Se tietenkin, miten kaukaa haet kakkosta, niin ei tuosta täysin selkene. - Piika.mikä.piika
Eiköhän "Kannattaa.tiedostaa" nimimerkki edellä hieman piruillut. Tarkoitti varmaankin että kaupunginhallituksen pj on johtoryhmän lakeija.
- Anonyymi
Kh:n pj. soittelee ja kyselee paljon kaupunginjohtajalta ja hallintojohtajalta toimintaohjeita.
- ajatelkaa.järjellä
Pääasia on että saataisiin kunnollinen kestävä silta, eikä mitään epäkäytännöllistä taideteosta jonka hoitokulut lisää rahantarvetta kunnossapitoon!
- Järki.käteen
Johan täällä kiirettä tuntuu pukkaavan. Ei ole vielä valituksia käsitelty. Muistakaappa tämä ennenkuin muottilautaa tilailette !
Hyvä huomata tällä topicilla vallitseva vahva vaatimattomuutta korostava mielipidesuuntaus. Silloinhan riittäisi nykyinen silta ehostettuna kevyenliikenteen käyttöön. - kitkun.kitkun
Tulisi kalliimmaksi kuin uuden sillan tekeminen, eli periaatteessa vanha silta olisi otettava pois ja tehtävä uusi runko ja kaaret! Samalla purkaa jo vanhan sillanpaskan pois ja tekee uuden leveämmän ja vahvemman! Vain mielenvikaiset vaatii vanhan sillanromun entisöintiä! Vanhan sillan voisi viedä Sibeliuksen aitalle matkailunähtävyydeksi! Sillankaaren päältä voisi joku kitkuttaa isolla viululla Sibeliuksen sinfoniaa!
- entinen.derpittelijä
Ja nuoret poskisolistit voisivat ajella mopolla kaaren yli derbin kaasulla soitellen "oi katso Suomi sinun päiväs koittaa...".
- uuttamuotia
Tehkää tunneli joen ali, niin ei maisemat pilaannu, eikä tarvitse kiistellä mallista.
Tunneliakin täällä on käsitelty ja molempien päiden kaltevuuden takia tunnelista tulisi aika pitkä eli Lieksan Lehden talon kohdalta kehäkukkaristeykseen saakka. Yli puoli kilometriä.
- ins.Jaatinen
Kieppula kirjoitti:
Tunneliakin täällä on käsitelty ja molempien päiden kaltevuuden takia tunnelista tulisi aika pitkä eli Lieksan Lehden talon kohdalta kehäkukkaristeykseen saakka. Yli puoli kilometriä.
Mainitun tietunnelin hinta olisi 15 - 20 miljoonaa euroa.
Koko Suomen siltaa taas rakennettiin, ja rakennetaan vielä kaksi ja puoli tuntia.
Ihmeellistä, kun nukkuvien puolue todennäköisesti on edelleen se suurin puolue kaikilla mittareilla mitattuna. Minun oletukseni on se, että meidän suomalaisten joukoissa on liian paljon sellaisia väliinputoajia joihin mikään nykyinen valtapuolue ei vetoa. En ole oikeastaan kovinkaan yllättänyt, että näissä vaaleissa on uusia pienpuolueita nyt mukana. Minä olen liian ”vanha pieru” enää kantaani muuttamaan, mutta on monia ajatuksen uusintuitioita omaavia lahjakkuuksia valtakunnassamme, joiden soisi hoidella oman tuntonsa mukaan edes keskinkertaisella järjellä ja omalla tunnollaan asioitamme.
Itse itseäni analysoiden, pidän itseäni kaappisuvaitsevaisena. Aivan kuin hyväksyisin osittain, enkä silti hyväksy jostain tietystä syystä. Siinäpä se. En ole tunneihmistä kummoisempi, mutta rehellisyyttä tavoitteleva. Mitä se nyt sitten onkaan.
Loppukevennykseksi näin vaalipäivänä ajattelin muistella Einari Vuorelaa.
Mä ajoin takaa kunniaa.
Sain hattuuni tupsun.
Nyt tupsu minua huvittaa,
se huiskuu päässä hupsun.
Mä kerran kuoren alle näin:
söi olevaista mato.
Se mikä kiiltää päälle päin,
vie hengen niin kuin kato.- 0rava
Mitäs jos niitä vanhoja sillankaaria käyttäisi koristeena siinä uudessa sillassa? Siis ei-kantavina rakenteina. Jos vaikka laittaisi ne sen uuden sillan molemmin puolin ihan irti sillasta, niin eivät rasita rakenteita mutta ovat silti olemassa? Ja maalaa nätiksi.
- itisvinkula.sentään
Ja millähän ervelit sen murenevan betonin pitää kasassa? Sillä maalillako! Nytkin ne kaaret murenee jo, ja on vaarana tippua betonia alas!
Luulisi olevan jo vaihtelua jos nuo iänikuiset kaaret poistuiisi ja tilalle nousisi jotain uudempaa! Nuo sillan puolustajien hommat on kuin olisi kuollut vainaja jota ei haluta haudata, vaan jättää koristeeksi omaan pihaan!
- 0rava
No jos vainaja on hienompi kuin elävä, niin tottakai toivoisi että se säilyy. En väitä olevani siltainsinööri, esitän vain maallikon ideoita sen sijaan, että vetäisin väkisin jotain absoluuttista vastakkainasettelua asioiden kesken, joiden ei tarvitse olla ristiriidassa. Toki tiedän että vanha silta ei kelpaa ja uusi pitää tehdä, mutta miksi sen uuden ON PAKKO olla rumempi kuin vanhan? Ethän vartavasten hae entistä rumempaa anoppiakaan sen kuolleen tilalle.
- pitäisi.olla.selvää
Vaikea on suunnitella vielä rumempaa siltaa kuin entinen on. Vaihtoehto 1 on paras ja moninverroin parempi kuin entinen.
- samoilla.linjoilla
Täysin samaa mieltä että vanha silta on ruma kauhistus, oikea esihistoriallinen rumilus!
Onko kaikissa vaihtoehdoissa kevyen liikenteen väylä, kuvasta en saa varmuutta?
- ne.on.pakko.tehdä
Näyttävät kaikissa olevan siltojen toisella sivulla. Nykyiseen hevossiltaan kevyen liikenteen väylät molemmin puolin tehtiin vasta 70-luvulla. Toisella puolella oli sitä ennen vain kapea kävelyväylä.
- ei.oo.ei
ne.on.pakko.tehdä kirjoitti:
Näyttävät kaikissa olevan siltojen toisella sivulla. Nykyiseen hevossiltaan kevyen liikenteen väylät molemmin puolin tehtiin vasta 70-luvulla. Toisella puolella oli sitä ennen vain kapea kävelyväylä.
olet käsittänyt väärin ei kaikissa vaihtoehdoissa ole jalankulkijoille.
- pysytään.totuudessa
ei.oo.ei kirjoitti:
olet käsittänyt väärin ei kaikissa vaihtoehdoissa ole jalankulkijoille.
Lain mukaan kaikissa maantiesilloissa on oltava kevyenliikenteen väylä. Myös Lieksan siltasuunnitelmiin sellainen kuuluu, koska se on pakollinen.
pysytään.totuudessa kirjoitti:
Lain mukaan kaikissa maantiesilloissa on oltava kevyenliikenteen väylä. Myös Lieksan siltasuunnitelmiin sellainen kuuluu, koska se on pakollinen.
Saakohan ne joskus poikkeuslupia, kun viime kesänä ajoin autolla erästä uutta siltaa, ja siinnä ei ollut kuin kaistat autoille.
Ihmettelin kovasti, ajoin sen uudestaan, ja niin se oli.
Myös Pankakoskella oli hevossilta. Se ylitti tehtaanlahden ja sillalla myös oli raiteet Niskan sahalle saakka Pankakosken pässiä varten. Sillan tehtaanpuolipäässä oli suuri kello, jolla ilmoitettiin jalankulkijoille junan tulevan sillalle. Silta purettiin 50-luvulla tarpeettomana.
- sutitnaa
mie olen kyllä pettynyt. Puuta saisi olla enempi ja kaartakin. Varmaan samalla rahalla eli tuolla kolmella millillä saisi tyylikkäämmän. Aina homma ei ole eurojen määrästä kiinni.
- selvää.tekstiä
Kyllä puuta käytetään silloissa. Haittapuolena on puun käyttöikä. Kyllästettyä materiaalia ei saa enää käyttää. Käyttöikä on 40 - 50 vuotta. Betonisiltojen käyttöikä on 80 - 100 vuotta. Puusiltojen kunnossapito on kalliimpaa kuin betonisiltojen ja sillan uusiminen tulee nopeammin eteen.
- paskaari
Eipä ne kustannukset mitään, pääasia on etta on ne kaaret, vaikka tuohesta!
- Anonyymi
Moottoritiesilloilla ei ole lain vaatimaa kevyttä liikenneväylää, mutta tuskinpa nyt on moottoritiestä kyse, vaikka jotkut nuoremmat vauhtihurjat sitä Mähkön hautausmaan ja keskustan välille toivoisivatkin.
- Anonyymi
Moni sitä ei oo kaaren yli kävelly, vain minäpä näin kun muuan poeka kävellä hilipasi eikä ollunna moksiskkaa moisesta.
- Anonyymi
Eipä ole kummallinen tehtävä kävellä Kaarisillan kaaret vaikka selvin päin. Nykyään ne ajetaan mopolla.
https://www.youtube.com/watch?v=clHZuGLvGR0
Hyvin näkyy onnistuvat mopoilu kaarella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole kummallinen tehtävä kävellä Kaarisillan kaaret vaikka selvin päin. Nykyään ne ajetaan mopolla.
https://www.youtube.com/watch?v=clHZuGLvGR0
Hyvin näkyy onnistuvat mopoilu kaarella.Tuo on kyllä aina katsomisen arvoinen pätkä, vaikka monta kertaa jo tällä ollut uusintana. Nyt löysin uuden ulottuvuuden, kun kiinnitin huomiota kuinka mukavasti on sammaloitunut tuo kaarenkin päällystä.
Kaareton silta tarvitaan ainakin siitä syystä, että kukaan ei mene enää kaarien päälle pöljäilemään.
- Anonyymi
Ja nuokin tempaukset oli sinulta pois miten?
- Anonyymi
Niin vain oli into päällä poliitikoilla tehdä kunnon silta valaistuksineen. Nyt esitys on täysin lässähtänyt pannukakku.
Jättäkää kaiteetkin pois niin josko välttäisi "tavan tallaajille". Koko kylää leimaa jokin ihme reppana asenne.- Anonyymi
Muistetaanpa mitä silta palvelee. Sen ainoa tehtävä on olla tienä vesistön yli. Monumentteja, muistomerkkejä ja riemukaaria tehdään kuivalle maalle. Pidetään silta siltana.
- Anonyymi
Eipä siinä olisi järkeä uhrata rahaa johonkin hienoon krumeluurisiltaan kun kaupunki on muuten kuin pommin jäljiltä! Lähes kaikki ns. uudemmatkin 30 vuotta vanhoja vähintään, lukuunottamatta kerrostaloa keskustassa, sekä citymarkettia ja lidliä! Vanhoja rakennuksen romuja sillan lähellä, on homeisia pytinkejä joita pitäisi vielä mukamas suojella!
Ei oikein natsaa! - Anonyymi
Nurmeksessa hävitettiin Mikonsalmen kaarisilta useita vuosikymmeniä sitten uuden tavallisen sillan tieltä. Kesäkuussa alkaa nykyisen sillan pitkäaikainen peruskorjaus, eivät ole ikuisia.
- Anonyymi
Siltojen lakisääteinen peruskorjausväli on yleisesti 40 vuotta ja käyttöikä 80 vuotta. Lieksan kaarisilta on 90 vuoden ikäinen.
- Anonyymi
Vähän epäselvää on miten kevyenliikenteen (mopot, kävelijät ja pyöräilijät) kulku on järjestetty vaihtoehto yhdessä.
- Anonyymi
Kohta tarvitaan lieksalasille rollaattoreille oma kaista ja koneinsinööreille voisi varata muun sillan.
Minun käsittääkseni taajamasillalla nykysääntöjen mukaan autot, moottoripyörät ja mopot ajavat samalla, niille varatuilla kaistoilla. Rollaattorit, potkulautailijat, pyöräilijät, rullaluistelijat, jalankulkijat ajavat kevyen liikenteen kaistalla. Koulutustasosta riippumatta myös anonyymit koneinsinöörit käyttävät lakisääteisesti kevyt kalustollaan tai samettitossuillaan liikkuessaan kevyelle liikenteelle tarkoitettua kaistaa. Auton tyyppisellä ajaessaan, heidän myös on käytettävä moottoriajoneuvoille tarkoitettua kaistaa. Aikoinaanhan Lieksassakin oli mopoille sallittua ajaa kevyen liikenteen erillisellä kevytkaistalla kantatien vierustalla, mutta se muutettiin mopoajelijoiden lisääntyessä.
Kerran kuulin ”sivusta” sen, kuinka paljon maksaa kaarisillan yli autolla ajaminen nykyisin, siis jos virkavalta tavoittaa itse teosta. 60 €. Näin totesi eräs uskalikko. No, voisi todeta, että tämänkaltaisilla ”tietulleilla” osa kustannuksista voitaisiin rahoittaa;)
Liikennesäännöistä jotain kuvittelen tietäväni, ja elon varrella aina opin uutta. Infrastruktuurin rakentamisen jätän täysin fiksummille. En ole siitä muuta mieltä, kunhan olisi käyttökelpoinen ja toimiva palvelemaan yhteisön tarpeita.
Kohta ja kohtaihmisten kohtaamiseen sen verran, että jos kohta on ainoa kohta ajan ja elon tajussa, niin kannattaa kohdata ensin itsensä kohtaamassa, kohtaamisensa ennen muuta, ajatuksilleen missä tahansa. Monella meistä on kyky olla hetkessä ja nykyajassa, ei niinkään kohta-ajassa. Tulevaisuus, käsitteenä ei ole tarkoittamaasi kohtaa. Se on toki ennustettavissa, mutta ei noilla yksiselitteisillä ja niukoilla tavoilla. Mielestäni.
Intelkäämme;)- Anonyymi
Täällä tuotiin useasti esille homeinen ja laho rakennuskanta suunnitellun sillan ympärillä. Raikastakaamme aluetta ! Siirretään suunniteltu siirtolapuutarha sillan viereen.
Ei saa jäädä tuleen makaamaan. Taistolla eteenpäin !- Anonyymi
Ei ole hyvä idea ollenkaan. Kaupungin keskustaan ei sovi lehmänlannan tai kananpaskan haju.
Mikäli jossakin vielä haihatellaan siirtolapuutarhasta, kannattaa haihattelu lopettaa hetimiten. - Anonyymi
Siirtolapuutarhan suunnitelu on vielä kesken. Suunnittelu aloitettiin vuonna 2009. Nyt ollaan kysymässä Kolin suojelijoilta, sopiiko puutarhamökkien pärekattojen suoja-aineeksi pyrolyysiterva. H.Simola lupasi antaa vastauksen kevään 2034 aikana.
- Anonyymi
Puretaan ne ns. lääkärien rivitalot, puustelli ja entinen kaupungintalo niin saadaan siirtolapuutarhakin sillan viereen molemminpuolin! Sitä koivikkoa voi raivata ihan Kiramonrantaan saakka että saadaan oikein tolkun mökkikylä!
Jo on kumma jos ei ala asukkaat viihtymään ja muuttotappio kääntymään voitolliseksi paluumuuttajien myötä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puretaan ne ns. lääkärien rivitalot, puustelli ja entinen kaupungintalo niin saadaan siirtolapuutarhakin sillan viereen molemminpuolin! Sitä koivikkoa voi raivata ihan Kiramonrantaan saakka että saadaan oikein tolkun mökkikylä!
Jo on kumma jos ei ala asukkaat viihtymään ja muuttotappio kääntymään voitolliseksi paluumuuttajien myötä!Mainitut rivitalot ovatkin jo vanhoja ja alkuperäisiä lääkäriasukkaita niissä on enää yksi Matti ja toinen Kari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole hyvä idea ollenkaan. Kaupungin keskustaan ei sovi lehmänlannan tai kananpaskan haju.
Mikäli jossakin vielä haihatellaan siirtolapuutarhasta, kannattaa haihattelu lopettaa hetimiten.Ei siirtolapuutarhassa pidetä lehmiä eikä kanoja voi sinua yksinkertaista.
Eikös se Riikolan (=Pakarilan) lammenkin ranta pitänyt kaavoittaa asunnoiksi?
- Anonyymi
Piti piti. Mutta oletko jonkun huomannut ostavan tyhjiä tontteja ja rakennuttavan sellaiselle ?
Kopin kun saa valmiiksi onkin arvosta jo tippunut 50 prosenttia. Vakuusjärjestelyt tuntuvat olevan pankeille hyvin haasteellisia. Lieksan kaupunki käytti lain suomaa etuosto-oikeuttaan, kun paikallinen asukas oli myymässä peltoaan viljelysmaaksi. Kaupunki ei kuitenkaan ole ryhtynyt harjoittamaan maanviljelyä Riikolanlammen rantamaisemissa eikä omakotitalotonteillakaan taida olla näinä aikoina kysyntää Lieksassa. Tontteja taloineen ja ilman rakennuksia lienee tälläkin hetkellä myynnissä satakunta ympäri kuntaa.
- Anonyymi
Heh heh. Millaistahan olisi asua Riikolan pellolla urean haistessa ja lokkien kirkuessa ympärillä yötä päivää.
- Anonyymi
Ei asuminen ole senkummempaa kuin muallakaan! Mainitsemasi urea ei haise yleensä monta päivää eikä lokit suorita kirkumista jatkuvasti, enimmäkseen alkukeväästä kun pesintä alkaa, ja talvella eivät metelöi ensinkään. eikä myöskään urea haise!
- Anonyymi
Kyseisiä peltoja lannoitetaan sian virtsalla keväisin ja haju tunkeutuu keskustassakin asuntojen sisälle. Olisi Riikolanlammen ranta-asukkailla hengityssuojaimet tarpeen keväisessä katkussa asuessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseisiä peltoja lannoitetaan sian virtsalla keväisin ja haju tunkeutuu keskustassakin asuntojen sisälle. Olisi Riikolanlammen ranta-asukkailla hengityssuojaimet tarpeen keväisessä katkussa asuessaan.
Eivät ymmärtäneet kaupungin herrat, kun kirjaimellisesti polkaisivat paskaan ostaessaan asumiskäyttöön kelpaamatonta peltoa kalliiseen hintaan.
- Anonyymi
Eipä ainut kaupungin ainut tyhmä kauppa? Yhtä tyhmää oli Lamminkylän koulun peruskorjaus ja sitten myydä halvalla hoitokodiksi!
- Anonyymi
ihmettelen ettei kh:n puheenjohtajalla ole oikein muuta virkaa kuin esitellä tekemisiään sosiaalisessa mediassa. rupeaisi hoitamaan kaupungin asioita omalla järjellään eikä hallintovirkamiesten taharon mukaissesti
- Anonyymi
Kyllä sillan olisi pitänyt olla täydellinen kopio Golden Gate sillasta. Tietysti niin pitkää siltaa olisi ollut mahdoton sovittaa Lieksan jokeen, mutta olisi jatkettu mantereen puolelle niin paljon kuin mahdollista. Olisi ollut 4-6 kaistaa niin kuin alkuperäisessä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185243MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162730- 102274
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5882012Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1221739Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701322Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411309Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3821041