SDP:n johdolla näköjään nyt sitten aletaan Suomessa hallitusneuvottelut.
Ja Suomen seuraava pohja hallitukselle ilmeisesti on SDP, Keskusta, Vihreät, Vasemmistoliitto ja RKP.
Paskakokkareet ja persut jätetään rannalle ruikuttamaan.
SDP vaalivoittaja eduskuntavaaleissa
11
59
Vastaukset
- olet_oikeassa
Se juutalainen mikä ben syskovitsi se nyt oikein olikaan ilmoitti jo ettei kokoomus lähde samaan hallitukseen demareiden kanssa.
Joten punamultahallitus muutamalla pienpuolueella vahvistettuna todellakin on Suomen seuraava hallituspohja. - entä_jos
yksikään isomman puolueen edustajista eivät lähde rinteen
bussin kyytiin.
Miten sitten bussikuski perustaa hallituksen? Seuraava hallitus lienee mallia Persut, Kokoomus, Keskusta ja RKP. Siitä saadaan 52,8% äänistä ja 117 paikkaa eduskuntaan jolla on jo varsin helppoa hallita.
Vanhan vasemmiston kannatus 25,9% on liian vähän hallintaan vaikka siihen lisää Vihreät jolloin saadaan 37,4% ja 76 edustajaa.
Jos mainitsemani oikeisto - keskusta puolueet haluavat niin tuo esittämäni on ainoa vaihtoehto! Viher - vasemmisto on edelleen muutamasta lisäprosentistaan huolimatta lapsipuolen asemassa jos ihan kansakoulun laskennolla asiaa pohtii.- köyhäkomukka
Älä unta nää!
Olet kk oikeassa, ei edes kannata nähdä unta siitä, että vasemmisto pääsisi komentelemaan tuolla 56 paikallaan eduskunnassa tai edes vihenvasemmisto 76 paikallaan!
Sitä kun suomalaisilla työläisillä on silti enemmistö, esim hallitus PS Kok Kes RKP olisi 117 paikkaa eli vallan hyvä pohja kunnon korjaushallitukselle!
Kansa kun ei vasureita rakasta vaan jopa enemmän Persujen porukkaa.
Hyvä näin kuitenkin niin ei kaikki mitä Sipilän hallitus sai aikaan talouden nostamisessa valu hukkaan. Vasemmistohan ei ole koskaan osannut luoda hyvinvointiin tarvittavaa varallisuutta vaan ainoastaanhan ne ovat jakaneet muiden aikaansaamaa!
- vaktaa
vaihdetaan listaasi keskustan tilalle kokoomus, niin siinä on Suomen reuraavan hallituksen vankka pohja.
SDP 17.7% äänisaalis ja 40 paikkaa eduskunnassa
Kokoomus 17.0% äänisaalis ja 38 paikkaa eduskunnassa
Vihreät 11.5% äänisaalis ja 20 paikkaa eduskunnassa
Vasemmistoliitto 8.2% äänisaalis ja16 paikkaa eduskunnassa
RKP 4.5% äänisaalis ja 9 paikkaa eduskunnassa.
Näin tulevan hallituksen kannatus prosentteina olisi 58.9% ja paikkajako tulevalla hallituksella 123 paikkaa eduskunnassa. Eli vankka ja turvallinen enemmistöhallitus.
Ainoa asia mikä tässä nyt vielä askarruttaa on se, että suostuuko Vasemmistoliitto tulemaan samaan hallitukseen Kokoomuksen kanssa. Kaikki muu on jo etukäteen täysin selvää pässinlihaa.- KunnonRajoitukset
Ei taida V-liitto tulla kokoomuksen kanssa samaan hallitukseen. Varsinkin kun kokoomuksen ehto on valtionvarainministerin-salkku. Sinänsä sääli koska olisi ollut hauska nähdä Arhinmäki taas kännissä edustamassa. No kyllä Li kännissä on hauska näky sekin.
Eikä taida Rinteellä olla montakaan vaalilupausta jäljellä joista voisi kiinni pitää. Vappu-satanen oli jo pienentynyt kolmeen kymppiin ja voi jo nyt arvata ettei tule sitäkään.
Veikkaan että jos vaalit olisivat olleet viikon päästä niin demarit olisivat jääneet kolmanneksi, oli pudotus kuitenkin aika jyrkkä. No onnekseen puolueen puheenjohtaja on rinne eikä esimerkiksi syöksykierre. - vaihtoehto_on
KunnonRajoitukset kirjoitti:
Ei taida V-liitto tulla kokoomuksen kanssa samaan hallitukseen. Varsinkin kun kokoomuksen ehto on valtionvarainministerin-salkku. Sinänsä sääli koska olisi ollut hauska nähdä Arhinmäki taas kännissä edustamassa. No kyllä Li kännissä on hauska näky sekin.
Eikä taida Rinteellä olla montakaan vaalilupausta jäljellä joista voisi kiinni pitää. Vappu-satanen oli jo pienentynyt kolmeen kymppiin ja voi jo nyt arvata ettei tule sitäkään.
Veikkaan että jos vaalit olisivat olleet viikon päästä niin demarit olisivat jääneet kolmanneksi, oli pudotus kuitenkin aika jyrkkä. No onnekseen puolueen puheenjohtaja on rinne eikä esimerkiksi syöksykierre.Käsittääkseni Antti Rinne itse nyt haluaa kovasti Vasemmistoliiton hallitukseen.
Jos se ei kokoomukselle käy niin vaihdetaan kokoomus sitten vain keskustaan. Silloinkin saadaan Suomeen ns. punavihreä kansanrintamahallitus jolla olisi eduskunnassa paikkoja 107. Eli enemmistöhallitus tulisi toki Suomeen tuostakin kyseisestä vaihtoehdosta.
Mutta itse kumminkin olisin nyt kokoomuksen kannalla SDP:n apupuolueeksi. Sen verran hyvin Sipilän ja Bernerin tekemät tuhot Suomelle ovat vielä meidän suomalaisten ihmisten muistissa.
- Isot-onglemat
Paras jos ei kok,keskusta ja ps menis hallistukseen. Tulee isot ongelmat Suomeen. Yrityksiä lopetetaan tai siirretään ulkomaille jos sdp, de röönä ja vas..alkaa säätään suomessa.
- tätä_mieltä
Kun kolme suurinta puoluetta saa parlamenttivaaleissa kukin alle 18% kannatuksen, Suomessa KAIKKI puolueet ovat selkeästi pelkkiä luuseripuolueita. Ei tuollaisilla kannatuslukemilla juuri minkäänlaista järkevää politiikkaa tehdä, vaan jokainen joutuu hallituksessa tekemään liikaa pelkkiä kompromisseja. Hallituksen ulkopuolella taas ei voi kuin länkyttää.
Vähän järkeä pirstaloituneeseen puoluekentään pitäisi saada, nykyisellä puoluekartalla koko äänestäminen tuntuu täysin turhalta touhulta. Kokoomus ja kepu voisivat sulautua yhdeksi puolueeksi, samoin sdp, vassarit ja vihreät. Jäljelle jäisi kolme isompaa puoluetta KD ja RKP.
- Partacus
Mitään vallankumousta ei tule suuntaan tai toiseen.
Kokoomusporvari ei mene ihan heti Keskustan ja Perussuomalaisten ansaan vaatimalla ammattiliittojen oikeuksien lakkauttamista. Sen mikä onnistui 1930 ei onnistu näillä näkymillä vuosikymmeniin ja tuskin koskaan.
Vasemmiston arvovalta nousi ja porvarillisten liikkeiden laski. Tämä on lähtökohta kompromisseille. SDP ja Vasemmistoliitto tukevat ammattillittoja.
Miten sotesektorin tulevaisuus ratkaistaan. Se on keskiössä. Julkisen vallan toimesta ja kaikille yhdenvertaisena vai yksityistämällä ja maksurasitusten siirtämisellä lompakkoperusteiseksi. Toinen seikka on; olisi hylättävä tässä taloudellisessa tilassa mittavat asenhankinnat ja ryhdyttävä sillanrakentajan toimiin.
Suunta vaaleissa kulki myönteisiä piiruja vasemmalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579