Onko täällä oikeita feministejä, nyt olisi kysymys.
Vihreiden kansanedustajista on 85% naisia. Jos jossain asiassa on yhden sukupuolen edustajia 85%, pitäisi kaikkien logiikan ja matemaattisten analyysien perusteella tehdä johtopäätös että kyseessä on sukupuolinen epätasa-arvo tilanne. Mutta Ville Niiinistö twiittaa :
-------------------
Vaalitulos merkitsee naisten päivää. Naisten osuus näyttää kasvavan. Paljon nuoria naisia nousee eduskuntaan, erityisesti vihreissä. Se on oikein. Lasikatot rikki ja feminismi kunniaan! Se on koko Suomelle ja politiikalle hyväksi ja rikkoo myös vallan sisäpiirejä.
-------------------
Mitä tämä feminismi oikeasti on. Olisko tämä tasa-arvoa kaikille vai naisasialiike?
Ville Niinistö ja feminismi
8
<50
Vastaukset
- NiinNoloa
Todella koomista, kun Ville Niinistö hihkui suorassa TV-lähetyksessä nuorten naisten esiintuloa Vihreissä!? ;-)
Suorastaan punastuin myötähäpeästä...- jouMan
Koomista ja suorastaan outoa. Mielestäni on ihan ok juhlia naisten tai miesten osuuden muutosta jos päästään oikein lähelle 50/50 tilannetta,
Mutta kun juhlitaan 85% osuutta eihän siitä voi tehdä muuta johtopäätöstä kuin että vihreiden nais-tavoite on 100%. Tai jos ei ole, mikä se sitten on? Hyvin, hyvin erikoista että nykyään poliittinen puolue voi harjoittaa näin selkeää sukupuolista syrjintää. Feminismin nimissä.
Saa nähdä toteutuuko Ohisalon mainitsema "feministinen hallitusohjelma". Jos kyse on siitä samasta feminismistä mitä Ville harrastaa, olen hieman huolissani. - shlong
jouMan kirjoitti:
Koomista ja suorastaan outoa. Mielestäni on ihan ok juhlia naisten tai miesten osuuden muutosta jos päästään oikein lähelle 50/50 tilannetta,
Mutta kun juhlitaan 85% osuutta eihän siitä voi tehdä muuta johtopäätöstä kuin että vihreiden nais-tavoite on 100%. Tai jos ei ole, mikä se sitten on? Hyvin, hyvin erikoista että nykyään poliittinen puolue voi harjoittaa näin selkeää sukupuolista syrjintää. Feminismin nimissä.
Saa nähdä toteutuuko Ohisalon mainitsema "feministinen hallitusohjelma". Jos kyse on siitä samasta feminismistä mitä Ville harrastaa, olen hieman huolissani.Kaikki puolueet ovat femareita ja rkp:n pesantteja täynnä.
- masokismia
Villestä tulee mieleen Leninin kommentti "hyödyllisistä idiooteista", kun hän kuvasi neuvostojärjestelmää ihailevia länsimaiden älymystön edustajia.
- Anonyymi
Erikoinen tyyppi tämä Ville Niinistö., jospa hän on naisten sankari, tiedä häntä. Ei tuu kyllä vihreistä miesten mieleistä, jos keulapaikoilla heilutaan Villen tyylillä, mutta voipiihan se Villekin vielä viisastua.
- Anonyymi
Lasikatto. Ei ole mitään näyttöä siitä, että naiset törmäisivät urallaan minkäänlaisiin rakenteellisiin esteisiin. On vain feministien väsynyt salaliittoteoria.
Montako vasenkätistä on eduskunnassa? Itketään tarkoitus yhdessä, ville.Minun mnielestäni tuo Villen lausuma nimen omaan rakentaa niitä lasikattoja.
Tarvitaan jokin keinotekoinen tilanne, jossa naiset pärjäävät.
Lisäksi näissä vaaleissa Vihreiden kovin kärki loisti poissaolollaan, kaikki miehiä.
Lasilattialla on kiva mennä korkkareissa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412428Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse731716Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 651198
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171168TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872