Lapset tuli itkien kotiin kun monessa ovessa oli virpominen kielletty kyltti

Hirviää

Ainoastaan Suomessa on moinen lapsi viha.

20

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuusulalainen

      Ei kaikilla ole varaa antaa virpojille palkaksi rahaa tai karkkeja. Itselläkin on käynyt yli 10 virpojaa monena vuonna ja siihen kuluu useampi kymppi palkoiksi. Lisäksi häiritsee omaa elämää kun ravaavat ovella pitkin päivää. Ymmärrän niitä jotka kieltävät

    • JämpTihomma

      Se on turha tulla meidän ovelle mankumaan!!!
      Meillä ei virvota tai varvota kun ehtoolla muijan kanssa makuuhuoneessa.
      Pitäkää kersat kotonanna,ei tarvitte lähettää kerjuulle.
      Ny on 2019,ei 1960-luku.

    • Voinantaateillerahaa

      Persaukiset rotat

    • Virpoja-Hiitolast

      Mistä tuo meihin karjalaisiin joutuva viha johtuu?

      • 007ja86

        Tähän saa maalaisliitolaiset jatkaa vollotustaa


      • Anonyymi

        Kohdistakaa oikein sipi-maalaisliittoa saakin vihata aivan hyvästä syystä

        Mutta tuota lapsiin kohdistuvaa vihaa en ole koskaan ymmärtänyt sen ymmärrän että esim. autojumputtaja typeryksiä vihataan se on aivan luonnollista ja luontevaa


    • TäräjäväTakiainen

      Etelä-Pohjanmaalla on kyllä ollut yleensä tapana virpoa vasta pitkänperjantain jälkeisenä lauantaina, joten aika erikoisena pidän, että palmusunnuntaina olisi kylttejä ja lappuja laitettu... Hauska tapa kuitenkin, meille saa tulla vapaasti virpomaan, mutta vasta tämän viikon lauantaina!

      • Anonyymi

        Se tais ollakin isäntä joka tuli itkien kotiin oli räyhänny juovuksis naapuriille


      • Anonyymi

        Minä varaan aina trulleille karkkia ja suklaamunia ja annan vielä kolikoita lisäksi. Oikein odotan heitä aina Pääsiäislauantaisin. Minusta pienet virpojat ovat vaan niin ihania. Pieniä ja viattomia lapsia. En ymmärrä ollenkaan sydämmettömiä ja ilkeitä aikuisia. Lapset innoissaan askartelevat kauniita oksia ja yrmyt aikuiset saattava olla heille ilkeitä. Olette ollut itsekin joskus lapsia. Miettikää nyt oikeesti. Eihän se ole kuin yksi päivä vuodesta, kun lapset kiertävät ilahduttamassa meitä aikuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä varaan aina trulleille karkkia ja suklaamunia ja annan vielä kolikoita lisäksi. Oikein odotan heitä aina Pääsiäislauantaisin. Minusta pienet virpojat ovat vaan niin ihania. Pieniä ja viattomia lapsia. En ymmärrä ollenkaan sydämmettömiä ja ilkeitä aikuisia. Lapset innoissaan askartelevat kauniita oksia ja yrmyt aikuiset saattava olla heille ilkeitä. Olette ollut itsekin joskus lapsia. Miettikää nyt oikeesti. Eihän se ole kuin yksi päivä vuodesta, kun lapset kiertävät ilahduttamassa meitä aikuisia.

        Annoin kahta sorttia Fazerin pussimakeisia olin varautunut


    • Pannahan noirat pääsiäisvalakiahan palamahan. Taikka pannahan noirat autohon ja muilutetahan itärajalle.

      • Anonyymi

        Säilytetään suomalaisia perinteitä. Tämä perinne on yksi ihanimmista!!! Nämä, jotka täällä valittaa virpojista, saattavat laittaa vaikka jos minkälaisiin epämääräisiin keräyksiin jopa kymppejä kerralla olematta tietoisia, mihin rahat oikeasti menevät. Saattaa olla, että ei mene euroakaan mainittuun kohteeseen. Itse en anna enää esim SPR:lle latiakaan. On nimittäin jo niin iso lafka, että menee jo näiden ns pyörittäjille todella iso siivu rahoista.


    • Anonyymi

      Kyllä se olis vanhempien tehtävä opastaa lapsensa trullittamaan vaan tuttujen ja sukulaistensa luo. Eikä kiusata kerjuulla vieraita ihmisiä.

    • Anonyymi

      Son vissihinpäiväkotien syytä tuo virvonvarvon minä päivänä sattuu. On laitettu trullit ja virpojat sekaasi, eikä silloon ku minä olin piäni, nii minen mitää tienny tuollaasista kouhotuksista.
      Karjalaasten , eli Ortoroksien pääsiäästapoohin son alunperin kuulunu, luullakseni.

    • Anonyymi

      Itte ovat oppinehet kiittämättömiksi. Kaikille pitäis olla vähintään euron yllätysmuna ettei väänny sikiön naama norsunvitulle.
      Ostakaa itte niille niin hyvät katkit ku massi ja maha sietää.
      En halua muutenkaan pikkusaatanoiksi meikattuja kitisijöötä ruinaamahan.

    • Anonyymi

      Lasten virpomisjuttu oli Itä Suomessa tuntematon juttu vielä 80 ja 90 lukujen vaihteessa. Olin silloin opiskelemassa länsi Suomessa. Ovikello soi ja pienet virpojat esittivät runonsa. Olin valitettavasti kovan päänsäryn piinaama ja väsynyt, en tiennyt mistä on kyse ja olin varsin nuori. Kiitin ja suljin oven varsin tylysti. Jälkeen päin on sydäntä rieponut lasten pettyneet ilmeet ja se miltä oven sulkeminen tuntui. Se särkee sydäntä edelleen. Olin ehkä kuullut länsi Suomen virpojista mutta en tiennyt että olisi pitänyt karkkia antaa, silloin ei kai rahaa annettu.
      Nyt tuo tapa on levinnyt itä Suomeenkin.
      Antakaa lasten virpoa, suloista touhua. Pettymys on kova jos aikuiset ovat tylyjä.

      • Anonyymi

        Mitä aikaisemmin oppivat Jumalaa pelkäävien tavoille, sitä parempi.
        Ei pidä opettaa omia lapsiaan pakanoiksi. Nyt ei juuri kukaan usko Jumalaan ja vieraat jumalat valtaavat tyhjäksi jääneen aukon. Uskon määrä on vakio. Kohta kirkoista kaikuvat toisenlaiset rukouskutsut.


      • Anonyymi

        Hämmennystä lisäsi se, että lapset puhuivat ruotsia. Harmittaa joka tapauksessa, olisin voinut tilanteessa ystävällisesti jutella heidän kanssaan ja selittää että siellä mistä olen kotoisin ei tällaista olekaan. Oli muut jutut mielessä ja pahoitin varmasti lasten mielen.
        Seuraavana päivänä sikäläiset ystäväni selittivät mistä on kyse kun kerroin heille tapauksesta.


    • Anonyymi

      Viisi virpojaa kävi, eivät liittyneet mitenkään karjalaisuuteen. Mukavia olivat, juteltiin kuulumiset, pienet lahjat jaettiin ja toivotettiin hyvät jatkot. Ehkä ensi vuonnakin nähdään jos voimia ja elinpäiviä piisaa! Kiitos virpojille!

      • Anonyymi

        Kyl sie oot sitten yksinkertainen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe