Jos koet että sinulle on tehty väärä diagnoosi ja epäilet hoitovirhettä
Pyydä hus:lta kaikki potilastietosi
Jos diagnoosin todentaminen puuttuu
Silloin sinut on lääkitty ilman diagnoosia
Pelkkä maininta kaksisuuntaisesta ei riitä potilastiedoissa
Jos nykyään elät lääkkeettömänä
Ja vointisi on huomattavasti parempi ja tunnet ettei sinulla edes ollut bipoa
Olet silloin oikeutettu korvauksiin
Hyvät entiset ”potilaat”
Pyytäkää potilastiedot mistä selviää diagnoosinne perusteet!
T väärinlääkitty ilman diagnoosia
Ps facebook sivut ;
Hus:in väärinlääkityt
on tulossa
Seuratkaa tilannetta
Väärät diagnoosit ja niiden salailu(hus)
23
388
Vastaukset
- Anonyymi
Diagnoosien reliabiliteetti on keskimäärin 0,5. Eli todennäköisyys että joku toinen psykiatri antaa sinulle jonkin muun diagnoosin on 50%.
Todennäköisyys että saat väärän diagnoosin juuri HUS:ssa on omien ja muilta kuulemieni kokemusten mukaan keskimääräistä suurempi! ;)
Kaikki diagnoosit ovat vääriä.- Anonyymi
Niin ei ole mitään mielisairauksia on vain tunne-elämän häiriötiloja jotka kroonisoituvat lopulta
On helpompi kun joku kertoo että olet sairas
Kuin että itse ottaisit vastuun itsesi hoidosta - Anonyymi
Minua hoidettiin 20 vuotta biposairaana kunnes yksi päivä tajusin jättää lääkkeet ottamatta
En seonnutkaan vaikka lääkärit niin vuosia hokivat
Nyt 61 veenä elämä on hymyillyt jo yli 13 vuotta
Kiitos hus hoidosta:) - Anonyymi
Mielenkiintoinen keskustelun aloitus
Monet potilaista eivät kyseenalaista laisinkaan mitä lääkärit heille sanovat
Itse entisenä hoitajana (12vuotta)
näin mikä on talon tapa
Lääkärit saavat resepteistä bonuksia lääkeyhtiöiltä
Kun totuus selvisi minulle, vaihdoin alaa
Hyvää pääsiäistä kaikille - Anonyymi
Psykiatrinen sairaus on metafora. Siten psykiatrinen "diagnoosi" on mielipideasia. Ei ole oikeaa tai väärää psykiatrista "diagnoosia", eikä voi olla, yhtään sen enempää kuin mikään muukaan mielipideasia.
Psykiatriassa sairaus. ja terveys, ovat katsojan silmissä.
-etf5g9u8 - Anonyymi
Ja jokainen on itsensä paras lääkäri
- Anonyymi
Olethan tietoinen, että jos koko ajan epäilet muiden motiiveja, olet mielisairas.
Hyvin harvoin on mitään salaliittoa, ei edes joka päivä.- Anonyymi
Siis, jos epäilt väärää diagnoosia, olet mielisairas.
Mikäs diagnoosi tuo on? Anonyymi kirjoitti:
Siis, jos epäilt väärää diagnoosia, olet mielisairas.
Mikäs diagnoosi tuo on?Olin täysin terve, idari😄
- Anonyymi
Diagnoosien huonosta reliabiliteetista on paljon tutkimustietoa. Ylläesittämäni luku on fakta.
- Anonyymi
Joo tää on nii koettu, jätän tän linkin tähä. Tsemppiä keskustelun aloittajalle!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/seppo-hakeutui-hoitoon-aidin-kuoleman-ja-eron-vuoksi-sai-kateen-vain-pillerit-ja-diagnoosin-jouduin-pahoihin-taloudellisiin-ongelmiin/7033886#gs.6ho5wc Sain diagnoosin 2006
8 vuotta melkein katatonisessa tilassa
Kunnes hoitaja huomasi ettei kaikki ollut kunnossa
Lito käynnisti koneen ja lopetin pikkuhiljaa lamictalin 400 mg ja liton 1500 mg
8 kk ja kaikki n 30 todella raskasta sivuoiretta katosivat viikossa
Nyt 2 vuotta täysin terveenä
Olen jopa onnellinen
Pyytäkää ihmiset terapiaa , puhuminen auttaa kaikkiin ongelmiinYlilääkärit yrittävät salata tämän minulle tapahtuneen
Kun 2 vuotta sitten sanoin ylilääkärille että hus on tehnyt virheen
Minulta evättiin tutkimukset ja hoito
Todella hyvää ja inhimillistä mielenterveystyötä
Nyt pyydän tulevassa oikeuden käynnissä 8,3 miljoonaa
Tyhmä pyytää vähän, viisas osaa laskea👌
- Anonyymi
Vaihtavatko kaikki keskustelijat samanlailla riviä kuin Manson1?
- Anonyymi
Mihin FB-sivu on kadonnut? Kateissa tuntuu myös olevan sivun pitäjä. Onko havaintoja?
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta totta tuo on. Psykiatrisia diagnooseja annetaan helposti ja vähän mutu tuntumalla. Työskentelen somaattisella puolella ja siellä ei ole tullut ikinä vastaan, että lääkäri olisi antanut väärän diagnoosin. Voi olla epäselvä diagnoosi, mutta jos saat vaikka astma diagnoosin, siihen on kriteerit mitkä pitää täyttyä. Esim. Nykyään adhd diagnoosin voi saada niin, että jos kokee adhd lääkkeen auttavan, niin saa diagnoosin. Se on sitten eri juttu, jos myöhemmin kokee, että ei se lääke hyödytäkkään, niin onko diagnoosia mahdollisuus kumota.
- Anonyymi
Vai sellasta teillä on siellä somaattisella puolella.
Sie se et taida tietää mitään, mistä sie puhut? - Anonyymi
Psykiatrista diagnoosia ei ainakaan saa purettua, se on ja pysyy, ilmeisesti kuolemaan asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykiatrista diagnoosia ei ainakaan saa purettua, se on ja pysyy, ilmeisesti kuolemaan asti.
Siellä ne on lapsena sairastetut korvatulehdus kierteetkin, mutta ei terve ihminen jää niitä märehtimään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ne on lapsena sairastetut korvatulehdus kierteetkin, mutta ei terve ihminen jää niitä märehtimään.
Ei jääkään, mutta joskus yleislääkärit märehtii potilaan taustalla olevia psykiatrian puolen merkintöjä, vaikka ne olisivat kuinka vanhoja.
Onko tullut koskaan kuultua, kuinka epätasa-arvoista terveydenhuolto on ?
Vanhukset, mt-ongelmaiset, alkoholistit sekä narkomaanit, ehkä työttömätkin, ovat vähän kuin pohjasakkaa terveydenhuollossa.
Priorisointi taitaa määrittää sen, keitä kannattaa tutkia ja hoitaa, keitä ei. Yleensä he ovat etusijalla, jotka tuottavat edelleen rahaa yhteiskunnalle, eli kykenevät työelämään.
Ja jos et usko, niin ehkä sitten huomaat, jos sattuu joskus omalle kohdalle. Toivottavasti ei osu kohdallesi, eikä se kenenkään muunkaan kohdalle olisi kyllä suotavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jääkään, mutta joskus yleislääkärit märehtii potilaan taustalla olevia psykiatrian puolen merkintöjä, vaikka ne olisivat kuinka vanhoja.
Onko tullut koskaan kuultua, kuinka epätasa-arvoista terveydenhuolto on ?
Vanhukset, mt-ongelmaiset, alkoholistit sekä narkomaanit, ehkä työttömätkin, ovat vähän kuin pohjasakkaa terveydenhuollossa.
Priorisointi taitaa määrittää sen, keitä kannattaa tutkia ja hoitaa, keitä ei. Yleensä he ovat etusijalla, jotka tuottavat edelleen rahaa yhteiskunnalle, eli kykenevät työelämään.
Ja jos et usko, niin ehkä sitten huomaat, jos sattuu joskus omalle kohdalle. Toivottavasti ei osu kohdallesi, eikä se kenenkään muunkaan kohdalle olisi kyllä suotavaa.En edelleenkään ymmärrä miksi minun pitäisi jäädä siihen jotenkin jumiin, jos lääkäri kysyy vointiani? Vaikka se ei suoraan liittyisikään perseestäni löytyvään märkärupeen?
Luuletko ettei niin ole tapahtunut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä miksi minun pitäisi jäädä siihen jotenkin jumiin, jos lääkäri kysyy vointiani? Vaikka se ei suoraan liittyisikään perseestäni löytyvään märkärupeen?
Luuletko ettei niin ole tapahtunut?Syytinkö sinua jostain ?
Ei minulle sinun rupesi kuulu millään tavalla. Ja hyvähän se on, jos lääkäri kysyy vointia, voinnin ja sairastamisen takia lääkäriin kai yleensä hakeudutaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä208069Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3311524- 3741268
- 61235
- 601095
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2391088Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241006Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331000- 36948
Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.48938