Kuinka yksinkertaisia ihmiset voi olla (liikenne)

Anonyymi

Eikä vain liikenne, toki se sama yksinkertaisuus näkyy muussakin elämässä sitten yleensä.

Esimerkkinä vaan, tuolla juutubessa videoita miten joku jää tasoristeykseen puomien väliin.
Koska siis syystä tai toisesta varmaan ajaa punaisia päin tähän tasoristeykseen, epähuomiossa tai tapojen mukaan, oli miten oli.

Mitä se kertoo ihmisen yksinkertaisuudesta kun tämä kuljettaja tämän jälkeen valitsee kahden vaihtoehdon väliltä eli kuinka toimia kun juna nyt tulee sieltä.
- Auto jää junan eteen on monilla se valinta.
- Ajaa puomin rikki autollaan ja auto ei jää junan eteen.

Tasoristeyksen puomiin ei voi edes hipaista, parempi on siis että koko auto tuhoutuu, jopa junakin massastaakin ja teräksestä huolimatta saattaa kärkiä isojakin vahinkoja. Joka tapauksessa se juna on pois käytöstä pitkään ja matkustajien matka keskeytyy.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen jostain lukenut, että junan täysjarrutus tulee VR:lle kalliiksi kun teräspyörät kuluvat epätasaisiksi. Se on tietysti pieni hinta jos hätäjarrutuksella voidaan estää kiskoille pysähtyneeseen autoon tai ihmiseen törmääminen, mutta junan matkustajan turhaan hätäjarru-kahvasta vetäminen voi tulla kalliiksi matkustajalle.

      • Anonyymi

        Luulisi sitten että tuon takia kannattaisi olla lukkiutumattoman jarrut.
        Saattaa se autoon törmääminen on halvempaa kuin 10 teräspyörän vaihto/sorvaaminen, jos sellainen joudutaan tekemään. Ottaen huomioon että kun veturi on pois tuotannosta niin se on tappiota. Jaa siellä on vaan joku kia tai nissan, yli vaan.. kaikki voittaa :)
        Vähän maalia junan keulaan seuraavassa huollossa, tulospalkkia on tienattu, sanoo vaan etten huomannut mitään edessä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi sitten että tuon takia kannattaisi olla lukkiutumattoman jarrut.
        Saattaa se autoon törmääminen on halvempaa kuin 10 teräspyörän vaihto/sorvaaminen, jos sellainen joudutaan tekemään. Ottaen huomioon että kun veturi on pois tuotannosta niin se on tappiota. Jaa siellä on vaan joku kia tai nissan, yli vaan.. kaikki voittaa :)
        Vähän maalia junan keulaan seuraavassa huollossa, tulospalkkia on tienattu, sanoo vaan etten huomannut mitään edessä..

        Miten määrittelet ihmishengen, joka on radalla olevassa autossa junan törmätessä siihen? Onko henki halvempi kuin junan pyörien sorvaaminen ja veturin seisominen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi sitten että tuon takia kannattaisi olla lukkiutumattoman jarrut.
        Saattaa se autoon törmääminen on halvempaa kuin 10 teräspyörän vaihto/sorvaaminen, jos sellainen joudutaan tekemään. Ottaen huomioon että kun veturi on pois tuotannosta niin se on tappiota. Jaa siellä on vaan joku kia tai nissan, yli vaan.. kaikki voittaa :)
        Vähän maalia junan keulaan seuraavassa huollossa, tulospalkkia on tienattu, sanoo vaan etten huomannut mitään edessä..

        Kymmenen? Vaikken asiantuntija olekaan, niin luulenpa että nykyään junassa äkkijarrutuksessa jokainen vaunukin osallistuu jarrutustoimintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten määrittelet ihmishengen, joka on radalla olevassa autossa junan törmätessä siihen? Onko henki halvempi kuin junan pyörien sorvaaminen ja veturin seisominen?

        On se määritelty :) Monet kerrat..
        Ihmisen arvo, viimeksi ranskassa, kirkkoon miljardi, nälkään kuoleville lapsille 0€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se määritelty :) Monet kerrat..
        Ihmisen arvo, viimeksi ranskassa, kirkkoon miljardi, nälkään kuoleville lapsille 0€.

        Mitä ihmettä? Kuoleeko Ranskassa ihmisiä nälkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Kuoleeko Ranskassa ihmisiä nälkään?

        Työnnä se nälkä vaikka prrseeseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se määritelty :) Monet kerrat..
        Ihmisen arvo, viimeksi ranskassa, kirkkoon miljardi, nälkään kuoleville lapsille 0€.

        Minä en kysynyt Ranskasta mitään vaan: " Miten määrittelet ihmishengen, joka on radalla olevassa autossa junan törmätessä siihen? Onko henki halvempi kuin junan pyörien sorvaaminen ja veturin seisominen? "


    • Anonyymi

      Hämmentävä tilanne. Uusi tilanne. Uhkaava tilanne. Ei nähdä vaaraa. Ei ymmärretä. Ei toimita. Ei ajatella.
      Ratkaisumallit opitut ja oppimattomat. Jos ei koe olevansa suuressa vaarassa. Yrittää korjata pienet vauriot ja vaarat.

      Eli mitä heeelskuttia nojen ihmisten päässä liikkuu? Syystä tai toisesta pienen vaurion ehkäisy. Niinkuin eivät olisi nukkuneet kuukausiin tai ajatus muun mielevaurion takia on hukassa.
      Suojeluvaisto on liian matalalle tasolle säädetty.

    • Anonyymi

      Tänään tuossa päivällä kotia ajelessa, tulen tunnelista ulos ja näen heti että siellä seuraavassa asuinalueelta tulevalta tieltä on aikomassa tulla auto. Tämä auto odottaa, miettii että tulenko minä... koko ajan lähestyn ja sitten se vaan päättää että eteen vaan. Jos en kaasua nostamalla 45km/h nopeudesta olisi hidastanut vauhtia ainakin 10km/h verran niin perään olisi tätä eteen ajajaa kolahtanut. Huoh no en jaksanut ottaa stressiä taas, moisesta.. pari kääntymistä myöhemmin liikennevalot edessä ja eikös tänä eteen ajellut vaan ajelee päin punaisiakin vielä :)

      En odota kyllä liikenteessä minkään tason älynlahjoja keneltäkään, ehkäse juuri suojeleekin siltä että ei joudu kolariin eikä vaaratilanteisiin. Muiden yksinkertaisuuteen on aika helppoa varautua yleensä ainakin. "tiedän että tuo ilmeisesti aikoo kääntyä, koska auto jo mutkittelee siihen malliin" tuon jälkeen voi vaan hymyillä sitä että kääntymisen jälkeen kas kummaa se vilkkukin löytyi :)
      Niin arkea tälläinen, yksi esimerkki vaan..

      • Anonyymi

        Niinpä. Silti yli 90 % autoilijousta pitää itseään hyvänä kuljettajana. Jokainen on täysin varma siitä, että JUURI HÄN IHAN OIKEASTI on sellainen. Muiden luulot eivät pidä välttämättä paikkaansa. On se kummaa miten väärin menee kun itse saa määritellä omat ajotaitonsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe