Kuka Raamatun henkilö olisit? :)

Anonyymi

Tällainen testi sopivasti Pääsiäiseksi. Sama testi taitaa olla joka vuosi.

"Pääsiäinen on kristillinen juhla. Siksi lienee ihan paikallaan muistella vähän Raamatun hahmoja.
Jeesus, Juudas, Maria, Joosef... Raamattu on täynnä hahmoja, joiden tarinat melkein jokainen tietää ihan yleissivistyksen pohjalta, vaikka ”isoa kirjaa” ei olisikaan lukenut. Tee nyt pääsiäisen kunniaksi leikkimielinen testi, jossa voit testata, kuka Raamatun hahmo olet."

https://www.is.fi/viihde/art-2000006075767.html

Suora linkki testiin:
http://ap1.sestatic.net/customer/istestit/index.html?v=1555502258#/start/37

Itse olen lähimpänä Jeesus Nasaretilaista, sanoo testi. Luulin että joka toinen olisi Jeesus, mutta selvisi, että vain 8% vastaajista on saanut saman tuloksen.

18

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuli hieman yllättävä: Johannes Kastaja. No, ainakin hän oli ilmeisesti vähän erakkoluonne, kuten minäkin. :)

      • Itse olisin spitaalinen.


    • Anonyymi

      Olen Johanna Kastajatar:

      "Raamatun henkilöistä olen kuin Johannes Kastaja
      Johannes Kastaja, Jeesuksen tienraivaaja, on profeetta eli aikansa yhteiskuntakriitikko. Hän edustaa voimakasta vastakulttuuria noudattaessaan askeettista elämäntapaa: Uusi testamentti kuvaa hänen nauttivan ravinnokseen heinäsirkkoja ja villimehiläisten hunajaa. Hänen sanomansa on kääntymykseen ja parannuksen tekemisen sanoma: entisen huonon elämäntavan katuminen, sen hylkääminen ja uuden, paremman elämäntavan aloittaminen, kuuluu siihen keskeisenä. Lue lisää: Mark. 1:1-8."

      Persoonana kuvastaa itseäni aika hyvin. Erakko ja uskossaan änkyrä saarnaajatar, koski se sitten uskontoa (uskoa) tai politiikkaa.
      *

      • Anonyymi

        Niin ja luontoihminen olen, joskaan en syö heinäsirkkoja.

        Myös änkyrä vastakulttuurikannatukseni on jo politiikan kautta tullut kai aika selväksi? Raivoisasti oman kansani asiaa ajava. (Milloinkahan minut mestataan?)
        *


    • Ristinryöväri jolle Jeesus lupasi varman paratiisiin pääsyn Hänen kanssaan.

      • Otetaan huomioon, että Jeesus siinä valehteli. Hän puhui "tästä yöstä", vaikka hänet vietiin hautakammioon ja myöhemmin kerrottiin Jeesuksen menneen yksin taivaaseen istumaan Jumalan viereen,

        Olisit ollut siis kusetettu.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Otetaan huomioon, että Jeesus siinä valehteli. Hän puhui "tästä yöstä", vaikka hänet vietiin hautakammioon ja myöhemmin kerrottiin Jeesuksen menneen yksin taivaaseen istumaan Jumalan viereen,

        Olisit ollut siis kusetettu.

        Ääliö, etkö edes tiedä mikä on paratiisin ja taivaan ero!?


    • Ilman testeja Jeesus Nasaretilainen, YHDEN Jumalan palvelija.

      • En ole muslimi ja toisekseen, kuinka voisi olla olemassa muita jumalia, kuin YKSI Jumala.


      • Kuinka edes voisin olla, koska täälläkin kiellän olevani? Muslimi ei saa valehdella.


      • Anonyymi

        "Se jumala teillä muslimeilla ei vaan ole sama kuin kristityillä ja juutalaisilla. "

        Tiedoissasi on aukkoja. Nämä kaikki kolme uskontokuntaa palvovat samaa Aabrahamilaista jumalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se jumala teillä muslimeilla ei vaan ole sama kuin kristityillä ja juutalaisilla. "

        Tiedoissasi on aukkoja. Nämä kaikki kolme uskontokuntaa palvovat samaa Aabrahamilaista jumalaa.

        Juuri näin, kaikki kolme paitsi kristityt (enimmäkseen), jotka palvovat kummituksia ja vainajahenkiä ja (ainakin) kolmea jumaluutta.


    • Se riippuu mitä haluaa olla, mitä jaksaa kantaa.

      Jos haluaisin kantaa maailman syntejä, halveksuntaa, herjaa, pilkkaa, ja että minut voisi lukea pahantekijäin joukkoon, silloin haluaisin olla Juudas.

      Jos haluaisin päästä säälistä kuninkaaksi, papiksi, ja palvotuksi henkilöksi, silloin Jeesus.

      Johannes Kastajasta ei paljon tiedetä, hän saattoi olla makkabilainen, jotka vetäytyivät erämaahan ja vastustivat Roomaa.

      Mariana tietysti surisin, koska poika piti veljiä äitinään. Miettisin, että mitä olen tehnyt väärin.

    • Testi väitti, että olen Daavid. Tunnistan kyllä mahdolliseksi; Jeesusta minusta ei saisi tekemälläkään.

    • Anonyymi

      Johannes Kastaja. Olen syönyt myös heinäsirkkoja.

    • En nyt hoksannut, että missä näytelmässä rooli tulisi kyseeseen, mutta aika mellevää olisi olla Jumala itse. Saisi kytätä mitä ihmiset ajattelee ja mitä ne touhuaa peiton alla.

      Vautsia on, että kaikki Anonyymi-henkilöt haluavat olla Jeesus :-).
      Rekattuna nukkuisit paremmin.

    • Metusalem. Tietysti hallitus vastustaisi sitä, sillä eläkeyhtiö joutusi maksamaan eläkettä minulle vielä noin 900 vuotta.

    • Anonyymi

      Äänestäkäätte.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe