Pohjanoteeraus jehovantodistajilta Tuirassa

Anonyymi

Osoitteessa Koskitie 55 Tuirassa kävi juuri hetki sitten ovea soittamassa kaksi nuorehkoa, huomiotaherättävän vahvasti meikattua naista. Jakoivat lappusia ja kutsuivat jumalanpalvelukseen.

Puhuivat kuin tollolle, tyyliin että tiesitkö, että pääsiäinen on juhlapäivä.

Juu tiedän. Ja tiedän, että juhlapäivänä juhlitaan ja tehdään se kotona ja oman mahdollisen uskontonsa perinteitä kunnioittaen. Juhlapäivänä ei häiritä täysin vieraiden ihmisten juhlapäivänviettoa soittelemalla ovikelloa ja tuputtamalla omia mielipiteitänsä.

Minne voi tehdä reklamaation? Saako noille jotenkin suoramarkkinointikieltoa. Todella törkeää mielestäni . En pidä tuosta tuputtamisesta yleensäkään, mutta juhlapäivänä alittaa kyllä ihan kaikki soveliaisuusrimat

Sivakan vuokratalo ja alaovi on lukossa, rappuun ei pitäisi edes päästä ketään ylimääräisiä.

39

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myytiinhän Isälle ja Pojalle mondeokin huippuhienona. Helmat ruosteessa eikä lohkolämmitintä.

      • Anonyymi

        Mie mondeoista mittään tiiä paitsi sen, mitä isä opetti kun olin pikkuanonyymi: "Älä sie tyär ikinä foortia osta, foorti ei ole auto eikä piika ihiminen"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie mondeoista mittään tiiä paitsi sen, mitä isä opetti kun olin pikkuanonyymi: "Älä sie tyär ikinä foortia osta, foorti ei ole auto eikä piika ihiminen"

        Kyllä minä vanhana sukututkijana olen useitten kymmenien seurakuntien kirkonkirjojen vihittyjen luetteloista löytänyt morsiamesta käytetyn nimikettä piikaihminen. Olisinpa vakaasti sitä mieltä, että enemmän uskon pappien kirjoituksia kuin isäsi kuviteltuja möläyksiä.
        Piika jos kukaan on muutamaa mahdollista poikkeusta lukuunottamatta kunniallinen, topakka nainen. Parasta mahdollista vaimoainesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie mondeoista mittään tiiä paitsi sen, mitä isä opetti kun olin pikkuanonyymi: "Älä sie tyär ikinä foortia osta, foorti ei ole auto eikä piika ihiminen"

        eikä margariini voita!


    • Anonyymi

      Koeta ymmärtää he ovat pakoitettuja ovelta ovelle.

      • Anonyymi

        En todellakaan ymmärrä. Vapaa sielu vapaassa maassa, vapaa tahto ja itsemääräämisoikeus.

        Kenenkään ei ole pakko kuulua mihinkään lahkoon eikä julistaa sanaa ovelta ovelle uskonnollisten juhlapyhien aikaan.

        Suomessa on uskonnonvapaus. Lahkoista voi erota, jos siltä tuntuu . Vertaistukeakin löytyy
        https://www.uskontojenuhrientuki.fi/


      • Anonyymi

        Tämä on Suomi, ei mikään muslimimaa. Suomessa saa kyllä tukea lahkon hylkäykseen ja tulikivienheittelyllä uhkailuun. Suomi ON sivistysvaltio ja lähimmäiset auttavat ihan varmasti


    • Anonyymi

      Lukittuihin vuokrataloihin pääsevät myös lestadiolaislehtien jakajat klo 5 aamulla kolistelemaan.

      • Anonyymi

        Mielellän RauhanTervehdyksen vastaanotan ja siihen kukkia käärin taikka kissanhiekkaa. Kiitos lehdenjakajille siitä. Mainiota eristys. tai kuivikemateriaalia on se.


    • Anonyymi

      Lukekaapa yhdenvertaisuuslaki ja tasa-arvolaki.

      Eivät koske ne lait. Lainaan:
      "1325/2014
      Dokumentin versiot
      ViitetiedotPå svenska
      Annettu Helsingissä 30 päivänä joulukuuta 2014

      Yhdenvertaisuuslaki
      Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:

      1 luku
      Yleiset säännökset
      1 §
      Lain tarkoitus
      Tämän lain tarkoituksena on edistää yhdenvertaisuutta ja ehkäistä syrjintää sekä tehostaa syrjinnän kohteeksi joutuneen oikeusturvaa.

      2 §
      Soveltamisala
      Tätä lakia sovelletaan julkisessa ja yksityisessä toiminnassa.

      Lakia ei kuitenkaan sovelleta yksityis- eikä perhe-elämän piiriin kuuluvaan toimintaan eikä uskonnonharjoitukseen."<---------- SIINÄ.

      Uskonnottomia on Suomessa 60-70% lähde freethoughtreport. No eipä ole kauaa jos tämä pakkouskonto EI TODELLAKAAN RAUHAN USKONTO OLE JEESUS PAKOTTAJAT!!

    • Anonyymi

      Todellakin huonoa käytöstä. Olettavat kai, että muut eivät usko Jumalaan kuin he. Sivistymättömiä.

      Suomalaisiin perinteisiin kuuluu, että etenkin uskonnolliset pyhäajat ovat kunkin perheen omaa aikaa, eivätkä edes tuttavat soittele silloin, puhumattakaan, että tuppaduttaisi kylään.

      Esim. olisi sopivaa viedä mahd. joulukukat ennen jouluaattoa, jouluaattona moni perhe jo juhlii keskenään tavallaan. Saatetaan kaikessa rauhassa istua kotoisasti yöpaidat tai aamutakit päällä juhlavasti, kerrankin koko perhe yhdessä koolla, syömässä joulupuuroa kynttilän valossa kun yhtäkkiä ovikello soi ja eteiseen astuvat iloiset, kovaääniset naapurit! Perheen oma väki häkeltyy ja nolona suljetaan keittiön ovea jossa perheenkeskeinen jouluaattorauha häiriintyi. Joulu kuten pääsiäinenkin on vain kerran vuodessa ja monilla on omat, henkilökohtaiset traditionsa.

      Todella tökeröä on silloin etenkin vierasuskontoisten tulla ovenrakoon ilmoittamaan, että hei, te uskotte väärin, antakaas kun me kerromme teille totuuden! Ovessani on joskus mainoskiellon lisäksi lukenut: "Ei jehovantodistajia!"

      • Anonyymi

        Joulu- ym juhlapäivärauha kuuluu tietysti kaikille, ei vain "uskovaisille". Suomalaisilla on omat juhlatraditionsa. Jos noiden neitokaisten omissa kodeissa ei ole juhlapäiviä kunnioitettu ja vanhemmat esim. olleet jokapääsiäinen tillintallin, se ei tarkoita, etteikö muiden kotien ovien takana voisi olla meneillään hiljaiset, monikymmen- jopa satavuotiset perinteet.

        Ne eivät näy ulospäin, mutta valtaosalle suomalaisia hiljaiset perinteet ovat edelleen "pyhiä".
        *


    • Anonyymi

      Lukekaa lakia. Yhdenvertaisuuslaki ja tasa-arvolaki tarkkaan.

      KYSYKÄÄ POLIISILTA ITSE. KAI TE SEN OSAATTE.

    • Anonyymi

      Joudut mustalle listalle ja helvetin tulet jo kipinöi nurkissa. Pyhitetty Ylkä ei suvaitse harhaoppia. Kolmasti pyhitetty, sela.

      • Anonyymi

        Voisiko viranomaiset tutkia. Selvä uhkaus.

        Vieläkö joku epäilee Suomessa ei ole pakkouskonto?

        Se on rasismia uskonnottomia kohtaan.

        "Mutta mitä rasismi sitten todella on?
        Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai USKONNON perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät. Rasismi on siis ihmisryhmän tai sen jäsenen ihmisarvon alentamista. Rasismiin usein kuuluu se, että omaa ryhmää pidetään parempana kuin toisten ryhmiä. Rasismi aiheuttaa eriarvoistumista ja vahingoittaa sen kohteiden lisäksi koko yhteiskuntaa. Rasismia käytetään vallan välineenä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko viranomaiset tutkia. Selvä uhkaus.

        Vieläkö joku epäilee Suomessa ei ole pakkouskonto?

        Se on rasismia uskonnottomia kohtaan.

        "Mutta mitä rasismi sitten todella on?
        Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai USKONNON perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät. Rasismi on siis ihmisryhmän tai sen jäsenen ihmisarvon alentamista. Rasismiin usein kuuluu se, että omaa ryhmää pidetään parempana kuin toisten ryhmiä. Rasismi aiheuttaa eriarvoistumista ja vahingoittaa sen kohteiden lisäksi koko yhteiskuntaa. Rasismia käytetään vallan välineenä."

        Minä olen läskiäsyövä, julkirasisti ja julkihetero ja tunnustan se aina! Raisitiksi minut tekivät nuo suoraansanottuna paskavarpaat omilla toimillaan. Joskus saatan erehtyä, mutta ei sellaista ole vielä sattunut ja jos tapahtuu, niin tunnustan virheeni. Teoriassa voisi joku kunnollinenkin noitten paskavarpaitten joukosta löytyä, mutta ne 99 % pilaavat rehellistenkin maineen. Onhan tuo nähty esimerkiksi kaupunginvaltuustoissa, eduskunnassa, Oulun lautamiehissä jne, mitä nämä oikeasti ovat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko viranomaiset tutkia. Selvä uhkaus.

        Vieläkö joku epäilee Suomessa ei ole pakkouskonto?

        Se on rasismia uskonnottomia kohtaan.

        "Mutta mitä rasismi sitten todella on?
        Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai USKONNON perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät. Rasismi on siis ihmisryhmän tai sen jäsenen ihmisarvon alentamista. Rasismiin usein kuuluu se, että omaa ryhmää pidetään parempana kuin toisten ryhmiä. Rasismi aiheuttaa eriarvoistumista ja vahingoittaa sen kohteiden lisäksi koko yhteiskuntaa. Rasismia käytetään vallan välineenä."

        Hei. Edellinen viesti oli vitsillä kirjoitettu, minkä muut tajusivatkin. Itse en kuulu tämän uskonnon kannattajiin, eivätkä he minua häiritse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko viranomaiset tutkia. Selvä uhkaus.

        Vieläkö joku epäilee Suomessa ei ole pakkouskonto?

        Se on rasismia uskonnottomia kohtaan.

        "Mutta mitä rasismi sitten todella on?
        Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai USKONNON perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät. Rasismi on siis ihmisryhmän tai sen jäsenen ihmisarvon alentamista. Rasismiin usein kuuluu se, että omaa ryhmää pidetään parempana kuin toisten ryhmiä. Rasismi aiheuttaa eriarvoistumista ja vahingoittaa sen kohteiden lisäksi koko yhteiskuntaa. Rasismia käytetään vallan välineenä."

        Jos tuo viesti olisi sääntöjen vastainen niin se olisi poistettu. Joka tapauksessa, lupaan, etten kirjoittele tähän ketjuun mitään, edes huumorimielessä, koska se voidaan käsittää väärin. Sanotaan että totuus ei pala tulessakaan ja totuus tekee vapaaksi, mutta hemmetin epäselvää se näkyy teillä uskovaisilla olevan.


    • Anonyymi

      Jos aloittajalla ei ole tietoa ja pysty itsenäiseen ajatteluun niin kuka sitten?? Hän on paljon asioista ottanut selvää. Ei millään tavalla ole alempiarvoinen. Varmasti ei myöskään jumalalle!

    • Anonyymi

      JEESUS EI TODELLAKAAN OLE RAUHAN USKONTO.

    • Anonyymi

      Olivatko Mondeolla liikkeellä?

      • Asiatonta sotkea taas Monteoa keskusteluun.


    • Anonyymi

      Pakkouskonnosta ei saa kirjoittaa. Tätä Jeesusta pakotetaan väkisin. Se on rasismia uskonnottomia kohtaan.

    • Anonyymi

      Minä annan jehoville viimeksi suoran palautteen, luuvitosella otsalohkoon.

    • Anonyymi

      Ei jehovat ole ainoita. Myös muut lahkot pakottaa uskontoja. JEESUS PAKKOUSKONTO.

      Google kdlehti uskonvapaus
      "Jos on saanut maistaa ansaitsematonta armoa, sitä ei kovin helposti vaihda enää lakiin"
      T.Sari Essayah

      Lukekaa tasa-arvolakija yhdenvertaisuuslaki.

      En halua lain ulkopuolelle mielivallan alle. Pois pakkouskonto.

    • Anonyymi

      Huhhuh. Pakkouskonto niin heti räps viesti pois.

      Oulussa varmaan paljon pakkouskontoa?

    • Anonyymi

      Uskonlehtisten jako postiluukkuja kovaäänisesti kolistelle n pikkutunneilla on rauhan häiritsemistä! RAUHASTA ei ole tietoakaan. Jos olette niin joutilaita niin kunnioittakaa edes muita, jotka tekevät työtä ja haluavat nukkua yönsä rauhassa.

      • Anonyymi

        Mondeon kaupassakin hierottiin mm. Rauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mondeon kaupassakin hierottiin mm. Rauhaa.

        Ei ne hierovoi muuta kuin pääkoppaa että pakkouskonnon uhri taantuu lapsen tasolle.

        Sitten hyväksikäytetään enemmän.

        Olen uskonnoton. En kuulu kirkkoon. En kirkollisverollinen.

        Kieltäydyn kaikesta uskonnollisesta harjoituksesta vedoten perustuslaki 11. Tasa-arvo ja yhdenvertaisuuslait.

        Yhdenvertaisuusvaltuutettukin tietää olen laittanut email mutta eipä kiinnosta.

        Tapan itseni ennemmin kuin menen JEESUS uskoon mikä ei todellakaan ole rauhan uskonto vaan rahan takia. Minä minä uskonto. Rasismia muita uskontoja kohtaan.

        T.että_silleen core


    • Anonyymi

      Voisiko viranomaiset puuttua.

      Aivojani tuhotaan kun tämä lahko "hieroo rauhaa". Olen uskonnoton ja taannun kohta lapsen tasolle. Keinotekoinen ankeus. Tuputetaan pakkouskontoa jonka takia joutuisin lain ulkopuolelle. Armon alle. No en halua! Mun teoilla ei pääse edes vankilaan. En halua uskontoon. Kieltäydyn kaikesta uskonnollisesta harjoituksesta ja yhteisöistä. Vain laki käy.

      Tämä johtaa kohta vakaviin seuraamuksiin. En aijo jäädä odottelemaan kun taannun.

      Se on rasismia uskonnottomia kohtaan.

      "Mut nehei mun kiduttajat on demonei" "Uskonnolliset rääkyy rahaa ruokaan." Kaikki ne pelaa samaan kirstuun rahaa.

      Rahan takia tämä tehdään. "Ei Suomella ole varaa olla oikeusvaltio" -te sen kirjoititta.

      No se on pakko olla koska Suomessa on 60-70% uskonnottomia kuten minäkin.

      T.Mondeoboy

    • Anonyymi

      Minulla ei ole mitään eri uskontoja vastaan. Uskokoon kukin ihan tavallaan. Minun uskontoni tai uskonnottomuuteni ei kuitenkaan kuulu kellekään muulle kuin minulle. Minua ei myöskään pätkääkään kiinnosta kenenkään toisen ihmisen uskonto.

      Nämä asiat kuuluvat kategoriaan ihmisen yksityiset asiat. Samalla tavalla yksityisiä kuin esimerkiksi seksuaalinen suuntautuminen . Ei julkisia, ei julistettavia. Ei asioita, josta kommunikoitaisiin ventovieraiden ovella pyhäpäivien aikaan. Ei kukaan mene kenenkään toisen ovelle jouluaattona julistamaan, että tykkään seksistä punaiset kumpparit jalassa, tykkää sinäkin, tässä esite ja liity kerhoon.

      ap. kirjoittaja
      *kiittää vastauksista*

      • Anonyymi

        Eikä varsinkaan kolistele postiluukkua klo 5 aamulla punaiset kumpparit jalassa seksi mielessä, silloin kun kunnon kansalaiset nukkuvat. Kiitos ei mitään tiedotteita siihen aikaan vuorokaudesta. Vai pitääkö asentaa postiluukkuun biologinen vastaisku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä varsinkaan kolistele postiluukkua klo 5 aamulla punaiset kumpparit jalassa seksi mielessä, silloin kun kunnon kansalaiset nukkuvat. Kiitos ei mitään tiedotteita siihen aikaan vuorokaudesta. Vai pitääkö asentaa postiluukkuun biologinen vastaisku.

        Mainoskiellot oviin tai postilaatikot ulkopuolelle,ettei tarvitse posteja tuoda sisälle portit viel ulko-oven eteen kuten muissa maissa saa nukkua yöllä


    • Anonyymi

      Viesti poistettiin:

      "Eräästä Oulussa toimivasta lahkosta ei saa kirjoittaa. Kaikki sen tietää silti. Mitään kritiikkiä ei saa olla. Esim. Rakennusala ja muut mihin se pesiytynyt."

      Kuinka tämäkin menee poistoon en mainitse edes mikä lahko!

      • Anonyymi

        Ööö.... Tarkoitatko kenties Pyhän Keskinäisen Anteeksiannon Ja Vilunkin Kempeleen Oksan-lahkoa?


    • Anonyymi

      hmmmm.. voithan nää kokkeilla laittaa ovveen lapun "ei uskonnollista markkinointia" sammaan malliin ku mainosten ja ilimaisjakeluin kielto...???
      XXDDDD

      • Anonyymi

        Tänne rappuun ei päässeet edes pikku pääsiäisnoidat, mutta nuo isommat matamimimmit tunkivat kutsumatta lukkojen läpi. Alaovelle se lappu pitäis laittaa ja sakot kutsumattomille "lähetystyöntekijöille". 50 euroa olisi hyvä näin alkuun. Kahdesta noitaeukosta tulisi satanen, sillä saisi kivasti grillimakkaraa talon pihatalkoisiin. Ehkä teen Sivakalle aloitteen asiasta

        ap, pitkävihainen


    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe